Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       213/436    
(#31654) TT Putz válasza john07_doki hozzászólására (#31653) Válasz Ápr 3, 2014
Szia dOKI!
Keresd telefonon, szinte mindig bent van...
üdv
putz
(#31655) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#31651) Válasz Ápr 3, 2014
Na ja. Valahol mi is ebbe az irányba szeretnénk elmozdulni, ha végre összejön minden akarat és időbeni támogatás.
(#31659) zsolesz74 válasza TT Putz hozzászólására (#31648) Válasz Ápr 3, 2014
Idézet:
„Nála lehet rendelni utalási díj, kezelési ktsg és szállítási díj mentesen, legutóbb 310.- HUF / EUR áron!

Szia!

Az lehet, hogy nála lehet, de az akciót az Elriwa adja nem a Ladabolt. Tehát arról csak ott lehet informálódni!

Aztán kinek a pap, kinek a papné!
(#31660) zsolesz74 válasza sunocske hozzászólására (#31646) Válasz Ápr 3, 2014
Én is nagyon nagy duzzogva nem tetem be a BR44-est és a Szergejt...mert, ilyenem már van.
Viszont az Eurofima kocsikat már nem hagytam ott ennyiért, vettem is belőle két szerelvényt!

Megjött a célprémium! Cél a modellvasút!
(#31661) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#31659) Válasz Ápr 3, 2014
Ez érdekes.
Idézet:
„Aztán kinek a pap, kinek a papné!”
A pap itthon: pl. 02093 Tenderkabin BR50, 52700,-Ft.
A papné odakint: pl. 02093 Tenderkabin BR50, 169,9 euro
Itthon elmegyek a Ladaboltba és ennyiért átveszem.
Az Elriwánál megrendelem, onnan postázzák, ami 12,9 euro, plusz az utalásom nekem a K&H-nál 5,2 euro. Tehát a mozdony így már 188,0 euroba kerül, ami azonos kurzussal, tehát 310,18-on számolva 58313,-Ft.
Ha a mai eladásin nézem, az 309 volt, akkor is 58092,- Ft.
Eközben a Medikernél ugyanez a mozdony 68500,- Ft. jelen pillanatban.
Ok, ez egy példa, ahol a Ladabolt a nyerő.
Viszont, ha akkora tételben rendel az ember, hogy a majd' 20 euro-nyi többletköltség már beolvad az árelőnybe, akkor persze, hogy az Elriwa a befutó.
(#31662) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Ápr 3, 2014
Nekem meg csak annyi észrevételem lenne, hogy vajon mennyit "kaszálhatnak" egy-egy modellen, ha több, mint 40 százalékos leárazás után is megéri nekik eladni. A magyar kaszák surrogásáról nem is beszélve...
Bocsánat, csak érzékeny a gyomrom...
(#31663) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31662) Válasz Ápr 3, 2014
Erre nem is olyan régen jöttem rá, hogy nem így működik.
Az biztos, hogy hazai mértékkel nézve fel sem foghatjuk, hogy kint lehetnek olyan boltok, ahol raklapnyi mennyiségeket rendelnek egy-egy gyártótól, így a kereskedő merőben más viszonteladói árat kap, mint az, aki csak egy közepes doboznyit hív le a gyárból. Itthon senki nem fog ilyen mértékben beruházni több száz azonos modellre, hogy aztán akciósan eladja.
Ott kint egy ilyen pl. 30 eurós Piko mozdonyon szinte nulla a haszon, mert a vevő vesz mást, amin viszont bejön az árengedmény.
A magyar kaszák már rég nem surrognak, pláne nem TT méretben. Általában 3-7 % a haszonkulcs, egyrészt amiatt is, mert itt a bruttó ár kapásból 8%-os áfatöbblettel duzzad.
Az üzletek inkább a kellékanyagon, terepépítős holmikon szedik be azt a pénzt, amit a modelleknél nem érvényesíthetnek.
És így tovább, majd egyszer jól átbeszéljük ezt is, ha végre eljutunk hozzád.
(#31664) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#31663) Válasz Ápr 3, 2014
No igen, a hazai viszonyok kissé "mások".
A körte mellett majd talán megenyhül a gyomrom is.
(#31665) hoTTo hozzászólása Válasz Ápr 3, 2014
Nem szoktam itt reklámozni a blogunkat, de ma kaptunk egy érdekes levelet, és kíváncsiak vagyunk minél több véleményre:
Milyen kocsik legyenek a Tillig jövő évi magyar témájú start szettjében?
(#31666) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#31665) Válasz Ápr 3, 2014

Amikor a lassú víz partot mos...
(#31667) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31662) Válasz Ápr 3, 2014
Sajnos az üzleti realitások nemcsak modellvasuti piacon csinálnak elképzelhetetlen dolgokat. Habár a törvény eleve tiltja a beszerzési áron aluli értékesitést, de vannak kiskapuk és sajnos nagy veszteségek is, amikor a kereskedö szabadulni kiván a portékátol. Az ember nagyon elszomorodik amikor a kiárusitást lát és tudja, hogy mennyiért szerezték be eredetileg a terméket. ( azaz mennyit buktak a dolgon). Ez ugyanis nagyon rossz a gyártonak, mert a kereskedöje a termékén bukik, és lehet, hogy többet már rendelni sem fog.
Azt kell mondani, hogy az utobbi idöben nagyon gyakori az ilyesmi.
Persze én is nagyon örültem, amikor a kedvenc méretünket kivezették a kinálatbol és a szokásos árak 20-30%-ért sikerült megkaparintani néhány mozdonyt meg egy tucat vagont ( de az ilyen eset ritkán ismétlödik.), s inkább a baj elöjele, és azota sokkal nehezebb bármit is a boktban venni.
De hasonlo állapotok pl évente ismétlödnek a ruhaiparban ( szezonvégi kiárusitás), de az elektronikai szegmensben is, s ne higyük, hogy amikor valamit 30-40%-s kedvezménnyel árulnak, azon korábban annyit kerestek.
(#31669) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#31667) Válasz Ápr 3, 2014
Nekem a leárazások kapcsán mindig az jut eszembe, amikor a kirakatban már hónapok óta napfakítottan álló árucikk hónapok óta változatlan ára fölé filccel odafirkálnak egy magasabb összeget és alá azt, hogy "helyett", meg "akció".
És a fogyasztói társadalom ezt sajnos csont nélkül lenyeli.
A legnagyobb áruházlánc azt csinálja, hogy reggel felemeli pl. az egyik kávé árát 200 forinttal, majd délutántól akciósan 200 forinttal "olcsóbban" adja.
Megtehetik, mert ez már az ő országuk, nem a becsületes embereké.
A legsajnálatosabb az, hogy ez bejön nekik.
(#31671) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31669) Válasz Ápr 3, 2014
Minap én is majdnem igy jártam. A kedvenc barkácsboltomban látom, hogy a régen a listámon szereplö precizios körfürész a leszállitott áruk polcán áll. Rohanok oda, nézem, hogy igaz használatlan, de poros és doboz nélküli egyedröl van szo 30%-l olcsobban ( igy sem olcso).
Már majdnem a kézbe vettem, hogy viszem a kasszához, amikor eszembe jutott megnézni az ujat, hogy mi minden tartozik hozzá. Elmentem két polccal arrébb, ekkor ért a hidegzuhany; a vadiuj gép 5%-l volt drágább, mint a poros! Még arra sem vették a fáradtságot, hogy legalább a kiárusitás idejére tüntessék el az uj terméket a polcokrol. Nem, ök egyszerüen egy 25%-l magasabb árbol akartak 30% kedvezményt adni....
Amugy aki szerszámot keres, most érdemes a B.....x áruházláncot figyelni, gyakorlatilag csödött jelentettek, és lehet, hogy szabadulni lesznek kénytelenek sok mindentöl......
(#31673) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#31649) Válasz Ápr 3, 2014
És neked vannak bontottan ilyenek? 4 db.

Ezekről elméletileg lehet felső vezetékről is áramot adni a mozdonynak ha be van kötve ugye?

REKO-s alvázat hol lehet szerezni?
(#31674) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#31669) Válasz Ápr 3, 2014
Le kell fotózni minden nap, minden termék árát és másnap az orruk alá dörgölni.
(#31675) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#31661) Válasz Ápr 3, 2014
Ez így van Gábor!

Ezért is csináltam eddig, hogy 3-4 havonta rendeltem egy-egy nagyobb csomagot, mert akkor már nincs jelentősége a tranzakciós díjaknak. Ráadásul az akciós oldalakat böngészem, tehát nem csak "nagyzolásból" vásárolok kintről.
Egyébként Paypal és Mastercard-os számlafizetéssel intéztem eddig, nekem az átutalás nem jött be. Egyszerűen nagyon drága az előbbi szolgáltatókhoz képest.

Medikerben vettem már akciós mozdonyt, amit sehol nem találtam máshol olyan áron. Igaz utolsó darabról lévén szó, ez lehetett az oka.

Ha már a terepépítési dolgok bejöttek a képbe.
Ezért gondolom, hogy a VMC jó irányba indult el a saját márkás anyagokkal. Amióta a piacra dobták a termékeiket, szerintem nem is vettem más hasonló építőanyagot. Egyszerűen jobbak! És nincs értelme követ darálni és fűrészport színezni.

Lesz ez még jobb is.

Viszont a 8% különbözetet nem lehet csak állami "segítséggel" ledolgozni. Erre pedig nem lesz egy ideig megoldás!
(#31676) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#31671) Válasz Ápr 3, 2014
A Baumax-csőd már tavaly napirenden volt, mint a Praktiker-é. Ez utóbbi mégis megmaradt, miközben a Brico vonult ki a magyar piacról (persze ennek más okai vannak).
Én nem hiszek ezeknek a becsődölős-kiárusítós híreknek.
A mai világban egy éjszaka alatt eltűnhetnek megastore-ok úgy, hogy előtte semmi végkiárusítás nincs.
Aztán persze a pont ellenkezője is bejöhet...
(#31677) zsolesz74 hozzászólása Válasz Ápr 3, 2014
Egyébként az említett rendelési kontingensben van a titok!

Más területén a kereskedelemnek tudom konkrétan, hogy minél nagyobb megrendelő vagy annál nagyobb a diszkontárad.

Van cég amelyiknek már 30%-kal alacsonyabban adják ki a terméket. Így gyarapítva a társaságot és honorálva a munkáját. De ez teljesen legális, a gyártók nem kereskedők. Nekik minden ami a bekerülési érték felett bejön haszon.
(#31678) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#31673) Válasz Ápr 3, 2014
Van persze.
Természetesen lehet, mert fémből vannak.
REKO alváz sajnos most nincs, viszonylag kurrens, kedvelt kocsitípus, ezért romot se nagyon találni.
Nem szoktam javasolni, de szerintem jobban jársz, ha körülnézel a vaterán és ott szerzel be komplett kocsit.
Ha bármilyen alkatrész kell, keress meg az email címemen!
(#31679) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#31671) Válasz Ápr 3, 2014
Ez az új marketing stratégia!

Kicsit olyan, mint pár éve a vírus marketing volt, amikor elindult. Előtte meg azt hiszem gerilla marketingnek hívták.

Most jön a Csőd marketing!
(#31680) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#31675) Válasz Ápr 3, 2014
Igen erről már volt szó, hogy Paypal-lal, kártyával bizonyos szintig éri meg fizetni.
Mert ezek ugye egyrészt az eladót terhelik be pár %-kal, így nem mindenki preferálja.
Másrészt viszont itthonról a bank az épp aktuális eladási kurzussal számol, ami meg jóval magasabb a sima, utcai váltóhelyek árfolyamánál. Példa: K&H ma 316-ért adta a vasat, a Northline 309-ért, de egyes alternatív boltoknál volt 307,5-308.
Most nem számolom ki, hogy e két árfolyam adta különbség hol fordul át előnnyé a tranzakciós költségekkel szemben. De valahol olyan 150-200 euro között lehet.
Na persze ha valaki 3-5 ezer euro-t vált egyszerre, akkor arra is kaphat kedvezményt..

A VMC-s kellékanyag jó ötlet. Nincs itthon más cég, aki sajátmárkás termékkel lépett volna be ebbe a piacba. A nagy márkák túl vannak árazva, lásd a több évtizedes, vagy enyhén ráncfelvarrott szerszámokról lejövő, ámde nem annyira olcsó, volt ndk-s házak, vagy a minősíthetetlen Faller TT-s épületek, horror árért.
A szóróanyag a modellboltok festékpatronja. Indokolatlanul magasra pozícionált árszint, mert hiszen a felhasználónak szüksége van rá. Persze, míg nem préselhetünk bíbortetűt az elhasznált festékpatronba, addig darálhatjuk a követ és a falevelet, de mégis az idő pénz elv alapján, ha van olcsóbb és valóban jó alternatíva, akkor miért ne. (ok, van noname festékpatron, de én azoktól szenvedek...)
(#31681) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#31676) Válasz Ápr 4, 2014
Az viszont tény, hogy az osztrák állam nem vette meg ma a B...x tulsjdonksának a képgyüjteményét, igy nincs miböl kielégiteni a hitelezöket, akik már néhány hete elinditották a csödeljárást.
(#31683) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#31663) Válasz Ápr 4, 2014
Pár éve történt meg velem egy érdekes eset, ez is egy hozzáállás a kereskedő/gyártó részéről (azóta meg is szűnt ez a "Marktplatz" nevű felület a gyár honlapján).

Kb olyan volt, mint az e-bay, és találtam rajta egy OFF méretű, keresett modellt. A modellhez az eladó (egy hivatalos modellbolt külhonban) becsületresen leírta, hogy nem volt használva, gyári dobozában van, mindennel együtt, de hibás, nem fut, nem világít, garanciát természetesen nem tud rá adni. Postával, utalással 40Euroért bevállaltam a dolgot (akkor bolti ára 140 körül volt). Eléggé kapitális baja volt a modellnek, nem volt benne a digi előkészítő panelben a vakdugó... Szerintem én kötöttem jobb üzletet...
(#31689) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31683) Válasz Ápr 4, 2014
Nos éppen erről is beszélgettünk a VMTV legutóbbi adásának felvételén, amikor az egyik legismertebb hazai másodpiaci szakértővel taglaltuk a használt, vagy kishibás modellek kereskedelmét. Egy magára valamit is adó szaküzletben külön szakértőnek kell(ene) foglalkozni a használt, vagy kishibás, vagy bármi más okból parkolópályára állított modellek értékesítésével, beárazásával. Erre nincs kapacitás, ezek szerint kint se, így fordulhat elő, hogy egy 2 eurós alkatrész hiánya okán 100-at veszít a kereskedő.
A példádhoz hasonlót magam is tudnék sorolni, nem egyet. De egy a biztos: ilyen mértékű árelőnyt csak kint tudsz megtapasztalni. Itthon még a homokozóból előrántott, agyoncsapott példányért is piaci árat kér a használtkereskedő, vagy vaterahuszár, mert hát ugye ez Agyarország...
(#31691) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#31689) Válasz Ápr 4, 2014
Idézet:
„...vaterahuszár...”

Ez jó, ez tetszik! Már csak akkor lenne jobb, ha ő vinné a lovat...

