Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       158/436    
(#25262) kombi hozzászólása Válasz Nov 7, 2013
Ha már szóba került a motorok belső lelkivilága, megkérdezném a nagyérdemű guruk véleményét a következőről:

Hozzám került néhány ősi Zeuke mozdony, amelyek motorjában az egyik oldalon még bronzkefe van. ( 38 éve gyűjtöm a TT-t, de ilyet eddig még nem láttam )

Viszonylag kevesett futott masináknak tűnnek., a fogaskerekeken nincs komoly kopásnyom, és motoroknál nem látszik kopottnak sem a bronz. sem a másik oldali szénkefe sem.

Kérdésem az lenne, hogy meghagyjam-e helyén a bronzkefét, vagy cseréljem ki inkább szénkefére?

(#25263) Gashpy válasza TTGuszti hozzászólására (#25252) Válasz Nov 7, 2013
Nem kell olyan messzire menni
Unokaöcsém a saját építésű RC Dutrájával takarította a havat...

(szántani is tud, olyan filmet is láttam már...)
(#25264) etwg válasza kombi hozzászólására (#25262) Válasz Nov 7, 2013
Valamikor volt valamilyen elmélet, ahol elmondták, hogy miért kell az egyik kefének bronzbol lennie. Sehol máshol nem futottam még össze ilyennel, igy sikerült elfelejtenem az elmondott okokat is.
(#25265) csíkosháTTú válasza lakasi hozzászólására (#25260) Válasz Nov 7, 2013
Persze, de megfelelően óvatos hozzáállással megoldható ez a feladat is.

Egyébként igazad van, ki lehet egy kevésbé koszos modellből szedni a trutymót az Általad leírt módon is. Csak lehet, hogy én már akkor találkozom ilyenekkel, amikor már a mágnesgyűrűn belül is tele van kosszal a motor... Sokszor mondogatom az ügyfeleimnek, hogy én csak akkor jövök képbe, amikor egy modellező már elakad...

Ja!
OFF
Tőlem a Nemzeti Dohányboltokat felverheti a gaz! A jövedéki adó befizetéseimet a kávé fogyasztásával tudom le...
(#25266) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#25264) Válasz Nov 7, 2013
Szerintem ez akkor születhetett, amikor valóban szénből voltak a kefék. Mellesleg sok olyan Trix, Märklin, régi Hruschka modell is van, amiben ilyen a "szereposztás".
(#25268) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#25261) Válasz Nov 7, 2013
Idézet:
„Idézet:
„Vagy ez már az új trafikokban kapható ...”

Ah dehogy, ott kizárólag Terv meg Szimfonia kapható....”

Melyiket Eugen? Az 5 éves Tervet és a 9. Szimfóniát? Az utóbbi állítólag befejezetlen!
Az előbbi meg nagyon száraz!
(#25269) zsolesz74 válasza lakasi hozzászólására (#25260) Válasz Nov 7, 2013
Amikor szétszedtem a motorokat, annyi szénpor volt a forgórészen és a motor belsejében, hogy egy szénkefére valót össze lehetett volna gyűjteni.

Mindenesetre a fülek maximum 4 hajtást bírnak ki, tehát nincs sok lehetőség erre a nagy generálra. Viszont ha csak 20 évente kell megcsinálni, akkor nem is olyan rossz.

Egyébként tényleg nagyon nehéz megbontani és oda kell figyelni az összeszereléskor is, mert különben beteg lesz.
(#25270) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25266) Válasz Nov 7, 2013
Láttam már olyat is amiben gyárilag nagyon finom bronzhálobol volt göngyölitve a kefe. A Zeukeban az volt az érdekes, hogy az egyik szénböl volt.
(#25271) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#25268) Válasz Nov 7, 2013
Ilyen aproságokkal nem foglalkoztam, az elsöt amugy is rendszeresen javitani kellett volna...
(#25282) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25280) Válasz Nov 8, 2013
Nicsak elöjött az elmélet, csak azt nem tudom, hogy pl. mixerben, furogépben porszivoban stb. használt motorokban kivétel nélkül egyforma szénkefe ( nem grafit) van.
(#25283) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#25269) Válasz Nov 8, 2013
Idézet:
„Amikor szétszedtem a motorokat, annyi szénpor volt a forgórészen és a motor belsejében, hogy egy szénkefére valót össze lehetett volna gyűjteni.

Hát igen, az anyag nem vész el, csak átalakul......
(#25287) kombi válasza FriTTz hozzászólására (#25281) Válasz Nov 8, 2013
Hááát....

Kíváncsi lettem volna, hogy mit szólnak az itteni mesterek, hogy a jelenkor technológiai szintjén kell-e, érdemes-e még bronzkefét használni.

Mert hogy egy 40-50 éves motor ugyan meglepően tiszta belülről, de valószínűleg nem fog további 40-50 évet szolgálni, főleg ha a keményebb bronzkefe által okozott nagyobb surlódás miatt esetleg hamarabb elkopnak a kommutátor lemezei...
(#25288) róbertke válasza kombi hozzászólására (#25287) Válasz Nov 8, 2013
Írtam magánban .... is...
(#25289) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#25287) Válasz Nov 8, 2013
Azért a mai kefék már régen nem szénből vannak ám , még a BTTB-k sem. Én még a nagyobb átmérőjű Zeuke körmotorokban sem láttam valódi szénkefét, pedig azok 1968 előttiek. Az ilyen "katasztrófák" nagyon-nagyon régi, vagy maradi modellekben, lásd még az OFF PV, vagy ősi Märklin és tsai. szokott előfordulni, vagy az ősi szintén OFF Fleischmann modellekben, ahogy etwg barátom is írta, egy finom rézhálóból tekert volt a párja.

A motorok keféi ma bronz/szén keverékek, porkohászati úton előállítva. A TT Zeuke és BTTB motorokban is ezek vannak. Sajnos ezek is porlanak, ahogy használódnak el. Ezt a port a motor aztán vagy kifújja magából, vagy, ha sok olajat kap a gondos, ám avatatlan gazdájától (lásd még a pokolba vezető út burkolatát), akkor nem, mert a beszivárgó olaj ezt a port megköti, ettől a motor egy idő után szorulni fog, majd a kommutátorok közötti rés eltömődése után zárlatos is lesz. Ezért veszélyes pl. a WD40 is, mert a nagynyomású flakonból kifújva oda is megy, ahova nem kéne, akkor is, ha rajta van az a kis műanyag cső a fúvókán. Vagyis, ha a motor nincs túl olajozva, akkor a kefepor az por is marad, és nagyon sokáig elég kifújni valamivel a kivett kefék helyén befújt levegővel.
(#25290) PAJERDT hozzászólása Válasz Nov 8, 2013
T. Fórum!
Nyugati típusú szgk 1:120 merre található?
Pl. Mercedes, Audi, BMW?
Tudtok elérhetőséget?
Előre is köszönöm!



PAJERDT
(#25291) Gashpy válasza PAJERDT hozzászólására (#25290) Válasz Nov 8, 2013
A Lajtán túl sem túl jó a felhozatal...

Amiről tudok: golf és passat-szerűség van, azon túl még esetleg a Kinder-tojás... Mag mintha valami közel 120-as japán modellek...
(#25306) DZolTTán válasza TTGuszti hozzászólására (#25236) Válasz Nov 8, 2013
Ha már emlegetve lett a benzin téma, a gyógyszertári sebbenzin az ugye jó nekünk?
(#25307) csíkosháTTú válasza DZolTTán hozzászólására (#25306) Válasz Nov 8, 2013
Jó.
Csak ebből 1dl kerül úgy 5-700Ft-ba.

Az aromás szénhidrogénektől mentes tiszta foltbenzinből ennyiért 1l van.

(Mellesleg a kettő ugyanaz, csak, amit patikában adnak, az steril.)
(#25309) TTomi hozzászólása Válasz Nov 8, 2013
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni a méretek megadásában?
Hogy milyen gyártó sínméretei, az most mindegy, csak TT legyen.
Köszönöm.

bemeretezes.jpg
 
(#25310) masTTertape válasza TTomi hozzászólására (#25309) Válasz Nov 8, 2013
Talán ez segít: Bővebben: Link
(#25311) TTomi válasza masTTertape hozzászólására (#25310) Válasz Nov 8, 2013
Ó, köszönöm! Már egy ideje keresem, csak nem ott ahol kellett volna.
(#25312) DZolTTán válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25307) Válasz Nov 8, 2013
Azért annyi nincs. Tölem kb. 250Ft-ot szokott kérni a patikus, egy szemre 1-1,5dl üvegért, ami kb. fél - egy évre elég nekem.
(#25320) FriTTz hozzászólása Válasz Nov 9, 2013
Különböző vastagságú szürke színű (0,7-0,8-2-2,4-2,5-2,7-2,8-2,9) kb eurós raklap (120x80 cmtől kicsit kisebb) méretű kartonpapír és 1,7 mm vastag hullámpapír csere tárgyát képezi ha esetleg ilyesmire van valakinek igénye épületépítéshez!

Frankyetől elnézést kérek ha ez nem idevaló lenne!
(#25346) kaTTonai hozzászólása Válasz Nov 9, 2013
SziaszTTok!

Kérdezném a tisztelt ápolt társakat,hogy valaki tudna-é segíteni?
Az állomásom mellé szeretnék mozgássérült parkolóhelyet,felfestést készíteni...Nem tudok nyomtatni megfelelőt...

Üdv:Miki
(#25347) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#25346) Válasz Nov 9, 2013
Szia,
Mostanában már az a szabvány, hogy kék alapra festik fel a piktogramot. Így kicsit könnyebb a dolgod, mert ha mindezt akár egybe szerkeszted magával a parkoló aszfalt felületével, így egy sima öntapadós papírból is meg tudod csinálni.

history-of-h...jpg

mozgaskorlat...jpg
 
(#25356) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#25347) Válasz Nov 10, 2013
Köszönöm MesTTer!

Megpróbálom,bár nekem IV.korszakba illő DR. témájú asztalomhoz kell...Ráadásul a betonozás,aszfaltozás már elkészült...

Üdv:Miki

U.i.:Megkerült amit kerestél?Olvastam...szorítottunk...
(#25358) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#25356) Válasz Nov 10, 2013
Akkor viszont marad a fehér ábra. Volt a DR-ben egyébként ilyen megkülönböztetés akkoriban?

Köszi, természetesen nem került meg. Erős a gyanúm, hogy szándékos eltulajdonításról van szó. Nagyon bosszant és dühít. Eleve, hogy magammal vittem.
(#25360) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#25358) Válasz Nov 10, 2013
Igazán nagyon sajnálom!!!De tényleg én is átéltem ilyet sajnos!!
(#25365) hobbyTT hozzászólása Válasz Nov 10, 2013
Apró rovatba tettem fel néhány nekem felesleges csatlakozó fényképét. Hátha lát benne valaki fantáziát.
hobbyTT
(#25386) etwg hozzászólása Válasz Nov 11, 2013
Hátha valaki még nem ismeri?

Magnorail

2011-ben részletes cikk volt rola a V&M-ben - ma már kapható!

Müködik TT-ben is.
(#25387) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25386) Válasz Nov 11, 2013
Székesfehérvár még kisebb méretarányban ....
(#25391) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25387) Válasz Nov 11, 2013
Sajnos nem nyithato.
(#25393) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 11, 2013
Nagyvasúti tudoroktól kérdezném, hogy a képen látható izébigyónak mi a hivatalos megnevezése?

(Sajnos a kép OFF méret)

IMG_1390.jpg
 
(#25394) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25393) Válasz Nov 11, 2013
Törpe tolatásjelző.
(#25395) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#25394) Válasz Nov 11, 2013
Danke You!
(#25397) BR95 hozzászólása Válasz Nov 11, 2013
Üdv!

Nincs valakinek egy fölös BR86-osa? Átépítéshez kellene a Fahrwerk. Kasztni nem érdekes, szerkocsi szintén. Az alváz ne legyen gányolt, legyen meg mindene (csiga, kerekek, rudazat, közlőáttétel; a motorhiány nem gond ). Bastelschrott is elfogadható!
Esetleges választ irányárral PM-ben kérném, itt a Hobbivasúton!

Józsi
(#25398) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#25397) Válasz Nov 11, 2013
BR86, szerkocsival?
(#25399) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25398) Válasz Nov 11, 2013
Naná, hogy elírtam! Természetesen BR56-ról van szó!
Köszönöm, hogy szóltál!
(#25400) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25398) Válasz Nov 11, 2013
(#25402) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#25387) Válasz Nov 11, 2013
Klassz! Tetszik ahogy a forgalmista előjön a pléhbódéból, és "tiszteleg" az elhaladó szerelvénynek!
(#25403) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#25387) Válasz Nov 11, 2013
Peronon biciklizni?! Milyen példát mutattok Ti?
(#25404) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#25399) Válasz Nov 11, 2013
SejeteTTem én...
(#25406) etwg válasza Frankye hozzászólására (#25403) Válasz Nov 11, 2013
Az a bakter, menne a váltohoz, csak nem tudja melyikhez - igy vissza kell kerekeznie.
(#25407) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#25399) Válasz Nov 11, 2013
Mondjuk utánagondolva a BR86 Fahrwerk is jó lenne... Sőt, talán még jobb.
(#25409) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#25403) Válasz Nov 11, 2013
Rengetegszer előfordul ilyen, nemrég egy srácot így a peronon biciklizés közben dobált meg egy "IC".
(#25413) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#25409) Válasz Nov 11, 2013
Így van. Pontosan ezért tilos. Csak senkit nem érdekel (még a vasutasokat se - tisztelet a kivételnek ). És ha a modellező inkább realista mint idealista, hát... Ez van
(#25414) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#25413) Válasz Nov 11, 2013
Tudod van egy vasutas mondás: " Nem mozdonyvezető az, aki életében még nem ütött el egy embert " - és ennek sajnos van igazságtartalma.
(#25416) TTihi hozzászólása Válasz Nov 11, 2013
Sziasztok!

Pár eladó cuuc, ha érdekel valakit:

Fák

Kapcsolo pultok
(#25418) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#25397) Válasz Nov 11, 2013
Szia,

Pontosan mi is kellene a 86-osból?
Azt tudnod kell, hogy ha egy ilyen hajtás betét "bastellschrott" státust kap, akkor az már kuka. A modellpáros alapvető hibája, hogy a betét hátsó lezáró elemének rögzítő pöcke annyira vékonyka, hogy anyagfáradásból, vagy gondatlan használatból eredően eltörik, így már nem tartja egyben a csigatengelyt rögzítő alkatrészeket. Ezt a hibát avatatlan kezek vagy fél liter epokittal, vagy ugyanennyi pillanatragasztóval igyekeztek orvosolni, de ez a javítási mód csak ideig-óráig hatékony. És az biztos, hogy utána a modell megbonthatatlan.
A másik probléma ezeknél a koros gépeknél, hogy a tengelyágyak szépen kikopnak, így ha még nem is tört el a lezáró nyelv, maga a hajtás használhatatlan, mert imbolyognak benne a tengelyek.
Tehát ha valakinek lenne is jó állapotú ilyen hajtásbetétje, akkor az őrzi, mint a kincset, mert sajnos már nem rendelhető a gyártótól.
Ha tudsz valamit kezdeni törött végű, de nem szétgyalázott betétekkel, akkor keress meg, gyere el hozzám, hogy válogathass, mert pár darabból össze lehet rakni olyan betétet, ami jó lehet még sokáig.
G.
(#25419) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#25418) Válasz Nov 11, 2013
Szervusz!

Tulajdonképpen majdnem egy egész BR86-os kellene, kasztni és súly nélkül.
A látogatást mindenképp megfontolás tárgyává teszem, ha nem sikerül szerezni egy komplett mozdonyt jóárasítva!

Józsi
Lapozás       158/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
19:42:52
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés