|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#28980) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28975)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Nem tudod feltölteni valahová? Vagy akkor már mindegy, hogy itt van-e, vagy másutt? Esetleg tömörített formában? |
(#28981) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#28980)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Van adobe-m, de nem tudom a gyártól küldött fájlt szerkeszteni. Gondoltam leszedem belőle az N-es oldalakat, de sajna nem megy... És tömörítve is 5,15M
A vasuTTmodellen fennt van. |
(#28986) FriTTz válasza Frankye hozzászólására (#28969)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Jól írtam mert ÉPPen arany fácán volt a kezemben és éppen hatni kezdett az agyam éppen működő részére! |
(#28988) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28981)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Töltsd le az ingyenes PDF Architect-et azzal elvileg szét lehet szedni a PDF dokumentumot.
|
(#28989) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
|
(#28991) john07_doki hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Megtettem! Másokat is erre ösztönzök! |
(#28993) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#28991)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Tartózkodom. Ez az egyszínű narancs "színterve" a MÁV-nak számomra egy borzalom. |
(#28995) john07_doki válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28993)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Csíííííkooos
De volt, így a Nohab-ok - és ezzel együtt a MÁV - történetéhez (mi több; történelméhez) hozzá tartozik!
Persze ugyanannyi jogod van tartózkodni, mint szavazni. |
(#28996) csíkosháTTú válasza john07_doki hozzászólására (#28995)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Van M61-em. Szép, csillagos, noch dazu: csíkos M61 001. 1972-es, még a fém kardános, az egyik utolsó Zeuke lehetett.
Számomra indifferens, hogy a narancsvörösben melyik lesz.
Ad1: nem fogok venni belőle.
Ad2: ha vennék is, átfestetném, mert nem tetszik. A valóságban sem, modellben sem. Nem szeretném befolyásolni, hogy másoknak melyik a szimpi pályaszám.
Amúgyis: DR Ep. III. forever! |
(#28997) kaTTonai válasza reszelozsir hozzászólására (#28989)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Megtettem...
Én az M61002-nek örülnék.001-nek semmiképpen olyanom már van...
A 002-nek amúgy is még meg van kasztnija..Emlékezzünk rá ezzel!Talán jó indok lenne...
Üdv:Miki |
(#29002) kombi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28996)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Nem tisztem elvenni a MTON népes rajongótáborának kenyerét, de tisztelettel megjegyezném, hogy a csillagos-csíkos Nohab igenis szervesen beleillik a DR III.ba!
Mindössze csak éppen egy feliratos lepedőt kell gyártani a mozdony két oldalára ("Noch eine Nohab-lok nach Ungarn.." vagy valami hasonló felirattal) és máris korhű a mozdony, ugyanis anno a DR-en keresztül jöttek haza a gyárból |
(#29004) sunocske válasza kombi hozzászólására (#29002)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Mi az az MTON? |
(#29007) kombi válasza sunocske hozzászólására (#29004)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Az M61-es masinát tisztelik e néven egyesek.
Ha elég báror vagy, a név eredetéről az indexes vasútmániás anyatopikban kérdezd csak meg Vendégsín kollegát |
(#29008) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Én meg szeretnék egy olyan NOHABOT, amelyik méretarányos, és nem a 40 éves öntőformával készült. Ha lenne ilyen, nem igazán érdekelne a pályaszáma.
Ahogyan látom, TILLIG-éknek kissé nagy az arca ahhoz képest, hogy mit és mennyiért adnak. Sajnos egyelőre nincs is senki, aki alájuk pörkölne. Gondolom a lapok el vannak osztva... |
(#29009) saetta válasza Lezlinilzen hozzászólására (#29008)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Egyetertek. Amugy, ha szamit, akkor a 002-re adjatok le lszi egy szavazatot. 006-ra szavaztam, mart az ma is dolgozik. De nekunk az eszaki parton (Balaton) a 002 volt a legenda. Meg a 004. Nem is ertjuk 007-re minek szavaztak annyian.
Ja es en anno a 002-est vezethettem Akarattyatol Kaptalanig. Ezuton is koszonoet erte.
Szoval ha nem 6-os, akkor 2-es.
