|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#30894) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30890)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Mi a bajod a rántott gumihallal? |
(#30895) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#30894)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Seemmi... Csak képzeld el, hogy odaállítasz egy japán szakács elé egy doboz ilyennel, hogy ebből kérnéd a szusit. Ott helyben követ el harakirit |
(#30896) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30895)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Ja, úgy igen. Bár a szusiról nekem rossz emlékem van, úgy meghajtott, mint Singer a varrógépét |
(#30898) szergely001 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
BTTB Nohab ablakait, hogyan tudom roncsolás nélkül kiszedni? Azt látom, hogy belül a tetőhöz van ragasztva, de olyan mennyiséggel, ami két elefántot is egyben tartana. Van erre valami jó megoldás? Át akarom festeni a kasznit, de ha van rá mód, nem szeretnék az ablakok kimaszkolásával bíbelődni.
Előre is köszönöm az ötleteket!
Gergő |
(#30899) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#30897)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Azzal is volt már egyszer afférom, szóval... |
(#30900) sunocske válasza szergely001 hozzászólására (#30898)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Pedig lehet, hogy jobban jársz... |
(#30901) szergely001 válasza sunocske hozzászólására (#30900)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Ettől tartok. Két kasznim van, abból az egyik repedt, az 4 ablaküveg. Ha a műtét 50%-osan sikerül, már jó vagyok, mert csak egy járműszekrényt akarok felhasználni. A törött az vésztartalék, donorként funkcionál. |
(#30902) maTTato válasza szergely001 hozzászólására (#30901)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2014 |
|
Ha már kiveszed az ablakokat, érdemes kicserélni Tilligre.
Jobban néz ki mint a régi Zeuke/BTTB.
ITT akár meg is rendelheted. Anno én is ezt tettem! |
(#30915) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
V200 - Taxi |
|
(#30918) masTTertape válasza szergely001 hozzászólására (#30898)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Ez mindig attól függ, hogy az összeállítás napján éppen milyen kedvvel ébredt Tanja, hogy bebandukoljon a Storkower u-i üzembe és nekiálljon aznap 27 ezer Nohab ablakot beragasztani. Fűszerezte mindezt, hogy tele volt-e, vagy épp kifogyóban volt-e a ragasztópisztoly, azaz mennyi trutymó szaladt a munkadarabra.
Viccen kívül, ezek oldószeres műa. ragasztók, tehát ha ott az anyag, akkor jól megmarja a nem látszó felületeket (néha a látszót is) és évtizedekig a helyén tartja őket. Ha mondjuk a vegyipartól silányabb, netán exportból visszamaradt ragasztó érkezett, akkor a kötés hamarabb is oldhatott.
Ha nem pattan le könnyedén, akkor ne feszegesd, mert kuka. Ha töröd, akkor bátran, mert van a műhelyben raktáron Nohab kasztni ablakkal.
|
(#30922) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
|
(#30927) szergely001 válasza masTTertape hozzászólására (#30918)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Kösz szépen. Nem mertem nagyon feszegetni, nem is fogom. Arra gondoltam, hogy egy pici hígítót befolyatok az működhetne? |
(#30929) csíkosháTTú válasza szergely001 hozzászólására (#30927)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Peeeersze!
Kimarja majd a műanyagot a ragasztó körül.
Nem jó ötlet |
(#30930) szergely001 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30929)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Haj jajjj...Kicsit úgy érzem magam mint Chewbacca, mikor birodalmi teherhajót kellett vezetnie. "A birodalmiak nem számítottak Wookekra, mikor tervezték." A gyár se gondolta, hogy valaki szét is akarja szedni :/ No sebaj, valami lesz belőle, maximum sok kicsi műanyag fogpiszkáló, persze TT méret Köszönöm a segítséget! |
(#30931) benYo91 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Sziasztok!
Csupán egy kérdés... Említettétek anno ezt a TT klubkártyát, melynek meglétével, kedvezménnyel lehet vásárolni.Lehet ilyet igényelni? Ha igen, kitől, és hogyan?
