Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       173/436    
(#27049) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#27046) Válasz Dec 26, 2013
Ez jó hír, fel is írom a húsvéti nyuszinak
(#27050) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#27047) Válasz Dec 26, 2013
Fújják fel...

Az odáig rendben van, hogy nem tudnak németül, de, hogy rajzot olvasni sem...

Még jó, hogy a Next18 esetében ezt eléggé nehéz lenne kivitelezni...

nem658_d.pdf
 
(#27052) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27050) Válasz Dec 26, 2013
Még valami!
Nemsokára megyek ki a CT-Elektronik-hoz, már szóltam, hogy hagyjuk hosszabbra a PLUX tüskéket. A következő eresztések már így jönnek majd ki.

(ETTől függetlenül egy jókora irgum-burgum kijár a két gyártónak a hibáért. Emlékszem, amikor az első ROCO PLUX-os off méretű Taurus-ok kijöttek, ott a PLUX aljzat jelölése volt rossz, mert a megszokott módon az 1-es lábat indexelték, holott nem azt kellett volna. Ma már javítva van, és helyes a jelölés a PLUX-os ROCO és Fleischmann gépekben.)
(#27053) gumidani válasza etwg hozzászólására (#27048) Válasz Dec 26, 2013
(#27054) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27050) Válasz Dec 26, 2013
Azért ezért szabványért sem kellene tul büszkének lenniük az alkotoiknak.
Nézd csak végig - a szempontunkbol kritikus - C méretet. Az változik a Plux8-tól a plux 22-ig! (3,5-6 mm-ig). Márpedig a C méret jelzi a dekodér alján levö épitési magasságot is, igy elvileg mind a 3 tipushoz más hosszuságu tük kellenek. Ez igy viszont nonszensz! Ha külön kitértek volna az also épitési magasságra mondjuk egy C1 mérettel, akkor nem történhetne ilyesmi.
(legfeljebb a mozdonyNYÁK vastagsága játszana szerepet - az sem nagyon mert a szabvány azt irja, hogy a foglalatnak magában a nyákban kell lennie ( igy van a rajzon is ), ami persze nem kis kihivás a NYÁK gyártok számára. Persze elég lenne galvanizalt furat is. A baj az, hogy az ilyen nyák 1-2 kategoriával jobb minöségü, azaz drágább is! Ezt mind megelözhették volna, ha meghatározták volna a C1 méretet ( egységesen minden Plux dekoderhez).
(#27055) etwg válasza gumidani hozzászólására (#27053) Válasz Dec 26, 2013
Ismerem, érdekes, hogy ebböl az illetékesek ugy látszik nem értenek egy szot sem. Pedig ök többek között ezért vannak fizetve! ( mi adoinkbol).

(#27056) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#27054) Válasz Dec 26, 2013
Azt én sem állítom, hogy ez a világ teteje. Bár kétségtelen, vannak benne jó ötletek. Azért a Tillignek nem okoz ez gondot, meg a Modelleisenbahn csoport tagjainak sem... Illteve, annyiban gond, hogyha nagyon hosszú a PLUX12 tüskéje, akkor a Tillig TRAXX modellekben ez elvileg gondot okozhat. De ezt ki kell próbálni. Nyilván az emlegetett Lenz a PLUX12-nél is a PLUX16-os méretű tüskéket ülteti be. Ki kéne próbálni, hogy befér-e rendesen. Csak momentán nálam nincs ilyen modell, és sajna PLUX-os dekóderem is kifogyott az összes...

(Off méret: a műhely M41-es paneljén PLUX12 aljzat van, ugyanis a Fuggerth konstrukciója nem teszi lehetővé, hogy 16, vagy 22 menjen bele, mert le kéne alaposan marni az öntvényvázból. Így is be kellett sűlyesztenem nekem is a panelbe az aljzatot, legalább dolgozik a CNC a NYÁK-üzemben. A galvanizált furat azért nem jó, mert a dekóder be-, kiszerelésénél kopik a galván. A Gützold Szergej PLUX22 paneljén már nem kellett az aljzatot sűlyeszteni - nem is lehetne - bőven befér a dekóder.)
(#27060) reszelozsir válasza wolfchild hozzászólására (#27043) Válasz Dec 27, 2013
Esetleg melegítsd óvatosan hajszárítóval. Ha elég régi a ragasztó, van hogy enged és nem törik bele a járda talpa.
(#27063) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27056) Válasz Dec 27, 2013
Ugy van ahogy irod, de nem tudom mit is akartak elérni a szabványositok ezzel a megoldással. ( agymenéssel)
Az már sajnos tény, hogy nem létezik szabványositott PLUX csatlakozo ( mert olyant nem ismer az elektronika, hogy ugyanabba az ajlzatba ( mozdony panel) más más hosszuságu tük kelljenek attol függöen,,hogy hány tü van a dekodér-csatlakozon.
Ez igy a nonszensz elsö része.
Mi van akkor, ha a 22-be csak a rövid tüskéjü plux 8at nyomsz be? Söt forditva sincs elvben kizárva ( ha van hely) amikor a mozdonyban csak Plux8-s foglalat van és abba 22-s dekodért akarsz benyomni.
A nonszensz második része ( ismét csak technologiai szempontbol) a foglalat kialakitása.
Az igaz, hogy galvanizált furat nem igen optimális foglalat ( de elég gyakori az elektronikai világban), és azért 10-20 cserét szo nélkül kibir. (Nemrégen csináltak a kollégáim egy tesztet, amikor müszereink egy részébe bizonyos alkatrészek forrasztás nélkül lettek beültetve - az elsö meghibásodás 4 év után jelentkezett - ami nem rossz, föleg ha arra gondolsz, hogy milyen egyszerü a hiba javitása vagy esetleg egy alkatrészcsere. Igaz ehhez a Nyák mil-grade minöségü volt - a legdrágább).
A modellvasuton persze más a kiindulási pont, de pontosan ezért látom a gondot a mozdony panel kialakitásán, hiszen a panelbe kellene bepréselni az egyes tük foglatait - vagy kimarni az egész panelt és alulrol beforrasztani egy gyári plux foglalatot, hogy a teste bemerüljön a panel vastagságába.
Ha belegondolsz ez is nonszensz és komoly kézimunkát igényel, mert maga a csatlakozo, nem ilyen forrasztásra van elökészitve ( hanem felületi forrasztásra - rátéve a felületre a foglalattal felfelé), azaz technologiai balhé!

Nos az elmondottak miatt nem csodálkozom, hogy ennyi baj van a Pluxszal. Sajnos ez mind a szabvány rovására irhato.
(#27064) lakasi válasza sunocske hozzászólására (#27045) Válasz Dec 27, 2013
Süni, ez a légtartály hivatkozás övön aluli volt. Persze, hogy vannak 1000 liternél kisebb tartályok is klf vagonokban/vagonokon. Mondhattál volna víztartályt, poroltót, olajtartályt stb. De ezek nem az alapfunkcióhoz kötődő felszerelések. A tartálykocsit azért hívják annak, mert az alap rendeltetése szerint folyékony, esetleg poranyag szállítására szolgál. Ezen tartályok térfogata pedig nemigen létezik egy köbméter alatt (hacsak nem higany szállítására tervezték).
(#27065) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#27045) Válasz Dec 27, 2013
"Nyomtatott szakmédia egyébként van több is, a főnökömnek 1968-tól megvan majdnem az összes lapszáma: Sínek Világa. Igaz, ezt nem lehet a sarki fűszeresnél megvenni, meg csak a pályás szakmát érinti, de létezik Vezetékek Világa is "

Bocs, ebben igazad van.
Meg ha igazán PC akarok lenni, akkor ott van a V&M (sajnos a megjelenési sűrűsége mindig feledteti a magazin mivoltát), illetve a szigorúan az ágazatoknak szóló orgánumok.

Az alapgondolat onnan indul igazán, hogy minek erőltetni olyan szavakat és kifejezéseket, amelyek már egyre inkább idegenül hatnak az aktuális köznyelvben. És etwg is erre hívta fel a figyelmet.
(#27066) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#27063) Válasz Dec 27, 2013
Én valahogy úgy látom, hogy ezek a modellelektronikai szabványok alapvetően a H0 méretből indulnak ki és a TT, meg az N (a Z-ről nem is beszélve) már az egész alapgondolat megerőszakolásáról szól. Nyilván az is benne van a képletben, hogy már egyre kisebb alkatrészek és panelek tervezhetők, viszont maga a csatlakozó, ami talán a legfontosabb a működés szempontjából, sokkal kevésbé kicsinyíthető, mint a többi alkatrész.
Ezekben a kisebb méretekben minden mm számít, ezért rakják a nyák túloldalára a csatlakozót és fúrják ki pontosan a hozzá való furatokat. (szerintem is erősen drágítaná ezt a szegmenst, ha furatgalvanizált csatlakozást használnának)
A 6 tűs NEM 651-nek egyedül annyi volt az előnye, hogy a csatlakozás iránya megegyezett a nyák síkjával, ergo akár egy jól méretezett kivágásban teljesen szintbe lehetett hozni a dekódert. Amint kétsoros lett a z aljzat, ott kezdődtek a problémák, mert be kellett iktatni egy 90 fokos csatlakozást. És ez a legjobb tervezésnél is min. 3 mm-t jelentett.
Mindemellett minden elismerésem azoké a mérnököké, akik így megtervezik a paneleket, meg a mozdonybelsőt, hogy még a legkisebb méretbe is olyan dekóder mehessen, ami a legtöbb funkciót képes levezényelni. Amúgy itt jegyzem meg, hogy egy zárfény és fülkevilágítás nélküli Nohabba miért is kell PluX12? Nyilván ez meg a konfekcionálás hozadéka...
(#27067) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#27065) Válasz Dec 27, 2013
Ha már V&M-ről volt említés...

Mikor jelent meg utoljára mert én hosszú hónapok óta hiába keresem az újságosnál...

Üdv:Miki
(#27068) TT Putz hozzászólása Válasz Dec 27, 2013
SziaszTTok!
Végre feltettem és berendeztem (igaz, hevenyészett módon...) megboldogult Feri bácsitól vásárolt vitrint.
A szoba dísze lett, nekem tetszik...
További kellemes pihenésTT, kedves topiklakók!
TT Putz

IMG_6425.JPG

IMG_6426.JPG

IMG_6427.JPG
 
(#27069) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27065) Válasz Dec 27, 2013

Sajnos manapság a "nyomtatott szakmédia" már semilyen garanciát nem ad a helyes nyelvhasználatra, hiszen még a neves kiadoktol is elöször a nyelvcsöszök lettek lapátra téve ( az ujaknál meg ilyen sohasem volt).
A Magyar Rádioban is a nyelvészek jobban tennék, ha az ilyen balhékat raknák szépen csendben rendbe, ahelyett, hogy mai generációk SMS vagy chat szokásain rágodnának teljesen feleslegesen.
(#27070) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#27067) Válasz Dec 27, 2013
Hozzám mintegy 2 hete jött a legujabb (a szentendrei skanzen motorkocsija van a boriton)
(#27071) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27066) Válasz Dec 27, 2013
Manapság a miniaturizálás már nem a Lucifer átka ( ugy látszik ezt csak a MOROP-nál nem tudják). Minden maroktelefonban stb. nem egy hasonlo, világszerte szabványositott csatlakozo van.
Itt valoban a technologiai ismeretek hiánya okozta az igy jováhagyott szabványt.
(#27072) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#27068) Válasz Dec 27, 2013
Szép.
(#27073) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#27071) Válasz Dec 27, 2013
Csak annyiban vitatkoznék, hogy a mobiltelefonok és minden egyéb informatikai kütyű "user firendly" csatlakozója azért elég strapabíró aljzattal kapcsolódik az alaplaphoz (2-5 mm-es mélységig), míg a modellekben található dekóderaljzatnak vékonynak, keskenynek és kicsinek kell lennie amellett, hogy a felhasználó akárhányszor ki-be rakosgathatja a dekóderét.
A mobilok egyéb, valóban kicsi csatlakozóihoz meg nem fér hozzá a júzer.
(#27074) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#27072) Válasz Dec 27, 2013
a Fészbúkon felrakoTT modelleket iTT nem teszed közszemlére??
(#27075) FriTTz hozzászólása Válasz Dec 27, 2013
A miniatürizálásra vissza térve (lehet, hogy eddig csak én nem tudtam) a telefonokban (az enyémben legalábbis) a rezgést egy kis villanymotor adja melynek a tengelyén egy olyasmi súly van mint a vakforgattyús tengely végén!
Ilyesmit esetleg be lehetne építeni egy pályaépítő gépbe rezegtetni!
(#27076) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#27070) Válasz Dec 27, 2013
Az 2013. mikori?
Miki
(#27077) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#27076) Válasz Dec 27, 2013
2013/3.
Állitolag a 4. A napokban jelenik majd meg.
(#27078) Gashpy hozzászólása Válasz Dec 27, 2013
Megjelent a TT-Total!, benne a budapesti találkozóról szóló beszámolóval.
Bővebben: Link
(#27079) Frankye moderátori válasza gumidani hozzászólására (#27053) Válasz Dec 27, 2013
Légy szíves, és használd az "URL+Név" gombot link beszúrásához!
Köszönöm.
(#27083) reszelozsir válasza TT Putz hozzászólására (#27068) Válasz Dec 27, 2013
Arról a zöld kis kéttengelyes villanygépről elnézegetnék pár közeli képet
(#27084) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#27075) Válasz Dec 27, 2013
Nyugodtan, de sok minden másra is jok azok a motorok. Egy elvetemült kollégám 4 ilyen motort épitett a H0 herkulesbe, mert ugye nincs jobb "az individuális tengelyhajtástol".
Arrol az euforiában megfeledkezett, hogy az áttétel viszont nem fér el, igy most villamos modellen dolgozik.....
(#27085) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27073) Válasz Dec 27, 2013
Én eleve nem a külsö konnektorokra gondoltam, hanem a belsökre ( pl. a display egy ilyen csatin csatlakozik az alaplaphoz). De van rengeteg más, ilyen kisméretü csatlakozo, amiböl lehetett volna jobban válogatni a szabványosito egyletnek.
Söt vannak un. zero force csatlakozok is, amikbe erö nélkül lehet a másik polust berakni, majd a csatlakozot zárni. Egyik sem vastagabb 3 mm- nél és valamennyi fél raszteres, 1,27 mm lábtávokságu.
(#27086) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#27074) Válasz Dec 27, 2013
Jajj máá...
A facebook oldalam elérhetősége, ha bárkit is érdekelne: LINK
Viszonylag sűrűn kerülnek fel modellképek.
De kérésed számomra parancs és íme a legfrissebb fotó:

beckm_br38_f...jpg
 
(#27087) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#27086) Válasz Dec 27, 2013
Vagy amire igazán büszkék lehetünk:
GabaTT MÁV 324

gabatt_324_f...jpg
 
(#27088) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#27086) Válasz Dec 27, 2013
És az eddigi legnagyobb, több mint 4000 megtekintést generáló 424-es, ugyancsak Lehoczki Gabi alkotása.

gabatt_424_f...jpg
 
(#27089) TT Putz válasza reszelozsir hozzászólására (#27083) Válasz Dec 27, 2013
Szia!

Ismeretlen kisszériás gyártó munkája.
Anno vettem a Vaterán 6.500.- HUF-ért.

üdv

TT Putz

BIG_00098061...jpg
 
(#27090) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#27085) Válasz Dec 27, 2013
Ezért mondom. A belső csatlakozók lehetnek bármilyen kicsik és forrasztás mentesek, mert azokba nem rakosgat a tömpeujjú felhasználó akár naponta dekódert.
Egy pár évet én is lehúztam ám az elektronikai iparban (tudom, nem látszik rajtam) és napi tapasztalatból tudom, hogy vannak olyan kötések, amiket elrejtünk a burkolat alá és csak szervizben juthatunk a közelébe és vannak a felhasználó által elérhetők, amelyeknek - bocsánat a kifejezésért - hülyebiztosnak kell lenniük.
És az élet ezt is képes felülbírálni, mert a milliós értékű broadcast kamerákon pl. a köznyelvben DV out-ként ismert, de amúgy firewire csatlakozóba is bele tudja dugni az ostoba technikus fordítva a csatlakozót, így kb. 50-100 ezres javítási költséget generálva.
És bizony nekem is sikerült már fordítva bedugnom egy PluX12-es dekódert, aminek csodaszép füst-fény effektusok voltak a következménye.
Ahhoz, hogy egy 11-24 mm hosszú dekóder egyik végén elhelyezett tüskesor stabilan megmaradjon a mozdony alaplapjában, sajnos elég robusztus aljzatra van szükség.
Persze én lennék a legboldogabb, ha valóban a telefonoknál (is) használt kötéseket lehetne itt alkalmazni, mert akkor nem kellene buksit vakargatni a digitalizálandó modellek többségénél...
(#27091) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#27078) Válasz Dec 27, 2013
És hűséges fotóspajtásaink címlapra kerültek.
(#27092) Esz-Es válasza masTTertape hozzászólására (#27091) Válasz Dec 27, 2013
Benne vagyunk a tv-ben, ill. a fényképen! Köszönjük Gábor!
(#27093) wolfchild válasza Gashpy hozzászólására (#27078) Válasz Dec 28, 2013
Van ebből valakinek egy PDF példánya, hogy meg lehessen tekinteni mit írnak?!
(#27094) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27090) Válasz Dec 28, 2013
Hát a modellvasut már régen kinött a märklinkorbol, amikor a modelleket még azzal lehetett eladni, hogy kibirja a gyerek lábát is . ( emlekszem a plakátra, amikor egy gyerekcipö alatt szorult meg a kisvonat.).
A mai modellek már jelentös figyelmet igényelnek ( nemcsak kivül - ablaktörlök, kapaszkodok, kürtök stb.) de belül is. Láthatod magad is, hogy még a gyakorlott ember is követhet el hibát, igy a tapasztalatlanabbak jobb, ha hozzá sem fognak.
Itt az "idotenfeszt" megoldás is más kategoriában van, mint a fali villásdugo esetében.

