|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#27179) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#27128)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2013 |
|
Na mert ez multikulti! Gondolta vonat, gyártja ezt mindegyik, egyik csak stimmel! |
(#27180) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#27176)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2013 |
|
Köszönöm az info-kat, úgy látom nem úszom meg a külföldi vásárt .
Idézet: „Kruppi Tibi már erősen rajta van a liciten, tehát fel kell kötni a gatyát...”
Megküzdünk, mert egyenlőre kell, kell, kell.... |
(#27182) róbertke válasza wolfchild hozzászólására (#27178)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2013 |
|
Ennyi pénzből egy hagyományos sötétzöld/szürkét is át lehetne festetni |
(#27184) Gyati79 válasza wolfchild hozzászólására (#27156)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2013 |
|
Szia!
TT-modell és Peresvet vagonokból elég sok van az alábbi oldalakon (LadaBolt): Bővebben: Link, valamint Bővebben: Link, és Bővebben: Link.
Valóban nem a legolcsóbb modellek, és minőségben sem mindig a 21.században elvárhatóak , de akadnak szép darabok is.
Még MÁV-os IC 1. és 2. osztályú vagon is van, akit érdekel.
Hátha olyat is be tudnak szerezni, amik jelenleg nincsenek náluk.
És nagy előny, hogy személyesen is meg lehet náluk tekinteni az árut, újak, és nem vagy köteles megvenni, mint Vaterán, ha az átvételkor kiderül, hogy a "szuper, zsírúj" cucc nem is annyira tuti...
Amúgy nagyon korrektek és barátságosak a Ladaboltban, személyes tapasztalataim csakis pozitívok.
|
(#27185) Gyati79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 29, 2013 |
|
Tanácsotokat szeretném kérni.
BTTB BR 92-es gőzösért manapság mi a reális ár?
Mindenképpen jó állapotú, nem lestrapált mozdonyra gondolnék.
Köszönöm előre is! |
(#27186) wolfchild válasza Gyati79 hozzászólására (#27185)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2013 |
|
Köszönöm a tippeket, majd benézek hozzájuk, mert egy köpésre vannak.
Ami a BR 92-est illeti nem mindegy, hogy venni vagy eladni szeretnél. Ha vételről van szó én egy jó mozdonyért 6.000 - 6.500 Ft.-nál nem adnék többet, ha eladni szeretnél akkor 7.000 Ft.-körül apróba el lehet tolni (úgyis alkudni akarnak majd belőle), illetve vaterán 7.500-ért is el lehet sózni. (De akkor van jutalék.)
Ami egy kicsit segíthet a jó vételhez:
Mindenképp csavarozd le a kasztnit, a fontos dolgokat ugyanis jótékonyan elrejtheti. (Egy csavar tartja, a kémény mögött, kis lapos csavarhúzó kell hozzá.)
Elsőként nézd meg szemből az ütközők felett ne legyen szétrepedve úgy mondjuk ahogy a mellékelt képen látszik, illetve a kuplungfoglalat felett se legyen törött vagy repedt. (ezek a nyomok a "gyerekjáték" veszélyre figyelmeztetnek)
Nézd meg a hátulját is, ott is ilyesmi repedéseket és töréseket keress, ha olyan mint a képen, akkor túl sokat kapott.
Ha a kasztni lent van, jobban látod a kopásokat az 1-essel jelölt részen, majd nézd meg, hogy nincs-e repedés, vagy túlerőltetés nyoma a 2-essel jelölt részen. Itt a lényeg, hogy a rudazatot tartó fémpöcök oldalról csak szimplán bele van nyomva a műanyagba, és ha sokat volt ki/be mozgatva akkor akár szimplán kijár vagy kiesik. Ha a főkeret piros, akkor a csap hosszában "kifehéredik" az anyag ha túl sokszor volt mozgatva. 3-as helyen vizsgáld a szénkeféket, ha még kiáll a kocka, akkor vagy új vagy viszonylag keveset ment a mozdony, ha a motor oldalával szintbe van, az gáz. A 4-es helyen nézd meg, hogy a motortartópöcök meg van-e, na nincs, akkor nyilván már motor is kiszedték valami miatt. Szintén erre utal, ha a fojtótekercs így lóg mint a képen, a gyári állapotban ez majdnem vízszintes.
Röviden ennyi. A kasztnit kívülről szemrevételezheted, elméletileg a 81-essel csereszabatos, így akár azt is vehetsz, aztán valakivel elcseréled, vagy szerzel egy ilyen nyomorékot mint amit a képen látsz, és arról átteszed.
Az alját is nézd meg, hogy a fogaskerekek burkolata nincs-e hosszában megrepedve. Ez akkor fordul elő, ha a csavarokat túl nagy erővel húzzák meg javítás vagy karbantartás után.
Remélem tudtam segíteni.
Az ütközők hiánya sose zavarjon Ottóéknál, ha jól emlékszem 80 Ft/db, de ezt mindenképp alkud le, bár ha már ütköző hiányzik általában több baj is van. Én már csak tudom, 3 ilyenem van (Mármint lestrapált darab) |
|
(#27188) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Kedves Olvtársak!
Keresnék átépítéshez használható Donnerbüchse alvázat (esetleg leharcolt kasztnis is jöhet, ha ép az alváz!)
Gpy |
(#27189) piltdownman válasza wolfchild hozzászólására (#26919)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Mellékelt kapcs.rajzon látható,hogy a pic-ből csak egy lábon jön a kettős (vagy több) hangzású jel,szemben a TFD-s kapcsolással,ahol két kivezetés van felhasználva.
Az sw is teljesen más,Zsolesz74 kérdésére: a titokra már nem vonatkozik a”Confidentality and proprietary rights agreement”,a ceruza rajz alapján a működés:
az 5. és 6. jelet összeadva jön létre a 7. jel(így működik a TFD-s kapcsolás).Ezt lemintavételezve egy pwm kitöltése van modulálva(8.jel). A szép hanghoz a fizika hangközöket kell választani és a tmr2 it-t is jól kell kezelni.
Az apróban hírdetés,várom a pandurokat a vasakkal.
|
|
(#27190) wolfchild válasza Gashpy hozzászólására (#27188)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Sürgős, vagy ráér a klubtalálkozón?!
Ha ráér viszek párat és majd valahogy elboltoljuk. |
(#27192) kaTTonai válasza wolfchild hozzászólására (#27178)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Inkább kivárok,csak megsegíTTenek majd a jó TT-s Istenek... |
(#27195) BR95 válasza kaTTonai hozzászólására (#27192)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Van az ebay-en komplett barna tetős, 4es szerelvény, kettő is. Az nem jó? |
(#27196) kaTTonai válasza BR95 hozzászólására (#27195)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Linket küldenél?
Ebay-n nem szoktam vásárolni,lehet a szállítás nagyon megdrágítaná... |
(#27197) BR95 válasza kaTTonai hozzászólására (#27196)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
|
(#27198) kaTTonai válasza BR95 hozzászólására (#27197)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Hűűű ez nagyon jól jönne...
De nincsen villámár...
Mennyi lesz ennek a vége?
Ebay-on vásárló TT-s Istenek segíTTsetek!!Ha valaki beszél jó németül tudakozza már meg,hogy mennyiért adná a jóember... |
(#27199) kaTTonai válasza BR95 hozzászólására (#27197)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Ez is nagyon szép...
SegíTTség! |
(#27203) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27178)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
ad egy:
A K&H-nál 5,20 az utalás.
Aki akár kényszerűségből (vállalati szerződés), vagy csupán megszokásból az OTP-nél bankol, az meg is fizeti ennek az árát, hisz tán ott a legmagasabb az ilyen járulékos költség.
ad kettő:
Általában a szállítási ktsg-et meg lehet beszélni. Egy DHL Economy 4-5 euróból kijön. Csak rá kell vezetni az eladót. Megmondom őszintén, hogy nem sok értelmét látom a biztosított csomagnak, mert a sima is lekövethető és nekem pl. az eddigi vásárlásaim során nem veszett el egy sem.
ad három:
EU-n belül talán 1% a nem közvetlen kapcsolatú banki viszony, tehát - megint csak a saját tapasztalatból mondom - ezzel sem érdemes számolni.
Ok, értem, a statisztikailag legrosszabb változatot vázoltad és tény, hogy se így, se úgy nem éri meg a deal.
Ezt a modellt nem ebben a konstrukcióban kell megvenni.
Esetleg javaslat Mikinek: egy hangulatos német utazás, jókedvű modellbarátokkal, minőségi vasútmodell turizmus keretében, ahol kedvére válogathat az üzletek, vagy a minőségi börzeárusok kínálatából, szép tájakat láthat, jókat ehet, ihat. Igaz, hogy az út egy főre 40-50 ezer és ha csak egy ilyen betétkocsit vesz, akkor bizony meglehetősen elcsúszik az egyensúly. |
(#27204) masTTertape válasza Gyati79 hozzászólására (#27184)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Ja igen, ezt el is felejtettem, pedig itt van nyitva a böngészőmben...
Köszi! |
(#27205) TT Putz válasza masTTertape hozzászólására (#27203)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
A hozzászólás végén ott a megoldás...
Ha tavaszig nem tudsz beszerezni a keresett középrészből, hozok a drezdai börzéről.
üdv TT Putz |
(#27206) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#27198)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Mennyit érne meg neked?
Ismerem a fullinger nevű eladót, ő árulja a bontandót. Ha jól nézem, ahhoz kerék kell, aztán kész.
15 euro az alapár. Ebből indulj ki! |
(#27207) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#27198)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
De megnéztem jobban és a bontottnak épp a középrészén vannak csúnya festékhibák. Írja is a srác, hogy változó az egyes kocsik állapota.
Szerintem jó esetben 25 euro szállítással, ami azt jelenti, hogy mire itt van, az 30 euro, azaz 9 ezer pénz. Ennyit nem ér meg a cucc.
Épp ezt a 4500-at lenne érdemes kifizetni érte, amin most alapáron áll.
Felejtős. Kár rágörcsölni ennyire.
Max marad az, hogy Attilával hozunk neked tavasszal.
Úgyis sokan adnak listát egy ilyen börzelátogatásra. |
(#27208) masTTertape válasza Gyati79 hozzászólására (#27185)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
András intelmeit kiegészítve még arra is kell ügyelni, hogy a motortartó konzol egyáltalán ép-e. Az sokszor anyagfáradás okán el szokott törni, vagy a nem szakszerű szerelés (szétszedés) miatt.
Esetleges vásárlásnál azt vedd figyelembe, hogy ha minden kötél szakad, akkor tudok neked adni teljesen új alvázat, csigatengellyel, áttétellel, stb, illetve van szép kasztni is. De ha jobban belegondolok, van itt minden egy ilyen mozdonyhoz, úgyhogy akár egy zsír újszerűt is össze tudnék rakni neked. És akkor legalább láthatod, hogy miből van és nem zsákbamacsi. |
(#27210) csíkosháTTú válasza TT Putz hozzászólására (#27205)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Szolgálati!
Putz Úr kérem!
Január elején össze kéne futnunk! |
(#27211) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#27203)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Gábor!
Ezt már a fórumon megbeszéltük, sőt egyet is értettünk benne, úgy egy éve, sőt képeket is töltöttem fel, hogy ha IBAN + SWIFT játszik, ahogy az esetek 90%-ban játszik, akkor a minimum beugró a banki költségek esetén a 10 euro. (Keresd csak vissza, ha nem emlékszel.)
Ami a szállítást illeti, nos tényleg lehet "alkudni" de nem mindenkinél, a legtöbb Bosch ragaszkodik a precíz nyomkövetéshez, esetleg annyit lehet tenni, hogy a DHL helyett a Hermes-t kérni, az olcsóbb trackingal.
Ami meg a közvetlen banki kapcsolatot illeti, az meg azért rizikó, mert nem tudhatod előre, sőt igazából azt sem, hogy ha nincs ilyen kapcsolat akkor hány bankon megy keresztül, így ugye minimum +10, de akár +30 euro is rájöhet.
Én Litvániából rendeltem a kocsihoz alkatrészeket, ott +40 euro volt a "banki ide-oda", bár ebben az esetben még így is 40.000 Ft.-olcsóbbra jött ki minden, mintha Pesten leakasztom a bolt polcáról. (Így nyilván megérte.) |
(#27212) TT Putz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27210)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Értettem.
Január elején, az első héten telefonon jelentkezem.
üdv |
(#27213) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#27207)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Kérlek jelezzétek mikor lesz ilyen menet, megtámogatnám a brigádot egy kis lóvéval.
a M.V.T. keretében ha esetleg betértek abba a cseh boltba ahol 3 eurós cuccok voltak, akkor kérnék vagy 20-30 vangont ha nem vagyok pofátlan (nem eladni, saját részre.) Illetve lenne egy két mozdony is ami érdekelne.
Köszönettel. |
(#27214) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Szolgálati közlemény!!!!
Megkérném Dr. BR95 Dr.-t , hogy legyen kedves keressen meg, mert a csomagja már karácsony előtt megjött német honból, így lassan ideje lenne elszállítani.
Na nem mintha sok helyet foglalna, de állítólag kell neki, meg már rendezve is van.
Ha esetleg mégsem kellene a pack, akkor viszont kiteszem a Vaterára |
(#27215) Gyati79 válasza wolfchild hozzászólására (#27186)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Nagyon is sokat tudtál segíteni, köszönöm szépen a tanácsokat és a képes prezentációt is. Illetve Gábor, Neked is a hozzászólást.
Lakasi kolléga hoz nekem a klubtalira egy mozdonykát, ezúttal is köszönöm neki, azt megnézzük. B verziónak szóba jöhet esetleg az alkatrészből összerakás is, ha István mozdonya esetleg valamiért nem lenne jó.
Apropó: klubtali ugye január 9 (csütörtök), szokásos hely, idő?
Vaterán nem igazán merném megvenni, az biztos, inkább konzultálok a szakértőkkel előtte.
Nekem is véletlenül jutott eszembe a Ladabolt, egy lehetőségnek jó. |
(#27217) Gyati79 válasza masTTertape hozzászólására (#27208)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
|
(#27218) csíkosháTTú válasza Gyati79 hozzászólására (#27217)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Az első linken látható BR92-n látszik, hogy vontatott már életében pár métert... Ahol most áll a licit, annyiért még jó is lehet... Habár a képek nagyon rosszak, az ilyen telefonos fényképekkel hírdető eladótól én nem vennék semmit, az fix.
A második linken látható BR81-es a korához képest hibátlan állapotban van a képek szerint, ahogy a gyengülő videó bemeneteimmel látom. |
(#27219) wolfchild válasza Gyati79 hozzászólására (#27217)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Az első linken lévőnél, vajon mik azok a cseppek a keréken. Az sem jó ha olaj, de én inkább víznek nézem. Csak nem el lett mosva?! |
(#27220) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27219)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Önkímélés végett ezeket már meg sem nézem.
|
(#27221) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27211)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Nem keresem, mert nincs kereső.
De nem értem. Ha megvannak a kötelező, azaz ebanki eszközökkel is feldolgozható paraméterek (IBAN, SWIFT), akkor nálam az összköltség 5,2 euro. Persze ezt is nehezményezem, hogy a bank egyoldalúan módosította a kb, fél évvel ezelőtt még 4,20-at, illetve az azt megelőző 3-at.
Mindemellé jön egy havi szlavezetési díj, ami az euro számlámon 1-2 euró kb.
De ehhez kell a külön euro számla. Azt nem tudom, hogy ft számláról milyen konverziós ktsg-ekkel jár ugyanez az ügylet. Az biztos, hogy paypal csak ft számláról megy a k&hnál, ergo minden fizetés a napi eladási áron történik, ami pedig jóval magasabb, mint ha váltónál vennék eurot.
Viszont. Kiszámoltam, hogy kb. 120-150 euroig ezekkel a járulékos ktsg-ekkel még mindig megéri paypal-lal ft-ról fizetni, mint utalással euro-ról.
