|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#25147) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#25139)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Hali...
Mikor küldtem az adatokat ahova utalhat az illető, jött a levél, hogy hétfőn akart utalni, de "elfelejtette", hogy pont hétfőn 3 hétre el kell mennie a Balatonra dolgozni, így majd utal ha visszajön, de ha addig esetleg elviszi valaki akkor az sem baj.
Ehhez nincs mit hozzáfűzni... Kapott egy fekete pontot |
(#25151) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#25147)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Vagy az is lehet, hogy egy 3 hét múlva fizető tuti vevőt engedtél el... De nem biztos, lehet, hogy Neked van igazad. Majd az idő megadja a választ. Ha 3 hét múlva mégis jelentkezik, hogy utal és vinné, ha meg van még, akkor nekem van igazam. Ha nem, akkor Neked. |
(#25161) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Gyűjtők figyelem!
Ilyet még nem láttatok!
Bővebben: Link
Nem semmi!!!Aki rájön mi a furcsaság jó nálam egy ólommentes sörre! |
(#25162) FriTTz válasza kaTTonai hozzászólására (#25161)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Ügyes volt aki összerakta!
|
(#25163) lakasi válasza kaTTonai hozzászólására (#25161)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Érdekes párosítás, Ludmilla kaszni és egy négytengelyes, valószínűleg V200 Zeuke hajtás. A sörmeghívást majd megbeszéljük. |
(#25164) Fordítókorongos válasza lakasi hozzászólására (#25163)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Nem rossz!
Én H0-lás létemre még abban sem vagyok biztos,hogy a 3 helyett, két tengelyes forgóváz TT-s!!
Szerintem ez N-es: Nem TT |
(#25165) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25164)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Jaaajjjj....
Ez azért fáj, de nagyon! Mármint a hírdetés, csak a fonal miatt írok ide...
A forgóváz stimmel, az TT, csak az a Zeuke, vagy a korai BTTB V180, vagy BR118-é, ahogy a komplett alváz is. A kaszni meg a Ludmilláé... |
(#25170) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25165)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Akkor jól benéztem!
Nagyon keskenynek tünt,azért gondoltam,hogy N ! |
(#25173) Mk48 2024 válasza Danyek hozzászólására (#25114)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Elképzelhető!
Ennyi!
Ettől függetlenül, ha kérdésed van, itt mindíg szívesen segít valaki! |
(#25176) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Megnéztem a többi hirdetését is, árazni azt tud!
|
(#25177) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#25176)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Hányan írtatok Máknénak, hogy túlárazta a leharcolt modelleket? |
(#25180) Danyek válasza masTTertape hozzászólására (#25134)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Köszönöm az ötletet, de a modellhez mérten ez elég drága lenne.
Mivel szerintem már sokakban felmerült hogy miért ilyen körülményes ez a pár kerék beszerzése, ezért a hétvégén fogok írni egy kis leírást. hogy mihez is kellenének. |
(#25181) maTTato válasza kaTTonai hozzászólására (#25161)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Az a szomorú, hogy előbb-utóbb talál egy szerencsétlen balekot, akire rásózhatja a rakás hulladékát.
Szívem szerint felrúgnám, hogy le se essen... |
(#25183) hoTTo válasza maTTato hozzászólására (#25181)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Nem vagy Te olyan... |
(#25184) maTTato válasza hoTTo hozzászólására (#25183)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Pedig de!!
Az ilyen agyatlant másképp úgyse lehet észhez téríteni! |
(#25185) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Inkább reszelgetem a II. osztályt, hogy a talira legyen valami kézzelfogható. |
(#25193) Mk48 2024 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
Sziasztok!
Tudom már agyon csépelt téma, de ma vettem benzines folttisztítót.
Az van ráírva:
Specbenzin 80/110 81%
Izopropil alkohol 19%
Ez jó a mi céljainkra? |
(#25194) csíkosháTTú válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25193)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
Ha nincs benne aromás szénhidrogén, akkor elvileg jónak kell legyen. |
(#25195) Mk48 2024 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25194)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
Én ilyet nem találok a leírásban ,de próba ribizli.
Beleteszek egy selejtes kasztni darabot, aztán kiderül, vagy beborul.
Köszönöm! |
(#25196) sunocske válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25195)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
A lap alján van egy felsorolás az aromás szénhidrogénekről (ti. hogy mik tartoznak ide), bár gyanítom, hogy az ott korántsem teljes. |
(#25200) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
Üdv!
Van valakinek tapasztalata a Tillig háromutas váltójával? Ha csak az asztal feletti mágnesekkel van állítva és nincs a szívdarab megtáplálva, biztonságosan működik annyira, hogy alagútban legyen elhelyezve?
Józsi |
(#25204) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
Hello,
Apróba tettem fel Hobbex felsővezetékeket.
Robi |
(#25205) Mk48 2024 válasza sunocske hozzászólására (#25196)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
Szia!
No kipróbáltam és úgy néz ki, a szer alkalmas a feladatra.
Reggel beletettem a kasztnit és még kemény, úgyhogy átment a teszteken. |
(#25206) FriTTz válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25205)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2013 |
|
Erre jó lett volna a víz is!
Tiszta is lett? |
(#25221) TTGuszti válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25205)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Itt a fórumon többször megénekelt anyag neve "tiszta foltbenzin" a cimkén a Foltbenzin felirat alatt öles betűkkel narancssárga felirat látható: '"aromás szénhidrogéneket nem tartalmaz".
Összetétele: 100% 80/110 tiszta specbenzin.
Én ezt használom, de ahogy Csíkos mester annak idején írta ez sem arra való hogy egész éjszakára áztassuk benne a műanyag alkatrészt.
Én már szinte minden vagont és mozdonyt átmostam vele. Ehhez egy tálat és ecsetet használtam. A benzinnel a szó szoros értelmében lemostam az alkatrészt vagy pl a mozdonyt. Mivel a benzin gyakorlatilag azonnal párolog kb náhány percig volt "nedves" a felület. Semmit nem mart meg, semmi nem kenődött el. Ugyanakkor hihetetlen hogy mi mocsok jött le a ránézésre tiszta kerekekről. A tisztítás előtt a benzin értelemszerűen víztiszta volt a kb 10 vagon pucolása után gyakorlatilag fekete lett és a tetején kis olaj cseppek is úszkáltak. A mozdonyok belsejénél már óvatosabb voltam ,de azt is átmostam vele, rengeteg kosz kijött és lényegesen jobb most a kontakt szebben simábban futnak a gépek.
Őszintén szólva én amiatt aggódom kicsit, hogy nem mostam-e ki a kenőanyagot onnan is ahová kéne,mert nem igazán tudom hogy egy ilyen pici motorba, illetve pl. a kis műanyag fogaskerekek egyéb alkatrészek közé, vagy a kocsik kerekéhez a "foglalatukba" közé kell-e kenőanyag és ha igen mennyi. Nekem BTTB és régi Tillig mozdonyaim vannak mind analóg digis modellem nincs. |
(#25222) TTGuszti válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25205)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Azt nem tudom miért akarod a kasztnit egy egész napon át áztatni??? |
(#25224) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#25221)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Idézet: „Őszintén szólva én amiatt aggódom kicsit, hogy nem mostam-e ki a kenőanyagot onnan is ahová kéne,mert nem igazán tudom hogy egy ilyen pici motorba, illetve pl. a kis műanyag fogaskerekek egyéb alkatrészek közé, vagy a kocsik kerekéhez a "foglalatukba" közé kell-e kenőanyag és ha igen mennyi. Nekem BTTB és régi Tillig mozdonyaim vannak mind analóg digis modellem nincs.”
A végén kezdem: ennek semmi köze ahhoz, hogy a modell a vezérlést analógban kapja, vagy digiben.
Jó eséllyel mostál ki a mechanikából kenőanyagot. A Tillig modellek motorjait olajozni TILOS!
A régi BTTB, vagy Zeuke körmotorok tengelyvégeire érdemes néha egy gondolatnyi kenőanyagot tenni. Tillig zsírt, például. Én sima MOL kenőzsírt higítok fel műszerolajjal, és egy injekciós fecskendővel juttatom be, egy egyenes végűre köszörült injekciós tűvel. A fogaskerekeket nem nagyon kell kenegetni, de ezek furataiban futó tengelyeket már igen, és a tengelyvégek "csapágyházait" is kenni kell időnként. Sőt! Klasszikus példa a kenés hiányára a sok kikopott régi BTTB NoHAB, vagy BR130 fogóvázbetét, ahol sokan elfelejtik kenni a kerekek tengelyeit befogadó "U" alakú fészkeket. |
(#25225) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25224)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Köszönöm a segítséget. Az analóg-digi dolgot csak azért említettem meg hogy jelezzem ősrégi gépekről van szó, nyilván nics köze a kenésnek a digitalizáláshoz.
Az általad leírtakat még meg kell emésztenem, pl U alakú fészek. .jajj nekem. |
(#25226) Mk48 2024 válasza TTGuszti hozzászólására (#25221)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Idézet: „a Foltbenzin felirat alatt öles betűkkel narancssárga felirat látható: '"aromás szénhidrogéneket nem tartalmaz".”
Amit én vettem azon nincs ilyen felirat.
A kasztni csak azért került bele egész napra, mert reggel beletettem, aztán elugrottam "öt percre", acuccost, meg a folt tisztítóban felejtettem.
Most épp a síneket készülök átpucolni a modúlkámon, de hamarosan a mozdonykáim is sorrakerűlnek.
|
(#25227) Mk48 2024 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25224)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Mester!
A BTTB körmotort érdemes szétszedni egy évtizedben egyszer és kimosni foltbenzínnel?
Esetleg gyakoribb tísztítás javasolt? Mondjuk egy adott üzemóra után? |
(#25228) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Sziasztok!
Egy új sorozatot indítottam a Fűtőházon, remélem tetszeni fog. Íme a sorozat első tagja, bővebben: Link |
(#25232) zsolesz74 válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25227)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2013 |
|
Én megcsináltam jó néhány motorral és jobb lett, szóval érdemes.
Csak kihajtani lesz nehéz a fém füleket, arra készülj fel. |
(#25236) TTGuszti válasza Mk48 2024 hozzászólására (#25226)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
A dolog indirekt módon működik, vagyis ha nincs rajta a felirat akkor amit vettél az sajna tartalmaz aromás szénhidrogéneket. |
(#25237) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#25225)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Idézet: „... pl U alakú fészek...”
Ez az, amiben hajtott, és nem hajtott kerekek tengelyei futnak a forgóvázban. |
(#25238) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25237)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Értem, de oda akkor gondolom zsírt kell tenni, mert ha olajozom azt szétfröccsölik a kerek mindenhova. Jobban bele kell ásnom magam ebbe a témába, mert most hogy mindent alaposan kimostam foltbenzinnel félek hogy a kenési pontok is kenőanyag nélkül maradtak. Ettől függetlenül örülök, hogy megcsináltam a pucolást mert a gépek sokkal jobban futnak és ahogy egyszer korábban írtad, hihetetlen hogy mennyi kosz és mocsok tud kijönni a gépekből és a kocsikból.
A zsír és olaj keverését nem merem bevállalni mert nem értek hozzá, így azt hiszem megpróbálok valahonnan Tillig zsírt venni.
Most (mivel még nincs rögzített asztalom) az összes sín és váltó nagytakarítását tervezem. Szerinted a váltókba kell a mozgó pontokra kenés egy "nagymosás" után? Illetve a váltók elektromos része, relé átmosása okozhat károsodást az elektromos alkatrészekben, tekercsben?
|
(#25239) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
A váltókat ne kend semmivel! |
(#25240) Gashpy válasza TTGuszti hozzászólására (#25238)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Ne félj tőle, nem nagy dolog!
Egy borsónyi zsírt beleteszel egy kis edénykébe (pl. kindertojás teteje) és után a cseppentesz hozzá kb ugyan annyi olajat. Utána pedig egy gyufaszállal vagy egy fogpiszkálóval alaposan összekevered. És kész is...
Nagyot nem hibázhatsz, ha nem teszik, egyszerűen kidobod... |
(#25241) lakasi válasza zsolesz74 hozzászólására (#25232)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Felesleges a körmotor szétszedésével bajlódni, a fülek letörhetnek, olyan stabilan, ahogy eredetileg volt, nem tudod visszahajlítani őket.
A körmotoroknál három kritikus pont van, amit kezelni kell/lehet, a kommutátor és a két csapágy - ezeket meg tudod csinálni szétszedés nélkül is.
A csapágyakat ki lehet mosni, ha az említett oldószerből egy-két cseppet adsz nekik és megpörgeted a motort, majd műszerzsír-műszerolaj keverékkel (csak néhány csepp olaj kell bele, hogy a zsír állagát lazítsd egy kicsit, ezáltal könnyebben bemegy kenésre szánt felületre) - végül ismét megpörgeted feszültség alatt. A hangján lehet érezni a kezelés áldásos hatását.
A kommutátort - ami ugye három szegmensből áll - a szénkefe kivétele után egy vékony, éles hegyű csavarhúzóval tudod megtisztítani úgy, hogy a csavarhúzót tengelyirányban mozgatod és közben kézzel lassan forgatod a tengelyt. Fontos a réz szegmensek közötti szigetelő rész letisztítása a rárakódott kosz/szénkefe maradékoktól, ezek ugyanis zárlatot okozhatnak, annak pedig teljesítmény csökkenés és melegedés a következménye. A következő, hogy tisztító oldatba mártott (majd kinyomkodott) papír zsebkendő galacsint kell a lyukba tömni és ismét kézzel megforgatni a tengelyt. A kivett papír galacsinon láthatod mennyi kosz volt benne. Végül az egyik lyukon keresztül két-három erős fújással a maradék szmötyit is eltávolíthatod a belső térből. Ha van kompresszor, az még jobb. Az egésznek persze akkor van értelme, ha a csapágyak még nem lötyögnek nagyon, és a kommutátorok nem égtek be. Ha igen, akkor jöhet a motorcsere. |
(#25243) TTGuszti válasza Gashpy hozzászólására (#25240)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Kezdek megvilágosodni.
No most akkor jön a "kopasz" kérdése, pontosan milyen zsír és olaj ami használható. Gondolom a savmentes műszerolaj megflelő (a klasszikus piros flakonosra gondolok) de milyen legyen a zsír ha a Tillig zsírhoz nem tudok itt vidéki magányomban hozzájutni, mit vegyek helyette?
Ha jól értem a keverékből csak "nagggggyon" keveset kell alkalmazni, itt is igaz a régi mondás a "kevesebb sokszor több". |
(#25244) csíkosháTTú válasza lakasi hozzászólására (#25241)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Idézet: „Felesleges a körmotor szétszedésével bajlódni, a fülek letörhetnek, olyan stabilan, ahogy eredetileg volt, nem tudod visszahajlítani őket.”
Fakézzel, egyujjas bundakesztyűben, mahorka cigivel
A többi stimmel. Nem egy, és nem két motort újítoTTam már fel (gyanúm szerint masttertape barátom is csinált párat), elvétve van gond velük. Gyakorlat kérdése, meg egy kis érzék. A fület szépen óvatosan ki lehet hajlítani, én egy már elkopott kisméretű csípőfogót használok erre, amivel az elektromos alkatrészek - ellenállások, diódák, stb. - lábait lehet elcsipkedni. |
(#25245) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#25243)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Teccik emlékezni az ÁFOR kenőzsírra? Olyan vastag, vörös színű, túlfőzött baracklekvár állagú valami. |
(#25248) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25245)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Nemcsak emlékezem, de van is egy kisebb tégellyel a szekrényben az szerszámok között, de azt gondoltam valami spéci dolog kell hozzá . Életem eddig elmúlt 42 éve alatt sokszor kevertem már de most fogok a hétvégén először zsírt olajjal keverni |
(#25249) Gashpy válasza TTGuszti hozzászólására (#25248)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
A fiam kapott a múltkor egy kínai szerencsesütit. Ebben volt az alábbi szöveg:
"A nagy válaszok mindig 'túl egyszerűek'."
A piros flakonos varrógép-/műszerolajat is megerősítem.
A borsónyi mennyiség pedig több géphez is elég lesz, hát még a tégelynyi...
|
(#25251) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#25228)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Ejha!
Azt esetleg megtudhatnánk-e, hogy melyik az a 15 állomásnév, ami közül választani lehet? Egyedi nevet lehet kérni?
Abbahagyom. Karácsonyra lehet, hogy meglepem magam eggyel |
(#25252) TTGuszti hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
off
Sziasztok! nem vasút, de nagyon aranyos és igazi
csemege a fanatikusoknak
http://garazsmenet.postr.hu/taviranyitos-traktorral-szantja-fel-a-kiskertet |
(#25253) TTGuszti válasza sunocske hozzászólására (#25251)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Nagyon szép, ha lesz TT-ben engem is érdeklene. |
(#25255) sunocske válasza TTGuszti hozzászólására (#25253)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Azt nem is figyeltem... Ez nem TT-s? |
(#25259) wolfchild válasza sunocske hozzászólására (#25251)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Szia!
Egyelőre TT-s nincs belőle, de ha igény van rá, szerintem papírbakter megoldja. Az állomásnevekről bővebbet (akár az egyediekről) nem tudok neked mondani, mivel nincs infóm ezzel kapcsolatban. (Nem fizetett hirdetés volt, és nem is foglalkozom magával a termék értékesítésével, illetve semmilyen módon nincs anyagi érdekeltségem a dologban)
Így ha kérdésed van ezzel kapcsolatban, kérlek keresd meg nyugodtan a baktert , bővebben: Link |
(#25260) lakasi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25244)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Idézet: „Fakézzel, egyujjas bundakesztyűben, mahorka cigivel”
István ezt el is várjuk tőled. Azonban nem mindenki olyan felkészült, mit Te.
A tréfát félretéve - a lényeg, hogy nem kell feltétlenül szétszedni, a probléma nagy része a leírtak szerint megoldható.
Csak tudnám honnan szerzed a mahorka cigit! Vagy ez már az új trafikokban kapható - nem vagyok bejáratos. |
(#25261) etwg válasza lakasi hozzászólására (#25260)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Idézet: „Vagy ez már az új trafikokban kapható ...”
Ah dehogy, ott kizárólag Terv meg Szimfonia kapható.... |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 21:28:04 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|