De maradjunk csak a hivatalosan működő boltoknál.
(#31692) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31691) Válasz Ápr 4, 2014
Balekok vannak minden oldalon, meg sajnos kinos helyzetben levö eladok is, akinek minden forint jol jön, csak legyen.
De ne várjuk el az eladoi oldaltol, hogy minden (ár-) álmunkat kielégitsen, mert sajnos azzal alattunk is vágja a fát...
Örüljünk, hogy néha jol boltot sikerült kötnünk, de hagyjuk meg a másik oldalnak is ugyanezt ezt az örömöt.
(#31698) sunocske hozzászólása Válasz Ápr 4, 2014
Ha már adás-vétel, elszántam magam és adtam fel egy apróhirdetést itt.
(#31699) szergely001 válasza masTTertape hozzászólására (#31676) Válasz Ápr 4, 2014
A Baumaxnak 2015-ig még van esélye talpra állni, kis hazánkban, bár kelet-euból most vonul ki, nálunk még megmarad mind a 15 áruház. Új áruház nem nyílik már. Hogy 2015 után mi lesz? Senki sem tudja, de addig van hitelfedezete. Nagyon valószínű, hogy elbúcsúzik.

(7 hónapot lehúztam ott, fogalmazzunk úgy, bennfentes infók alapján mondom)
(#31704) Orpolyas hozzászólása Válasz Ápr 4, 2014
No, akkor minek következtében már hónapokkal ezelőtt regisztráltam, és most vagyok olyan helyzetben, hogy segítségre van szükségem, végre aktív leszek egy picit.

Sikerült beszereznem egy BTTB emeletes vonategységet, amire ráférne egy szappanos vizes mosoda, csak nem tudom, hogy miként tudnám alkatrészeire szedni. A berendezés pattintófüleit megtaláltam, az addig oké, de a felépítményt hogy tudom leszedni, illetve a forgóvázakat milyen módon lehet kivenni és mi a funkciójuk van a forgóvázakon lévő rugós tüskéknek?

Üdv, R.P.
(#31716) Gashpy hozzászólása Válasz Ápr 5, 2014
Üdvözletünket küldjük Sosnowiecből.

A pálya már összeállt, a járművek nagy része is már felállt a reggeli kezdőpozícióba.
A lengyel rendőrség ifjú, csinos, szőke kolleginájának is sikerült jó estét szerezni a szonda megfújásával.

Holnap banzáj, most már kezdünk kidőlni...
(#31720) etwg hozzászólása Válasz Ápr 5, 2014
Egy TT terepasztal a nagy tocsa mögött.

TSMR
(#31722) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#31720) Válasz Ápr 5, 2014
Nem rossz. De van pár baki benne, amit PC-s, digitális vezérléssel nem lenne nagy kunszt javítani.
1: az SVT137 mindkét oldalán zárfényekkel közlekedik.
2: az emeletes tolt ingavonat mozdonya kedélyesen bevilágítja a mozdony előtti kocsi homlokfalát.
Nem nehéz eltűntetni ezeket a hibákat, hiszen a JATT örökségből származó Tillig SVT137, és a Holzroller (akár Kühn, akár Tillig) is alkalmas erre.
(#31723) reszelozsir válasza Orpolyas hozzászólására (#31704) Válasz Ápr 5, 2014
Szia!
Ha még nem sikerült: a kasztni széleit széthúzod és az alváz ilyenkor le is jön. A korgóvázakat tartó tüskék tetején van egy zégergyűrű (vagy minek nevezzem) szerű gyűrű, azt leveszed és a forgóváz kijön.
(#31725) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31722) Válasz Ápr 5, 2014
Mondtam a srácnak, de a filmesek csak késön vették észre.
(#31726) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#31725) Válasz Ápr 5, 2014
Urak! Azt hiszem megint az "Így jártam" kategória díjazottja lettem... Két éve vettem egy új ČSD T334-est, azóta nem is igazán használtam, mert elég finnyásnak tűnt az áramszedése. A javasolt áramszedő alakítást, hogy a középső kerékpárhoz is hozzáérjen megcsináltam, de nem lett jobb. A minap megint elővettem, hátha alapos pálya és kerékpár pucolás után tudok vele tolatgatni (no meg a Búvár mellet azért csak mutat valahogy), de amit ma reggel vettem észre; a középső kerékpár nem forog, hajszálnyival a sínkorona fölött van. Alaposan átnéztem a gépet és alul a szürke részen a lendkerék alatt hajszálrepedést találtam. Ezek a repedések -a mozdonyt szétszedve- a motor feletti súly rögzítőcsavar furatához vezettek, mintha túl lettek volna húzva a csavarok. Találkozott már valaki ilyennel a típusnál? Gondolom az alváz kuka...
Gáborunk, érdemes (anyagilag) és lehet alvázat rendelni hozzá?

DSCF2791.JPG

DSCF2792.JPG

DSCF2793.JPG
 
(#31727) BR95 válasza etwg hozzászólására (#31720) Válasz Ápr 5, 2014
Ha igaz ez az asztal egy "knuddelfish" fedőnevű német jóemberé, megtalálható az építés a Boardon.
(#31728) reszelozsir válasza reszelozsir hozzászólására (#31726) Válasz Ápr 5, 2014
Elnézést etwg, nem tudom miért Neked válaszolva írtam...
(#31729) sunocske válasza etwg hozzászólására (#31720) Válasz Ápr 5, 2014
Érdekes, hogy az SVT137 alá az elején még egy jóféle motorvonat hangját keverték, majd később valamilyen English Electric vagy Sulzer motoros gépét (és a kürt alapján angolt).
(#31730) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#31728) Válasz Ápr 5, 2014
Semmi gond, de csavarkötéseknek ( föleg az önvágo csavarok esetében) ez a sorsuk. Csak áldani lehet annak az eszét, aki ilyen rögzitést használ ( anyás csavar rendben lenne)
(#31731) etwg válasza sunocske hozzászólására (#31729) Válasz Ápr 5, 2014
Maga az asztal a tengerentulon van, Seattleben. A tulaj valoszinü, hogy német ( származásu).
(#31733) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#31716) Válasz Ápr 5, 2014
Idézet:
„... ifjú, csinos, szőke kolleginájának is sikerült jó estét szerezni ...”

És ezek után csodálkozzunk, hogy:

Idézet:
„... járművek nagy része is már felállt ...”

(#31734) masTTertape hozzászólása Válasz Ápr 5, 2014
Kedves Tévénéző Modellezők, Klubtársak!
A Vasútmodell TV új sorozatot indított: TÖRZSASZTAL
Mindenki szíves szórakoztatására.
Üdv, VMTV
(#31735) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#31726) Válasz Ápr 5, 2014
Sajnos drága holmi. És bontva se nagyon van, mert sokan szeretik a kismozdonyt. Szinte reménytelen...
(#31736) wolfchild hozzászólása Válasz Ápr 5, 2014
Kedves klub és fórumtársak!

Egy kis segítséget szeretnék kérni a vállalkozó kedvűektől.

Szükségem lenne egy vagy több pályatervre az alábbiak szerint:

- Terület: 1m (max. 1,2m)x 2,35m
- Használható sínkészlet:Bármely és bármennyi BTTB kalapsín.
- Szintkülönbség: max. 1 emelet felfelé.
- Alagút: megengedett, de törekedni kellene arra, hogy minél rövidebbek legyenek, illetve az alagútban nem lehet váltó.
- Váltók száma: Maximum 16db
- Jelzők száma: Maximum 16db
- Átszelés: megengedett

A kialakításnál az alábbiakat is figyelembe kellene venni:
- 3-4 szerelvénnyel egyszerre lehessen rajta közlekedni, nem gond, ha várni kell valahol a másik szerelvényre.

A tervek szerint egy gőzös személy , egy dízel teher, egy villany teher és egy ICE szerelvény fog menni rajta.

