|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#27970) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#27966)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Nem gondolok semmit, csak ha azt látom, hogy valamiből valakinek 2 darab van, és az egyik eladó, akkor édesapám kedvenc mondása jut eszembe.
"Édes fiam! Addig válogass, míg kettő van belőle!" Ennek értelmében nem lennék meglepve, ha a romosabb mozdony lenne a készletben.
De ez most kivételesen nem tény az eladóról, ez az én személyes parám.
Meg ez a vezeték zavar itt engem, Bővebben: Link
Létezne, hogy egy különkiadás így jelenjen meg?! |
(#27971) wolfchild válasza wolfchild hozzászólására (#27970)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Bocsánat, rossz volt a link, inkább beszúrom a képet... Szóval a hátsó keréknél az a fekete vezeték. |
|
(#27972) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#27970)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Ja, az ami a hátsó kerék előtt látszik? Hááááát!
Apád okos ember!
De kérdezd meg az eladótól az oldalon és kérj még fotót a kiválasztott mozdonyról, hogy később beazonosítható legyen!
A szavatosság és korrekt eladás őt is kötelezi, ahogy az egyik ügyvéd ismerősöm mondotta! |
(#27974) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#27972)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Most még jobban megnéztem, és kétkedésre ad okot, hogy az egyik képen a műanyag ütközős, szitázott szerkocsis mozdonyt mutatja, a másikon kifényképezve, a fém ütközős, régebbi mozdony szerepel szitázás nélküli szerkocsival. Legjobb ha megkérdem. |
(#27975) Wartd válasza wolfchild hozzászólására (#27974)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
|
|
(#27976) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#27974)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
A két mozdony nem egyforma!
Az egyik a fekete főkeretes a másik a piros!
Kérdezd meg tőle, hogy melyik képezi az eladás tárgyát!
Mind a két mozdonyról olvashatsz masTTertape oldalán, nálam meg is lehet tekinteni őket!
A fekete vezeték csak lecsúszott oda (valamiért) amúgy az áramot szállítja a szerkocsiból a mozdonyba.
Szerintem ennyiért drága persze ez gyűjtői szenvedély kérdése! |
(#27977) wolfchild válasza Wartd hozzászólására (#27975)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Mondjuk fura, mert ugye a kuplung az mind Zeuke, de arról meg nem hallottam sose, hogy a Zeuke plexi dobozban hozta volna forgalomba. Illetve a papíron is a BTTB logo szerepel.
Lehet, hogy ez is a váltás körüli időszak egy "öszvér" megoldása?! |
(#27979) Wartd válasza wolfchild hozzászólására (#27977)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Ez a 80-s évekből való a doboz a szivacs alapján.A kuplungok meg cserélhetők, a 23-s elején + még a 85-s katalógusban is ez a Zeuke féle lándzsa van. az előző hszemben lévő linket nézted (tt-bahn-info.de) gomdolom autentikus. |
(#27981) wolfchild válasza Wartd hozzászólására (#27979)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Szerintem az Y-kocsikban, csak a forgózsámollyal együtt cserélhetők.
Igen a Te linked néztem, mondjuk abban éppen vegyesen vannak a kuplungok. |
(#27982) Wartd válasza wolfchild hozzászólására (#27981)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
A német linken BTTB-s kuplungok vannak ha jól megnézed.
|
(#27983) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27970)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
A Tourex készlethez hivatalosan a 1056-os gép jár. 1989-ben jelent meg, nagyon sokáig nem volt.
Itthon ritkaság, ezt akarja kihasználni az eladó. Kint viszont dögivel lehet kapni a börzéken, vagy a licitálóson. 100-120 euro jelenleg az ára, én annak idején is kb. ennyiért vettem.
A mellékelt képen egy Zeuke, még fémvázas mozdony van, ha jól látom 1113-as. Az nem a készlet része. Ha azzal, vagy más pályaszámú mozdonnyal adja, akkor hamis a baba. De így max 25-öt tényleg nem ér.
Nem tudom, hogy ismered-e, de a MasTTertape oldalon az összes 23/35-ös fent van.
kieg.
Ezt a mozdonyt keresd a dobozban: Bővebben: Link
De most jutott eszembe, hogy anno külön vettem a mozdonyt és aztán később a szettet. Így jött ki kb. 90 euro-ra. |
(#27985) Wartd válasza masTTertape hozzászólására (#27983)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
A (#27975) hszemben a vaterás képen elméletileg jó a gépe az eladónak szerintem, csak a többin mutat még 1 gépet ami eléggé zavaró! |
(#27988) masTTertape válasza Wartd hozzászólására (#27985)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Akár az is lehet, de ez a php kép nem nagyítható megfelelően, így nem vehető ki pontosan. |
(#27989) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#27983)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Akkor inkább maradnék a külföldi mókánál, ha valamikor jártok kint, megkérlek majd titeket, egy ilyen, vagy hasonló szett beszerzésére. |
(#27990) Wartd válasza masTTertape hozzászólására (#27988)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
vakera
itt azért látszik,
vagy esetleg nem is az eladó képe ???? |
(#27992) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#27983)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Most akkor mennyit ér szerinted?
Eredeti vagy "hamis" verzióban? |
(#27994) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#27989)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Egy kérdést megér az eladónál. Ha a 1056-os, akkor rendben van.
A külföld is megoldható persze.
Ha a kezemben van, akkor végképp nincs gond. |
(#27995) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#27992)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Abból indulj ki, hogy egy Zeuke mozdony, ha jó állapotú, akkor 12-14 ezer. A három kocsi mondjuk 10-12.
Ha eredeti a cucc, akkor megéri a 30-35 ezret.
Csak ilyenkor mindig hozzá kell számolni a járulékos kltsg-eket. |
(#27997) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#27995)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Azért nem értettem, mert mondottad, hogy max 25-et nem ér meg!
Én meg azt gondoltam, hogy ha licitálgatunk akkor ott a kiszálló...végül is ahogy te is összeadogattad 25 környékén...
Ehhez képest erősnek tűnik a kikiáltási ár!
Persze ha az eredeti, akkor már árnyaltabb a helyzet!
|
(#28008) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#27997)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Kicsit összezavarodtam, mert nem emlékeztem arra, hogy annak idején külön vettem meg a szettet. Most ezen a 100-120 eurós áron mozog egy hiánytalan, eredeti szett, de hasonlóan vannak beárazva a többi, ebből a korszakból származó, ilyen műanyag dobozos készletek. Persze akadnak mindkét irányban elmozdulások, ezért érdemes ismerni egy tól-ig árat.
Az is befolyásolja a végárat, hogy ezeket a mozdonyokat könnyű szétkapni, egyszerű a házilagos szervizelés, de épp ezért sokan rosszul rakják össze. Kilóg a vezeték, letörik a szerkocsi rögzítő pöcke, lekopik a mozdonyfelirat, stb.
A mozdonyt könnyű beazonosítani, mert az utolsó, nem Tillig név alatt kiadott gép a 35 1047-es volt, még Parisel fehérdobozban. Még ennek is lándzsás orrkapcsolója volt, hiszen az egybe volt szerelve az orrfutóval. Aztán a 90-es évek elején, az friss Tillig beolvadást követően három cikkszámon jelent meg tulajdonképpen két mozdony. Az egyik a 23-as volt 1113, majd ez jött ki két 35-ösön is, csak az utóbbi barnított kerekekkel. (ezért kavartam be, mert a korai Zeuke 1003-as volt, majd 1111-es a Bttb)
De a Tillig modelleken már elöl is kengyeles kuplung volt.
Persze ezt a rendet megzavarhatja az, ha valaki nem korhű alkatrészekkel javította, pótolta a hiányokat. És ezt sokszor a vaterás eladó sem tudhatja, tehát nem rosszindulatból vezet félre, csupán nem tájékozódik. |
(#28010) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#28008)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2014 |
|
Kicsit utána néztem az ebay-en.
Konkrétan ez a szett: Bővebben: Link 150 eurós villámáron.
De vannak itt hasonlóan emblematikus készletek:
Krokodil önürítősökkel: Bővebben: Link
Vagy a jó kis 119-es a négy hűtővel: Bővebben: Link Elvileg ehhez érme is járna, ez itt nincs, így sok érte a 130 euro.
Vagy ez a 750 éves szett, ami szerintem a legszebb mind közül: Bővebben: Link
de még elég alacsony a licit (annak idején 100 alatt sikerült megvennem)
Vagy a falas szett: Bővebben: Link
És sorolhatnám, de ezek a legsűrűbben felbukkanó régi készletek, tehát nem ritkaság. Itt egy kicsit felül vannak árazva, de ezek java részét egy shop árulja, tehát ezért. |
(#28021) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Egyenlőre csak kívül .....
|
|
(#28022) etwg válasza róbertke hozzászólására (#28021)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Mi lesz belöle - tüzolto mozdony? |
(#28025) róbertke válasza etwg hozzászólására (#28022)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Meghagyom így magánvasútinak a "gyári" színezését, pár hónap múlva lesz benne egy hajtás csere.....akár még sb-modellbau is lehet ..... na jó, ez csak vicc... |
(#28026) derekk hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Gondolom sokan voltak úgy, mint én várták a Piko V23-t, azzal a céllal, hogy lesz magyar ipari tolató mozdonyuk egyszer belőle. Nem tudom mennyire reális, hogy valamelyik gyártó kiadja majd ezt a verziót. Addig is 1-1 kép, ha valaki gondolkodna rajta, járható út így is, kellő türelemmel és elővigyázatossággal, készülőben az A26 006. |
|
(#28027) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
|
(#28031) etwg válasza róbertke hozzászólására (#28027)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Remek, látszik mennyire értékelik az angolok a multjukat. ( jo volna tudni, hogy a hiányzo kockák mit jelentenek - nincs meg a kiadás vagy nem jelent meg a magazin.
A lengyel kolléga valami hasonlot csinált Zeuke muktjából.
Én megvettem DVD-a Die Lokomotive valamennyi kiadását ( a 2. Vh-ig), meg a Model Railroader 75 éves gyüjteményét ( sok évjárat megvan eredetiben papiron is - de abban nehéz keresni).
Hacsak egyszer a mi kiadványainknak lenne ilyen multja!
|
(#28032) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#28031)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Mindenképp értékelendő lenne, de ha bármit megpróbálnál közszemlére tenni, sajnos elővennének, a szerzői jogok miatt.
Teljes biztonsággal csak a szerző halála + 90 év az ami felhasználható, ami szerintem elég elveszett dolog, hiszen egy rádiótechnika újságnak vagy 30 szerzője van, és nyilván a legtöbbjük nem "közszereplő", hogy az életútjukat le lehessen követni. Így nálunk marad a warez, sajnos az értékmegőrzés helyett. |
(#28034) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#28032)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Vagy elöveszed a bugyellárisodat, és fizetsz némi alamuzsnát a szerzöknek, mindenképpen megérdemlik, mégha ma az a divat, hogy minden ilyen dolgot ingyen akar megkapni a nagyérdemü.
|
(#28036) róbertke válasza etwg hozzászólására (#28031)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Uff, sikerült hozzájutnod a MRR gyűjteményhez? Irigyelhetlek egy picit?? |
(#28037) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#28034)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Nyilván, ha magamnak szükségem van rá, akkor megveszem. De azért had ne fizessek, hogy más ingyenesen letölthesse , azért ez valahol nonszensz lenne. Ennyi erővel VMC ajándékkuponokat is osztogathatnék boldognak és boldogtalannak |
(#28038) etwg válasza róbertke hozzászólására (#28036)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Bárki megveheti, csak meg kell rendelni. |
(#28039) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#28037)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Persze a szerkesztöség megtehetné, meg ennek is van rengeteg, ma már elfogadott formája. (Angliában meg kacifántosabbak a jogviszonyok).
|
(#28040) sunocske válasza derekk hozzászólására (#28026)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Nagyon jó lett, bár erős a gyanúm, hogy ezen a pályaszámon pont egy egyenes főkeretű mozdony fut. Az A26-001...025 pályaszámúak V18B típusú mozdonyok, melyek gyakorlatilag megegyeznek a DR részére gyártott V15B-kkel, csak erősebb a motorjuk. A 035-től fölfelé (104-ig) vannak a V22B (DR V 23 sor.) típusú gépek, melyek eddigi "kutatásaim" során egyaránt készültek egyenes és "hajlított" főkerettel. Sőt, létezett belőlük zöld és piros gyári festésű kivitel is
A hűtőrács tekintetében meg egyenesen káosz van, a V15B-k (Magyarországra nem került) orra osztott, de a V18B és a V22B orrára szerintem egy randomgenerátor osztotta ezt az alkatrészt. |
(#28041) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#28037)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Idézet: „Ennyi erővel VMC ajándékkuponokat is osztogathatnék boldognak és boldogtalannak”
Azért majd szólj előtte, hogy lehet jelentkezni kuponért! |
(#28042) derekk válasza sunocske hozzászólására (#28040)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem utánna nézek. |
(#28043) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#28040)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
A tállyai mozdonyokat úgy tűnik, újrafestették a cég arculatának megfelelően
Bővebben: Link |
(#28044) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#28040)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
A Kühn mikor dobja piacra a sajátját? |
(#28053) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#28044)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Az alapján, amit a múltkor linkeltem, 2014 első negyedéve. |
(#28056) sunocske válasza derekk hozzászólására (#28042)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Igazság szerint nem tudom, hogy ezek rajtam kívül bárkinek is feltűnnének. Egyébként ha minden igaz, jönni fog a Pikotól a kék színű egyenes főkeretű változat is, szóval a lehetőségek tárháza közel végtelen lesz (főleg, ha előbb-utóbb valaki bevállalja akár a komplett átfestést is). |
(#28057) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#28053)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Hol az a link? |
(#28059) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#28057)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Passz, még valamikor december elején linkeltem be. Azt hiszem, a MBS Sebnitz blogjában találtam, csak azt mobilról nem tudom megnézni. |
(#28060) Wartd válasza FriTTz hozzászólására (#28057)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
|
(#28061) sunocske válasza Wartd hozzászólására (#28060)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Ez volt az, köszi! |
(#28062) Wartd válasza sunocske hozzászólására (#28061)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Nincs mit !
Tehát 2014 első negyedév vége!
|
(#28063) masTTertape válasza derekk hozzászólására (#28026)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Az a vicc, hogy ebből a mozdonyból jóval több magyar változat fut(ott), mint a Tauruszból, mégis ez utóbbi jelent, jelenik meg magyar festésben.
Azért annyira nem rohannék átalakítani az amúgy nagyon csecse kis V23-ast.
Vagy ha mégis, akkor a helyes psz-hoz a megfelelő főkeretkiképzést választanám. V15-ös érkezik. |
(#28064) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#28027)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Tyű de klassz kis archívum. |
(#28065) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#28031)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Itthon totális káosz van a printmédia archiválása terén.
Kérdezz rá jóbarátodnál, hogy a V&M-nek szán-e egyéb utóéleti sorsot, mint hogy egy mátrai borospincében végezze a remitendája.
Azt tudom, hogy a másik populáris szaklap minden száma megvan pdf-ben, ami jelenleg még minimális bevételi forrást jelent, de nem kizárt, hogy hamarosan az is felkerülhet egy hasonló felületre.
Sajnos más szakmai lapoknál ennél tán még elkeserítőbb a helyzet. Az egyik kutyás magazinnak pl. egyáltalán nincs archívuma, az elmúlt évtizedek nem lettek dokumentálva, a fotók felett nincs felhasználási joguk, stb.
Ehhez is fel kellene már nőnünk... |
(#28067) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#28065)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
A V&M-nek talán annyi esélye van, hogy a MÁV Központi Irattárában megtalálható |
(#28069) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#28067)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2014 |
|
Ott az összes vasútszakmai belső-és populáris folyóirat megvan. Nekik hivatalból meg kell kapniuk mindet. Belépsz, jobb oldal, polc. |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 18:55:53 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|