|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#21480) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#21477)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
|
(#21489) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21480)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Megyek és beszerzem az elpusztult anyagokat...
köszi a sört. ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#21596) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#21472)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2013 |
|
![](/pic/smiles/smile_27.gif)
Erre nem tudok mit írni.... ![](/pic/smiles/smile_12.gif)
Azt soha nem mondtam, hogy egy éjszakára be kell áztatni benne bármit is. Azt igen, hogy ezzel benedvesíteTT papírtörlővel, vagy puha foltbenzines fogkefével át lehet puconi bűntetlenül bármit. A három eljárás között van árnyalatnyi különbség, ha jól tévedek... |
(#21632) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21596)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2013 |
|
Idézet: „Benne felejtettem éjszakára a löttyben,”
Ilyen egyszerű volt, nem te írtad, hogy áztatni kell!
Viszont ez legyen másnak okulásként! Ezek a szerek mind megkezdik a műanyagok szerkezetét! Még a legtisztább, oldószer mentes is! |
(#21637) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#21632)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2013 |
|
Ha colába áztattad volna ennyi idöre az is kikezdte volna a müanyagot. Nem régen a kocsiban felejtettem egy müanyagpoharat kb 1 dcl colával. 2 nap mulva a colának már csak a nyomait kellett felmosnom a poharat meg a kukába dobni. |
(#21660) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#21637)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2013 |
|
Hát azért az talán már mégse! ![](/pic/smiles/smile_08.gif) |
(#21670) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#21660)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2013 |
|
Probáld ki!
Én a poharat meg az italt az USA- ban kaptam egy gyorsétteremben.
Leállitottam a kocsit két napra a repülötéren, mikorra visszajöttem a pohár alja lyukacsos lett az ital meg eltünt.
![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#21815) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#21670)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2013 |
|
Állítólag a kóla jó sok mindenre ellentétben azzal amire árulják! ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#21870) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2013 |
|
Off
Mire jó a Cola?
cola
Videó alatt a szöveg is mond sokat... ![](/pic/smiles/smile_17.gif)
Sok kola a fogakat is tönkre teszi, tapasztalás. ![](/pic/smiles/smile_05.gif)
On |
(#21871) róbertke válasza jumo31 hozzászólására (#21870)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2013 |
|
Mindez a videó nem jöhetett volna létre a Coca-Cola Company támogatása nélkül ![](/pic/smiles/smile_07.gif) |
(#24823) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Sziasztok!
Szeretném megosztani veletek, hogy a mai napon a LIDL- ben akciós ez a készlet:
(1799-ft)
üdv
SzerNoh |
|
(#24938) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Próbaüzemet tartok az újraépített pályán.Az összes mozdony szerelvényestöl hibátlanul teljesít kivéve az egy Br 151 Piko! Kb 4 váltónál felugrik a szívre. Kérdés állítható a tengely táv és ha igen hogyan Levehető csak a karter
vagy szét kell borítani a mozdonyt?
Előre is kösz a segítséget! |
(#24939) FriTTz válasza vanhensing hozzászólására (#24938)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia, a probléma nálam is fent forog!
A terelősint kell megvastagítani egy kicsit, én rézlemezt használtam, a hézagnak 1 mm-nek kell lennie.
Váltógyártó útmutatása alapján. |
(#24942) crista.neuralis hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Kellemes délutánt mindenkinek!
Van egy régi (nagyapámtól rám hagyott) PIKO NOHAB-om aminek a motorja az egyik irányba jó, a másik irányba fura kerregő, búgó, enyhén sípoló hangot ad és mintha egy kicsit lomhább is lenne. A mozdony analóg. Próbáltam belerakni egy már mechanikailag felújított alvázba, hátha a fogaskerekek miatt van de ott is ugyanazt csinálta. A szénkeféket megnéztem és nem voltak kopva. A motor menet közben érdemileg nem melegszik. A kérdésem az lenne, hogy lehet vele valami érdemit csinálni? Sajnos nem igazán tudom, hogy lehetne lehúzni a fém vázat a motor tekercseiről hátha ott van valami kosz? Ti mit tanácsoltok, próbáljam felújítani, vagy vegyek helyette másikat (már, ha ilyen idős mozdonyhoz kapni) |
(#24943) Antal Miklós válasza crista.neuralis hozzászólására (#24942)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia, ha a kétmotoros NOHAB-od van, az egy szuper járgány, de ha ilyen hangod ad, akkor szét kell alaposan szedned a forgóvázakat és benne a motort.
Először is a tető levétele után a kezedben marad egy keret, amleyben a két hajtott forgóváz van. Ezeket kétféle képpen lehet szétszedni: a, két végén lévő világítás egységet a hossztartóról le kell húzni, így szabaddá válnak a forgóvázak. (a másik, - öregebbik verzióban - csavarozd le a vontatóhorog tartót a forgóvázról, így az jobban forgatható, majd a középen elhelyezkedő nehezék felé eltólva kiszedheted a forgóvázakat.)
Mindkét hajtott forgóváz önnállóan is működik. Akaszd ki a szénkefe nyomó rugókat egy csipesszel, és vedd ki a szénkeféket. Ha kinnt van ellenőrizd, a kerekeket forgatva, hogy melyik forgóváz és melyik irányba "zörög". Ha a forgóváz alján lévő másik csavart is kicsavarod, akkor az egész külső "díszítés leszedhető és csak a mechanika van elötted.
Ellen őrizd az áraszedő rugókat, nincsenek e nagyon megkopva, leugorva a futófelületről. Hajlítással állítsd be. Ha nem ez az ok, akkor a motor belsejében ahol a forgórész van, oda került be valamilyen kosz. A forgóvázat két csavar fogja össze, ha csak meglazítod a két L alakú lemez kihajtható és az állórész, ami egy mágnes leemelhető, lehúzható a forgórészről.
Valahol valamilyen apró koszt fogsz találni.
DE: sajnos azt ilyen "öreg" gépeknél elég sokszor találkozhatunk a műanyag elemek elfáradásával. Gyakran egyszerűen szérporlad a műanyag, és a forgórész érintkező tartó része szétesik.
Írd meg mit tapasztaltál, esetleg csinálj egy fényképet, szívesen segítek.
Nekem egy 51 éves gépem van de még jól működik. Sajnos a régi PIKO gyártmányok érzékenyek voltak az olajozásra vagy hiányára. Nekem a vazelin bevált, különösen ha fecskendőbe töltöd és egy viszonylag vastagabb tűn keresztül adagolod. Alkatrész még itt-ott beszerezhető, nekem is van.
Öreg gép, de nem vén.
|
(#24944) Antal Miklós válasza applause hozzászólására (#21471)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia, terrmészetesen fog működni, de az 1,5k-t cseréld inkább 2k-ra. Zavaró ha nagyon világít, vagy két LED-et tegyél sorba a két fényszóróba.
Ha még ráadásul aLED polaritást is helyesen kötöd be, akkor a menetirány szerint is jól fog világítani. |
(#24951) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Kis érdekesség!! Egy régi Piko BR120-s motor cseréje!!!
Régi motor már nem igazán működött így jön az átépítés az új Böhler motorral! Egy kis ólom darab súly,hogy picit nehezebb legyen a mozdony....két új kardán és(amit sajnos sokan nem tudnak kivitelezni)itt-ott marni kell az eredeti spiáter súlyból,hogy a motor a helyére beférjen és gond nélkül el tudjon forogni!! Sajnos mélyebbre nem lehet ültetni a motort,mert nem lehet többet kimarni a műanyag kaszniból(különben szétesik.. ![](/pic/smiles/smile_07.gif) ![](/pic/smiles/smile_07.gif) )
Majd összerakni az új motorral a mozdonyt és tökéletes újból(korához képest) Persze a jellegzetes doboz hang még meg maradt.... ![](/pic/smiles/smile_07.gif) ![](/pic/smiles/smile_07.gif) és most a képek..... |
|
(#24952) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#24951)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Még 3 kép... |
|
(#24961) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#24952)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia Totya!
Látom,jól megdolgoztad! ![](/pic/smiles/smile_27.gif)
Gondolom,hogy a digipanel is most került bele!
A motor alá tetted az ólomsúlyt?
Nem ismerem ezt a gépet,de az látszik,hogy szuper lett! ![](/pic/smiles/smile_29.gif)
H0Totya a modellvasúti forgácsoló! ![](/pic/smiles/smile_02.gif) |
(#24962) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24961)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Ha még csak modellvasúti forgácsoló lenne! ![](/pic/smiles/smile_22.gif)
De néha az ember agyát is szétforgácsolja! ![](/pic/smiles/smile_07.gif) |
(#24976) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#24962)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
|
(#24985) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#24951)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Jó lesz az Gützoldnak! A PIKO legfeljebb álmodott ilyen modellről. |
(#24987) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24985)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Köszi a ki igazítást..!! ![](/pic/smiles/smile_33.gif) Ebbe mindig belefutok... ![](/pic/smiles/smile_22.gif) |
(#24988) crista.neuralis válasza Antal Miklós hozzászólására (#24943)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Tisztelt Antal Miklós!
Nekem olyan NOHAB-om van aminek középen csak egy motorja van, abból két irányba áll ki a tengely amin egy egy végtelenített csiga hajt meg egy egy fogaskereket. Alul a forgóvázon is van egy fogaskerék és így ad a kerekekre áttétet. A 3-3 tengelyből csak 2-2 van hajtva, a többi áramszedő. A mozdony sajnos nem túl megbízható példány, az újabb I idomú váltókon rendszerint kisiklik (a menetiránynak hátsó forgóváz a másik kitérőrészre ugrik át).
Ezek ellenére mivel számomra nagyon sokat jelent nem szeretném leselejtezni, "parkoló pályára tenni", hanem fel szeretném újítani. |
(#25020) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Ha esetleg kell valakinek szelep (gépjárműhengerfejben lévő titánacél ötvözet) amiből szerszámot lehet készíteni akkor szóljon mert a melóhelyem felszabadult pár darab!
Pontozónak meg ilyesminek ideális, szeleptányér átmérő kb 25-35 mm, szár hossza kb 80-100 mm! |
(#25034) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Na ma fél napom elment mire kipucoltam 2 db H0-ás Nohabot!
Egyik kollégám adta át őket revízióra mert az egyiknek nem ment az egyik motorja!
A fent említett motor hibájára ugyan nem jöttem rá, de miután vissza forrasztottam 2 db vezetéket, fogaskerekeire szedtem az egész hajtás és motort és kipucoltam őket utána már működött! ![](/pic/smiles/smile_01.gif)
Idegileg csak a bronzkefetartó rugó visszahelyezése viselt meg! ![](/pic/smiles/smile_01.gif)
Kis lépés ez az emberiségnek, de nagy lépés nekem! ![](/pic/smiles/smile_33.gif) |
(#25036) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25034)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Ügyes vagy kapsz egy virtuális sört ![](/pic/smiles/smile_33.gif) de túl élted nem?? ![](/pic/smiles/smile_22.gif) |
(#25037) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#25036)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Igen ls örülök, hogy nekem TT-s van! ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#25038) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25037)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
|
(#25039) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#25038)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Szegény mozdonyok kaptak bőven a tulajnál mert ütközőhiányosan érkeztek újságpapírba csomagolva! ![](/pic/smiles/smile_05.gif)
Dobozban adom vissza körbeszivacsozva és pukkanós fóliázva! ![](/pic/smiles/smile_04.gif) |
(#25040) Frankye válasza FriTTz hozzászólására (#25034)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Idézet: „Kis lépés ez az emberiségnek, de nagy lépés nekem!”
Egy hosszú meg nekem! ![](/pic/smiles/smile_33.gif) |
(#25044) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#25039)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Idézet: „pukkanós fóliázva!”
Tehát egy WWII robbantóbrigádot is hozzácsomagolsz? ![](/pic/smiles/smile_34.gif) |
(#25045) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25039)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Remélem nem szagosított pufit adtál hozzá,mert az nem szép dolog.... ![](/pic/smiles/smile_22.gif) Ja és nem TT-s ütközővel pótoltad a hiányt...... |
(#25046) HOTotya válasza Frankye hozzászólására (#25040)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Egészségedre !!!!! ![](/pic/smiles/smile_33.gif) |
(#25051) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Jó reggelt kívánok mindenkinek!
Roco Nohabra mekkora tapadógyűrű való? (H0)
-10.3-12.8
-12.5-13.8
-10,3-12,4
-12,9-14,6
-14,7-16,5
-8,8-10,2
üdv
SN |
(#25052) Fordítókorongos válasza SzerNoh hozzászólására (#25051)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Szia!
Az első variáció a jó: 10,3-12,8 !
Egyébként a Roco oldaláról letölthetőek az alkatrészlisták,abban benne van!
Ludmilla? ![](/pic/smiles/smile_02.gif) |
(#25054) SzerNoh válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25052)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Nem Nohab...
Már pár kiállítás alatt ledobta magáról a gyűrűket. |
(#25055) Fordítókorongos válasza SzerNoh hozzászólására (#25054)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Tudom,hogy Nohabra lesz a gyűrű!
Írtad.
Ha egyet ledobott,akkor is cseréld ki mindet,mert a többi is el van öregedve,hamar lepotyognának róla.
Nekem így volt,mindet le kellett cseréljem.
Én a Ludmilla beszerzésedre gondoltam. ![](/pic/smiles/smile_02.gif) |
(#25056) SzerNoh válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25055)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Ja..
Folyamatban
|
(#25065) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Egy újabb érdekesség felturbózás...... |
|
(#25066) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#25065)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Csak a hajtás újra gyártása az enyém a többi az hát..... |
|
(#25068) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#25066)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Jól néz ki, de ez minek a mije? |
(#25069) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25068)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Ez egy M31-s lenne... de a hajtása egy nagy ratyi volt és azt hoztam össze + új kardánok,mert azok sem voltak a toppon!Kap majd új motort is,mert az le volt égve |
(#25076) nohab 74 válasza SzerNoh hozzászólására (#25051)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Szia! Én csak egy cikkszámot tudok neked meg adni roco 40069 . |
(#25077) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#25069)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
TT-s? |
(#25078) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#25066)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Ez tényleg nagyon szépre sikerült darab!
Komolyan elgondolkodom ezek után a V36-osom teljes nagy generálján! ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#25080) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#25066)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Én csak két új csatlórúdról beszéltem neked anno', erre föl egy egész új hajtást készítettél .... gratula!!! ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#25081) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#25066)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Szia Totya!
Látom megint forgácsoltál!
Nagyon profi munka!
Azt jól látom ,hogy egy darabból van kimarva?
Úgy látom ez egy maradandó átalakítás lesz,amiről
Zsolesz modellezőtársunk azt mondta: Idézet: „ nem kell félni a maradandó átalakítástól, csak baromira igényesen kell megcsinálni, hogy ne kókányolás legyen.” !
Igaza van!
Vannak olyanok is, akik azon vannak,hogy minél kevesebb átalakítással,törekedni kell a modell gyári állapotának megtartására,és vannak a Totya gondolkodásúak,akik nem félnek az átalakítástól mindig a modellek tökéletesítésén,felturbózásán,
menettulajdonságaik,és egyéb funkcióik javításán agyalnak!
Szerintem nekik van igazuk!
Szóval ez egy igényes átalakítás,gratulálok! ![](/pic/smiles/smile_29.gif)
További jó modellvasút forgácsolást! ![](/pic/smiles/smile_02.gif)
Üdv.:korongos |
(#25082) SzerNoh válasza nohab 74 hozzászólására (#25076)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Köszönöm |
|
|
2025. Feb, 05. Sze 22:59:12 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|