|
Hangdekóderes mozdonyok
|
Témaindító: Lokomotive, idő: Aug 21, 2013
Témakörök:
|
|
(#24622) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24590)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2013 |
|
Pedig az egy Panasonic kompakt video kamera. Nem vagyok vele maradéktalanul elégedett, valahogy nem éreztem még rá, hogyan kéne kezelni. meg igazából a felvétel helye sem ideális, kevés, de legalább rossz szögben érkező fény, és nagyon világos alap... De az is lehet, hogy csak ennyit tud... Sajnos a régi, és kiváló MS1 kamerám nem igazán üzemképes. |
(#26169) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
Sziasztok!
Nagyon mellőzitek ezt a rovatot!
Megint csináltam egy Csörgős felvételt.
Ezt egy új telefonnal vettem fel,egész jó videót készít!
Akár FULL HD-t is!!!
Nézzétek,hallgassátok:
Csörgő a korongon!
Ez idáig nem szerettem ezt a modellt,de hanggal , már más tészta...
Jó mozdony hangosítást!
|
(#26279) Lokomotive válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26169)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Nagyon élethű hangja van és az asztalod is szép lesz |
(#26283) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26169)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
A hang valoban jo!
|
(#26495) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Felbiggyesztettem - Frankye segítségével - egy újabb videót. Igaz, hogy N-es, de hátha nem baj |
(#26533) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26495)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Szia Csíkos!
Jó lett a videó!
A hang nagyon tetszett, és szerintem a képminőség is jobb lett, mint legutóbb!(Ráadásul ez egy N-es modell)
Érdekes, de nálam egy kicsit csúszott a hang! A fékhangokat még megállás után is hallottam. Legközelebb a beépítésről is tehetnél fel képeket. Hogy sikerült elhelyezni a dekódert vagy, hogy hová került a hangszóró.
Engem érdekelne, még akkor is,ha én csak H0-lal foglalkozom.
Azért képeket, egy két gondolatot szívesen látnék.
Köszönjük!
üdv.:korongos |
(#26592) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26533)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Igyekeztem jobb fényviszonyok között videózni, de sajna ez a kis Panasonic kamera nem az én világom. Mellényúltam vele, amikor megvettem. A régi NV- MS1 gépem jobb képet csinál...
Fékhang: nem volt már időm új videót csinálni, az egyik CV-t rossz értékre írtam a szoftverben, azóta a tulajdonosa már átvette a modellt, nem csúszik a fékhang. (Konkrétan, elfelejtettem aktiválni az automata fékhang illesztést, bocs.)
Képek, és beépítés.
Most nincs időm egy fotósorozatot készíteni. Ebben a Brawa Talent-ben elég sok hely van, így a Tran SL76D kényelmesen befér a modellbe. Egy korábbi videón szereplő modell, a TT-s Tillig MÁV 480 egy másik példánya viszont tesztmodellként szerepel a Vasút & Modell aktuális számában. A cikk eléggé terjedelmes, mert teszt végén a modellt a szerkesztő fényképezőgépének sűrű kattogása közepetette szereltem fel ilyen dekóderrel. Annyiban szerencsésebb elolvasni a cikket, hogy a Tillig TRAXX-ban kevesebb a hely a dekóder beszerelésére, mint az N-es Talent-ben, így pár fortély is elleshető... |
(#26611) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#26495)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Hova? Kösz.
|
(#26705) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#26611)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
|
(#26824) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 21, 2013 |
|
Sziasztok!
Sikerült szert tennem egy Zimo kocka hangszóróra!
Többen is agyon dicsértétek ,ezért már régóta nagyon kíváncsi voltam rá!
Összehasonlítottam néhány hangszóróval:
próbáltam 23mm-es Esu-val,23mm-es Kepo-val,28mm-es Esu-val,30mm-es Kepo-val.
A Zimo volt a leghalkabb ,ami nem biztos,hogy baj,mert úgysem fogjuk max. hangerőn járatni(max.hangerőn már berezonálhat egy-két cucc a kasznin,ami zavaró és torz hangokat eredményezhet)!
Viszont hangminőségben verte mindet!
Erőteljesebb,részletesebb,kicsit mélyebb tónusú hangok is voltak benne.
Egyedül talán a 30mm-es ért fel hozzá,de üvöltött,sokkal hangosabb volt nála.
Hallgattam ezt is, azt is, nehéz volt eldönteni melyik szól jobban,talán a Zimo ,de ez már izlés dolga.
A nagy hang ütős dolog,de ha már rezegnek az alkatrészek,kiegészítők,úgy már nem az igazi.
Na mindegy ,a lényeg,hogy szépen szól!
Majd csinálok felvételt róla,hogy halljátok is miről beszélek.
Üdv.:korongos |
|
(#26825) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26824)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2013 |
|
Idézet: „A nagy hang ütős dolog,de ha már rezegnek az alkatrészek,kiegészítők,úgy már nem az igazi.”
Márpedig a valodi mozdonyon is a rezgések adják a hang jelentös részét...... |
(#26826) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26824)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2013 |
|
Nincs új a nap alaTT...
Ezt tipust adja a Tran is, meg én is a hengdekóderekhez...
Egy "rákfenéje" van. Ez pedig az a műanyag "kocka" a rezonancia doboz szerepét hivatott betölteni. Ha tisztességesen rá van téve (érstd: nem szelel sehol, ennek meg vannak a módjai, legjobb a gyári tömítő/ragasztó szalag hozzá), akkor nagyobbat szól a sokéves átlagnál. Az általam feltöltött videókban kivétel nélkül ilyen hangszórók vannak a modellekben. optomi blogján is ilyenek szólnak a Tran dekóderes mozdonyokban, és a fezsotrain honlapon is ilyen szól a V43-asban. |
(#26842) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 21, 2013 |
|
Sziasztok!
Összehoztam egy felvételt a Zimós Nohab-ról!
Kicsi ,szép hangja van,és nem nagy szám beépíteni!
Legalább is egy H0 Nohab-ba.
Alul,középen a légtartály/üzemanyagtartályban lehetett elhelyezni a dekódert,a hangszórónak két helye is akadt a mozdonysúly két végén.
Ilyen lett,nézzétek,hallgassátok:
M61 019 - A hangos Nohab
(Esu , EMD 567-es hangja)
Jó mozdony hangosítást és hétvégét!
Üdv.:korongos |
|
(#26897) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26842)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2013 |
|
Ennél jobb NoHAB hang is van a földön, csak mondjujk az nem fér be az ESU-ba... |
(#26905) dccvillanyos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26842)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2013 |
|
Azta! Ez a legjobb EMD567 hang amit eddig hallottam! Szép a mozdony, alakul az asztal, kitűnő hangélmény. Gratula az új szerzeményhez.
|
(#26925) Fordítókorongos válasza dccvillanyos hozzászólására (#26905)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2013 |
|
Köszi!
Most már ő is felzárkózott a Szergej és a Csörgő mellé!
Csíkos:
Ha lesz rá lehetőséged,arról "jobb" hangról csinálj felvételt légyszi!
Vagy ha lesz hangtompító nélküli Szergejhez hangod,akkor
arra még vevő is lennék!
Valami ilyesmire gondolok:
Csöves Szergej
Boldog Karácsonyt és jó modellezést kívánok minden modellezőtársnak! |
(#27041) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26925)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
4 éves felvétel
Ez az akkori ESU Loksound3.5, meg az egyik első Tran SL51-4D/S. (Akkor még nem is volt Zimo hangdekóder ilyen kis méretben, csak kertbe való.) Kis különbség van a NoHAB-ok hangja között. |
(#27057) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27041)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2013 |
|
Szia!
Ezek jobb Nohab hangok lennének?
- Lehet.
A Csíkosháttú féle jobb,mint a másik,viszont nagyon gyenge a hangminőség!(sajnos)
Így elég nehéz eldönteni!
Itt egy igazi hangja: Nohab indul...
(Nehéz jó hangminőségű videót találni!)
A Zimót meghallgatnám,ha van olyanod! |
(#27059) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#27057)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2013 |
|
Zimo-ra nem írtam NoHAB hangot (még).
A felvételt a modellről nem én csináltam, és mint írtam is, már 4 éves... Az ESU-nak nincs gyári NoHAB hangja, legalábbis a 3.5-re biztos, hogy nem volt, így nem volt nehéz ennél jobbat csinálni.
Azért az nem mindig járható út, ha a netről leszedegetünk hangokat, és megpróbáljuk megcsinálni innen az anyagot. Ugyanis a legtöbb ilyen videóval az a baj, hogy erősen doppleres, pláne a gyorsítás, meg a menethang, mert a kamera áll, míg a "cél", vagyis a gép meg mozog. Egy gőzösnél ez mondjuk nem igazán probléma, de egy dízelnél már igen. A műhely M61 hangja sem úgy készült (meg a V43, meg a V63, meg a régi M62, meg az M40, stb), hogy kikerestem pár felvételt a neten. El kell menni, felvenni! Az M40 hang felvételéért Záhonyig utaztam. A legjobb minőségű hangokat egyébként itt lehet megtalálni, hazai vonatkozásban, de sajnos az emlegetett doppler effektus miatt nekünk ezek nem igazán megfelelőek. Nem is ilyen céllal készítette/készíti ezeket füttyvadász barátom. Ha azonban valaki fel szeretné használni mégis, akkor előbb illik megkérdezni őt, hogy hozzájárul-e.
Azért írtam, hogy jobb, mert a felvétel valóban egy M61-ről, konkrétan az M61 001-ről készült, amikor a Gyertyafény expresszt húzta. Azt nem vitatom, hogy szép a Zimo hangja, de az egy amcsi dízel, nem az M61. Ez utóbbi meg igyencsak kultikus mozdony idehaza, és eléggé összetéveszthetetlen hangja van, csakúgy, mint a csillagfúvós 424-nek, vagy a jellegzetesen pöfékelő MÁVAG gőzösöknek, mint a 324, vagy a 375. Számomra ez utóbbiaknál eléggé illúzió romboló lenne egy általános kéthengeres gőzöshangot beletenni a modellbe, ahogy az ESU M61, vagy M62 hangja idegenül hat, mert nagyon nem stimmel. |
(#27082) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27059)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2013 |
|
Szia Csíkos!
Tudom hogyan készülnek a hangfelvételek!
Nem is gondoltam arra,hogy a netről szedegetett hangokból lehetne hanganyagot csinálni !
Én azt a videót csak az összehasonlítás kedvéért linkeltem be.
Kíváncsi voltam a Tran dekóderes Nohab hangodra.
(Azt hittem,hogy van jobb hangminőségű felvéted is.)
Nem tudtam,hogy te csináltad a dekóder hanganyagát.
Tudom, nagyon időigényes dolog,és azt is,hogy a hangrögzítések után is sok még a meló vele.
Azokat még szabni,szerkeszteni,egymáshoz hangolni nem könnyű,és elég fárasztó dolog.
Úgyhogy gratulálok hozzá!
Füttyvadásznak valóban jó felvételei vannak,már hallgatom őket!
Egy-két felvételével már találkoztam az Index/gördülőállomány/M61-es rovatban,de a honlapján lévő felvételekhez még nem volt szerencsém, köszi!
Jó hangdekóderezést és modellvasút szervizelést!
Üdv.:korongos |
(#27200) dccvillanyos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
|
(#27202) etwg válasza dccvillanyos hozzászólására (#27200)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Szép hangok, de egyre figyeljetek oda, egy villanymozdony mégha nagyon hangos is ( ilyen is van) még mindig nagyságrenddel csendesebb, mint egy diesel.
Ebbe sajnos sokan beleesnek még a gözmozdonyok esetében is ( a minap láthattuk a GyV-n, a mozdonyon a légsüritö adta a hangot, magát a mozdonyzajt alig lehetett hallani). |
(#27209) csíkosháTTú válasza dccvillanyos hozzászólására (#27200)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Szép!
Gratula!
Egy valamit korrigálnék rajta, ez pedig a légsűrítő hangja. Jelen állapotban inkább egy V43-ban hallani ilyesmit. Egyébként a légsűrítő ugyanaz a két gépben, de valamiért a V63-ban sokkal puhábban, halkabban szól, mint a Sziliben, nem olyan kalapácsszerű. (Ma már a legtöbb V43-ban is alaposan lehalkultak ezek.) A12-es V63-at nemrég hallottam vonatot feltölteni, nem ilyen hangos a kompresszora. |
(#27231) Fordítókorongos válasza dccvillanyos hozzászólására (#27200)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Szia dccvillanyos!
Tök jól sikerültek a Gigant hangjai!
Jó ötlet volt,hogy ki voltak írva az éppen hallható hangfunkciók,így a nem szakértő fülek is tudhatták,hogy éppen mit hallanak!
Jó volt a hangminőség,és szerintem nem volt hangos,pont olyan volt ,amilyennek lennie kell egy bemutató videónak, mindent rendesen lehetett hallani.
Később majd be lehet hangolni egymáshoz a funkciók hangerőszintjét,de első hallásra nagyon tetszett!
(Most kezdhetek gyűjteni egy V63-ra)
Jó mozdony hangosítást,és kitartást a mozdonyhangok feldolgozásához!
Üdv.:korongos
|
(#27255) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#27082)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Kössz!
Valóban eléggé időrabló a dolog...
Az az EMD hang, ami Neked van, az kétség kívül legjobb azok közül a gyári hangok közül, amik hasonlítanak a mi M61-esünk hangjára. De az M61-nek "csak" 7 fokozata van. Itt jegyezném meg, hogyha ezt a 7 fokozatot mindet beleírtam volna a Tran hangba (beleférne amúgy), akkor ahhoz, hogy szépen le is játsza a hangdekóder, ahhoz egy szokásos házi pályán olyan 2-3 kört menne a NoHAB. Ehhez még Keszthely is kevés, pedig az 500m2... Nem egy egyszerű "baleset" a NoHAB hangja.
De mondjuk a Taurus-é sem. Utóbbinál is meg kell húzni egy vonalat. HA osztrák vezér van rajta, akkor akár az ESU "szólmizálása" is jó lehet (a többi nem stimmel), ha tehervonat van mögötte, pláne magyar vezérrel, akkor meg a ZIMO, vagy a Tran az élethű. Ha nem csak a "szólmizálást" nézzük, akkor az ESU nem jó választás, mert a többi menethangja nem jó.
Az ÖBB Rh2043, vagy 2143 megint egy eléggé érdekes feladat, akárcsak az ÖBB VT5047 motorvonat is.
Kis gyakorlattal a többi nem túl nagy feladat.
|
(#27272) dccvillanyos hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Üdv!
Köszi a dícséreteket!
A felvételek a V63 006-ról készültek a kürtök pedig a 034-ről. Leraktuk a mikrofonokat a mozdony mellé és ezek a hangok születtek. A légsűrítő hangja azon a gépen ilyen volt, érzem én is, hogy egy kicsit sok, de ez egyenlőre így marad. Sok próbálkozás után, a 006-nál direkt úgy vettük fel a hangokat, hogy azokat majd 1 csatornán fogjuk lejátszani. Azért akartam így, mert a mozdony alapzaja elég meghatározó. Ha ez mellé indult mondjuk a szellőző, ami szintén tartalmazta az alaphangokat, az elég fura eredményeket produkált. Igen, biztos ki lehetne szűrni a szellőzőből az alap zajokat, de nekem nem sikerült. 1 csatornán viszont tényleg egyenletes a hanghatás, olyan mint élőben volt. Egyetlen hátrány, hogy ha pl. a légsűrítő hangját halkítani szeretném az nem egyszerű. Most így vannak összepakolva a hangminták: |
|
(#27280) zsolesz74 válasza dccvillanyos hozzászólására (#27272)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2013 |
|
Ha van tiszta alapzajod plusz a szellőzős alapzajod, akkor egy komolyabb hangeditor ki tudja vonni egymásból és marad a tiszta hang.
Anno én Sound Forge-ot használtam hangok buherálására.
De jó lett ez kezdetnek...lehet mit csiszolgatni majd. |
(#27411) csíkosháTTú válasza dccvillanyos hozzászólására (#27272)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2014 |
|
Hali!
BUÉK!
A 006-os Gigantot nem hallottam. Az én felvételeim nem erről készültek. Azokon mind eléggé halk a légsűrítő, sőt, néhány hónapja az eddig "klasszikusnak" számító V43 "kalapácsos" kompresszorok is kedzenek halkulni. Lassan írhatom újra a V43 hangomat, mert senki nem fogja elhinni, hogyha beindult a légsűrítő Cegléden a 3. vágányon, akkor azt simán lehet hallani a Skoda szalonban is...
csíkos |
(#27412) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27411)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2014 |
|
Pedig lehet hallani, igaz a Skodánál kicsit közelebb lakom az állomáshoz |
(#27492) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Kezemben két új mozdony modell.
Az egyik az ACME ZSSK 350-ese, a másik a PIKO Expert sorozatú CSD T669-es. Mindkettő hangot kap. Az ACME egy pazar modell első blikkre, kevés baj lesz vele, MTC dekóder aljzat, és külön hely hangszórónak. A PIKO-tól nem vagyok hanyatt esve, olyan, mint egy gondosabban összerakott régi Mechano, csak jobb motorral. Neki is van külön helye a hangszórónak, és PLUX22-es aljzata. Csak mondjuk szerintem egy PLUX22-es hangdekóder az nem fér el oda, ahova szánták... Ma már nem szedem szét a Gützold MÁV "remot" Szergejt, abban van egy Tran SL51-P22, mert alszanak a srácok, és a modell készek között van, nem zörgök vele, de holnap elválik. |
(#27495) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27492)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Olyan előítéletes vagy, nem már!
Milyen sokat fejlődött a PIKO, ahhoz képest, hogy csak egy spielwarenfabrik!
TT-s modellezőként nekem a legutóbbi beszerzéseim kifejezetten kellemes meglepetéssel szolgáltak PIKO terén! Árban és kivitelben is sokkal jobb, mint vártam. |
(#27497) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#27495)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Apró nüanszoktól eltekintve a PIKO TT-s DR V15 tényleg egy jól sikeredeTT darab. De egy PLUX22-es dekódernek hely kell, és ránézésre ez nincs meg a PIKO H0 CSD T669-ben. Holnap elválik, és fotózok... |
(#27506) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27492)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Szia Csíkos!
Ha már hangosítasz,akkor már videót is csinálj légyszíves.
Kíváncsi vagyok a Gorillára,de a 669-esre még jobban!
A 669-est kihozta a Roco is,tudom,hogy nem vagy egy nagy Roco párti,de azért megkérdezem:
Piko vagy Roco ?
Egyébként ez a Piko diesel nekem is nagyon tetszik külsőleg,de én biztos,hogy még látatlanban is a Roco-t választanám.
(Ezt csak a H0-s ra értem,TT-vel nem tudom ,hogy mi a helyzet minőség ügyileg)
Jó hangosítást!
Üdv.:korongos |
(#27516) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#27506)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Nno!
Kételyeim szertefoszlottak. A PLUX22 dekóder szépen belefér a PIKO T669-be.
Konkrétan a ROCO vagy PIKO T669? A ROCO-t nem láttam még belülről. De, ha kb. az a szint, mint az újabb ROCO Taurus, vagy a BR10-es gőzös, akkor a pénztárca dönt. HA kevés a pénzünk, akkor PIKO. Ha van rá egy kicsit több, akkor lehet, hogy a ROCO a jó választás. |
|
(#27522) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27516)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Szia !
Ezt tényleg nagyon korrektül meg van csinálva!
Zsolesznek igaza volt,hogy a Piko kezd felzárkózni a többiek szintjére.
Mondjuk ezt már az árcédula is mutatja.
A hangszórót hova sikerült elhelyezni és milyet?
Azokra a J pontokra helyezett jumperekkel mit lehet kapcsolni?
Azt látom,hogy a pályaszám táblák ledes világítást kaptak.
A motorja méltó,vagy silány mint a többi Pikoban?
Külső képeket is csinálhatnál róla a H0 rovatban van neki helye.
üdv.:korongos |
(#27530) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#27522)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Most idézzem a nagyobbik fiam spontán véleményét, amikor meglátta a PIKO-ba épített motort? Nem teszem, mert Frankey kitörli...
Szóval, a motorja az vacak, mint a legtöbb PIKO-ban. Még nem veséztem ki a modellt, a PLUX22-es dekóder csak próbára van benne. Hangszóró helye alul van, az üzemanyag tankban. |
(#27548) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Korongos kolléga kérésére, a V36 hangja:
- VIDEO - |
(#27553) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#27548)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Köszi!
Jó felvétel lett.
Te is a Zimo hangszóróját tetted bele?
Gondolom a hang az Esu-é.
Jó modellezést! |
(#27575) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#27553)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Hang is, szóró is (pici tégla test forma), dekóder is a Csíkos Műhelyből való. |
(#27578) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#27575)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Pont ezt akartam hallani! |
(#27612) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Sziasztok!
Még mindig az M30-as hangosításán agyalok!
Bejelöltem a képen a lemunkálandó részeket és a Zimo
kocka hangszóró helyét.
A dekóder mehet az eredeti helyére,a hangszóró meg alá.
Remélem ti is erre gondoltatok: |
|
(#27628) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#27612)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Igen, így kell. De ha jól emlékszem, a hangszóró magasságban így sem fért el, és le kellett vágni az átlátszó részéből. |
(#27670) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#27612)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2014 |
|
Így van, csak az "Tran" hangszóró. Pontosabban, az isten tudja ki gyártja. Én először akkor találkoztam, vele, jó sok éve már, amikor elkezdtem "dolgozni" a CT-Elektronik-kal. Utána pár évvel jelent meg a ZIMO első kis hangdekódere, ami szintén ezt a tipust használja. 4 Euro amúgy egy ilyen kis hagszóró odakinnt a Zimo most nem tudom mennyiért adja. |
(#27686) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27670)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2014 |
|
Szia Csíkos!
Úgy tudom,hogy ezt a hangszórót 3 féle hangdobozzal(rezonancia doboz) adják.
Az lenne a kérdés,hogy a legkisebb doboz esetén is,faragni kell belőle,vagy azzal már elfér,gond nélkül.
Mert Zolinak kellett,csak nem tudjuk,hogy mekkora volt a doboz.
üdv.:korongos |
(#27688) sunocske válasza DZolTTán hozzászólására (#27548)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2014 |
|
Itt meg egy videó egy igaziról. Szerintetek is olyan mávos a kürtje? |
(#27696) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#27686)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2014 |
|
Alapban a hangszóró 15*11*8mm.
DE!
Én úgy kapom, hogy hangszóró, ragasztó, rezonanciadoboz külön, nekem kell összerakni. Már nem emlékszem, hogy a ROCO V36-ba valót kell-e "reszelni", de tudtommal igen.
DzolTTán barátomnak a kürtről:
Nehéz ügy ez... Ugyanis pl. a MÁV mozdonyok nagy része ugyanazt a két kürtöt használja, így pl. az M41 kürt hangja pont passzol a V43-hoz. Azonban az M62, vagy M61 kürtje egészen más, és az M40 113 kürtje sem a "szabványos" MÁV hang. Érdekes eset a V63. Pár mozdony kürtje ugyanaz, mint az M41 vagy V43, de pár Gigant kürtje meg nem!
A V36 kürtje meg nagyon sokszor egészen más már, mint erdetileg volt. Az adott mozdonytól függ. Van, ahol "feltámasztották" az eredeti hangút, van olyan mozdony, amin meg simán lecserélték újabbra. Igazából nem lehet igazságot tenni, tudni kéne az adott mozdony eredeti hangját. Ez sokszor gond, mert már nem maradt fenn hang róla. A belinkelt videón is egy felújított, noszatalgia gép van, amin gyanúsan modern a "duda". Szóval nehéz. Ha a MÁV egykori M30 hangját szeretnénk, akkor fel kellene kutatni valahol egy felvételt róla...
Ami a műhely V36 hangját illeti. Ezt az anyagot én Arnold Hübsch-től kaptam (kicsit át kellett dolgozni, hogy igazán jó legyen az SL76-ba), tudomásom szerint ő egy német gépről készítette az anyagot. |
(#27699) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27696)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2014 |
|
Ja, ezzel a kürttel nem akartam vitát indítani, csak megjegyeztem, hogy nagyon hasonló a hangja |
(#27701) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#27699)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2014 |
|
Beszélgetünk.
Én is meglepődtem a kürtön, rendesen. |
(#27704) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27696)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2014 |
|
hööö...Khmmm... Khrmmmm.... izééé..
A kürttel kapcsolatos rész igazából sönöcskének válasz, nem DzolTTánnak. Bocs! |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 11:27:58 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|