Én már vásároltam usa-ból, hong-kongból, az eu országaiból, a baltikumból is, és egyszer sem futottam bele extra költségekbe. Tudom, hogy előfordulnak, de szerintem nagyon elvétve.
Ezek az átlagos német biznicelők mindig valamilyen sparkasszénál, vagy hasonló, amúgy páneurópai pénzintézetnél vannak, így nem lehet gond velük. |
(#27222) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27213)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Nagyon szívesen.
Nem cseh volt az, hanem drezdai, sőt azon belül is az elba parti bolhapiac.
Viszont akkor egy furgont is biztosíts számunkra légyszi. |
(#27223) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#27222)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Majd különvonatot menesztek, vagy adom a verdát |
(#27224) maTTato válasza wolfchild hozzászólására (#27219)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Nem kívánom védeni az eladót! Sőt rá nézve szégyen, hogy így árulja a portékát.
Annak idején hozzám került egy villanygép, amin hasonló módon gyöngyözött az "izzadtság". Éveket töltött nedves vizes sufniban és lomizáskor találtam rá. Miután bevittem a meleg lakásba azonnal leverte a víz. Lehet, hogy itt is hasonló a helyzet...?
Nos én hobbiból és a modell puszta sajnálatából kicsit gatyába ráztam. Kapott egy motorcserével egybekötött full generált, tetőkert és áramszedő cserével, valamint led világítással.
Az alábbi képek az alapállapotról és a rendbe hozott modellről készültek.
|
|
(#27226) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#27224)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
HáTT... igen. Szakértő, türelmes kezek munkája. Meg tehetség, hogy meglássuk a hulladéktemetőben az értéket. |
(#27227) wolfchild válasza maTTato hozzászólására (#27224)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Szép munka, látom még optikai tuningra is futotta. |
(#27228) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Valaki nem ismeri esetleg "saxoniaexpress" kollégát a vateráról?! |
(#27229) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27228)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
De természetesen.
A másik fórumon keresd tt-modell néven! |
(#27230) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27226)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Köszönöm az elismerő szavakat. Nem terveztem hogy így feljavítom, közben jött az ihlet. Ennél a szintnél nem is igazán vagyok többre képes. Marad az egészséges irigylése (és gyűjtése) mestereink szebbnél szebb munkáinak. |
(#27232) BR95 válasza wolfchild hozzászólására (#27214)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Szolgálati közlemény megértve!
Kéretik tudomásul venni, hogy a nevezett tárgyban karácsony előtt elektromos levél útján próbáltam értekezni, csak választ nem kaptam tegnap estig.
Ha a városban jársz, mármint akarom mondani a kétmilliós faluban, akkor összefuthatnánk. Még mindíg a MÁV kórház mögött dolgozom, ott vagyok fellelhető 7-15-ig. Vagy mondj jobb helyet... |
(#27237) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27233)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Van egy jó húsbolt a kórház mögött, CT és MR vizsgálat után ott szoktam sülthús-hurka-kolbász feltöltődést eszközölni. |
(#27238) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27233)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
A Rippl-Rónai utca. |
(#27239) wolfchild válasza BR95 hozzászólására (#27232)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Szia!
Tényleg most, hogy mondtad megnéztem, de fel nem foghatom, hogy mit keres a kéretlenek között. Írok akkor délután. |
(#27240) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#27229)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Köszönöm, keresem. |
(#27241) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#27232)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Na de vigyázz, mert ha leesik a hó (amire természetesen ti is fel vagytok készülve ugye), akkor nehezen fog megtalálni... |
(#27242) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#27228)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Küldöm az elérhetőségeit a szokásos módon. |
(#27243) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Kijött a PIKO 2014-es katalógusa, ill. felkerültek a honlapjukra is.
BR 130, BR 131 (Ljudmilla a nagy és a kicsi ablakokkal 100 €)
Gysev matricás Taurus
barna CD konténerszállító
Első átfutás alapján ezek az újak... |
(#27244) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#27242)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Köszönöm. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 11:38:47 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|