|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#22608) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Áll a topic,
hadd legyen néhány képecske a saját munkáimból. (már azok is öregszenek ) |
|
(#22609) Frankye válasza etwg hozzászólására (#22608)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Szép munkák! Elismerésem. |
(#22676) róbertke válasza etwg hozzászólására (#22608)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Denver and Rio Grande Western Railroad Shay Steam Lokomotiv?? |
(#22677) etwg válasza róbertke hozzászólására (#22676)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Igyekszem minden vasutnak, amit volt szerencsém meglátogatni, egy kis emléket állitani akár ilyen formában is.
Söt van egy kocsim aminek az egyik oldala az egyik társaságé a másik meg a másiké - egyszerre ugysem látszik.
|
(#22682) róbertke válasza etwg hozzászólására (#22677)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Nekem is már eszembe jutott ilyesmi, hogy a kocsik oldalain más-más vasúttársaság feliratai legyenek ..... terepasztal bemutatókon a fotósokat jól ki lehetne akasztani .... |
(#22683) etwg válasza róbertke hozzászólására (#22682)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Egy barátommal van már egy kis vonatra valo boxcarunk -8 drb- , ott stimmelnek a feliratok, de más szinüek az oldalak.
Nála van egy pályarész ahol a vonat fordulva jön vissza s már sikerült jo néhány látogatot meghökkenteni, hogy soha nem látta az elmenö vonatot visszajönni . Ugyanaz a mozdony pár pillanat mulva visszajön egy egészen más ( szinü) szerelvénnyel.
|
(#22684) róbertke válasza etwg hozzászólására (#22683)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Ilyesmire gondoltam én is ... Európai modellben.
Régi Piko BR 55 -nek vannak különböző variánsai .... amikből "kettő az egyben" mozdonyokat lehetne összehozni ... De a Láng Börzén havonta szokott jönni a "Karpathia" nevű úr, akinél komplett mozdonysátrakat lehet venni Roco mozdonyokhoz. |
(#24599) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
|
(#24601) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
|
(#24602) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#24599)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Ez minek a mije? |
(#24604) etwg válasza róbertke hozzászólására (#24601)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2013 |
|
Itt valami nem stimmel. A GG-1 tengelyelrendezése 2'Co Co 2'
GG-1
És egy kicsit más a kaszni is. |
(#24625) róbertke válasza etwg hozzászólására (#24604)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Persze, összekevertem Vele |
(#24806) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
D&RGW F7A-B 5664 Larkspur, Colorado, in April 1968. Photo by George Werkema |
(#24807) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Amtrak FP7 #117 és E8AB Niles, California during April of 1975. Photo copyright Drew Jacksich |
(#24808) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Burlington hy-rail Mercury Monterey Leland, Illinois July of 1963. Photo copyright Marty Bernard |
(#24810) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Itt meg egy Dash Le Grange,Ky, fö utcáján majdnem 100 üres autoszállito kocsival. |
|
(#24817) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Itt meg egy sereg Shay Cassban, West Virginia, 2012 |
|
(#24818) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#24817)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Van valami előnye a rudazatos meghajtás helyett alkalmazott kúpfogaskerekesnek a gőzmozdonyok esetében?
A viszonylag gondozásmentességen kívül? |
(#24822) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#24818)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Több cikk jelent meg erröl a mozdonytipusbol magyarul is, keresd ki öket.
A lényeg, hogy többnyire 3 hengeres a mozdony, igy nagyon sima mozgás, ezt erösiti az áttétel 1:2 vagy nagyobb, igy iszonyatos indulási nyomatékot képesek kifejteni. Ráadásul alvázas, nagyon flexibilis a futomü, igy gyakorlatilag igen rossz pályán kis ivekkel is müködöképes, ahol a csatlos mozdonyok már régen legelnének. A hátrányuk, hogy 30-40km/h-nál nem tudnak gyorsabban menni.
Gondozni ezeket is kell, de valamivel egyszerübb mint a csatlos társai esetében hiszen szinte valamennyi alkatrész "embermagasságban" van és ráadásul kicsi, igy komolyabb segédeszköz nélkül is javithato akár kinn az erdö mélyén is. |
(#24830) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Mindig is vágytam arra, hogy "Amerikai" modellboltba eljuthassak. Egy hasonló kicsiny világot varázsoltak tegnap Gödöllőre a Flex modellesek, a Terepasztal bemutatók mellé. Számomra maga volt az "Éden" a maguk közel kétszáz modelljével, megnézhettem, megfoghattam eddig számomra elérhetetlen modelleket. Vehettem volna mást is, de az utóbbi időkben erre a vagonra voltam hangolódva: Bachmann 18006 |
(#24832) etwg válasza róbertke hozzászólására (#24830)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Ha egyszer Svájcban vagy Középnémetorszagban jársz akkor ne hagyd ki az Old Pullmant Stäfaban ( zürichtöl alig 30 km-re) vagy az
All American Trainset |
(#24833) róbertke válasza etwg hozzászólására (#24810)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
|
(#24835) róbertke válasza etwg hozzászólására (#24832)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Köszi, már szörfölök a virtuális polcokon! |
(#24836) etwg válasza róbertke hozzászólására (#24833)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Erröl a vonalrol van egy filmecském 2011-böl, de az odavalo villanyvonatokkal, nem tudom mit keres ott a drotok alatt a diesel. A nehéz motorvonatok - nem a városban - kijjebb - bizony 160 km/h-val száguldoznak szögelt sineken Chicago felé. Érdekes, hogy a biztber meg nagyon modern, söt sporolos - csak a vonat közeledtekor gyulnak fel a jelzök.
A városka határában van egy kb. 75 fokos nyilt keresztezödés is. A keresztezö vonal a kikötöbe megy. |
(#24838) róbertke válasza etwg hozzászólására (#24836)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Nem könnyebb a tengelynyomásuk a normál tehervonaténál? |
(#24843) etwg válasza róbertke hozzászólására (#24838)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2013 |
|
Ebben nem vagyok biztos. Azok a tipikus nirosta magas kasznik, szerintem inkább a heavy weight kategoriába tartoznak |
(#24983) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Gödöllői vásárfia |
|
(#25000) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
Fleischmann mozdony kupplung átépítése
|
|
(#25001) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
FLM 02 |
|
(#25002) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
FLM 03 |
|
(#25003) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2013 |
|
|
(#25015) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Ezek mit szállítottak elsősorban, szarvasmarhát vagy sertést? |
|
(#25016) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25015)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Hát amennyire ismerjük az amerikaiakat, nem igen valoszinü, hogy disznokat szállitottak volna. Beefsteakhez föleg marha kell.... |
(#25018) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25016)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2013 |
|
Csak azért kérdeztem, mert a kocsik ajtajának a magassága alapján egy marha is vígan befér.... |
(#25021) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Modellvasutas szerkesztö kerestetik:
WORK FOR MODEL RAILROADER
Model Railroader magazine is looking for an associate editor
Model Railroader magazine is seeking an associate editor to join its staff of hobby experts who each month produce the world's best-selling publication for model railroaders. Qualified applicants absolutely must have strong model railroading skills; a journalism, teaching, or a similar background; be organized, deadline driven, and able to multi-task; and be comfortable building railroad models in front of a video camera for our Internet video service. If that describes you, and you are willing to move to Wisconsin where our offices are located, this is your golden opportunity.
For information on how to apply for this position, follow this link on the Kalmbach Publishing Co. website. |
(#25033) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#25021)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Nem rossz!
És Wisconsin is itt van a szomszédban! |
(#25049) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#25033)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Amugy szép vidék - elég europai.
|
(#25050) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#25049)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2013 |
|
Csak Floridában jártam és Key Westen. Az is szép volt. Főleg, hogy autóval mentünk az Everglades-en keresztül.
Idahora és Montanara is nagyon kíváncsi volnék...meg lehet, hogy úgy az egészre is. Talán majd egyszer... |
(#25060) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#25050)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Coloradoba nagyon érdemes elmenni. |
|
(#25063) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2013 |
|
Ajánlom figyelmetekbe a "Magányos lovas" című filmet (Johnny Depp-el) melyben meglepően sok vonatos jelenet van sőt még egy korhű terepasztal is látható benne!
A film vadnyugati stílusú, vicces és véres jelenetekkel!
Van benne egy érdekes, látványos pályaelhagyás is!
|
(#25168) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#25063)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2013 |
|
Egy kis Amerika a mult hétvégéröl: |
|
(#25257) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25256)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Nem tudom miért amikor beraktam még nagy volt ( talan tul nagy is) |
(#25258) etwg válasza etwg hozzászólására (#25257)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
Na még egyszer!
|
|
(#25272) TTomi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2013 |
|
|
(#25284) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
Hogy modellek is legyenek:
Egy mikrodiorama St. Petersburgban. |
|
(#25285) etwg válasza etwg hozzászólására (#25284)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2013 |
|
És valami hasonló nálam:
|
|
(#25330) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#25284)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
Vajon a motorbolt felirata szándékosan van elrontva? |
(#25331) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25330)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
Ezen gondolkoztam én is!
Mindjárt írok is egy márkatulajdonos ismerősömnek és megkérdezem erről a véleményét!
Amúgy a kidolgozottság az elkápráztató felett van! |
(#25334) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#25330)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2013 |
|
Természetesen szándékosan, valoszinü, hogy az eredeti márka egy vassal sem volt hajlando beszállni a dologba.
Jo lenne ezt lassan mifelénk is megtanulni...... és pl. gyosev meg maf vasutak szelnék a model sineinket. Egy csomo értelmetlen dumátol is megszabadulnánk..... |
|
|
2024. Dec, 29. Vas 2:37:01 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|