|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#32655) masTTertape válasza TTomasz hozzászólására (#32649)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Nos akkor, ha már elől van a robbantott rajz, akkor hasonlítsd össze a két modell mellé adott alkatrészlistát! A 02001 és a 02100 cikkszámú mozdonyokról van ugye szó? Mindkettőnél pontosan ugyanaz a motor, a lehajtóáttétel, a fogaskerekek fogszáma, típusa, a tapadógyűrűs kerekek, sőt a fémbetét is a szerkocsiban. Függetlenül attól, hogy az egyik olajtenderes, a másik szenes.
Tehát bizton megállapíthatjuk, hogy a két modell ugyanolyan szerkocsival, pontosabban azonos konstrukciójú hajtással bír.
Ezzel szemben azt mindenképp ki kell emelni, hogy a BR23-as volt az első olyan modell ebben az új sorozatban, ahol a mozdony-szerkocsi kapcsolat közelzáró kinematikával készült, ezért sajnos a gyerekbetegségek ott vannak a mozdony működésében. Pl. a nem pontos egyenesbe állás ívek után. Ez több dolog miatt is lehet, a pontos okok kifürkészhetetlenek.
A tapadógyűrű színe csak annyiban érdekes, hogy a feketében elvileg van valami adalékanyag, ami csökkentheti a nyúlást, kopást. Legalább is a Roco és Piko gyűrűkben ez felfedezhető. Az átlátszó pedig tiszta szilikon, annak az összes pozitívumával és hátrányával.
És Csíkosnak: közös emlékünk tán, hogy bizony ezek a szerkocsik is könnyen meghibásodhatnak. Neuralgikus pontjuk a fém motorcsiga és a műanyag 17/9-es lehajtó fogaskerék kapcsolata. Ha az összeszerelésnél ez utóbbi "fogra kerül", akkor bizony az első körben megdarálódik, majd a használat során szépen vályúsra koptatja a csiga, így egyre inkább csökken a hajtásátadás, majd egyszer csak kerregve marad állva. Köztes stáció lehet, hogy még nem kerreg, de már nem is hajt annyira, ahogy kéne. Ennek lehet eredménye, hogy nem visz fel emelkedőn 6 kocsit. Illetve közrejátszhat a kopott, megnyúlt tapadógyűrű is, ami ilyenkor elforoghat a keréken.
Tominak: az intézkedés hivatali útvonala: Csíkosnak eljuttatod, ő meg majd kap tőlem hozzá fogaskereket, ha kell, illetve akár tapadógyűrűt, akár komplett kereket. Ugyanis a korábbi hibákból kiindulva, ebből bespájzoltam. |
(#32658) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#32655)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Idézet: „Pl. a nem pontos egyenesbe állás ívek után. Ez több dolog miatt is lehet, a pontos okok kifürkészhetetlenek”
Pedig az ok nagyon kézenfekvö. A KKK mechanizmust, amikor megálmodták szinte kizárolag a vontatott, föleg személyvagonok vontatására fejlesztették ki, és ott csak nagyon ritkán fordul elö a tolatás. (Csak manapság jelentek meg az ingavonatok, vagy a hosszu motorvonatok, amik elvben mindkét irányba egyformán mennek, de többnyire nem vontatnak/tolnak egyébb kocsit.)
Ebböl kifolyolag az egyszerü kulisszavezetés nem tud egyenesbe állni a kanyar után. Erre a vontatás alatt a keletkezö vonoerök vannak felhasználva, tolatásnál ilyen sajnos nincs, igy a KKK mechanizmus képtelen egyenesbe állni.
Ezt kompenzálni lehetne rugokkal, de ahhoz a nyomott jármünek meglehetösen nagy tömegünek kellene lennie, különben a rugok kiforditják. A pehelykönnyü mozdonyok erre alkalmatlanok.
Ide másfajta KKK mechanizmus kellene, ami a tolatásban fellépö eröket használja ki, amikor egyenesbe megy át a mozdony a szerkocsival.
(Már csak zárojelben, a szerkocsihajtás másik átka, hogy a mozdony szerkocsival elöli menetben igen rossz képet mutat, mert többnyire széthuzodik a kapcsolat a mozdony meg a szerkocsi között, és a fentiek miatt ez még nehezebben kezelhetö KKK mechanizmus szempontjából). |
(#32667) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Kicsit megtörném a gőzmozdonyjavítás menetét ( vasárnap van, ne dolgozzatok annyit ).
Putz Attila jóvoltából kissé sikerült feldobnunk ezeket a jószágokat, és még egy kis gyermekkori emlék is fűződik hozzájuk. |
|
(#32668) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32667)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Szépek!
A képek viszont remekül szemléltetik a kicsinyités specifikus kérdéseit, mégpedig a fekete szinben. A kocsi alváza akármilyen fekete is volt eredetileg ( a gumik még ujkorukban sem koromfeketék) a modellen csal az optika ( meg a szemünk) és még feketébbnek mutatja. Ezért kell a fekete festéket nagyban kerülni a modellezésben és egy kis fehérrel "felvilágositani". ( föleg ha a fekete az "árnyékban" van, mint a képen az alvázon).
|
(#32673) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#32668)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Teljesen igazad van, kerül is még rá egy kis sár felverődés, útpiszok.
Csak siettem összerakni őket, mert most már a nagyvasútról írom e sorokat. |
(#32680) FriTTz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32667)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Mint volt ifás megjegyezném, hogy nem ilyen fellépő volt az ajtó alatt továbbá hiányolom a bilikék festést
!
|
(#32682) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#32680)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
De, mint megrögzött TT-s, tudhatod, hogy csak ilyen fellépőjű IFA van a mi méretünkben.
Tán egy éve elkezdtem próbálkozni, azóta is így maradt...
Viszont bilikék. |
|
(#32684) Lezlinilzen válasza FriTTz hozzászólására (#32680)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Van kék is, ő majd szenet fog szállítani. Későbbbi fotótéma tárgyát képezi. |
(#32688) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#32649)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2014 |
|
Szia!
Láttam, csak nem volt időm felvenni, utáőna meg megfeledkeztem a visszahívásról, bocs! |
(#32695) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2014 |
|
|
|
(#32706) TTomasz válasza masTTertape hozzászólására (#32655)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2014 |
|
OK!
Buli már, meg is lett beszélve
Köszi |
(#32727) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
BaráTTaim! Május 8-a a hónap második csütörtöki napja, ezért 16.30-tól 19-ig a most már szokottnak nevezhető helyen a Nyugati tetőtéri oktatóban találkozzunk és beszéljük meg Ki mit csinált, milyen ötlete van és mit vásároljunk, vagy ne vegyünk. |
(#32730) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Akiket érintene, azoknak egy kis póthúsvéti leárazás:
Klikk ide! |
(#32736) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32695)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Mikor küldhetem a MÁV-os Eas-vagonjaimat ilyen "mocsok"
munkára?
Miki
S.Z.V.P. |
(#32737) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#32736)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
|
(#32738) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#32730)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
DR-es BMP szállító nincsen jóárasítva?
Miki |
(#32739) kaTTonai válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32737)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
De csak abba sorozom be amit Kend húz...
Legalább személyesen oda adhatnám...
Mikor jössz erre azzal a vasércvonattal Vezérem?
Üdv:S.Z.V.P. |
(#32740) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#32738)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Az nincs, de PKP-s van!
Az is Varsói Szerződés. Miért ne jöhetnének a Bakonyba a Pajzs '85 hadgyakorlatra? |
(#32741) Lezlinilzen válasza kaTTonai hozzászólására (#32739)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Jövő hónapban biztosan. Majd megbeszéljük. |
(#32746) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Az apró rovatban magyar vonatkozású személyvagonokat hirdetek. A május 8-i klubtalálkozóra el tudom vinni. Érdeklődést kérem előtte e-mail-ben jelezzétek. |
(#32753) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Sziasztok!
