|
Terepasztal vezérlés és elektronika
|
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:
|
|
(#33225) etwg válasza etwg hozzászólására (#33219)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Egy kicsit mélyebben. Ha egy tengely egy vagonban 10 kOhm, egy 4 tengelyes kocsi 2,5 kOhm, 10 ilyen kocsi a vonatban 250 Ohm! Ami már nem kevés -egyetlen vonatrol beszélünk.
Ha nagyobbra veszed az ellenállást, akkor már jelentkezik a levegö nedvességtartalma, megtetözve a kavicságy nedvességfelszivo tulajdonságával. Azaz könnyen megy át a szakasz foglaltságba, ha az érzékenység >10 kOhm.
Ha kisebb ellenállást veszel - mondjuk 5 kOhm - akkor az elsö tétel szerint egy vonat terhelö ellenállása 125 Ohmra csökkenne, ami már már 100 mA meddö terhelést jelentene vonatonként! ( meddö, mert csak a foglaltságjelzésre kell) |
(#33226) csíkosháTTú válasza kitero hozzászólására (#33224)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Az LB100 és az LB101 között funkcionalitásában nincs különbség, és a felhasználónak is praktikusan semmi, csak a tipusszáma.
De a Lenz foglaltságjelzők csak az RS visszajelentőre adnak információt, egyéb látható módon nem jelzik a vágány foglaltságát. Magyarul, fizkialag nem világítnak, nem fütyülnek, nem tapsolnak, ha foglalt a szakasz.
A CSM120F funkcionalitásában megegyezik a Lenz LB101-gyel, csak annyiban tér el tőle, hogy
- egy világító LED-del is jelez,
- kevésbé zavarérzékeny (lásd etwg barátom által leírt "parajelenségeket")
- az RS visszajelentők vezérlésén túl másra is lehet használni, lásd még Z-Elektronik kézikönyv.
Egyébként viszonylag könnyedén utánépíthető kapcsolásról van szó. Ha csak optikai visszajelzésre akarod használni, akkor az optocsatolót el kell hagyni, és a bemenetét egy sima LED + előtét ellenállással helyettesíteni. |
(#33227) piltdownman válasza zsolesz74 hozzászólására (#33197)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Etwg életéből! (Említette, hogy egyszer páralecsapódás miatt eldobta magát egy áramköre.)
Az érzékenységet az 1k-s ellenállás és az ezen átfolyó áram ill. eső feszültség határozza meg, kb. 100mV-tól kezd működni.100k-s tengely ellenállásnál alig égne a led, 10k alatt biztos,hogy nem változik a led fényereje az ellenállás függvényében,talán a 22k is jó.
A minimális értékre vonatkozó szempontokat etwg a #33225. h.sz.-ben leírta.
|
(#33229) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#33227)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Tapasztalat:
Egy rendes foglaltságjelző cca. 10mA áramfogyasztást már jelez stabilan. Ez egy mozdony, vagy funkció dekóder nyugalmi áramfelvétele, vagyis ekkor még nem kapott semmilyen parancsot egyik funkció bekapcsolására sem. Vagyis egy sima kocsi (pl egy pőrekocsi) tengelyeit is úgy kell belőni, hogy 16V DCC effektív sínfeszültség esetén legalább 10mA árammal terhelje az erősítőt. Ez egy kéttengelyes kocsi esetében 3,3kOhm ellenállás tengelyenként. Egy négytengelyes kocsi esetében 6,8k/tengely.
Ez fölé a felesleges terhelés miatt nem célszerű menni, alatta meg nagyon zavarttá válhat a rendszer. Egy sínre szálló légy miatt nem kéne foglaltnak jelezni a szakaszt. Van olyan foglaltságjelző, ami minden ilyenre idegesen jelez, ahelyett, hogy a légy elzavarását a közeledő vonatra bízná... 5mA-t mindenképp be kell állítani, az az alsó határ. |
(#33230) HOTotya válasza kitero hozzászólására (#33224)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Szia!
Én megépítettem a kapcsolást és működik!! Még van 4-5 nyák amit oda adok,ha érdekel!! Sőt még maradtak alkatrészek is hozzá!!!! Nekem (anno)dccvillanyos ajánlotta......! |
(#33231) zsolesz74 válasza piltdownman hozzászólására (#33227)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Amit én csináltam magamnak annál 50k-tól jelez, és azért a kavicságyazat még nem zavar be!
Az viszont tény, hogy nem LED-et égetek, hanem egy opton keresztül megy a visszajelentésre. |
(#33232) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#33225)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Köszi a részletezést.
Ezért kérdeztem, mert nem tudtam honnan jött a 10k, csak már olvastam párszor. |
(#33233) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#33231)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Idézet: „Az viszont tény, hogy nem LED-et égetek, ...”
Ez eléggé büdös is lenne. |
(#33236) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33233)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Az a munka! Vagy mégsem? |
(#33242) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Miért is kell egy 2-nél több tengelyes jármű mindegyik tengelyét foglaltság érzékelésre alkalmassá tenni?
Nem elég az elsőt és az utolsót? |
(#33244) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#33242)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Én is egy darabbal intézném el... |
(#33249) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#33244)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Egy darab általában nem igen elég.
Az én érzékelöim kb 2-15 mp alatt esnek le, azaz ha ennyi ideig nincs foglaltság akkor szabadra vált, igy menet közben nincs baj. A baj az állo kocsikkal van, igen könnyü a 2 tengelyes kocsit ugy megállitani, hogy 1 kerék nem ér a sinhez, márpedig ha ez történik , akkor eltünik a kocsi. 4 vagy több tengelyes kocsinál elég két tengelyt vezetövé tenni. |
(#33257) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#33242)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Azért, mert, ha egy tengelyen is elég biztos lenne az áramszedés, akkor a gyártók nem vesződnének azzal, hogy minél szélesebb bázison, minél több kerékről szedjék a szuflát. Ez érvényes az elvileg funkciótlan kocsi foglaltságjelzésre történő felhasználása esetében is.
Elvileg megteheted azt is, hogy nem foglalkozol a kocsiknál a foglaltságjelzéssel, és a mozdonyra bízod az egészet. Csak az automatika nem fogja látni, hogy a tehervonatból egy kocsi esetleg leakad a szerelvényből, és ott marad a szakaszon, és simán belevezeti a következő vonatot. Ha fixen összekötöd a szerelvényeket (rigid kupplung), akkor ez persze nem érvényes, az nem tud szétakadni. |
(#33258) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#33244)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Igénytelen... |
(#33260) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33257)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Én értem ezt, meg a több az jobb. De két tengelynél már meg van a jó esélye annak, hogy érzékelve legyen ha leakad, vagy kilóg még egy másik szakaszra. Persze biztosabb, ha minden tengelyt érzékel, de az asztalomra 500-nál többet képzeltem el, itt már nagy árat kell ezért fizetni, fogyasztás terén. Ezért ha nem muszáj, akkor nem kennék össze minden kereket.
Amúgy mik a tapasztalat Uhlenbrock ezen termékével? könnyen beállítható a kívánt érték? Tartós? Idővel nem változik az értéke? Esetleg nem tud lekopni róla? |
(#33261) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33258)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
...ha tettem volna a kocsikra is! De egyelőre nem lesznek a kocsik beiktatva.
Ettől függetlenül nem értek egyet a 4 tengelyes megoldással. Sőt továbbmegyek, kössük be ezeket a kocsikat, mintha világítás lenne bennük! Megint csak egy ellenállás! |
(#33263) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#33261)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
A teherkocsikba milyen világitást akarsz rakni?
|
(#33264) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#33263)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Schlussbeleuchtung... |
(#33265) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33264)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Mindegyikbe?
|
(#33266) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#33265)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Miért ne?
|
(#33271) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#33263)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Csak egy ellenállást a két pólus közé... |
(#33272) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33264)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
És azt is kapcsolhatóan, minden vagonon, DCC-ben! |
(#33279) piltdownman válasza kitero hozzászólására (#33224)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Rendelsz ilyeneket (kb. negyed áron, mint a boltokban) és összerakod.
Bővebben: Link
A 330ohm miatt csak kb. 1mA folyna, ami elég az optocouplernek, de egy led alig világítana.
|
(#33280) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#33271)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2014 |
|
Az természetesen más kérdés.......
|
(#33336) kitero hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 12, 2014 |
|
Köszönöm HOTotya segítségét! |
(#33510) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Ilyen szervohoz faragcsálom az sw-t. Bővebben: Link
1. Túllövéses, mondjuk ezen könnyű segíteni.
2. Tízből hat mozgás közben kb.100mA-t, beállás után kb.10mA-vesz fel.
Négy a végállásban „zizeg”, kb.70mA-t fogyaszt, mintha nem találná meg a poziciót.
Nálatok milyen?
|
(#33513) zsolesz74 válasza piltdownman hozzászólására (#33510)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Nekem csak egy darab van, azt is pont ilyen teszt miatt vettem.
Nekem nem jött be. Zajos volt, zizeget gyenge volt áttétel nélkül.
Én akkor álltam át a standard szervokra. Kicsit nagyobb, de az asztal alatt van hely és az erejével sem lesz gond. Árban egy kicsit drágább, bár a múltkor láttam éppen ezt a kis vacakot majd 2000Ft-ért, ami pofátlanul drága, lévén, hogy én a standardokért adtam annyit.
Milyen programot írsz? Szoftveres vagy hardveres szervo vezérlőt? PIC v. ATMEL? |
(#33516) HOTotya válasza piltdownman hozzászólására (#33510)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Idézet: „Négy a végállásban „zizeg”, kb.70mA-t fogyaszt, mintha nem találná meg a poziciót. ” A szervó imádja a tuti stabil tápot!!!!!! Arra nagyon kell vigyázni!! ezért "zizeg"!! |
(#33528) piltdownman válasza zsolesz74 hozzászólására (#33513)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Az SG90-re 1.8kgcm (miért nem kpcm?????) nyomatékot írnak.
Ez olyan erős, hogy elrántotta a kitérőt a helyéről debugolás közben.
Ha túlhajtom a végálláson, eltöri/leköszörüli a benne lévő fogaskerekeket?
A "standard szervo"-ra tudsz linket adni?
Nem zizeg,azaz "bármilyen" pozícióban megáll? Egységugrásra nem lő túl és nem leng be?
PIC: clock:4MHz, hw-s PWM, timer0it:20ms, tmr2/pwm:1 - 2ms, step:16us
|
(#33530) piltdownman válasza HOTotya hozzászólására (#33516)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
"Tuti stabil táp"-ról járatom.
Sajnos a zizegésnek (pozícióba álláskor ide-oda mozog a motor, nem kapcsol ki a meghajtás) több forrása lehet.
1.Az alkalmazott megoldás elvileg sem tud tetszőleges pontossággal követni.
2.A holt zóna kicsi.
3.Befog, de valamilyen zaj (nem a tápfesz.-ből!) kiüti.
4.A potméter nem jó minőségű, rossz értéket is tud adni.
5.Rugó ellen dolgozik.
6.Meg amik túlnyúlnak az ismereteimen.
|
(#33532) zsolesz74 válasza piltdownman hozzászólására (#33528)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Bővebben: Link
Ezt a szervot ajánlottam, és nálam 30db hibátlanul teszi a dolgát.
Ha kell, van néhány darabom jóárasítva...
(ha HW PWM-et használsz nem kell a TMR0-20ms- mal bajlódni! PR2-ben állítsd be a PWM frekvenciát.) |
(#33538) piltdownman válasza zsolesz74 hozzászólására (#33532)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2014 |
|
Hány mA-t eszik egy db mozgás közben és pozícióba állás után?
4MHz/4-ről a max.16-os előosztóval 0,0625MHz, azaz 16us –es clock jut a tmr2-re, így PR2=256 esetén is csak 4,096ms lesz a pwm periódus idő 20ms helyett.
|
(#33539) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#33538)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2014 |
|
Ha te csinálod hozzá a vezerlést, akkor
1. Be lehet határolni a szervo mozgasi tartományát ( mondjuk 10 fokra)
2. Amikor eléri a kivánt állást el lehet altatni ( lekapcsolni a plusz) igy ha elérte a helyzetet nem fog már semmit fogyasztani.
|
(#33612) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 21, 2014 |
|
Tiszteletem!
Régóta tervezgetett, és dédelgetett vágyam kezdett el teljesülni a mai napon!
Kb 4-5 éve gondolkozom azon, hogyan lehetne, a családi munkahelyemen (patika), a 3m hosszú vitrinben egy viszonylag érdekes vasútmodell üzemet létrehozni. Ez lekötné a betérő gyerkőcök figyelmét így a szülőknek jobban lehet a szakmai infót átadni. Továbbá, talán a gyerekekben/szülőkben ismét fel lehet kelteni a vasútmodell iránt egyre szűnő érdeklődést. (ez a fórum is foglalkozott ezzel a problémával).
Képességeim nem teszik lehetővé a profi terepasztal készítését, így nagyjából lesz, amilyen lesz.
Az elkészült ingavonat rendszer interaktív. Egy külső nyomógombbal indítható a "műsor."
Az III-as szakaszból kijár a szerelvény a II-es végéig.
Aztán indul az I-esből a közepéig. Ott vár és visszatolat a III.as végéig
Aztán a II-esben várakozó visszatér az I-es szakaszra. És áramtalanítás. Vége.
Helyet cserélnek a vonatok a kiinduló állomáson.
Arab számok jelzik az optokapuk helyét, a fekete vonalak a szakaszolásokat. A O-ás szakasz állandóan áram alatt van.
Vezérlés egyenárammal, polaritásváltással. Az érzékelők Infra led+fototranzisztor a sínben. A polaritás fordítást + várakozást a trainmodules ingavonati vezérlője adja. A többi saját "szerzemény" ami az én szaktudásomnál néha a lehetetlent súrolta.
Váltóállítás conrad motoros állítóművel.
A H0-ás mozdonyokban digitools dekóder van. Lekorlátozva a maximális sebességet gyönyörűen mennek szépen lassan a mozdonyok. A sínben fix 12V 2A van, melynek a polaritása fordul meg.
Remélem nem teljesen off a munkám.
A terepépítés topikban majd teszek fel képeket, ahova várok ötleteket mit is lenne jó tenni a síneken (mozdonyon) kívül még a vitrinbe
Természetesen lesznek fényjelzők is, de csak két képpel DB, vagy DR, még nem tudom. Anyagi+idő szűkösség miatt azokat majd csak most kezdem el gyártani.
|
|
(#33632) fszt hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2014 |
|
Érdeklődnék, hogy a készülő Dominó pultomhoz valaki tudna alkatrészekkel hozzájárulni? (nem ingyen kérném) |
(#33636) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#33539)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2014 |
|
Nem is a fogyasztás, inkább a poti kinyuvasztásától tartottam, ezért kérdeztem rá a zizegésre.(Ami – amennyiben digitális kontroller van a szervóban – nyilván a kvantálási hibából ered.)
Kösz. a tippet, véghelyzet elérése után le fogom állítani a vezérlést (egyszerűbb, mint a tápfesz elvétele). Érzésem szerint az én szervóim esetén az áttétel elég nagy, hogy a szerelvény áthaladása ne mozdítsa meg a kitérőt.
Az Oktopusból lenyúlom az automata tanulást.
A erő minden szervóra külön beállítható?
Ha egyszerre változtatsz szervókat, el vannak időben tolva a vezérlések?
|
(#33646) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#33636)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2014 |
|
A szervok erejével meg az áttétellel ne foglakozz, joval több mint kell. Ha ka kar +/- 3 mm-t mozdul, a váltonak csak 2 kell, akkor a rugonak kell kiegyenliteni a különbséget.
A proci valoszinüleg egymás után mozgatja a szervokat, de olyan gyorsan, hogy mégis egyszerre mennek. Pl. Ha az egyik lassan fordul a másik gyirsan, ha egyszerre kapcsolom akkor egyszerre indulnak, a lassubb késöbb áll le.
|
(#33649) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#33646)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2014 |
|
Idézet: „A szervok erejével meg az áttétellel ne foglakozz, joval több mint kell.”
Ezt én is így gondolom. ( Nem is értem, hogy zsolesz74 mire használja a 3.8-4.3kpm nyomatékot.)
A tanuló üzemben nyilván a tápáramot figyeli, kisebb nyomatékú szervóval kicsit könnyebb lenne megcsinálni. Érzésem szerint, ha lefogom az sg-90-et, inkább eltör egy fogaskereket,
minthogy leálljon. |
(#33651) zsolesz74 válasza piltdownman hozzászólására (#33649)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2014 |
|
Nem törik el a fogaskerék, ha lefogod.
Nekem meg azért kellett, mert nincs külső áttétel. És jobban szeretem, ha van erő benne, és nem erőlködik.
Többől lehet kevesebb, fordítva már aligha... |
(#33652) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#33651)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2014 |
|
Ugyan mivel erölködne, azzal a 2 grammnyi váltonyelvvel..... |
(#33654) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#33652)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2014 |
|
Nem csak arra jó! Univerzális! |
(#33656) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
Én a helyedben nem erőltetnem az Sg 90-est!
A legsilányabb szervok egyike! Inkább adj 1-2 dollárral többet egy jó minőségűért! TT-H0 hoz bőven elég a 7-9g
|
(#33668) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#33612)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
No, ennél nagyobb visszhangra számítottam - bármelyik értelemben + / -
Néhány kép a "művemről".
Jelenleg a modellvasútüzem megy. Azaz aki bejön és megnyomja a gombot arra egy 2,5 perces műsor vár, egyenlőre nulla környezettel.
Munkámat hátráltatja, hogy napközben nem lehet csinálni, mert nyitva a patika. Éjjel tudok csak haladni, mert a gyerekeket le kell tenni aludni Valamint anyagilag sincs elengedve a projekt.
Van értelme annak amit itt elkezdtem, vagy szedjem fel és felejtsem el, mert nincs rá igény, csak a 100%-ban élethű vonatozás mehet az emberek szeme elé - amire nem vagyok képes.
A mozdonyok nem fognak reklámot hordozni, nem e célból készült, ahogy azt már előző írásomban jeleztem.
|
|
(#33669) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#33668)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
folyt. |
|
(#33670) etwg válasza diginewl hozzászólására (#33668)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
Ez talán annak köszönhetö, hogy nem jol kommunikáltad a témát. Most már látjuk mid van és biztosan lesznek ötletek is.
Te csináltad a vezérlést?
|
(#33671) diginewl válasza etwg hozzászólására (#33670)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
Köszönöm a megnyugtató választ!
Az hogy csináltam, az túlzás.
A trainmodules ingavonat vezérlője az gyári, a mellette levő infra kapuk áramkörei, és a relék pedig saját ötlet kivitelezés.
Az "összetákoltam" az inkább illik rá. A fene gondolta, hogy amit papíron megtervezek, az nem fog a valóságban működni... Át kellett szabni a dolgokat egy párszor, hogy menjen, ezért is lóg belőle mindenhonnan minden (egy kis kondi, meg dióda). De most már működik!
SŐT, közben bejött egy kisgyerek, és megnyomta a gombot. Nem akart kimenni a patikából, de a szülei sem
Annyiban "érdekes", hogy nem csak szimplán ide-oda mennek a vonatok, hanem a kettes állomáson helyet is cserélnek a végére. |
(#33675) vanhensing válasza diginewl hozzászólására (#33668)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
Én a helyedbe egy kitérőt építettem volna a szekrény
közepébe (3-4 fakkba) És még a váltók mozgatását is megspórolnád. Lenz ABC vel megoldható a különböző sebességű szerelvények"bevárása,, a kitérőben.Két infra
pedig érzékelné a szerelvény beérkezést és kiiktatná a lenz
modult!
|
(#33683) diginewl válasza vanhensing hozzászólására (#33675)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
Idézet: „Én a helyedbe egy kitérőt építettem volna a szekrény
közepébe”
Ezt nem értem. Egy váltó van benne.
Persze az sokkal egyszerűbb lett volna, ha csak ide-oda mennek, de abban mi az érdekes? Sőt egyvágányos is lehetett volna, de akkor nem lennék én, én.
Idézet: „Lenz ABC vel megoldható a különböző sebességű szerelvények"bevárása”
Igen, ez világos.
Kérdés: mivel indítod el?? Mert a DCC jelet mozdonycímmel, és sebesség paranccsal együtt csak DCC központ tud kiadni egy vezérlővel együtt - jelen ismereteim szerint. LenzABC nem működik analóg módban.
Így ez az ötlet kiesett. Csak a központ és egy vezérlő már többe kerülne, mint amit itt egyben látsz itt "készen", és még mindig valakinek kell tekernie egyet, vagy valamit csinálni, de egy gombnyomással nem oldható meg az indítás.
DCC kiesett pont az miatt, hogy ki adja az indító parancsot. Nagyon szerettem volna egy DCC vezérelt összetett mozdonymenetet, de le kellett róla mondanom. Ez egy olyan dolog, ami egész nap ott van, de csak akkor működik, amikor kell. Erre a DCC teljesen felesleges luxus volt. Persze, ha megdobsz egy intellibox-al, vagy egy viesmann commander-rel, akkor holnap éjjel átépítem neked az egészet, és kiteszlek szponzorként a kirakatba
A pc rossz megoldás, mert annak is állandóan mennie kellene, meg kellene rá egy legális szoftver, ami mindenképpen valamennyi pénzbe kerül... Látod, nem is oly egyszerű.
|
(#33684) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#33683)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2014 |
|
Nem bizony, a DCC-t nem erre találták ki.
Te viszont ezzel az analóg vezérléssel tökéletesen megoldottad. Szerintem is így volt jó! |
(#33686) vanhensing válasza diginewl hozzászólására (#33683)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2014 |
|
Bocsi a mondat első fele rögzült nálam! ("dekoderes mozdonyok futnak,,) Az hogy analóg vezérléssel szeretnéd
futtatni az nem.Persze egy váltóval nem lesz kitérőd! |
|
|
2024. Dec, 25. Sze 3:00:17 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|