|
Városi kötöttpályás közlekedés (villamos)
|
Témaindító: Frankye, idő: Júl 26, 2010
Témakörök:
|
|
(#3064) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#3063)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Én úgy tudom, hogy a 1522-es komplett ÁFJ-t kapott. |
(#3065) Csukló válasza Csukló hozzászólására (#3064)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Úgy tudom, hogy a "Hágai" kocsik csak egy célfényt kapnak és kisebb átalakításon vesznek részt! |
(#3067) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Kis csemege: |
|
(#3070) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
BRUN-i képek |
|
(#3071) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#3064)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
ÁFJ= Általános Felújítás, Javítás? A gugli nem volt a barátom, pedig próbáltam keresni... Mert ha igen, akkor ez afféle "nesze-semmi-fogd-meg-jól" meghatározás, sok konkrétum nincs benne. Azért köszönöm a választ! |
(#3073) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#3071)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Ha jól tudom (ami kivételesen nem biztos)
a BKV Villamos karbantartási fokozatati:
E1= napi vizsgálat
E2=3 napos vizsgálat
E3= 14 napos vizsgálat
V1= 72 napos vizsgálat
V2= emeléses vizsgálat (Talán 300000 km él)
J1= Emeléses javításos (talán forgóváz csere is)
J2= csak főműhelyben végezhető nagy javítás
ÁFJ= Általános Felújítás, Javítás
Ezeken kívül van az úgynevezett CÉL FÉNY mikor egy frissítő festést kapnak a kocsik.
Különböző átalakítások a kocsiszínben is történnek de van, hogy a VJSZ csinálja! |
(#3080) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#3073)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
Köszönöm szépen! |
(#3081) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#3073)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2010 |
|
És a FÉNY CÉL az milyen? Bocsánat, ezt nem hagyhattam ki! |
(#3234) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2010 |
|
Elsőnek egy történet:
Minap a dolgom úgy hozta, hogy a 28-as villamossal kellett mennem a Kőbányai úttól, a temető irányába. Nem értünk még a Kőbánya-alsói megállóhoz (egészen pontosan a Pongrácz út előtt voltunk), amikor a pirosnál megállt a villamosunk. No itt kezdődtek a bajok, ugyanis a vezető úriember, miután nem sikerült elindulnia a többedik lámpaváltásra sem, konstatálta, hogy bizony sikerült megállnunk a szigetelt szakasz alatt. Nosza, felkérte a "kedves utasokat" (vagyis: minket), hogy ugyan toljuk már meg hátra a villamost egy-két centivel, hogy kiérjünk a feszmentes szakasz alól. Néhány férfiember (köztük persze magam is!) leszálltunk, megtoltuk a villamost, de amint az az áram alatt lévő felsővezeték alá került, a motorok dolgozni kezdtek, és sikeresen visszalökték a tuját a feszmentes szakasz alá! (Közbevetett kérdés a szakembereknek: Nem lett volna célszerű jelen esetben, ha leengedi az áramszedőt, mi hátratoljuk vagy 20-30 centit, majd lendületet vesz, és átgurul?!)
Nos, mivel a "VIllamosMentő Akció CSoport (VIMACS)" ezen kísérlete sikertelenül zárult, a sofőrünk közölte, hogy meg kell várnunk a következő 28-ast, ami úgy 5 perc múlva ott lesz. Az 5 percből 10 lett, de sebaj, jött a megmentő-felmentő Batman, vagyis dehogy, a 28-as villi. Nosza, mögénk állt, a vezetőnk futkozott előre-hátra (testedzési céllal vezet villamost?!) vagy tízszer, majd közölte: MIndenki kapaszkodjék ezerrel, mert rázós lesz. (Áramot vezet a kapaszkodókba?!)
