|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#33899) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2014 |
|
Sziasztok!
Mennyit érdemes adni egy BR221-es forgó zsámolyért?
Hajtásos mind a kettő! |
(#33902) FriTTz válasza wolfchild hozzászólására (#33886)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
|
(#33909) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#33899)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Szia,
Kiindulási alapnak ajánlom figyelmedbe a honlapom ide vágó részét
Azt tedd hozzá, hogy BR221-eshez kétféle forgóváz létezett, ha nem a Tillig legutóbbi konstrukciójáról beszélsz. Volt a kerek kotrós, Zeuke-Bttb átmeneti időszakos, amikor még a régebbi alkatrészt rakták a már 221-esre gyártott kasztni alá, illetve a későbbi, ami már szögletes volt. A hajtás kivitele némileg eltér egymástól.
És azt is add hozzá, hogy az oldalamon feltüntetett árak 3 évesek, míg most már egy ilyen, komplett, új állapotú forgóváz 6-8 euro áron található meg a kinti börzén.
Viszont a legfontosabb kérdés, hogy "mennyit érdemes adni" érte. Elsődlegesen annyit, amennyiért neked megéri felújítani a modellt. Két új forgóváz nagyjából 4-5 ezer ft, ha megbízható forrásból szerzed be. 8-10-ért már komplett, jó állapotú mozdonyt lehet venni, bár ezeknél csak behatóbb vizsgálat után derül ki a forgóváz valós állapota.
Neked kell mérlegelni. |
(#33910) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#33898)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Tyű, már én is... |
(#33911) csíkosháTTú válasza Gyapy hozzászólására (#33890)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Szia!
Mi ez a "hanggenerátor", ki gyártotta?
Mi nem indul el, a mozdony, vagy a hangja? |
(#33912) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33911)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
|
(#33913) masTTertape válasza Gyapy hozzászólására (#33890)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Ha nem boldogulsz sehol, akkor hozd el hozzám, megtekintjük Esu Lokprogrammerrel! |
(#33926) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Egy rövidebb anyag a Miniversumról: VMTV |
(#33930) Gyapy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33911)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Szia !
Mint ahogy Tóth Gabi Írja ESU termék a PIKO ezen mozdonyához.
Dig. módban sokat tud. Nekem analóg rendszerem van , kíváncsi voltam rá milyen lehet.
Nem indul el és hangja sincs, csak a világítás működik. Régi Zeuke trafóval próbáltam, ill. a Tillig szettes Pwm. tápjával, saját készítésű pwm táppal, de semmi. Lehet hogy mindből valami zavar jön ki ? |
(#33931) etwg válasza Gyapy hozzászólására (#33930)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Hát analog modban aligha fog zenélni neked..... Hiába Piko, Tillig vagy saját PWM táppal hajtod meg.
|
(#33941) Gyapy válasza etwg hozzászólására (#33931)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Szia !
Pont azért vettem meg, mert analógban a motorhangokat, a világítást megígérte, a többi zajt csak dig. tudja, de én az analógra voltam kíváncsi. A hangmodul gyártója szerint analógban is működni kellene.
Keresnem kell majd egy dig. kollégát azt hiszem. |
(#33942) etwg válasza Gyapy hozzászólására (#33941)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Ismerek ilyen hangmodulokat, de egyik sem az ESU házatájáról valok, és méretükban joval nagyobbak, mint egy H0-s mozdony. Ráadásul mindegyikhez egy sereg kezelöszerv tartozik (potik meg kapcsolok), mert analog üzemmodban nagyon kezlehetetlen a kütyü. (Márpedig sokra ráfér legalább a kikapcsolás).
Általában egy ciklusban müködnek:
Start - a motor felpergése, kompresszor
Indulás - harang/kürt, gáz, motorfelpörgés, venitllátorok
Menet - motorbugás
Megállás - fékezés, csikorgás, motorlassulás
Stop - leáll a motor.
|
(#33943) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#33942)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Egy egy sima Loksound dekóder motorvezérlés nélkül. Szerintem arcátlan lehúzása a modellezőknek 30 ezer ft-ért.
Már a régebbi, Roco Szergejek is olyan (igaz, hogy Zimo) hanggal jöttek ki, ami szépen muzsikált analógban. |
(#33944) masTTertape válasza Gyapy hozzászólására (#33941)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Hozd el hozzám, szóra bírjuk az Esu gyári rendszerével! |
(#33945) csíkosháTTú válasza Gyapy hozzászólására (#33941)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Elvileg mennie kéne az alapoknak analóg esetben is, de kell némi idő a dekódernek, hogy felismerje, hogy milyen sínfeszültséget is kap! Pár másodperc késéssel reagál arra, ha eltekered a trafót. DE!
Ehhez a dekóderben a CV29-ben engedélyezni kell az analóg üzemet! További tapasztalat, hogy analóg PWM hajtással nem mindegyik dekóder megy szívesen, többek között az ESU sem. Ha csak sima hangmodul, és nem kombi dekóder, akkor egyéb trükkök is lehetnek.
A mellékelt képpen amúgy egy elrettentő példa: egy ESU LokSound egy OFF JC Taurusból, ami egy PIKO FZ1 trafóról lett hajtva. A bal oldali szénné égett helyen eredetileg egy 27V-os (sic!) Z-dióda volt... A másik füstölt alkatrész csoport a hangrész processzorának a tápellátásáért felelt eredetileg.
Mivel nem ez az első eset, én, mint szervízes azt kell írjam, hogy:
DCC dekóderek analógban való tartós járatását nem javasolom, legyen az bármilyen dekóder is.
Pláne nem egy hangdekódert. Ennek az ára összemérhető egy egyszerű, de stabil és megbízható DCC vezérlőközpont árával. Analógban amúgyis sokkal kényelmetlenebb egy dekóderes mozdonyt üzemeltetni, és a képességeit sem tudjuk kihasználni. Igazából csak hátrányai vannak, mert cca. 5V feszültség alatt (amíg a dekóder processzora nem kel életre) meg sem mozdul a vonat. |
|
(#33947) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#33943)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Idézet: „Egy egy sima Loksound dekóder motorvezérlés nélkül. Szerintem arcátlan lehúzása a modellezőknek 30 ezer ft-ért.”
Nno igen, ezzel egyet kell értsek. Tekintve, hogy a komplett Tran SL76D az 25.000Ft (a csak hangot adó Tran GE76 az 15.000Ft)... No Comment
A mellékelt képen egy Tillig M61, benne a Tran SL76-P12 dekóder. |
|
(#33948) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33864)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Ígéret szép szó...
Első képen a kis szépség, teljes pompájában. Egy csavart kell óvatosan kitekerni a gőzdóm tetjén, és szépen lejön az alvázról a mozdonyház. Második képen a vakdugó helyére tett Tran DCX76D/N dekóder. Harmadik képen már működik is, de mivel csak fénykép, így csak azzal tudom demonstrálni a működés, hogy fel van kapcsolva a világítás.
Rövid teszt róla. A modell teljesen fém építésű, minden tengelyén hajt, a motor 5 pólusú, rendkívül sima járású Mashima. Áramszedés valamennyi kerékről történik, de , mint minden 3 tengelyes kis modellnél ezek tisztán tartására fokozottan ügyelni kell. A modellnek szabványos kupplung befogója van, de kurz kinematikával nem rendelkezik. A világítás LED-es, analógban is már kis feszültségről működik. Hátra nem került világítás beépítésre. Vonóereje a magyságához képest bőven elegendő, rendkívül szépen, nyugodtan fut a pályán, még a régi BTTB síneken is. Mint a képen is látható, NEM651-es szabvány szerint DCC üzemre előkészített, hat tűs dekóder kell bele, azonban a túl nagy dekódereket nem lehet benne elhelyezni. Lenz Silver mini, Kühn 045P még belefér. Én egy másikat tettem bele. (Hangdekóder is beszerelhető, ha erre szükség van, de ekkor a dekóder foglalatot ki kell szerelni, mert a nagyobb hangdekóder nem férne bele. Ekkor csak a Tran SL76D, vagy a Zimo mini dekódere jöhet szóba, az ESU LokSound micro már nagy lenne bele.)
A beszerelt Tran dekóderhez nem kell hozzányúlni, ha futtatjuk a modellt, szépen, rángatásmentesen gyorsít és lassít, a modell áramfelvétele gyorsításkor 16V sínfeszültség mellett kb. 170mA DCC üzemben, állandósult sebességnél 3 kéttengelyes BTTB kocsival 100mA, világítás nélkül. Írtam, hogy a világítása már kis feszültségről, analógban is szépen megy, de digitális üzemben a fényerő már túl nagy lesz, ami egy régi gőzös esetében eléggé stílustalan. Érdemes a dekóder fényerejét csökkenteni. Tran dekóderek esetében ehhez két CV értéket kell átprogramozni. A CV57-ben kiválasztjuk a funkciót, aminek a fényerejét csökkenteni szeretnénk, jelen esetben ez az előre világítás, vagyis a CV57=1. Utána a CV54-ben %-ban határozhatjuk meg 1-100 között a fényerőt. Éretelemszerűen a 100 a maximális érték, 1 a minimális. Én 10%-t állítottam be, vagyis CV54=10. Ezzel a fényerő már szép, nem két légvédelmi fényszóró világít a régi kis gőzösön... |
|
(#33958) Gyapy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33945)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Szia !
Nem hiába a tudás hatalom és főleg nagy kincs. Tanácsod szerint vártam egy olyan 15-20 sec után indulási zajok és ahogy kell később lassan el is indult ! Köszönöm ! Így már jobb !
Kérdés : az arra alkalmas modellekhez létezik analógban működő, hasonló zajokat keltő panel ? Ezek mennyibe kerülnek kb ?
Köszönöm még egyszer a jó tanácsot ! |
(#33959) csíkosháTTú válasza Gyapy hozzászólására (#33958)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Probléma mentesen működő analógban nem nagyon van.
Én eddig egy tipussal találkoztam, ami viszonylag jól működik analógban, ez a Quantum QSI sorozata (egy amerikai dekóder), de ontopic mérethez ez túl nagy lenne, és a programozása macerás, mert a megszokott programozó sínen nem lehet tanítani a dekódert a brutális áramfelvétele miatt, és a hazai körökben népszerű ROCO MultiMaus vezérlő össze is rogyik, zárlatot jelez, ha programoznád vele.
Régebben a Gützoldnak volt egy analóg hangmodullal szerelt H0-ás Szergeje, összesen 500db készült belőle, és soha többé nem is csinálták. Őszintén szólva meg is értem őket. Analógban, magának az analóg vezérlésnek a sajátosságai miatt - nem állandó a feszültség nagysága és polaritása sem a pályán, sőt vannak árammentes szakaszok - nem igazán lehet megcsinálni egy modell hangosítását úgy, hogy az élethű is legyen. Erre igazán még az említett Quantum sem alkalmas maradéktalanul.
Ha hangos modelleket szeretnél, pl. olyanokat, amiket feltettem a videók közé pár TT-t, akkor kezdj el spórolni, és előbb szerezz egy digitális vezérlő központot. Hidd el, jobban jársz! Egy nanoX-s88 kompletten 42.000Ft a műhelyben, és hosszútávú megoldás. |
(#33961) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33959)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
Nekünk is QSI dekodereink vannak - amihez elemek is csatlakoztatok (az off-topik méretben ez nem probléma a csempe helyett akkukat rakni a mozdonyokba.... ). Igy is simán megeszik vagy 3 A-t a legnagyobb hangerön.... |
(#33981) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Üdv Mindenkinek!
Egy laza negyedórás ujjgyakorlat a barkácsolni kedvelőknek, igazán kevés pénzből: Olcsó Tillig teherkocsi
|
(#34004) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#33981)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Többek között ezért is sajnáltam, hogy nem lehettem ott. Tán majd legközelebb.... |
(#34006) masTTertape válasza maTTato hozzászólására (#34004)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Ezt konkrétan ne sajnáld, mert időközben felvilágosított egy klubtársunk, hogy hasonló kocsit, dobozban, munka nélkül akciósan 3200-ért lehet kapni.
Viszont mást sajnálhatsz... Majd jövőre. |
(#34007) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#33961)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Amúgy meg van a "legtétésebb" gyártó a DCC-sek körében... |
(#34012) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#34006)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Innentől kezdve viszont az általad hozzáadott munka növeli az értékét, mehet a vaterára ötezeré'
Na jó, ez nagyon rossz vicc volt, elismerem... |
(#34031) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 5, 2014 |
|
Június 12-én 16.30-tól a szokott helyen találkozhatunk. Nektek mutatom meg először az éjszakai plakátunkat. |
|
(#34036) sunocske válasza M298 hozzászólására (#34031)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2014 |
|
A tavalyi se volt rossz, de ez még annál is jobb! |
(#34057) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 6, 2014 |
|
Most már meg merem mutatni az első modulom. Még van mit finomítani rajta, de kezd vállalható lenni |
|
(#34058) hoTTo válasza reszelozsir hozzászólására (#34057)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2014 |
|
Nagyon klassz! Ha már én itt tartanék.... |
(#34059) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#34057)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2014 |
|
Nem értem a problémád, ez már most baromi jó!
... vagy te mit értesz finomítás alatt? |
(#34062) Frankye válasza reszelozsir hozzászólására (#34057)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2014 |
|
Maximum a kutyakaját kell elrakni mögüle, hogy Buksi - nagy buzgalmában, a kajához való hozzáférés közben - nehogy felborítsa. Egyébként én sem értem, mi a finomítani való rajta. |
(#34081) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 7, 2014 |
|
Sziasztok!
Közeledik a Múzeumok Éjszakája.
Csináltam egy Google táblázatot aminek az elérhetőségét emailben elküldöm itt nem írom ki.
Aki teheti kérem írja bele mikor tud ott lenni.
