Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       12/64    
(#26607) jlaczka hozzászólása Válasz Dec 13, 2013
Köszi a tanácsokat, segítséget. Csikoshatu sajnos nem tudok följutni most Pestre, de ha a hozzávalókat eltudnád postázni utánvéttel, akkor talán betudnám én is rakni egy kis segítséggel. emailban megírom a címemet.
(#26609) csíkosháTTú válasza jlaczka hozzászólására (#26607) Válasz Dec 13, 2013
Szia!
A postacímemet megtalálod a honlapomon, a kapcsolat menüben. Tedd fel postára a mozdonyt, meg a rossz dekódert, javítva megy vissza!
Miért?
Mert tudni kéne, hogy konkrétan miért szállt el az eredeti dekóder! Azzal nem sokra mész, hogy 8000-ért + posta küldök neked egy másik dekódert, ha a mozdonyban van egy bibi, és ettől a 8000Ft-os új dekóder is el fog szállni. Ha szerencsénk van, akkor 2-5000Ft-ból megúszod a javítást, elkézelhető, hogy az elromlott dekóder javítható.
István
(#26625) jlaczka hozzászólása Válasz Dec 13, 2013
Előre is köszönöm, hétfőn küldöm. Jó éjt.
(#26740) csíkosháTTú válasza jlaczka hozzászólására (#26625) Válasz Dec 18, 2013
Nna szóval!
Mindenki totális félreértésben volt a mozdonnyal kapcsolatban.
Ugyanis a modellnek semmi baja, ez egy digitális üzemre előkészített mozdony, egy vakdugóval, ami digitális pályán természetesen pont úgy viselkedik, ahogy a "hiba leírása" alapján kell neki.

Kap egy Lenz dekódert, és holnap elsőbbségivel megy vissza.
(#26747) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26609) Válasz Dec 18, 2013
Tényleg, Mester úr!

Fremo-jellegű üzemmel együttműködő Plux8 vagy 12 kompatibilis dekódernek mit ajánlasz? A PIKO V23-asát tervezem középtávon digitális üzemre alkalmassá tenni.
(#26772) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#26747) Válasz Dec 19, 2013
Az is DCC, nem?
Tran DCX51-P12. Van is készleten még a műhelyben.
(#26773) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26772) Válasz Dec 19, 2013
Rendben, köszönöm! DCC.

Felírom magamnak. Mint írtam, középtávú terv, és mivel még a mozdony sincs itt (és amúgy is, itthon csak analóg üzemű diliköröm van), annyira nem égetően fontos. Első körben magyar pályaszámot fog kapni, meg némi koszolást.

Egyébként tetszik az ára
(#26787) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#26773) Válasz Dec 19, 2013
Ha mégis inkább kivárod a PIKO-nál olcsóbb Kühn-t, akkor abba is van dekóder, ugyanennyiért

DCX52Next18s.jpg
 
(#26921) wolfchild hozzászólása Válasz Dec 23, 2013
Sziasztok! (Hátha valaki nem olvassa a TT topikot...)

Én karácsony előtt még egyszer nekiestem a billentyűzetnek, és összehoztam egy gyakorlati órát is a PC-s vezérlésből.

Akit érdekel, az a linket itt találja: Bővebben: Link
Készült hozzá videó is, az itt található, Bővebben: Link(érdemes HD-ben teljes képernyőn.)

Én is boldog karácsonyt kívánok mindenkinek, meg bejglimérgezést .
(#26924) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26787) Válasz Dec 23, 2013
Szia Csíkos!
Hogy csináltál ilyen hatalmas 5 forintost ?
Wolfchild a Linked nem működik!

Szerk.: Már igen. Javítva. Frankye
(#26927) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26924) Válasz Dec 23, 2013
Biztos a Keletiben a mozdony alá csempészte!
(#27920) enamessias hozzászólása Válasz Jan 10, 2014
Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes az elkészült pályaszakaszok tesztelése során. Ahol nincs még a foglaltságérzékelő bekötve, ott felgyorsulnak a vonatok!
Különböző mozdonyoknál, különböző dekoderekkel a jelenség ugyanaz. Maximális, vagy más sebességnél is, még kb 10%-ot gyorsulnak, majd mikor visszaérkezik egy foglaltság érzékelős szakaszra, akkor vissza lassulnak.
A kettő között van 0.3V különbség, ez okozhatja a jelenséget?
(#27924) zsolesz74 hozzászólása Válasz Jan 11, 2014
De nem 0 és 0.3V, hanem...? Egyébként akár igen!
(#27925) piltdownman válasza enamessias hozzászólására (#27920) Válasz Jan 11, 2014
Gondolom diódás bemenetű az érzékelő,ahol nincs bekötve ott min.0,6V-al magasabb a sínfeszültség,de hogy ezt a dekóderek nem szabályozzák ki????
(#27930) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#27925) Válasz Jan 11, 2014
Nem igen tudják kiszabályozni, mert a belsö H hidra kapcsolt feszültség változik mintegy 0,6 V-l, a motoráram ( amit a dekodér figyelhet ) viszont nem okvetlenül követi ezt a változást, igy vissza sem lehet szabályozni.
Az viszont amugy sem jo, ha olyan szakaszok vannak a pályán, ahol nincs érzékelö, mert az a figyelt szakaszt is söntölni tudja = azaz eltünik rola a vonat.
2 megoldás van:
Minden pályaszakaszt el kell látni foglaltság jelzövel
Vagy
Minden ( nem figyelt ) szakaszba egy antiparallel dioda pároson át vezetni az áramot.
Igy valamennyi szakasz egyforma feszültséget kap és kizárjuk a söntölést.
(#27937) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#27924) Válasz Jan 11, 2014
17.3V ami az erősítőből kijön, 17.0V a foglaltság érzékelt szakaszok.

etwg:
Most épülő asztalomon ez csak egy átmeneti állapot, késöbbiekben minden szakasz figyelve lesz. Akkor majd ez a jelenség is majd megszűnik.
(#27938) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#27937) Válasz Jan 11, 2014
A foglaltságjelzőkön mindig van feszültség esés. Nem az a 0,3V a lényeges, hanem az, hogy terhelés alatt is csak ennyi? Úgy is mérd meg, ha mozog rajta egy mozdony!
(#27946) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27938) Válasz Jan 11, 2014
Terhelés alatt jobban visszaesik, 15V-ig a figyelt szakaszon, mig a betáp 17.3V-ról 17.0V-ra.
(#27947) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#27946) Válasz Jan 11, 2014
Osszuk ketté a hibát:
1: az sem fenékig tejfel, ha a táp is ingadozik. Betápláló vezetékek keresztmetszete (vastagsága), meg a kötések rendben vannak?
2: 2V eseik a terhelt betáphoz képest a foglaltságjelzős szakaszon. Valószínű, hogy hagyományos diódákból van összerakva az érzékelő, ezeken ennyi esik is, ez a természetes. A Schottky diódákon ez jóval kevesebb, csak ezek a diódák drágábbak is...
(#27948) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27947) Válasz Jan 11, 2014
1: Már megrendeltem az ESU-t, de még fel sem adták postára, várnom kell rá, addig szenvedek a multimause korlátaival. Kábelezésnél a foglaltság érzékelők másfeles vezetéken át kapják a delejt, szakaszokhoz 0.75-ösök mennek ki. (fonott vezetékek)
2: már ugy is igértem neked a képet:

20140109_192...jpg
 
(#27949) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#27948) Válasz Jan 11, 2014
Jaa!!!
Ne keressük tovább a hibát, miért esik 2V a figyelt szakaszon!
Egy komplett Graetz-híd van beépítve , csak nem tudom minek? Még jó, hogy csak ennyi vész el...
(#27950) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27949) Válasz Jan 11, 2014
ez volt raktáron nekik?

Tehát ha egyenletes modell sebességet akarok, akkor csak egy féle foglaltság érzékelőket használjak?
(#27965) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#27950) Válasz Jan 11, 2014
Igen, lehetőleg...
(#27968) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27949) Válasz Jan 11, 2014
Megsugom, hogy minek. Igy a graetzre egyenesen egy optocoupler Ledjét köthetik és már meg is van a primitiv foglaltság jelzö. Igaz, hogy rosszul müködik, de nem kell vele veszödni ( beállitani ) és jo haszonnal eladhato.

(#27973) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#27968) Válasz Jan 11, 2014
Azért azt tegyük hozzá, hogy csak a Graetz miatt nem rosszabb, mint az 1N4xxx-es sokdiódás változat.
Ezt gyorsabb beültetni!
(#27987) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#27973) Válasz Jan 11, 2014
Sokkal rosszabb. A graetzben 4 dioda van, 2-2 sorba kötve, azaz 2 x 0,6v=1,2 Volt esik ezen a fokozaton. Ráadásul az opto bemenete eléggé leterheli a diodákat igy eléggé csökkenti az érzékenységet is. A fizikai méretek is nagyobbak, 2 darab 6 A dioda kb. akkora mint a legkisebb graetz, ami mindössze 1 A-t tud.
(#27993) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#27987) Válasz Jan 11, 2014
Tudod szoktam a kedvenc spanyolomat idecitálni (PACO) én azokat a foglaltságjelzőket csináltam meg...hát a 32 csatorna 4db diódájának a behegesztése elég sokáig eltartott.
De ott is van ilyen klón. Ezt a változatot előszeretettel alkalmazzák a kevesebb alkatrész miatt.
Tény, hogy vannak sokkal jobb foglaltság érzékelők...

Az 1 A egy TT mozdony jelzésére elegendő...és egy szakasz egy mozdony azért nem hátrányos a biztonságos üzemhez!
(#27996) zsolesz74 hozzászólása Válasz Jan 11, 2014
Viszont az erősítők összehangolására írhatnátok valami jó tippet. Két asztalrész két erősítő...ugye, ha difi van a kettő feszültségben ott bajok lesznek.
De hogyan lehet millire pontosan összehangolni a kimenetek feszültségét?
(#27998) enamessias válasza etwg hozzászólására (#27987) Válasz Jan 11, 2014
Érdemes lehet belepiszkálni és kicserélni őket? Forasztani tudok. Garancia nem számít. Csak megéri?
Azon kívűl, hogy az érzékenysége jevul, mit nyerek? (Gyári adatok szerint 2mA az érzékenysége....)
(#27999) etwg válasza enamessias hozzászólására (#27998) Válasz Jan 11, 2014
Ebben a megoldásban nem tudsz mit tenni. Ha kicseréled a graetzt 2 diodára az opto nem fog müködni. Pontosan ez a kinja az ilyen egyszerü megoldásnak
(#28000) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#27993) Válasz Jan 11, 2014
Az üzemhez természetesen igen, de azért a modellvasuton is elöfordul üzemzavar ( rövidzárlat ) amit ezek a graetzek aligha birnak ki ( és akkor általában löttek az optonak is.)
A másik baja ennek a megoldásnak, hogy SW-el kezelik a müködést, ami nagyban akadályozza a hibakeresést. Nem tudod kideriteni miért veszti el pl. A vonatot.

Szerintem csak egyetlen elönye van, hogy az a néhány alkatrész fillérekbe kerül, de többek között emiatt nem is lehet töle sokat elvárni.
(#28001) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#27996) Válasz Jan 11, 2014
Ha van benne beállito poti akkor voltméterrel minden gond nélkül beállithatod. Szerintem még 1V különbség sem okozhat különösebb gondot - ilyen pontosságot meg bármilyen voltméterrel elérhetsz. Ha tud a müszered peaket ( peak hold, max hold) akkor még pontosabb lesz.
Probálhatsz különbségméréssel is. Terheld le mind a két szakaszt és a voltmétert a két szomszédos szakaszra kösd és igy állitsd a minimumra.
(#28002) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#28001) Válasz Jan 11, 2014
Műterhelésnek egy ellenállással már jó vagyok, ha jól tudom.
Köszi!
(#28003) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#28000) Válasz Jan 11, 2014
Az enyémben rövidzár védelemhez ott van egy 22R-os ellenállás. Az megvédi a rendszert a túláramtól.

Mondjuk ennyire leegyszerűsíteni, hogy már az se legyen benne tényleg önveszélyes!
(#28023) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#28003) Válasz Jan 12, 2014
Ez egy kicsit érdekes megoldás, mellöz minden elektromosságra eddig elfogadott konvenciot.
(#28217) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#28023) Válasz Jan 14, 2014
Igen,de azt nem írta zsolesz,hogy 500W az ellenállás és két szél erőművel hűti...
(#28232) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#28217) Válasz Jan 14, 2014
Tudom, hogy télen ez is elég, meg hát a cucc amugy is mindig müködik és nem a fütésszámlát növeli.....

(#28233) zsolesz74 hozzászólása Válasz Jan 14, 2014
Na mielőtt még félre megy a falat!

Itt a már-már szokásos és időről-időre előkerülő jelátalakító a foglaltságjelző modulhoz...
Ebben minden benne foglaltatik amiről beszéltünk.

S88_DETECT_2.pdf
 
(#28241) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#28233) Válasz Jan 14, 2014
Én is pontosan erre a siralmas áramkörre gondoltam. Ahányszor elém kerül mindig az jut eszembe, hogy vajon miért lett ez ilyen?
De tovább nem kivánom kommentálni, ugyanis ehhez képest egy detektoros rádio nobeldijas konstrukcio.
(#28246) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#28241) Válasz Jan 14, 2014
Oké!
Küldj nekem egy kapcsolást, skiccet, vázlatot, ami az opto előtt szerinted jól detektálja a vágányfoglaltságot légy szíves...
hajlandó vagyok elfogadni, hogy létezik jobb megoldás, de szeretném megnézni és meg is építem. Fontosnak tartom az üzembiztos érzékelést.
Köszi.
(#28248) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#28246) Válasz Jan 14, 2014
Itt nem avval van a baj, hanem az elvekkel.
Ez amit ez a kapcsolás tud az nem más, mint egy leválasztott bemenet. Semmi mást. Ráadásul olyan áron, hogy majdnem 2V-t visz el a tápból az érzékenysége meg teljes mértékben ismeretlen, hiszen kizárolag az opto bemenetének a tulajdonságaitol függ. A kapott jelet meg ráadásul a SW-ben még komolyan kell kezelni, hogy azt kapjad, amit egy ilyen áramkörtöl elvársz.

De ezt már olyan sokan és sokszor elmondták, hogy szégyen ismételgetni.
A legnagyobb baj az, hogy a foglaltság érzékelöknek nagyon komoly irodalma van, és ki van vesézve már vagy 40 éve, de ugy látszik, hogy egyeseket az ilyesmi nem érdekli.
Még azt is elmondom, hogy van olyan DCC foglaltság érzékelö, ami semennyi feszültséget nem lop el a sinböl, kevesebb alkatrésszel ( igaz, hogy egy közülük különleges - de filléres) és sokkal jobban teszi ugyanezt, mint ez (szoval az sem tud többet mint ez, de nem okoz feszültségesést és kevesebb alkatrészt igényel. )
(#28250) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#28248) Válasz Jan 14, 2014
Nem kell ismételgetni!

Egy dolgot kell megértened. Ennek a másik végén egy S88 nevű rendszer van, ami egy primitív program nélküli jelzésgyűjtő eszköz. TTL logika alapján működik. De ezt nyilván tudod, hiszen ezt véleményezted.

A végleges feldolgozó szoftver pedig a Traincontrollertől kezdve az ECOS, a Nano-X88, stb rendszerekben benne van, ez az alaptartozékuk.

Igen, igazad van, elvesz 2V-ot a sínből!
Mekkora a vezérlők feszültsége?
14-21V között állítható a legtöbbnek.
A motorok 12V-osak a mozdonyokban... írjam tovább?

Nem vitatkozni akarok veled, mert véleményről és ízlésről ugye nincs értelme.
Csak akárhányszor felmerült ez a kérdés mindig ez a vége...

És nem mutattál egyszerűbbet, ne haragudj! Amit anno feltettél az egy LED visszajelzésű alkatrész temető volt, ezekhez képest.
(#28253) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#28250) Válasz Jan 15, 2014
Én nem azt vitatom, hogy hova megy a jel és mi van utánna, mert azzal semmi baj nincs. Anno mutattam egy profi megoldást, amit többen a topiktársak közül is megépitettek és azt csinálja amit kell, ( azon mindössze 0,6V esik). S nemcsak az a baj, hogy 2 V esik, hanem, hogy ezért nem kapsz semmit. Ez ugyanaz, analogiával élve, mint amikor a mozdonymotor lendkerekét elektronikusan probálják helyettesiteni.

Nem veled vitatkozok, mert te csak egy együgyü megoldás felhasználoja vagy. Elöbb utobb majd te is rájössz az ilyen megoldások hátrányaira és akkor onnan kezdheted elölröl.
És nem is arrol volt szo, hogy "mutassak jobbat". Mutattam már itt is.
Hidd el van ( ezt annak kellene tudnia, aki ezt megtervezte).

Ma már az sem lehet kérdés ( ahhoz képest mennyi pénzt adsz az S88 bus egyébb elemeiért illetve a softwareért), hogy mennyivel drágább vagy bonyolultabb a "JO" megoldás, söt, ha azt a megoldást választották volna amire gondolok ( ami szintén már több évtizede publikus és bevált, már itt is elöfordult a linkje), akkor az érzékelö rész a diodástol sokkal egyszerübb.
Én csak arra akartam rámutatni, hogy ilyen visszaélések az elektronikával sajnos napirenden vannak ( lásd a minap tárgyalt ingavonat vezérlést, meg a stabilizálatlan áramforrást az érzékeny áramkörök számára, a LEDes világitás egyes uj mozdonyokban és igy tovább).

Szoval a jelenség az, ami minket zavar, nem a konkrét megoldás.
(#28256) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#28246) Válasz Jan 15, 2014
etwg barátom helyett, lásd a mellékletet, ez a Lenz LB100-as.
Ezen is esik némi feszültség, de lényegesen kevesebb, mint másik rajzon. Ráadásul az érzékelése is jobb, stabilabb, mert nem függ a optócsatolótól.

(A CSM120F ennek a lényeges továbbfejlesztése, még kisebb feszültség esik rajta, más az optocsatoló is, meg egy világító LED is jelez, nem csak a visszajelentő modul adja az infót a számítógépnek.)

lenz LB100.gif
 
(#28257) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#28250) Válasz Jan 15, 2014
Idézet:
„És nem mutattál egyszerűbbet, ne haragudj!”

Nem is az volt a cél, hogy egyszerűbb legyen! Hanem az, hogy egyszerűen legyen használható, és ne okozzon problémákat az alkalmazása. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy beforrasztunk egy Graetz-hidat, megy egy optót. Ez egyszerű, de 2V-t esik a sínfesz, amit a dekóderek nem tudnak kezelni. (Valóban beállítható a DCC sínfesz a rendes központokon, de a szabvány nem mondja azt, hogy ez az érték menet közben változhat a tűrésmezőn belül!)

Nekem az a bajom, hogy elkezdünk egy elektronikán spórolni, és megtakarítunk párszor 10, vagy akár 100Ft-t, és az így elkészített elektronikával aztán megépítünk egy nagyobb vezérlést, és ezzel a primitív, igénytelen elektronika okozta problémák kijavítására ennek a spórolásnak a többszörösét költjük el (plusz cuccok, idegbaj, többletmunka), vagy tudomásul vesszük, hogy ez ilyen, "parasztnak, tanyára jó" (már bocsánat).

OK, ezt a primitív dolgot komolyabb előképzettség nélkül is összedobja bárki, de egy házilag összedobott autótól azért ne várjuk el, hogy uram bocsá', egy Audi legyen, de még azt sem, hogy Daewoo.

Szóval! Ha már itt profi elektronikusok beszélgetünk egy ilyen cuccról, akkor legalább mi ne menjünk már le kutyába!
(#28259) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28257) Válasz Jan 15, 2014
Idézet:
„ne menjünk már le kutyába!;)”

Pedig Hobóék is megénekelték (kedvenc számom tőlük)
(#28261) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28257) Válasz Jan 15, 2014
Köszönöm, csak ennyit vártam. És azért, mert a kérés az volt, hogy ez nem jó, akkor lássuk a hasznosat.

Ezért kértem, hogy mutassuk meg mi a rossz és mi a jó...össze lehessen hasonlítani.

Csak, hogy a parasztok a tanyán nyugodtan aludhassanak!

(#28273) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#28253) Válasz Jan 15, 2014
Értelek és tudod, sokat beszéltünk, hogy mindenből az elérhető legjobbat kell és akarjuk a közönség elé tárni...

Az a baj, kicsit erre is próbáltam rávilágítani, hogy ha beütöd a google keresőbe az S88 detector keresését, akkor majd 90%-ban ezeket a klónokat dobja ki!

Ahogy írtad Te is Csíkossal együtt, hogy ez rossz...viszont itt érvényesül "a hangosabb, a jobb" (több találat, általánosabb) elve. Ez pedig látod, hogy hétről hétre félrevezeti a hobbi amatőröket.

Ezért próbálom én is időről időre ezeket az előkerülő kérdéseket újra és újra átrágni, mert sokan még ennyire sem értik az elektronikát, mint én. És nálam ti sokkal többet tudtok...

Folytassuk valami más témával!
(#28274) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#28261) Válasz Jan 15, 2014
A baj, hogy személyesnek veszed kritikát, holott, te csak más munkáját másolod, vagy veszed.
Ha az ember belelát sok készülék müszaki részleteibe ( amiért sokan hajlandok még sorba is állni) akkor ott látnál valodi alkatrésztemetöket, vagy még rosszabb dolgokat. De azt megveszed, mert a hülye marketing meggyöz, hogy neked az kell.
Azt állitani, hogy egy kb. 500 forintos áramkör alkatrésztemetö, hát enyhén szolva is tulzás.
Már volt a kezemben fali villanykapcsolo, ami érintésre reagált, 2 PIC volt benne meg egy sereg egyébb alkatrész triac, diac, kondenzátorok ellenállok nyák, stb. - az egy kapcsolohoz képest egy nagyvárosi alkatrésztemetö és emberek mégis megveszik - söt azon sem morognak, hogy alig 5 év mulva ujat kell venni, mert kiszárad benne a feszültségcsökkentö áramkör. Egy mezei villanykapcsolo még, ha nagyon rossz is, akkor is sok 10 évet kibir.
Ráadásul itt még valoszinüleg fogalmad sincs ( nekem sincs), hogyan kezeli a SW a bemenö jeleket, ami a lényege annak az alkatrésztemetönek nevezett rendszernek. Azaz ott pontosan tudod, mit kapsz, itt meg boldog vagy a majdnem ugyanannyiba kerülö zsákbamacskával.

Ennyit ehhez a témához és elnézést, de a hasonlo csapdákat ezentul is kommentálni fogom. Mert szerintem ennek értelme van és sokak talán tanulnak az ilyen beszélgetésekböl.

(#28276) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#28273) Válasz Jan 15, 2014
Idézet:
„...ha beütöd a google keresőbe...”

Mert a google egy rakás sz... nem írom ki, mert nem illik. Kicsit OFF:
Amióta nem használom a nevezett portál keresőjét, azóta drámai módon lecsökkent a SPAM a levelesládámban. És nem gmail-os az e-mail címem sem, van saját domain nevem, meg a net szolgáltatómtól kapott is él még. Nem is fogom használni az előnyei ellenére sem.
Az a baj ezekkel a keresőprogikkal (amúgy mindegyikkel), hogy, akik írták, azok informatikusok, és a saját fejükkel gondolkodnak, nem azokéval a szakemberekével, vagy laikusokéval, akik használják ezeket. Sajnos nekünk kell alkalmazkodnunk, és szűrni a hülyeséget. De ez nem fog menni, hogy a példánál maradjunk egy s88 detektor építésénél, ha nem vagyunk alapvető elektronikai ismeretek birtokában. Enélkül belevágni, istenkísértés.

Hogy visszatérjek az Általad korábban belinkelt kapcsolási rajzra:
Már az elnevezése is sántít. Az s88 az egy kommunikációs protokoll, ami a foglaltságjelzés alapján küldi vissza az információt a DCC központnak, vagy a PC-nek. Magának a vágány foglaltságának a jelzése (occupation detect), az lehet elvileg bármi! Egy csupasz foglaltságjelző az nem RS, és nem is s88. Az s88 az egy visszajelentés. A foglaltság jelzése az más. Hogy példálódzak is: a műhelyben van olyan foglaltságjelzővel egyebépített s88-as visszajelentő modul (8 szakaszt tud kezelni), amiben az s88 visszajelentő elektronika előtt a CSM120F-ek vannak! Márpedig az meg egy Lenz eredetű kapcsolás! Mégis megy s88-as visszajelentővel? Igen, kiválóan. Szóval, akkor ki téved?

Sajnos a netet is ésszel kell használni, sokkal többel, mint a kést...

Még valami eszembe jutott, mégpedig az s88 eredete. Ugyanis az első ilyen vackok a Märklin-nél jelentek meg. Márpedig ennek a cégnek - hagyomány, meg hírnév ide vagy oda - ritka igénytelen, és vacak elektronikái vannak! Amilyen nagy hagyományokkal rendelkeznek, olyan rosszak az ilyen cuccaik. És, mint a zsák a foltját, mindig meg is találják a hasonlóan "igényes" beszállítókat is. Az Arnold csődje óta nincs egy épkézláb fejlesztésük, vagy vásárlásuk sem...
Lapozás       12/64    
Frissek
  2024. Nov, 24. Vas
3:44:28
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés