Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       9/64    
(#23230) vanhensing hozzászólása Válasz Szept 25, 2013
Üdv!

Csak a szerkocsiba lehet elhelyezni a dekodert egy Br 35
nél Vagy van valami megoldás hogy a mozdonyba kerüljön?
(#23232) zsolesz74 válasza vanhensing hozzászólására (#23230) Válasz Szept 25, 2013
Mennyi hely van benne? Régi vagy új a BR35? Esetleg fotó?
(#23240) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#23230) Válasz Szept 25, 2013
Hangdekódert igen. Megfelelő méretű dekódert be lehet zsúfolni a mozdonyba is, kis találékonysággal. Csak ehhez elég kicsi dekóder kell, pl. Tran DCX76D, vagy DCX76zD.
(#23243) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23240) Válasz Szept 25, 2013
Az enyém nem kis köröm méretű Inkább nagy köröm
20X12mm Az a picurka az elférne benne!
(#23244) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#23243) Válasz Szept 25, 2013
Nem tudom, miért kéne a mozdonyba tenni a dekódert?
Amúgyis a szerkocsi áramszedése miaTT össze van kötve a mozdonnyal. Még háromat át kell vinni (2 a motor, egy másik a világítás), úgyhogy szerintem nem gond, ha a dekóder a tender-ben van.
Megnyugtatásodra leírom, hogy én a Tran DCX76D-t is a szerkocsiba teszem, ha digizek egy ilyet.

P.S.: érdemes digitalizálás esetén a motor fojtótekercseit meghagyni a narancs és a szürke vezeték útjában.
(#23252) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23244) Válasz Szept 25, 2013
Még négyet A világításnak is kell egy + A szerkocsiba csukott szemmel elhelyezhető!
(#23254) zsolesz74 válasza vanhensing hozzászólására (#23252) Válasz Szept 25, 2013
István azt szokta írni erre:
"Minek, ha le tudod venni a fekete sín bekötésről?!"

Ugye Mester?
(#23255) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#23252) Válasz Szept 25, 2013
Négyet?
Miért?
Kettő kell a motornak.
Egy kell a világítás kapcsolt negatívnak, és kész.
Ez, ha jól számolok, akkor 3, habár a tegnap estig tartó német társalgás azért elég sokat kivett a maradék eszemből...
A közös plusz, az a bal sín, vagyis a fekete lenne, az meg ott figyel a mozdonyban, a'la NEM651.
(#23257) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23254) Válasz Szept 25, 2013
Majdnem...
(#23258) vanhensing hozzászólása Válasz Szept 25, 2013
Ez NEM 652 es
(#23304) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#23258) Válasz Szept 26, 2013
Micsoda? A TT-s BR35?

Egyébként mindegy, NEM652-vel is működik, hogy a bal sín a közös, nem a kék vezeték.
(#23309) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23304) Válasz Szept 26, 2013
Miért csodálkozol István? Én is legalább annyira meglepődtem a TRAN NEM651-es dekóderen, hogy van rajta pluszba GND, +, F1, és F2.

mer' ugye ez nem dívik!

(#23341) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23304) Válasz Szept 26, 2013
Egy szóval nem említettem a Train dekodert! Digitools-om van)!
(#23387) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#23341) Válasz Szept 27, 2013
Tran, "i" nélkül...

Amúgy a DigiTools böszme nagy ahhoz, hogy a BR35 mozdonyrészébe tedd be...

De azon is működik, hogy a kék helyett a fekete a vezeték a közös plusz.
(#23394) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23387) Válasz Szept 27, 2013
Idézet:
„a DigiTools böszme nagy ”

Ezt alátámaszthatom én is, de egy BR44 szénszekrényébe azért még éppen belefért.
Ettől függetlenül a TRAN dekódernél kisebbet nem tudnék most csípőből mondani. Hasonlóan kicsike a Kühn, az viszont ha itthon veszed drágább is.
Hozzáteszem nem vagyok elfogult, mert TRAN, ESU, DIGITOOLS, KÜHN dekódereim vannak a mozdonyokban.

Szempontok:
-LENZ ABC, BEMF
-mérete
-csatlakozása
-ára
-egyéb extrák

Nincs viszont semmi információm a Viessman, LENZ, Roco, Bachmann, Trainmodules dekóderekről...
(#23424) vanhensing hozzászólása Válasz Szept 28, 2013
A Tran-hoz képest igen nagy. De kényelmesen belefért a 103és a 107 be!Nálam is az elsődleges szempont a Lenz
ABC és az ár volt!A mérettel csak ennél a Br 35-nél akadt
problémám!
(#23434) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#23424) Válasz Szept 28, 2013
Elsődleges szempont a Lenz...Mhhh...

Ha az aszimmetrikus DCC-re gondoltál, akkor az így megvalósítható üzemet egyelőre csak Lenz Gold mini, vagy Silver mini dekóderekkel tudod megcsinálni. az összes többi (DigiTools, Tran, Zimo, Kühn) legfeljebb fékezni tud az ABC jelre.
(#23436) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23434) Válasz Szept 28, 2013
De legyünk egyértelműek!

Van benne aszimmetrikus DCC jel érzékelés, a fékezés megvalósul egy előre beállított érték alapján.
Egyetlen dolog ami nem megoldott, hogy az állandó fékút nem programozható! Tehát a lassabb vonat messzire áll meg a jelzőtől, míg az egyre gyorsabban beérkező mozdonyok egyre közelebb állnak meg a jelzőhöz.
(#23437) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23436) Válasz Szept 28, 2013
Ezen kívül a Lenz ABC tud még:
- lassúmenetet, a lassú sebesség programozható,
- automatikus ingavonati üzemet, ahol a tartózkodási idő programozható.

A többi stimmel...
(#23441) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23437) Válasz Szept 28, 2013
Ez így van rendben!
(#23453) vanhensing válasza zsolesz74 hozzászólására (#23436) Válasz Szept 29, 2013
Ezzel terméseztessen tisztában vagyok hogy a fékút sebesség függvénye!
(#23457) dccvillanyos válasza zsolesz74 hozzászólására (#23436) Válasz Szept 29, 2013
Üdv!
A digitoolsnál programozható a fékút, és ahogy én itthon próbálgattam 10cm-en belül van az eltérés a külömböző sebességekről történő megállások között. Jó ez még messze van a lenz cm-es pontosságától, úgyhogy van még mit javítanom rajta.
(#23458) zsolesz74 válasza dccvillanyos hozzászólására (#23457) Válasz Szept 29, 2013
Köszönöm szépen!
Ez egy nagyon fontos információ, melyik CV beállításával lehet elérni ezt?
(#23471) dccvillanyos válasza zsolesz74 hozzászólására (#23458) Válasz Szept 29, 2013
Ha engedélyezed az ABC módot (CV49 második bit) akkor ennek már működnie kell. A fékút a CV50-ben állítható, nagyobb érték hosszabb fékutat jelent. Alapban 63 van benne. Milyen központod van?
(#23476) zsolesz74 válasza dccvillanyos hozzászólására (#23471) Válasz Szept 29, 2013
Egy ESU ECOS2-vel hajtom az asztalt, az átprogramozással már nem lesz gond így! Köszönöm a paramétereket!

a Kühnt a végén cseréltem, mert nem találtuk meg a baját
(#23500) csíkosháTTú válasza dccvillanyos hozzászólására (#23471) Válasz Szept 30, 2013
Szia Zsolt!
Könnyítés (habár szerintem tudod Te magadtól is): a Lenz Silver és Gold sorozatban két, egymástól teljesen független, és nem összefüggő fékezés van. Az egyik a hagyományos a CV4-ben, a másik pedig az ABC-hez tartozó CV52-ben, de ez utóbbi csak akkor él, ha aktív ABC szakaszra ér a modell.
(#23617) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 1, 2013
A korábbi topicon (odaát még, az "irányjelzőn") sok polémia volt arról, hogy a DCC dekóderek által adott PWM jellel nem lehet, vagy nagyon nehéz szépen meghajtani olyan modelleket, amikben Faulhaber motor van. Én már akkor is kételkedtem, mert volt nálam javításon olyan Fleischmann gőzös, aminek a motorját Faulhaber-re cserélték, és Uhlenbrock dekóderrel ment is probléma mentesen.
Én is építettem már át digitálisra olyan modelleket, amikben ilyen motor van, és volt sok jó tapasztalatom, meg egy rossz, de hála istennek a dekódert (ESU XL) ebben az esteben nem én adtam. Tran dekóderekkel nem sok gond van, ha ilyen motorral találkozik, gyakorlatilag nem kell állítani a gyári értékeken. Az említett rossz tapasztalat is "csak" annyi volt, hogy meginduláskor jól hallhatóan sírt a Faulhaber motor az ESU-val, és ezt sehogy sem lehetett megszűntetni. (Megjegyzem, az ESU-val ez a jelenség többé-kevésbé a hagyományos motorokkal is megfigyelhető.)

Nos, most egy régi kivetelű, de már az újabb, sötétkék dobozos, H0 Gützold DR BR120 modellbe tettem egy Lenz Standard+ dekódert. A modell érdekessége, hogy a motorja le lett cserélve egy Faulhaber-re, valószínűleg már régebben, és a gyárban. Nos, a Lenz dekóder minden gond nélkül viszi a modellt, és a motor sem tiltakozik, vagy sír a dekóder PWM jele miatt.

Szóval: Faulhaber, vagy Maxxon motoros modelleknél egyáltalán nem baj, ha digitális dekódert építünk bele, nem lesz gond, nincs itt semmi hókusz-pókusz. Csak meg kell válogatni a dekódereket. Lenz, Tran, Uhlenbrock vagy Zimo dekóderekkel biztos hogy nem lesz probléma.
(#23628) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 1, 2013
Egy régi H0 BR181 (ROCO 4142B) újjászületése:

BR181_előtte.jpg

BR181_utána.jpg
 
(#23712) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 2, 2013
Hullik a maradék hajam!

Figyelem! Nyugalom megzavarására alkalmas kép látható alább!

NEM651 DCC előkészítés. Nesze neked modellvasutas! Méghogy csak kiszedjük a vakdugót, és betesszük a dekódert! Frászt!

Tessék nézni a képet, ha felkészültünk rá! A képen látható, zölddel bekarikázott, és 1-es számmal jelölt SMD kondenzátorok a motor egy-egy pólusát kötik össze a bal, illetve a jobb sínnel! A szintén zölddel bekarikázott, és 2-essel jelölt fojtótekercs meg sorba van kötve a jobb sínnel, vagyis ezen keresztül érkezik a dekóderbe a DCC sínjel!

Háttt... Gratulálok! Csak így tobvább, és egy darab vevőjük nem marad!
Az volt a hiba, hogy gyakorlatilag nincs lassúmenete a gépnek. Kész csoda, hogy a Tran DCX75D/N egyáltalán képes volt kibogarászni a parancsot, és valahogy egyáltalán működtetni a motort!

Fle_V60.jpg
 
(#23713) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23712) Válasz Okt 2, 2013
Nem értelek, Csíkos! Elő volt készítve, nem? Nem hypercsúcstechnikásan ugyan, de ott volt! Hogy Te semminek nem tudsz örülni...

( )
(#23716) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#23713) Válasz Okt 2, 2013
Peersze!
Kiröhögjük, meg bántjuk itt a kisebbet, mi?!

A dühítő az az, hogy én ugye azt hittem, hogy bedugom a dekódert, belövöm a terhelésszabályzást a Fleischmann dobmotorhoz, és kész is. Ehhez képest pazarolja az időmet nekem egy ilyen.

És nem ez az egyetlen ilyen Fleischmann modell. Szinte mindegyikben ez van... Ha ide egy ESU dekóder kerül, akkor az nagy nehezen észbe kap, hogy meg kéne indulnia a modellel, de megindulás után csak arra a "parancsra" tud majd reagálni, hogy lekapcsoljuk a vezérlést, vagy leszedjük a modellt a pályáról. Ez nem a dekóder baja! Ezt elszúrták Nürnbergben, de nagyon.
(#23721) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23716) Válasz Okt 2, 2013
Idézet:
„Peersze!
Kiröhögjük, meg bántjuk itt a kisebbet, mi?!”
Isten ments! Soha nem tennék ilyet! (Ó, dehogynem! )
Komolyra fordítva: teljesen egyetértek Veled. Ezt "nem kicsit, nagyon"! (Hogy az ismert "úriembert" idézzem...)
(#23729) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23712) Válasz Okt 2, 2013
Rosszul nézed a dolgokat! EZ EGY TESZT VOLT, és átmentél rajta ....ezentúl is javíthatod tovább a modelljeiket.... Holnap megyek!
(#23730) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#23729) Válasz Okt 2, 2013
Szoktam azért ilyenkor emlegetni a nyolcadik magyar vezért, Szameget...
(#24084) wolfchild hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
Sziasztok Urak!

Akit érdekel, egy beszámoló az E94-es digizéséről, bővebben: Link

Fűtőház Facebook, bővebben: Link

Nagy méretű képek a Fűtőház Flickr galériában, bővebben: Link

Ha a cikket megosztod a saját Facebookodon, hogy más is elolvashassa, azt ezúton is köszönöm.
(#24484) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 19, 2013
Uraim!
Aki esetleg nyűglődne a BRAWA 40310 modellel, annak nyújtom a szalmaszálat! (Ez amúgy gyárilag hangdekóderrel van szerelve: ESU LokSound3.5, a BR94.0 névre hallgat.)

Hibajelenség: a modell megy, külön kapcsolja a füstöt is, de nem világít egyáltalán!
OK, próbáljuk ki analógban. Na ebben az üzemben nincs gond, szépen világít a modell. Mivel a modellben előttem már "garanciális javítást" is végeztek a boltban (csak a BRAWA meg ne tudja! ), így a gyanú a dekóderre terelődöt! Elsőre megpróbáltam resetelni, de sajnos így sem javult a helyzet. OK, másik dekóderrel egy ellenpróba. Sajna MTC csatlakozós dekóder nincs a műhelyben, így először egy sima NEM651/MTC adapterre rákötöttem egy FD2013-as funkció dekódert, és azzal meg simán világít a modell, ahogy kell! Na nézzük csak azt az ESU-t! Szemre semmi baja, a funkció tranzisztorokat mérve sem találtam szakadás, vagy zárlat nyomát! Ha hardveresen jó a dekóder, akkor "csak" valami CV el van programozva, de nagyon! És lőn! Az előre világítás konfigurációs CV-je a CV113, a hátra világításé a CV114. Mindkettő 114-es értéken van gyárilag!!! Ezzel csak az a baj, hogy az alapértéke 15. A leírás azt mondja, hogy az alap + 96, vagyis a 15 + 96 =114, az a füstgenerátor funkciója! Csakhogy a füstgenerátort a BRAWA az AUX1-re kapcsolta, nem pedig a világításra, ahogy régebben a ROCO, és a dekóder hanganyagában az F4 funkció üres, és ide is van beprogramozva a füstölő! Akkor meg minek füstölőre dimmerelni a világítás kimeneteket? A dolgot tetézi, hogy a BRAWA nem egy sima kis világítást csinált ebbe a modellbe. Mindegyik lámpában egy-egy picike, 3V-os izzó van, az alappanelen megy egy szabályozott áramgenerátor, hogy a dekóder 16V-ja ne csapja szét egyből a kis izzókat! Sajnos ez az áramgenerátor nem tud mit kezdeni az ESU PWM dimmerelt, füstölőre való konfigurációjával, így szépen "csöndben is maradt", vagyis nem kapcsolta be az izzókat. A szomorú dolog ebben az, hogy ez a dekóder gyári alap beállítása, vagyis ez a modell DCC üzemben soha nem is világított, még a gyárban sem! Ennek ellenére átjött a MEO-n...

Szóval: akinek ilyen mozdonya van, az ne essen kétségbe, és nem kell feltétlen visszarohanni a boltba, ahol jó eséllyel nem is tudnak majd mit kezdeni a problémával! (Tisztelet a kivételnek! Abba a bolthálózaba fix, hogy nem érdemes visszavinni, ahol ez a példány is járt ) Csak át kell programozni a CV113 és CV114-et a gyári 114-ről sima 15-re! És lőn világosság! Vagyis CV113=15, és CV114=15.
Sok sikert!
(#25214) imi972 hozzászólása Válasz Nov 6, 2013
Sziasztok!

Érdeklődöm digitalizált már valaki "régi" Piko Br 185-t (motorvonat)? Mik a tapasztalatok mire kell figyelni, egyáltalán érdemes belevágni?

Piko br185.jpg
 
(#25215) csíkosháTTú válasza imi972 hozzászólására (#25214) Válasz Nov 6, 2013
Nem is egyet

Áramszdés, tapadógyűrűk állapota, és a hátsó végen az áramkapcsolós kupplungra kell figyelni. Ennek az a feladata, hogyha a vezérlőkocsit is ráakasztod, akkor azon az oldalon lekapcsolja a világítást.

(Most nézem a képet, ahhoz képest, hogy a dobozon már BR185-ként, vagyis vastagon a Honecker érában van a modell, addig magán a motorkocsin ott virít a birodalmi sas... )
(#25216) imi972 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25215) Válasz Nov 6, 2013
Szia Pista!

Köszi a választ! A kép a netről származik, de egy ugyan ilyet néztem ki magamnak is (II. korszakot gyűjtök), így már nyugodt szível megveszem.
(#25217) csíkosháTTú válasza imi972 hozzászólására (#25216) Válasz Nov 6, 2013
Figyelj az áramszedésére, és arra, hogy a tekintélyes mennyiségű, külön felszerelendő cuccai meglegyenek!
(#25218) imi972 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25217) Válasz Nov 6, 2013
OK!
(#25220) wolfchild hozzászólása Válasz Nov 6, 2013
Sziasztok!

Egy kis help kellene. Sikerült nagy nehezen rájönnöm, hogy a Paco féle S88-as 8 portos foglaltságjelzővel elméletileg a váltó állapotát is vissza lehet jelenteni.

Kérésem, az lenne, hogy ha valaki tud linket egy ilyen kapcsoláshoz akkor legyen kedves beszúrni, illetve ha valaki tudja, akkor a kábelezést legyen kedves és skiccelje fel.

Régi "U" profilos BTTB mágneses állítóműnek szeretném a kimenetét összehozni az S88-as 8 csatornás feedback modullal.

(Gondolom az nem jó ha 1-1ben rákötöm valamelyik bemenetre.)

Köszönettel.
(#25230) jvnd válasza wolfchild hozzászólására (#25220) Válasz Nov 6, 2013
A visszajelzés kapcsolásánál van egy LED (egy-egy állásban). Ez a LED lesz az optocsatolód bemeneti LED-je. A vezetékeket arra kell rákötni.
(#25233) wolfchild válasza jvnd hozzászólására (#25230) Válasz Nov 6, 2013
Na most akkor biztos hülyeségeket fogok kérdezni de ezt nem értem.

Van a BTTB váltó két kivezetéssel (3-4 fül a képen, de az újabbon is megvan.) Függetlenül attól, hogy a váltót dekóderrel vagy analóg módon kapcsolom, elméletileg a Paco féle S-88 feedback modulra rá lehet applikálni.

De ezt a LED dolgot nem igazán értem, mert a Paco féle feedback-en ugye van Xpress-net ki és be (ez ugye nem játszik, mert nem erre való), van a közös "K" (erre sem túl célszerű rákötni) és van a 8 db port.

Lehet, hogy nem ugyanarról a modulról beszélünk? Én erre gondoltam,bővebben: Link

Bocs a nagyon hülye kérdésért, de tényleg nem értem.

Képernyőfo...png
 
(#25235) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#25233) Válasz Nov 6, 2013
3 és 4 kimeneten csak akkor van bármilyen jel, ha a 2 és 5-re kapcsolsz feszültséget! Amelyik irányba áll a váltód, azon a kimeneten megjelenik. Tehát ezt a két érintkezőt kell bekötni az S88 bemenetre.
Ha érzékelni akarod ezzel a módszerrel folyamatosan feszültség alatt kell tartani a váltót. Sajnos a végállás lekapcsolással működőkkel is előfordult a hibás átállásból eredő leégés.
(#25242) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#25235) Válasz Nov 7, 2013
Tehát csak simán rákötöm és kész?!

Az szerintem nem jelenthet gondot, hogy csak nagyon rövid ideig ad impulzust, mert ha egyszer ezt a tüskét érzékeli a bemeneten, akkor szerintem ehhez a jelzéshez egy konstans állapotot szoftverből hozzá lehet rendelni.

Tehát csak simán a bemenetre és csókolom?! Nah majd meglesem és referálok az eredményről.

Köszi a tippet.
(#25246) wolfchild válasza wolfchild hozzászólására (#25242) Válasz Nov 7, 2013
És egy OFF bónusz kérdés.

Az ULN2003-at hogy találom meg az Eagle-ben, mert lassan megőrülök
(#25247) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#25246) Válasz Nov 7, 2013
Kiniytod a könyvtárat a contorol panelen (libraries), és ott legörgeted az egeret, majd talász egy "uln-udr.lbr" almappát, és felülről a 6. a sorban.

(Legalábbis a 4.11-es verzióban itt van.)
(#25250) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#25246) Válasz Nov 7, 2013
ha meg van a könyvtárad, akkor elég alul a sorba beirni hogy ULN és egyböl nyitja, ha nincs ilyen köynvtárad, akkor meg éppen ideje, hogy letöltsd (többek között az eagle honlapon is elöfordul).

(#25254) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25247) Válasz Nov 7, 2013
Köszönöm, meg neked is etwg, a hiba az volt, hogy sima "ULN" keresőszóra nem hozta fel, de a könyvtár megvan így abból ki tudtam választani.
Lapozás       9/64    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
20:12:18
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés