|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#26007) enamessias válasza JZoli hozzászólására (#25997)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Van Magyar a listában, igy keresd: "Ungarn" |
(#26009) zsolesz74 válasza JZoli hozzászólására (#25997)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Azért mielőtt nekifutsz, nézd meg a http://www.zenn.hu/ oldalt, mert ott sem rosszak az árak és a Duna Pláza után vannak a Duna parton! |
(#26029) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#25889)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Van egy "ShowDCC" nevű kis program, egészen jól, használható.
Ha nem tudod letölteni, akkor dobj egy e-mailt, átküldöm.
A PC-d hangbemenetétre kell kötni némi osztás után a sínjelet, és elkezdi kiírni Neked a képernyőre a biteket, meg a "fordításukat is", hogy melyik CV-re értelmezendők a parancsjelek, és azok mit jelentenek.
Majd nézd meg a ROCO MultiMaus tartozék címek tartományát, és hasonlítsd össze egy Lenz-ével.
Nem vitatom, vannak olyan dekóderek, amiket be lehet állítani úgy, hogy mindkettőt tudja követni - ilyenek pl. a MERG dekóderek - de a többség tartja magát az NMRA-hoz, vagyis a LENZ-hez, amik viszont nem, ilyenek a PACO-féle cuccok is. |
(#26035) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26029)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Letöltöttem és majd megnézem, de szerintem felesleges kör lesz, mert a Rocrail logjában pontosan meg lehet nézni, hogy mit is állít.
Az összehasonlítás fizikailag nem tudom elvégezni, Lenz rendszerem nyilván nincs, ha Multimausal játszom , de majd ha érdekel valakit, akkor a logokat bemásolom amint a tesztek készen vannak.
Viszont direkt 2-es dekódereket építettem ( Paco féle) mert kíváncsi voltam pontosan erre, hogy miképp lehet a dekódereket és azok címzését kihasználni. Így azt kell mondanom, hogy ezek a dekóderek gond nélkül címezhetők. (Mármint szépen sorfolytonosan egymás után, anélkül hogy egymás után két üres helyet hagynának.)
Természetesen nem kétlem, hogy van olyan dekóder ami ezt nem tudja.
Viszont korábbi állításom tartom az egér védelmében, miszerint, hogy miként tudod a dekódert sorba szervezni (folytonosan, vagy foghíjasan), az nem a központodon, hanem a dekódereden múlik. |
(#26047) JZoli válasza zsolesz74 hozzászólására (#26009)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Köszönöm ez is jó link! Itt is nagyon jó árak vannak. Viszont lenne egy nagyon kezdő kérdésem ezekkel a szervókkal kapcsolatban: Reteszelődnek ezek, ha átálltak? |
(#26048) etwg válasza JZoli hozzászólására (#26047)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Általában igen, mert elvileg állandoan áram alatt vannak, igy az állásuk állandoan ellenörizve ill. korrigálva van (ha elmozdul -az elektronika visszaállítja).
Nagy terepasztalnál ez eléggé árampazarlo eljárás, de szerencsére a szervoban olyan nagy az áttétel, hogy nem könnyü elforditani a kart, igy áram nélkül is nagyon ott marad, ahova állitottad.
Persze egy és mást ilyen esetben kezelni kell, de az nem nagy vész. |
(#26049) JZoli válasza etwg hozzászólására (#26048)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Köszönöm! Akkor ezek szerint valószínűleg megtartja a váltót az adott helyzetben áram nélkül is. Ez jó hír, mert akkor elég ezeket a szervókat csak rövid időre "megvezérelni". |
(#26050) etwg válasza JZoli hozzászólására (#26049)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
Igen
én is áram nélkül használom, mert akkor a terepasztal vigan ki-be kapcsolható, és nem fognak a váltók összevissza mozogni. |
(#26053) zsolesz74 válasza JZoli hozzászólására (#26047)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2013 |
|
A klasszikus értelemben nem. Viszont elég erősek, hogy ne állítsa vissza egy váltó, sorompó, jelző.
Ráadásul a mai szervovezérlők ki is kapcsolják a PWM jelet, amint átállították a szervot a kívánt pozícióba. |
(#26215) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy digi módban, hogy a legcélszerűbb megoldani az kerékszámlálást (Lehetőleg úgy, hogy a műanyag kereket is belevegye.)?
Gondolom, itt valami optoelektronikai érzékelés jöhet szóba. Ha valaki tud kapcsolást, azt megköszönöm, illetve az is érdekelne, hogy a kapott eredmény milyen modullal jelenthető vissza. |
(#26227) HOTotya válasza wolfchild hozzászólására (#26215)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Végy egy kis sámlit, papírt, ceruzát és kezdj el számolni, strigulázni! Bocsi ezt nem tudtam ki hagyni...
Most komolyan: minek számolni a kerekeket? A foglaltság érzékelő nem elég? Minden szerelvényhez külön hosszúságú és ezért? Hogy beférjenek az állomásra? Vagy csak mert érdekesség? Max. optóval lehetne, de megéri kiemelni a terep magasságából? (A műanyag kerék miatt kérdem.) |
(#26229) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#26227)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Egyesek még a nagyvasutnál is inkább kereket számlálnak mint valos foglaltságot mérnik. A baj akkor van, he elromlik a számlálo, vagy vonat, isten tudja miért, egy kicsit visszatolat.... |
(#26235) wolfchild válasza HOTotya hozzászólására (#26227)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Szia!
Van egy állomás amin két sínpáron oda-vissza forgalom megy, az állomás két vasúti átjáró között van. A nagyvasútnál a mellékelt kép szerint van megoldva, és én is valami hasonlót szeretnék. |
|
(#26236) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#26235)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Jaaaajjjj!
Amit meg lehet oldani egy, max. két foglaltságjelzővel, vagyis kvázi két szöggel, meg egy kalapáccsal, az oldjuk meg a lehető legbonyolultabb módon inkább...
Ez is egy olyan eset, amikor nem célszerű, sőt, kerülendő a nagyvasút "élethű" leképezése. |
(#26238) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26236)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Tehát simán csak vágányfoglaltsággal kapcsolgassam?! |
(#26239) HOTotya válasza wolfchild hozzászólására (#26235)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Bocsi,de akkor miért a kerekeket akarod "számolni"? Elég talán egy optó, ami a sín közepén felfelé érzékeli az utolsó kocsit, és már meg is van... most ezt csak leegyszerűsítve írtam... ez is lehet egy megoldás... |
(#26243) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#26239)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Hali!
Lehet optózni, de annak elektronikai megvalósítása mindenképpen bonyolultabb, mint a foglaltságjelzés.
1: rejtve telepíteni az optokaput.
2: olyan optokaput kell használni, ami modulált jellel dolgozik, különben egy sima lámpa, vagy a besütő napfény is megbolondítja a rendszert. Egy ilyen optokapus elektronika ára meg többszöröse egy foglaltságjelzőnek. A másik portálon egy nagy tapasztalatú modellező kolléga futott bele egy ilyenbe... |
(#26245) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26243)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Igen ez igaz, de Wolfchild akarja mindenáron. Akkor ezek lehetnek a lehetőségek, és hogy ez mibe kerül az már az Ő dolga... megéri vagy sem Én mindenhova "?" jelet tettem nem véletlenül! Szvsz az hogy felesleges, de... ja igen, lehet opto helyett infra is, de ott is rohadt sok a probléma...
Csütörtökön rettegj, mert megyek .. |
(#26246) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26243)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2013 |
|
Egy infrakapu és 32kHz körüli jel megoldja a zavarásmentesítést.
Lásd TV távirányítók... |
(#26263) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#26246)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Persze, csak nem azért az árért. De az első kétdést, a rejtett beépítést azt nem.
Sokkal egyszerűbb szigetelő sínpapucsot betenni, és olcsóbb, megbízhatóbb. |
(#26265) JZoli válasza wolfchild hozzászólására (#26238)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Ezzel az optikai megoldással a gőzösök küllős kerekei miatt is lehetnek gondok! Vagy az elhelyezésére kell nagyon odafigyelni. |
(#26266) etwg válasza JZoli hozzászólására (#26265)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Ha már optikai megoldásban gondolkodtok (ami szvsz is nagyon felesleges), akkor még feleslegesebb a kerekeket számolni, hiszen nem a kerék a lényeg, hanem maga a jármü. Azaz, ha pár mm-el feljebb viszed a fénysugarat, akkor a jármü teste fogja foglani a pályát, nem pedig a kereke, azaz teljesen mindegy, hogy küllös vagy nem a kerék.
Söt még egyszerübb, ha a fénysugárzót (mindegy, hogy milyen, csak egyedi legyen) felrakod valahol a terepasztal fölé, és a pályába meg a talpfák közé berakod a fotodiodákat, akkor azok azonnal érzékelni fogják ha megszakad a fény (hordozhato pályánál akár az utcai világitotestbe is befér egy modulált fényforrás). A hajdani klubban nekünk a fényforrás a plafonon volt az egyik világitotestben, és egyetlen ilyen elemmel a pálya felét be tudtuk "világitani".
Annak ellenére, hogy egészen jol müködött, akkoriban még nagyon primitiv elektronikai elemekkel, manapság idejemult eljárás. |
(#26268) jvnd válasza wolfchild hozzászólására (#26215)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Többen próbákoztak már kerékszámlálással, pl. a nagyvasúti mintát követve, de egyik ötletről sem hallottam többet. Ha kikísérletezel valamit oszd majd meg velünk.
Sajnos modellméretben a kerekek számlálása nem egyszerű feladat akkor, ha bármilyen járművet ráengedhetsz a pályára.
Vizsgálj meg egy-egy 2, 4, 6 tengelyű kocsit, valamit a már említett gőzösöket, és pl. Nohabot hozzá. Ha közös nevezőre tudod hozni az érzékelést, már megoldottad a feladatot. |
(#26269) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Jól sejtem, hogy a Plux foglalatba nem lehet beletenni a "sima" 6 vagy 8 tűs dekódert? |
(#26271) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#26269)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
8-ast, ha a H0-ban megszokott NEM652-re gondolsz, akkor nem.
Ha az NEM658-ban leírt PLUX8-ra gondolsz, az minden gond nélkül.
Más a helyzet az NEM651-gyel, vagyis a 6 tűs dekóderekkel. Ugyanis a Tillig PLUX12-es TT mozdonyaiban úgy van kialakítva az elektromos alaplap, hogy a PLUX12-be betéve egy NEM651-es dekódert, az használható, de a plusz funkciók (távolsági fény, zárfények lekapcsolhatósága) természetesen nem működnek majd 6 tűs dekóderrel. De ez csak a Tillig modellekre érvényes!!!
Alaphelyzetben a PLUX12 bekötése két ponton eltér a megszokott NEM651-től. Ez pedig a világítás vezetékei. Ugyanis sorrendben az NEM651 esetén a következő a bekötés: motor+, motor-, jobb sín, bal sín, világítás előre, világítás hátra. A PLUX12 esetében a két világítás helyén az AUX1, és az AUX2 van, vagyis a zöld és a lila tartalék funkciók, amik PLUX csatlakozó esetében a zárfényeket adják.
Ergo: Tillig PLUX12 foglalatba tehetsz nyugodtan NEM651 dekódert. A PIKO elfuserált PLUX16-ba nem, mert a világítás nem fog működni.
Amúgy. Elvileg a Vasút és Modell következő számában részletes teszt és bemutató cikk lesz (van?) a Tillig MÁV 480-asról. Digitális üzemben egy Tran SL76D dekóderrel lett tesztelve a modell (videó itt van fenn), abban részletesen kitértem erre a problémára.
|
(#26277) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26271)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Köszönöm szépen! Igazából a PIKO legújabb kis ékszerére, egy kék V23-asra vetettem szemet (már csak a magyar vonatkozása miatt is). Ha minden igaz, két héten belül megjelenik. |
(#26285) etwg válasza sunocske hozzászólására (#26277)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Sebnitzböl már egy hete szállitják. A barátomnak már megjött. |
(#26286) sunocske válasza etwg hozzászólására (#26285)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Ejha! |
(#26376) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#26285)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Hali!
