|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#29325) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#29323)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Vasárnap igen!
Majd viszem. |
(#29326) keneseis válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29319)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Sziasztok!
Még egy kis adalék: 2007-ben kezdtem újra TT-vel foglalkozni (gyerekkorom óta rakosgattam az akkori kis gyűjteményt). Talán egy akkori Teszvesz oldalon találtam rá pentelaci egyik hirdetésére. Sajnos akkoriban a témában még sem megfelelő tudásom, sem hozzáértő (masTTertape) ismerettségi köröm nem volt, így a miskolci Cora-parkolóban találkozva sikerült 6 db TT-s mozdonyt megvennem pentelaci-tól, természetesen aranyáron. Ez volt a tanulópénz. Akkor mesélte el, hogy volt egy időszak (talán a rendszerváltás, NDK-összeomlás idején), amikor mindenki szabadulni akart a gyerekkori modellektől. Ő hirdetéseket adott fel és kilószám vásárolta fel a mozdonyokat, vagonokat fillérekért. Büszkén újságolta, hogy otthon egy egész szoba tele van áruval. Ezért kezelném óvatosan az alábbi kijelentéseit:
"ez a BR-107 az első gyerekként, a saját-magam összegyűjtött pénzből, újonnan vásárolt mozdonyom, és e-miatt számomra eszmei értéke is van"
"a mozdony csak vitrinmodell volt, összesen pár próbakört futott, azt is szólóban, 4-tengelyes, BTTB-gyártmány, eredeti dobozában"
Amikor az Ebayen már sokezer eurót elköltöttem (kb. 95 %-ban elégedett is voltam az érkező áruval), mindig mosolyogva néztem pentalaci földtől elrugaszkodott hirdetéseit és árait. Úgy látom Kazincbarcikán a helyzet változatlan. Ja, és tényleg elég kicsi még ez a magyar TT-s társadalom, hosszú távon nem lehet büntetlenül szélhámoskodni. Tegyünk érte! |
(#29327) Zsolt76 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Mondjuk amíg itt az itteni "szakmai" apróhirdetés rovatban is lehet egy szutyok, kopott start mozdonyt 8000 Ft-ért adni, mit vár az ember egy biznisz-portáltól...
8000 Ft-os mozdony... |
(#29330) csíkosháTTú válasza keneseis hozzászólására (#29326)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Hátt, igen...
Engem nem az zavar, hogy valaki üzletel, hanem a "süket duma", amivel jönnek.
OFF
Egy ismerősöm kért meg, hogy nézzek már rá egy Octavia-ra, mert megvenné, és nagyon szépeket írnak róla. Tényleg: hazai, újként forgalomba helyezés, egy tulajdonos, nem dohányzó kocsi, végig vezetett szervízkönyv, relatíve kevés km, sérülésmentes. Az utolsó kitételig mind igaz is volt. Amikor megláttam már gyanúsan ismerős volt a kocsi, nem sok ilyen volt az országban. A dolog szépséghibája, hogy a kocsi a saját élete árán védte meg az enyémet, konkrétan az A oszlopig gyűrődött az eleje... Amikor vitakozni kezdtek a nepperrel, akkor addig nyomta a süket dumát a potenciális vevőnek, amíg le nem lepleztem magam. Utána nagy lett a csend...
ON
Valahogy ez az érzésem van néha itt is, az ilyen esetekben... |
(#29331) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29330)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Ha már itt tartunk
OFF
nekem 2008-ban lett gazdasági toltálkáros a swiftem. Roncsportálra tette a biztosító. Bp-i cég megvette. Kb fél év múlva kerestek, hivatalos helyről az autóval kapcsolatban így tudtam meg hogy az autóm Kecskeméten van egy autószalonban. Kíváncsi voltam rákeserestem a neten meg is találtam. A hírdetésben az állt, többek között, hogy " egy tulajdonos, nem dohányzó kocsi, végig vezetett szervízkönyv, relatíve kevés km és "SÉRÜLÉSMENTES". Nem irigylem azt aki végül megvette. Amikor a biztosító kárszakértője nálam volt a garázsban annyit mondott, "ezzel a kocsival valaki jól fog járni, de az nem maga lesz és nem is a következő tulajdonos."
ON |
(#29332) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Sziasztok!
Első próbálkozás a terep építéssel.
Felhasznált anyagok és eszközök:
- Plexi csík (alaplemeznek és megemelni a vágányt)
- Lestrapált BTTB sín
- Két oldalas ragasztószalag
- VMC barna erdőtalaj
- Sóder
- Palma fa ragasztó
- Házi készítésű ágyazatszóró
Szerintem elsőre nem rossz, közben szereztem tapasztalatot, így a következő sor a vitrinben szerintem sokkal jobban fog kinézni. |
|
(#29333) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#29332)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Nem rossz, bár a fiókok kicsit ágyazathiányosak középen. A valóságban inkább a sínszálak közvetlen közelében szokott ilyen előfordulni, ha vágányszabályozás előtt nem történt zúzottkő pótlás.
Jó, veszem a kabátom |
(#29335) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#29333)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Neked tudnék munkát adni!
|
(#29336) wolfchild válasza sunocske hozzászólására (#29333)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Ezt úgy érted, hogy legközelebb ne "kaparjam" ki a közepét annyira?! |
(#29337) csTT válasza Zsolt76 hozzászólására (#29327)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Én pont egy ilyen mozdonyt alkudtam le 400 Ft-ról 300 Ft-ra az egyik piacon, azért van egy kis árkülönbség... |
(#29338) HOTotya válasza wolfchild hozzászólására (#29332)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
|
(#29339) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Az lenne a kérdésem, hogy a BTTB katalógusokban és az ablakos dobozok hátulján lévő modell illusztrációk elérhetőek-e valahol a neten, vagy meg kellene küzdenem egy scanner-el és egy képszerkesztő programmal? |
(#29340) wolfchild válasza HOTotya hozzászólására (#29338)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Az a "kő", az teljesen hagyományos sóder, olyan amilyet bármely kertes ház eldugott sarkában találni egy kupaccal
Szerintem csak a fény miatt "zsemle", mert ha ránézek inkább szürkés, mint "zsemle", vagy nem tudom. |
|
(#29341) Gashpy válasza reszelozsir hozzászólására (#29339)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
A TT-katalógusok elérhetők kedvenc lengyel oldalunkon.
Az oldalak képként lementhetők, utána már lehet képszerkeszteni.
Dobozhátulját sajnos nem tudok
u.i. most esett le, hogy neked a vázlatrajz kéne a sárga/kék/zöld dobozokról...
Az sajna nincs, ill. a sárga Helyes vágánnyal... vége felé van egy oldal ilyen összeállításokkal. Az is elérhető a fenti helyről...
|
(#29342) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Sziasztok!
Bemutatom a bivaly család, két újabb tagját.
További képek a fotóim között. |
|
(#29343) reszelozsir válasza Gashpy hozzászólására (#29341)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Köszi, ezt a lehetőséget tudtam (csak nem említettem ), akkor marad a szerkesztgetés. |
(#29355) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Sziasztok! Prezentálom én is a pályatervemet. Tillig Modellgleis-szel tervezve. Röviden: 135*255 cm, 3 szint: alul az alsó fővonali kisállomás rakodóvágánnyal, középen a fővonali középállomás várossal, fűtőházzal, a város felől iparvágányokkal: gázgyár és sörgyár, felül mellékvonal egy iparvágánnyal (szén) és egy kisállomással ami csak "Trianon után" lett végállomás , farakodó vágánnyal. A terv BizTrainTrack-kel készült. |
|
(#29356) sunocske válasza wolfchild hozzászólására (#29336)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Ööö, igen. Nem jellemző, hogy pont középről tűnik el a "bagikő". |
(#29359) etwg válasza gmarc hozzászólására (#29355)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Nem rossz!
2 aproságot javitanék.
a. a felsö állomás bejáratán (bal oldal) az az angol váltó nem odavalo. azt két vonalat szebben és elegánsabban kell bevezetni (egy rövid párhuzamos szakasszal, egymástól függetlenül).
b. a jobb oldali tiranoni kisállomáson az elsö válto ne a vakvágányra vezessen. Elöször jöjjön a két forgalmi vágány (az egyik a fö a másik meg a megkerülö, és ebböl ágazzon ki a vakvágány) |
(#29361) wolfchild válasza gmarc hozzászólására (#29355)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
A "Fűtőház"-as történet nekem tetszik, a sörgyár pedig csak hab a tortán |
(#29365) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#29361)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Milyen történet? |
(#29368) gmarc válasza FriTTz hozzászólására (#29365)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Van történet, ugyanis az asztal témájának tervezése során nyilván a játszhatóságot vettem alapul, melynek fő témája egyrészt a fűtőház, és a fűtőházi mozgások a fővonal mozdonyainak kiszolgálására, másrészt a gázgyár és a szénbánya közötti forgalom, valamint a gázgyárból az alsó kis állomásra történő pakuraszállítás. A sörgyár és a faáru csak bónusz lehetőség.
etwg: az angolváltót azért terveztem be, mert a mellékvonalra tehervonatot nem az első vágányról kívántam indítani, így az angollal minden vágány elérhető onnan is, tehát a Sinobusz mehet az I.-ről, a kiszolgáló teher meg a IV.-ről. A trianoni ideiglenes végállomás rakodója a helyszűke és a használható hossz mérlegelése révén ágazik ki elsőként. Persze elegánsabb lenne az egyik vágányból indítani, de akkor csak 1 kocsi fér rá. |
(#29369) hoTTo válasza gmarc hozzászólására (#29368)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Az angol váltó helyett hózentróger? |
(#29370) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#29369)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Ha elfér lehet, de nem okvetlenül kell |
(#29371) etwg válasza gmarc hozzászólására (#29368)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Nem szokás (majd jönnek a szakemberek elmondják miért) angolváltoval kezdeni egy állomást. Ezért kellene egy kicsit másképp csinálni. Mégpedig ugy, hogy legyen egy fö vágány, amelyik mindkét irányból elérhetö. Azaz innen mindkét irányba lehet vonatot küldeni. És legyen mindkét vágánynak egy-egy házi vágánya, ahonnan csak àtszállással lehet folytatni az utat. (Nem minden vonat megy majd végig a pályán). Azaz 3 vágány kell egy ilyen feladatra.
A másik állomáshoz, ha egy ives váltoval kihuzod az elágazást az ivben marad még elég helyed a rakodovágányra is.
Ha mégis a nyilt pályáról akarsz kiágazni, akkor oda egy védöválto is kell. |
(#29373) sunocske válasza etwg hozzászólására (#29371)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Idézet: „Nem szokás (majd jönnek a szakemberek elmondják miért) angolváltoval kezdeni egy állomást. ”
A kulcsszó a szokás, mert van ellenpéldám (tehát szokatlan :
Csajág
|
(#29374) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#29373)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Esetleg a régi Biatorbágyi állomásról is tudsz valamit? |
(#29376) etwg válasza sunocske hozzászólására (#29373)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Egy másik alapszokás, hogy nem a kivételeket kell modellezni, hanem a normálist (hacsak nem pont Csajág stb. állomást modellezzük). |
(#29377) gmarc válasza etwg hozzászólására (#29376)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Az én tervem fiktív helyszín, nem konkrét. És lehet hogy nem is végleges (sőt, biztos , bár magának a nagy állomásnak az alapszerkezetén, és az alaptémán nem változtatnék (megfogadva az angolváltó kérdéskört). Megnézem, mit lehet még alakítani.
Hozzáteszem, hogy az állomás használható hosszán biztosan rövidítene a "szabályos" vagy "szokványos" bekötés, azonban egyik fő célom az állomás normál méretének megőrzése. És az emelkedők miatt is alaposabb áttervezésre szorul a képlet ez esetben. |
(#29378) etwg válasza gmarc hozzászólására (#29377)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Ha kivesszed az angolváltot és beraksz egy egyszerüt, akkor az also pályáról valamennyi vágányt el tudsz érni.
A mellékvonalat a felsö vágányból ágaztatod ki, akkor a korábbi feltételnek meg tudsz felelni.
Az mellékröl érkezö vonat ide érkezik, megfordul, és a másik irányban hagyja el az állomást. Ugyanez történik az ellenkezö irányba is.
A tárolo (rakodo - also 3 vágány) nem engedi meg, hogy egyböl a mellékre/mellékröl kapcsolodjon. Viszont ezekröl a vágányokról amugy sem inditanak vonatokat, igy azt elöször az inditovágányra kell tolni stb. majd innen indulhat. |
(#29380) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Az utolsó mondatoddal kicsit vitatkoznék. Ha vonatkeresztet bonyolítok az állomáson +csatlakozó vonat is van, akkor a csatlakozó előtt lejövő vonatot nincs hova tenni, ha csak az elsővel van kapcsolatban. Általában az elágazóállomások úgy vannak kialakítva, hogy minden vágányról ki és be lehessen járni. Így viszont kettős kapcsolat kellene, azaz ha a mellékvonalat az 1.-be kötöm, és egyszerű váltókkal oldom meg a teheroldal összeköttetését.
Ha csak az 1. marad bekötve, akkor minden áldott teherrel elegyrendezést követően is át kell állni a vonatindító vágányra, másrészt az 1-en tartósan nem lehet vonatot parkoltatni (fordulóidőt kivárni) az esetleges forgalom miatt. |
(#29381) gmarc válasza etwg hozzászólására (#29378)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Bocsánat, szerintem félreértés van, az alsó 3 csonka vágány a fűtőház, onnan értelemszerűen nem kell közvetlen kijárat. Rakodás max. a 4-en van, de elegyrendezés a 3-4-en mindenképp (1. az átmenő feletti vágány). |
(#29383) etwg válasza gmarc hozzászólására (#29380)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Szerintem tulbeszéljük a dolgot.
Az optimális megoldás egy ilyen állomásfejre a már emlitett bekötés - egy dupla W-t jobbra elforditva, megkapod mindkét pálya bevezetését, a W 3 felsö csucsa egy-egy vágányra vezet, ahonnan kibontakoztathatod valamennyi alsobbrendü vágányzatot.
Egyálatalán nincsenek ugy kialakitva az elágazo állomások ahogy irod, hanem mindig is vannak bizonyos vágányok, amik az egyik irányt szolgálják ki elsösorban, és van 1-2 olyan vágány, amelyik mindkét irányt ki tudja szolgálni.
Ahol meg teherforgalom is van (vonatösszeállitás bontás stb.) az meg nagyságrenddel bonyolultabb. vannak forgalmi vágányok, vannak rakodok és egyébb vágányok.
Vonatot csak a forgalmi vágányol lehet kiengedni ill. oda fogadni.
Helyed van böven, és csak egy két egyszerü válton mulik a dolog. |
(#29384) wolfchild válasza FriTTz hozzászólására (#29365)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
|
(#29385) gmarc válasza etwg hozzászólására (#29383)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Igen igazad van. Köszi az építő tanácsokat, még alkotok majd a tervezőben. Aztán lehet, hogy mégis L alakú lesz az asztal, és teljesen megváltozik a leányzó fekvése. |
(#29386) ori.andras válasza wolfchild hozzászólására (#29332)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Szerintem csinos. Mégha én haza is beszélek. |
(#29387) wolfchild válasza ori.andras hozzászólására (#29386)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Köszi. A következő "polcra" már Nyírségi mező is kerül . |
(#29388) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#29374)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Nem. Illetve de. Szép helyen volt. Kb. ennyit |
(#29389) Frankye moderátori
válasza wolfchild hozzászólására (#29382)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Az üres hozzászólást kivettem. Ha egy hozzászólást mégsem akarsz elküldeni, a szerkeszthetőségi határidőn belül - kérlek - töröld!
Köszönöm. |
(#29391) wolfchild válasza Frankye hozzászólására (#29389)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Sorry |
(#29392) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Üdv !
Segítséget kérnék.
Ha van valakinek otthon a barkácsdobozában BTTB s 4t.hűtővagonja,és megválna tőle nagyon baráti áron,azt megköszönném.(nem kell feltétlen MÁV osnak lennie.)
Kuplung,kerék,ütköző hiány,törött forgóváz nem akadály.
Kasztni és alváz legyen viszonylag egyben.
3-4 db ra lenne szükségem.
Átvétel:vasárnap-hétfőn a modultalin,csütörtökön a szokásos talihelyen.
Esetleges kérdéseket mail ban megbeszéljük.
Köszönettel:Laci. |
(#29398) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Sziasztok!
Véleményeznétek az újabb agyszüleményem?
alulra a vonalazott részre kerülne egy fejállomás, amit még meg kellene álmodnom, valamint a jobb oldalára egy másik, ami a pálya vége lenne. (A jobb oldali persze egy fennsíkon lenne, saccra 20-30 centivel feljebb. ha nem 50)
A jobb felső sarokba pedig egy fatelep, vagy gyár kerülne, oda is még be kell vezetnem a síneket.
Esetleg ha Bármelyikőtöknek lenne ötlete, nagyon szívesen venném!
Az asztal formája még képlékeny, csak egy gyors corelben szerkesztett alap, a végleges vonalvezetés után finomítok a szélein.
A spirálon a rétegsorrendet nem állítottam be, az lefelé haladna, az elején kb negyed/félkör völgyhíd lenne, majd utána haladna be az alagútba. |
|
(#29400) Gashpy válasza benYo91 hozzászólására (#29398)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Fent azt az átszelési kitérőt gyomláld ki legelsőre!
A kétvágányú fővonalon az egy csomó, ami megfojtja... |
(#29401) benYo91 válasza Gashpy hozzászólására (#29400)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Ebben a formában már tűrhetőbb? |
|
(#29403) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 6, 2014 |
|
Milyen tervező programot használtok? Melyik szerintetek a leghasználhatóbb? |
(#29407) sunocske válasza IsTTen hozzászólására (#29403)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
AutoCAD-et, bár nem kifejezetten erre találták ki. Viszont a suliban ezt tanultam meg (úgy ahogy) |
(#29408) M298 válasza benYo91 hozzászólására (#29398)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Egy apró javaslat, ill. kérdés. Gondoltál arra, hogy a fejállomás elé, vagy mellé kéne egy tároló pályaudvar? Ez lehetne néhány vágány is ahol javíthatók, takaríthatók, körüljárhatók, stb. a személyszállító járművek és talán még áru is érkezhetne egy vágányra. A kőrfűtőház ötlet tetszik a pályaudvar közelében. |
(#29410) etwg válasza benYo91 hozzászólására (#29398)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2014 |
|
Egy dologra figyelj oda, ne vezesd a vágányokat párhuzamosan az asztal széleivel. Nemcsak azért, mert onnan könnyebben a földre esnek a modellek, de nem is néz ki jól. |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 4:40:52 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|