|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#28791) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#28787)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Igen. Eddig csak betonaljas töltéses volt, most lesz (tervben van) a faaljas töltéses.
Az, hogy ez vonatkozik-e az összes létező idomra, nem tudom. |
(#28792) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Néhány fotó a terepasztal új lakójáról. Jó nézelődést, szép estét Uraim! |
(#28793) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#28790)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
|
(#28794) róbertke válasza Lezlinilzen hozzászólására (#28792)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Ma este egy ugyanilyen gépecskében gyönyörködhettem ..... |
(#28795) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#28792)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Elájultam. Nagyon jó.
|
(#28796) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#28789)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Köszönöm Laci kérem a kimerítő és tartalmas segíTTséget!
Mindjárt képben vagyok...
Miki |
(#28797) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Minden TT-s modellező egészségére!
|
|
(#28798) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Épülés van.
Nagy feladatra készül Gabi-tó rendező... |
|
(#28799) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#28798)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
És néha be-becsusszan egy kis baki is.
Sínszál és lepkenyelv. |
|
(#28800) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#28791)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Köszönöm szépen a felhomályosítást.
Köszi:Miki
|
(#28801) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#28800)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
A te egészségedre is! |
(#28802) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#28798)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
MesTTerem csak nem???
Végre Te is használod az ágyazatos síneket!
|
(#28803) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#28802)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Mindig is használtam, mert van belőle dögivel, viszont ehhez a projekthez kevésnek bizonyul, így kiegészül némi sínszál-talpfarács kombóval. |
(#28805) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#28803)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Én még modulokat is ebből építettem,bár biztosan el leszek érte átkozva... |
|
(#28806) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#28803)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2014 |
|
Csak egy keret kellene hozzá és már kész is...
Üzembiztosak analóg üzemben.
A rakodóért most is hála Zeg.-i mesTTeremnek...
Miki
|
(#28817) reszelozsir válasza Lezlinilzen hozzászólására (#28792)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Tökéletesen passzol a környezetbe (ez is). |
(#28818) Lezlinilzen válasza reszelozsir hozzászólására (#28817)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Kellemes meglepetés volt a PIKO-tól, le a kalappal előttük.
|
(#28825) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Sziasztok!
Feltettem az apróba egy nagyobbacska plexi lapot: Bővebben: Link
Az első jelentkező viheti, tulajdonképpen mérete miatt akár kis asztal is készíthető belőle, masszív nehéz anyag, nem hajlik, nem törik könnyen.
Ha valaki, inkább gördülőállományt adna érte cserébe, az is megoldható.
|
(#28831) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
SziaszTTok!
Képzettebb kollégák homályosítsanak már fel,hogy a V23 és sárga társai BR101 mennyire voltak a DR-ben elterjedtek?Mekkora darabszámot ért meg a sorozat?
A Br101 szerintetek kapható lesz valahol?
Üdv:Miki |
(#28832) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#28831)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Miki,
Pár héttel ezelőtt sünöcske vezette le a mozdony történetét itt a topikon (is).
A most megjelenő Indóházban is lesz róla írás, igaz a nagyvasúti eredetről egy korábbi szám már bőséggel beszámolt.
Az említett két mozdony elég elterjedt volt a DR-nél, lévén hogy
1. keletnémet mozdony
2. nem hozta volna ki a Piko, ha csak pár db. lett volna belőle
|
(#28838) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
SziaszTTok!
Prefo szerelvényeim egy adott váltón mindig kisiklanak de az az érdekes csaka a hátsó forgózsámollyal...
Nem értem...Cseréljek kerekeket?Mintha a kuplung is belógna...
Ha valakinek van ötlete írja meg nekem.
Miki |
(#28839) maTTato válasza Lezlinilzen hozzászólására (#28789)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Teccik |
(#28842) DinoTT válasza kaTTonai hozzászólására (#28838)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Szia!
Ha műanyag kerekes akkor az összeset cseréld Modmüller fém kerékre. Ha már fém kerekes akkor nézd meg fordítva is siklik-e.
|
(#28843) DinoTT válasza IsTTen hozzászólására (#28755)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Szia,
Otthoni használatra tökéletes lesz a fehér z21 is. A loconetnek modulozáskor van értelme. A többi funkció is inkább nagyüzemi használatkor lehet érdekes.
Ha ki akarod próbálni és jársz Budapesten szívesen segítek.
Üdv
Dénes |
(#28849) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#28831)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Ha azt mondom, hogy több száz darab volt belőle csak a DR-nél a V15B/V18B/V22B típusból, az sok vagy kevés?
Viccet félretéve, a babelsbergi Marx Károly Mozdonygyár 1958-tól 1976-ig ontotta magából ezeket a mozdonyokat, és sok száz került az államvasúthoz, állomási és fűtőházi tolatásra, de akár kisebb mellékvonalakon kezelő tehervonati szolgálatra is. Azonban még ennél is több került kikötőkbe, iparvasutakra, illetve majdnem minden KGST országba exportra. Pl. Csehszlovákiába (nekik megvolt a saját gyártású T211 szériájuk) és Lengyelországba nem került belőlük, mint ahogy a Szovjetunióba sem (de Kínába viszont ment egy párszáz darab). Egy kisebb kontingens Egyiptomnak is jutott.
Apróság, de érdekes adalék lehet, hogy nagyon kis méretű iparvasúti üzemekbe is került rengeteg ilyen mozdony, ahol gyakran pályaszámot se kaptak, csak felstencilezték az oldalára a gyár nevét, amit kiszolgáltak vele. Ahol már több mozdony is dolgozott, ott általában 1 volt a pályaszáma a legelső mozdonynak, utána érkezési sorrendben 2, 3 stb. A legnagyobb üzemeknek saját pályaszámrendszerük volt, de ez véletlenül sem keveredett az államvasútiéval (ld. nálunk az ózdi és diósgyőri belső használatú pályaszámok). Néhány nagyobb járműjavító a saját mozdonyait WL x (Werklok és egy arab szám) pályaszámmal látta el. |
(#28851) Lezlinilzen válasza maTTato hozzászólására (#28839)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Nekem is! |
(#28852) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#28838)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Majd Sünöcske beszabályoztatja a váltót.
Csak hogy ismét egy hasznos tanácsot adjak. |
(#28853) IsTTen válasza DinoTT hozzászólására (#28843)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Köszi a választ! Én is erre gondoltam, hogy hétköznapi használatra a fekete Z21-es plusz funkcióira nem igen lesz szükségem. 2-3 mozdonyt szeretnék működtetni vele egyszerre amire szerintem a fehér is elég lesz ahogy a leírásokból kivettem! Köszi a kipróbálási lehetőséget is ha Budapesten járok még lehet, hogy szavadon foglak! |
(#28854) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#28849)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Köszönöm szépen a választ.
Üdv:Miki |
(#28855) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#28852)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Nem a váltó a bűnös...Idáig soha semmi nem siklott rajta...
Kipróbálom a kerékcserét.
Miki |
(#28856) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Valaki megmondaná nekem, hogy a Hercules 761 Metrans mozdonynak milyen kötődése van hozzánk? Ez egy magán vasúttársaság mozdonya (cseh)? |
(#28862) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#28856)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
|
(#28865) kombi válasza IsTTen hozzászólására (#28856)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
A Metransnak futnak nálunk is vonatai. Pl Koper--Budapest- Kikötő között rendszeresen jár a Herki konténervonatokkal. |
(#28866) kombi válasza kombi hozzászólására (#28865)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Íme egy eléggé rossz, ellenfényes kép az akkor még friss mozdonyról 2011 júliusából. Helyszín: Budapest-Soroksári út. |
|
(#28867) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#28862)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2014 |
|
Elnézést, félreláttam, nem Miki vagy.
Nekem is a Google segített eligazodni Metrans kérdésben. |
(#28868) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#28862)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Gábor, ez nem volt fair
(A vélelmezett behelyettesítést követően...)
Az első 10 találatból 6 modellvasúti linket nyit meg....
A maradékból egy az újságotok webes felületét.
És további háromból is csak az összesített 4. helyen szerepel az első helyes nagyvasúti válasz....
BZ |
(#28869) masTTertape válasza saetta hozzászólására (#28868)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Zoli, erről volt már itt szó, hogy a google a netezési szokások alapján állít fel találati sorrendet. Tehát, ha nálad főként modelles oldalak vannak folyamatosan beindexelve (és tudom, hogy azok...), akkor neked értelemszerűen az a csoportosítás jön fel. Nálam első a metrans hivatalos oldala, majd az iho oldalai, illetve több vasúti témával foglalkozó blog. Pedig érdekes, hogy én is jellemzően modelles oldalakat nézegetek. |
(#28870) M298 válasza IsTTen hozzászólására (#28856)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Egy magyar vasúttársaság mozdonyvezetői vannak a vezetőállásban, akik néha NOHAB-ot is vezetnek. |
(#28871) IsTTen válasza M298 hozzászólására (#28870)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Köszi a választ! A többieknek üzenem, hogy a google-ban én is rákerestem, mivel egy jó pár helyen MÁV-os mozdonyként tüntetik fel egyesek ezért nem igazán értettem mi köze lehet a MÁV-hoz! Vagyis ha jól értem, akkor csak annyi, hogy magyar mozdonyvezetők is vezetik és áthalad Magyarországon. |
(#28873) sunocske válasza IsTTen hozzászólására (#28871)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Idézet: „mivel egy jó pár helyen MÁV-os mozdonyként tüntetik fel egyesek”
Tudnál mutatni egy pár ilyet? Csak hogy tudjunk szörnyűlködni egy kicsit |
(#28874) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#28831)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Ha kivárod a Kühn-t, akkor lesz. És spórolsz 10Euro-t, mert a Kühn olcsóbb lesz, mint a PIKO |
(#28876) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28874)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Csak győzze kivárni! Mennyi ideig vártuk a "jövőre lesz" MÁV-os Y kocsikat? ))
Egyébként érdekes, hogy a 47300 és a 47301 lekerült a gyártó honlapjáról, a 47302 és 303 cikkszámra meg csak annyit ír, hogy "pillanatnyilag nem elérhető". Magyarul őrült nagy mákom van, hogy jutott nekem a kék V23-asból? |
(#28877) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#28876)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Ennek a negyedévnek a végére iTT lesz. |
(#28878) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28877)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Úgy legyen! |
(#28879) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#28871)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Hát ha István szavait értelmezem, akkor nem biztos. Azaz a "magyar vasúttársaság" megjelölés nem feltétlenül jelenti, hogy mávos.
Egyébként ha csak itt a Soroksári mellett elmegyek, napi szinten látni a Metrans, de ugyanígy a Floyd, az AWT és még megannyi maszek cég mozdonyait. Hogy ezeken kik vezetnek, nem tudni, nem derül ki kívülről, de annyi biztos - és ez talán az egyetlen mávos kötődés - hogy MÁV hálózatot használnak, nekik fizetik a pályadíjat.
Vörös Attila kollégám fergeteges képein nyomon követhető az említett Metrans mozdony, amint konténervonatát cibálja a csepeli ágon. Mindezt az iho.hu portálon, ahol szerintem senki nem írt olyat, hogy a mozdony mávos lenne.
Ez is csak egy gép a sok, magánvasúti masina közül, amik itt dolgoznak hazánkban. Ez meg azért jó, mert ha valaki magyar vonatkozást szeretne, akkor e formában is megtalálja.
Apropó, RTS Herkulest csinált a Piko, mert nekem úgy rémlik, hogy igen, de nem találom? |
(#28880) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#28879)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Jó pár ilyen "maszek" vasúttársaságnak vannak saját mozdonyvezetői. Noch dazu még magyarok is... Pár ismerősőm is van köztük. |
(#28881) IsTTen válasza sunocske hozzászólására (#28873)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Pont itt az egyik fórumozó kollégának a honlapján láttam de nem akarok neki rosszat mert rendes gyerek és lehet csak véletlen elírás a részéről! De ha nagyon keresitek akkor megtaláljátok! De nem csak nála láttam hanem hirdetésekben is találkoztam vele pl. a vaterán anno! Ezért elbizonytalanodtam és ezért merészeltem megkérdezni mert nem láttam rajta semmilyen magyar hivatkozást! De ha kérdésemmel nagyon felkavartam az álló vizet, akkor bocs! |
(#28882) sunocske válasza IsTTen hozzászólására (#28881)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Jó, hát a vatera az nem épp a hiteles információk gyűjtője
Amúgy nem baj az, ha az ember időnként egy-egy témát bedobva felkavarja az állóvizet. A nagyapám sem értette egészen most karácsonyig, hogy mi a lótúró folyik a vasúton, miért nem megy minden úgy, mint a "bezzegakkor" időkben. Aztán elmagyaráztam neki. Azontúl, hogy elég sommás (egyszavas) véleményt nyilvánított, legalább megértette, hogy miért vannak ezek a dolgok Pontosabban nem értette meg, de elfogadta, hogy "ő már csak ilyen régi vágású".
Szóval vannak modellezőtársak, akik a mai közlekedéspolitikai dolgokban nincsenek a helyzet magaslatán, ők megmaradtak azon a szinten, hogy van a MÁV és vannak a többiek - részben igazuk is van. |
(#28883) IsTTen válasza sunocske hozzászólására (#28882)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Nem okoskodásként írtam egyébként a tudatlanság vezérelt ebben a dologban! Ha mégis MÁV-os lett volna, akkor gyorsan vettem volna egyet a boltban mert ezeket gyűjtöm de gyanús volt a dolog! Egyszerű gyerek vagyok ha valamiről azt írják hogy MÁV-os több helyen is, akkor keresem rajta a MÁV feliratot vagy bármilyen magyar nyelvű utalást, de nem találtam ezért gondoltam, hogy rákérdezek itt ahol nálam tanultabb emberek vannak ebben a témában. Köszönöm a segítséget akkor leszögezhetjük, hogy nem a MÁV tulajdona vagy az üzemeltetője vagy bármi hanem csak itt járkálgat az országban mint sok másik társa!? |
(#28884) sunocske válasza IsTTen hozzászólására (#28883)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Így-így! |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 18:39:59 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|