(#27095) reszelozsir válasza TT Putz hozzászólására (#27089) Válasz Dec 28, 2013
Köszönöm!
Mesélted, én meg csak hümmögök ezen azóta is 2004 márciusában ilyen volt az 1:1-es változata:

2_se_s.jpg
 
(#27097) FriTTz hozzászólása Válasz Dec 28, 2013
Oké emberek!
Nekem mint analóg alfabétának legyen szíves magyarázza el valaki (vagy akár többen is), hogyha pl én megveszek egy digitálisan előkészített mozdonyt és a hozzá kinézet hang és menetvezérlő dekódert és a biztonság kedvéért mindezek beszerelését, beállítását, programozását a Csíkos műhelyre bízom (mert még Gábor is betudja fordítva rakni :jump és minden működik akkor miért támadhat olyan gondolatom, hogy nekem ezt a dekódert ki-be kéne rakosgatnom?
Ha az a válasz, hogy nem kell minden mozdonyhoz dekódert venni spórolás címén akkor természetesen nem kell válaszolni és máris értem a problémát.
Viszont ezek szerint a digitális vasútnak is van bőven hátránya, mert vagy sokba kerül a dekóderek miatt vagy rengeteg nyűggel és kínlódással a cserélgetések miatt.
(#27098) FriTTz válasza TT Putz hozzászólására (#27089) Válasz Dec 28, 2013

Hajtás van benne?
(#27099) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#27097) Válasz Dec 28, 2013
Szia!

Egy hangos dekóder nem éppen olcsó cucc, de!!! Még mielőtt bárki elszánja magát arra, hogy elmegy és bevásárol belőle tízet, célszerű ellátogatni egy olyan ismerőshöz akinek már van legalább 3 ilyenje, és meg tudja őket futtatni egyszerre. Nem a hangminőség a gond, vagy, hogy "eredeti"-e a hang.

1,5 - 2 m2-en elviselni hosszútávon (1-2 óra) 3-4 zajongó apróságot, hát komolyan mondom idegpróbáló tevékenység. Persze lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny az ilyen jellegű zajra.
(#27100) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#27099) Válasz Dec 28, 2013
Mi is kitiltottuk a hangos jármüveket. Csak külön ( irásos ! ) engedéllyel lehet ilyen jármüvet üzembe helyezni, és egyszerre csak egyet.

(#27101) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#27100) Válasz Dec 28, 2013
Honnan?!
(#27102) FriTTz hozzászólása Válasz Dec 28, 2013
Szóval előjön az a bizonyos idegesítő gyerekjáték szindróma?
(#27103) TT Putz válasza reszelozsir hozzászólására (#27095) Válasz Dec 28, 2013
Köszi a képet!

Gondolkodtam a sorozatgyártáson (max 10 db), de ahhoz jelentősen javítanom kellene a kasztnin, ahogy azt a közeli kép is mutatja...

Amúgy PIKO N motor hajtja.

TT Putz
(#27104) Mk48 2024 hozzászólása Válasz Dec 28, 2013
Sziasztok!

Feltettem pár dolgot az apró rovatba amiktől megválnék:


apró1
apró2
apró3
Nyílvános mail címemen, vagy telefonon tudtok érdeklődeni.

Üdv.: Adrián
(#27105) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#27101) Válasz Dec 28, 2013
A klubbol!

(#27107) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#27105) Válasz Dec 28, 2013
Mármint melyik klubból?! Mert pl. a B.TT.B Klub modul összerakós klubnapon volt hangosítás
(#27108) etwg válasza etwg hozzászólására (#27105) Válasz Dec 28, 2013
Nekünk saját klubunk van ( nem TT).........
(#27109) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#27108) Válasz Dec 28, 2013
Na moderáld magad!
Lapozás       173/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
7:59:42
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés