|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#25587) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25566)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2013 |
|
Ott van egy apró probléma már az elején, hogy TTben 310 a legkisebb alkalmazott ívsugár ami H0ban nem lehet arányosan nagyobb mert olyan nincs csak nagyobb!
De mindegy mert már átdolgozás alatt van az egész váltókörzet mert a megrendelő úgysem akar akkora állomást mint az enyém (nem mintha az olyan nagy lenne ) csak azt akarja, hogy kanyarogjon össze-vissza!
Boldog amatőr! |
(#25605) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#25587)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
A kolléga jól írta. A Tillig TT EW1 ívsugara 353 mm, csak utána van még egy 36,5mm-es egyenes.
Akkor fogod nagyjából 1:1-ben felnagyítani, ha találsz a Szörnyűségesen Túlméretes ( Horribile Oversized) méretben egy ennek megfelelően felnagyított váltót.
Egyébként te is részben jól írtad, mert a TT modellsínes vágánynál az általánosan használt legkisebb ívsugár manapság a 310 mm.
Viszont még sokaknál ott a BTTB-s 286 mm, és bizony van még a csak iparvágányba ajánlott modellsínes 267 mm (R0) is... |
(#25612) Váltógyártó válasza Gashpy hozzászólására (#25605)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Mint például a Tillig H0 EW2? Ami tulajdonképpen a TT EW1 tökéletes méretarányos mása... |
(#25613) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Na végül ez lett belőle!
Kérem megszakérteni!
Az alsó mellékvágány a fűtőház a felső vágánycsoport egy raktár és fatelep imitáció lesz!
Mérete 1,5X2 méter, legkisebb ívsugár R2, de ahol lehetett (ahogy a hely engedte) ott R4 is van benne.
Meg volt adva mennyi és milyen kitérő van bár nem volt kötelező mindet beépíteni, de én megtettem!
A tervező program neve AnyRail!
(trial version) |
|
(#25618) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Az alábbi képen látható az átalakításra szánt terepasztal, igazából szóhoz sem jutottam amikor megláttam, csak hümmögtem!
Az az érdekessége ennek a "pályatervnek", hogy egy hivatásos modellező (az egyik pesti klubnak a tagja) is segített benne állítólag!
Ekkor jöttem rá, hogy nem mindenkit érdekel a vasútmodellezésben az élethűség, csak menjen körbe a vonat! |
|
(#25659) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#25613)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Ezt milyen sínrendszerrel tervezted? |
(#25664) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25659)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Piko H0 A Gleis |
(#25668) piquod hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Kedves Hobbivasutasok!
4-5 éves koromban kaptam egy Piko készletet, ami tizenegykét éves koromig üzemelt. Nem volt egy nagy durranás, két dilikör, pár épület, de nagyon szerettem vele játszani. Aztán kellett a hely. Most hogy felnőttem és a gyerekeim lassan nem tesznek komoly kárt egy terepasztalban, szeretnék egyet építeni, részint a megmaradt régi alkatrészekből. Túl sok pénzt nem fogok tudni rászánni, de tudom, hogy cserébe lassan fogom megépíteni, és nem előregyártott cuccokból lesz.
A segítségeteket abban kérem, hogy rajzoltam egy pályát, véleményezzétek, hogy ez így jó lehet-e, működhet-e.
A célom az volt, hogy ne foglaljon el egy szobát az egész, a sínpálya (ha így mondják...) jelenleg 120x200 cm a program szerint. Van benne viadukt, alagút, kereszteződés, mert ezeket szeretnék
Biztos a tapasztaltak átlátják egyből is a tervet, de felcsatolok egy magyarázó ábrát is színkódokkal: zöld - alap pálya (kereszteződéssel), sárga - felső pálya, kék - iparvágány.
Minden véleményt szívesen olvasok, jó darabig még úgysem tudok nekiállni.
Köszönöm!!!
|
|
(#25691) FriTTz válasza piquod hozzászólására (#25668)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Üdv
Ha régi és Piko akkor feltételezem, hogy a méretaránya 1:87 azaz H0?
A vonalvezetés elég ötletes, sok egyenes nincs benne!
Ez nem hiba, de a váltókból inkább egy kisebb vasútállomást kéne összeállítani szerintem!
