Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       34/86    
(#28443) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#28442) Válasz Jan 18, 2014
Bocs, valóban!
Nos, tényleg szívás volt, így maradtam ennél a verziónál.
(#28475) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#28178) Válasz Jan 19, 2014
Halad a kereszteződés!

Tudom, hogy nem szép de burkolt lesz az egész

DSC_1137.jpg

DSC_1139.jpg
 
(#28476) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#28475) Válasz Jan 19, 2014
(#28485) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#28476) Válasz Jan 19, 2014
(#28486) róbertke válasza Csukló hozzászólására (#28475) Válasz Jan 19, 2014
Nem lesz ott még egy keresztezés?
(#28487) FriTTz hozzászólása Válasz Jan 19, 2014
TT/TTm íves kereszteződés beépítve!
Elektronyosan bekötve ideiglenesen a próbaüzem kedvéért!
Elsődleges tapasztalatok szerint (azért volt vele munka, de megérte) a normál nyomtávú vasút hibátlanul halad át rajta ellenben a keskeny nyomtávú vasúttal mely a várakozásokkal ellentétben észre sem veszi, hogy "átcsattog" egy kereszteződésen!
Mintha ott sem lenne!
El is kezdett csorogni a nyálam!
(#28490) Csukló válasza róbertke hozzászólására (#28486) Válasz Jan 19, 2014
Nem!

Miért kérded, miből sejted?
(#28495) róbertke válasza Csukló hozzászólására (#28490) Válasz Jan 19, 2014
Mert látszik ott egy másik vágány vége is.
(#28497) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#28487) Válasz Jan 19, 2014
Ügyes vagy!
Örülök!
Fénykép?
Kéretnék az ackönyvbe is beírni ezt a hozzászólást!
(#28500) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#28497) Válasz Jan 19, 2014
Fotót majd akkor rakok fel ha tudok rendeset csinálni, nem akarom telefonos képpel blamálni magam!
Majd megcsinálom neki az ágyazatot és utána fünfminutfotohalt!
(#28501) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#28441) Válasz Jan 19, 2014
Felkerültek a talpfák a H0e váltókra...

H0e_7.15fok_...jpg

H0e_7.15fok_...jpg
 
(#28502) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#28501) Válasz Jan 19, 2014
Ezeket milyen hosszuságúra és kitérésiszögüre készíted?
(#28504) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#28502) Válasz Jan 19, 2014
A hossza 171mm, a kitérés 7,2 fok.
(#28514) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#28504) Válasz Jan 20, 2014
A csúcssínek miért lettek csuklósra csinálva? Ekkora hosszon nem tudott volna anyagában hajlani? (biztos megvan a magyarázat, ez csak a laikus kérdése... )
(#28517) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#28514) Válasz Jan 20, 2014
Mert ez egy valós kitérö kicsonyített mása.
(#28519) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#28517) Válasz Jan 20, 2014
Igazából nem is tudom, a Gyermekvasúton kívül van-e máshol az országban keskeny nyomtávú kitérő rugalmas csúcssínnel
(#28521) etwg válasza sunocske hozzászólására (#28519) Válasz Jan 20, 2014
A rugalmas csucssinekkel a modlelben vigyázzatok, mert az sajnos nem müködik (csak Märklinnél). Igy a modellben mindig kapcsolni kell a váltot, különben rövidzárlat lesz.
(#28522) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#28521) Válasz Jan 20, 2014
Ezt nem értem, megmondom öszintén! Milyen összefüggés van a csúcssín kialakítása, és a váltó elektromos kialakítása között?
(#28525) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#28519) Válasz Jan 20, 2014
Süni! Mi a helyzet az angolváltós cikkel? Azt mondtad, nem kell tèlig várni! Bár azt nem mondtad, melyik télig...
(#28527) Csukló válasza róbertke hozzászólására (#28495) Válasz Jan 20, 2014
Így már értelek!

Nos mellette a sablonfa van az gyárilag kétvágányos de ez a modul egyvágányú kimenettel fog rendelkezni!

Az egyvágányú szabvány pont a fele a duplán, így ha két egyvágányosat teszünk egymásmellé akkor az pótol egy kétnyolcadost.
(#28528) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#28525) Válasz Jan 20, 2014
Esik a hó? Na, ugye.
(#28542) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jan 20, 2014
Új project:

N-es XIII-as kitérő kicsit PECO-sítva (hogy passzoljon a flexi sín talpfakiosztásához) CODE 80-as profilból:

N-es XIII-as...jpg

N-es XIII-as...jpg

N-es XIII-as...jpg
 
(#28567) Csukló hozzászólása Válasz Jan 21, 2014
Sikerült "életképessé" varázsolni a keresztet, az a szörnyet

Ezer bocsánat a kicsit életlen képekért....

DSC_1146.jpg

DSC_1147.jpg

DSC_1148.jpg
 
(#28569) FriTTz válasza Csukló hozzászólására (#28567) Válasz Jan 21, 2014
Csattog?
(#28572) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#28567) Válasz Jan 21, 2014
Azért a forrasztásért még rácsapok majd a kezedre, viszont adtál egy jó ötletet!

Amúgy a Váltógyár fényezőműhelyében nagyüzem volt, 10 kitérőn szárad az első réteg festék!
(#28577) Csukló válasza FriTTz hozzászólására (#28569) Válasz Jan 22, 2014
Nem!
(#28578) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#28572) Válasz Jan 22, 2014
Idézet:
„"viszont adtál egy jó ötletet"”

Hogy én jó ötletet?? Bocsánat! Ígérem nem teszek többet ilyet
(#28587) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#28567) Válasz Jan 22, 2014
Hm... nyákot nem veled fogok készíttetni....
(#28588) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#28587) Válasz Jan 22, 2014
Amióta eszemet tudok én soha nem forrasztottam szépen!
De a járműfestésben azért jobb vagyok!
(#28589) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#28588) Válasz Jan 22, 2014
Cipész maradjon a kaptafánál. A forrasztást meg bízd rám inkább... (Cserébe megígérem: Nem fogok járművet festeni. Pedig a bicajomra ráférne! )
(#28594) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#28542) Válasz Jan 22, 2014
Lassan készen vannak az N-es váltók, már le is festettem őket egy rétegben. Mivel Tillig állítómű lesz alattuk, ezért a csúcssín leforrasztást egy kis darab réz lemezzel megerősítettem jobb a békesség alapon.

N-es XIII-as...jpg

N-es XIII-as...jpg

N-es XIII-as...jpg
 
(#28595) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#28594) Válasz Jan 22, 2014
Na még két kép gyök felől:

N-es XIII-as...jpg

N-es XIII-as...jpg
 
(#28596) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#28589) Válasz Jan 22, 2014
Ha fel hozod a bringát akkor átfestem

Igen, Feri jó lenne ha csak te forrasztanál nekem de nagyon sok van és sajnos a te idő és türelmi kereted is véges
(#28603) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#28596) Válasz Jan 22, 2014
Idézet:
„Ha fel hozod a bringát akkor átfestem ”
De csak úgy,hogy rajta fog ülni.....
(#28614) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#28522) Válasz Jan 22, 2014
Csak röviden:

Két dolog szokott balhét okozni.
Ha polarizálod a szivet (gyököt) akkor csak a helyesen álló nyelv lesz ugyanolyan potenciálon igy a helytelenül állo nyelv rövidzárlatot okoz.
Ha nem polarizálod a gyököt, a nyelvek meg a tösin potenciáljain vannak, akkor ilyen gond nincs, de mind a két esetben jön ugyanaz a mechanikai gond. A mozdony símán felvágja a váltot, de egy könnyü vagon már nem. Annak a kerekei a nyelvek rugozásátol függöen felmásznak a nyelvre, és nem váltják át.
Ha Peco tipusu a mechanizmus, azaz a váltonak felvágáskor át kell billennie a másik helyzetbe az még a jobb megoldás mozdonnyal a vonat élén, ez ugy ahogy müködik, kocsival már nem mindig.
Ha villamos tipusu a rugos válto, azaz csak egy állása a fix és csak átmenetileg lehet felvágni ( átnyomni a másik állásba) a modellben a legrosszabb, hiszen valamennyi kocsinak fel kell vágnia (annak minden következményével). Nagyon függ a kerekek belsö távolságától ( H0-ban 14.3 mm), amit sajnos sokan nem igen tartanak be. A mozdonytengelyeken még ugy ahogy, de a vagonokon már nem mindig ( vékonyabb kerekek-nagyobb távolság), igy a felvágás bizonytalan. Ráadásul a válton szorulnak a tengelyek, ami egyébb galibát okoz. A modellkerekek nyomkarimái nem optimális kialakitásúak a felvágásra. A villamos kerekei sem véletlenül olyanok amilyenek és térnek el a vasuti kerekektöl.
Ha olyan puhára veszed a rugot, hogy ne akadjon meg rajta a vagon, akkor meg nem mindig nyomodik vissza az alaphelyzetbe. Azaz a szemböl jövö vonatok fognak siklani, föleg, ha ivbe kellene menniük. Sajnos sokszor még a meghajtott váltokkal is szoktak ilyen bajok lenni, a "felvágottakkal" eddig mindig csak szivtunk.
(#28620) róbertke válasza etwg hozzászólására (#28614) Válasz Jan 23, 2014
Ezek szerint modellezésben "felejtős" a rugós váltó, csak a forgalmi állapotnak megfelelő helyes vágányút beállítás marad.
(#28624) etwg válasza róbertke hozzászólására (#28620) Válasz Jan 23, 2014
Szerintem igen, és a bajok a méretaránnyal forditott viszonyban vannak ( kisebb méret - nagyobb baj).
(#28628) sunocske válasza etwg hozzászólására (#28614) Válasz Jan 23, 2014
Nono!

Ha jól értem, akkor itt most két fogalom keveredik. A rugós váltó és a rugalmas csúcssín nem ugyanaz!
(#28629) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#28525) Válasz Jan 23, 2014
A cikkhez az anyaggyűjtés megtörtént (a te egyik angolod lesz a donor ), most már csak valami szöveget kellene köré keríteni
(#28650) etwg válasza sunocske hozzászólására (#28628) Válasz Jan 23, 2014
Persze, hogy nem ugyanaz, azért probáltam némi fényt vetni a váltokra. Ha motoros a meghajto, akkor a rugalmas csucssin nem okoz semmi gondot, viszont szolenoidos meghajtásnál igen).

A válto felvágás meg egy másik kérdés - lásd lejjebb.
(#28653) Csukló hozzászólása Válasz Jan 23, 2014
Le kerültek a vágányok.

P1600567.jpg

P1600573.jpg

P1600574.jpg
 
(#28654) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#28653) Válasz Jan 23, 2014
És hozzá a szörny...

Megjegyzem életem első ilyen alkotása!

P1600568.jpg

P1600572.jpg
 
(#28655) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#28654) Válasz Jan 23, 2014
Szia Csukló!
Extra stabil lett az átszelésed!
Szétesni biztos nem fog!
Az íves részét leforrasztás után vágtad fel?
Nem számít,hogy nem lett a legszebb,ha a végén úgy is aszfaltba lesz süllyesztve.
Szívesen látnám a kész,környezetbe illesztett változatot is.
Furdal a kíváncsiság,hogy milyen jó ötletet merített ebből Váltógyártó (magamtól nem jöttem rá).
Jó modellezést!
(#28656) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#28655) Válasz Jan 23, 2014
Remélem én is, hogy kiderül!
(#28658) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#28655) Válasz Jan 23, 2014
Igen, jól látod!
Első lépés az ív kialakítása volt, aztán ki szedtem a talpfákat majd alá raktam a nyákot, aztán le forrasztottam majd jött az egyenes szakasz és utána a feldarabolás...

Majd a fejleményeket természetesen megosztom itt is de téged és mindenkit szívesen látom a kiállításainkon!
(#28659) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#28658) Válasz Jan 23, 2014
Szia Tomi,

mikor lesz a következő kiállítás, ha már így megemlítetted?
Üdv
Zsolti
(#28664) Csukló válasza zsolesz74 hozzászólására (#28659) Válasz Jan 23, 2014
Konkrét kiállításra jelenleg csak a TEMOFESZT-re készülünk, de van esély egy tavaszi eseményre is!

Amint biztosat tudok ígérem szolok!
(#28723) Frankye válasza HOTotya hozzászólására (#28603) Válasz Jan 24, 2014
Köszi!
(#28724) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#28654) Válasz Jan 24, 2014
És - reméljük - az utolsó is, ilyenből...
(#28732) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#28724) Válasz Jan 24, 2014
Ez kicsit gonosz volt föhóhérom!
Lapozás       34/86    
Frissek
  2024. Nov, 27. Sze
1:43:23
  Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt
Hirdetés