És PLUX van benne?
Szerdán pont erről beszéltünk Tran-nál, hogy a PIKO elb...altázta az aljzat beépítését. |
(#26377) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26376)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2013 |
|
Még nem néztem, a barátom még analogban utazik, igy öt nem igen izgatja. |
(#26401) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2013 |
|
Eljutottam odáig, hogy az alsó szinten a szakaszokat kialakítsam. Áramfogyasztás figyelését fogom használni a modulokban. Mire kell figyeljek? Ha a TrainController irányítás a célom, akkor hogyan érdemes, vagy kell szakaszolnom? Egy blokkot kell e több (valós és nem virtuális) szakaszra bontsak? Váltó/váltókörzetre kell-e "pazaroljak" foglaltság visszajelzést?
Hogy a visszajelzés LocoNet, vagy S88 legyen még nem döntöttem, de esélyes az S88. (könyebben beszerezhető számomra.) |
(#26445) jlaczka hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2013 |
|
sziasztok!
Lehet,hogy írtatok már erről az ügyről, de én még nem találtam hozzá semmit. Nos a következőről van szó: a készletünkben van egy M49 517 es mozdony ami a digitális pályán a következőt csinálja: ha ráteszem világít a belső világítása és megindul pár centit, majd leáll és elsötétedik, az Lmaus2 vezérlőn a STOP gomb megnyomása után ismét ezt csinálja. 43522-360 elektronika van benne. Mi lehet a baj? |
(#26487) csíkosháTTú válasza jlaczka hozzászólására (#26445)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Elszállt a dekóder, valószínűleg nem bírta a Lokmaus2 gyatra tápegységét. Sajna kuka, ha ez az a dekóder, ami rá van integrálva a mozdony elektromos alaplapjára. |
(#26488) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#26401)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Megváltó!
A Loconet, az egy kommunikációs protokoll a vezérlőközpont, meg a hozzá csatlakoztatott kézivezérlők, vágányút beállítók között.
A s88, az meg egy visszajelentő eszköz (eredetileg Märklinhez lett kiagyalva), ami a vezérlőközpontnak és a hozzá csatlakoztatott PC-nek adja visszafelé a jelet, hogy a figyelt szakaszok közül melyik foglalt.
Hasonló rendszere van a ROCO-nak is, vagyis remélem már csak volt, mert csapnivalóan rossz, és a Lenz-nek is, utóbbit RS-bus néven kell keresni. Ez viszont nagyon jó, csak drága, mert a szabadalmát a Lenz nem tette nyílttá.
Hogyan kell szakaszolni? Ez függ a pályától is. Egy-egy váltókörzetet érdemes rákötni egy-egy érzékelőre, utánozva a modern nagyvasutat, mert amíg a váltókörzet foglalt, addig nem lehet a rajta álló, vagy haladó vonatnak aláváltani, ez elkéggé kellemetlen lehet... Józan, paraszti ésszel kell gondolkodni. Ha egy vonal két állomás között eléggé hosszú, akkor érdemes azt is ketté választani, vagy többfelé is. Ekkor azonban már van térközjelző is, és máris adja magát, hogy hogyan kell megcsinálni. Ha kicsi asztalon rövid a vonal, akkor a térközjelző gyakorlatilag az ovál másik végén az állomás bejárati jelzője, ekkor nem érdemes bonyolizálni a dolgot.
Egyébként a Lenz PC-s irányítás eléggé jó ismertetőjét megtalálod Martisz Gábor barátom honlapján:
itt, ni!
Ugyan ez a Lenz-et írja le, de a szakaszok kialakításánál mindegy, hogy később a foglaltság érzékelését mivel oldod meg: Lenz RS-sel, vagy s88-cal. Az elv azonos. |
(#26505) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26488)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Köszönöm megitisztelő válaszod, de kérdéseim még maradtak.
Tudom mi a Loconet, az egész úgy került képbe, hogy találtam egy ilyen visszajelentő modult: Bővebben: Link
Javíts ki ha tévedek, de ez egyből a Loconetre komunikál. Ha van egy PC illesztő modulom a Loconetre (vagy egy parancsközpontom a PC-vel összekötve), akkor máris elértem a célom, azaz a software megkapja az adatokat. Vagy nem?
Amúgy, meg a legtöbb helyen és a legtöbb félét s88 alapú visszacsatoló modulokat kapni.
Martisz Gábor oldalát jól ismerem, már többször figyelmesen végigolvastam. Pont ezért merültek fel bennem kérdések! Amikor a LENZ rendszert ismerteti, Ő egy kétirányú átmenő forgalmú vágányt 3 részre bont, két végén egy-egy STOP szakaszt kialakítva, aminek ráadásul min. 30 cm kell legyen. (szépsége a LENZ foglaltság érzékelőnek, hogy mindkét sinszálat meg kell szakítani... )
Egy másik cikkében, mikor a TC programot mutatja be, szóba kerül a szakaszolás is. Itt már nincs STOP szakaszokról szó! Ellenkezőleg! A programban megadható, hogy a szakaszt elérve, mikor álljon meg a szerelvény. Igy máris értelmét vesztik a STOP szakaszok. |
(#26506) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#26505)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Csak beszélgetünk...
Nos, az az s88-as valóban közvetlenül a Loconetre kommunikál.
Én más felállásra gondoltam. Alapban egy központ csatlakozik a PC-hez. Valahogy az s88 is, ehhez kell egy külön s88/PC illesztő, vagy! egy olyan központ, amiben ki van építve az s88 fogadás és a PC illesztés is. Így nem kell vesződni azzal, hogy a terepasztalt két kábelen át csatlakoztatjuk a PC-hez (egy a központ felé, egy meg az s88 visszafelé). Van ilyen idehaza, még jó és stabil is! Idehaza azért nem túl gyakori az Uhlenbrock rendszere, ezt, mint szervízes tudom. Most nem arra gondolok, hogy sokan kéz alól vesznek egy ROCO MultiMaus-t húszezerért, az Uhlenbrock a 300Euro-s kategóriába tartozik. Azok az ügyfeleim, akik ennyi pénzt "pazaroltak el" egy központra, azok többsége ESU-t, Lenz-et vagy Tran-t használ.
Idézet: „Amúgy, meg a legtöbb helyen és a legtöbb félét s88 alapú visszacsatoló modulokat kapni.”
Persze, mert az ingyenes, mindenki szabadon építheti. A Lenz RS-bus azonban szabadalmi védelem alatt van.
Idézet: „Martisz Gábor oldalát jól ismerem, ...”
OK! Azért Gábor is, meg a technika is fejlődik folyamatosan. Egyébként a Lenz LB101 foglaltságjelző alkalmazásakor sem kell mindkét sínszálat megszakítani, lásd még az Lenz LB101 alapos továbbfejlesztésével létrejött CSM120F foglaltságjelzőt a weblapomon. (Alkalmazási lehetőségei a letöltés menüben a Z-Elektronik könyvben.) Egyébként létezik ilyen foglaltságjelző, ami 8 szakaszt tud figyelni, és egybe van építve egy s88 visszajelentővel. Ez nem csak a programban jelzi vissza a szakasz foglaltságát, hanem egy-egy LED-del is a panelen, és a megszokott sima diódás s88 jelzőkkel ellentétben ez kellően stabil, és zavarvédett.
Idézet: „Egy másik cikkében, mikor a TC programot mutatja be, szóba kerül a szakaszolás is. Itt már nincs STOP szakaszokról szó!”
Persze, mert közben Freiwald úr is alkotott a programján valamicskét, vagyis a szoftver is fejlődik... |
(#26510) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
A multkor már megingattál, de maradok a "pénzpocsékolós" változatnál, azaz ESU-t fogok venni én is. Februárban, szerintem be is szerzem.
Foglaltság érzékelőkből ezt néztem ki magamnak: Bővebben: Link |
(#26511) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#26510)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Az egy jó tipus, mármint a foglaltságjelző. cca. 15.000Ft-ra jön ki az ára. A műhelyé 11.000... |
(#26512) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26511)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
A weboldaladon én csak a CSM120F-et találtam, lehet én vagyok a béna. 16 szakaszhoz abból 8 kell. Így nem jön ki a 11000.- |
(#26513) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#26512)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Még nincs fenn a honlapomon. Ez egy olyan modul, ami 8 vágányszakaszt figyel, és egybe van építve az s88 visszajelentővel. A foglaltságérzékelő része a CSM120F-en alapul. |
(#26514) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26513)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Ünnepekre haza utazok, Csepelről már közel lesz a műhely! Szerintem el fogok látogatni, talán még vásárolni is fogok |
(#26544) piltdownman válasza wolfchild hozzászólására (#26215)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Itt egy beépítési tipp. Én egy sebtében összedobott ingajárathoz raktam be.
Olcsóbb és gyorsabb volt, mintha az összes kereket lecseréltem volna vezetősre és foglaltságot érzékeltem volna.
(Az résérzékelő tetejét lecsiszoltam, de így is ráértek a mozdonyok,ezért átfúrtam a sínt D0.8-al.)
|
|
(#26551) jlaczka hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 12, 2013 |
|
Csíkoshátú mester úr, az elektronikára van integrálva a dekóder amiről beszélünk. Akkor ha jól értettem ezt az elektronikát ki kell cserélnem, vagy elég a dekódert kiforrasztani? Következő kérdésem pedig,hogy mit kell vennem helyette? netalán tudnál küldeni is utánvét hozzá vm.it?
előre is:köszi a választ. |
(#26557) zsolesz74 válasza piltdownman hozzászólására (#26544)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2013 |
|
Ezt ugyanúgy rá tudod kötni az S88-ra is! Szóval remek lehetőség barkácsolóknak. |
(#26558) sunocske válasza jlaczka hozzászólására (#26551)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2013 |
|
Ha jól értem, ebben az esetben az integrált azt jelenti, hogy a dekóder alkatrészei nem egy önálló lapkán vannak (és valamilyen szabványos csatlakozóval kapcsolódnak az elektronikához), hanem a mozdony paneljére vannak felszerelve, és annak elválaszthatatlan részét képezik. Azaz "jó" esetben (ha kompletten cserélhető) a "kuka" szó a panelra, rosszabb esetben a komplett mozdonyra vonatkozik. |
(#26563) csíkosháTTú válasza jlaczka hozzászólására (#26551)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2013 |
|
A gond az, hogy a hiba ismert, és elvileg javítható, a motort vezérlő FET-eket kéne kicserélni. Csak nincs mire. Ugyanis nem nagyon használatos, 4000db a legkisebb rendelhető mennyiség. Ezt a mozdonyelektronikát egy kis cségtől vásárolta a ROCO anno, ők meg abból építkeztek, ami rakátron volt náluk...
Ergo: nem nagyon javítható a dekóder...
Elvileg az lehet a megoldás, hogy teszünk bele egy másik előkészítő panelt, meg egy másik dekódert, de sajnos ebben az esetben cserélni kell még a fényvezető prizmákat is a modellben, a sima ROCO BR218 modellére.
|
(#26573) jlaczka hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 12, 2013 |
|
Erről az elektronikáról van szó..... |
|
(#26576) jlaczka hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 12, 2013 |
|
Ha megtudjátok oldani a kérdést nagyon sokat segítenétek rajtam . mint előzőekben írtam a srácoknak lenne karácsonyra. (sajnos nem igazán jött össze ez a használt cucc vétel.) |
(#26580) zsolesz74 válasza jlaczka hozzászólására (#26576)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2013 |
|
Én kiforrasztanám az egész panelt. H0Totyának vannak beépítő paneljei, biztos ad egyet, Csíkosnak meg dekódere amit bele tudsz dugni!
Sőt szerintem lehet, hogy Csíkosnál is van a panelből...
És többet nincs gondod vele!
Forrasztani tudsz? |
(#26590) csíkosháTTú válasza jlaczka hozzászólására (#26573)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Hozd el, vagy küldd el a műhelybe! Dekóderestül, mert ez nem az a kivitel, amiről írtam. Bezsúfolom, hogy karácsonyra fusson! Vagyok szombaton, vagyis holnap is. |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 14:16:18 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|