A felső körrel az a baj, hogyha oda felmegy a vonat (mozdony elöl) akkor onnan csak tolatva tud lejönni tehát abból inkább egy hurkot kéne csinálni szerintem.
kb így |
|
(#25692) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Ja nekem a kollégám mondta ma, hogy tetszik neki a pályaterv és egyből elkezdte mondani, hogy a régiből akkor meghagyja a hegyet, stb!
Majdnem kiabáltam vele hogy azt felejtse el mert én nem vagyok hajlandó vacakot építeni!
Vagy jó lesz vagy csinálja egyedül! |
(#25694) BR95 válasza FriTTz hozzászólására (#25692)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2013 |
|
Nem kell hozzá egy híd? Fent van az apróban... |
(#25703) csíkosháTTú válasza piquod hozzászólására (#25668)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
Eléggé változatos, kis területen. Nekem egy kérdésem van: emelkedések? Ugyanis méretenként max 3% az ajánlott... |
(#25706) piquod válasza FriTTz hozzászólására (#25691)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
Köszönöm Uraim!
Igen, H0. Azon a hurkon én is éreztem hogy nem tuti még, de gondoltam majd az okosok megreformálják Egyébként le tud jönni előre is a szerelvény, ha lecsatolom a mozdonyt és átküldöm a másik végére. Persze ha elől is van csatlakozója. |
(#25707) piquod válasza csíkosháTTú hozzászólására (#25703)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
A SCARM szerint az emelkedős szakaszon jelenleg 2.7 - 2.9 között ingadozik jelenleg az emelkedés, elemhossztól függően. Ha ez nem lesz jó, akkor legfeljebb kicsit besüllyesztem az alsó pályát 1-2 centivel. |
(#25708) piquod hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
Néhány kezdő kérdés:
- Olvastam itt, hogy a pálya ne legyen párhuzamos az asztal szélével. Miért?
- Régi H0 Piko/Fugerth kompatibilis ma kapható H0-val (pl. felxibilis sín). Láttam olyat neten, hogy átmeneti sín. Ez mit tud?
|
(#25711) Váltógyártó válasza piquod hozzászólására (#25708)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
1. Érdekesebb, ha kicsit másképp megy a pálya, nincs "dilikör" jellege. Ez persze olyan, hogy "ízlések és pofonok"...
2. Ez egy olyan kis összekötő sín, aminek az egyik végét az U profilos, a másikat az I profilos sínhez tudod illeszteni, ezáltal mindkét fajta sínt fel tudod használni az építésnél. |
(#25712) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 19, 2013 |
|
A PECO 00 kitérőknek és vágányoknak a H0 sínrendszerhez képest mennyire tér el a talpfakiosztása? Nézegettem az angol járműparkomat és szinte sírva könyörögnek valami kis asztalkáért... Persze ez még hosszú évek sztorija... :p |
(#25943) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2013 |
|
Elkészültem egy tervel ami alfábol bétává avanzsált. 3 szint, viszonylag kis helyen. H0 méretarány, PIKO A sinkészletből építkezve. Emelkedők mindenhol 4% alatt! Jelen állapotban 123m hoszzú vágányzat, 51 kitérő. Egyenlőre 2 asztalt épitek. Egyenként még mozgatható, szállítható méretüek egy esetleges költözés esetén. Tervbe van véve egy 3. asztal készítése, annak helyét belekalkuláltam, átvezetések késöbb könnyen kivitelezhetőek. Vannak dolgok amiket szerettem volna, de nem volt neki hely (pl.: fordító korong), ezért esélyes késöbb a megépítése.
Elsőre bonyolultnak tünhet, de a vágányok java része rejtve (alagutak) lesznek. A felszínen városi rész, ipari telepek, dombok kialakithatóak. Car systemnek is van hely, tervbe van véve a késöbbiekben.
Nem számoltam ki, de elég sok szerelvény mozoghat egy dőben. Folyamatos kétirányú közlekedésre van lehetőség, emellet ingajátaoknak is van elég "hely". Igy elég nagy és változatos forgalom alakitható ki a megfelelő mennyiségű gördülő állománnyal.
Mellékelem a szinteket külön-külön, így átláthatóbb.
Kinek mi a véleménye? |
|
(#25944) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2013 |
|
Itt van egy kép ahhol a 3 szint egymáson van, igy már káosznak néz ki. |
|
(#25946) Frankye válasza enamessias hozzászólására (#25943)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Grandiózus terv, az már egyszer biztos. Sok sikert hozzá! |
(#25952) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Az állomások váltókörzetébe vagy hózentrógert vagy egy átkötést még be kéne tenni szerintem!
Amúgy télleg jó! |
(#25956) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#25943)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Ha szabad bele kotyogni.. ha már úgyis használtad az íves váltókat a "földszinten" én a helyedben még használnék a hosszabb szerelvények végett jóval több a helykihasználás!!!Nálam van olyan "sarok rész" ahol 7db íves váltóval van kialakítva az íves szakaszom |
(#25960) enamessias válasza FriTTz hozzászólására (#25952)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
"hózentrógert " én is szeretnék de PIKO A sineivel ha megvalosítom akkor a vágányok középvonala messze esik egymástól. Ez gondot okoz a kanyarokban, mert nem lehet koncentrikus sugarakban tovább vinni azt. Így hát várat magára a megvalosítása a 3. asztalon. Átkötést még egy helyre raknék, de még nem döntöttem el a megépítését, egyenlőre probáltam sporolni a kitérőkkel. |
(#25961) enamessias válasza HOTotya hozzászólására (#25956)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Szabad. Ezért tettem közzé! Értem amit mondasz, összes régi tervemben sokkal több íves váltó szerepelt, pont hogy mégtöbb helyem legyen. 4 párhuzamos vágány váltokörzetét meg lehet építeni velük. DE! Már tervezésnél feltünt hogy a PIKO íves kitérői nem néznek ki jól! Megtörik az íveket. Mikor vettem 1-1 teszt példányt belőlük és megépítettem a valóságban is, akkor még jobban látszott hogy megtörik a vonalvezetést, ugyanis a külső ívnek van egy EGYENES szakasza! Gyakorlatilag fogtak két R2-es ivet, majd az egyiket megtoldották egy egyenessel. A másik változata meg 2*R3 és egy kis egyenes. Igy elég csúnya, nekem nem tetszik. Ezért kivettem az összetett megoldásokat a tervemből, csak az alábbiak maradtak. Más sinkészletnél megmaradtak volna. |
(#25962) enamessias válasza Frankye hozzászólására (#25946)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Köszi!
Közben a terveket tett is követi. Teszt céljábol vettem pár sint, meg faanyagot. Össze is dobtam gyorsan egy kört. Majd összepakoltam, s pár napja meg belekezdtem az asztalos munkákba és a terep kialakítását. Közben rendeltem még sineket, ha megjön, akkor meglesz már a 90%-a. |
|
(#25964) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#25961)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
PECO váltóra nem gondoltál???? nagyobb a választék és árban is jobbak!!! érdemes átgondolnod..... |
(#25970) FriTTz válasza enamessias hozzászólására (#25962)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Darabos helyett használj flexibilis sínt szerintem! |
(#25971) enamessias válasza HOTotya hozzászólására (#25964)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Nem gondoltam rá, mert ahol eddig vásároltam nem volt. Most hogy neten rendelek.... utánanézek. PECO milyen magas? |
(#25972) enamessias válasza FriTTz hozzászólására (#25970)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
egyszerübb, gyorsabb a darabossal dolgozni és olcsobb is. Ugyanakkor használni fogok felxit is persze. |
(#25975) HOTotya válasza enamessias hozzászólására (#25971)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Természetesen 2,5mm-s |
(#25977) enamessias válasza HOTotya hozzászólására (#25975)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Közben utána is néztem. Nagyobb a választék, de nem olcsobb! De legalább van rövid kitérőjük. Mennyivel térhet el a szine a PIKO-tól? (PECO 3600 SL-92) |
(#25979) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#25975)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2013 |
|
Vagy 1,9mm-es! |
(#25987) enamessias válasza HOTotya hozzászólására (#25980)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Akkor pontosítsunk!
Forintos árakat nem is néztem, nem Magyar boltokban vásárolok, nem ismerem az árképzésüket. Hollandiai, Belga boltokat és Német webshopot néztem. Olyan helyeken, ahol készleten is van. PIKO 11,60 Euro (szetben mégolcsóbb), Peco 13,99 Euro egy kitérő. Angol váltónál mégdurvább különbségek vannak, 24 vs. 60 Euro. Összes többi tételnél is mindig PIKO jött ki olcsobban.
Mindenesetre köszi, hogy felhívtad a figyelmem rá, valoszínüleg majd veszek 1-1 Peco kitérőt is. |
(#25988) etwg válasza enamessias hozzászólására (#25987)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Angliából a legolcsobb a PECO sinanyagot beszerezni. |
(#26011) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
|
(#26014) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#26011)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
X+13,4kg! |
(#26016) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#25987)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Nos, lehet hogy kint a PIKO olcsóbb, mint a PECO, de a PIKO kitérőknél rondább kevés van a világon! Én az asztalom közelébe sem engedném. A vágányzat tele van műanyag elemekkel, az angolváltójában olyan rövid, kornyadt kis csúcssínek vannak, hogy sírni kell rajta!
A másik, hogy üzembiztonság szempontjából sem a legjobbak. Lemezből hajlított, lötyögő csúcssínek vannak rajta, kicsit szélesebb kerék simán rövidre zárja a belső síneket, és nem csak ronda a szívdarab, hanem hosszú is.
Azon kívül a PIKO talpfái között irreálisan nagy a távolság.
Egy szó, mint száz, szerintem a PIKO csak szőnyegvasutazásra alkalmas, terepasztalra nem. Persze az itt leírtak kizárólag az én véleményemet tükrözik.
Feltöltöttem 3 pdf. fájlt, döntsd el magad.
Ajánlom figyelmedbe ezt is:
PIKO A vs. Váltógyártó angolváltó |
|
(#26018) baker6600 válasza enamessias hozzászólására (#25987)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Váltógyártónak igaza van, építeni kell |
(#26019) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Urak!
Tudna valaki ajánlani egy használható (egyszerűen ) tervezőprogramot? |
(#26020) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#26016)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Én sem vagyok a Pikotól eldőlve, de már be van építve. Ahoz viszont nagyon be kell rugnom, hogy visszabontsam. |
(#26021) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#26016)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Amilyen képeket találtam, PECO-ra kb ugyanazok érvényesek, mint amit PIKO-ról írtál. Innentől kezdve nem az ár lenne mérvadó?! Bár te tapasztaltabb vagy nálam, elhiszem ha azt mondod a PECO jobb.
Gyönyörű Kitérőket készítesz, ez vitán felül áll! Amúgy, mennyi az annyi? (akár privátban is jöhet) Hiába hasonlítod össze a PIKO-t a tieddel, ha árban nem egy kategória! Márpedig 50db kitérőnél igen árérzékeny vagyok. Ha meg tévedek, és legyártod ezért az árért őket, akkor vissza is mondom a rendelést! |
(#26022) enamessias válasza baker6600 hozzászólására (#26019)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Többet kipróbáltam és nekem az AnyRail vált be! Gyorsan és kényelmesen lehet vele dolgozni. De fizetős! Van proba verzió, asszem 60 sint enged lerakni. |
(#26023) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#26019)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Szinte havonta felvillan itt a neve: SCARM, ingyenes, magyarithato is, és eddig nagyon bevált. A minap jelent meg a legujabb változata. |
(#26024) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#26021)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Akkor rossz képeket láttál!
Megkérjük Kisfát, hogy lőjön pár közelit a Peco szívdarabról. Az is igaz, hogy a Peconak is lemezből vannak a csúcsínei, de nem lehet összevetni a Pikoval.
Viszont az ekőző hsz-t ki kell egészítenem annyival, hogy amit a Pecoról írtam, az csak a Streamline, tehát a flexi sínhez való váltókra igaz. A Setrack nem az igazi, eleve 00-ás méretarány, és az valóban nem(sokkal) szebb, mint a Piko.
A váltóimról majd este privátban!
|
(#26031) etwg válasza etwg hozzászólására (#26023)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Ime egy kép a SCARMmal tervezett asztalról. |
|
(#26051) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#26024)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Néztem a PECO honlapját és hát bőség zavara. CODE 100, 83, 75. Egy kalap alá veszi a 00 és a H0-át. Kezdőként nekem ez már sok, lehet mást néztem. |
(#26061) baker6600 válasza etwg hozzászólására (#26031)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Köszönöm, rákeresek, kipróbálom. |
(#26062) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Na letöltöttem én is a SCARM-ot csak még nem jöttem rá, hogy lehet az asztal méreteit beállítani! |
(#26070) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#26051)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
A 00 és a H0 tk. ugyanaz a nyomtáv, ezért veszi egy kalap alá. A CODE 100 és a CODE 75 az európai mintára készült kitérők, a CODE 83 az USA mintájú vágányzat.
A CODE után a szám a sínprofil magasságát jelöli az 1 inch ezredrészének a szorzata. Pl. CODE 83 az (25,4/1000)*83=~2,1mm. |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 17:22:43 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|