|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#28913) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28896)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Szia Csíkos!! Én úgy tudom 2 db kell neki és szerdán megyek hozzád !Ne felejtsd el a hangos Trant se Palika apukának... |
(#28921) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28896)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Pontosan kettő darabra legyen szíved félretenni. Emil is mert, de kicsit később, valószínűleg azt nem láttad.
Köszi szépen. |
(#28923) vanhensing válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28899)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2014 |
|
Ez se szebb! De direkt hagytam a vezetékeket hosszan
hátha átkerül másik modellbe.Egy Digitools Nohab-ban. |
|
(#28932) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#28908)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2014 |
|
Na várjál!
Meg vanhensing is!
Amit Ti csináltok, azt magatoknak bütykölitek meg, nincs is vele semmi baj, még azt is rá lehet mondani, hogy szép munka, mert nincsenek szigeteletlen vezetékvégek, és el van rendezve minden.
Amit én fotóztam le, és kesergek rajta, azért viszont fizettek, nem is keveset!
"Teccik" érteni a két dolog közöTTi különbséget? |
(#28954) mzoli77 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#28611)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2014 |
|
Szia!
Én 2014.01.20-án vettem a DigiSwitch-8 váltódekódert karos jelzők működtetésére, és nem működött.
Ma kicserélték és működik a DS-8. Fürdős T. azt mondta a régebbi processzort rakta be (Ver. 1.44 ?).
Üdv:
mzoli77 |
(#28955) zsolesz74 válasza mzoli77 hozzászólására (#28954)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2014 |
|
A hétvégén mesélték a Digitools bemutatón a fiúk, hogy még most is előfordulnak olyan dekóderek, amikben "kőkori" szoftver van.
Elég egy elfekvő készletből származó eszköz és ennyi.
Egyébként magyarok lévén szerencsére gyorsan tudják orvosolni, nagyon segítőkészek. |
(#28960) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28932)
|
Válasz •
|
Jan 28, 2014 |
|
Ha ezért még pénzt is kértek úgy igen. |
(#28984) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28896)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Illetékes olvtárs!
A TRAN dekódereket szokás firmware ügyileg frissíteni?
Szokott ilyesmi disznóság előfordulni, vagy ezzel nem foglalkoznak.
Ami kijött egyszer az végleges? |
(#28992) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#28984)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Lehet, De miért kéne? Amik Nálad vannak, azok pillanatnyilag a legújabb verziók. |
(#28999) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28992)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Csak technikai jellegű kérdés volt...
Annak csak örülök, ha mindig a legfrissebb áruját hozza el nekem.
No de a régiekkel mit csinál kend? |
(#29000) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#28999)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Most szedtem ki egy régi, DCX74zD-t (három éve nincs gyártásban) egy ősi PIKO BR95-ből, és tettem át egy szintén ősrégi ROCO BR485 motorkocsiba. Csak a Lenz ABC fékezést nem tudja, de a ZIMO funkciókat speciel igen, és ennek is van két tartalék funkciója. Hibátlanul üzemel. |
(#29005) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29000)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
De akkor, ha jól értem szoftvert nem lehet frissíteni benne, hogy tudja a LENZ ABC-t... |
(#29016) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29000)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
|
(#29020) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#29016)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Sejtettem! |
(#29021) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Ti néha értitek is amit írok, vagy ez már nem fontos?
Több esetben előfordul, hogy egy programot finomít a készítője. Ugye Totya????
Időnként újabb ötleteket, esetleg újabb fejlesztéseket is beletesz, ami a készítésekor nem volt még.
Ilyen többek között a LENZ ABC rendszere, vagy egy PID szabályozás, ami csiszolgatható...
...és miután Csíkos azt írta, hogy a DCX74zD még nem tudta, viszont a vas lehet, hogy alkalmas lehet ilyen program futtatására, ezért bátorkodtam feltenni.
Nem ördögtől való a fejlődés, és komoly cégek nem is viszolyognak tőle!
Szóval egy kérdés volt, nem több!
na most lehet ekézni, mert véleményt mondtam! |
(#29023) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Tiszteletem!
Egy érdekes kérdésem lenne
A trainmodules régebbi DCC hurokmodulja mi alapján vált?
Rövidzár/polaritás/feszültségesés?
Van rajta egy poti azt kell addig tekerni, amíg éppen elhallgat a kattogás.
Ez így rendben is van. Szépen kattan a szakaszhatáron.
Ha felkerül újabb 2 mozdony a pályára - máshova - akkor a hurokmodul el kezd kattogni, ha ráfut egy szerelvény a hurokrészre. Ezt át lehet hidalni, ha visszább veszem az érzékenységet a hurokmodul potiján. Ilyenkor nincs gond, de ha csak ismét egy szerelvény van az egész pályán akkor már túl lusta a hurokmodul, és a központ a gyorsabb.
A rendszer szakaszolva van 32 szakaszra foglaltságérzékelőkkel. A gerinc DCC vezetékben (jó vastag), ami a központból jön, nem mérhető számottevő feszültségesés. 4 mozdony mozgása esetén is 0,05V. Azt nem értem, hogy honnét tudja a hurokmodul hány szerelvény van a pályán, amikor a feszültségesés a fő dcc vezetékben minimális - erre van kötve a hurokmodul is. Az egyes szakaszokhoz elég vékony vezetékekkel álltam ki, de azok egy-egy szakaszt látnak el a foglaltságérzékelőtől indulva, azaz egymástól függetlenül gyengék.
A szakaszokon kb. 1,5V feszültségesés van, ha rajta jár egy mozdony jelentősen beterhelve. De ez csak adott szakaszon, a főágban nincs feszültségesés....
A pálya úgy van megszerkesztve hogy a huroktól függetlenül tudjon haladni 3-4 mozdony is folyamatosan, egymástól függetlenül, plusz a hurokban is tudjon egy járkálni a többiektől függetlenül....
Mindezt H0-ban 1,5m*2,5m területen |
(#29024) enamessias válasza diginewl hozzászólására (#29023)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
A hurok modul a foglaltság érzékelő elött vagy után van? |
(#29025) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#29021)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Mi értjük, csak te nem.
Az ilyen kérdések nem nyilvános portyázások kérdései, hanem szellemi tulajdon adása és vétele, igy csak akkor lehet használni, ha erre engedélyek, licenszek vannak.
A trabiba is csak a sufniban épithettél fiat motort. A gyárnak szépen a VW-töl kellett ezt megvennie.
|
(#29026) etwg válasza diginewl hozzászólására (#29023)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
A leirás szerint meg kell keresni azt az állapotot, amikor kapcsolgat a modul, majd a potit visszavenni ettöl a ponttól addig, amig a kattogás meg nem szünik.
Ebböl az következik, hogy a rövidzárlatra reagál, azaz az impulzusokra, igy ha ilyesmit összeszed, akkor azt nem lesz egyszerü kiszürni.
|
(#29027) diginewl válasza enamessias hozzászólására (#29024)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
A hurok szabályosan van bekötve.
Azaz: dcc sínjel -> hurokmodul -> foglaltságérzékelő -> szakaszok.
A hurokmodul több szakaszt is ellát. A foglaltságérzékelőig minden vezeték vastag. |
(#29028) diginewl válasza etwg hozzászólására (#29026)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Ettől félek én is.
Ezért várok egy trainmodules szakit, aki elmondja, mit figyel a modul.
Lehet hogy vékonyak a vezetékek, de ettől még nem kéne ezt csinálnia, hiszen a fő ágban nincs feszültségesés.
Lehet hogy a mozdonyok és a vékony szakasztápláló vezetéket csinálnak együtt zavart a rendszerben, és ezt veszi észre a modul....nem tudom. |
(#29030) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#29005)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
A szoftvere ennek is frissíthető, de a DCX74 sorozat esetében más a helyzet, ha a Lenz ABC miatt kéne frissíteni. Ebben a sorozatban még nem olyan Atmel proci van, ami tudná kezelni az ABC-hez szükséges feszültségmérést, így a probléma ez esetben hardveres. De mint írtam, már vagy három éve nincs gyártásban, a DCX75D-től már a más a proci. De már DCX75 sincs, a DCX76, és a 76z az utód, ezek már eleve tudják az ABC-t. |
(#29031) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#29027)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Idézet: „A hurokmodul több szakaszt is ellát.”
