|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#25262) kombi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Ha már szóba került a motorok belső lelkivilága, megkérdezném a nagyérdemű guruk véleményét a következőről:
Hozzám került néhány ősi Zeuke mozdony, amelyek motorjában az egyik oldalon még bronzkefe van. ( 38 éve gyűjtöm a TT-t, de ilyet eddig még nem láttam )
Viszonylag kevesett futott masináknak tűnnek., a fogaskerekeken nincs komoly kopásnyom, és motoroknál nem látszik kopottnak sem a bronz. sem a másik oldali szénkefe sem.
Kérdésem az lenne, hogy meghagyjam-e helyén a bronzkefét, vagy cseréljem ki inkább szénkefére?
|
(#25263) Gashpy válasza TTGuszti hozzászólására (#25252)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Nem kell olyan messzire menni
Unokaöcsém a saját építésű RC Dutrájával takarította a havat...
(szántani is tud, olyan filmet is láttam már...) |
(#25264) etwg válasza kombi hozzászólására (#25262)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Valamikor volt valamilyen elmélet, ahol elmondták, hogy miért kell az egyik kefének bronzbol lennie. Sehol máshol nem futottam még össze ilyennel, igy sikerült elfelejtenem az elmondott okokat is. |
(#25265) csíkosháTTú válasza lakasi hozzászólására (#25260)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Persze, de megfelelően óvatos hozzáállással megoldható ez a feladat is.
Egyébként igazad van, ki lehet egy kevésbé koszos modellből szedni a trutymót az Általad leírt módon is. Csak lehet, hogy én már akkor találkozom ilyenekkel, amikor már a mágnesgyűrűn belül is tele van kosszal a motor... Sokszor mondogatom az ügyfeleimnek, hogy én csak akkor jövök képbe, amikor egy modellező már elakad...
Ja!
OFF
Tőlem a Nemzeti Dohányboltokat felverheti a gaz! A jövedéki adó befizetéseimet a kávé fogyasztásával tudom le... |
(#25266) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#25264)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Szerintem ez akkor születhetett, amikor valóban szénből voltak a kefék. Mellesleg sok olyan Trix, Märklin, régi Hruschka modell is van, amiben ilyen a "szereposztás". |
(#25269) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#25260)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Amikor szétszedtem a motorokat, annyi szénpor volt a forgórészen és a motor belsejében, hogy egy szénkefére valót össze lehetett volna gyűjteni.
Mindenesetre a fülek maximum 4 hajtást bírnak ki, tehát nincs sok lehetőség erre a nagy generálra. Viszont ha csak 20 évente kell megcsinálni, akkor nem is olyan rossz.
Egyébként tényleg nagyon nehéz megbontani és oda kell figyelni az összeszereléskor is, mert különben beteg lesz. |
(#25270) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25266)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Láttam már olyat is amiben gyárilag nagyon finom bronzhálobol volt göngyölitve a kefe. A Zeukeban az volt az érdekes, hogy az egyik szénböl volt. |
(#25271) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#25268)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Ilyen aproságokkal nem foglalkoztam, az elsöt amugy is rendszeresen javitani kellett volna... |
(#25282) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25280)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Nicsak elöjött az elmélet, csak azt nem tudom, hogy pl. mixerben, furogépben porszivoban stb. használt motorokban kivétel nélkül egyforma szénkefe ( nem grafit) van. |
(#25283) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#25269)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Idézet: „Amikor szétszedtem a motorokat, annyi szénpor volt a forgórészen és a motor belsejében, hogy egy szénkefére valót össze lehetett volna gyűjteni.
”
Hát igen, az anyag nem vész el, csak átalakul...... |
(#25287) kombi válasza FriTTz hozzászólására (#25281)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Hááát....
Kíváncsi lettem volna, hogy mit szólnak az itteni mesterek, hogy a jelenkor technológiai szintjén kell-e, érdemes-e még bronzkefét használni.
Mert hogy egy 40-50 éves motor ugyan meglepően tiszta belülről, de valószínűleg nem fog további 40-50 évet szolgálni, főleg ha a keményebb bronzkefe által okozott nagyobb surlódás miatt esetleg hamarabb elkopnak a kommutátor lemezei...
|
(#25288) róbertke válasza kombi hozzászólására (#25287)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Írtam magánban .... is... |
(#25289) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#25287)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Azért a mai kefék már régen nem szénből vannak ám , még a BTTB-k sem. Én még a nagyobb átmérőjű Zeuke körmotorokban sem láttam valódi szénkefét, pedig azok 1968 előttiek. Az ilyen "katasztrófák" nagyon-nagyon régi, vagy maradi modellekben, lásd még az OFF PV, vagy ősi Märklin és tsai. szokott előfordulni, vagy az ősi szintén OFF Fleischmann modellekben, ahogy etwg barátom is írta, egy finom rézhálóból tekert volt a párja.
