Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       188/436    
(#28523) terkoz hozzászólása Válasz Jan 20, 2014
"Szép új világ"

sms.jpg
 
(#28524) csíkosháTTú válasza terkoz hozzászólására (#28523) Válasz Jan 20, 2014
JuTT abba kevés ezsembe, ha már iTT vagy!
Regisztráljon mán Kend engemet arra "Nagy Következő Modultalira"!

Mondták a művelt partizánok, hogy: dankesőn!
(#28529) Gashpy hozzászólása Válasz Jan 20, 2014
Egy kis friss böngésznivaló:

Arnold TT katalógus
(#28530) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#28518) Válasz Jan 20, 2014
Lefordítod, vagy kopizzam be a gúgli (f)ordítóba?
(#28531) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#28529) Válasz Jan 20, 2014
A 95-ösre nagyon kíváncsi leszek.
(#28532) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#28531) Válasz Jan 20, 2014
Én meg az árakra!
(#28534) reszelozsir válasza Gashpy hozzászólására (#28529) Válasz Jan 20, 2014
És van benne magyar vonatkozás is
Pumukli
(#28535) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#28534) Válasz Jan 20, 2014
Tudtam, hogy ismerős valahonnan!
Csak nem a metrónál van?
Még festeni sem kell mert pont jó!
(#28536) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#28535) Válasz Jan 20, 2014
Szentendrén a kocsiszínben.
(#28537) wolfchild válasza reszelozsir hozzászólására (#28536) Válasz Jan 20, 2014
Kérdés inkább az, hogy a vagonok, hogyan csatlakoznának hozzá, mert gondolom, húzott is valamit...
(#28539) reszelozsir válasza wolfchild hozzászólására (#28537) Válasz Jan 20, 2014
A kérdés jó, remélem mihamarabb jön a válasz.
(#28543) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#28539) Válasz Jan 21, 2014
Én inkább arra lennék kíváncsi, vajon mennyire tudják lemodellezni az eredetijének szédületes, 6 km/h-s végsebességét.
(#28545) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#28543) Válasz Jan 21, 2014
Szerintem úgy, hogy nem raknak bele motort és tologathatod kézzel.
(#28546) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#28529) Válasz Jan 21, 2014
Na tessék, a barna tetős Dosto -t csak kétrészesként hozza ki .... szegény kaTTonai már megint hoppon marad ....
(#28547) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#28543) Válasz Jan 21, 2014
Első kiadású Arnold KÖF is tudta már a csigamenetet, ennek sem lesz nehéz. Amúgy fűtőházi toszojgatásnál nem a ráakasztott mozdony fogja húzni-tolni????
(#28550) kaTTonai válasza róbertke hozzászólására (#28546) Válasz Jan 21, 2014
Majd talán a NAGY TT-s ISTENEK megsegítenek,némi vásárfiával...

Miki
(#28551) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#28547) Válasz Jan 21, 2014
És aki kocsijavítót modellez???

Jó tudom, az vegyen V23-ast vagy Köföt
(#28552) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#28545) Válasz Jan 21, 2014
Persze, a hattűs dekóder meg az integető mozdonyvezetőhöz kell, mi?
(#28553) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Jan 21, 2014
Szép délutánt Uraim!

Frissítettem a hirdetést az Apró rovatban.

