|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#21480) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#21477)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
|
(#21489) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21480)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Megyek és beszerzem az elpusztult anyagokat...
köszi a sört. |
(#21596) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#21472)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2013 |
|
Erre nem tudok mit írni....
Azt soha nem mondtam, hogy egy éjszakára be kell áztatni benne bármit is. Azt igen, hogy ezzel benedvesíteTT papírtörlővel, vagy puha foltbenzines fogkefével át lehet puconi bűntetlenül bármit. A három eljárás között van árnyalatnyi különbség, ha jól tévedek... |
(#21632) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21596)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2013 |
|
Idézet: „Benne felejtettem éjszakára a löttyben,”
Ilyen egyszerű volt, nem te írtad, hogy áztatni kell!
Viszont ez legyen másnak okulásként! Ezek a szerek mind megkezdik a műanyagok szerkezetét! Még a legtisztább, oldószer mentes is! |
(#21637) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#21632)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2013 |
|
Ha colába áztattad volna ennyi idöre az is kikezdte volna a müanyagot. Nem régen a kocsiban felejtettem egy müanyagpoharat kb 1 dcl colával. 2 nap mulva a colának már csak a nyomait kellett felmosnom a poharat meg a kukába dobni. |
(#21660) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#21637)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2013 |
|
Hát azért az talán már mégse! |
(#21670) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#21660)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2013 |
|
Probáld ki!
Én a poharat meg az italt az USA- ban kaptam egy gyorsétteremben.
Leállitottam a kocsit két napra a repülötéren, mikorra visszajöttem a pohár alja lyukacsos lett az ital meg eltünt.
|
(#21815) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#21670)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2013 |
|
Állítólag a kóla jó sok mindenre ellentétben azzal amire árulják! |
(#21870) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2013 |
|
Off
Mire jó a Cola?
cola
Videó alatt a szöveg is mond sokat...
Sok kola a fogakat is tönkre teszi, tapasztalás.
On |
(#21871) róbertke válasza jumo31 hozzászólására (#21870)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2013 |
|
Mindez a videó nem jöhetett volna létre a Coca-Cola Company támogatása nélkül |
(#24823) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Sziasztok!
Szeretném megosztani veletek, hogy a mai napon a LIDL- ben akciós ez a készlet:
(1799-ft)
üdv
SzerNoh |
|
(#24938) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Próbaüzemet tartok az újraépített pályán.Az összes mozdony szerelvényestöl hibátlanul teljesít kivéve az egy Br 151 Piko! Kb 4 váltónál felugrik a szívre. Kérdés állítható a tengely táv és ha igen hogyan Levehető csak a karter
vagy szét kell borítani a mozdonyt?
Előre is kösz a segítséget! |
(#24939) FriTTz válasza vanhensing hozzászólására (#24938)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia, a probléma nálam is fent forog!
A terelősint kell megvastagítani egy kicsit, én rézlemezt használtam, a hézagnak 1 mm-nek kell lennie.
Váltógyártó útmutatása alapján. |
(#24942) crista.neuralis hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Kellemes délutánt mindenkinek!
Van egy régi (nagyapámtól rám hagyott) PIKO NOHAB-om aminek a motorja az egyik irányba jó, a másik irányba fura kerregő, búgó, enyhén sípoló hangot ad és mintha egy kicsit lomhább is lenne. A mozdony analóg. Próbáltam belerakni egy már mechanikailag felújított alvázba, hátha a fogaskerekek miatt van de ott is ugyanazt csinálta. A szénkeféket megnéztem és nem voltak kopva. A motor menet közben érdemileg nem melegszik. A kérdésem az lenne, hogy lehet vele valami érdemit csinálni? Sajnos nem igazán tudom, hogy lehetne lehúzni a fém vázat a motor tekercseiről hátha ott van valami kosz? Ti mit tanácsoltok, próbáljam felújítani, vagy vegyek helyette másikat (már, ha ilyen idős mozdonyhoz kapni) |
(#24943) Antal Miklós válasza crista.neuralis hozzászólására (#24942)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia, ha a kétmotoros NOHAB-od van, az egy szuper járgány, de ha ilyen hangod ad, akkor szét kell alaposan szedned a forgóvázakat és benne a motort.
Először is a tető levétele után a kezedben marad egy keret, amleyben a két hajtott forgóváz van. Ezeket kétféle képpen lehet szétszedni: a, két végén lévő világítás egységet a hossztartóról le kell húzni, így szabaddá válnak a forgóvázak. (a másik, - öregebbik verzióban - csavarozd le a vontatóhorog tartót a forgóvázról, így az jobban forgatható, majd a középen elhelyezkedő nehezék felé eltólva kiszedheted a forgóvázakat.)
Mindkét hajtott forgóváz önnállóan is működik. Akaszd ki a szénkefe nyomó rugókat egy csipesszel, és vedd ki a szénkeféket. Ha kinnt van ellenőrizd, a kerekeket forgatva, hogy melyik forgóváz és melyik irányba "zörög". Ha a forgóváz alján lévő másik csavart is kicsavarod, akkor az egész külső "díszítés leszedhető és csak a mechanika van elötted.
Ellen őrizd az áraszedő rugókat, nincsenek e nagyon megkopva, leugorva a futófelületről. Hajlítással állítsd be. Ha nem ez az ok, akkor a motor belsejében ahol a forgórész van, oda került be valamilyen kosz. A forgóvázat két csavar fogja össze, ha csak meglazítod a két L alakú lemez kihajtható és az állórész, ami egy mágnes leemelhető, lehúzható a forgórészről.
Valahol valamilyen apró koszt fogsz találni.
DE: sajnos azt ilyen "öreg" gépeknél elég sokszor találkozhatunk a műanyag elemek elfáradásával. Gyakran egyszerűen szérporlad a műanyag, és a forgórész érintkező tartó része szétesik.
Írd meg mit tapasztaltál, esetleg csinálj egy fényképet, szívesen segítek.
Nekem egy 51 éves gépem van de még jól működik. Sajnos a régi PIKO gyártmányok érzékenyek voltak az olajozásra vagy hiányára. Nekem a vazelin bevált, különösen ha fecskendőbe töltöd és egy viszonylag vastagabb tűn keresztül adagolod. Alkatrész még itt-ott beszerezhető, nekem is van.
Öreg gép, de nem vén.
|
(#24944) Antal Miklós válasza applause hozzászólására (#21471)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia, terrmészetesen fog működni, de az 1,5k-t cseréld inkább 2k-ra. Zavaró ha nagyon világít, vagy két LED-et tegyél sorba a két fényszóróba.
Ha még ráadásul aLED polaritást is helyesen kötöd be, akkor a menetirány szerint is jól fog világítani. |
(#24951) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Kis érdekesség!! Egy régi Piko BR120-s motor cseréje!!!
Régi motor már nem igazán működött így jön az átépítés az új Böhler motorral! Egy kis ólom darab súly,hogy picit nehezebb legyen a mozdony....két új kardán és(amit sajnos sokan nem tudnak kivitelezni)itt-ott marni kell az eredeti spiáter súlyból,hogy a motor a helyére beférjen és gond nélkül el tudjon forogni!! Sajnos mélyebbre nem lehet ültetni a motort,mert nem lehet többet kimarni a műanyag kaszniból(különben szétesik.. )
Majd összerakni az új motorral a mozdonyt és tökéletes újból(korához képest) Persze a jellegzetes doboz hang még meg maradt.... és most a képek..... |
|
(#24952) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#24951)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Még 3 kép... |
|
(#24961) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#24952)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Szia Totya!
Látom,jól megdolgoztad!
Gondolom,hogy a digipanel is most került bele!
A motor alá tetted az ólomsúlyt?
Nem ismerem ezt a gépet,de az látszik,hogy szuper lett!
H0Totya a modellvasúti forgácsoló! |
(#24962) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24961)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
Ha még csak modellvasúti forgácsoló lenne!
De néha az ember agyát is szétforgácsolja! |
(#24976) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#24962)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2013 |
|
|
(#24985) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#24951)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Jó lesz az Gützoldnak! A PIKO legfeljebb álmodott ilyen modellről. |
(#24987) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#24985)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Köszi a ki igazítást..!! Ebbe mindig belefutok... |
(#24988) crista.neuralis válasza Antal Miklós hozzászólására (#24943)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Tisztelt Antal Miklós!
Nekem olyan NOHAB-om van aminek középen csak egy motorja van, abból két irányba áll ki a tengely amin egy egy végtelenített csiga hajt meg egy egy fogaskereket. Alul a forgóvázon is van egy fogaskerék és így ad a kerekekre áttétet. A 3-3 tengelyből csak 2-2 van hajtva, a többi áramszedő. A mozdony sajnos nem túl megbízható példány, az újabb I idomú váltókon rendszerint kisiklik (a menetiránynak hátsó forgóváz a másik kitérőrészre ugrik át).
Ezek ellenére mivel számomra nagyon sokat jelent nem szeretném leselejtezni, "parkoló pályára tenni", hanem fel szeretném újítani. |
(#25020) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Ha esetleg kell valakinek szelep (gépjárműhengerfejben lévő titánacél ötvözet) amiből szerszámot lehet készíteni akkor szóljon mert a melóhelyem felszabadult pár darab!
Pontozónak meg ilyesminek ideális, szeleptányér átmérő kb 25-35 mm, szár hossza kb 80-100 mm! |
(#25034) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Na ma fél napom elment mire kipucoltam 2 db H0-ás Nohabot!
Egyik kollégám adta át őket revízióra mert az egyiknek nem ment az egyik motorja!
A fent említett motor hibájára ugyan nem jöttem rá, de miután vissza forrasztottam 2 db vezetéket, fogaskerekeire szedtem az egész hajtás és motort és kipucoltam őket utána már működött!
Idegileg csak a bronzkefetartó rugó visszahelyezése viselt meg!
Kis lépés ez az emberiségnek, de nagy lépés nekem! |
(#25036) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25034)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Ügyes vagy kapsz egy virtuális sört de túl élted nem?? |
(#25037) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#25036)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Igen ls örülök, hogy nekem TT-s van! |
(#25038) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25037)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
|
(#25039) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#25038)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Szegény mozdonyok kaptak bőven a tulajnál mert ütközőhiányosan érkeztek újságpapírba csomagolva!
Dobozban adom vissza körbeszivacsozva és pukkanós fóliázva! |
(#25040) Frankye válasza FriTTz hozzászólására (#25034)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Idézet: „Kis lépés ez az emberiségnek, de nagy lépés nekem!”
Egy hosszú meg nekem! |
(#25044) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#25039)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Idézet: „pukkanós fóliázva!”
Tehát egy WWII robbantóbrigádot is hozzácsomagolsz? |
(#25045) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25039)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Remélem nem szagosított pufit adtál hozzá,mert az nem szép dolog.... Ja és nem TT-s ütközővel pótoltad a hiányt...... |
(#25046) HOTotya válasza Frankye hozzászólására (#25040)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Egészségedre !!!!! |
(#25051) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Jó reggelt kívánok mindenkinek!
Roco Nohabra mekkora tapadógyűrű való? (H0)
-10.3-12.8
-12.5-13.8
-10,3-12,4
-12,9-14,6
-14,7-16,5
-8,8-10,2
üdv
SN |
(#25052) Fordítókorongos válasza SzerNoh hozzászólására (#25051)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Szia!
Az első variáció a jó: 10,3-12,8 !
Egyébként a Roco oldaláról letölthetőek az alkatrészlisták,abban benne van!
Ludmilla? |
(#25054) SzerNoh válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25052)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Nem Nohab...
Már pár kiállítás alatt ledobta magáról a gyűrűket. |
(#25055) Fordítókorongos válasza SzerNoh hozzászólására (#25054)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Tudom,hogy Nohabra lesz a gyűrű!
Írtad.
Ha egyet ledobott,akkor is cseréld ki mindet,mert a többi is el van öregedve,hamar lepotyognának róla.
Nekem így volt,mindet le kellett cseréljem.
Én a Ludmilla beszerzésedre gondoltam. |
(#25056) SzerNoh válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25055)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Ja..
Folyamatban
|
(#25065) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Egy újabb érdekesség felturbózás...... |
|
(#25066) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#25065)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Csak a hajtás újra gyártása az enyém a többi az hát..... |
|
(#25068) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#25066)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Jól néz ki, de ez minek a mije? |
(#25069) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#25068)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Ez egy M31-s lenne... de a hajtása egy nagy ratyi volt és azt hoztam össze + új kardánok,mert azok sem voltak a toppon!Kap majd új motort is,mert az le volt égve |
(#25076) nohab 74 válasza SzerNoh hozzászólására (#25051)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Szia! Én csak egy cikkszámot tudok neked meg adni roco 40069 . |
(#25077) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#25069)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
TT-s? |
(#25078) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#25066)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Ez tényleg nagyon szépre sikerült darab!
Komolyan elgondolkodom ezek után a V36-osom teljes nagy generálján! |
(#25080) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#25066)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Én csak két új csatlórúdról beszéltem neked anno', erre föl egy egész új hajtást készítettél .... gratula!!! |
(#25081) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#25066)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Szia Totya!
Látom megint forgácsoltál!
Nagyon profi munka!
Azt jól látom ,hogy egy darabból van kimarva?
Úgy látom ez egy maradandó átalakítás lesz,amiről
Zsolesz modellezőtársunk azt mondta: Idézet: „ nem kell félni a maradandó átalakítástól, csak baromira igényesen kell megcsinálni, hogy ne kókányolás legyen.” !
Igaza van!
Vannak olyanok is, akik azon vannak,hogy minél kevesebb átalakítással,törekedni kell a modell gyári állapotának megtartására,és vannak a Totya gondolkodásúak,akik nem félnek az átalakítástól mindig a modellek tökéletesítésén,felturbózásán,
menettulajdonságaik,és egyéb funkcióik javításán agyalnak!
Szerintem nekik van igazuk!
Szóval ez egy igényes átalakítás,gratulálok!
További jó modellvasút forgácsolást!
Üdv.:korongos |
(#25082) SzerNoh válasza nohab 74 hozzászólására (#25076)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2013 |
|
Köszönöm |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 8:00:03 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|