Köszönöm a választ! |
(#30932) csíkosháTTú válasza benYo91 hozzászólására (#30931)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
masTTertape kollégát kell megkörnyékezni. |
(#30934) masTTertape válasza szergely001 hozzászólására (#30930)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Idézet: „A gyár se gondolta, hogy valaki szét is akarja szedni ”
Hát ilyen mélységig biztos nem... Ez már nem szétszedés, hanem alkotóelemeire bontás, ami nem szerviztevékenység. Anno a Szigno ktsz se volt erre felkészülve. Ma is egy hasonló beavatkozás inkább a kasztni komplett cseréjével jár. |
(#30935) masTTertape válasza benYo91 hozzászólására (#30931)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
|
(#30936) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#30935)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
És ha már itt tartunk...
Kedves Klubtársak,
Egyszer minden jónak vége lesz...
Most kaptam a hírt, hogy a bttb.hu oldal tárhelyét biztosító klubtársunk profilváltás miatt megszünteti ezt a szolgáltatást, így március 31-től nem lesz helye a klubhonlapnak.
A bttb.hu domaint saját zsebből fizetem minden évben, de a tárhely fenntartását már nem tudnám bevállalni. Ezért közös töprengésre hívom a témában érintett klubtársakat. Bárkinek, akinek van kapcsolata, lehetősége, hogy egy tárhelyszolgáltatónál elhelyezhessük az amúgy nem nagy igényű klubhonlapot, kérem keressen meg! Ugyanitt felhívást tennék közzé a honlap fenntartására és kezelésére vonatkozóan. Sajnos az elmúlt évek során érkezett, érkeztek erre segítségötletek, de az érdemi fejlesztés sajnos több oldalról jelentkező problémák miatt elmaradt.
Ha ebben is lenne ötlet, akkor azt se tartsa bent senki! |
(#30939) GcarTT válasza masTTertape hozzászólására (#30936)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Sziasztok!
Én két web oldal anyagát tartom ennél a szolgáltatónál. Ha őnáluk van a domain név regisztráció, akkor a tárhely ingyenes.
http://newhosting.hu/
Üdv: GcarTT |
(#30940) masTTertape válasza GcarTT hozzászólására (#30939)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Szia,
Nekem is több domain-em van, de pont fordítva szokott működni: ha a szolgáltatónál veszel tárhelyet, akkor a regisztráció ingyenes. (egy évre, utána minimál pénz)
De mivel a bttb.hu már regisztrált, így ez az opció sehogy sem játszik sajnos.
Üdv,
G |
(#30941) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
TTisztelt Kollégák!
A korábban meghírdetett ELRIWA rendelés sztornózva, szembejött velünk egy olcsóbb megoldás. Az alábbi levelet kaptam Kardos Feritől, aki a LADABOLT-ot és a benne található remek TT-s lelőhelyet üzemelteti:
Szia Atilla.
Láttam írtál a TT klubtopicon hogy keresel partnereket az Elriwától vásárláshoz.
Nem tudom hányan jelentkeztek de nekem pénteken érkezett meg a mostani akciós csomagjuk.
Ha nem konkrétan valamelyik munkádhoz szeretnél vásárolni akkor nálam polcon megtaláltok mindent a mi kint akcióba van.
Az ár is ugyanaz mint kint, EUR-ban, vagy 310forintal számolom az eurót.
Már közel nyolc éve járok oda szerintem a jó bolt, előtte Bettinához jártunk de messzebb van és
nem volt annyi akciója.Ha valamiben tudok segíteni hívjál vagy írjál.
Üdv. Kardos Feri
Szóval olcsóbb EUR árfolyammal számol, nincs utalási és postaköltség sem. Most kapott az akciós cuccokból is, érdemes bejelentkezni Hozzá, hátha pont van az, amire szükségetek van... Taurus kasztni pl. pont van, úgy 20 db.
Keressétek bátran!
címe: ladaboltkukacgmailpontcom
Üdv
TT Putz
Soha ne írj ki nyilvánosan e-mail címet, ha csak nem akarsz rosszat a cím tulajdonosának, mert a spammerbotok (spam kereső robotok) ezekre vadásznak, és az így kiírt címeket elárasztják levélszeméttel!
Frankye |
(#30942) masTTertape válasza GcarTT hozzászólására (#30939)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2014 |
|
Bocsánat!
Mindenkit kérnék tisztelettel, hogy email-ben írjon nekem, ne az itteni üzenő felületre!
A levelezőm folyamatosan nyitva van, így minden beérkező üzenetet azonnal látok. A HV üzenőjét macerásabb elérnem.
Köszönöm! |
(#30957) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Megjelent a Scarm új változata.
Legfontosabb újítás az utak rajzolási lehetősége. |
(#30958) piltdownman válasza masTTertape hozzászólására (#30769)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Idézet: „Amire én kérdeztem, az a beszédszintetizálás mai állapota....., ezért kíváncsivá tett, hogy mi a mai stádium. ”
A formáns szintézis és a lineáris predikciós ill. az ezeken alapuló cél ic-s vagy dsp-s fejlesztéseket befejezték, a mai emberi hangú,hangsúlyozású stb. jellemzőkkel bíró felolvasó gépek két ill. három egymás utáni hangból álló „korpusz”-okra épülnek,nincs már processzor sebesség vagy memória korlát .
Szemben a kötött szótáras eljárással, mint pl. a MÁV hangos információs rendszere ,aminél ha az adatbázisban nem szereplő új állomás nevét kéne kimondani, Szalóczy urat be kéne hívni a stúdióba, a korpuszos eljárásnál a stúdióban felvett cél szavakból állítanak elő adatbázist, így nincs kötött szótár.
Bővebben: Link
„Profibox korpusz” (BME) versus a wolfchild által említett „SpeakBoard” (Speech Techn.Kft) .
Az elképzelésem, hogy a bemondó hangját a vele készített interjúkból ki lehet szintetizálni ma még nem megvalósítható. Nincs mese , Szalóczy Pált vagy Gálvölgyi Jánost kell megkeresni, mivel nem hiszem,hogy a MÁV publikussá tenné a felvételeit.
A beszélő játékokban a Winbond által 1993-94(?)-ben kitalált (akkor az év 100 legjelentősebb találmánya közé sorolt) analóg memóriák voltak a chipen lévő végfokkal. Ezeknek rossz volt a jel-zaj viszonyuk, ezért kellett 2006 –ban a (#30757) –ben kitett á.k.-át kifejleszteni,ami kb. 3 perces 10kHz/ 10bit-es mintát játszik vissza. Talán még ma is olcsóbb, mint egy MP3-as SD kártyás lejátszó.
(Bocsánat,kissé hosszúra sikeredett.)
|
(#30962) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 15, 2014 |
|
Sziasztok!
Egy újabb cikkem jelent meg a Fűtőházon, mely most egy könyvajánló. Bővebben: Link |
(#30972) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
|
(#30973) masTTertape válasza piltdownman hozzászólására (#30958)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Köszönöm az információkat. A Profivox projektben dolgoztunk anno, mint hangstúdió. Érdekes szembesülni azzal, hogy ez is már történelem. (akárcsak a stúdióm...)
Az említett két úr igazi szaktekintély a TMH (további magyar hangok) kategóriában , ezért egy kvázi non-profit ügyhöz aligha lehet őket megkörnyékezni. Bár ki tudja... |
(#30976) Frankye válasza piltdownman hozzászólására (#30958)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Idézet: „Nincs mese , Szalóczy Pált vagy Gálvölgyi Jánost kell megkeresni, mivel nem hiszem,hogy a MÁV publikussá tenné a felvételeit.”
Annál is inkább, mert a hangfájlok tulajdonosa NEM a MÁV, hanem egy külső cég. A MÁV csak licencet bérel a szoftverhez, a készítő cég veszi fel a szükséges hangokat, és telepíti fel. |
(#30980) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#30972)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Nesze neked tapadógyűrű...
Ez Ad1...
Ad2: tartós használata lassan, de biztosan kikezdi a kerék futófelületét, és sokkal hamarabb fog rárakódni a trutyi, amitől majd sűrűbben kell használni, ami tovább rongálja a futófelületet, amitől megint sűrűbben kell használni, és így tovább, amíg van kerék...
Egy új Gützold BR03.2 esetében messzi ívben kerülném az ilyeneket! DE még egy PIKO Hobby mozdonynál is.
A kerekek futófelületének tisztítása sokkal hatásosabban, és kíméletesebben is elvégezhető. Nem beszélve arról, hogy ez sokszor nem is elegendő. Volt pár ROCO-s ügyfelem (Szergej, NoHAB, stb.), akik panaszkodtak a rossz áramszedésre, pedig "olyan tiszták" a kerekei. Azok tiszták is voltak, a trutyi lerakódott az áramszedő lamellákra, amiket csak úgy lehet pl. a Szergej esetében megpucolni, ha kiveszed a kerekeket. Majd legközelebb lefotózom. |
(#30984) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30980)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Amennyiben ( kemény ) sárgaréz drotokbol van a kefe az nem hagy nyomot a ( keményebb) kerék felületén. Persze puhább kerekeknél igen. A tapadogyürüs kereken meg amugy sincs mit pucolni.
Persze sokkal hatásosabb a tisztitás egy vattapaddal ( hölgyek elengedhetetlen kelléke a fürdöszobában), amire tiszta benzint cseppentesz és rárakod a sinre. A mozdonyt alacsony fordulatszámon szépen tengelyenként ráengeded a padre ami szépen leveszi a koszt a kerekekröl.
|
(#30989) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#30984)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Nem mondod...
A konyhai papírtörlő is jó, az még szálat sem hagy!
Amúgy egy mai modellnél a kerekek futófelülete nem valami nagy kopásállóságú valami, szóval nem egy Ganz kéregöntés, így az ilyen drótkefés vackok szerintem csak rongálásra valók. Ezt pláne akkor érdekes, ha kerekek cserére szorulnak, és olyan gyártója van a modellnek, hogyha éppen van ilyen gyártásban, akkor tudnak alkatrészt küldeni, mert kiveszik a sorról, ha viszont nincs, akkor cserealaktrész sincs... (Szerencsére ez ontopic méretben nem dívik.)
OFF
Tegnap esti levelezésünk utolsó két irományát megkaptad?
ON |
(#30991) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy a hagyományos BTTB sínek milyen sugarú ívekkel rendelkeznek?
Javítsatok ki ha tévedek, úgy emlékszem 4 féle sugár van.
Válaszotokat is előre köszönöm. |
(#30992) etwg válasza Luciferike hozzászólására (#30991)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
296 mm volt a legkisebb
|
(#30994) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#30991)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Ne higgy a kopott emlékeknek!
Legyen első a könyvjelzőid között ez az oldal: Katalogy
azon belül pedig itt a BTTB síngeometriával foglalkozó kiadvány: Bttb Gleisplane |
(#30995) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#30980)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Bár minden tiszteletem Letenyei Tamásé, de ez a kis készség ma, 2014-ben már meglehetősen öngól lehet.
Azon mosolyogtam, hogy ezek az időnként felbukkanó ötletek (vajon Kazi miért is tetted be...? ) valahogy úgy hatnak itt a vasútmodellezésben, mint a jól ismert eset az életből: ne hajts be a tilos útátjáróba! És mégis belehajt, elviszi a vonat és vége. Holott mindenki tudja, hogy nem egészséges a tiloson átmenni, mégis megteszik...
És ilyenkor folyamatosan kell szajkózni a szervizes tapasztalatot, amit Csíkos is ír, hogy nehogy elbizonytalanodjon a kevésbé tájékozott felhasználó.
Nemhogy a drótkefe váj szép barázdákat a kerék futófelületébe, hanem egy-egy korosabb mozdonynál maga a sínkorona mélyíti ki a keréken a maga nyomát, tehát ne legyenek illúzióink az anyag keménységét illetően.
És az eszköz valóban nem takarítja ki a kerekek fölött, itt-ott lerakódott olajsaras koszt. A korábban írt piszok lerakódásokhoz még annyit, hogy a finomabb futóműveknél akár a féktuskó-imitációk, a rugók közé is szép adag olajos szőr szokott beszorulni, ami meg komótosan visszakeni a dzsuvát a kerékre, tehát egy még sikeresnek is mondható tisztítás után is bőséggel lesz szennyező tényező.
Praktikus drótkefe-készség ide, vattapados futtatás amoda, nincs más megoldás, csak a teljes szétszerelés, mert akkor látunk be a rejtett részekhez, és ha már kint a kerék, nincs egyszerűbb feladat, mint egy tisztítószeres papírtörlőbe befogva, párszor megforgatni azt a kereket. Garantált az eredmény és még a futófelület is ép maradt. |
(#30998) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#30995)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Na őszintén térden csúszva-kéz tördelve bevallom: Keréktisztításhoz már több mint egy éve EZT használok! |
(#31000) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Idézet: „A formáns szintézis és a lineáris predikciós ill. az ezeken alapuló cél ic-s vagy dsp-s fejlesztéseket befejezték, a mai emberi hangú,hangsúlyozású stb. jellemzőkkel bíró felolvasó gépek két ill. három egymás utáni hangból álló „korpusz”-okra épülnek,nincs már processzor sebesség vagy memória korlát .”
Te jó ég! Mondjátok jó helyen járok? Ez itt a TT vasútmodellezők fóruma?
|
(#31001) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#30999)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Tamástól függetlenül én is készítettem egy hasonló szerkezetet réz kefékből, mert túl drágának találtam a Trix/Conrad szerkezetét. Bort igyatok nyugodtan az egészségemre - vizet igyon aki vezet - nekem jól esik a mangalica üdítő ....... |
(#31002) róbertke válasza lakasi hozzászólására (#31000)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Nem, ez a 120 -as kórterem és influenza járvány dühöng, magas láz és hallucináció kiséretében ... |
(#31003) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31001)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
A Trix/conrad szerkezete sajnos a levacakabb a piacon ( egy amerikai még ezt is alulmulja, de szerencsére mifelénk nem gyakori), mert nagyon kevés és kemény a szál rajta.
A rézdrotkefék sokkal több és vékonyabb száluak ( a legjobbat talán a Fohrmannál lehet venni, meg néha a bolhapiacokon).
|
(#31006) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Egy kis TT!
EW3 |
|
(#31007) Vova válasza Luciferike hozzászólására (#30991)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Szia!
286, 330, 556, 600 mm. |
(#31008) Vova válasza Váltógyártó hozzászólására (#31006)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Ezt meg hogy????? Gyári talpfarácsra készült?
Nagyon szép, gratula. |
(#31009) Váltógyártó válasza Vova hozzászólására (#31008)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Igen. Kedvenc TT áruházunk egyik prominens személyétől kaptam kettőt, hogy alkossam meg a moduljára. |
(#31012) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#31009)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2014 |
|
Úh, ez az? Nájsz |
(#31013) sunocske válasza lakasi hozzászólására (#31000)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2014 |
|
Még annak idején az i-betűs fórumon egyszer a Vasútmodellezés topicban egyszer felmerült a trafó, mint vitatéma. Mindenféle fluxusokkal, meg "koszinusz fí"-kkel volt tele a témafal napokig |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 12:21:49 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|