A motorok keféi ma bronz/szén keverékek, porkohászati úton előállítva. A TT Zeuke és BTTB motorokban is ezek vannak. Sajnos ezek is porlanak, ahogy használódnak el. Ezt a port a motor aztán vagy kifújja magából, vagy, ha sok olajat kap a gondos, ám avatatlan gazdájától (lásd még a pokolba vezető út burkolatát), akkor nem, mert a beszivárgó olaj ezt a port megköti, ettől a motor egy idő után szorulni fog, majd a kommutátorok közötti rés eltömődése után zárlatos is lesz. Ezért veszélyes pl. a WD40 is, mert a nagynyomású flakonból kifújva oda is megy, ahova nem kéne, akkor is, ha rajta van az a kis műanyag cső a fúvókán. Vagyis, ha a motor nincs túl olajozva, akkor a kefepor az por is marad, és nagyon sokáig elég kifújni valamivel a kivett kefék helyén befújt levegővel. |
(#25290) PAJERDT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
T. Fórum!
Nyugati típusú szgk 1:120 merre található?
Pl. Mercedes, Audi, BMW?
Tudtok elérhetőséget?
Előre is köszönöm!
PAJERDT |
(#25291) Gashpy válasza PAJERDT hozzászólására (#25290)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
A Lajtán túl sem túl jó a felhozatal...
Amiről tudok: golf és passat-szerűség van, azon túl még esetleg a Kinder-tojás... Mag mintha valami közel 120-as japán modellek... |
(#25306) DZolTTán válasza TTGuszti hozzászólására (#25236)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Ha már emlegetve lett a benzin téma, a gyógyszertári sebbenzin az ugye jó nekünk? |
(#25307) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#25306)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Jó.
Csak ebből 1dl kerül úgy 5-700Ft-ba.
Az aromás szénhidrogénektől mentes tiszta foltbenzinből ennyiért 1l van.
(Mellesleg a kettő ugyanaz, csak, amit patikában adnak, az steril.) |
(#25309) TTomi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni a méretek megadásában?
Hogy milyen gyártó sínméretei, az most mindegy, csak TT legyen.
Köszönöm. |
|
(#25310) masTTertape válasza TTomi hozzászólására (#25309)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
|
(#25311) TTomi válasza masTTertape hozzászólására (#25310)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Ó, köszönöm! Már egy ideje keresem, csak nem ott ahol kellett volna. |
(#25312) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25307)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Azért annyi nincs. Tölem kb. 250Ft-ot szokott kérni a patikus, egy szemre 1-1,5dl üvegért, ami kb. fél - egy évre elég nekem. |
(#25320) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
Különböző vastagságú szürke színű (0,7-0,8-2-2,4-2,5-2,7-2,8-2,9) kb eurós raklap (120x80 cmtől kicsit kisebb) méretű kartonpapír és 1,7 mm vastag hullámpapír csere tárgyát képezi ha esetleg ilyesmire van valakinek igénye épületépítéshez!
Frankyetől elnézést kérek ha ez nem idevaló lenne! |
(#25346) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
SziaszTTok!
Kérdezném a tisztelt ápolt társakat,hogy valaki tudna-é segíteni?
Az állomásom mellé szeretnék mozgássérült parkolóhelyet,felfestést készíteni...Nem tudok nyomtatni megfelelőt...
Üdv:Miki |
(#25347) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#25346)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
Szia,
Mostanában már az a szabvány, hogy kék alapra festik fel a piktogramot. Így kicsit könnyebb a dolgod, mert ha mindezt akár egybe szerkeszted magával a parkoló aszfalt felületével, így egy sima öntapadós papírból is meg tudod csinálni. |
|
(#25356) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#25347)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2013 |
|
Köszönöm MesTTer!
Megpróbálom,bár nekem IV.korszakba illő DR. témájú asztalomhoz kell...Ráadásul a betonozás,aszfaltozás már elkészült...
Üdv:Miki
U.i.:Megkerült amit kerestél?Olvastam...szorítottunk... |
(#25358) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#25356)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2013 |
|
Akkor viszont marad a fehér ábra. Volt a DR-ben egyébként ilyen megkülönböztetés akkoriban?
Köszi, természetesen nem került meg. Erős a gyanúm, hogy szándékos eltulajdonításról van szó. Nagyon bosszant és dühít. Eleve, hogy magammal vittem. |
(#25360) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#25358)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2013 |
|
Igazán nagyon sajnálom!!!De tényleg én is átéltem ilyet sajnos!! |
(#25365) hobbyTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 10, 2013 |
|
Apró rovatba tettem fel néhány nekem felesleges csatlakozó fényképét. Hátha lát benne valaki fantáziát.
hobbyTT |
(#25386) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Hátha valaki még nem ismeri?
Magnorail
2011-ben részletes cikk volt rola a V&M-ben - ma már kapható!
Müködik TT-ben is.
|
(#25387) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25386)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
|
(#25391) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25387)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Sajnos nem nyithato. |
(#25393) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Nagyvasúti tudoroktól kérdezném, hogy a képen látható izébigyónak mi a hivatalos megnevezése?
(Sajnos a kép OFF méret) |
|
(#25394) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25393)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Törpe tolatásjelző. |
(#25395) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#25394)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Danke You! |
(#25397) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Üdv!
Nincs valakinek egy fölös BR86-osa? Átépítéshez kellene a Fahrwerk. Kasztni nem érdekes, szerkocsi szintén. Az alváz ne legyen gányolt, legyen meg mindene (csiga, kerekek, rudazat, közlőáttétel; a motorhiány nem gond ). Bastelschrott is elfogadható!
Esetleges választ irányárral PM-ben kérném, itt a Hobbivasúton!
Józsi |
(#25398) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#25397)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
BR86, szerkocsival?
|
(#25399) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25398)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Naná, hogy elírtam! Természetesen BR56-ról van szó!
Köszönöm, hogy szóltál! |
(#25400) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25398)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
|
(#25402) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#25387)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Klassz! Tetszik ahogy a forgalmista előjön a pléhbódéból, és "tiszteleg" az elhaladó szerelvénynek! |
(#25403) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#25387)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Peronon biciklizni?! Milyen példát mutattok Ti? |
(#25404) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#25399)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
SejeteTTem én... |
(#25406) etwg válasza Frankye hozzászólására (#25403)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Az a bakter, menne a váltohoz, csak nem tudja melyikhez - igy vissza kell kerekeznie. |
(#25407) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#25399)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Mondjuk utánagondolva a BR86 Fahrwerk is jó lenne... Sőt, talán még jobb. |
(#25409) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#25403)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Rengetegszer előfordul ilyen, nemrég egy srácot így a peronon biciklizés közben dobált meg egy "IC". |
(#25413) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#25409)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Így van. Pontosan ezért tilos. Csak senkit nem érdekel (még a vasutasokat se - tisztelet a kivételnek ). És ha a modellező inkább realista mint idealista, hát... Ez van |
(#25414) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#25413)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Tudod van egy vasutas mondás: " Nem mozdonyvezető az, aki életében még nem ütött el egy embert " - és ennek sajnos van igazságtartalma. |
(#25416) TTihi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
|
(#25418) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#25397)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Szia,
Pontosan mi is kellene a 86-osból?
Azt tudnod kell, hogy ha egy ilyen hajtás betét "bastellschrott" státust kap, akkor az már kuka. A modellpáros alapvető hibája, hogy a betét hátsó lezáró elemének rögzítő pöcke annyira vékonyka, hogy anyagfáradásból, vagy gondatlan használatból eredően eltörik, így már nem tartja egyben a csigatengelyt rögzítő alkatrészeket. Ezt a hibát avatatlan kezek vagy fél liter epokittal, vagy ugyanennyi pillanatragasztóval igyekeztek orvosolni, de ez a javítási mód csak ideig-óráig hatékony. És az biztos, hogy utána a modell megbonthatatlan.
A másik probléma ezeknél a koros gépeknél, hogy a tengelyágyak szépen kikopnak, így ha még nem is tört el a lezáró nyelv, maga a hajtás használhatatlan, mert imbolyognak benne a tengelyek.
Tehát ha valakinek lenne is jó állapotú ilyen hajtásbetétje, akkor az őrzi, mint a kincset, mert sajnos már nem rendelhető a gyártótól.
Ha tudsz valamit kezdeni törött végű, de nem szétgyalázott betétekkel, akkor keress meg, gyere el hozzám, hogy válogathass, mert pár darabból össze lehet rakni olyan betétet, ami jó lehet még sokáig.
G. |
(#25419) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#25418)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Szervusz!
Tulajdonképpen majdnem egy egész BR86-os kellene, kasztni és súly nélkül.
A látogatást mindenképp megfontolás tárgyává teszem, ha nem sikerül szerezni egy komplett mozdonyt jóárasítva!
Józsi |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 19:30:20 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|