Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       219/436    
(#32655) masTTertape válasza TTomasz hozzászólására (#32649) Válasz Ápr 27, 2014
Nos akkor, ha már elől van a robbantott rajz, akkor hasonlítsd össze a két modell mellé adott alkatrészlistát! A 02001 és a 02100 cikkszámú mozdonyokról van ugye szó? Mindkettőnél pontosan ugyanaz a motor, a lehajtóáttétel, a fogaskerekek fogszáma, típusa, a tapadógyűrűs kerekek, sőt a fémbetét is a szerkocsiban. Függetlenül attól, hogy az egyik olajtenderes, a másik szenes.
Tehát bizton megállapíthatjuk, hogy a két modell ugyanolyan szerkocsival, pontosabban azonos konstrukciójú hajtással bír.
Ezzel szemben azt mindenképp ki kell emelni, hogy a BR23-as volt az első olyan modell ebben az új sorozatban, ahol a mozdony-szerkocsi kapcsolat közelzáró kinematikával készült, ezért sajnos a gyerekbetegségek ott vannak a mozdony működésében. Pl. a nem pontos egyenesbe állás ívek után. Ez több dolog miatt is lehet, a pontos okok kifürkészhetetlenek.

A tapadógyűrű színe csak annyiban érdekes, hogy a feketében elvileg van valami adalékanyag, ami csökkentheti a nyúlást, kopást. Legalább is a Roco és Piko gyűrűkben ez felfedezhető. Az átlátszó pedig tiszta szilikon, annak az összes pozitívumával és hátrányával.

És Csíkosnak: közös emlékünk tán, hogy bizony ezek a szerkocsik is könnyen meghibásodhatnak. Neuralgikus pontjuk a fém motorcsiga és a műanyag 17/9-es lehajtó fogaskerék kapcsolata. Ha az összeszerelésnél ez utóbbi "fogra kerül", akkor bizony az első körben megdarálódik, majd a használat során szépen vályúsra koptatja a csiga, így egyre inkább csökken a hajtásátadás, majd egyszer csak kerregve marad állva. Köztes stáció lehet, hogy még nem kerreg, de már nem is hajt annyira, ahogy kéne. Ennek lehet eredménye, hogy nem visz fel emelkedőn 6 kocsit. Illetve közrejátszhat a kopott, megnyúlt tapadógyűrű is, ami ilyenkor elforoghat a keréken.

Tominak: az intézkedés hivatali útvonala: Csíkosnak eljuttatod, ő meg majd kap tőlem hozzá fogaskereket, ha kell, illetve akár tapadógyűrűt, akár komplett kereket. Ugyanis a korábbi hibákból kiindulva, ebből bespájzoltam.
(#32658) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#32655) Válasz Ápr 27, 2014
Idézet:
„Pl. a nem pontos egyenesbe állás ívek után. Ez több dolog miatt is lehet, a pontos okok kifürkészhetetlenek”

Pedig az ok nagyon kézenfekvö. A KKK mechanizmust, amikor megálmodták szinte kizárolag a vontatott, föleg személyvagonok vontatására fejlesztették ki, és ott csak nagyon ritkán fordul elö a tolatás. (Csak manapság jelentek meg az ingavonatok, vagy a hosszu motorvonatok, amik elvben mindkét irányba egyformán mennek, de többnyire nem vontatnak/tolnak egyébb kocsit.)
Ebböl kifolyolag az egyszerü kulisszavezetés nem tud egyenesbe állni a kanyar után. Erre a vontatás alatt a keletkezö vonoerök vannak felhasználva, tolatásnál ilyen sajnos nincs, igy a KKK mechanizmus képtelen egyenesbe állni.
Ezt kompenzálni lehetne rugokkal, de ahhoz a nyomott jármünek meglehetösen nagy tömegünek kellene lennie, különben a rugok kiforditják. A pehelykönnyü mozdonyok erre alkalmatlanok.
Ide másfajta KKK mechanizmus kellene, ami a tolatásban fellépö eröket használja ki, amikor egyenesbe megy át a mozdony a szerkocsival.


(Már csak zárojelben, a szerkocsihajtás másik átka, hogy a mozdony szerkocsival elöli menetben igen rossz képet mutat, mert többnyire széthuzodik a kapcsolat a mozdony meg a szerkocsi között, és a fentiek miatt ez még nehezebben kezelhetö KKK mechanizmus szempontjából).
(#32667) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Ápr 27, 2014
Kicsit megtörném a gőzmozdonyjavítás menetét ( vasárnap van, ne dolgozzatok annyit ).
Putz Attila jóvoltából kissé sikerült feldobnunk ezeket a jószágokat, és még egy kis gyermekkori emlék is fűződik hozzájuk.

DSCN0787.JPG

DSCN0788.JPG

DSCN0789.JPG
 
(#32668) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32667) Válasz Ápr 27, 2014
Szépek!

A képek viszont remekül szemléltetik a kicsinyités specifikus kérdéseit, mégpedig a fekete szinben. A kocsi alváza akármilyen fekete is volt eredetileg ( a gumik még ujkorukban sem koromfeketék) a modellen csal az optika ( meg a szemünk) és még feketébbnek mutatja. Ezért kell a fekete festéket nagyban kerülni a modellezésben és egy kis fehérrel "felvilágositani". ( föleg ha a fekete az "árnyékban" van, mint a képen az alvázon).

(#32673) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#32668) Válasz Ápr 27, 2014
Teljesen igazad van, kerül is még rá egy kis sár felverődés, útpiszok.
Csak siettem összerakni őket, mert most már a nagyvasútról írom e sorokat.
(#32680) FriTTz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32667) Válasz Ápr 27, 2014
Mint volt ifás megjegyezném, hogy nem ilyen fellépő volt az ajtó alatt továbbá hiányolom a bilikék festést
!
(#32682) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#32680) Válasz Ápr 27, 2014
De, mint megrögzött TT-s, tudhatod, hogy csak ilyen fellépőjű IFA van a mi méretünkben.
Tán egy éve elkezdtem próbálkozni, azóta is így maradt...
Viszont bilikék.

ifa_10.jpg
 
(#32684) Lezlinilzen válasza FriTTz hozzászólására (#32680) Válasz Ápr 27, 2014
Van kék is, ő majd szenet fog szállítani. Későbbbi fotótéma tárgyát képezi.
(#32688) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#32649) Válasz Ápr 28, 2014
Szia!
Láttam, csak nem volt időm felvenni, utáőna meg megfeledkeztem a visszahívásról, bocs!
(#32695) Lezlinilzen hozzászólása Válasz Ápr 28, 2014
Játszottam a festékszóróval:
Itt az eredménye

DSCN0825.JPG
 
(#32706) TTomasz válasza masTTertape hozzászólására (#32655) Válasz Ápr 28, 2014
OK!
Buli már, meg is lett beszélve
Köszi
(#32727) M298 hozzászólása Válasz Ápr 29, 2014
BaráTTaim! Május 8-a a hónap második csütörtöki napja, ezért 16.30-tól 19-ig a most már szokottnak nevezhető helyen a Nyugati tetőtéri oktatóban találkozzunk és beszéljük meg Ki mit csinált, milyen ötlete van és mit vásároljunk, vagy ne vegyünk.
(#32730) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 29, 2014
Akiket érintene, azoknak egy kis póthúsvéti leárazás:

Klikk ide!
(#32736) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32695) Válasz Ápr 29, 2014
Mikor küldhetem a MÁV-os Eas-vagonjaimat ilyen "mocsok"
munkára?

Miki
S.Z.V.P.
(#32737) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#32736) Válasz Ápr 29, 2014
Zalaszentivánba soroztasd be valamelyik vasércvonatba. Egy hónap múlva jók lesznek.
(#32738) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#32730) Válasz Ápr 29, 2014
DR-es BMP szállító nincsen jóárasítva?

Miki
(#32739) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32737) Válasz Ápr 29, 2014
De csak abba sorozom be amit Kend húz...

Legalább személyesen oda adhatnám...

Mikor jössz erre azzal a vasércvonattal Vezérem?

Üdv:S.Z.V.P.
(#32740) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#32738) Válasz Ápr 29, 2014
Az nincs, de PKP-s van!
Az is Varsói Szerződés. Miért ne jöhetnének a Bakonyba a Pajzs '85 hadgyakorlatra?
(#32741) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#32739) Válasz Ápr 29, 2014
Jövő hónapban biztosan. Majd megbeszéljük.
(#32746) lakasi hozzászólása Válasz Ápr 29, 2014
Az apró rovatban magyar vonatkozású személyvagonokat hirdetek. A május 8-i klubtalálkozóra el tudom vinni. Érdeklődést kérem előtte e-mail-ben jelezzétek.
(#32753) rwirtz hozzászólása Válasz Ápr 29, 2014
Sziasztok!

Tegnap megérkezett. Sajnos nem festett, hanem a műanyag színe sárga, és elég drága is volt, de legalább van.

Robi

IMG_2701.JPG
 
(#32756) FriTTz válasza rwirtz hozzászólására (#32753) Válasz Ápr 29, 2014
Szia
Mi ez és honnan?
(#32765) rwirtz válasza FriTTz hozzászólására (#32756) Válasz Ápr 29, 2014
Hello,

Beckmann sínfektető gép:
Bővebben: Link

Robi
(#32767) sunocske válasza rwirtz hozzászólására (#32765) Válasz Ápr 29, 2014
Idézet:
„sínfektető gép”

Aláverőgép. Sajnos a MÁV-nak ilyenje nem volt.
(#32776) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#32767) Válasz Ápr 30, 2014
Neked elhiszem!
De valami nagyon hasonló volt nem?
Vagy ezeket bérelték kintről?
(#32777) FriTTz válasza rwirtz hozzászólására (#32765) Válasz Ápr 30, 2014
(#32778) Lezlinilzen válasza rwirtz hozzászólására (#32753) Válasz Ápr 30, 2014
...és elég "kopasz" is. Egy ilyen gép csupa hidraulika. Ez meg úgy néz ki, mint ha Mátészalkán állomásozott volna egy hétig.
(#32782) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32778) Válasz Ápr 30, 2014
Itt az eredeti:

P&TH

Sajnos valoban sok minden hiányzik a modellröl (de nemcsak a Beckmann TT-s modelljéröl, de a hajdani Lilliput (késöbb Conrad, majd Kibri off topic modellröl is).
Mintha egymásról másolták volna...
(#32783) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#32776) Válasz Ápr 30, 2014
Nagyon hasonló van egy jó pár darab Jászkiséren (immár kiszervezve a MÁV FKG Kft-be). De pontosan ez a típus nálunk nem járt. Nagyon hasonló az ASA-200 sorozatú gép, de annak a fülkéi eltérő kialakításúak, valamint hiányzik a modellről az ún. előkocsi is.
(#32784) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#32783) Válasz Ápr 30, 2014
Ez a modell egyébként olyan, mintha az ASA-200 (P&TH 07-32) sorozatú aláverőgépre a KIAG-620 (P&TH 07-275) sorozatú kitérő aláverőgép fülkéjét építették volna (a kis kezelőfülkék nélkül, tehát ez a gép biztosan nem KIAG). Ebben a formában nálunk nem létezett, de hasonló kialakítású gépekről találtam képet a neten.

Meg hát... Hiányzik mögüle a géplánc többi része: ágyazatrendező gép, aljköztömörítő gép (vagy helyette pl. egy DGS-42 vágánystabilizátor), lakókocsi, műhelykocsi, ivóvízszállító kocsi, gázolajszállító kocsi (na jó, utóbbi már van )... ASA így egymagában nem nagyon szokott közlekedni
(#32788) lakasi hozzászólása Válasz Ápr 30, 2014
Egy érdekes vasúttörténeti emlék. Fedett mozdonyfordító Németországban. Épült 1893-ban. A kép sajnos védett, nem menthető. Bővebben: Link
(#32789) etwg válasza lakasi hozzászólására (#32788) Válasz Ápr 30, 2014
Itt meg egy Baltimoreban,USA, valamivel jobb állapotban.

A korong maga az az a parkettázott rész a kép közepén.


image.jpg
 
(#32791) enamessias hozzászólása Válasz Ápr 30, 2014
Mától ingyen szállítanak EU-ba. Akit eddig visszatartott a szállítási költség, mostantól ne fogja vissza magát.

www.modellbahnshop-lippe.com

(Akcióknak nem kéne egy külön topik ahol az aktualitásokat lehetne megosztani?)
(#32792) etwg válasza enamessias hozzászólására (#32791) Válasz Ápr 30, 2014
Sebnitzben viszont majdnem féláron vannak a modellek.....
(#32799) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#32792) Válasz Ápr 30, 2014
Erre dobj már egy összehasonlítást, mert eddig azért nem rendeltem Sebnitzből, mert a MBL verte árban még szállítási díjjal is!
(#32800) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#32791) Válasz Ápr 30, 2014
Köszi az infot!
(#32801) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#32799) Válasz Ápr 30, 2014
Én ma rendeltem egy nagy gözöst meg 6 tehervagont alig 200 euroért.
Karácsony elött egy kisebb gözös 250 eurért jött az MBL-töl.
(#32802) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#32801) Válasz Ápr 30, 2014
Most, hogy van a sonderangebot Sebnitzben az ott kirakott áruk tényleg nagyon jó áron vannak. Viszont TT méretben nekem eddig nem volt kérdés.
(#32803) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#32802) Válasz Ápr 30, 2014
Ez a piacgazdaság alapja, nemrégen a közismerten legdrágább ( és egyben legmegbizhatobb forrás ) tudta a legjobb árat ajánlani 2 TT-s mozdonyra.
Szoval oda kell mindig figyelni.
(#32804) enamessias válasza etwg hozzászólására (#32792) Válasz Ápr 30, 2014
Pontosítanék! Csak voltak jó akciók. Nagy részét már tegnap elkapkodták.
Bár így is sikerült utolsó darabokat megcsípnem, de nem azt ami igazán érdekelt volna.
(#32809) etwg válasza enamessias hozzászólására (#32804) Válasz Máj 1, 2014
Hát aludni ilyen esetben nem szabad....
(#32810) RoninTT hozzászólása Válasz Máj 1, 2014
Sziasztok!

Hol találok egy olyan összeállítást, ahol meg lehet nézni melyik mozdony milyen szerelvényeket húzott az adott korszakban?

Pl. BR 01 III EP ..

köszönöm
(#32811) etwg válasza RoninTT hozzászólására (#32810) Válasz Máj 1, 2014
Korabelieket....

(Ezért vannak legalábbis a német környezetben a modell jármüvek megjelölve - Epoche).
Az meg nyilvánvalo, hogy a gyorsvonati mozdony föleg személyvagonokat huzott - de volt sok kivétel is - a legjobb korabeli könyveket, ujságokat, fényképeket nézegetni.
(#32814) masTTertape válasza RoninTT hozzászólására (#32810) Válasz Máj 1, 2014
DB, vagy DR?
Jellemzően ezek a vonatösszeállítási képek a MIBA (VGB), vagy az Eisenbahn Kurier (EK Verlag) kiadványokban érhetők el. Mivel a németeknél - a magyar gyakorlattól erősen eltérve - óriási értéket képvisel a kezdetektől folyó vasúti dokumentáció, így azokat komoly jogi háttérrel hasznosítják, így az igazán értékes, minőségi fotók csak olyan kiadványokban találhatók, amiért fizetni kell. Ez az ottani értékrendben teljesen természetes.
Javaslom, hogy látogass el a fenti kiadók honlapjára és a teljes Verlagsprogramm-ból válaszd ki azt a kiadványt, ami érdekel és rendeld meg. Biztosíthatlak afelől, hogy a megérkező magazin, vagy tematikus kiadvány sokáig forgatott sajtótermék lesz.

De ha konkrét összeállításra vagy kíváncsi és nem szeretnél a rendeléssel bíbelődni, akkor írd meg a pontos korszak, mozdony, terület, viszonylat adatokat és akár vonatszámig részletezve kikeresem neked a pontos összeállítást. Mondjuk fotót ne várj, mert ezekben a lapokban ezek jogvédettek.
(#32817) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#32810) Válasz Máj 1, 2014
Az aktuális Tillig katalógusban is találsz tippeket.

Kicsit bővebben
klikk ide.
De vigyázat! Órákat lehet a ide kattintva eltölteni a számítógép előtt, és nem azért, mert lassú az oldal.
(#32820) BR95 válasza RoninTT hozzászólására (#32810) Válasz Máj 1, 2014
Például itt!
Figyelj a dátumokra!
(#32821) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#32820) Válasz Máj 1, 2014
Na ez se' rossz lelőhely...
(#32824) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#32820) Válasz Máj 1, 2014
Nekem innen a DRG -s képek a kedvenceim ....
(#32825) Luciferike válasza BR95 hozzászólására (#32820) Válasz Máj 1, 2014
Ebből a képekből a ludwigshafeni és a mannheimi villamosokat mindet láttam mert még közlekednek nosztalgia szerelvényként hétvégenként.
(#32827) enamessias válasza etwg hozzászólására (#32809) Válasz Máj 1, 2014
Bár lenne időm aludni! Most rengeteg a munkám ezért a vasút (is) háttérbe került minden mással együtt.
Lapozás       219/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
20:30:17
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés