|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#29003) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#28998)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Ráadásul náluk a gyorsmotorkocsi ismeretlen fogalom... |
(#29006) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#29003)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Nálunk meg csak a gyors!
Bocs, ezt nem lehetett kihagyni... |
(#29010) etwg válasza sunocske hozzászólására (#29003)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2014 |
|
Azért nem kellene igy kezelni ezt a kérdést. Utovégre a gugli jol forditott, és arról nem ö tehet, hogy a nyelvünkben nincs ilyen kifejezés, de viszont teljesen érthetö.
Gondolj bele, hogyan forditaná a gugli németre a magyar egyszerü "jár" szocska 700 szinonimáját????
Hogy abból hányat tudna leforditani vagy értené is a német, valoszinüleg egy lototfönyereménnyel lenne egyenlö.
És ezen ök is hullára röhögnék magukat, nem ismervén nyelvük eme rejtelmeit (néha agymenéseit).
Söt garantálom, hogy még az olyan modern "magyar" szót sem tudna leforditani, mint a pendrájv, mert annak aztán nincs semilyen idegen változata, csak a nyelvünk ujabb agymenése (egy márkanév átvétele teljesen meggondolatlanul - mint pl a xerox -azt sem tudná senki sem külföldön, hogy az másolatot jelent).
Szóval jobb elöbb megvizsgálni a saját gerendánkat, mint mások szemében a szálkát keresni. |
(#29052) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Sziasztok!
Korábban volt itt téma a sziklakészítés, és tudom, hogy közületek jó páran gyönyörű sziklaoldalakat tudnak készíteni!
Feltennék azért két linket, talán valakinek új. Persze sok módja van a készítésnek..
Carving and Painting Foam Rocks
How to make polystyrene rocks
Talán valakinek, mint nekem ad ötletet! |
(#29060) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#29052)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Hát nem igen hatott meg. John Allen, Lynn Wescott. stb. 40-50 évvel ezelött sokkal jobb technologiával dolgoztak.
Manapság senkinek nem ajánlanám a habot ilyen mennyiségben vakargatni, mechanikusan megmunkálni Azt a szemetet még honapok mulva is látni fogod.
Fillérekért kapni elektromos sztirolvágot, amivel szállo hulladék nélkül durva alakra lehet vágni a habot. Söt ha van hölégfuvo azzal pillanatok alatt szemét nélkül idomitani a habot. Ha okosan dolgozol még nem is büdös.
Ezután lehetne egy Stanley reszelövel megmunkálni a felületet, majd még jöhet a kés is. Nagyságrenddel kisebb a szemét termelés. A Stanley reszelöhöz porszivot is lehet fogni.
A festéssel is van némi gond. Sprayjel nem a legjobb festeni. Az alapot ( sötét szin mindenképpel, ahogy ö csinálja, flakonos latex vagy akril festékkel kell csinálni, a többit viszont ecsettel mindig világosabb szinnel mosni ( ahogy a természetben is teszi a csapadék.). Ezeket a rétegeket nem szabad hagyni megszáradni, hogy a két árnyalat összefollyon ( magától).
A legvégén meg szitából nagyon finom poranyagot - lehet akár fürészpor is ( vagy valami modernebb) kell oda szorni, ahol vizszintes felületek ill. védett zugok stb. vannak. A legvégén fehér -átlátszo - ragasztot kenni ilyen helyekre és kis szita ( teaszita) segitségével odaszorni a szoroanysgot. Sokkal szebb lesz a hatás sokkal kisebb kosszal ( föleg ha a lakásban dolgozol). Kint a kertben lehet a film szerint is. |
(#29061) zsolesz74 válasza jumo31 hozzászólására (#29052)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2014 |
|
Amikor a műanyag gyöngyök egy hét múlva is még előkerültek a lakásból...na akkor lett elegem.
Én is maradtam a hőhuzalos eljárásnál.
Tiszta, gyors és mindent tud, amit a késsel vagy fűrésszel meg lehet csinálni.
Viszont amivel az első videón dolgozik a pasi, az nem nikecell, az tuti. |
(#29065) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Egy agymenés a NOCH-tól!
Lényeg, hogy tartani kell a lépést az igényekkel és a korral! Gondolom nem NENA koncert és a 99 luftballon!
Ja video kötelező!
Bővebben: Link |
(#29067) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#29065)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
De a nézők öltözete alapján nem is egy Rammstein |
(#29083) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#29067)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Ahogy elnéztem a rendszert, egy mobillal meg lehet hajtani.
Szóval még akár Rammstein is lehetne!
A nézők csalódnának max. Ilyen szerkóban biztos Dieter Bohlen várják! |
(#29097) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#29060)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Szia etwg!
Én még csak most tanulom a sziklakészítést! Elhiszem, hogy téged nem hatott meg, tekintettel sok éves komoly szaktudásodra, de én érdeklődve néztem végig.
Hejj, ha majd én is legyinthetek kb több tucat sziklafal elkészítése után...
Én jelenleg a hungarocellel próbálkozom és a klasszikus papírmaséval, meg faszén darabkákkal.
Tisztelve szakértelmedet köszönöm a leírtakat, mert segíted tanulásomat!
Ki fogok próbálni pár technológiát, meglátom hogy megy...
Addig is minden érdekel.
üdv |
(#29098) jumo31 válasza zsolesz74 hozzászólására (#29061)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
szia zsolesz74!
Nekem komplikált a hőhuzalos technika, vagyis legyártani az eszközt és alkalmazni. Egy-két sziklarész elkészítéséhez nekem elég lesz a ráspoly meg a porszívó , de szerencsém, hogy nem lakásban kell csinálnom, hanem pl garázs. Egyszerűen fel lehet takarítani.
Nekem inkább az anyagok beszerzésével van gondom, meg hogy polisztirol??? Melyik is, milyen fajta, stb. Annyi ilyen meg olyan hab van, és ezeken nem igazodok ki.
Na de majd az idő és a gyakorlás!
üdv |
(#29099) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#29097)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Ne érts félre, s nem akartalak semmiképpen javitgatni. Maga az eljárás nem rossz, ha az ember kint a szabadban csinálja, bent a lakásban viszont senki sem fog örülni a következményeknek - hidd el.
Inkább a video készitöin csodálkozom, hogy nem ismerik a jobb technologiát - holott anyanyelvükön közismert, alapirodalom, rendszeresen frissitve. Szerintem ilyen videokkal nagyon sokakat félrevezetnek, föleg a kevésbé tapasztaltakat, idegen nyelvüeket, gyerekeket, akik nem tudják felmérni a következményeket, akiknek nem volt, vagy nincs lehetöségük megismerkedni azon eljárásokkal. Érdekes, hogy ilyen videokra hányan ráakadnak a jobbak, sokkal jobbak meg elszállnak az üres térbe.
Nem tudom miért van ez igy, csak látom.
Amugy nekem van egy egész DVD sorozatom a nagy profiktol, részben ezekböl is vannak fenn a neten - de eddig magyar forumokon egyikkel sem futottam össze.
Pl. Malcom Furlow munkái San Juan
Töle is több film láthato stb. |
(#29100) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#29098)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Gyakorlatban két fajta hab van. Minden barkácsboltban kaphato, söt ha elmész valamelyik közeli épitkezésre, amikor a házakat szigetelik ott ennyi anyagot ingyen is össze tudsz szedni - néha zsák számra van a hulladék. Nekünk böven elég.
Az egyik a zárt buborékos ( a buborékok zártak), keményebb és kevésbé morzsolodik ( kevesebb a szemét) . A boltokban általában szines, rozsaszin, kék, zöld, fekete ( kb ilyen sorrendben keményebbek).
A másik tipus a fehér, ez a legpuhább, és az egész tábla mintha kis golyokból állna össze. Ebben nincs buborék, csak ahol a golyok összeragadnak ott keletkeznek kisebb nagyobb zárt idomtalan terek. Ezt lehet a legnagyobb szeméttel megmunkálni, mert mechanikus behatásra a golyok elválnak és miután nagyon könnyük és elektrosztatikusak mindenhez ráragadnak még a söprüre is. Igy honapokig fogod öket hordozni ruhádon cipödön meg csak ugy a huzattal. Amikor a házamat szigeteltük még két évre rá is elökerült valamelyik sarokból egy marék golyocska.
Ha választhatsz, akkor a drágább szines anyagot keresd - van minden méretben 1-20 cm vastagságig, kb. 0,5 nm méretben. Megmunkálni egyformán lehet bármelyiket. ( reszelövel, pisztolyos forrasztopákával, különleges, erre a célra készitett szerszámokkal - nagyon egyszerüek, csak látni kell és percek alatt magad is csinálhatsz ilyeneket, stb.). Vannak a modellgyártok kinálatában is (Noch, WS), de pl. iskolaszereket árulo boltokban sokkal olcsobbak ( Winkler) |
(#29101) etwg válasza etwg hozzászólására (#29100)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Van egy harmadik eljárás is - lehet, hogy neked ez a legjobb. Veszel egy vagy több flakon un. Pur habot. ( nagy spray doboz) egy ilyen flakon egy kisebb terepasztalra elég. Ezzel az anyaggal befujsz nagyjábol összegyürt ujságpapirt - hogy kb tudd a majdani hegyek alakját. Ha azonnal a terepasztalon teszed akkor elöször teritsd le az egészet vékony foliával ( festök használnak ilyent), nehogy a hab összeragasszon valamit. Ha külön teszed, akkor egy egyenes butorlapra tegyél egy réteg papirt, és arra spricceld a habot. Ovatosan, mert a mérete kb. 6x lesz nagyobb. 2-3 ora alatt megnö és megkeményedik. Ekkor már nekimehetsz a reszelövel, késsel stb. A PUR habbal csak arra kell vigyázni, hogy ha elkészül, az egészet be kell fedni konyhapapirral ( ráragasztani ) és be kell festeni sötét festékkel. Ha ugyanis fényt kap (UV) szétesik. ( ne ijedj meg az én hegyeim ebböl az anyagból már 12évesek és semmi gond velük. Csak be kell tartani a technologiát.) |
(#29102) zsolesz74 válasza jumo31 hozzászólására (#29098)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2014 |
|
Szia druszám!
Ne hidd, hogy olyan vészes a hőhuzalozás megépítése.
Elmész egy barkácsáruházba és veszel 2-3eFt-ért egy pillanatpákát, 100W a legjobb. Fogod a benne lévő bumszli cekászt és kicseréled és vékony acéldrótra.
Ha bekapcsolod ugyanúgy felizzik és már viszi is a nikecellt.
A múltkor voltam OBI-ban és az építőanyag osztályon voltak 1-10cm vastagságig nikecell anyagok. A nagyokból tudsz gyorsan építeni nagy hegyeket, a kisebbek a finom munkákhoz jók.
Nézz rá a galériámra, ott vannak kész sziklák, még nyers állapotban is. Ha kérdésed van, akkor szívesen segítek. Én is hiszem, ha látom vagyok...nálam láthatod! |
(#29107) enigma válasza zsolesz74 hozzászólására (#29102)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Szia!
Nekem lenne ezzel kapcsolatban két kérdésem is.
Ad 1. Régi (azt hiszem csehszlovák gyártmányú) pákám van - vagy 20 éves - ez alkalmas lehet erre a tevékenységre szerinted? Most nincs itt a kezemben, nem tudom meg nézni, hogy mekkora teljesítményű.
Ad 2. Ebből a "vékony drót"-ból mégis milyen vastagot érdemes választani? Nem akarom felgyújtani a lakást, de olyan szapora munkát kéne vele produkálnom, mint a videókon. Tehát 1mm? 1,5 mm? |
(#29108) etwg válasza enigma hozzászólására (#29107)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
A kisebbik 70w-s volt a nagyobbik 100W-s. Mind a kettövel jol lehet dolgozni ( sokkal jobb, mint a német, lengyel meg a kinai konkurencia).
Én szinte kizárólag rézdrotot használok ( villanydrot 1,2 mm) akár 10-15 cm-s darabok is jok, hidegen olyan alakra görbited, amilyenre kell majd lassan szinte nyomás nélkül felmelegitve nyomod a hungarocellbe. Látod mennyire melegszik. Ha nem elég, akkor a csavarokat jobban meg kell huzni vagy megtisztitani a felületeket. Vagy esetleg tul hosszu már a drot. Kisebb finomabb munkához használj vékonyabb drotot ( akár 0,5 mm is lehet). Ki-, bekapcsolással szabályozhatod a hömérsékletet.
Vigyázz büdös! |
(#29110) zsolesz74 válasza enigma hozzászólására (#29107)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Az 1mm-es drót jó lesz. Amikor felmelegszik, annyi bonyodalom keletkezik, hogy megpuhul egy kissé. Ezt viszont finom mozgatással lehet orvosolni.
Az első pákám 75W-os volt és egy idő után kihervadt a trafója, úgyhogy váltottam a 100W-osra.
Egyrészt kevesebb idő alatt melegszik fel, másrészt melegebb lesz a teljesítmény többlet miatt!
Szerencsére kaptam egy barátomtól cekászdarabot és azzal még jobban működik.
De használtam sima acéldrótot is erre a célra, az sem volt rossz, nehezebben lágyul a hő hatására.
És még egy, miután pillanatpáka, ha nem nyomod nem fűt, úgyhogy nem fogod felgyújtani a lakást!
Egy fontos tény még! Ha ragasztott nikecellt próbálsz vágni a ragasztós (PALMA FA) részt nehezen fogja vinni.
Ezért célszerű több vastagságú anyagot használni, és csak a szükséges mennyiséget ragasztani. Ettől függetlenül én is megcsináltam, ezért nem lehetetlen, csak több ideig tart (ragasztás+vágás miatt). |
(#29118) enigma válasza etwg hozzászólására (#29108)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Igazad van talán a rézdrót talán megfelelőbb. Valószínű, hogy találok itthon mindkét fajta anyagból is és megpróbálom. Köszi a választ és a jó tanácsot! |
(#29119) enigma válasza zsolesz74 hozzászólására (#29110)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
1 mm-es puha horganyzott drótom van itthon, de lehet hogy keresek bent a műhelyben acélt.
Erre nem is gondoltam, hogy a ragasztást nehezebben viszi. 50-es hungarocellem van itthon, ha kettőt ragasztok össze akkor kapok 100 mm-t, amiből már szerintem lehet próba sziklát hasítani, és akkor csak egy ragasztási csík van benne.
Köszönöm a válaszod, és a tanácsokat! |
(#29121) etwg válasza enigma hozzászólására (#29119)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Csaloka, de nem mindig jo vizszintesen ragasztani. A modellsziklák többnyire magasak, de ritkán nagy méretüek, hiszen mögöttük, alattuk gyakran mennek a vonatok. 5 cm meg már komoly méret, ha függölegesen állitod, és kezdel a sziklákhoz. Szoval a nagy faragás elött érdemes kisebb nagyobb hasábokbol kirakni a kivánt méretet. A hasábokak könnyü egy késsel is levágni, ha már nincs forro sztirolvágo. Ha összeáll az alakzat akkor kezd a sziklát méretre szabni. |
(#29123) zsolesz74 válasza enigma hozzászólására (#29119)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
A klasszikus szakadékokhoz elég volt a 2cm-es vastagság is. Gyakorlásnak én pl a helykitöltő csomagolókból faragtam és kísérleteztem. Amikor a tervezett végeredményt kaptam, akkor már nagyobb egységeknek is nekiestem.
Egyrészt jobb, ha nem a nagy heggyel kezdesz, mert felesleges anyagpocsékolás lesz, ha nem sikerül.
Aztán már csak a kreativitásodon múlik.
A következő lépés a festés...amitől élni kezd a felszín...erre is megvan a lépés. Ha eljutottál idáig, írj és folytatom!
Az utolsó bekezdés jumo31 kollégának is szól! |
(#29124) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#29099)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Szia etwg!
Nagyon jó amiket írsz, nincs gondom a javítgatással, sőőőt!
Számomra a vasútmodellezésben az egyik vonzerő a kihívás, a megoldások keresése, és a kreativitás.. És persze a játék a végén!
De támogatás, segítség nélkül lassú és nehéz folyamat, ezért ennek az oldalnak és a mestereknek a hozzászólásokat nagyon szépen köszönöm!
Furlow urat keresni fogom a neten! |
(#29125) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#29101)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Köszi szépen az ötletet, kifogom próbálni.
Lassan annyi projektem gyűlik össze, hogy az asztal tavaszi indulása csúszni fog. De nem baj! Addig nem fogok neki állni, amíg a terep készítés nem megy. Nem akarok addig asztalt, amíg a rákerülő dolgok nem mennek biztos kézzel!
|
(#29126) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#29125)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Ebben teljesen igazad van, elöször a pályának kell hibátlanul müködnie, csak azután jöjjön a terep, mert az amugy is nagyon bonyolitja a dolgot. S ha késöbb kell javitani a pályán az nem mindig egyszerü. |
(#29127) jumo31 válasza zsolesz74 hozzászólására (#29102)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Üdv Dru!
Már néztem a galériádat! A kezdet és a nagyon jó kész állapot! Csúcs, amikor nyers alap (csupasz rétegelt lemez) és a végén a "terepasztal épülőfélben" kész? mű látható . Illetve gondolom azért még készül a folytatása...
Tetszik az asztalod! Én egyenlőre egyszintes tervben gondolkodom. Az elektrotechnikai témában is majd, ha nem gond, keresnélek, de ez még arrébb van.
Vissza térve a cekászra, szerinted egy kenyérpirítóban lévő hőszálak alkalmasak lehetnek erre? |
(#29130) zsolesz74 válasza jumo31 hozzászólására (#29127)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2014 |
|
Hát azért nehogy kibelezd a kenyérsütőt, mert ha nem jön össze se sziklafaragó, se pirítós!
Egyébként lehetséges, hogy jó, mert az is fűtőszál, csak a teljesítménye más. Ha van egy döglött, abból kitermelheted és tehetsz egy próbát.
DE!
Mindenképpen próbálj érintésvédelmi okok miatt a gyengeáramú megoldásoknál maradni. A pirítóban szerintem a 230V kering...
Keress nyugodtan, amit megcsináltam és láttad, abban tudok segítséget nyújtani. Ha kell építőcsomagot, ha kell készet, de ha csak tippek és trükkök kellenek azokat is!
|
(#29132) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Elkészült az átdolgozott tervem. Madártávlatból kb igy fog kinézni. Zöld egy hegy/domb lesz. A kékes terület az emeleti rész. A fehér a földszint és lejtők. Ezek alatt van még egy alsó szint ahol forditó hurkok és árnyék pályaudvarok vannak.
278cmx270cm alapterület (7.5m2), 140m vágányzat, 65 kitérő, legnagyobb szintkülönbség 30cm, lejtők max 4%. Kb 20 szerelvény mozoghat egyidőben.
