|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#27451) masTTertape válasza B_Nyitrai hozzászólására (#27448)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
|
(#27452) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#27450)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Ja bocs. Gyorsabb voltál.
Hát te se dolgozol?! |
(#27453) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#27447)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Azért vitatkoznék.
Ha sima flexi talpfarács és két sínszál párosításból indulunk ki, akkor az egy fm-re vetítve kb. 1300 ft.
Még a legszebb állapotú, U profilos sínanyag is max. 150 ft-ért adható el / 228 mm-es alapegyenes, vagy ív. Tehát nagyjából 6-700 ft-ra jön ki ebből egy fm, ha eladod.
Ez úgy a fele a flexi beszerzési árának, ami nagyobb tételben már számottevő különbség.
És akkor nem térek ki a váltókra, ahol a régi eladási ára 1200-2000 ft között mozoghat (vevőfüggő), míg egy komplett váltó állítóművel, még építőkészlet esetén is 6500-6800. És ez több, mint 3-as szorzó. |
(#27454) B_Nyitrai válasza masTTertape hozzászólására (#27451)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Köszi.
Mindjárt próbálom is. |
(#27456) reszelozsir válasza masTTertape hozzászólására (#27453)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Az nem baj
De egyből megvan a vételár fele Tényleg sok minden függ a pénztárcától, de annyit kaptam én is az U profil miatt már, hogy kezdek megtérni az I felé Ha megbízható rendszert tud építeni belőle, akkor hajrá, mert külön tetszik, ha csupa régi anyagból készül egy asztal.
Váltót talán érdemesebb Váltógyártótól beszerezni, és akkor a számára legideálisabb geometria kerülhet beépítésre és talán még az árban is jobban jöhetünk ki.
De nem kritikát akartam megfogalmazni. Kíváncsian várom a képeket az asztal további alakulásáról. |
(#27457) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#27456)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
A BTTB geometria (eltekintve a 26,4 méteres kocsiktól és a háromcsatlósnál hosszabb mozdonyoktól) pofon egyszerű. Egy kisállomást álmomban le tudnék rajzolni, hogy hova milyen mezőt kell berakni ahhoz, hogy mm pontossággal kiadja. |
(#27458) Frankye moderátori
válasza B_Nyitrai hozzászólására (#27454)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Légy szíves, kicsit légy igényesebb a helyesírásodra! (Mondatkezdő nagybetűk, írásjelek, hosszú magánhangzók, valamint légy szíves a felesleges sortöréseket mellőzni!
Köszönöm. |
(#27460) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#27457)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Azzal rajzoltam én is, kaptam is érte Csíkostól rendesen |
(#27463) etwg válasza Frankye hozzászólására (#27439)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Ezt azért kétlem - a közvetlen baráti körömben 4 beültetö automata van - jobbára állnak, mert ha elinditják az egyiknél egy nap alatt legyártaná az egész évi szükséglelet.
Egyik masinához sem kell meos, mert az automata nem téved, legfeljebb a kezelöje rak rossz alkatrészt az etetöbe, de olyant nem tud csinálni, hogy nem rak be alkatrészt - ha hiányzik valami, ugyanis megáll.
Forrasztani meg ott a filléres zsemlesütö .
Kinában sem hülyék az emberek és ma már nem igen van gyár ahol SMD-t kézzel forrasztanak, mert az eredmény inkább kétséges, javitani meg még drágább.
Azért nevetséges, hogy ilyesmire is kinai gyártot keresnek, mert egy ilyen masina egy félfoglalkozásu emberrel a gyár valamennyi elektronikai igényét ki tudná elégiteni a rugalmasságról nem is beszélve. Az egyik barátom konyhájának a disze a masina ami nem nagyobb egy mai A3-s nyomtatonál a beépitett számitotogéppel együtt -csak az etetöket kell mindig felhoznia a mühelyböl es egy TV film alatt elkészül több NYAK is meg a sütöben meg is sül...
|
(#27465) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#27463)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Hát én nem tudom. Az a helyzet, hogy meg lehet váltani a világot folyosón beszélgetve, zuhanyozás közben, vagy éppen egy ilyen fórumon, de valami oka azért csak van annak, hogy az elvileg profi közgazdászokkal és technológusokkal felvértezett cégek miért választják az ilyen és ehhez hasonló megoldásokat.
