Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       38/86    
(#30453) sunocske válasza etwg hozzászólására (#30452) Válasz Feb 27, 2014
Óránként és irányonként legalább egy Desiro átcsattog rajta!
(#30454) etwg válasza sunocske hozzászólására (#30453) Válasz Feb 27, 2014
Én ott nem látok semilyen vágást a nagyvasutnak, de ez csak a szemem hibája lehet. ( vagy rossz a szög ).
(#30456) sunocske válasza etwg hozzászólására (#30454) Válasz Feb 28, 2014
Ebből a szögből nehéz is észre venni, de ott van az
(#30457) etwg válasza sunocske hozzászólására (#30456) Válasz Feb 28, 2014
Elhiszem, ha mondod, már nagyon régen jártam arra.
(#30458) etwg válasza sunocske hozzászólására (#30456) Válasz Feb 28, 2014
Ha már itt vagy, van valamilyen elöirás a keresztezési szög méretére. Gondolom , hogy 90 fokos keresztezés még mindig tiltott, de már sok évtizede nem foglalkoztam a kérdéssel.
(#30459) róbertke válasza etwg hozzászólására (#30452) Válasz Feb 28, 2014
Csíkos-Mester minden nap kétszer erre szokott csattogni egy Desiróval ....
(#30460) Spike hozzászólása Válasz Feb 28, 2014
Sziasztok! Vannak régi, kalapsínes váltóim, vajon át lehet őket alakítani az új, I profilú sínekhez? És főleg érdemes-e? Bár 7-8000 forintért darabját nem tudom megvenni az új váltóknak....
Kösz a választ...
(#30461) csíkosháTTú válasza Spike hozzászólására (#30460) Válasz Feb 28, 2014
Azt hiszem a help-ez kolléga a TT-s topicon csinált ilyesmit. hoTTo kollégánál lehet 1m-es profil sínszálat kapni, elvileg meg lehet csinálni. De iTT van köztünk váltógyártó kolléga, őt is meg lehet környékezni, hogy mennyiért csinál meg egy ilyet, mert már készített ilyen kitérőt!
(#30466) help-ez válasza Spike hozzászólására (#30460) Válasz Feb 28, 2014
Köszönöm,hogy még emlékezel erre a zsákutcára !
Magam részéről annyit,hogy ha nem feltétlenül muszáj,akkor ne használj 286 mm es íveket.Már az Y kocsik is csúnyán belógnak az ívekben.Arról nem is beszélve,hogy a fejlesztéseknél gátat szab a kis ív.Ha modern,pl Tillig modellek is keverednek majd a BTTB s járműparkkal,akkor a min.310 mm ív kell,Ezt ajánlja minden gyártó már.Természetesen meglévő terepasztal bizonyos mérvű modernizálásánál elképzelhető a régi ívek használata,vagy csak iparvasúti témánál.
A régi talpfarácsra ráaplikálni kissé nehézkes,mert a kell alulra is a kis füleket forrasztani. Ergo mindenképpen a nyáklapra ültetett I profil a nyerő.
Ha most kezdenél bele a terepasztalba,akkor feltétlen az EW2 esetleg EW3 kitérőket javasolnám.Ezek alulról se verik a 7000 Ft ot.A csináld magad készlet is csak 3500-4000 pénz körül mozog.Ennél is olcsóbb a rendelhető státuszban lévő EW2 talpfarács és a 1 m es I profil házilag összeállítása.Ennél még picit olcsóbb( bár nem nyilatkozok "váltógyártó" nevében) a "váltógyártó"által igen jó minőségben készített váltó.
Amennyiben alkalmi összeállítású pályád van(un.szőnyegvasút)akkor a Tillig bettungleis t ajánlanám,kissé drágább--viszont gyakorlatilag őrökéletű,és modern a kialakítása.
Ha ezek után is a régi,286 os íveket használnád,akkor állok rendelkezésedre,de váltógyártó kolléga is gondolom szívesen kisegít téged.
Kellemes és jó modellezést kívánok !

Laci/help ez
(#30469) róbertke válasza Spike hozzászólására (#30460) Válasz Feb 28, 2014
Milyen méretarányban dolgozol?
Piko H0 váltó átépítés
(#30470) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#30469) Válasz Feb 28, 2014
Az messze van az átépítéstől! Ez az átépítés!

Fuggerth váltó átalakítása
(#30471) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#30470) Válasz Feb 28, 2014
Rekonstrukciót mikortól vállalsz???
(#30473) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#30471) Válasz Feb 28, 2014
Amikor felhívsz, hogy megbeszéljünk egy időpontot!
(#30474) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#30473) Válasz Feb 28, 2014
Március közepe után fogok jelentkezni.
(#30476) Spike hozzászólása Válasz Feb 28, 2014
Bocsi! Pont a lényeg maradt ki....TT-s váltóim vannak, a síneket szeretném I profilra cserélni. Sajnos 9-10 db váltó van a pályán, nem tudom, mi lenne a legjobb megoldás?
(#30477) baker6600 válasza Spike hozzászólására (#30476) Válasz Feb 28, 2014
A legjobb megoldás, ha megépíted magadnak. Én csak bátorítani tudlak, nekem is így kezdődött.
(#30479) Gonda László hozzászólása Válasz Feb 28, 2014
Kispest Üllői út kereszt
Hátha valakinek jó lesz még

006.jpg

009.jpg

014.jpg
 
(#30480) Gonda László hozzászólása Válasz Feb 28, 2014
...folyt.

002.jpg

003.jpg
 
(#30481) Spike válasza help-ez hozzászólására (#30466) Válasz Feb 28, 2014
Köszönöm a sok jó tanácsot. A készletem még a '80-s évekből maradt, aztán úgy 20 évig nem volt időm rá.
Most vettem újra elő, de azóta hatalmas a fejlődés, ilyenekről akkor nem is álmodtam...Egy teljesen új asztalt csinálnék, igazából a váltók nagy részben az állomási részen vannak, ezzel együtt köszönöm a segítséget, hogy ne használjam a 286 mm-s ívet.

Andy/Spike
(#30484) Váltógyártó hozzászólása Válasz Feb 28, 2014
Ha már belelendültem a TTe kitérőkbe, egy újabb adagot kezdtem el. Ezek valami Német rendszerhez lesznek, aminek az érdekessége, hogy A Tillig 2,07-es profilból készült, ebből adódóan elég bumfordi lesz!


TTe_01.jpg
 
(#30485) Váltógyártó válasza Spike hozzászólására (#30481) Válasz Feb 28, 2014
Nos, a régi geometriát is meg lehet szépen csinálni, de én is inkább az új geometriát javaslom!

tt_ew1_02.jpg

Zeuke_BTTB_1...jpg
 
(#30501) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#30484) Válasz Márc 1, 2014
Felragasztottam a talpfákat, egyenlőre csak a szerkezetileg fontos pontokra. Az, amelyiken minden talpfa fent van, azt még tegnap este ragasztottam, de ma kitaláltam, hogy csak ezeket ragasztom fel egyenlőre, és ha kész a szerkezet, utána forrasztom fel a többit, mert akkor egyszerűbben tudom lecsiszolni a rezet a felesleges részekről.

TTe_02.jpg
 
(#30502) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30501) Válasz Márc 1, 2014
Az íves váltónál van valamilyen összefüggés a két ív között? Mondjuk a belső ív 310 mm akkor mekkora illik mellé?
(#30503) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#30502) Válasz Márc 1, 2014
Nincs ilyen illemszabály , de minél jobban közelít egymáshoz a két ívsugár mérete, annál hosszabb lesz a kitérő, ebből adódóan egyre kisebb szögű lesz a kitérés és a szívdarab.
(#30504) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30503) Válasz Márc 1, 2014
Köszi
(#30518) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#30501) Válasz Márc 1, 2014
Sajnos ma nem haladtam annyit, mint szerettem volna!

TTe_03.jpg

TTe_04.jpg

TTe_05.jpg
 
(#30527) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#30503) Válasz Márc 2, 2014
És gyorsan tegyük hozzá, hogy modellben!

A nagyban vasutazók az egyenes kitérőt ívesítik, egy sor szabály mentén, ami majdnem mind az ívsugárral van összefüggésben. Néhány évvel ezelőtt fejből löktem volna, hogy milyen képletekkel számítjuk az ívsugarat, de most sajnos nem jut eszembe. Korán öregszem
(#30528) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#30527) Válasz Márc 2, 2014
Értelemszerűen!

Ha a modellvasúti kitérőkhöz is mindenféle számításokat kéne végezni, nem lennék váltógyártó, az biztos!
Vagy felfogadnálak tervezőnek!
(#30530) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30528) Válasz Márc 2, 2014
Szerintem a számítások néha egyszerűbbek, mint megtervezni, megépíteni egy-két váltót.
(#30539) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#30518) Válasz Márc 2, 2014
Már látszik az alagút vége (csak még messze van)!

TTe_06.jpg

TTe_07.jpg
 
(#30547) Spike válasza help-ez hozzászólására (#30466) Válasz Márc 3, 2014
Köszönöm a részletes hozzászólást. Ha valamiképp az új típusú váltó mellett döntenék, ahhoz milyen állítómű lenne jó, mert azt is olvastam, hogy a Tilligé elég gyenge..
(#30551) Frankye válasza baker6600 hozzászólására (#30530) Válasz Márc 3, 2014
Kinek a pap, kinek a paplan...
(#30552) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#30539) Válasz Márc 3, 2014
A kérdés csak az, hogy miért dudál?
(#30708) DZolTTán hozzászólása Válasz Márc 7, 2014
Van valakinek tapasztalata Mehano váltóval, megbízható? Be szabad építeni ilyet fix helyre?
Azt tudom, hogy csúnyácska, de van 2 db vadi új belőle, és kéne az unokahúgoknak egy játszós asztal, oda tökéletes lenne.

Mahano.jpg
 
(#30742) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#30708) Válasz Márc 8, 2014
Nem ismerem ezt a típust, de üzembiztonság szempontjából elég jól néz ki. Szigetelt kialakítású, a csúcssín a tősínről is kapja a feszkót, elég robusztus csapokon keresztül (plusz az alátét lemezek), és a szigetelt rész is elég rövid.
(#30743) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#30539) Válasz Márc 8, 2014
Nem tudom, miért, de alig tudok haladni ezekkel a törpékkel!

Valaki megátkozta a projectet! Minden esetre elkészültek a szerkezetek. Ami "újítás" van benne, hogy tk. úgy működnek, mint a régi kalapsínes váltók, ugyanis a mozgó rész egy egységet képez, de itt nem csapon fordul el, mint a régi cuccokon, hanem egy rugóbronz lemezzel van a helyén tartva. Ez az egyenes csúcssín (ívesnél a belső) külső felére van forrasztva. Így egyenes állásnál az íves csúcssínben van egy pár tizedes hézag, de ez egyrészt alig látszik, másrészt kitérőbe állításkor összezárul.

TTe_10.jpg

TTe_11.jpg

TTe_12.jpg
 
(#30748) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#30743) Válasz Márc 8, 2014
Nem is olyan bumfordi, szerintem egész pofás, legalább is így képről. Egyébként meg fantasztikusan fest.
(#30749) baker6600 hozzászólása Válasz Márc 8, 2014
Elfogyott a talpfának való anyagom, úgyhogy csak neki kell fognom az angolnak bár lesz dolgom az után is.

WP_20140308_...jpg
 
(#30753) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#30749) Válasz Márc 8, 2014
Te aztán jól belehúztál!
Saját tervezések, vagy a Főnök rajzai?
(#30754) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#30742) Válasz Márc 8, 2014
Csináltam pár teszt vontatást rajtuk. Működnek szépen. Max egy dolgot lehet felróni nekik, hogy "vazsbú" vannak...
(#30758) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#30753) Válasz Márc 8, 2014
Á nem tudok én ilyet tervezni, a Főnöktől kunyeráltam
Még szerencse, hogy nem kell több az asztalra
(#30760) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#30754) Válasz Márc 9, 2014
Annyit megtehetsz, hogy a tősíneket, és a szív utáni szakaszokat kicseréled, és akkor csak az a két belső kis rövid darab marad "vasbú". Ezzel is nagyságrendekkel javítasz a cuccon, és szinte semmibe se kerül.
(#30761) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#30743) Válasz Márc 9, 2014
Majdnem megsz*vtam, mert elfelejtettem, hogy ezek a törpék nem csak működési elvükben, de elektromos kialakításukban is a "nagy ősökre" hasonlítanak, mivel a csúcssín szedi a delejt a középrésznek. Én viszont ezt jól elfelejtettem, és nem maszkoltam ki az érintett területet. Már kezemben volt a retuspisztoly, amikor valami belső hang megsúgta, hogy valamit még kéne csinálni!

TTe_14.jpg

TTe_15.jpg
 
(#30762) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 9, 2014
Már régebben megcsináltam két PIKO A geometriájú kitérőt, most előkaptam őket, gyorsan felragasztottam a talpfáikat, és ezeket is lefújtam a kicsikkel együtt. Készítek még két íveset is hamarosan (ha közbe nem jön megint valami), bár ezek nem PIKO geometriájú cuccok lesznek, hanem saját tervezés, de PIKO A vágányzatba lesznek beépítve.

PIKO_A_geo _...jpg

PIKO_A_geo _...jpg

PIKO_A_geo _...jpg
 
(#30763) Csukló hozzászólása Válasz Márc 9, 2014
Egy kis különlegesség.

Hazánkban kevésbé ismert a mozgó szívrészes váltó, pedig anno volt ilyen a K-Ny metróvonal Déli Pályaudvari kihúzójában is. Bécsben a WLB vonalán találkoztam ezzel a cuccal, sajna NEM lehet közelebb menni, mert valami tábla megtiltja, hogy gyalog a pályán sétáljunk.

P1600107.jpg

P1600108.jpg

P1600109.jpg
 
(#30764) etwg válasza Csukló hozzászólására (#30763) Válasz Márc 9, 2014
Ez az un mozgoszives válto, a gyors pályákon >160km/h tudtommal csak ilyent lehet használni. A 80-s években a TT pályámon is voltak ilyenek.
(#30766) Csukló válasza etwg hozzászólására (#30764) Válasz Márc 9, 2014
A pályán itt csak 60-80km/h az engedélyezett sebessége.
(#30768) róbertke válasza Csukló hozzászólására (#30766) Válasz Márc 9, 2014
Rosszul értelmezted etwg hozzászólását: -160Km/h felett csak ilyent lehet használni, alacsonyabb sebességű pályákra nincs tiltás.
(#30778) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 9, 2014
Itt van etwg mozgó szíves kitérője (sajnos bontás utáni állapotban)

vyhybka 4.JPG

vyhybka 5.JPG

vyhybka 6.JPG
 
(#30779) baker6600 hozzászólása Válasz Márc 9, 2014
Egész délelőtt ezzel szenvedtem, nem egyszerű ezt összerakni.

WP_20140309_...jpg

WP_20140309_...jpg
 
Lapozás       38/86    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
17:32:51
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés