|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#28443) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#28442)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2014 |
|
Bocs, valóban!
Nos, tényleg szívás volt, így maradtam ennél a verziónál. |
(#28475) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#28178)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
Halad a kereszteződés!
Tudom, hogy nem szép de burkolt lesz az egész |
|
(#28476) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#28475)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
|
(#28485) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#28476)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
|
(#28486) róbertke válasza Csukló hozzászólására (#28475)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
Nem lesz ott még egy keresztezés? |
(#28487) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
TT/TTm íves kereszteződés beépítve!
Elektronyosan bekötve ideiglenesen a próbaüzem kedvéért!
Elsődleges tapasztalatok szerint (azért volt vele munka, de megérte) a normál nyomtávú vasút hibátlanul halad át rajta ellenben a keskeny nyomtávú vasúttal mely a várakozásokkal ellentétben észre sem veszi, hogy "átcsattog" egy kereszteződésen!
Mintha ott sem lenne!
El is kezdett csorogni a nyálam! |
(#28490) Csukló válasza róbertke hozzászólására (#28486)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
Nem!
Miért kérded, miből sejted? |
(#28495) róbertke válasza Csukló hozzászólására (#28490)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
Mert látszik ott egy másik vágány vége is. |
(#28497) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#28487)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
Ügyes vagy!
Örülök!
Fénykép?
Kéretnék az ackönyvbe is beírni ezt a hozzászólást! |
(#28500) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#28497)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
Fotót majd akkor rakok fel ha tudok rendeset csinálni, nem akarom telefonos képpel blamálni magam!
Majd megcsinálom neki az ágyazatot és utána fünfminutfotohalt! |
(#28501) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#28441)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
Felkerültek a talpfák a H0e váltókra... |
|
(#28502) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#28501)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
Ezeket milyen hosszuságúra és kitérésiszögüre készíted? |
(#28504) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#28502)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2014 |
|
A hossza 171mm, a kitérés 7,2 fok. |
(#28514) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#28504)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
A csúcssínek miért lettek csuklósra csinálva? Ekkora hosszon nem tudott volna anyagában hajlani? (biztos megvan a magyarázat, ez csak a laikus kérdése... ) |
(#28517) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#28514)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
Mert ez egy valós kitérö kicsonyített mása. |
(#28519) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#28517)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
Igazából nem is tudom, a Gyermekvasúton kívül van-e máshol az országban keskeny nyomtávú kitérő rugalmas csúcssínnel |
(#28521) etwg válasza sunocske hozzászólására (#28519)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
A rugalmas csucssinekkel a modlelben vigyázzatok, mert az sajnos nem müködik (csak Märklinnél). Igy a modellben mindig kapcsolni kell a váltot, különben rövidzárlat lesz.
|
(#28522) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#28521)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
Ezt nem értem, megmondom öszintén! Milyen összefüggés van a csúcssín kialakítása, és a váltó elektromos kialakítása között?
|
(#28525) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#28519)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
Süni! Mi a helyzet az angolváltós cikkel? Azt mondtad, nem kell tèlig várni! Bár azt nem mondtad, melyik télig... |
(#28527) Csukló válasza róbertke hozzászólására (#28495)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
Így már értelek!
Nos mellette a sablonfa van az gyárilag kétvágányos de ez a modul egyvágányú kimenettel fog rendelkezni!
Az egyvágányú szabvány pont a fele a duplán, így ha két egyvágányosat teszünk egymásmellé akkor az pótol egy kétnyolcadost. |
(#28528) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#28525)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
Esik a hó? Na, ugye. |
(#28542) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 20, 2014 |
|
Új project:
N-es XIII-as kitérő kicsit PECO-sítva (hogy passzoljon a flexi sín talpfakiosztásához) CODE 80-as profilból: |
|
(#28567) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2014 |
|
Sikerült "életképessé" varázsolni a keresztet, az a szörnyet
Ezer bocsánat a kicsit életlen képekért.... |
|
(#28569) FriTTz válasza Csukló hozzászólására (#28567)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2014 |
|
Csattog?
|
(#28572) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#28567)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2014 |
|
Azért a forrasztásért még rácsapok majd a kezedre, viszont adtál egy jó ötletet!
Amúgy a Váltógyár fényezőműhelyében nagyüzem volt, 10 kitérőn szárad az első réteg festék! |
(#28577) Csukló válasza FriTTz hozzászólására (#28569)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Nem! |
(#28578) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#28572)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Idézet: „"viszont adtál egy jó ötletet"”
Hogy én jó ötletet?? Bocsánat! Ígérem nem teszek többet ilyet |
(#28588) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#28587)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Amióta eszemet tudok én soha nem forrasztottam szépen!
De a járműfestésben azért jobb vagyok! |
(#28589) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#28588)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Cipész maradjon a kaptafánál. A forrasztást meg bízd rám inkább... (Cserébe megígérem: Nem fogok járművet festeni. Pedig a bicajomra ráférne! ) |
(#28594) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#28542)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Lassan készen vannak az N-es váltók, már le is festettem őket egy rétegben. Mivel Tillig állítómű lesz alattuk, ezért a csúcssín leforrasztást egy kis darab réz lemezzel megerősítettem jobb a békesség alapon. |
|
(#28595) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#28594)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Na még két kép gyök felől: |
|
(#28596) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#28589)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Ha fel hozod a bringát akkor átfestem
Igen, Feri jó lenne ha csak te forrasztanál nekem de nagyon sok van és sajnos a te idő és türelmi kereted is véges |
(#28603) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#28596)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Idézet: „Ha fel hozod a bringát akkor átfestem ” De csak úgy,hogy rajta fog ülni..... |
(#28614) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#28522)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Csak röviden:
Két dolog szokott balhét okozni.
Ha polarizálod a szivet (gyököt) akkor csak a helyesen álló nyelv lesz ugyanolyan potenciálon igy a helytelenül állo nyelv rövidzárlatot okoz.
Ha nem polarizálod a gyököt, a nyelvek meg a tösin potenciáljain vannak, akkor ilyen gond nincs, de mind a két esetben jön ugyanaz a mechanikai gond. A mozdony símán felvágja a váltot, de egy könnyü vagon már nem. Annak a kerekei a nyelvek rugozásátol függöen felmásznak a nyelvre, és nem váltják át.
Ha Peco tipusu a mechanizmus, azaz a váltonak felvágáskor át kell billennie a másik helyzetbe az még a jobb megoldás mozdonnyal a vonat élén, ez ugy ahogy müködik, kocsival már nem mindig.
Ha villamos tipusu a rugos válto, azaz csak egy állása a fix és csak átmenetileg lehet felvágni ( átnyomni a másik állásba) a modellben a legrosszabb, hiszen valamennyi kocsinak fel kell vágnia (annak minden következményével). Nagyon függ a kerekek belsö távolságától ( H0-ban 14.3 mm), amit sajnos sokan nem igen tartanak be. A mozdonytengelyeken még ugy ahogy, de a vagonokon már nem mindig ( vékonyabb kerekek-nagyobb távolság), igy a felvágás bizonytalan. Ráadásul a válton szorulnak a tengelyek, ami egyébb galibát okoz. A modellkerekek nyomkarimái nem optimális kialakitásúak a felvágásra. A villamos kerekei sem véletlenül olyanok amilyenek és térnek el a vasuti kerekektöl.
Ha olyan puhára veszed a rugot, hogy ne akadjon meg rajta a vagon, akkor meg nem mindig nyomodik vissza az alaphelyzetbe. Azaz a szemböl jövö vonatok fognak siklani, föleg, ha ivbe kellene menniük. Sajnos sokszor még a meghajtott váltokkal is szoktak ilyen bajok lenni, a "felvágottakkal" eddig mindig csak szivtunk. |
(#28620) róbertke válasza etwg hozzászólására (#28614)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Ezek szerint modellezésben "felejtős" a rugós váltó, csak a forgalmi állapotnak megfelelő helyes vágányút beállítás marad. |
(#28624) etwg válasza róbertke hozzászólására (#28620)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Szerintem igen, és a bajok a méretaránnyal forditott viszonyban vannak ( kisebb méret - nagyobb baj). |
(#28628) sunocske válasza etwg hozzászólására (#28614)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Nono!
Ha jól értem, akkor itt most két fogalom keveredik. A rugós váltó és a rugalmas csúcssín nem ugyanaz! |
(#28629) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#28525)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
A cikkhez az anyaggyűjtés megtörtént (a te egyik angolod lesz a donor ), most már csak valami szöveget kellene köré keríteni |
(#28650) etwg válasza sunocske hozzászólására (#28628)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Persze, hogy nem ugyanaz, azért probáltam némi fényt vetni a váltokra. Ha motoros a meghajto, akkor a rugalmas csucssin nem okoz semmi gondot, viszont szolenoidos meghajtásnál igen).
A válto felvágás meg egy másik kérdés - lásd lejjebb. |
(#28653) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Le kerültek a vágányok. |
|
(#28654) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#28653)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
És hozzá a szörny...
Megjegyzem életem első ilyen alkotása!
|
|
(#28655) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#28654)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Szia Csukló!
Extra stabil lett az átszelésed!
Szétesni biztos nem fog!
Az íves részét leforrasztás után vágtad fel?
Nem számít,hogy nem lett a legszebb,ha a végén úgy is aszfaltba lesz süllyesztve.
Szívesen látnám a kész,környezetbe illesztett változatot is.
Furdal a kíváncsiság,hogy milyen jó ötletet merített ebből Váltógyártó (magamtól nem jöttem rá).
Jó modellezést! |
(#28656) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#28655)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Remélem én is, hogy kiderül! |
(#28658) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#28655)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Igen, jól látod!
Első lépés az ív kialakítása volt, aztán ki szedtem a talpfákat majd alá raktam a nyákot, aztán le forrasztottam majd jött az egyenes szakasz és utána a feldarabolás...
Majd a fejleményeket természetesen megosztom itt is de téged és mindenkit szívesen látom a kiállításainkon! |
(#28659) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#28658)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Szia Tomi,
mikor lesz a következő kiállítás, ha már így megemlítetted?
Üdv
Zsolti |
(#28664) Csukló válasza zsolesz74 hozzászólására (#28659)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Konkrét kiállításra jelenleg csak a TEMOFESZT-re készülünk, de van esély egy tavaszi eseményre is!
Amint biztosat tudok ígérem szolok! |
(#28723) Frankye válasza HOTotya hozzászólására (#28603)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
Köszi! |
(#28724) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#28654)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
És - reméljük - az utolsó is, ilyenből... |
(#28732) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#28724)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2014 |
|
Ez kicsit gonosz volt föhóhérom! |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 1:47:34 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|