|
Z méretarányban mindenfélét
|
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:
|
|
(#31615) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2014 |
|
Lassan alakulnak a dolgok. Egy kis "ilyen volt, ilyen lett" képpáros. Még nem teljes ugyan a kidolgozottság, de az irány látható, talán.
|
|
(#31627) diesel693 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31312)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2014 |
|
Ennél a méretnagyságnál 60-80cm távolságból nézve a kisebb tökéletlenségek már nem igen láthatók, ill zavarók.
Közelebbről vagy Lupéval pedig nem kell kritikus szemmel vizsgálódni. |
(#31628) csíkosháTTú válasza diesel693 hozzászólására (#31627)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2014 |
|
Szervusz János Bátyám!
Biztos ismered a mondást: Terepasztal építését csak abbahagyni lehet, befejezni nem.
Szerencsére nem mindent kell nekem megcsinálni. Csak az alapdomborzat, és a modellüzem a szorosan vett feladatom. Egy-egy részlet kidolgozását csak elkezdem, iránymutatónak. Az alkotás örömének sok része megmarad a leendő tulajdonosnak (lásd pár hozzászólással korábban az álomásépületet).
Így áll most az asztalka: |
|
(#31657) diesel693 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31628)
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2014 |
|
Szervusz István!
A terepasztal kidolgozása már most is nagyfokú precizitást igazol és tekintettel a tulaj korára a terv kiváló, nagyszerű játéklehetőséget biztosít.
Hízelgés nélkül, őszintén gratulálok! |
(#31694) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31463)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2014 |
|
Ha 9 évesen ilyet tud, mit fog tenni, ha felnő?! |
(#31696) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#31694)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2014 |
|
Nem tudom!
Mintha valamelyik fiamat látnám a srácban... Van érzéke a dologhoz, az tény. |
(#31800) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31628)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2014 |
|
Lassan tűnnek el a "tereptelen" foltok.
Egy kis támfal hangulat a második képen. |
|
(#31807) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31800)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2014 |
|
Egész ügyes!
Még a végén modellező lesz magából is! |
(#31822) diesel693 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31800)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Naponta ide látogatok gyönyörködni, egyre profibb lesz.
Pista!
Te pályát tévesztettél. |
(#31825) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#31822)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Idézet: „Pista!
Te pályát tévesztettél. ”
Egyetértenék, ha a "rendes" pályáján nem lenne annyira jó. |
(#31835) diesel693 válasza Frankye hozzászólására (#31825)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2014 |
|
Vannak sokoldalú tehetségek. Vegyük egy példának a közelmúltban sajnálatosan eltávozott Vukán Györgyöt aki kiváló fogorvos volt, de emellett kossuth- és Liszt Ferenc díjas zongoraművész és zeneszerző is. |
(#32192) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Kis kitérő az építésben.
Vendégművész az épülő pályán. |
|
(#32203) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#32192)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Szia Csíkos!
Én most olvastam végig ezt a topicot, és annyit szeretnék megjegyezni, hogy eddig elképzelni sem tudtam a Z méretarányt "valóságban"...
Az alkotásod nagyon szuper, és köszi, hogy megosztod!
Ne hagyd abba!
üdv |
(#32212) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31855)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2014 |
|
Egyértelműen a tervezőmérnök a felelős, de ezt már megszokhattuk az építőiparban!
|
(#32231) csíkosháTTú válasza jumo31 hozzászólására (#32203)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Szia!
Köszönöm szépen!
Ez az asztalka nem saját célra készül, hanem megrendelésre, lassan véget is ér majd a szerepem benne, a tulajdonosa már epekedve várja, hogy birtokba vegye.
Mivel munka közben elkapott az ihlet, így elhatároztam, hogy a projekt után Langsamdorf állomás következik, ami viszont a sajátom! Terveim szerint, ha nem is a májusi, Szolnokon tartandó VOKE kiállításon, de a következőn már látható lesz majd! |
|
(#32252) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#32231)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Május, Szolnok VOKE!
Észben tartom!
Ezt meg kell néznem!
Köszi
üdv
|
(#32254) csíkosháTTú válasza jumo31 hozzászólására (#32252)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Ott még nem biZtos, hogy kinnt leszek!
A terepépítés - már, ami rám tartozik - utolsó szakaszában van. (A képet csak összehamarkodtam, bocsánat.) |
|
(#32259) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#32254)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
óóó, bocs, tényleg nem így írtad... félre értettem! Elnézést!
Köszi a képet!
Én azért is "nézek ki a fejemből", hogy egyáltalán Z méretarányban mekkora a kínálat, és van e egyáltalán? Kb 1-2 éve még N méretarányban panaszkodtak, hogy kevés a kínálat. Hát ehhez képest Z ???
Ez már ékszer!
Köszönöm!
|
(#32514) csíkosháTTú válasza jumo31 hozzászólására (#32259)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Háttt... Nem fenékig tejfel a kínálat. Idehaza van a Marklin miniClub, 'oszt jónapot...
A MÁV Bcmot motorkocsi az egyedi gyártás, ahogy Desiro-k is készülnek ugyanott, akár DCC hangos kivitelben is. DE! Gyakorlatilag a magyar vonatkozás nagyon ritka. Lansamdorf is DB AG, vagyis V. korszak lesz, egy nosztalgiának kinevezett Rheingold szettel, aminek ő a mozdonya:
|
|
(#32574) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
|
(#32616) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#32574)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
|
(#32617) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#32616)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
Egy oldallal előbb említik, hogy miket is alkotott ..... |
(#32618) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#32617)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
A korábban általam lefotózott Bcmot is az övé. |
(#33289) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Miért van az hogy időnkénti fellángolás után, hónapokra bedöglik ez a fórumcsoport ? |
(#33293) diesel693 válasza diesel693 hozzászólására (#33289)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Vajon hová tünt kedves idegenbe szakadt hazánkfia Zsiti4 ? |
(#33295) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Azt sem értem miért van az hogy nyugaton, ahol általában általában bővebben van hely és anyagi háttér, sokkal elterjedtebb ez a kis méretnagyságú modell mint nálunk. Tudom hogy a járműpark és a vágányanyag ebben is elég költséges, de kisebb helyen többet lehet megtakarítani. |
(#33297) pinyo39 válasza diesel693 hozzászólására (#33295)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Talán mert itthon nagyon ritka a használt anyag ebben a méretben a boltban meg relatíve drága pl egy H0 mérethez képest is. 2 éve Marklinezem, Z ben éppen hogy összeállt egy kis pályára való, H0-ban addig: 40 mozdony kb 100 kitérő 80 méter vágány és kb 100 összeépítetlen épület vár a terepasztalra. |
(#33301) enamessias válasza diesel693 hozzászólására (#33295)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Idézet: „általában bővebben van hely és anyagi háttér”
Anyagi háttér van, de a helyet illetően tévedsz! Elmúlt 10 évben dolgoztam már pár országban. Írország, Anglia, Hollandia, Belgium, Németország. Így hát van rálátásom. Bizony a lakosság 1 főre jutó négyzetméter radikálisan kevesebb mint otthon. Németeknél nem voltam sokat, de a többi országra mind igaz, hogy a magas ingatlan árak miatt, egy lakásban több család is lakik. Egy düledező lakás 300ezer euro (90millio Forint!), ezt még itt se tudják megfizetni. Íreknél 6nm-es szobát béreltem 300euró/hó +rezsiért. Ezért van az, hogy röhögve megvesznek (hitelre) egy 30000eurós autót és apuka fél napot ül a kocsiban a ház előtt parkolva, mert csak ott tud nyugodtan TV-t nézni. És ezért is van annyi lövöldözés ilyen helyeken, mert egy szobában többen laknak és nem tudsz elmenni a másik mellet, úgy, hogy ne legyen veszekedés.
A másik véglet, ebből jóval kevesebb van, amikor magánházba (villába) építek liftet, amiben 12 fürdőszoba van, az meg nem fog modellezni, mert lusta rá, pedig volna helye.
Tehát ezért, mert itt minden négyzetméter amit az asztal elfoglal az jóval többe "kerül", mint otthon. |
(#33315) Zsiti4 válasza diesel693 hozzászólására (#33293)
|
Válasz •
|
Máj 11, 2014 |
|
Jelentem aktivan olvasom a forumot de mivel közben elváltam, elköltöztem, igy a terepasztal tervek is félbe maradtak határozatlan idöre. A hozzávalókat gyüjtögetem továbbra is. |
(#33330) csíkosháTTú válasza diesel693 hozzászólására (#33289)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Legfeljebb hetekre!
Most unalmasabb fotók, és leírások jönnek, készítem az asztalka sarkán a "kapcsolópultot". (Meg az utóbbi hetekben annyira feltorlódtak egyéb mukáim, hogy nem tudtam rendesen haladni az asztalkával.)
|
(#33334) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Nagy érdeklődéssel olvastam a válaszokat és mindenkinek köszönöm.
Zsiti4-nek kívánok külön is minden jót és közeli sikereket! |
(#33335) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#33334)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Hát igen, néha nagyon szomoru az a felismerés, hogy nem a szomszéd keritése van kolbászból, hanem a magunké.
(pedig mindig a ellenkezöjét állitották ) |
(#33338) sunocske válasza etwg hozzászólására (#33335)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Ja, azt' akkor mi vagyunk a földhözragadtak meg az elavult gondolkodásúak, amikor életműként tekintünk a saját (tehát nem bérelt) otthonunkra. De ez itt már nagyon off, viszont az OFF-ban folytathatjuk, ha van rá igény |
(#33344) diesel693 válasza sunocske hozzászólására (#33338)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Miért lenne ez annyira OFF, legalább van valami forgalom ebben a fórumcsoportban is. Ha nem dobom be ezt a témát, lehetséges hogy most is hónapokon át pangna.
Különben van itt elég hely tessék előrukkolni idevágó, ideillő témával. Korábban én is többször megtettem, de sajnos nem sok eredményt hozott. |
(#33345) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33330)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Haladok, de kicsit azért emlegettem kedvenc gyártónkat. Két vadonat új váltó hajtóműve is hibás, nem kicsit feltartva a munkámban. (Tanulság: soha ne bízz a gyári MEO-ban - fiatalabbaknak: Minőségi Ellenőrzési Osztály -, és beépítés előtt szigorúan lellenőrizni a cuccok működését!) Az egyik már megjavult, ugyanis forrasztási hibás volt: a tekercsek CuZ huzaljairól nem távolították el rendesen a zománcot, így a közös vezeték, a sárga a semmibe vezetett belül. A felső állomás bejárati íves kitérője pedig nem áll vissza fő irányba, csak noszogatásra, itt valószínű, hogy más a baj. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a hajtómű fedelét egy csavar oldása után le lehet szedni, így nem kell a leragasztott ágyazatból kirobbantani az amúgy mechanikusan hibátlanul funkciónáló váltókat. |
(#33346) csíkosháTTú válasza diesel693 hozzászólására (#33344)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Mert érdeklődő ugyan van itt a műhelyben is, ha meglátják, hogy mi van soron éppen, de ennek ellenére jelenleg két kezemen meg tudom számolni, hány Z-ben modellező kollégát ismerek. |
(#33347) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#33344)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Hogy a topik témájánal maradjunk átvitt értelemben is, itt van a Z méretü váltó ( váltogyárto barátunk kimagaslo munkája) az én szervo meghajtásommal és TTe-rangra emelve....
|
|
(#33348) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#33347)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Idézet: „...váltogyárto barátunk kimagaslo munkája...”
Megerősítve. Én voltam a "postás", volt alkalmam közelről is megnézni őket! Döbbenetesen jól néznek ki. |
(#33349) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
|
(#33369) diesel693 válasza etwg hozzászólására (#33347)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2014 |
|
Pompázatos, de a fiataloké a jövő, mert mire én az összes váltómat (és az íveseket és keresztváltókat is)ilyenekre cserélném, még a temetésemre sem maradna egy fityingem sem.
|
(#33372) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#33370)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2014 |
|
Én meg azért csinálom igy, hogy a koporsora is maradjon.... Majdnem egy nagyságrenddel olcsobb igy a megoldás mint ha gyári vackokból raknám össze... Igy tehetek félre ama faöltönyre..... |
(#33375) diesel693 válasza etwg hozzászólására (#33372)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2014 |
|
Ezért írtam amit írtam.
Könnyű a nyeretlen kétéveseknk, akik most kezdik modellasztaluk építését. Nekem sem a jelenlegi az első, de most már sem lelki sem fizikai erőm nincs egy újabba belekezdeni.
Az elsőt 1950 táján követtem el, Te pl. akkortájt mit alkottál.
|
(#33377) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#28590)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2014 |
|
Na né Zzük, mi van a jelenben!
Mint írtam, most egy kicsit unalmas rész következik, ugyanis gőzerővel "villanyszerelek".
Kicsit bonyolult lesz az alja az asztalnak, de a felszínen csak a vezérlés nyomógombjai és kapcsolói lesznek. A Märklin gyári pultjai köszönik szépen, maradnak dobozban. Sima záró nyomógombokkal van megoldva a vágányutak kapcsolása, vagyis egy nyomógombhoz egy komplett vágányút tartozik. Amik csak jelölésképpen látszanak, mármint a nyomógombok helyei, azok lesznek a jelzők. Csak a mellékvonali fejállomás bejárati alakjelzőjének nyomógombjai vannak még beszerelve, a fővonali állomás fényjelzői kicsit bonyolultabbak lesznek, habár a gomb kevesebb lesz. Ugyanis alul logikailag kötve lesznek a jelzésképek a vágányúthoz. Vagyis a "szabad" jelzés képe a váltók állásához igazodik majd: ha fő irányban van a váltó, akkor zöld lesz a fényjelző, ha kitérőben, akkor zöld/sárga (német lesz az asztal, nem MÁV!). Így a bejárati fényjelzőkhöz csak két-két nyomógomb tartozik majd: mehet a vonat, vagy nem. A kijáratiakhoz pedig három-három: állj, mehet, és a tolatás jelzése. Ezzel helyet lehet spórolni, ugyanis nem kell annyi nyomógomb/kapcsoló, és egyszerűbb lesz a kezelése is: beállítjuk a vágányutat egy nyomógombbal, és a jelző ennek megfelelően fog szabad, vagy lassú jelzést adni az előtte várakozó vonatnak. Vagyis két nyomógombot kell kezelni összesen. Készen van már a szakaszolás vezérlése a mellékvonal hegyi fejállomásán. A vágányok úgy kapnak áramot, ahogy a vágányút áll, kivéve a raktári vágányt. Ez egy külön kapcsolóval lesz majd lekapcsolható, hogy szükség esegén ott is várakozhasson egy tolatómozdony. Ehhez egy CSM115-ös relé is vezérlést kap a váltók nyomógombjairól, ez kapcsolja az áramot arra a szakaszra, ahová a vágányút vezet. |
|
(#33406) Frankye moderátori
válasza diesel693 hozzászólására (#33369)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2014 |
|
Ilyenkor célszerű lehet moderátori segítséget kérni, és jelezni, hogy duplapost született. Intéztem. |
(#33410) diesel693 válasza Frankye hozzászólására (#33406)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2014 |
|
Értem és köszönöm. Üdv. |
(#33411) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#33410)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2014 |
|
Nagyon szívesen. Legközelebb, ha netán kell, már tudni fogod. |
(#33487) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33377)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Megkezdődött a próbaüzem! |
|
(#33507) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33487)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Az odáig rendben van, ha ezzel a BR218-assal működik a pálya, az igazi próba az BR260
Nos, az első kezelő tehervonat a pályán, és végre a hegyi állomásra is megérkezett az első szerelvény. |
|
|
|
2024. Nov, 19. Kedd 16:13:15 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|