Nyugtass meg, hogy ezek a szakaszok egyetlen hurkon belül vannak! |
(#29034) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29031)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Ááá, ez nem olyan egyszerű.
Csak egy hurok és más semmi. - nem.
Kettő hurok van a pályán, de egymást keresztezik egy szigetelt kereszteződésen keresztül. Így biztosítva van, hogy a kettő közül mindig csak az egyiken lehessen szerelvény. Tehát egy hurok van azon belül több figyelt szakasz.
A hurok/rendes sín között mindenhol rendes kettős szakaszolás van.
|
(#29035) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#29034)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Valahogy nekem ez a megoldás nem igazán tetszik... |
(#29036) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29035)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Íme a pályaterv.
Trackplannerel rajzolgatva... Ne tessék kiröhögni, ez messze nem profizmus, csak enyhe amatőr érdeklődés.
Alul van egy fekete X ez egy hózentróger (egyszerűbb volt így berajzolni).
A felső részen 3 angolváltó 15 fokos, 2 íves váltó, és egy 30fokos kereszteződés van.
A felső rész egy dupla hurok helytakarékosan összebütykölve.
Kékkel jelöltem azt a részt, ahol a hurokmodul teszi a dolgát, és fordítja a polaritást.
Egy szerelvénnyel gyönyörűen megy, VAGY átállítva a hurokmodult máshol is futtatva/rátéve szerelvényeket több szerelvénnyel is működik a pálya. A hangsúly a VAGY-on van.
(Egy szerelvény pl: régi pikoE11+ régi 5 mod. wagen! Igen ez pont olyan hosszú mint a hurok hossza - volt előtte tervezés rendesen )
Ezért lenne jó tudni, mire kattan a Trainmodules hurokmodulja |
|
(#29040) etwg válasza diginewl hozzászólására (#29036)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Azt gondolom tudod, hogy ehhez két modul kell, mert 2 hurkod van.
|
(#29041) diginewl válasza etwg hozzászólására (#29040)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Mindig egy van használatban - amin éppen mozdony jár. A másik üres. |
(#29042) etwg válasza diginewl hozzászólására (#29041)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Ez nem igy müködik. A modulnak nem sok köze van a hasznalatban levö mozdonyhoz. Igy a kérdés értelmetlen. A két hurok egymástol független. Az egyik az angolválto jobb oldali 2 ágánál fut össze a másik meg az angolválto bal oldalára csatlakozo ives válton. Azaz mind a két hurokhoz ki kell alakitgatni a szigetelelést és közvetlenül oda csatlakoztatni a két modul 4-4 kivezetését. Ráadásul az ives váltohoz csatolt hurok két águ - mert ezen a válton is meg az angol válto bal oldalan is összefut. Szoval ez nem egy leányálom.
Amit berajzoltál ( kék vonal nem is hurok - legalább a fele nem). Szoval fuss neki még egyszer.
Majdnem ugy néz ki, hogy 3 modul is fog kelleni. |
(#29044) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29030)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
|
(#29045) diginewl válasza etwg hozzászólására (#29042)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Nem, ez ennél sokkal bonyolultabb!
Kb. 2 éven át csak terveztem ezt a pályát.
A rajz annyiból hibás, hogy lenn jobb oldalon a felső szinten is egy angol, 15 fokos váltó van, nem kereszteződés, de ezt írtam is.
Ez egy nagyon bonyolult hurok rendszer - nekem.
Meg van valósítva, mint mondtam megy rajta minden irányban a szerelvény ide-oda. Nincs gond vele. A kékkel jelölt részeken kell megoldani a polaritás váltást, és ennek olyan hosszúnak kell lennie hogy ráférjen a szerelvény egyben.
Ez adott.
Ennél egyszerűbben nem lehet megoldani Bonyolítani lehet, de erre se anyagi, se időbeli lehetőségem nincs.
Ezt a "leányálmot" a szakaszolásokkal együtt megoldottam, hiszen működik.
A hurokmodul technikája segítene.
Írok a trainmodules-nek talán elárulják mit figyel a modul. Ez talán nem titok.
Akkor tudunk okosabbak lenni. |
(#29046) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#29025)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Miután a Mercedes BMW páros kérdését te feszegetted, a kérdésem pedig abszolút nem erre irányult, így csak te nem értetted!
Csíkos megadta a választ! Ebben a témában csak és kizárólag ő volt kompetens, mivel a TRAN magyarországi képviselője.
Szó sem volt a kérdésemben hackelésről, csak és kizárólag a gyártó terméktámogatásáról kérdeztem.
Mivel hardver eltérés van...de inkább olvasd el, Csíkos nagyon jól elmagyarázta az imént. |
(#29047) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#29046)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Pontosan ugyanarrol beszéltem mint Csikos barátom. Mint láthattad 2 lépes kelett hozzá.
Egy engedély meg egy másik proci. Nem pedig egy upgrade amiröl te irtál.
Gondoltam, hogy a témában valamivel otthonosabb vagy. |
(#29048) etwg válasza diginewl hozzászólására (#29045)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Ha elmerülsz a multkor küldött rajz 27. oldalán akkor talán rájössz, hogy mi a baj. Ahol az ez ellenkezö polaritások összeérnek ott vált polaritást a modul. Ez nyilvánvalo, hogy rövidzárlatra reagál. A te bajod, ha jo a rajz, a bal oldalon 2 vágány megosztva megy ugyanoda, azaz a belsö vágány konfliktusa az ives válton keletkezik a külsöjé meg az angol válton. A jobb oldali kék vonal nem hurok ( a z formájú), csak itt a bal oldali kék vonal a hurok ( u forma), ami viszont osztodik a bal oldali ágban- nincs megjelölve - (sajnos nem tudok rajzolni), igy az sincs kizárva, hogy bizony 2 vonatod van a hurokban. A harmadik hurok meg az angol válto job oldali agábol indul ki de nem ott ahol megjelölted, hanem majdnem megkerüli az egész pályát mire visszaér a jobb oldali angol válton át az eredetihez. Ezen a hurkon is több vonat állhat, ami ugyancsak bonylitja a helyzetet. Sajnos nagyon tulbonyolitottad a pályát és ott kell polaritást váltanod, ahol ez nem igen fog menni.
Én megprobálnám részletesen kézivezérlésre átdrótozni, mert kétlem, hogy egyszerübben automatizálhatod. Ha olyan a vágányut ami hurokba megy le kellene választani rola minden más ágat ( ahol vonatok állhatnak stb.). Ha sikerül valahogyan rajzolni, majd megprobálok valamit kiötleni.
|
(#29049) etwg válasza etwg hozzászólására (#29048)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Megprobaltam megjelölni a hurkokat. A bal oldalon latod zölden pirosan az egyik 2 csomopontot. A nagy vilagoskék meg majdnem beháloza az egész pályát.
Sajnos nem ugy sikerült, mert a rajzolo program összenyomja a rajzot. Sajnálom. Ha kinagyitod talán rájöszz mire gondoltam.
|
|
(#29050) diginewl válasza etwg hozzászólására (#29049)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Ez mind rendben van, de ez nem magyarázza meg miért kattog a hurokmodul fenn, ha odalenn az alsó pályán 1-nél több mozdony szaladgál, fenn pedig a hurokban mászkál egy másik. Ha átállítom a modult a kattogás megszűnik és mehet 3 mozdony is, és lehet a pályán egyszerre 6 is. A hurok körüli állomáson is 2db! Nincs rövidzár. Kipróbáltam, nagyon jó "móka" ez a digit üzem!
A felső szinten minden váltó angol váltó, kivéve a középső kereszteződést. Rengeteg változatos mozdonymenet programozható vele fel
Rövidzár csak az általam sötétkéken behúzott szakaszokon tud létrejönni máshol nem. Gondolatban vedd ki a kék szakaszokat a pályáról, és egy sima dilikör jön ki egy állomással, tehát csak oda kell pólusváltás, akkora méretben, amekkora a szerelvény max. hossza lesz.
****
Térjünk vissza az eredeti kérdésemhez:
A hurokmodul minek kattog, ha több mozdony is van a pályán, holott a központi sínfeszültség ennek ellenére nem ingadozik 0,05V-nál jobban?
Terheljem be egy ellenállással a hurokmodult? Akkor állandóan elő van terhelve, így ha egy mozdony van a pályán akkor is úgy fogja látni, hogy több van???
|
(#29054) etwg válasza diginewl hozzászólására (#29050)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Nem egészen az van amit irsz. Ha stimmel a rajz akkor 3 hurkod van. Ha ki is veszed a te kék szakaszodat még mindig ott a nagy vilagoskék ( felül a külsö vágányra rajzoltam, de az ios eltolta.
Szoval ez tul bonyolult egyböl megmondani mi a rossz.
Én szétkötném elektromosan az egészet, és hurkonként szerelném össze. Elöstör az elsöt a másodikat majd a harmadikat. Minden más lekötnék. Figyelni kell az élesztést és figyelni a reakciot, ha a többi részt hozzákötöd. Ezt másképp nem fogod tudni megoldani - tul bonyolult .
Már néhányszor leirtam, akkor kattan, ha impulzust érez - márpedig a te pályádon sok is lesz. Ö az impulzusra kapcsolná a relét, ezért nem lehet a hurokban több vonat, csak egy - neked meg szinte mindig több lehet, mert valamennyi hurkodnak van elágazása és rajta lehet egy vonat. Ettöl kattog. |
(#29064) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Tiszteletem!
Azt hiszem a probléma megoldva.
egy pofonegyszerű dolog....volt a háttérben.
Most 2 órán át nyüstöltem folyamatosan, és egy-két leállás volt csak.
Megy 1,2,3,4 mozdony is plusz hozzájuk kocsivilágításos kocsik! A vezetékezés logikája lehetett a gond. Az asztal egyik oldalán jön be a dcc vezeték, a hurok pedig a fővezeték túlsó végén van (kb 2m). Eddig rengeteg beforrasztás + 3 elágazás van a fő dcc jelben.
Annyit csináltam, hogy a belépő dcc vezetéket kettévágtam, és ott mindjárt egy közvetlen DCC jelet elvittem a hurokhoz. Így egy kvázi zárt kör jött létre.
Innentől nincs gond.
Arra gondoltam nem-e zavar be a sok innen-onnan beforrasztott sínjel. Mert csak az egyik szál lép be a visszajelentőbe, a másik szál az közvetlenül megy a dcc főérbe. Ezért elvittem a hurokhoz közvetlenül a DCC jelet.
Itt a történet vége, megint tanultam valamit, köszönöm mindenkinek itt a segítséget!
***
Készítettem egy peco váltó+conrad állítómű+digitools váltóvezérlő lassú átállító egységet. Mindebből 3 darabot. Szépen lassan vált, öröm nézni. Ezt feltehetem-e? Ha igen, akkor ide, vagy a terepasztal vezérlésbe menjen inkább? |
(#29066) etwg válasza diginewl hozzászólására (#29064)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Gratula!
Egyet nem árt megtanulni. Ilyen bonyolult dolgoknál - mert azok - csak szisztematikuasan lehet dolgozni, lépésröl lépésre kell a szakaszokat bekötni és figyelni minden reakciora és aproságra. Ilyenkor még be lehet avatkozni, lekötni a rossz helyre kötött drotokat. Igyekezni a csillagpontos huzalozás szabályait betartani. Ha az eszköz rövid helybeli bekötést igényel, akkor az ugy kell bekötni, stb.
A váltovezérlödet akár ide is, de a másik topikba is berakhatod. Ha szép és jo, hadd lássák az emberek. |
(#29070) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#29021)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
A DCX74zD szoftverét lehet frissíteni, de attól, hogy a DCX75 firmware-t tesszük rá, még nem fogja tudni az ABC fékezést. PID szabályzás minden Tran dekóderben van, ezeken is van finomodás, de nem olyan mértékű, amit CV-k átírásával ne lehetne követni gyakorlati szinten. Az "ugrás" a DCX75 sorozattól van, mert ettől kezdve a Lenz ABC fékezést alapból tudja minden Tran dekóder. (A teljes körű Lenz ABC-t nem, mert a proci memóriája majdnem teljesen tele van, nem fér rá több. De győködöm a gyártót, hogy legyen olyan verzió, ami ezt tudja majd, és a Zimo-t meg hagyjuk el. A motor szabályzáson meg nem szeretném, ha egyszerűsítenénk, mert az eddig tapasztalataim alapján messze a legjobb a mezőnyben.) |
(#29073) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29070)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
És amiről sokszor megy a "vita", hogy egy minimális tárolóegységet rátenni vagy hozzákapcsolni, hogy a minimális tápellátásbeli szüneteket áthidalni lehessen?
Persze tudom, hogy ezzel méretet vesztene, de így is a legkisebb dekódereket gyártja, és néha jól jönne...
Van tapasztalatod, hogy mennyi idő után fogy el tartós üzemben a proci maximális írás ciklusa?
Volt már, hogy cserélni kellett, mert elérte az élettartamra szabott írás számot?
Csak amatőr felhasználóként kérdezem, mert legtöbbször ezzel próbálják támadni a termékeket, miközben nekem nincs rossz tapasztalatom velük. |
(#29075) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#29073)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Lassan 10. éve, hogy Tran dekódereket szerelgetek be. Ilyen hibával nem jött vissza egy sem. |
(#29092) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29075)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Szia Csíkos!
Elmaradtál egy dekóderes válasszal,pedig fontos szerintem.
Zsolesz tette fel: Idézet: „ tárolóegységet rátenni vagy hozzákapcsolni, hogy a minimális tápellátásbeli szüneteket áthidalni lehessen?”
Ez a jelenség sima dekódernél is fontos lehet(kikapcsolt világítás villódzik),de hangdekóder esetében még zavaróbb tud lenni a hangszórópattogások miatt.
Ezért találták ki a Power pack-ot,ami több másodpercet is képes áthidalni.
Én úgy vettem észre,hogy a Tran különösen érzékeny,még az apró kimaradásokra is.
Lámpavillogás nálam soha nem volt,szerintem ez is egy Tran hiányosság.
A hangdekódereimre kivétel nélkül kellett kötni egy 470uF-os kondit,hogy a hangszórós probléma megszűnjön.
Ez másodperceket nem hidal át,de annyi pont elég.
Terepasztalon a sínek toldásain,vagy váltókon való áthaladáskor jelentkezhet a probléma(jelentkezik is),és csak így lehet kiküszöbölni.
Szerintem a Tran-ról alapból hiányozhat,vagy túl kicsi értékű az ezért felelős kondi.
Az én M30-as mozdonykám is rendkívül érzékeny a kimaradásokra,még a legapróbb hibánál is pattan a hangszóró,és villan a Led(ezt más dekódernél még nem tapasztaltam).
Úgyhogy egy kondinak még biztosan helyet kell szorítani benne.
De hogy hova kellene rátenni...,na azt már Csíkos mesterünk szakértelmére bíznám.
Jó mozdonyszerelést!:korongos |
(#29093) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#29092)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Két baj van a DCC rendszerben azzal, ha kimarad az áram a modellek gördülése közben:
1: nem lesz tápfeszültség,
2: nem kap parancsot sem a dekóder.
Az első pontban leírt bajt aránylag könnyű orvosolni, még a Tran SL76D esetében is. A dekóder alsó felén, ahol a kék vezeték van, mellette van egy forrasztópont, az a bemeneti Graetz - pontja, vagyis a kékre és erre kell kapcsolni egy 470mikroFarad/25V elko-t.
A második pontban leírt hibát már nem olyan egyszerű eltűntetni. Pl. az ESU által is favorizált powerpack sem ad erre megoldást egymagában! Ugyanis, ha nincs parancs, akkor a dekóder egy idő után leáll, hiába is puffereltük fel alaposan a tápját, mert nem kap parancsot. Erre pl. az ESU is ad megoldást, de ilyen a Tran is, ugyanis ezek szoftveresen tárolják az utolsó kapott parancssort (menetirány, sebesség, bekapcsolt funkciók), a Tran például 30másodpercig. De a DigiTools már nem, mert a tervezési filózófiájuk eltér. A DigiTools "spórol" a zsolesz74 által is említett beír/töröl ciklussal a processzorban, így nagyobb áramkimaradás esetében a DigiTools dekóder leáll, és előröl kezdi a parancsok végrehajtását, ha helyrebillent az áramszedés. (Ez nem baj, nehogy bárki is negatív kritikának vélje!!!)
Visszatérve az áramszedési bajokra, nevezetesen a ROCO V36 (és változatai) gondjára. Nos, még N, vagy TT modellekben sem recseg a hangszóró, ha jó az áramszedés, de kapaszkodj meg! Van kis hazánkban egy rendkívüli tehetségű kolléga, aki többek köZött Desiro motorvonatokat csinál... 1:220, vagyis Z méretben! Ezek a modellek igény szerint tőlem kapják a hangdekódert, és ezek sem recsegnek, pedig a Z modelleket simán le tudod fújni a sínről
Sajnos a ROCO a H0 V36 esetében nagyon szerencsétlenül oldotta meg az áramszedést, a modell billeg sínen, és három kerék esetében nagyon bizonyatalan a kontakt. Ez van, ezen nem nagyon lehet segíteni. Van ellenpélda házon belül is, a DB BR322 kis tolató, annak csak az egyik tengelye merev, a másik kvázi rugózik. Ebből a szempontból a Tillig új V36-osa TT-ben messze jobb, mint a ROCO (mellesleg kinézetre is), abban a modellben csak a hátsó hajtott tengely van mereven az alvázban, az első kettő majdnem olyan, mint egy rugózott forgóváz! Nem is szenved ilyen bajtól, mint a ROCO H0 modellje.
Csak azt nem tudom, így emlékezetből meg pláne, hogy a ROCO V36-ban hová férne be a puffer, vagy pláne a powerpack...
Száz szónak is egy a vége: a ROCO V36 használata esetében patika, sőt, műtő tisztaságúnak kell lenni a kontaktusoknak (sín, kerék, lamellák), és végtelenül precíz pálya kell alá. |
(#29109) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29093)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Szia Csíkos!
Köszönöm válaszod,egyetértek a gondolatokkal.
Egy valami azért már nem igaz:
Idézet: „A DigiTools "spórol" a zsolesz74 által is említett beír/töröl ciklussal a processzorban, így nagyobb áramkimaradás esetében a DigiTools dekóder leáll, és előröl kezdi a parancsok végrehajtását, ha helyrebillent az áramszedés.”
Ez a jelenség a kezdeti időkben még így is volt,de azóta már sikeresen megoldották a dolgot:
áramkimaradás után sem indul újra,hanem ott folytatja,ahol "abbahagyta",jelentkezett a kimaradás és már egy ideje nem kezdi előlről a parancsok végrehajtását.
Kérnék egy dolgot:
Légyszíves fényképen mutasd meg a kondenzátor beforrasztási pontjait,egyértelműen megjelölve a + - forr.pontokat a Tran SL76 dekóderen.
Jó modellezést/szervizelést!
|
(#29112) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#29109)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Tessék!
A "Plus" és a "GND" forrpontokra kell kötni az elko-t, értelem szerűen a GND a negatív pólus.
(DigiTools nálam véget ért a 27-es szoftver verziónál.) |
|
(#29113) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29112)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Köszönöm! |
|
|
2024. Dec, 28. Szo 12:04:03 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|