Tegnap megérkezett. Sajnos nem festett, hanem a műanyag színe sárga, és elég drága is volt, de legalább van.
Robi
|
|
(#32756) FriTTz válasza rwirtz hozzászólására (#32753)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Szia
Mi ez és honnan? |
(#32765) rwirtz válasza FriTTz hozzászólására (#32756)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
|
(#32767) sunocske válasza rwirtz hozzászólására (#32765)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Idézet: „sínfektető gép”
Aláverőgép. Sajnos a MÁV-nak ilyenje nem volt. |
(#32776) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#32767)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Neked elhiszem!
De valami nagyon hasonló volt nem?
Vagy ezeket bérelték kintről? |
(#32777) FriTTz válasza rwirtz hozzászólására (#32765)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
|
(#32778) Lezlinilzen válasza rwirtz hozzászólására (#32753)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
...és elég "kopasz" is. Egy ilyen gép csupa hidraulika. Ez meg úgy néz ki, mint ha Mátészalkán állomásozott volna egy hétig. |
(#32782) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#32778)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Itt az eredeti:
P&TH
Sajnos valoban sok minden hiányzik a modellröl (de nemcsak a Beckmann TT-s modelljéröl, de a hajdani Lilliput (késöbb Conrad, majd Kibri off topic modellröl is).
Mintha egymásról másolták volna... |
(#32783) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#32776)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Nagyon hasonló van egy jó pár darab Jászkiséren (immár kiszervezve a MÁV FKG Kft-be). De pontosan ez a típus nálunk nem járt. Nagyon hasonló az ASA-200 sorozatú gép, de annak a fülkéi eltérő kialakításúak, valamint hiányzik a modellről az ún. előkocsi is. |
(#32784) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#32783)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Ez a modell egyébként olyan, mintha az ASA-200 (P&TH 07-32) sorozatú aláverőgépre a KIAG-620 (P&TH 07-275) sorozatú kitérő aláverőgép fülkéjét építették volna (a kis kezelőfülkék nélkül, tehát ez a gép biztosan nem KIAG). Ebben a formában nálunk nem létezett, de hasonló kialakítású gépekről találtam képet a neten.
Meg hát... Hiányzik mögüle a géplánc többi része: ágyazatrendező gép, aljköztömörítő gép (vagy helyette pl. egy DGS-42 vágánystabilizátor), lakókocsi, műhelykocsi, ivóvízszállító kocsi, gázolajszállító kocsi (na jó, utóbbi már van )... ASA így egymagában nem nagyon szokott közlekedni |
(#32788) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Egy érdekes vasúttörténeti emlék. Fedett mozdonyfordító Németországban. Épült 1893-ban. A kép sajnos védett, nem menthető. Bővebben: Link
|
(#32789) etwg válasza lakasi hozzászólására (#32788)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Itt meg egy Baltimoreban,USA, valamivel jobb állapotban.
A korong maga az az a parkettázott rész a kép közepén.
|
|
(#32791) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Mától ingyen szállítanak EU-ba. Akit eddig visszatartott a szállítási költség, mostantól ne fogja vissza magát.
www.modellbahnshop-lippe.com
(Akcióknak nem kéne egy külön topik ahol az aktualitásokat lehetne megosztani?) |
(#32792) etwg válasza enamessias hozzászólására (#32791)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Sebnitzben viszont majdnem féláron vannak a modellek.....
|
(#32799) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#32792)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Erre dobj már egy összehasonlítást, mert eddig azért nem rendeltem Sebnitzből, mert a MBL verte árban még szállítási díjjal is! |
(#32800) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#32791)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Köszi az infot! |
(#32801) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#32799)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Én ma rendeltem egy nagy gözöst meg 6 tehervagont alig 200 euroért.
Karácsony elött egy kisebb gözös 250 eurért jött az MBL-töl.
|
(#32802) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#32801)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Most, hogy van a sonderangebot Sebnitzben az ott kirakott áruk tényleg nagyon jó áron vannak. Viszont TT méretben nekem eddig nem volt kérdés. |
(#32803) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#32802)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Ez a piacgazdaság alapja, nemrégen a közismerten legdrágább ( és egyben legmegbizhatobb forrás ) tudta a legjobb árat ajánlani 2 TT-s mozdonyra.
Szoval oda kell mindig figyelni. |
(#32804) enamessias válasza etwg hozzászólására (#32792)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Pontosítanék! Csak voltak jó akciók. Nagy részét már tegnap elkapkodták.
Bár így is sikerült utolsó darabokat megcsípnem, de nem azt ami igazán érdekelt volna. |
(#32809) etwg válasza enamessias hozzászólására (#32804)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Hát aludni ilyen esetben nem szabad.... |
(#32810) RoninTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Sziasztok!
Hol találok egy olyan összeállítást, ahol meg lehet nézni melyik mozdony milyen szerelvényeket húzott az adott korszakban?
Pl. BR 01 III EP ..
köszönöm |
(#32811) etwg válasza RoninTT hozzászólására (#32810)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Korabelieket....
(Ezért vannak legalábbis a német környezetben a modell jármüvek megjelölve - Epoche).
Az meg nyilvánvalo, hogy a gyorsvonati mozdony föleg személyvagonokat huzott - de volt sok kivétel is - a legjobb korabeli könyveket, ujságokat, fényképeket nézegetni. |
(#32814) masTTertape válasza RoninTT hozzászólására (#32810)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
DB, vagy DR?
Jellemzően ezek a vonatösszeállítási képek a MIBA (VGB), vagy az Eisenbahn Kurier (EK Verlag) kiadványokban érhetők el. Mivel a németeknél - a magyar gyakorlattól erősen eltérve - óriási értéket képvisel a kezdetektől folyó vasúti dokumentáció, így azokat komoly jogi háttérrel hasznosítják, így az igazán értékes, minőségi fotók csak olyan kiadványokban találhatók, amiért fizetni kell. Ez az ottani értékrendben teljesen természetes.
Javaslom, hogy látogass el a fenti kiadók honlapjára és a teljes Verlagsprogramm-ból válaszd ki azt a kiadványt, ami érdekel és rendeld meg. Biztosíthatlak afelől, hogy a megérkező magazin, vagy tematikus kiadvány sokáig forgatott sajtótermék lesz.
De ha konkrét összeállításra vagy kíváncsi és nem szeretnél a rendeléssel bíbelődni, akkor írd meg a pontos korszak, mozdony, terület, viszonylat adatokat és akár vonatszámig részletezve kikeresem neked a pontos összeállítást. Mondjuk fotót ne várj, mert ezekben a lapokban ezek jogvédettek. |
(#32817) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#32810)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Az aktuális Tillig katalógusban is találsz tippeket.
Kicsit bővebben
klikk ide.
De vigyázat! Órákat lehet a ide kattintva eltölteni a számítógép előtt, és nem azért, mert lassú az oldal. |
(#32820) BR95 válasza RoninTT hozzászólására (#32810)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
|
(#32821) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#32820)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Na ez se' rossz lelőhely... |
(#32824) róbertke válasza BR95 hozzászólására (#32820)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Nekem innen a DRG -s képek a kedvenceim .... |
(#32825) Luciferike válasza BR95 hozzászólására (#32820)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Ebből a képekből a ludwigshafeni és a mannheimi villamosokat mindet láttam mert még közlekednek nosztalgia szerelvényként hétvégenként.
|
(#32827) enamessias válasza etwg hozzászólására (#32809)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Bár lenne időm aludni! Most rengeteg a munkám ezért a vasút (is) háttérbe került minden mással együtt. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 20:53:49 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|