Lehet véleményezni! Pl.: túlzsúfolt, dilikörre hajaz, nem jók a váltóközetek, stb. (Mondjuk a legtöbb kitérő nem látszik a képen, azért takartam ki szinessel, hogy jobban átlátható legyen) |
|
(#29152) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#29130)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Valoban nem érdemes a piritoshoz nyulni. Az a drot nagyon vékony és ráadásul rideg, törékeny.
A habvágáshoz szinte bármilyen vasdrot jo ( vékony virágkötözödrot, keritéskötözö drot stb. A trafos forrasztohoz a rézdrot optimális meg ha tudsz szerezni keményebb bronzdrot.
|
(#29214) TTGuszti válasza enamessias hozzászólására (#29132)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Milyen progival tervezted? ha SCARM-al akkor rakd fel kérlek vagy küld el priviben az eredeti fájlt, szívesen átnézném. |
(#29217) enamessias válasza TTGuszti hozzászólására (#29214)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
AnyRail-el terveztem. (Fizetős program) SCARM nagyon nem esik kézre, nehézkes a szerkesztés benne számomra.
A 3 szintről tudok külön képeket csinálni, ha érdekel. |
(#29219) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2014 |
|
Üdv TT Guszti!
Átjöttem ide.
Tehát:
Idézet: „A Mössmer kavicságy nekem is nagyon szimpatikus vettem is belőle pár dobozzal. - írtad.
”
Én úgy voltam vele, hogy ez egy habszivacs izé. Izé mert nem teljesen szivacs. Van benne valami textúra dolog is, mert nem úgy szakad, mint egy sima szivacs.
3 éve vitrinben van egy ilyen kavicságy lerakva nálam, amit minden áldott nap süt a nap - nem sokat de süti. De még az ablakba is kitettem egy darabot belőle. Semmi bajuk. Nekem ebből az jött le, hogy ragasztani tilos, mert ott a ragasztó anyaga szedi szét ezt a habszerű valamit. Erre jutottam. |
(#29221) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Következő verzió. Dupla hozentroger megmaradt, de egy szintel lentebb került. Igy nem lesz majd látható, cserébe a felső szint jobban kihasználható. |
|
(#29226) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29221)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Te ez valahogy nagyon kacifántos terv. Az állomásokon meg a fütöházon kivül nem látni semmit ( a hatalmas területen). Ráadásul azon mütárgyak is nagyon játékszerüek. Pl. A mozdonytelepröl hiányzik szinte minden a forditokorongon meg a fütöházon kivül.
Már többször irtam, egy házi terepasztalra nem valok ilyen nagy, sok peronos állomások, az ilyen pályákon a szép pályavezetés ( föleg, ha ennyi helyed van) sokkal jobban mutat ( meg még olcsobb is). Ide lehetne akár egy 10m-s egyvágányu kacskaringos pályát is épiteni egy vagy több rejtett állomással a vonatok cseréjére meg egy nagyobb meg egy kisebb állomással. Igy a vonatok hosszu ideig tudnak futni a mozdonyok pihenhetnek a kisebb vontatási telepen stb.
Meg még valami, nem az a lényeg, hogy milyen vagy hány válto marad, hanem a pálya értelme kizárolag üzemi szempontbol. A vasut kerül minden komplikáciot, ahol csak lehet. A modellvasutban sincs ilyesminek értelme! |
(#29228) TTGuszti válasza diginewl hozzászólására (#29219)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
OK, megvagy .
Értem amit írsz és nagyon jó hogy ez előjött mert én ragasztani akartam, az tartott vissza hogy ha leragasztom elveszik a hangszigetelő hatás.
Ha nem ragasztod, mivel fogattad fel? Írtad a "szegeket", TT méretarányhoz lehet kapni megfelelően kis méretű csavart, vagy szeget és ha igen van többféle hosszúságú is, mert az átmérő gondolom adott. Néztem a sínjeimben lévő furatot (BTTB vágányaim vannak) de nagyon apró. Másik aggodalmam, hogy ha lecsavarozom, vagy leszögezem, akkor a csavarokon keresztül nem erősödik fel a zajhatás? |
(#29229) TTGuszti válasza enamessias hozzászólására (#29217)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
nekem a SCARM-al nincs gondom, azt viszont megköszönném ha küldenél az egyes szintekről jpgket. Nekem határozottan tetszik a terved, talán kicsit valóban "sok" lehetne néhol kivenni néhány tároló vágányt és cserébe beiktatni egy hosszabb pályát, de ugyanakkor nekem kifejezetten tetszik ha sok a váltó és a tároló, tehát ha olyan állomás, vagy rendező-pályaudvar jellegű egy asztal és nem szeretem ha egy szál vágány fut egy hatalmas terep közepén. Az viszont meggondolandó, hogy ha ilyen rendező-pályaudvar szerű asztalt szeretnél építeni akkor a vasúti jelző és biztonsági berendezéseket érdemes volna szintén betervezni és modellezni. |
(#29233) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Vettem a fáradtságot és utólag megterveztem a jelenlegi asztalomat!
120x150 cm
A két állomás közötti egyik vonal 2 méter a másik 4 méter hosszan kanyarog!
A kisvasút utólag lett beletervezve és a bal alsó sarokban látható az a hely ahol a kisvasút (váltó és vágánykapcsolat gyártó jóvoltából) keresztezi a nagyvasutat mégpedig azért mert közben bővítés lett tervbe véve. |
|
(#29251) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
jzoli részére!
|
|
(#29254) diginewl válasza TTGuszti hozzászólására (#29228)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Üdv!
H0-ban utazom. Az még megfogható...
TT-ben nem tudom milyen csavar van, de valószínűsítem, hogy nincs kisebb, mert ez is nagyon kicsi.
Hihetetlen textúrája van ennek a kavicságynak. Nem csak úgy lecsavarozod, aztán kész..... ááá. Úgy feltekeredik a csavarra, hogy ihaj. Át kell azt is fúrni.
Mivel csavar kb 10 cm-ként van, irtó csendes a műsor vele.
Innentől Te döntesz, mit teszel. |
(#29255) enamessias válasza etwg hozzászólására (#29226)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Köszönöm a véleményed!
Amikor leülök tervezni, mindig azon kapom magam, hogy pár kanyar után elfogy a helyem. Érzem én, hogy sok, de nekem ez tetszik. Ezért vagyok kiváncsi a véleményetekre, s probálok egy köztes utat keresni.
Tervezésnél a szempontjaim:
-1db sokperonos állomás
-1 vagy több kis állomás, hogy legyen hova menjen
-kétvágányú/kétirányu közlekedés
-lehetőleg minnél nagyobb forgalom egyidejü lebonyolítására lehetőség
-szétszedhetőre, szállíthatóra kialakítani. (ezért vannak a 278x135-ös asztalok)
-két asztal közti átmenetek lehetőleg merőlegesek legyenek.
Nem érzek kihivást egy egyszerű asztalban, annál inkább egy bonolult, vagy csak annak tűnőnek, a irányításának és változatos forgalomszervezésében.
Porblémám, hogy rengeteg jó ötletem van, de kevés hozzá a helyem.
Kanyargós egyvágányos hegyi témát amúgy a 3. asztalra tartogatom, azt talán ellensújozná az első kettő sürűségét és teret engedne a terepépítésnek. A hegyek jól néznének ki a háttérben a viaduktal....
De ennek megépülése még nem biztos, mert amíg a 2 asztalnak megvan a helye, a 3. már belógna a szoba, a velem együtt lakók által, közösen használt területére.
Ami tetszik: Bővebben: Link
Ami nincs hozzá: ennyi helyem és pénzem |
(#29256) enamessias válasza TTGuszti hozzászólására (#29229)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Megegyezik az izlésünk.
Idézet: „ha ilyen rendező-pályaudvar szerű asztalt szeretnél építeni akkor a vasúti jelző és biztonsági berendezéseket érdemes volna szintén betervezni és modellezni.”
Ez a célom.
Itt vannak a képek: |
|
(#29260) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Tanácsokat figyelembe véve ma este ezt sikerült alkotni. Kicsit tisztult a kép.
Egy kis magyarázat: fehér terület a fölszint, attól 10cm-el magasabb a sárga, 15cm-el a kékes, és 20+ (hegy) a zöld, hogy takarja a forditó hurkot. |
|
(#29267) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29255)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Nem akarok extra vitát gerjeszteni, de ezért engedj meg néhány megjegyzést.
Ismerem ama terepasztalt is ami a filmen van, de magad is mondod, hogy erre nincs helyed.... (Keszthelyen stb. is ilyen gondok voltak pedig ott sok 100 nm állt a rendelekezésre, ezért jobb ezt sokszor átrágni).
. sok peronos állomás szép, csak azon nem igen járnak a vonatok, hanem ott állnak. Azaz szerintem feleslegesen foglalják a helyet.
.a második (stb.) állomás jo, de nem okvetlenül fontos, szebb, ha a fejekben alakitod, ki mintha lenne, (mert megy valahova a vonat), de nem muszáj okvetlenül (teljesen) kiépiteni.
.Kétvágányú pálya a házi terepasztalok sirja. Nem tudod szépen (modellhüen) összehozni N-töl nagyobb méretben, mert nincs helyed. Az nem kétvágányu pálya, ha ilyen formában hagyják el a sinek az állomást. Sokkal jobb és szebb (söt értelme is van), ha egy egyvágányu pálya ugy van vezetve, hogy a legszebb (hosszu egyenes vagy nagy iv) találkozik saját magával és mintha az a szakasz 2 vágány lenne. A kis ivekben (mert másra nem lesz helyed) a 2 vágányu pálya nagyon rosszul néz ki - nagy sintávolság (a hosszu vagonok miatt) azok kinézete a kis ivekben stb.
. a fentiek miatt nem tudsz nagy forgalmat sem bonyolitani, mert a kétvágányu pálya gyakorlatban rövidebb lesz, mint a lehetséges egyvágányu pálya fele!! (Az egyvágányura térköztávolságra tudsz vonatokat küldeni igy oda több fér el).
. egy hatalmas állomás vágánymezejének és forgalmának a kezelése még a profiknak sem leányálom, és sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim, amikor a nagyot álmodo modellezök beletörik a fogukat a váltok, szakaszok és vágányutak kezelésébe. Ha nincs ilyen irányú tudásod, tapasztalatod, akkor inkább kerüld.
.egy állomás duplavágányú kijárati része nagyságrenddel bonyolultabb (több pénzt és helyet igényel) mint ugyanazon vágánymezeje 2 vagy több egyvágányu kijáratra (több irányba menö vonatokkal).
.lassan 14 éve lesz április elsején, amikor megalakitottam a MMMK-t (Magyar Metro Modellezök Klubját), sajnos a mai napig egyedül én vagyok a tagja pedig már a 3. metrovnal épült meg a terepasztal belsejében........ - egy baja van, hogy eddig senki sem látta......
|
(#29294) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Átdolgozva kicsit a támasztott igények és lehetőségek szerint.
jzoli részére |
|
(#29302) jumo31 válasza etwg hozzászólására (#29267)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Szia etwg!
Idézet: „...hogy eddig senki sem látta...”
Én kíváncsi lennék rá!!
Hol lehetne látni? Esetleg képi anyag, videó elérhető?
Mi a méret? |
(#29303) enamessias válasza etwg hozzászólására (#29267)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Egyáltalán nem vitázunk! Véleményt kértem és tőled kaptam is. Csak örülök neki, mert sokat tudok tanulni belőle! Ihletet is tudok belőle meríteni.
Úgy látom totál különböző az izlés világunk, de ez nem is baj.
Én nem akarom a nagyvasutat élethűen modellezni (bár nem baj ha hasonlít rá), nem akarok diorámát építeni. Egy látványos, sokakat elgondolkodtató, izgalmas játéknak szánom, saját magam szorakoztatására, a lehetőségeim szerint díszítve, dekorálva.
Jelenleg a terep másodlagos prioritást élvez. Azon dolgozok, hogy a nyomvonal vezetés legyen nekem tetsző és működő képes, ha ez megvan, majd akkor foglalkozok a terepépítéssel, szépítéssel. Nem a nyomvonalat igazítom a terephez.
Idézet: „A kis ivekben (mert másra nem lesz helyed) a 2 vágányu pálya nagyon rosszul néz ki - nagy sintávolság (a hosszu vagonok miatt) azok kinézete a kis ivekben stb.
”
Egyvágányos kivitelnél se lesz nagyobb az asztalom !? Ugyan úgy csak kis iveket tudok használni. Azt, hogy a a husszú vagonok belógnak a kanyarban azt tudom, teszteltem is. A belógás ugyanúgy csúnya egy vágánynál is, nem csak a paralellnél. Pont ezért látható helyre a lehető legnagyobb iveket használom, r1-er íveket meg csak végszükség esetén.
Idézet: „kétvágányu pálya gyakorlatban rövidebb lesz, mint a lehetséges egyvágányu pálya fele!!
”
Ezzel a kijelentéssel tudnék vitatkozni. Ugyanazon nyomvonalat tekintve a kettő több mint egy. De mivel Te a " lehetséges egyvágányu pálya"-t irtad, ez más nyomvonalat feltételez. Meggyőzhető vagyok, ha mutatsz egy példát, ahhol 7.5m2 területen 210m-nél több vágány van lefektetve értelmesen. Igyazábol értem, hogy mit akarsz ezzel mondani, hogy a párhuzamos vágányvezetésnek több hely kell és ezt a helyet az értékes díszítésektől, makett várostól vesszük el. Főleg pazarlás, ha ki se tudom használni azt a sindarabot. De a terveimnek a lefektetett teljes vágányhosszának mintegy 90%-nak van funkciója is, folyamatos forgalmat lehet rajta végbevinni.
Idézet: „Az egyvágányura térköztávolságra tudsz vonatokat küldeni”
Ez mitől lenne másként több vágány esetén?
Remélem nem veszed ezt részemről kötekedésnek, csak próbállak megérteni. Azt érzem, hogy kicsit különc vagyok a modellvasút kifejezés értelmezésében és stílusban. Lehet sokaknak nem tetszik amiket megállmodok, lehet egy megnemértet zseni vagyok, vagy csak egy modell ámok futó, a szakma barbárja. De az asztalom végső kinézetén ugyis én döntök.
Utolsó gondolatként, ha nem volna bonyolult a vezérlés, irányítás, akkor nem is kezdtem volna bele. És mégegyszer köszönöm, hogy megosztod velem a véleményed. |
(#29306) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29303)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Ez nem izlés kérdése, hanem tapasztalat.
Mégha nem is nagyon szeretem a kétvágányu pályát , mert valodi szépet nem sokat lehet látni modellben (még a sok 100 nm-es pályákon sem), lehetne, ha meg lehetne csinálni, de magad is látod, hogy nem.
Az valoban filozofiai alapkérdés, hogy mit is épitünk modellben - a nagyvasut lehetséges kicsinyitéset, vagy a vurstliban összehozott tákolmány mását. (ala egyes német márkák álmait).
Egyvágányosnál a kis években lemondasz a kocsik szép ivbeállásáról (mert azt valoban ott sem lehet elkerülni), de nem vesztesz helyet a másik vágányra, amit ilyen esetben a szabványos tengelytávolság 30-40%-nak nagyobb értékére kell venni (teljesen atipikus a nagyvasut esetén, ott a sinek a duplavágányon a nyilt pályán mindig egyforma távolságban vannak. (ha csak nincs egyébb akadály köztük).
A kétvágányu pálya rövidebb lesz, de ezt magad is kimérheted (minden valamire valo CAD program tudja - igaz elöbb meg kellene rajzolnod az egyvágányu alternativát). De ha csak azt veszed figyelembe, hogy a kétvégányu pályára ha felmegy mondjuk 2x4 térköz, az összesen 6 vonatot jelent, mert 1-1 térköz mindig szabad), az egyvágányúra ha felviszel 8 térközt, arra 7 vonat fér el. (azaz 1-el több!).
Szoval tovább nem ragozom, probáld, majd meglátod mire jutsz.
Még valamit, amit már elöször is irtam. Egy mozdonytelepnek van egy sereg pontosan leirt tulajdonsága (pl. általában csak egyetlen vágány vezet oda), és technologiai szempontokból kivan alakitva mindennek a helye (még a gözös idökböl maradt igy a vasutra. de a dieseles, villamos telepeknél sincs másként, és nemcsak egy tulzsufolt körfütöház adja a lényeget).l
|
(#29309) enamessias válasza etwg hozzászólására (#29306)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Ezt a 30-40%-ot nem értem! Ugy érted, hogy a modell méretben túl távol vannak egymástól a párhuzamos sinpárok? Nincs arányban a nagyvasútéval? Piko A sinrendszerénél két egymással szembe fordított kitérő már megadja az a 61.9mm vágánytávolságot amire a sinkészletüket építik. Ívekben ezeket megtartja. Ettől eltérni igen nehéz és szerintem felesleg is. Ráadásul engem abszolut nem érdekel hogy az eredetiileg közelebb vannak egymáshoz.
Másik dolog amit nem értek: ha pl. 1m vágányt 8 szakaszra lehet bontani, akkor a kétszer 1m párhuzamosat miért csak 2x4-re? Szerintem meg 2x8-ra lehet.
Próbáltam kissmilló egyvágányos asztalt tervezni! Semmivel sem voltam előrébb. Ugyanugy a második kanyarnál visszaérek önnön magába mert mindenhol ott az asztal széle. Sőt! mindig egyvágányossal kezdek és mivel marad kihasználatlan terület, ezért ki tudom bővíteni 2-re.
Végül halvány lila dunsztom sincs hogy kéne kinéznie, vagy miknek kéne megfelelnie egy mozdony telepnek. Egyáltalán miért kéne neki megfelelni Túlzsúfoltságnak meg megint oka van, ugyanis nem egy mozdont szándékozok ott tárolni. |
(#29310) etwg válasza enamessias hozzászólására (#29309)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Ha egy kicsit olvasgattál volna értenéd:
Itt az ürszelvény a kanyarban NEM1ß3
Azok az E méretek az extrák, ami a nagy vasuton nincs.
Meg itt a vágánytávolságok:
NEM112 (és nem valamelyik singyár hasmenése a mérvadó).
Térköz: 1 méteres pályát felesleges felosztanod (mert arra amugy is csak egyetlen vonat fér el - még TT-ben is). Te itt forgalomról meg vonatokról regéltél, gondoltam, hogy ez azt jelenti, hogy a nyilt pálya mondjuk 3-4 m hosszu (egy 7 nm-es területen!), azt már esetleg fel lehet osztani 3-4 térközre, hogy a pályára több vonat is elférjen, és ne lásd a pályaudvar végén egyszerre ugyanannak a vonatnak az elejét meg a végét..
Ha mindenáron mozdony meg vonattárolót akarsz, akkor talán jobb lenne csak egy mozdonytelepet (de hüet, értelmeset) épiteni, vagy egy rendezö pu.-t, de egyik sem lesz arról hires, hogy ott eszeveszett forgalom lesz.
(Meröben függetlenül attól, hogy te mit és hogyan gondolsz).
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 1:43:51 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|