Üdvözlettel : Balogh Laci
(#28554) gmarc hozzászólása Válasz Jan 21, 2014
Sziasztok!
Tillig Modell sínrendszernél a 129,5 mm-es 15 fokos váltót követően kell-e a kitérő iránynak valamilyen kiegészítő sín, hogy a megfelelő vágánytengely-távolság meglegyen? Azt néztem, hogy kb. a G5 jelű 36 mm-es síndarab passzolna, de anélkül mennyi lenne a vágánytengely-táv?
Köszi: M.
(#28555) hoTTo válasza gmarc hozzászólására (#28554) Válasz Jan 21, 2014
Katalógusban már nézted? Vannak példák a
198. oldaltól
(#28558) Gashpy válasza gmarc hozzászólására (#28554) Válasz Jan 21, 2014
Attól függ...
Ha a megfelelő vágánytengely- távolság alatt a 43 mm-t érted, akkor a legtöbbször igen. Ha utána egy váltóba kitérő irányba érkezel, akkor nem. (A kitérő ág ugyanis egy R22-ből és egy G5 egyenesből áll)
(#28559) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#28551) Válasz Jan 21, 2014
....az egyik fedett kocsiba építed a meghajtást ..... és marad hely az integető mozdonyvezetőnek is .... ))))
(#28560) gmarc válasza Gashpy hozzászólására (#28558) Válasz Jan 21, 2014
Aha, tehát ha van az 1. vágány ami mellett szeretnék egy 2. vágányt, egy váltóval a kezdőpont felől kiágazok, akkor oda az ellenívhez kell a G5. Viszont ha a 2. vágány másik végénél úgy megyek vissza az 1. vágányba, hogy végpont felől jövet még egy 3. rakodócsonkához van egy további váltó, akkor nem kell, mert az ellenívként szolgáló másik váltó íve az egy 15 fokos ív + G5.

Azért 43 mm-nél kisebb vágánytengely-táv már elég szűk, nem?
(#28561) gmarc válasza hoTTo hozzászólására (#28555) Válasz Jan 21, 2014
Köszi, megtanulmányozom ezt is.
(#28562) sunocske válasza gmarc hozzászólására (#28560) Válasz Jan 21, 2014
Az attól függ. Nyílt vonalon nálunk 4 méter az előírt vágánytengely-távolság (ez a modulszabványban 34 mm), régi építésű állomáson 4,75 m, kb. '80 után átépített állomáson 5 méter (és ezek egész számú többszöröse).
(#28564) masTTertape válasza gmarc hozzászólására (#28560) Válasz Jan 21, 2014
Ilyenkor azt érdemes figyelembe venni, hogy ha az állomásodon a váltó után ér véget a bent álló vonatod és kitérőbe akarsz egy mondjuk Y kocsis stokkot tolni, akkor a kocsivégek svenkelése, vagy a kocsi közepe éppen beleérhet az ott álló többibe.
(#28566) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#28564) Válasz Jan 21, 2014
Erre való a biztonsági határ jelző.

Egy fehér-fekete-fehérre mázolt fa-vagy betongerenda, esetleg síndarab a vágányok között. Egyszerűen kivitelezhető és mutatós szerkezet.


Biztonsági h...jpg
 
(#28571) róbertke válasza kombi hozzászólására (#28566) Válasz Jan 21, 2014
Na majd legközelebb megmutatod nálad élőben ....
(#28573) kombi válasza róbertke hozzászólására (#28571) Válasz Jan 21, 2014
Beszéljen helyettem inkább egy kép

Kép1k.jpg
 
(#28581) lakasi hozzászólása Válasz Jan 22, 2014
Örömhír a MÁV berkeiből. LENCSE 001 - újabb gördülő, amit lehet modellezni.
Bővebben: Link
(#28584) sunocske válasza lakasi hozzászólására (#28581) Válasz Jan 22, 2014
Kár, hogy egyelőre csak ez a kettő épül. Mert szerencsétlen UDJ-k már igencsak a harmadik X-es éveiket tapossák, és ez sajnos érződik a teljesítményükön is...
(#28585) gmarc válasza sunocske hozzászólására (#28562) Válasz Jan 22, 2014
Köszi, biztonsági határjelzőkkel mindenképp operálnék. Akkor folytatom a tervezést a G5-ös síndarabbal együtt, meg majd veszek próbaképp pár síndarabot élőben is elpróbálni, hogy néz ki.
(#28586) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#28584) Válasz Jan 22, 2014
A MÁV Csoportnak vannak/lesznek a legdrágább járművei: a több milliárdos fejlesztések a két-két prototípuson oszlanak, lásd akár az IC+ kocsikat is. Megvan a csinnadratta, aztán a kutyának sem kell, vagy rájönnek, hogy nincs rá pénz.
(#28599) FriTTz válasza lakasi hozzászólására (#28581) Válasz Jan 22, 2014
Szerintem elég nyizige daru van rajta!
Azt hittem valami komolyabb szerkezet, a fülke is lehetne áramvonalasabb még ha munkagép is!
Sok munkája nem volt vele a formatervezőnek, persze így olcsóbb.
Ennyi erővel viszont rakhattak volna egy fél Ikarus kasznit is.
Vagy legalább csináltak volna olyat amit már gyárt valamelyik modellgyártó cég!
(#28600) UWH válasza FriTTz hozzászólására (#28599) Válasz Jan 22, 2014
Valami hasonlóra gondoltál?

05_180518.jpg

110921-railb...jpg
 
(#28601) FriTTz válasza UWH hozzászólására (#28600) Válasz Jan 22, 2014
Hát sokkal szebb!
(#28606) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#28599) Válasz Jan 22, 2014
Én azt nem értem, hogy miért kell a spanyolviaszt itthon mindig újra feltalálni. Több külföldi társaságnál van forgalomban hasonló szerkezet. A Magyar viszonyokat ismerve legalább 5x annyi volt kifejleszteni, legyártani és engedélyeztetni a hazai darabot, mint venni egyet a már kész és kipróbált megoldások közül.

Lehet fel kellene végre fognia pár embernek, hogy a hazai vasúti gépgyártásnak múltja és történelme van, nem pedig jövője. Ami volt azt őrizzük és ápoljuk, de ezt kár erőltetni, csak felesleges pénzkidobás.

Minek erre százmilliókat költeni, hiszen annyi hely van az országba ahol még nincs stadion. (Ez utóbbi csak feketehumor)

Lencse.png

robel.png
 
(#28607) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#28606) Válasz Jan 22, 2014
Ez pontosan így van!
Bizonyára sok ment a zsebekbe is.
Arra viszont nem gondolnak, hogy ha olcsóbb akkor többet el tudnak adni belőle.
Kabos Gyulának volt egy kabaréja a fotellel, hogy "mi került ezen a fotelen ennyibe?" !
Nekem is ez a kérdésem mivel ha jól látom a forgóvázat azt sem nekik kellett megtervezni mert volt már, a motort vették bele, tehát azt sem kellett megtervezni, a daru se saját szerintem, tehát a mérnöküknek kellett egy főkeretet és egy kasznit tervezni, a pilkingtonnál vágnak bele üveget, egy jobb műszerboltban megveszik hozzá a kapcsolókat és műszereket!
Saját maguknak megadják a hatósági engedélyt és kész.
Mindez csak műhely kérdése, kb 20 millióból kijönne szerintem és lehet sokat mondtam.
Ha tudnám mekkora a motorblokk és a daru akkor lehetne pontosabb árat mondani.
(#28608) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#28607) Válasz Jan 22, 2014
Egyébként a "hóeke" is konkrétan egy vicc rajta, egy komolyabb hóban pont semmit nem ér.

Régen ezt így oldották meg: Bővebben: Link

A 33-as hóeke magában 29 tonnát nyom, és néha még ez is kevés volt.

Ma meg így megy: Bővebben: Link

De biztosan jól lehet majd a műhely előtt bohóckodni azzal a "hólapáttal"

DSC02461.JPG
 
(#28612) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#28607) Válasz Jan 22, 2014
off

Szerintem Márkus Lászlóra gondoltál...

on
(#28615) Vumurt89 hozzászólása Válasz Jan 22, 2014
A roco idei újdonságai között a 36215-ös cikkszámú DB-AG-s Ludmilla az tulajdonképpen mi akar lenni, mert a honlap is elég szűkösen fogalmaz és a nagyított képen például a pályaszám is ki van takarva. Egyébként 99 euróért jó alapnak tűnik GySEV Ludmillának)
(#28616) FriTTz válasza Gashpy hozzászólására (#28612) Válasz Jan 23, 2014
Igen, bocsánat!
A hóekét meg csak azért nem említettem meg mert tényleg vicc!
Szerintem valami közúti kotró lehet és nem is hinném, hogy hóban kimennek pályát építeni!
Annyi a pozitív az egészben, hogy hazai termék.
(egy része)
Ilyenkor vagyok igazán szomorú. hogy volt gyárunk (GANZ) ahol azért csináltak jót is bőven és most nincs ott semmi csak ...
A média meg szereti a nagy számokkal hülyíteni a birkákat!
(#28618) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#28608) Válasz Jan 23, 2014
Képzelem mikor a műszakvezető kiszól a melósnak, hogy:

- Józsi menjenek már ki a hóekével és tolják le az udvaron a havat!
- De főnök, ez kötött pályás!
- Nem érdekelnek a kifogásai Józsi, menjen és csinálja meg!
(#28621) róbertke hozzászólása Válasz Jan 23, 2014
(#28622) róbertke hozzászólása Válasz Jan 23, 2014
(#28623) lakasi válasza wolfchild hozzászólására (#28606) Válasz Jan 23, 2014
Csak fanyalogtok, fanyalogtok. És a nemzeti büszkeség hol van. Kicsi is, csúnya is, gyönge is, 20 centis hóban már elakad - DE a MIÉNK!
(#28625) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#28607) Válasz Jan 23, 2014
Most nem azért, hogy a mundér becsületét védjem, de sok butaságot összehordtál...
Az a nyüzüge daru pontosan annyit tud, amennyit az elődje, az UDJ. Annak kapcsán is tegyük fel a kérdést, hogy mit kellett rajta megtervezni! A motorja fekvő Rába D2156 szívó, a kasztnija egy kocka, az üvegek ismerősek lehetnek az Ikarusról, akárcsak a mechanikus hajtómű. Ja, csak az a jármű már lassan 30 éves, egy tengelye hajtott és egy megrakott zúzottköves kocsival már szenved az aszódi emelkedőn (takony időben meg mindenhol).

Azt felejtsük már el, hogy egy ilyen gépnek csak az a dolga, hogy az udvarból kivigyen hat méter sínt meg két lapát zúzottkövet! Ilyen (főleg az utóbbi) nincs. Ennek a gépnek tudnia kell elmenni Gyöngyösre a gyárba kitérő alkatrészekért, 24-30 méteres síneket kell mozgatnia a két Rgs kocsiján (az UDJ-nek ez már üresen is feladat!) ,az uzsai bányába zúzottkőért (és azért az se baj, ha nem sírja el magát a kenesei dombok között), és még sorolhatnám, hányféle dologra lehetne használni, amire az alant linkelt Robel gép is csak korlátozottan képes. Tovább nem részletezném, mert üzleti titkokat nem akarok kikotyogni, de abban biztos vagyok, hogy sokkal kevesebb pénz vándorolt a zsebekbe, mint gondolnád. A mérnöki munkát meg sose becsüld alá, mert nem a formatervezett kasztni a műszaki bravúr, hanem az az alváz, ami kibír 30 évet repedés, törés nélkül.

A vizsgáztatós részen meg ne haragudj, de jó nagy hülyeséget írtál... Az a három bötű, hogy NKH, meg KTI, mond valamit?
(#28626) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#28621) Válasz Jan 23, 2014
BTTB V36 olasz változatai: FS D 236.002 és az FS D 236.001
(#28627) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#28608) Válasz Jan 23, 2014
Ez a járgány nem hoekézésre lett kitalálva, ahhoz maga a járgány teljesen alkalmatlan. ( nem is igen tudom, hogy honnan vettétek, hogy ez hoeke - megint valamilyen frissen sült ujságiro találta fel a spanyolviaszt? )
Azzal az ekével csak a porhot meg hasonló aproságot lehet eltolni, pl. váltotisztitás, faágak eltakaritása stb. Szerintem másra ezt nem is tervezték, mert másra a jármü alapbol alkalmatlan ( könnyü).
Az árral meg nem kell ilyen modon vagdalozni, hiszen valoszinü az egész hidraulikát be kellett épiteni ( a motoron kivül), és az már nem apropénz...
Lapozás       188/436    
Frissek
  2024. Nov, 30. Szo
1:15:46
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés