|
Építési okok
|
Témaindító: ifjuhorgasz, idő: Júl 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#2971) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2954)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
Köszönöm a képeket! Nagyon ötletes megoldás, nekem tetszik! Végül is a hosszabbik csúcssín-pár vezérlési megoldása az, ami igazából "furmányos" lehet. Milyen hajtómű vezérli? Szervó? |
(#2972) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2957)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
Ezt fel sem tételeztem Róla! |
(#2973) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2971)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
Egyenlőre házi készítésű "buher" típusú állítómű lesz alatta. Ha nem válik be, akkor majd megvakarom a bubómat, és változtatunk rajta. |
(#2974) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2972)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
Kishitű vagy! |
(#2979) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2974)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
Nem kérlek, csak udvarias. |
(#2980) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2973)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
Hmmmm. Erről a típusról viszonylag keveset tudok. Ismertetnéd kicsit részletesebben? |
(#2981) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2980)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
Hááát....
.... tulajdonképpen ez egy kezdetleges "állítómű" lenne. Egy telefonközpont jelfogója van egy 40x40 zártszelvény darabba beépítve. Egy pálca van rögzítve a jelfogóhoz, ami a mozgást viszi át az állítandó szerkezethez. Ez nálam váltó, kocsi szétkapcsoló.
Nem szép, nem könnyű.... de az enyém! |
(#2984) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#2981)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
A múltból túrtam elő képeket, egy kicsit már finomodott azóta.
|
|
(#2991) SzerNoh válasza kisKirály hozzászólására (#2984)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2010 |
|
Királyom... nem vagy vashiányos |
(#2993) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2984)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
Uram Atyám! izé... Királyom! Hány tonnás a terepasztalod? |
(#2995) cs.csaby válasza kisKirály hozzászólására (#2984)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
Ezekkel majdnem, hogy nagyvasúti állítóművet lehetne gyártani |
(#2997) kisKirály válasza SzerNoh hozzászólására (#2991)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
De...hiszen kopaszodom |
(#2998) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#2993)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
Próbálom ésszerű tömegűre belőni. 100 Kg-nál nem szeretném nehezebbre! |
(#2999) kisKirály válasza cs.csaby hozzászólására (#2995)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
Hát azt azért nem! De közelít... |
(#3000) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
De hogy kielégítsem a piszkálódók igényeit, rögtön lemérek egyet. |
(#3001) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#3000)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
Nos, 40 dkg. |
(#3002) SzerNoh válasza kisKirály hozzászólására (#3001)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
Királyom! nem akartalak piszkálni de te sem fogsz már fiatalabb lenni... |
(#3004) kisKirály válasza SzerNoh hozzászólására (#3002)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
He-he Nem biztos! |
(#3008) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#2984)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
Szia Kiskirály. Hol vásároltad a jelfogókat? sajnos én csak 20db-t tudtam szerezni, és ilyeneket használok a váltók müködtetéséhez. Köszi |
(#3009) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3008)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2010 |
|
Van amit kilóra egy MÉH telepről, de van amit szanálásból pár üveg tömény erejéig vihettem.
Milyen kellene? |
(#3016) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#3009)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2010 |
|
Szia, A terepasztalomon, általában a két átváltó érintkezős tipust használom, mert az egyikkel a sziv darab polaritását tudom váltani, a másik pedig a váltó állásának visszajelzésére szolgál. Melyik MÉH telepen találtad? vagy hol szanáltak. Töményem nekem is van a cél érdekében.
Miért csak jelfogóban gondolkodol? A különböző logikai kapcsolatokra a logikai IC-k jók. Segitek ha kell.
|
(#3019) Antal Miklós válasza Frankye hozzászólására (#2970)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2010 |
|
Szia Frankye. Szóval a modul most éppen az elektronikával bővül, és ezért is kedveltem meg ezt az épitési elvet. Lásd az első képet.
Fogaskerekű: Átalakítottam egy E69 PIKO gépet, az egyik hajtó tengelyen egy nagyobb fogaskereket kapott, amely modulja illeszkedik a Fleischmann fogasléchez. A mozdonyon belül az egyik közvetitő fogaskereket kellett átfordítani, hogy a meghajtás ne a középtengely felé, hanem a mozdony széle felé legyen. Az eredeti vaslemez pótsullyokat kicseréltem ólombol önöttekre, igy a mozdony kb 340gr lett, valamint a futása szebb lett.
A mozdony mindig hegymenetben tolja a szerelvényt, és a kapcsolodó fogaskerék a legutolsó tengely a szerelvényben, igy az egész suly a fogasléces kapcsolódáson van. (kipróbáltam húzásra is, négy- öt négytengelyes "Langenschwalbacher" kocsival is kényelmesen felkapaszkodik az általa épített emelkedőn. Úgy számoltam, hogy 25% lejtés alkalmazok, tehát 1m alatt 25cm-re tud felmászni. Fontos, hogy a ráfutásnál, valamint a lefutásnál legyen minimális az átmeneti iv, inkább vizszintesben kapaszkodjon rá a fogaslécre. Ezeknél az átmeneteknél kb 2-3 cm hosszon a fogasléc tetejét, kicsit lejtősre megcsiszoltam, hogy könnyebben ráfusson. Amikor az asztal még vizszintesben állt, akkor sokat próbáltam, siklás nem volt.
Felsővezeték: Ha az épitésnél betarjuk a szabványt, tehát a HO-nál a sin középvonal 10 mm-t, akkor nincs probléma. Én minden oszlopnál forrasztással rögzítettem az egyes szakaszokat, természetesen a forrasztás után az áramszedő felé eső részt finom csiszoló papirral egyenesbe csiszoltam. NYÁk segitségével nagyon könnyen lehet üzembiztos felsővezeték szakaszolót épiteni. Még nem volt áramszedő törésem. A mozdonyról képek a következőkben.
|
|
(#3020) Antal Miklós válasza Antal Miklós hozzászólására (#3019)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2010 |
|
Képek az átépitett E69-ről |
|
(#3028) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3016)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
A salgótarjánin. Főnök-titkári kis központok voltak kidobálva. Kis faszekrényben, western kulcsos vagy nyomógombos kivitelben. Sajna, akkor még csak kisautóval rendelkeztem, így egy kivételével, csak a reléket hoztam el.
Öreg vagyok, csak abban hiszek, amit látok A relét látom mozogni, zárni-nyitni. A szilíciumos hókusz-pókuszok az ördög műve! Nagyon nem szeretem őket, főleg a volt elektrotech.-es tanáromnak köszönhetően. Még a fősulin is úgy voltam vele, hogy elég a 61% a "Digitális és analóg technikai ismeretek" tantárgyból! |
(#3030) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#3028)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Szivesen segitek.
Nálam csak kapu áramkörök és egy két Flip-flpo van benne. Tökéletesen elég. Egy vágányút beállitáshoz a logika jelfogóval, és a kontakthibás érintkezőkkel, csak kinszenvedés. Ha irsz segítek megoldani.
A csatolt kapcsrajz. magáért beszél |
|
(#3031) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3030)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Nagyon szépen köszönöm! De az öreg halász marad a rocsó mellett
Anno a Mechwartban megtanultam (úgy ahogy) 2205 számú szakmát, abból pedig össze tudok biggyeszteni ezt-azt. |
(#3034) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#3031)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Láttál mostanában valahol ilyen crossbar jelfogót?
Kissebb 2-4 morzés jelfogóm van elég, de annak az ereje nem elég a váltó átálításához. |
(#3036) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#2998)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Ne viccelj! 100 kg-nál én is nehezebb vagyok! Majdnem kétszer... Csukló Tomiról nem is szólva! Ketten együtt simán kiteszünk 3-4 ilyen cuccost ! |
(#3037) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3028)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Idézet: „Öreg vagyok, csak abban hiszek, amit látok A relét látom mozogni, zárni-nyitni. A szilíciumos hókusz-pókuszok az ördög műve!”
Ezt a dumát! Fetrengtem a röhögéstől az olvastán! |
(#3038) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3031)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Idézet: „Anno a Mechwartban megtanultam (úgy ahogy) 2205 számú szakmát”
Nocsak! Te is Mechwartos voltál? Mikor végeztél? (És mi is az a 2205-ös szakma?! ) |
(#3039) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#3019)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Köszönöm a részletes és pontos leírást, nagyon remek munka, minden elismerésem érte! |
(#3042) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3034)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Ezeknek lehet állítani a járom szerkezetén, de max 5 mm. Viszont a 12 V-t el is lehet felejteni, mert így meg nagy lesz a légrés. Min. 24 V, de még azis kevés lehet, ha nagyobb erőt kell kifejteni. Nálam 5 db AT táp van sorba akasztva erre a célra. No, az már csattan rendesen! |
(#3044) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#3036)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Igen, de benneteket nem nekünk kell felvinni az emeletre! Azaz remélem |
(#3047) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#3038)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
'91-ben dobott ki az Alma Mater Bizt.ber.-esként (2205 Vasúti távközlő és biztosítóberendezési műszerész, a munkanélküli hivatalban egyéb műszerész!) |
(#3048) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3044)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Áh, hiú remény... |
(#3050) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3034)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Ja, a crossbar. Olyannal csak a suliban találkoztam. A sulinak az alközpontja volt ilyen jellegű, és csak mutogatás szintjén vittek be minket megnézni hogy milyen a modern technika. Többnyire Rotary központokkal bajlódtak annak idején a vasútnál, hát azt tanították. No meg a távgépírókat! |
(#3051) cs.csaby válasza kisKirály hozzászólására (#3047)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Hát igen... Ez egy olyan szakma, amit nem nagyon keresnek Mint a megszűnt északisok... A kommutátorjavítók sem tudom, hová mentek, hogy csak egyet említsek. Talán utcát söpörni |
(#3052) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#3048)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Á, egyszer megpróbálhatjuk. Maximum az ujjainkkal visszatömködjük a gyűrűs záróizmainkon kikukucskáló dudorokat |
(#3053) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3047)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Oh, akkor majdnem találkoztunk, mert én '86-ban "szabadultam (feltételesen...) forgalmászként. |
(#3054) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3052)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Az szinte biztos... |
(#3055) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#3053)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Meg kellett volna bukni, legalább kétszer, és akkor talán érintkezhettünk volna, de szerintem akkor sem. Visszaemlékezvén azokra az időkre, hát nem nagyon keveredtek az "E" és "D" osztálybeliek. |
(#3056) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#3050)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Hát én sem mai "csirke" vagyok, inkább öreg kakas. Még a Puskásban végeztem 1971-ben.
Szóval a Crosbarr tipusú jelfogók 24V-ról üzembiztosan meghúznak, ezért egy másik fórumon már szerepelek: "AT tápegység átalakitás". egy 350W tápot úgy alakitottam át, hogy megmaradt az eredeti +5V, és a +12V, de a váltómüködtető reléhez már +24V is kellett. De e tapasztalatomról ott már irtam.
|
(#3058) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#3056)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2010 |
|
Hűha! Akkor én még pajzán gondolat se voltam |
(#3066) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#3058)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Mer' kölkök vagytok...
OFF vége. |
(#3074) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Kérdés, hátha tud valaki segíteni!?
Vetem egy "fűrész telepen" 6-os vagy 8-as rétegelt lemezt..
szoba hőmérsékleten száraz helyen tartottam még is meg hullámosodott....
Mit lehet tenni?
Ha a muodul keretre rá csavarozom akkor a keret megy szét vagy a lemez simul ki? |
(#3075) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3074)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Talán a sűrű bordázás segíthet. De holnap megyek igát vonni, megkérdezem az asztalos pajtást. Ha addig nem kapsz infót, szerda este referálok a véleményéről. |
(#3076) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#3075)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
ne aggódj nem hajt a tatár és nem 2 hónap alatt akarok csodát építeni mint egyes emberek! |
(#3077) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3076)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Khmmm... "egyes emberek"... értenem kellene? |
(#3078) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#3077)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Kedvenc KLUB vezetőmre gondoltam... |
(#3079) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3078)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
|
|
|
2024. Dec, 28. Szo 5:50:32 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|