Mivel ez nem egyedi, tehát nem kimondottan a Tilligre kihegyezett eset, ezért a valós válasz "odaát" van.
Ha valami rossz minőségű, akkor azért már nem a kínai gyártást kell okolni, mert iszonyatos high-tech van már ott.
Talán inkább ott keresendő a probléma oka, ami az összes átlagos modellgyárat érinti: kemény harc az életben maradásért, felvenni a versenyt a jóval olcsóbb, egyben minőségben azonos kínai konkurenciával és nem utolsó sorban, mindennap szembesülni azzal a ténnyel, hogy már az európai, azon belül a német vevő sem a régi. A vasútmodellezés ma már a nagypapák hobbija, ők meg sajnos fogyatkoznak. Csökkenteni kell a költségeket, ezért konkrétan a Tillignél az elmúlt két évben 60 embertől váltak meg. Köztük voltak azok az aranyos nénik, akik ugyan csökkent munkaképességűként voltak alkalmazva, de azt probléma nélkül meg tudták állapítani, hogy egy led világít, vagy sem.
Így maradtak a túlterhelt többiek, akik délelőtt a tamponozó gépet nyomkodják, délután meg dobozolják az elkészült terméket, mert szorít a határidő. |
(#27466) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27465)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Idézet: „az elvileg profi közgazdászokkal és technológusokkal felvértezett cégek miért választják az ilyen és ehhez hasonló megoldásokat.”
Hát sajnos ebben a tényben kell a leginkább kételkedni. Azokat ugyanis éppenugy toborozzák, söt ami még rosszabb, az ilyen emberek vándorolnak cégtöl cégig és szinte mindenütt csak az alkalmatlanságukat bizonygatják.
Ez korunk legnagyobb rákfenéje.
(Ugyan mitöl lehet egy 29-35 éves uriember profi vagy tapasztalt, hogy ilyen hosszutávu kérdésekben döntsön? Csak egy példa néhány ujdonsült bankigszgato, miniszter kapcsán. Sokszor az embernek az az érzése, hogy ilyen emberek pontosan az alkalmazlanságuk meg a tapasztalatlanságuk miatt kerülnek ilyen pozicioba, majd utánnuk a vizözön.... ) |
(#27468) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#27466)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
(managerek) |
(#27473) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
...folytatnám MTTP által megkezdett sorozatot:
Bővebben: Link
Az ára is szép, und natürlich Kein Versand nach Ungarn! |
(#27475) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
|
(#27477) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#27439)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Idézet: „Egyáltalán nem géppel forrasztják, hanem a Távol-keleten, olcsó munkaerővel...”
Cáfolom. Gépi beültetés, bérmunkában, erre szakosodott cégeknél. (Ez nem ott készül ugyan, de pl. a Zimo is vállal ilyesmit a gépeik szabad kapacitása erejéig.)
Az lehet, hogy letört SMD LED prizma az nem a panel elkészítésének a hibája, hanem:
A: szállításkor törik le;
B: a modell összeszerelésekor, amikor a kasznit pattintják rá a kész alapra.
Természetesen ez nem magyarázza meg a hiányzó ellenállás hibáját, ez a panel gyártójának a sara. |
(#27479) masTTertape válasza TT Putz hozzászólására (#27473)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Azért ennek a modellnek megvan a maga története. Fe-Ga-Va = No-Mo-Va. Azaz a méltatlanul elhíresült, majd jól eltűnt Fekete Gábor egykori munkája értékelődik fel az aukciós oldalon. Ha ezt látná a készítője, menten idegbajt kana, mert ennél kisebb összegeken csibészkedett annak idején. |
(#27481) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27477)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Azzal nincs is gond, hogy gépi beültetés.
Az is igaz, hogy nem egy német, neves cég van, akik bérmunkában is dolgoznak. Lásd, az említett Kres is gyárt másoknak paneleket, fröccsönt műanyagot. Mint ahogy a Tillig is az esti műszakban tollakat tamponoz és olcsó ékszerdobozokat fröccsönt.
A szóban forgó led prizmák azért esnek le, mert silány anyagból készülnek. Nézegettem a panelt, gyakorlatilag ujjal hozzáérve leválik az alapról.
A kasztni azért viszonylag messze van ezektől a ledektől és elég fura, hogy egy modellen belül 3 (!) hiányos ledet találok.
Az ellenállás a nyák alsó oldalán van és fémtiszta a két forrpont, azaz oda az életben nem forrasztottak semmit. Be van cinezve, tehát megkapta a fürdőt, de alkatrész nem került oda.
Simán hanyag meo. |
(#27486) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#27438)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
OFF
Kezdem érteni, hogy még tavaly ősz végén miért voltak ketten olyan késő estig a műhelyemben egy német gyártótól, és figyelmesen vizsgálgatták a nekik készült mintakollekciómat...
ON |
(#27488) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#27481)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Idézet: „Az ellenállás a nyák alsó oldalán van és fémtiszta a két forrpont, azaz oda az életben nem forrasztottak semmit. Be van cinezve, tehát megkapta a fürdőt, de alkatrész nem került oda.”
Mert hogy a két dolognak az égvilágon semmi köze egymáshoz! Lehet, hogy több 100 km távolságra készültek! |
(#27489) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27486)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Te is beültető gépsorosat játszottál? |
(#27490) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27486)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
Bírom mindkettejüket, de azt hiszem nem ők fogják megváltani a cég sorsát... |
(#27507) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27494)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2014 |
|
|
(#27511) UWH válasza kaTTonai hozzászólására (#27271)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Szia Miki!
Voltam a börzén és találkoztam R. Tamás klubtárssal, akinek természetesen van olyan középrésze amilyen neked kell. Ha megadsz valami elérhetőséget, akkor elküldöm a telefonszámát, és lebonyolíthatjátok az üzletet.
üdv
Laci |
(#27531) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Bréking! Az idei első TT-Total borítóján MaTTato és Alex klubtársak pózolnak! Vagy ez csak nekem új? A Temofesztről olvasható egy cikk a lapszámban.
www.tt-total.eu |
(#27533) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#27531)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Köszönjük Emese!
-> 27078
|
(#27539) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#27533)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Így kiröhögni a kisebbeTT, január elején....
Én se' tudTTam...
|
(#27542) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
A sok örömhöz egy rossz hir.
Sajnos a Vollmer is bezárja kaput .
Vollmer
|
(#27543) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#27533)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Ő ő ő ő, akkor, ismétlés a tudás anyja!
|
(#27544) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#27539)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Nem röhögtem ki (nagyon).
Nincs kézenfogva rávezetős emotikon. |
(#27545) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#27543)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Ja kérem, aki a világtól elvonultan ünnepli az év végét... |
(#27547) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#27542)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Gondolom az Auhagen legnagyobb örömére, kíváncsi leszek a további fejleményekre. |
(#27550) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#27547)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Hát nem tudom, hogy ilyen hireknek valaki is örülni tud.
A konkurencia a legkevésbé, elveszti a lecet, amit eddig át kellett ugrálni ( jobbat, olcsobban stb. gyártani). Egy ilyen hir inkább vészharangot konditja meg, mert azt jelenti, hogy nem lehet megélni a piacból ( ez meg mindenkit érint ). |
(#27551) róbertke válasza wolfchild hozzászólására (#27547)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Ennek mi sem fogunk örülni, mint vásárlók .... |
(#27558) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Terhelési próba |
|
(#27573) SzerNoh válasza sunocske hozzászólására (#27558)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
És bírja?
|
(#27576) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
BUÉK.mindenkinek,azt szeretném megtudakolni,hogy mikor lesz
klub tali ?? |
(#27577) masTTertape válasza ModELiTT hozzászólására (#27576)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
BUÉK neked is Laci,
Már sokan várjuk, hogy Márta Pista hirdessen. elvileg és a naptár szerint 9-én lenne. |
(#27579) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Január 9-én 16.30-tól nyitva lesz az oktatóterem a Verseny utca 1-ben. Nyithatjuk és szervezhetjük a 2014-es TT-s modellvasúti évet, illetve bemutathatjátok Ki mit kapott. |
(#27580) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Én nem mertem megkérdezni! |
(#27586) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Sziasztok!
Bár a méret off, de azért mégis csak érdemes elolvasni, én sem minden nap látok ilyet. (Persze lehet, hogy csak nekem különleges) Bővebben: Link |
(#27592) poiuyt hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
|
(#27593) sunocske válasza SzerNoh hozzászólására (#27573)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Legnagyobb meglepetésünkre gond nélkül elhúzta! Viszont kipróbáltuk 3%-os emelkedőben, 2 db négytengelyes és 4 db kéttengelyes BTTB tartálykocsinál elfogyott az ereje. Pontosabban erő még lett volna, a tapadás bizonyult kevésnek. De hát ipartelepen ritkán kell emelkedőkkel szembe nézni (ha meg mégis, általában van idő és hely, hogy a szerelvényt több darabban húzza ki az előrendezőbe)
Közben végeztem egy kis kutatást ezekkel a kis mozdonyokkal kapcsolatban. A ránézésre szinte teljesen egyforma mozdonyok valójában három típusba sorolhatók:
Az első a V15B (DR V15.1000, később 101 0xx, DB-nél 311.0), melyből összesen 1 prototípus (1955) és 20 db szériamozdony (1959-60) készült, ezek a proto kivételével mind az államvasúthoz kerültek (majd később néhány kikötőkbe, iparvasutakra stb., mára talán egy fél maréknyi maradt belőlük). Magyarországra nem került belőlük.
A következő a V18B (DR V15.2000, később 101 1xx-től fölfelé, DB-nél 311.1), melyet 1961-től gyártott az LKM, és 24 db érkezett Magyarországra (A26-001...024 pályaszámmal) 1964 és 1967 között.
Ezt követően a V22B (DR V23, később 103 0xx, DB-nél 312.0) ebből 1968 és 1975 között összesen 68 db-ot szerzett be a NIKEX (A26-036...104 pályaszámok).
Hogy kívülről miben nyilvánulnak meg az eltérések, még keresem rá a választ. Azt is észre vettem már, hogy a géptér tetején lévő szögletes púp a legtöbb magyar mozdonyról hiányzik. Egy német és egy magyar honlap adataiból sikerült egy Excel fájlt összeollózni (kiegészítve a saját megfigyeléseimmel, illetve az ellentmondásos adatok kibogozásával) az összes, 92 db mozdonyról (gyári szám, gyártási év, pályaszám és átvevő valamint jelenlegi vagy legutóbbi ismert helye). Próbáltam néhány átszámozást is lekövetni. |
(#27594) DZolTTán válasza poiuyt hozzászólására (#27592)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Engem az nyűgöz le, hogy (tudom, ezt most nem hiszitek el) 2 napja PONTOSAN ilyen szerkezeten gondolkozom, annélkül, hogy ezt a videót láttam volna |
(#27596) FriTTz válasza poiuyt hozzászólására (#27592)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Ez mekkora ötlet!
Törhetem ezen is a fejem mert helyem lenne hozzá csak el vagyok maradva mindennel!
Csörlő helyett menet orsó? |
(#27598) bcs szgab válasza poiuyt hozzászólására (#27592)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Nagggyon ötletes |
(#27601) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Bemutatom a legújabb kedvencemet: Lada Niva 1.6 TT-ben. Es-Pecky modell, ami azt jelenti, hogy iszonyatosan rossz minőségű öntvény, tele sorjákkal, zárványokkal. Mindez 1:120-ban igazi kihívás. Ráadásul a kasztni félre lett öntve, tehát az egyik oldala kétszer olyan vastag, mint a másik. Az alapkészlet csak a kasztnit, az alvázat és a kerekeket tartalmazza. Az öntési hibák lereszelgetése, pótlása után alapozva és zöldre fújva. A belső berendezés barnára festve, majd fóliából kivágtam az ablakokat. Kiegészítésként kormánykerék került bele. Maratott ablaktörlő és visszapillantó került rá, majd a világítótestek színre festésével és a dísztárcsák beezüstözésével be is fejeztem. Nagyjából egy hét, napi 2-3 óra munka. Ebből biztos nem lesz sorozatgyártás.
|
|
(#27602) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27586)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Jó cikk.
Ezt a mondatot nem értem, pontosabban a második mozdony mi is?
"A szóban forgó modellt, mármint a BR 84-est és társát a BR -1-est a korai hatvanas évektől gyártották egészen a hetvenes évek végéig, amikor is a gyártását beszüntették." |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 17:52:43 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|