|
Z méretarányban mindenfélét
|
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:
|
|
(#10101) Zsiti4 válasza etwg hozzászólására (#10091)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2012 |
|
Hát már odáig eljutottam hogy arduinoval vezéreljek egy állomásra történö beállást, illetve most dolgozom egy xxl méretü tolópad arduinoval való vezérlésén. Szóval nem ezzel a részével van a gondom hanem hogy mindig a mechanikai részen akadok el. Amikor a scennerböl kibányászott léptetömotor mozgatja a tolópadot és a bejövö vágány sinmagassága az optikai érzékelök NYÁK-jának vastagsága miatt nem esik egysikba a tolópad sinével. Na ezt sikerült jó bonyolultan megfogalmazzam. Szóval ezekkel a miliméterekkel van problémám nem pedig az elektronokkal.
Szó sincs kibújásról csak ezekkel van nehézségem de ez a szépsége is az egésznek hogy az ember bütykölheti végeláthatatlan ideig.
Amúgy meg a középsö nevem "Oroszlán" úgyhogy rettenetesen bátor vagyok ROOOAAARRR |
(#10116) Frankye válasza Zsiti4 hozzászólására (#10101)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Metro Goldwin Mayer Váááá... |
(#10178) etwg válasza Zsiti4 hozzászólására (#10101)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Én AVR-ekkel birkozok (jo 25 év programozási kihagyás után - de az elsö szerkezeteim már müködnek). Most is van néhány ötlet a fejemben, de még meg kell érniük.
Bütykölni meg jó, azaz ne add fel..... |
(#10250) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Sziasztok
Sajnos az RGB SMD LED 5letem fuccsba ment mert valakinek nagyon kellettek azok a LED-ek és egy olyan összeget ajánlott értük aminél nekem már nem volt "kifizetödö" többet ajánlani. De majd beszerzem más forrásból.
Vásároltam viszont sima vörös SMD LED-eket úgyhogy próbaanyagom lesz. |
(#14529) Zsiti4 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 27, 2013 |
|
A tél hosszú itt Svédországban és nagyon hideg is igy jégre kerültek a Z méretü fejlesztések de nemsokára néhány prototipus képpel visszatérek. |
(#28590) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
MielőTT teljesen behal a topic...
Kapott a műhely egy feladatot, 110*65cm-en kell megcsinálni szerkezet, illetve alapszintű terepépítés szinten egy komplett pályát, természetesen Z-ben. Eredeti tervek voltak, de sajnos teljesen újra kellett tervezni az egészet, mert az hasznavehetetlen volt.
Gondoltam, hogy a lépéseket majd fotózom is, és apránként ide a fórumba felteszem, mindig erre a hozzászólásra válaszként.
Szóval, első rész, az új tervek.
Ekkora területen csodákat nem lehet várni, az alap koncepció sem volt valami földtől elrugaszkodott valami. Egy egyvágányú fővonal kis átmenő állomásából kiágazó mellékvonal, ami egy kis fejpályaudvarban végződik a hegyen.
Az általam készített tervek a következőek lettek, mellékelem a Wintrack8-cal készített fájlokat is majd. |
|
(#28591) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Készítettem egy negyedik tervet is, mert nem tudtam a végleges igényeket.
Az eredeti koncepcióra az első terv hasonlít, ennek nagy hibája, hogy az alsó állomásról a kiágazás rossz helyen van, itt nem tud rendesen körüljárni a mellékvonali mozdony.
A második terv egy klasszikus megoldás, a lehetőségekhez képest maximális vonal hosszabbítással a mellékvonalon.
A harmadik tervben már van egy kis ravaszság is. A mellékvonalról kétfelé is be lehet menni az alsó állomásra, és lehetőség van arra is, hogy az alsó "oválon" pár kör megtétele után a vonat átmehet a mellékvonalra és a hegyen lesz a végállomása.
A negyedik terv egy kompromisszum. A fő állomás 5cm magasan van, a rövid kis mellékvonal pici állomása 6cm-n. A mellékvonalon a rendelkezésre álló helyen csak ekkora állomás fér el, így itt a vonatok hossza erősen korlátozott. A fő atrakció ezen a terven a fővonal, mert a kis terület ellenére eléggé sokat megy a vonat, mire újra beér az állomás másik végén.
A második terv lesz megépítve, a vézérlés analóg (később lehet digizni majd, ha kell), a sínrendszer Märklin. |
|
(#28597) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28591)
|
Válasz •
|
Jan 22, 2014 |
|
Nekem ez a negyedik jön be a legjobban, mert nem dilikör. A másik három - akárhogy is tekerve van a mellékvonal - az. |
(#28636) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#28597)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
Pedig a negyedik is "dikikör", csak alaposan összegyűrve.
Szívem szerint én is ezt építeném meg, de úgy, hogy hozzá kéne még tenni az alaphoz, hogy olyan 120-125cm hosszú legyen, úgy nagyobbra jönne ki a mellékvonal kis állomása is. DE! Két dolog adott, az alaplap mérete (ez készen van, ez fér el a Megrendelőnél), továbbá a Megrendelő döntése.
Egyébként parancsolj, a 4 terv .tra fájl:
|
|
(#28663) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28636)
|
Válasz •
|
Jan 23, 2014 |
|
|
(#28875) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2014 |
|
Az első három terv Wintrack fájl-jai. Ha még nem írtam volna, akkor természetesen bárki meríthet belőle ötleteket, vagy meg is építheti. A következőkben jönnek az első lépések, mint írtam, a 2. terv lesz megvalósítva. |
|
(#29236) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2014 |
|
Nos, az alső lépések!
Az alaplapot készen kaptam, erre kell építkezni. Hála istennek nem 65, hanem 66cm, így láttszik, hogy lett egy kis plusz mozgástér! Ugyanis a terven még az egész terv az alaplap hosszabbik oldalával párhuzamos, így eléggé unalmas látvány lenne. Kiraktam a terv alapján a síneket (persze a kisördög aZért benne volot, hogy hátha nem jön ki a progi által kalkulált pálya, de jelentem, kijön, gond nélkül!), és úgy döntöttem, hogy egy kicsit a végső látványon segítek, és az egészet elforgatom egy picit. Lásd a második képet.
Az első képen már a parafa alátéten ücsörögnek az alsó szinten futó egyvágányú fővonal sínei, egyelőre még ideiglenesen. |
|
(#29296) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2014 |
|
Alapszabály: amíg az alsó szint nincs teljesen készen, addig a felsőt ne kezdjük el!
Ennek szellemében folyik a sínek fektetése, és az elektromos bekötések elkészítése is. Mivel a Märklin gyári bekötései H0-ban is eléggé bumfordiak, hátmég Z-ben, így csak egy szem gyári bekötő sínt használtam fel, szerencsére ez alagútban lesz. . A szakaszolások bekötése a képeken látható módon készült. A Märklin Z sínek azért nem olyan rosszak ám, amilyennek páran lefestik őket! Például simán forraszthatóak, csak ehhez egy megfelelően vékony páka, 0,5mm-es, gyantával töltött forrasztó ón kell. Meg egy kés, amivel egy kicsit meg kell vakargatni a forrasztandó felüleltet, a sín alján. A folyasztószereket (olaj, krém, stb. ) kerüljük, semmi szükség rájuk! Nyom nélkül szinte lehetetlen eltávolítani őket, és később csúnya oxidációs gócokat idéznek elő! Szóval, a vékony vezetékeket forrasszuk rá a sínek aljára, majd a megfelelő helyen 3mm-es fúróval fúrjunk lyujat az alaplemezbe, és ezen át vezessük le a vezetékeket. Ha minden kész lesz, akkor nem lehet majd látni, hogy a modellvasút technikai megoldásai - pl. a szakaszoló sínek - elcsúfítanák a pályát. (Sajnos a váltók hajtóműveivel nincs mit kezdeni, szűkös a határidő, és a költségkeret is.) |
|
(#29320) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29296)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Idézet: „A folyasztószereket (olaj, krém, stb. ) kerüljük, semmi szükség rájuk! Nyom nélkül szinte lehetetlen eltávolítani őket, és később csúnya oxidációs gócokat idéznek elő! ”
Bocs, Csíkos, de ezzel egy picit vitába szállnék. No, nem azzal, hogy a "folyasztó csodaszerek", mint a "Lötfet", és "Letvasser" nem károsak az érzékeny alkatrészekre, így pl. a sínanyagokra is, hanem azzal, hogy létezik egy olyan folyasztószer, amely nem károsítja az anyagot. Ez pedig a fenyőgyanta alkoholos oldata. Régóta elektronikai dolgokban használom, minden probléma nélkül. Aromás, vagy észter hígítóban feloldott gyanta nálam tökéletesen bevált. (A felesleg könnyen eltávolítható.)
A kérdés csupán az, hogy a hígító nem oldja-e a vágányzat műanyag részeit. |
(#29324) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#29320)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Semmi gond, de szerintem jó forrasztó ón, jelen esetben ez egy gyantás, 0,56mm-es, meg egy rendes páka, meg fémtiszta felület, és nem kell semmilyen kencefice hozzá. Ez ugye a Z topic, itt nem hasZnálunk bádogos ónt, benzinkályhában melegített vassal forrasztva...
|
(#29328) etwg válasza Frankye hozzászólására (#29320)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2014 |
|
Ha spirituszban oldod fel a gyantát, akkor még ez a veszély sem áll fenn........ |
(#29696) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Mielőtt bármiylen terepépítés kezdődne, aZelőtt az alsó pályának tökéletesen üzemképesnek kell lennie.
Elkezdődött az alsó rész jelzőinek kitűzése, és az elektromos szerelése is. A jelzők a Viessmann által a Conrad-nak gyártott építőkészletek. Nekem nem okoz nagy gondot összeszerelni, de egy max. 0,4mm-es hegyű, szabályozható páka kell hozzá, meg nagyító, és 0,5mm-es, gyantás forrasztóón. |
|
(#29702) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29696)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2014 |
|
Ma voltam a KIKA lakberendezési áruházban, -10% akciójuk van (este 22 óráig), nagyon gondolkodóba ejtett a nagyítós lámpájuk, csak hát az ára ...... |
(#29728) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#29702)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2014 |
|
Én 17ezerért vettem, ami a műhelyben van. |
(#30217) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#29728)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2014 |
|
Amit én láttam, 20.000 Ft -ért árulták. |
(#30444) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2014 |
|
Kevésbé látványos munka, vezetékezés. Nem is olyan egyszerű, még egy kicsi asztal esetében sem, ha a jelzők vonatbefolyásolással működnek majd. Azért lassan-lassan a látványosabb dolgok jönnek majd, mert a kezdőszett V60-asa már rója a tesztköröket az alsó pályán
Ja! Senki ne íjedjen meg, az első képen látható Märklin trafó jó helyen van. Nyugalom, nem kell majd alul szabályozni a vonat sebességét , csak éppen ez az egy trafó kevés lenne, mert két áramkörös a pálya, másrészt nem ő lesz a menetszabályzó, hanem két darab Medvend AN-1C. A Märklin tarfó munkája majd a közvilágítás áramellátása lesz. |
|
(#30505) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2014 |
|
Nagyritkán benézegetek ide, de úgy látom sajnos, itt Z vonatkozádban minimális a forgalom. Most kiváncsi lettem, mert ismét megjelent néhány ismet név.
Feltámadunk? |
(#30507) diesel693 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30444)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2014 |
|
Kedves István!
Örülök hogy legalább itt találkozhatunk.
Egyébbként nézem a képeidet és felmegy bennem a pumpa. Látom a 250 grammos forrasztóónt az asztalodon, nekem most fogyott el és vásárolnom kellett. A korábban 1600 Ft-os ár először 3400 Ft-ra, most pedig 5400 Ft-ra emelkedett
A készülő szép kis asztalhoz gratulálok.
Üdv. János |
(#30509) diesel693 válasza diesel693 hozzászólására (#30507)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2014 |
|
Most látom, már megint kapkodtam.....egyébként... |
(#30512) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#30507)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2014 |
|
Veled is megvetették azt az olommentes taknyot (amit cinnek csufolnak). Házi körülmények között teljesen használhatatlan és még drága is. Szerencsére van még tisztességes olmos cin (csak keresni ke)ll és spajzolni a szebb idökre - nekem is a minap jött még 2 kg, az elég lesz még a fiamnak is.... |
(#30514) enamessias válasza etwg hozzászólására (#30512)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2014 |
|
Ha már szoba hoztad.... Már leadtam a megrendelésem 2 órája, ezért annyira nem számit, de pár terméknél (mint forrasztóón) fel van tüntetve a vegyjel.
Megtudja nekem valaki mondani hogy a különbözö ötvözetek közül melyik mire jó? |
(#30515) etwg válasza enamessias hozzászólására (#30514)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2014 |
|
A klasszikus olmos cinnél PbSnCu ötvözet, a számok mögöttük a % -t adják meg melyik komponensvpböl mennyi van. Minél több a Cu ( réz) annál keményebb, magasabb höfokon olvad.
Az ujabbak nem tartalmaznak olmot, helyettük csak tiszta Sn ( on ) vagy mindenféle Cu és Ag ötvözetek. Sajnos egyik sem folyik olyan szépen. mint az olmos, és mindegyik magasabb höfokon olvad és ráadásul cundérosodik ( nem tudom mi ennek a tisztességes magyar neve) , azaz salak képzödik és az még jobban gátolja a folyást. Néha emiatt ujra kell forrasztani egy megelözö komoly tisztitás után. Ipari körülmények között természetesen más a helyzet, de mi nem üzünk ipart, ( nekik is volt elég gondjuk).
A réz és ezüst elsösorban arra szolgál, hogy az ezüst és rézalkatrészek idövel ne reagáljanak az onnal meg az olommal. ( elolvadnak benne mint cukor a teában).
Antimon Sb növeli a fizikai jellemzöket ( szakitoszilárdság stb). Bizmut Bi meg csökkenti a olvadást akár 100 fok alá is ( fazekas cin, Wood fém). |
(#30516) enamessias válasza etwg hozzászólására (#30515)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2014 |
|
Anno, ezt miért nem tanitották nekem? Ügyviteltechnikai müszerész vagyok, aki majdnem kitünővel végzett. Mégis valahogy ez kimaradt.
Köszönöm a felvilágositást.
Ezek szerint tudatlanul is jol választottam. |
(#30522) diesel693 válasza etwg hozzászólására (#30512)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2014 |
|
Én csak boltban tudom megvásárolni a forrasztóónt. A szokásos műanyag csévetesten csupán az olvasható hogy gyártási helye Tajvan, gyári kódja:55091. Rendeltetése:lakossági célú felhasználás, 0,5mm, 0,25kg.
Az összetételéről nincs tájékoztatás. |
(#30523) diesel693 válasza diesel693 hozzászólására (#30522)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2014 |
|
Tévedtem! Más helyen felfedeztem az összetétel feltüntetését.
Sn 60
Pb 40
Flux 2.0 % |
(#30542) csíkosháTTú válasza diesel693 hozzászólására (#30507)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2014 |
|
1500Ft/kg-ért vettem ilyet legutóbb, és még van a nagykerben ilyen tekercs. |
(#30818) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2014 |
|
Nno!
Készen van a "villanyszerelés is, részben, ami a vontatást illeti. Az alsó ovál egy szabályzó (medvend-féle PWM), és a hegyi mellékvonal a másik. A kettő közötti átmenet un. Z-kapcsolás. Vagyis nem fix a két szabályzó. Az átmenet egyik vonalról a másikra úgy valósul meg, hogy mindkét pálya átkapcsolóját az egyik PWM-re váltjuk. Ha az átmenet meg volt, vagyis pl. az alsó állomást a hegyre tartó vonat elhagyta, akkor az alsó pályát át lehet kapcsolni a másik PWM-re. Így nincs "zökkenő" az átmenetkor. Ami még hátra van a "villanyszerelésből, az a váltók működtetése, de ahhoz még meg kell érkezzen a nagykerbe a nyomógomb, mert külön kapcsolópult nem készül, a Märklin pultja meg bumfordi, és - őszinte leszek - nagyon igénytelen kivitel belülről. Ehhez képest a klasszikus BTTB (Zeuke) "zongorabillentyűzet" maga a megtestesült hightech.
Ugyanez a bumfordiság a bajom a Märklin 8992-es számú sorompójával. Kb. a hajdani Lemezárúgyár játékaival van egy szinten, és a 2x1 sávos autóút szélessége még H0-ban is elmenne egy vidéki országútnak...
Majd még kitalálom, mit kezdjek vele...
A képen látszik, hogy alakulni kezdett végre az emelkedő is. |
|
(#30853) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30822)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2014 |
|
Abból "főzünk", ami van. De lelked rajta, tervezhetsz szebbet!
Adjam a paramétereket?
Egyébként Z-ban egyik gyártmány se' különb a deákné vásznánál. Ez az asZtal már ezekkel készül. |
(#30859) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30822)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2014 |
|
Na, az alapok a Märklin Z váltóhoz (egyszerű, egyenes kitérő):
- hossza: 110mm
- kitérési szög: 13°
- kitérési ívsugár: 490mm
- sínszálak profilmagassága: 1,5mm |
(#30863) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30859)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2014 |
|
Hát, az bizony egy átmenőköríves kitérő, de ezen nem veszünk össze!
Ha lesz egy kis időm (nem mostanában), megrajzolom, és elküldöm, hogy le tudd ellenőrizni. |
(#30883) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30818)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
|
(#30884) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30863)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
"Eccerűbbé" akartam tenni Kend életét , ezért adtam meg az egyenes kitérő adatait. |
(#30887) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#30883)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Közben tegnap az egyik vidéki kertészetből (PisTTa Fa-ter) megérkezett 10db lombos fa is, az elsőt nem álltam meg, hogy fel ne tegyem. Most nincs nálam fotómasina, de a napokban úgyis kell még fotóznom, majd közlöm.
A minőségük is megfelelő, nagyon-nagyon közel van mindannyiunk szeretett főkertészének (BaTTka) munkáihoz. Csak a nevezett kertészet nincs úgy leterhelve (még) munkával, mint az Etalon. |
(#30912) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30884)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Az nem kihívás!
Amúgy, amit most fejeztem be TTe kitérőt, az Märklin Z R1-R2 ívre lett építve, ami törpéket meg vittem hozzád, az teljesen Märklin Z kompatibilis!
Amúgy létezik ez az egyenes kitérő, amit írtál? Mert én csak azt az egy félét láttam eddig, amit az asztalra is raktál. |
|
(#30921) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30912)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
|
(#30924) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30921)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Jóvanna, értem már!
Nálam az egyenes kitérő azt jelenti, hogy a szívdarab után mindkét ág egyenes. Ezért mondtam, hogy ez nem egyenes, hanem átmenő köríves kitérő, mert kitérő irányban végig íves. |
(#30926) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30924)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Közben megnéztem a Z sínekhez a H0f kitérőidet (sajnos egy zsebes miatt nem jutottam ki tegnapelőtt a címzetthez, hogy átadjam neki), valóban jó lenne - a talpfáktól eltekintve, meg egyéb apróságoktól - Z mérethez. Szerintem még nemzetközi piacod is lenne rá! |
(#30937) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30926)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Itt természetesen csak a magasságra, nyomtávra és a sínprofilra értettem a kompatibilitást. Ha nem akarsz iszonyat pénzekért Busch H0f vágányt venni, akkor Marklin Z-ből is meg tudod építeni kis átalakítással. |
(#30938) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#30937)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
OK!
Üres óráiban rajzoljon Kend!
|
(#30943) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30938)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Megrajzoltam, elküldtem! |
(#30947) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#30937)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2014 |
|
Igy van, én is tegnap megvettem a bolhapiacon az utolso csomag Z sint (vagy 60 darabot), amiböl a TTe pályát fogom majd épiteni. Most a fiamon a sor, hogy csipkedje ki minden második talpfát, hogy jol nézzen ki majd a pálya... |
(#30949) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30887)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2014 |
|
Kérem, tisztelettel, a képen a PisTTa fa-ter kertészet egyik terméke. |
|
(#30952) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30949)
|
Válasz •
|
Márc 14, 2014 |
|
Megkapta kend a rajzot? |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 0:09:57 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|