A második fülön pedig a járműveket írjátok be amiket hoztok. Ha komplett szerelvény akkor írjátok oda 1 tételként.
Akinek nincs Google hozzáférése és nem is tud csinálni az kérem emailben küldje el nekem ezeket az infókat.
Mettől meddig tud ott lenni
- pénteken (17:00-kor kezdünk)
- szombaton 0-23:59ig vagyunk
- vasárnap 0-1ig van nyitvatartás utána bontanánk is.
Minden modellező barátunkat részvételét szívesen fogadjuk mozdonyvezetőként, építőként, állomási személyzetként vagy vagy résztvevőként.
Email címem a profil oldalamon megtalálható.
Üdv:
Dénes |
(#34104) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
|
|
(#34107) sunocske válasza Lezlinilzen hozzászólására (#34104)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
Hát, ezt jól megette a rozsda! |
(#34119) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#34107)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Nagyon jók! A táblácskák külön tetszenek. A fogaskerekes szerkezetek valami órából vannak? |
(#34124) Lezlinilzen válasza Frankye hozzászólására (#34119)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Kindertojásból. |
(#34127) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#34124)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Azért sokat kellett faragni, míg egy tojásból fogaskerék lett... |
(#34128) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#33909)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Helló!
Megnyertem egy aukciót, 2 db vadonat új forgóváz BR221-eshez.
8 Euró 50 Cent-ért postaköltséggel. |
(#34131) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#34127)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Ne is mond! Hányszor összetörött.... |
(#34140) FriTTz válasza Lezlinilzen hozzászólására (#34131)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Meg van még a hulladék vagy már feldolgoztad? |
(#34141) Lezlinilzen válasza FriTTz hozzászólására (#34140)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Megbüdösödött. |
(#34144) Vova válasza Luciferike hozzászólására (#34128)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Az korrekt, szerintem kedvező az ára. |
(#34166) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
A modulozók figyelmét szeretném felhívni, hogy a freefórumos felületen elindult egy hírfolyam a Temofeszttel kapcsolatban. Ha lesz egy kis időm, a lényeget bemásolom majd ide is (mondjuk úgy estefelé) |
(#34168) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Sziasztok!
Melyik ICE 3-ast érdemesebb megvenni?
A PIKO 47007 vagy a 47005-öst?
Köszönöm a választ. |
(#34169) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#34168)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Szia,
Amelyik pályaszám közelebb áll a szívedhez.
A két teljesen egyforma beltartalmú modell csak az egységek pályaszámaiban tér el egymástól. |
(#34171) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#34169)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Az egyik NEM 652-es foglalattal van a másikba nincs.
Elméletileg belsőleg ennyi a különbség! |
(#34172) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#34171)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Elméletileg a helyzet a következő:
- Amelyikben van NEM652 foglalat, abba veszel egy ilyen csatlakozóval ellátott dekódert, kiveszed a vakdugót, bedugod a dekóder csatlakozóját, és már kész is a digitális átépítés.*
- Amelyikben nincs, abban forrasztgathatsz, mert le kell választani a világítást és a motort is a síntől, és a sín és a motor/világítás közé beforrasztani a dekódert. Ehhez azért kell egy finom páka, forrasztó ón, és 1mm-es zsugorcső, szigetelni a forrasztásokat.
* Sajnos a PIKO modellek nem arról híresek, hogy gond mentesen lehet őket átépíteni digitális üzemre. A beépített rendkívül gyenge, és nagy gyártási szórással rendelkező motor miatt még a saját cikkszám alatt forgalmazott Uhlenbrock dekóderekkel is bűvészkedni kell a programozáskor, hogy a modell szépen, egyenletesen gyorsítson és lassítson. Olcsó hús és híg leves tipikus esete... |
(#34174) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34172)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Elméletileg digitálisan elő van készítve mind a kettő csak az egyik foglalatos a másik meg nem.
De köszönöm a részletes leírást! |
(#34175) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#34174)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Digitálisan előkészített modellnek azt nevezzük, amiben van valamilyen dekóder foglalat/csatlakozó:
- NEM651, 6 tűs
- NEM652, 8 tűs
- NEM658, PLUX8, PLUX12, PLUX16, PLUX22
- NEM662, Next18
stb.
Amiben ilyenek nincsenek, az nem az, bármit is ír a "marketing osztály". |
(#34177) masTTertape válasza Luciferike hozzászólására (#34174)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Én ilyen szempontból gondoltam az egyformaságra. Digitális felhasználásnál pont Csíkos által említett motor tulajdonságok miatt szinte mindegy, hogy melyiket választod.
Tapasztalat, hogy sok esetben az előkészítettként árult modell sem alkalmas az instant digitalizálásra. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 10:34:01 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|