Hát, rázós nem lett. Sőt, szinte semmilyen. A mögöttünk jövő 28-as ui. legalább ötször-hatszor megkísérelt minket kitolni, mindannyiszor sikertelenül. (Éppen azon filóztam: Milyen fain is lesz, ha a feszmentes szkasz alá kerül Ő is, akkor már két tuját kell majd kitolni, amihez kell egy harmadik... Mint a kisgömböc mesében. A végén a teljes kocsiszín a feszmentes alatt fog állni... )
Végül persze sikerült kijutnunk, de a következő megállóban mindenkinek át kellett szállnia a mögöttünk jövő Batman-villamsra, mert a miénk megállás (és utasok) nélkül "száguldott" (aki ismeri a vonalat, az érzi ennek a szónak az élét, aki nem, annak javaslom, utazza be egyszer, frenetikus élmény, már annak persze, aki szereti a kalandot, vagy adrenalin-függő!) végig a temetőig.
Elnézést kérek a hosszú post-ért, de gondoltam, megosztom Veletek is ezt a nem mindennapi élményt! |
(#3235) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2010 |
|
Már elég régóta járok a 37-es villamossal a Hidegkuti Stadiontól Kőbánya-felsőig. A stadionnál lévő megállóban készítettem az alábbi képet. Gyanúm szerint a rajta látható vonalak (a másik képen kiemeltem) egy (illetve több!) siklás nyomai. Van erről valakinek infója? |
|
(#3248) Frankye válasza rockersrac hozzászólására (#3245)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2010 |
|
Távolabb, a körút irányában szintén van egy (pár) hasonló, de hosszabb nyom. |
(#3252) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#3235)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2010 |
|
Jóféle! Ilyent a 3-as vili nagykőrösi felüljáró alatti kereszteződésében is láthatsz, ott mixerrel csattant
BALESET
Üdv: Csaba |
(#3268) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2010 |
|
|
(#3269) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3252)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Kb. 0:57-0:58 körül látni a kerekek által aszfaltba vájt nyomokat. Ezek kísértetiesen hasonlítanak az általam fotózott nyomokra.
Egyébként a másik, általam korábban említett nyomokat is lefotóztam tegnap, íme: |
|
(#3277) SzervízMacska válasza Frankye hozzászólására (#3234)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Idézet: „Nem lett volna célszerű jelen esetben, ha leengedi az áramszedőt, mi hátratoljuk vagy 20-30 centit, majd lendületet vesz, és átgurul?!”
Nem. Le kellett volna engedni, hátrasétálni a másik vezetőállásba, majd a hátsó szedő felengedését követően önerőből hátramenni - szerintem. Sajnos, felvételnél többet nyom a latban egy diploma, mint a műszaki végzettség, érzék. Utána ihatjuk mi, utasok a levét... A Száva vonalain is sok az újonc járművezető, tudnék rémtörténeteket mesélni. |
(#3279) rockersrac válasza SzervízMacska hozzászólására (#3277)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Akkor mesélj! Kíváncsivá tettél, de nagyon! |
(#3282) Frankye válasza rockersrac hozzászólására (#3279)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Engem is!
Műszaki érzék: Első körben nekem is ez jutott eszembe, mint megoldás, de azután arra gondoltam, hogy valami okból ez nem működő ötlet. (Talán az is valami szigetelt szakasz alatt volt, vagy hasonó ok.)
Macsek! E szerint nem sikerült, amit írtál anno? |
(#3286) rockersrac válasza Frankye hozzászólására (#3282)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Dehogynem működő dolog! 37-esen volt olyan, hogy véletlenül belefutottunk az egyes váltóján egy kitérőbe, és ezt későn vette észre a vili vezető. Fogta magát, kiszállt, hátrament a másik kocsiba, vissza pár métert, váltó egyenesbe állít a váltó állító gombocskával(abban a kis dobozkában ami a megállóban a jelzőlámpa oszlopán van) és utána meg vissza a menetirány szerinti első kocsiba, és mentünk tovább! Pár hülye utas persze hőbörgött hogy mit csinál ez, de a vezető nem igen foglalkozott vele, csak csinálta a dolgát! |
(#3287) Frankye válasza rockersrac hozzászólására (#3286)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Azért mondom, hogy lehet, a másik áramszedője is feszmentes alatt volt... (Vagy csak egyszerűen béna volt, ahogy Macsek is írta...) |
(#3292) cs.csaby válasza SzervízMacska hozzászólására (#3277)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Úgy tudom, hogy ahhoz, hogy valaki vilit vezessen, elég a 8 osztály... |
(#3294) rockersrac válasza Frankye hozzászólására (#3287)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
|
(#3295) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3292)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Az lehet, de két, egyébként azonos képességű jelölt közül azt veszik fel szívesebben, akinek magasabb a végzettsége (8 általános -> érettségi -> főiskolai diploma -> egyetemi diploma... Gondolom, azért doktorival, PhD-vel nem sokan mennek villamos-vezetőnek...) |
(#3296) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#3295)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2010 |
|
Nem tudhatod manapság |
(#3376) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2010 |
|
Egy szülinap.........
Képek:
ITT: |
(#3397) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#3376)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2010 |
|
Én is ott voltam, fotóztam, összesen 117 képet csináltam, képeket hamarosan láthatjátok! Egyébként téged csukló nem láttalak sajnos! Mettől meddig voltál ott? Én olyan 13:30 körül értem oda/egyéb elfoglaltságok miatt/
(többek között a kocsiszíni meneten is fotóztam) |
(#3400) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 15, 2010 |
|
Villamos mániások figyelem! December harmadik napjától ismét lehet készíteni a foto masinákat, mert ismét lesz karácsonyi villamos a 2-2/A vonalon! Hogy normál díjszabású lesz-e, vagy pedig külön kell jegyet venni, ezt nem tudom, de amint tudok információval szolgálni, megírom itt is! |
(#3402) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#3397)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2010 |
|
Én csak 11:30-ig voltam kint! |
(#3823) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Ma reggel puskás börzére mentem, és vártam az egyes villamost, éééés az egyik szerelvény ami érkezett, utasok nélkül jött, és igen csak ferodol vagy talán ,,amper" szaga volt az első kocsinak(mint mikor leégett/kezd leégni egy elektro motor), és ment is kocsiszínbe! Ez miért lehet? Meeeg egyszer láttam olyat, még valamikor nyáron, hogy egy egyes villamos, szokásos 3 kocsis szerelvénnyel érkezett a megállóba, utasok nélkül, de a középső áramszedő volt csak fent, az első és a hátsó le volt engedve! Szintén kocsiszínbe ment, de számomra igen meglepő esemény volt ez! Ezen kérdéseimre tudnátok válaszolni? Előre is köszi! |
(#3837) wackond válasza Csukló hozzászólására (#3073)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
V1 = T5C5 (K) esetében 84 futott nap utáni vizsgálat
UV, Ganz csuklós esetében 10.000 futott km utáni vizsg.
V2 = 60.000 futott km-enkénti emeléses vizsgálat
V3 = minden 3. V2, ahol elvileg forgóvázcsere is történik (azaz 180.000 km)
J1, J2 = Főműhelyi nagyjavítás. J1 volt a Fővizsga, mely egy kicsit alacsonyabb szintű javítás volt. Fődarabcseréken kívül némi optikai tuning, stb. J2 volt az Általános FőJavítás, padlótól a mennyezetig...
Mára elmosódtak a határok a két J jelű javítás között, egy biztos, durván 360.000 - 400.000 km után történik. |
(#3842) wackond válasza rockersrac hozzászólására (#3823)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Tisztelt Rockersrac!
A ferodolnak nagyon jellegzetes, erős, amolyan "ragadós" szaga van, a rossebnek sem tudsz tőle megszabadulni. Érthető, hogy utas nélkül ment, mert ilyenkor, hogy ne égjen tovább, mechanikusan fel kell oldani, ilyenkor rögzítőféke nincs.
Amper ügyében a motorégés valószínűsíthető, ilyenkor elektromosan le kell "selejtezni" a kocsit, változik a szerelvény menetdinamikája, óvatosan kell bánni a fékkel is.
Hármas Tátra esetében semmi akadálya annak, hogy melyik áramszedő van felengedve, a probléma ott kezdődik, hogy egy szedőről két kocsi vezérelhető erősáramúlag. Ebben az esetben egy, rosszabb, ha két kocsi nem dolgozott. Bármilyen áramszedő probléma, vagy erősáramú zárlat lehetett az ok. |
(#3850) rockersrac válasza wackond hozzászólására (#3842)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Köszönöm a válaszodat! |
(#3856) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2010 |
|
Megfogalmazódott bennem egy kérdés.
Mégpedig: Eddig kétszer találkoztam egy bizonyos Ganz csuklóssal. Mind kétszer rajta utaztam és felfigyeltem a csapágyas porszívóra hasonlító, magas fordulaton pörgő nehéz alkatrészek hangjára és a rázkódástól erősen szétesni kívánó kocsiszekrényre induláskor. Mikor kb. egy hete kívülről is láttam a járgányt, világos lett... Az egyik (talán mindkét) hajtott forgóvázon induláskor a kerekek ezerrel pörögnek, ez megy egy darabig, majd beáll a normál állapot. Van ezekben kipörgésgátló? Vagy valami más gebasz lehet? És ha valóban ugyan az a kocsi (psz-t nem jegyeztem meg) akkor miért nem javítják ki?
Jóéjjt! |
(#3863) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#3859)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Sajnos tudod nem a fogalom ismerten hanem az alkatrész utánpótlás!
A kocsiszínben dolgozó munkások, csoportvezetők és főnökök is csak azt mondják, hogy Tomikám sajnálom de NINCS, és ez legyen egy csavar vagy egy izzó!
Ha tudnám, hogy nem lesznek retorziók akkor konkrét példákat is mondanék, de féltem az állásomat! |
(#3864) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#3856)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Én valahogy nem nem a kedves utast tudom sajnálni mert max 30 percet utazik és hallgatja amíg a járművezető egy szerencsétlen esetben 5-6 órát is el van vele................. |
(#3867) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3864)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Igen nekem is ez jutott eszembe. Meg az igen csak Orvell szagú '56-os közberöffenések kapcsán is a körúton.
Kérdésemre visszatérve, mi okozhatja a kerekek ilyen mértékű kipörgését? |
(#3868) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#3867)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
A sín és a kerék között fellépő tapadás hiánya!
vagy vezetés technikai hiányosság!
|
(#3869) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3868)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Ez szerintem akkor sem minden napi Ganz csuklóson |
(#3873) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3863)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Légy FÉRFI! |
(#3874) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#3873)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Már jelezték a főnökeim, hogy cenzúrázzam a hozzászólásaimat!
Demokrácia van azt írok amit merek de nem kötelességük nem cseszegetni bent.................... |
(#3876) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#3874)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
megint csak ide vág kedvenc idézetem, miszerint nagy a szólásszabadság, 'Csak szólás után nincs szabadság'... |
(#3877) kisKirály válasza Csukló hozzászólására (#3874)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Ez igaz! Tömött sorok állnak a kapu előtt, akik szívesen beállnak a maga helyére!
Legalább is nálunk ez a felelet a csúf, rosszcsont kisfiúknak |
(#3887) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#3863)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Köszönöm a reakciódat, és valóban helyes a kiigazításod! |
(#3888) Csukló válasza kisKirály hozzászólására (#3877)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Tudom, hogy nem vagyok pótolhatatlan, csak nehéz ilyen vizsgákkal rendelkező embert találni! |
(#3889) Csukló válasza rockersrac hozzászólására (#3887)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
NEM |
(#3890) rockersrac válasza Csukló hozzászólására (#3889)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2010 |
|
Kérdésem tárgytalan, hülyeség volt eleve feltenni a kérdésemet, ezért is töröltem a dolgot! |
(#4020) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2010 |
|
Ma hazafelé tartva "belebotlottam" és utaztam a karácsonyi villamossal, és persze nem voltam rest fotózni! A képek ITT megtekinthetőek! ;) |
(#4022) cs.csaby válasza rockersrac hozzászólására (#4020)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2010 |
|
Kár, hogy már csak nosztalgia |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 13:44:09 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|