Saetta
U.i.: a demokratikus szavazas jegyeben "Szeva bacsi" alairassal a fenzi keresemet direktben is elkuldom a VMC-nek... |
(#29011) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
A szavazógépen a 008-ra adtam a szavazatom. Túl szép és túl jó volt mikor selejtezték, no meg a neve is olyan kedves. "Muzsika" |
(#29012) szergely001 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Szerintem olyan gép kéne, ami már nincs meg. Hogy pályaszám szerint melyik, az mindegy. Úgyis megveszem |
(#29013) Gashpy válasza szergely001 hozzászólására (#29012)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Az én véleményem hogy egy olyan mozdonyszámot válasszunk, amelyiket az elsők között festettek át, ill. végig szolgálta a csillagos korszakot.
Ill. ne legyen meg még a csíkos változata sem
A 19-es, a 01-es, a 14-es kiesik.
Az átfestési sorrend:
1975: 19 (még a BTTB szerinti oldalemblémás)
1976: 1, 17, 12, 7 (átmeneti festés, mind más egy kicsit)
1977: 10, 13, 3, 5, 4 (77-től volt festési szabvány)
1978: 20, 16, 18, 15
1979: 8, 11, 2
1980: 14
1981: 6,9
(forrás: Nagy Nohab Könyv)
További adalék, hogy a 11, 13, 14, 15 a nyolcvanas években szürke tetővel járt. |
(#29015) IsTTen válasza saetta hozzászólására (#29009)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Szerintem a 007 a James Bond miatt van! Én is a 006-ra szavaztam egyébként mert 6.-án születtem! Amikor viszont megláttam a 007-est akkor egyből a James Bond Nohabra szerettem volna újból szavazni de úgy döntöttem csak egyre fogok szavazni és az a 006! Na ezt rakd össze! Semmi köze a vasúti logikához! |
(#29018) Gashpy válasza IsTTen hozzászólására (#29015)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Sajnos részemről pont a 6-os és a 9-es az, ami teljesen kiesett, mert a legcélszerűbb (igaz kicsit szegecsszagú) okból amikor az már narancs volt, akkor nem volt már mellette csíkos... |
(#29032) szergely001 válasza Gashpy hozzászólására (#29018)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Egyáltalán nem szegecsszagú, sőt szerintem jogos szempont. |
(#29033) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Úgy látom a Nohab szavazáson James vezet! |
(#29037) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#29033)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Akko' megyek szavazni, hogy Stirlitz is oTT legyen a mezőnyben... |
(#29038) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29037)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Ha Bormann volt a 13-as, akkor jelentem, hogy azt én választottam |
(#29039) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#29038)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Canaris tengernagyot meg nem látom sehol... |
(#29043) PAJERDT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
2011 Nov. 24
A BTTB Berliner TT Bahnen Zeuke GmbH
Storkower straße 150 - 156 utolsó napjai:
Bontási videó
|
(#29068) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Barna tetős DOSTO középkocsik!
Már csak 3 óra!
Dosto |
(#29069) terkoz válasza PAJERDT hozzászólására (#29043)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Gondolom vagyunk egy páran "öreg motoros"-ok, akik még a Zëuke érában kezdték a TT vasutazást.
Nekem mindig megdöbbentő a látvány. Egyrészt az életem egy darabkája lesz itt semmivé.
Másrészt lenyűgöz a fizikai erő ilyen látványos megjelenése.
Magam is szemtanúja voltam a Vörösmarty téren az ORI ház és a Budai skála, hasonló technikával történő bontásának. Különleges élmény. A nagy gép, mint ha kartondarabkákat szedegetne, úgy bontja a tonnás betonelemeket. Ez igazán akkor tudatosul, amikor hatalmas porral és robajjal földet ér a kibontott elem.
SKÁLA
Talán az cifrább, amikor a ház tetején áll a gép és maga alatt bontja azt.
Gép a háztetőn (gögesd lejjeb a cikket) |
(#29071) etwg válasza terkoz hozzászólására (#29069)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Ez sajnos az élet rendje. Egyszer mindennek vége van, hogy helyet adjon az ujnak. A régebbi generácioknak ez talán szokatlan - az uj gyárakat, irodaházakat meg már eleve csak egy bizonyos idötartamra tervezik, majd csendben vagy nagy lámpafényben eltüntetik. |
(#29072) PAJERDT válasza terkoz hozzászólására (#29069)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Hát igen, sajnos én az épületet csak a 70-es évek újságjainak képeiről ismertem "Modelbahnpraxis", de ott igen komoly volt.
Rengetegen dolgoztak az emeleteken. A gogli térképén még látszik a Gyár de hát a bontás után nem maradt semmi!
|
(#29074) kaTTonai válasza BR95 hozzászólására (#29068)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Üssd le nekem,vagy valaki!!!
Ennyi pénzért 15 Euro...
Miki |
(#29076) csíkosháTTú válasza PAJERDT hozzászólására (#29043)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Azt írja a feltöltő "kisiparos", hogy "Tillig".
Aztán az első kommentelő javítja is, hogy nem a Tillig épülete volt (sosem volt az). Arrafelé is vannak "szakértők", úgy látszik... |
(#29077) TT Putz válasza kaTTonai hozzászólására (#29074)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Szia Miki!
Üdv Berlinből!
Azért vedd ehhez a remek árhoz az esetleges utalási és postaköltséget is!!!
Nem ígérem hogy hozok, de holnap szétnézek a berlini börzén. Bármi lehet ill: Alles ist möglich!
üdv
TT Putz |
(#29078) BR95 válasza kaTTonai hozzászólására (#29074)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Én sajna nem tudom leütni, mert nem E-Bay-ezem... Csak át szoktam néha nézni a kínálatot. |
(#29084) kaTTonai válasza TT Putz hozzászólására (#29077)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Szia!
Rendben és nagyon szépen köszönöm,hogy gondol rám
Herr Kamerad!!!
Üdv:Klaus |
(#29088) etwg válasza TT Putz hozzászólására (#29077)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Nemrégen a Nürnbergerstr. -boltban ( a Ku'damm sarkátol 100 m-re) hagytam egy komoly kerek összeget régi TT modellekért. Az árak nagyon renben voltak. |
(#29104) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Nem én voltam az elkövető, bár kétség kívül hangulatos a modell (csak a valóságban nem létezett így). Egy régi Zeuke egyébként, nagy motorral, rugós, nem cserélhető kupplungokkal, stb. |
|
(#29105) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29104)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Ilyen nekem is van, de már kicsit ujabb ( nem sokkal ) |
(#29106) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
RakTTam fel néhány dolgot az apró rovatba...
Hátha valakinek ilyenekre van szüksége... |
(#29111) szergely001 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Sziasztok!
Olyan kérdésem volna, hogy ki tud viszonylag olcsón, de jó minőségben, CNC vagy lézer vágni.
Aki tud ilyet csinálni, kérem küldjön egy e-mailt. A címem publikus, ott megbeszéljük a részleteket privátban.
Köszi! |
(#29120) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Sziasztok!
Szeretnék feltölteni egy asztal tervet véleményezésre.
Mindenre vevő vagyok, amivel javítani lehetne még rajta (angolváltók, keresztsínek, bármi...)
BTTB asztalról lenne szó, az asztal jobb oldalán alul lenne egy föld alatti "pályaudvar" csak vonattárolás céljából. Középen lenne egy nagyobb állomás, mellette balra pedig egy gyártelep. A nagy állomás fölött pedig egy városrészletet terveztem, ha találok megoldást rá, akkor villamossal.
WinTrack-al készült, ha kell, nagyon szívesen feltöltöm a szerkeszthető fájlt. |
|
(#29122) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#28534)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
A téma régebbi, de az élmény friss. Mintha a metró Kőér utcai telepén is lenne egy ilyen csöppség zöld színben. Utána kérdezhetek, ha valakit érdekel.
(az előzményben szereplő gépre gondolok) |
(#29129) FriTTz válasza benYo91 hozzászólására (#29120)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
1, Középen az állomás kicsit fura, hogy két különálló kör vágányai vannak egymás mellett, de nincs vágánykapcsolat, én beraknák oda néhány váltót!
2, A jobb felső sarokban kicsit értelmetlen szerintem, hogy az alagutat ki lehet kerülni váltóval!
Nem életszerű az a vágánykapcsolat szerintem, én kihagynám.
3, A jobb oldalon lent nem lesz jól látható a hegyoldal mint tulajdonképpen melletted a hátad mögött lesz!
Azt a részt át kéne tervezni szerintem a láthatóság miatt olyanra, hogy a domboldal feléd nézzen ne veled egy irányba felfelé!
4, A baloldali állomásról két vágány jön ki és szerintem mind a 2 végén át kéne dolgozni a váltókörzetet, hogy rendes kétvágányos vonal legyen.
Amit írtam az nem szentírás! |
(#29133) reszelozsir válasza benYo91 hozzászólására (#29120)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Hali! FriTTz kollégát kiegészítve nekem még a jobb alsó sarokban alagútban fekvő kis körpálya tűnt fel. Onnan csak tolatva jöhet ki valami. |
(#29134) benYo91 válasza reszelozsir hozzászólására (#29133)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Csatoltam még pár képet a kényes részekről... már ha van olyan, ami nem az
A jobb felső sarokban az a körpálya egy spirál, ami a hegy belselyében lenne...
Az a "gyártelepes" rész pedig tulajdonképpen egy átverés, hogy a dupla vágányos részt összeköthesse.
Az állomáson azért próbáltam kerülni a váltókat a két oldal között, hogy az egyenirányosítást fent lehessen tartani. De ha ez hülyeség, akkor szóljatok. tényleg mindenre vevő vagyok. igazából ezen az asztalméreten szeretnék összehozni bármit, ami viszonylag jól néz ki, és hegyeket-hidakat mindenképp szeretnék, csak hogy még nagyobb legyen a kihívás ( sziklák-stb.)
|
|
(#29136) wolfchild válasza benYo91 hozzászólására (#29120)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia!
Nem "leszólni" szeretném a tervrajzod, mert távol álljon tőlem, de valahogy úgy érzem, hogy el lett kapkodva egy kicsit.
Hely az egyértelműen van sok, de a kihasználtsága szerintem rossz.
A "nagy" állomás mögötti rész parlagon hever, persze gondolom, oda valami gyár vagy akár mi kerül, ha vasútmodellezéssel foglalkozol, akkor arányaiba jobb lenne ha a vasút érvényesülne, nem a "dioráma" jelleg.
A helyben csavargó hókusz-pókusz is érdekes elem lehetne, de a nagyját eldugtad a "szemek" elöl.
Én biztos, hogy a nagy lapos sávba tennék egy pályaudvart + rendezőt gépműhellyel, szolgálati és műszaki részlegekkel, ahol a hegy van, ott szintet emelnék (esetleg többet) és egy kis hegyi vonalat próbálnék lemodellezni. Ahol most a fejállomás van oda meg nem is tudom hirtelen mit tennék.
Természetesen ha már gondolkodsz benne, akkor az egész alá egy tároló részt, úgy megoldva, hogy aki csak át akar haladni az a lehető legkevesebb kitérőn menjen át, esetleg "puffer" vágányokat is betennék, hogy az átmenő forgalom még hosszabb úton közlekedjen, ezáltal növelve a térközök számát és az egyidejűleg közlekedtethető szerelvényeket is.
Persze ez csak az én véleményem, nem akartalak leszólni. Ha viszont neked így tetszik, akkor ne hallgass senkire, bátran csináld meg. |
(#29137) FriTTz válasza benYo91 hozzászólására (#29134)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Add meg a méreteket és a követelményeket és kiokumulálok valamit! |
(#29138) TT Putz válasza kaTTonai hozzászólására (#29084)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Szia Miki!
Tegnap voltam az itteni börzén.
Láttam az Általad keresett emeletest, de csak négyrészes kiszerelésben árulták:
BTTB dobozban: EUR 60.-
Tillig dobozban: EUR 110.-
Murphy nagy ember volt, az összes egyéb verziót lehetett kapni külön-külön is, csak ezt nem...
Szerintem Rédei Tomi lesz a Te embered, aki tengelyenként 1.000.- HUF-ot kér egy-egy ilyen szerelvényért.
Hétfőn megyünk haza, beszélek Tomival, aztán jelentkezem.
Amúgy a börzén jelentős TT választék volt, ráadásul most egy terepasztal és modulkiállítás is volt a programba illesztve, így a belépő is EUR 8.- volt...
Grüss aus Berlin
TT Putz
|
(#29144) benYo91 válasza FriTTz hozzászólására (#29137)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Legjobbnak azt találtam, ha a szobának a méreteit töltöm fel, ahová az asztal kerülne. Igazából még semmi sem fix, tehát az asztal dimenziói is teljesen képlékenyek. A gyerekkori játszadozást szeretném folytatni, és kicsit magasabb szintre emelni. Ami biztos, hogy nem csak a vasútra szeretném kiélezni az asztalt, hanem a terepre is. Tehát valami dioráma jelleget is csempésznék bele, mert az a fajta "mókolás" is nagyon érdekelne.
Akkor... ami a lényeg, a sötétebbik szürke részre mindenképp teli asztal kellene, ugyanis azon a részen van egy 3-4 centis szintkülönbség a szobában, és szeretném elkerülni az aljzatbetonozást.
Jaigen, talán a legfontosabb... analóg BTTB
És persze semmi sem leszólás/beszólás... most kezdtem a dolgot, a Profiktól meg mindenki szeret tanulni!
|
|
|
|
2024. Nov, 30. Szo 6:57:51 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|