|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#24560) róbertke válasza wolfchild hozzászólására (#24550)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Az a Fotó-Modell találkozón volt ..... |
(#24561) FriTTz válasza lakasi hozzászólására (#24544)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Civil a pályán! |
(#24565) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#24412)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Dávid,
Ha gondolod, én nyúlhatom ezt a tervet, bár egy kicsit belepiszkálnék.
Kérdés, hogy mennyire fontos a valósághűség, vagy elbír egy kis fantázia szekciót. Pl. a "milyen lenne, ha..." elv alapján gondolkodnánk...
G. |
(#24567) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#24565)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Oké, ha otthon nem felejtem el, akkor átküldöm a teljes dokumentációt. Mit értesz pontosan azalatt, hogy "mi lett volna ha"?
Ui.: tegnap este vettem észre, hogy kb. 0,3 mm eltérés van a két állomásfej között, ami azért érthetetlen, mert kb. egymás tükörképei. Majd az építéskor kicsit "oda kell figyelni, hogy szép legyen"
Egyébként viccet félretéve, ha komolyan bele akarunk vágni, akkor várhatóan jövő tavasztól elsősorban természetbeni támogatást (építés, szakfelügyelet stb.) fel tudok ajánlani a közös cél érdekében. |
(#24569) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#24567)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Csak annyit, hogy bizonyos részét - akár egy sokoldalúbb játszhatóság miatt is - fantázia-állomásként lehetne megépíteni. Pl. egy lehetséges kijárat egy delta felé. Vagy akár egy fordítókorong felé. De azt sem zárhatnánk ki, hogy lenne egy mellékvonali elágazás.
A faanyag kész van hozzá, a be- és kijárati részeket kellene megcsináltatni, majd aztán vágányfektetés.
Mindenképp szeretném a januári találkozóra olyan szintre felhozni, hogy játszható legyen.
De a részleteket megbeszéljük. |
(#24570) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#24569)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Ha egy "Dénes-féle" vagy egy "Abzw. Trebbichau" elágazás modult csatlakoztatsz az egyik végére, az nem megy a valósághűség rovására, mert maga az állomás blokk nem érintett benne. Viszont szerintem a két raktár, a szénrakodó, tüzép, vastelep, erdészet... szerintem tud adni tennivalót |
(#24571) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#24570)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Jó. Agyalunk rajta csütörtökön. |
(#24572) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#24571)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Srácok, mikor lesz a köv. klubnap?! |
(#24573) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#24572)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Naptár szerint november 14. kéne, hogy legyen |
(#24575) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#24573)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Az milyen napra esik? |
(#24577) maTTato válasza lakasi hozzászólására (#24544)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Most már nekem is van kedvenc képem (képeim)...
|
|
(#24579) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#24577)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Hali!
Statívot hol vetted?
|
(#24580) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#24575)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
|
(#24585) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Elkészült a III. osztály első prototípusa. A második remélem jobban sikerül...
|
|
(#24587) wolfchild válasza maTTato hozzászólására (#24577)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Periszkóp?! |
(#24598) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#24585)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Szerintem ez is teljesen rendben van. |
(#24605) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#24571)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Ha jól tudom jvnd társunknak van egy hurokmodulja. helpez kolléga készít egy tárolót. Létező állomások: Dorkafalva és Balatoalmádi.
Ha a tárolót kiegészíti Laci fordítóval, a gőzüzemhez is teljes értékű vonalvég lehet belőle. Mestereink számára szabad pályát biztosítandó a csodás gépeknek!
Ez idáig 4 árú és személyforgalmi hely. Még pár íves és nyíltvonali egyenes elem és lehet kezdeni a korrekt forgalmazást.
Dénes elágazásával Pilisvörösvár is bekapcsolódhat a játékba, főleg, ha eseleg ott is lesz mögötte tároló, fordító kapacitás.
Ez a hálózat már számottevő forgalmazási lehetőséget rejt a következő nemzetközi összedugásra.
Ha januárra elkészül a működő műszaki állapot, talán őszre fel is öltöznek az elemek.
A februárra tervezett bemutatkozásra fel kellene készülni a digitális üzemre, bárcákkal és valami hevenyészett menetrend is kéne.
telefon van
üdvgyuri |
(#24606) terkoz válasza maTTato hozzászólására (#24585)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Nagyon szép!
|
(#24612) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#24593)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Dobja csak, de mondja meg, hogy hova
Nekem nagyon tetszik. Egyből három-négy hatalmas fát láttam körülötte, alattuk padokkal és gyöngykaviccsal... |
(#24613) hoTTo válasza reszelozsir hozzászólására (#24612)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Vasárnap délután HÉV-et fordítottatok a Sashalmi piacnál, a deltában? Ott vártam az átjáróban, hogy a Bobótok behúzza a piac felé a vonatot |
(#24614) reszelozsir válasza hoTTo hozzászólására (#24613)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Igen, egész délelőtt ott napoztunk. |
(#24615) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#24613)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Láttam a cikket az új Kühn üdvöskéről
Viszont megint szemet szúrt, amit már a Tillignél is elkövettek bakit: a "mi" bautzeni kocsijainknak (xx-80 sorozat) nem ilyen magas púpos a teteje, hanem közel félköríves... Kb. átmenet a púp és a halberstadti kocsik teteje között. |
(#24617) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#24615)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
És ezt a "bakit" annak idején sikerült is kommentálni. Ugyanis - tudtommal - a nálunk futó, alacsonyabb tetős bautzeni-kből kb 25 db van állományban, míg a modellhez hasonlító, magasabb tetőíves, győri kocsikból akár 150 db. is lehet.
Megint a szokásos recept: inkább a több változatban festhető alapmodell formáját veszik alapul, mintsem a nemzeti vasúttársaságok eltérő felépítésű, ámde (közel) azonos paraméterezésű típusait.
Szerintem. |
(#24627) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#24617)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Oké, de ha már egyszer "csak" átfestésre futotta a több éves előkészítő munka után, legalább olyanra festenék, amire jobban hasonlít, érti-e? |
(#24628) gumidani válasza masTTertape hozzászólására (#24617)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
"a nálunk futó, alacsonyabb tetős bautzeni-kből kb 25 db van állományban, míg a modellhez hasonlító, magasabb tetőíves, győri kocsikból akár 150 db. is lehet."
Viszont a győri kocsi ablakainak szélesség - magasság aránya tér el jelentősen a némettől. Szóval, sehogy sem jó. |
(#24629) gumidani válasza gumidani hozzászólására (#24628)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Baloldalt egy győri, jobboldalt pedig egy bautzeni kocsi. |
|
(#24634) GABA TT válasza maTTato hozzászólására (#24585)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Nekem is be jön ! Főleg a tapasztott fal veri ki a biztosítékot. |
(#24644) Vova válasza sunocske hozzászólására (#24631)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Akkor ez nálam betegség . A győri 4230 magas, a bautzeni 4050, a bautzeni szinte "sarkos", a győri jóval lekerekítettebb, az ablak szélessége mindkettőnél 1200, de valóban magasabb a bautzeni, a győrinél a rugótám a csapágytok alatt van, a bautzeninél a tengely vonalában. Sok mindent szabványosítottak, 24500 hossz 24200 kocsiszekrény, 2500 forgóváztengelytáv, 17200 forgócsaptáv, de azért jócskán van eltérés. Van - vagy volt - magasabb bautzeni kocsink is, de az fekvőhelyes volt. Hmmm. Cimbim vasútnál dolgozik, én csak akartam (bármi áron, de csak lelkes vasútbarát lettem...), mentünk a Nyugatiban, soroltam a kocsikat: ez bautzeni, az győri, amaz lengyel, le is hülyézett: "persze ránézésből megmondod, hogy melyiket hol gyártották"... pedig tényleg simán felismerhető. De ez már tényleg betegség... |
(#24647) FriTTz válasza Vova hozzászólására (#24644)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Na van egy szegecsszámlálónk is! |
(#24648) róbertke válasza Vova hozzászólására (#24644)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Nem betegségnek hívnám én az ilyesmit, és jó ha van a csapatban is ..... na meg akikről még nem tudsz ..... |
(#24649) arhviktor hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Rendelésen gondolkodom a következő webhely termékeiből: Bővebben: Link
Ha esetleg mást is érdekelne rendelhetünk közösen.
kaptam listát hogy melyik termékük van készleten most, e-mailben szívesen továbbítom
üdv
Viktor |
(#24650) Vova válasza FriTTz hozzászólására (#24647)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Inkább autista... Szereztem jellegrajzokat és valahogy megmaradtak a méretek, talán azért mert átszámolgattam több méretarányba is. Bz méreteket pl. nem tudok Amúgy szegecsszámláló csak 1:1 méretarányban vagyok, TT-ben majd akkor, ha leraktam valamit az asztalra... |
(#24651) Vova válasza róbertke hozzászólására (#24648)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Akkor nem kell karanténba rakni engem Az is előfordult hogy a vasútnál dolgozó haver engem hívott fel pályaszámok miatt, neki nem volt meg fejből, és akkor és ott nem tudott máshogy utánajárni. |
(#24653) róbertke válasza Vova hozzászólására (#24651)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Anno' amikor a nagyvasúthoz kerültem, az "öregek" azzal szórakoztattak, hogy felmondatták velem a térfelvételt. Fokozatosan pár hónap alatt eljutottam 16-17 kocsiszám napi szintű pár perces bebiflázásáig. Később ennek a módszernek a segítségével tudtam Józsefvárosban a konténeres résznél hatékonyan dolgozni. |
(#24661) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#24605)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
No, egy kicsit volt ma időm rendesen utánanézni a dolgoknak. Pilisvörösváron nem rakodtak szenet, pontosabban nem az állomáson. A képeken is látható átrakó valójában a településtől nyugatra található dolomitbányából (Ez kb. a mai Terranova területén volt) érkező anyag átrakására készült. Azt jól sejtettem, hogy bányavasút is volt itt, mely részben a település főutcáján haladt ( térkép I.).
A pilisszentiváni szén az állomástól néhány kilométerre Pest felé kiágazó iparvágány-hálózaton, a "solymári szénosztályozón" keresztül került a nagyvasúti kocsikba. Itt egy 500 mm-es nyomtávolságú, kezdetben dízel, később villamos vontatású bányavasút működött 1947-től 1969-ig ( térkép II.)
Szóval ha a dolomiton kívül szenet is szeretnénk rakodni a TT-s állomáson, akkor máris "mi lett volna, ha"? |
(#24662) masTTertape válasza Vova hozzászólására (#24644)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
Ez nem betegség. Van nekem is egy jó barátom a Startnál, akitől minden okosságot megkapok, ha kocsikról van szó. A másik cimbora készítette a vasutikocsik.hu oldalt, így van kitől tanulni.
Amikor megjelent a Tillig Y kocsija, mint formaújdonság, nyomban összevetettük a létező kocsitípusokkal és még az Indóház hasábjain is levezettük, hogy a mávos festésű modell egyfajta öszvér.
De ezen nem érdemes lamentálni, mert már oly sokszor belefutottunk abba a ténybe, hogy a modellgyártó választása a mérvadó, nem pedig a szegecsszámlálóké. A gyártó költséghatékonyan gondolkodik és megpróbálja a legtöbb bőrt lehúzni az adott újdonságról.
Így kis csalással elfogadjuk, hogy az Y kocsi olyan, amilyennek lennie kell. Nem tehetünk mást, hiszen vesszük, mint a cukrot, annak ellenére, hogy nem egy olcsó kategória.
Beszéltem a Kühnnel még a fejlesztés idején és már akkor megmondta, hogy ő sem fog külön tetőt csinálni a magyar kocsinak. Max. az oldalszellőző és az alvázszerelvények variálhatóságát tervezte bele a modellbe.
Hát ilyen lett. |
(#24665) Vova válasza masTTertape hozzászólására (#24662)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2013 |
|
"A másik cimbora készítette a vasutikocsik.hu oldalt" <- most hogy szóba került, bújtam ezt is rendesen
Gábor! Írtam privátot, valószínűleg nem olvastad... (vagy inkább mail-ben keresselek?) |
(#24685) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Kisebbik fiam tegnap túrkált a régi fotók között... |
|
(#24686) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24685)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
És milyen jól tette! |
(#24687) reszelozsir válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24685)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Ne szólj rá, csinálja csak |
(#24690) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Sziasztok!
Ha valakit érdekel, egy újabb szösszenet digi kezdőknek témakörben, bővebben: Link |
(#24691) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24685)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Nem talált semmit? |
(#24694) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#24690)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Idézet: „Nos, ha a honi vasútmodellezőkre hallgatunk akkor nem is vegyünk semmit. Mind sz***r.”
Ez a kedvenc mondatom! És milyen igaz!
Mondjuk az asztalra letevős megjegyzést nem értem, mire írtad... |
(#24700) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#24694)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Szia!
Így kezdődik "Tisztában vagyok vele, hogy fenti megállapításaimmal sokan nem értenek egyet... blabla", ezt azért írtam, mert mostanában a népszerűség átka, hogy jön a fikázás, egyenlőre privátban, de nyilván később más formákban is.
Valamiért az olvasók egy része úgy érzi, hogy velem egyet kell értenie. Pedig nem isteni kinyilatkoztatások ezek, hanem szimplán a véleményem. Így sem osztani nem kell, de még csak elolvasni sem kötelező.
De olvassák, tehát tudni akarnak róla, de fikázzák, talán mert sértve érzik magukat. (Bár ezt csak sejtem, nem tudhatom.)
Így arra próbáltam utalni, hogy ha valaki úgy érzi, hogy más véleményen van, akkor írjon. Írjon konkrétat, írjon meggyőzőt, írjon megkérdőjelezhetetlent, írjon tényeket.
De olyat ne: "Hogy az nem úgy van az, mert én azt jobbat tudom, mert évek óta jobban tudom, mert én már akkor amikor... bla-bla."
Evvel tele a p*cs*m
Még mielőtt bárki félreértené, NEM Térköz fikázódott, tőle az idézett mondatot loptam egy TEMOFESZT-et követő a fórumon megtalálható hozzászólásából. |
(#24702) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#24700)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Így már világos, hogy mire gondoltál...
Az utolsó két mondattal nem tudok vitatkozni, ezzel én is így vagyok.
Idézet: „én azt jobbat tudom, mert évek óta jobban tudom ”
Ez az eleve tudás öröklött súlyossága kísértetként lebeg közöttünk mindenütt! |
(#24703) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#24702)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2013 |
|
Én sajnos nem rendelkezem a velem született tudás képességével, én olvasok és jegyzetelek, de leginkább szeretek kísérletezgetni olyan dolgokkal is ,amit mások már 100x kipróbáltak.
|
(#24716) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#24703)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Nekem tetszik a cikk, kellően objektív |
(#24717) HarciSün válasza wolfchild hozzászólására (#24700)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2013 |
|
Én ugyan analógban utazom és szándékosan messze el is kerültem a digitális témát - de ennek az egyik oka pont az információ hiány. Ha pontosan lehetne előre tudni, hogy mit mennyiből lehet kihozni lehet engem is érdekelne a dolog, de a jelenlegi állás szerint csak egy baromi drága katyvasznak tűnik számomra ami csak bonyolítja az életet. - persze ez magán vélemény...
Ha előre lehetne kalkulálni, hogy egy mozdony alapfunkcióihoz szükséges megbízható dekóder (irány, sebesség, fények) mennyibe kerül, és ezt egy erősítőn és vezérlőn keresztül pl egy számítógépre lehetne kötni már lenne min morfondírozni, úgyhogy hajrá tovább! |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 7:36:43 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|