- nagyvasúti jelleg nem fontos. (ez a legutolsó utáni szempont)
- az tervnek a játszhatóságra kell kihegyezve lenni.

A tervrajzzal kapcsolatban indifferens dolgok (tehát ezekkel nem kell foglalkozni):
- Használt ívsugarak
- Digi / analóg
- Szakaszok
- emelkedő és lejtő esetében a standard emelkedési szögek. (ezek eltérhetnek ettől, ha a tervrajz úgy kívánja)

Ez így elsőre furcsa lehet, így némi magyarázat hozzá.
A vasútmodell kiállításokon a fiatalabb korosztályú nézők 7-16 évesek biztosan szívesen kipróbálnák a kiállított cuccokat, de az értékük miatt ez nem lehetséges.

Tervezés alatt van egy rendszer, mellyel a játékra lehetőség nyílik, méghozzá úgy, hogy az anyagi kár minimalizálva van.
Kiállításokra vinném, és a klubbot illetve a modellezést népszerűsíteném vele.

Terveim szerint egyszerre 5 fő játszhatna az asztalon, 4 fő 4 külön szerelvényt vezérel, az 5. pedig a pályát és a jelzőket szabályozza. (Zsúfoltság, vagy kezelhetetlenség esetén 3+1 fő)

Köszönöm a vállalkozó szelleműek segítségét, a pályatervek jöhetnek Scarm-ban, WinTrack-ban, vagy Ebp-ben. Túlságosan kidolgozni nem kell, mert úgyis át lesznek téve más rendszerbe. Maga a pálya fontos.

Köszönöm még egyszer.
(#31738) reszelozsir válasza masTTertape hozzászólására (#31735) Válasz Ápr 5, 2014
Esetleg, ha van időd meg tudod nézni, hogy mennyi lenne? Lánykám egyik kedvence,így elég nagy a nyomás rajtam
(#31740) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#31736) Válasz Ápr 5, 2014
Idézet:
„... és egy ICE szerelvény fog menni rajta.”

Idézet:
„A tervrajzzal kapcsolatban indifferens dolgok (tehát ezekkel nem kell foglalkozni):
- Használt ívsugarak...”

Valóban, mert az ICE szerelvény közlekedtetése kizárja a 310mm-nél kisebb ívsugarat, így a BTTB sínrendszert is ezzel.

Kicsit túlságosan nagyvonalúan tetszeTT meghatározni a követelményrendszert.
(#31741) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#31736) Válasz Ápr 5, 2014
Felejtsd el az ICE-t, és keresd elö a Zeuke/BTTB pályaterv gyüjteményt. Kár a kereket ujra feltalálni.
(#31742) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31740) Válasz Ápr 5, 2014
Szia!

A követelménnyel semmi gond, ha valami zavaros az egészen biztosan azért van, mert nem látjátok át, hogy mit kavargatok a boszorkánykonyhámban

De sajnos többet nem mondhatok, mert idehaza is működik az ötlettolvajlás. Majd ha a kész rendszert bemutatom, szerintem első pillanat alatt megérti, hogy mi miért kellett.
(#31743) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#31741) Válasz Ápr 5, 2014
A régi pályatervek sajnos nem jók, több okból, ezeket most nem részletezem. (legfőképp a méret és kapacitás ami hibádzik).

Egy dolog viszont kimaradt, ami fontos, nem pontos méretre kellene tervezni, már ha valakinek van rá indíttatása, hanem ennek megfelelő aránnyal. Vagyis ha az asztal X irányban egy egység akkor Y irányban durván 2,5 egység.

Vagyis lehet ennél nagyobbat is tervezni, csak az arányok legyenek rendben.

Köszönöm.
(#31744) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#31742) Válasz Ápr 5, 2014
OK, csak az ICE (mármint a Tillig) szépen be fog szorulni a BTTB váltón. Tessék gondolkodni!
Lapozás       213/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
6:34:10
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés