|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#33196) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33189)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Nem írtad.
Csak azt te is tudod, hogy az ECOS2 egy komplett számítógép a rajta futó Linux operációs rendszerrel és vonat vezérléssel együtt.
Ezt a számítógép és program kombót a piacon mennyiért lehet megvenni? |
(#33201) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33179)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Ettől féltem. Multiméterre még nem sajnáltam a pénzt, az sok évig kiszolgál, rengeteget fogom használni itt és más területeken is. De egy szkópot!?
Egy Conrad 122465 megtenné? Plusz valami olcsó mérőfej hozzá? |
(#33204) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33189)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Presztízs-és csicsás autókat se azért vesznek, mert jó az ár/érték mutatójuk. |
(#33209) enamessias válasza enamessias hozzászólására (#33201)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Vagy van építő készlet is még olcsóbban: 555897
Nem tudom mennyire alkalmas ez a feladatra. |
(#33212) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#33201)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
Ne vegyél, mert ha nem használod fölösleges pénzkidobás!
Inkább a garanciális csere. |
(#33216) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#33212)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2014 |
|
ESU-nak, vagy a boltba küldjem ahonnan vettem? És a két elfüstölt dekódert? |
(#33217) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#33216)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Ha minden egy helyről van akkor a bolt lesz az. De nézd meg mit írnak a garanciális ügyintézésről.
Dekóderekkel együtt, ha már csere, hagy szóljon! |
(#33218) etwg válasza enamessias hozzászólására (#33201)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Azért ne vidd tulzásba, egy modellvasuthoz nem kell oszcilloszkop. Egy voltméter még elmegy, de abbol is elég az olcsobb. Az ember nem azért vesz elektronikus marhaságokat, hogy azokat aztán otthon mindenféle müszerrel kivesézze ( hacsak ez nem a hobbija vagy a munkája). Az ilyen beavatkozásokra már komoly elöismeretek kellenek, és az sem árt, ha tudod mit kell tenni, ha esetleg nem azt méred amit gondoltál vagy kellene.
(Különben csak nagy csalodás lesz a vége, nézd meg a "müszerezett" hifi rajongokat, akik még a sima dróton is ki tudják müszereikkel mutatni a csomot, amit aztán a hangokbol is kihallanak... és már futnak a kereskedöhöz egy másik - drágább, vasaltabb drotért. ) ). |
(#33220) enamessias válasza etwg hozzászólására (#33218)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
A multimétert még használom munkám során is, de már azt is keveset. Ha valami elromlik, akkor kompletten cseréljük, nem bajlódunk a javítással |
(#33228) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#33218)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2014 |
|
Tegnap előtt beesett egy „"müszerezett" hifi rajongó”, (digit. fázis mérőre vágyik ) aki különbséget hall az üvegszálas és a bakelit NYÁK-os erősítők között!!!
|
(#33382) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 13, 2014 |
|
Írtam egy emailt a Német boltnak ahol vettem az ESU ECOS 2-t meg a dekódereket. A gyenge tört angolommal leírtam nekik a hibajelenségeket. Még ma válaszoltak, hogy küldjem nekik vissza, intézik a gariztatásukat. Rögtön mellékeltek egy csomagszállítási megrendelő lapot a nevemre kiállítva és KIFIZETVE! Nekem már csak ki kell nyomtatni és már mehet is. |
(#33405) Frankye válasza enamessias hozzászólására (#33382)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2014 |
|
Hmmm... Ez nem Magyarország, ebből is látszik. |
(#33415) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#33405)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2014 |
|
Sajnos egy újabb adalékom van arról, hogy mi folyik idehaza...
Van egy "becsületes kolléga" a neten, aki egy másik portál Börze topicján ESU LokPilot Basic dekódereket árul. A csomagolás stimmel is, de, aki még nem látott ESU Basic dekódert, azt simán át lehet verni: ugyanis MERG dekóder van benne. Majd fotózom, hogy milyen kivitelben. Ráadásul a dekóderek nem újak, hanem használtak, és valamilyen házi kivitel, mert a MERG nyomtatott áramkörei azért nem ilyen gagyik. Kétségtelenül olcsóak, de sajnos az a MERG szoftver, ami ezekben van, nem a legjobb. Eléggé kultúrálatlanul viselkedik a dekóder, az ősrégi Lenz 1035 tudta így nyaggatni a motort...
Küzdünk iTT egy páran, aki próbáljuk jó hírét kelteni a hazai modellezésnek, erre jön egy ilyen alak... |
(#33418) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33415)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2014 |
|
Hogy sikerült belekeveredned ebbe a MERG/ESU sztoriba? |
(#33422) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#33418)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2014 |
|
Sehogy, én a hírnök vagyok...
Jött két ügyfelem, hogy vettek új ESU Basic dekódereket, de nem mennek a 3-as címen, van, amelyiket programozni sem lehet, mert hibát ír a MultiMaus.
Nos, volt olyan dekóder, ami zárlatos alapban, van, olyan, ami a 16-os, van olyan, ami a 25-ös, és van olyan, ami az 5-ös címen van/volt. A gyártó azonosító a 165, vagyis a MERG, és ránézésre sem egy ESU. Csak aki ugye nem járatos a dologban, azt könnyű megvezetni, ha betesszük egy ESU csomagolásba ezt a vackot. Természetesen az ESU CV listája alapján hülyeségeket állítunk be rajta, mert a két dekódernek köze nincs egymáshoz. Van olyan dekóder is közte, ami nem ad megfelelő nagyságú ACK impulzust a programozáskor, így a ROCO központok nem tudják programozni a dekódert, mert nem kapnak nyugtázást. Ez a példány PoM üzemben sem megy.
De nem bántom az eladót, mert, ha belerúgok a xxarba, akkor pucolhatom a cipőmet... Csak sajnálom az ügyfeleket, mert kidobták a pénzüket... |
(#33697) jlaczka hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 24, 2014 |
|
Sziasztok!
Egy LOKMAUS2 vel kínlódom. L2 E7 hibakód válltakozik. ez talán azt jelenti,hogy a cím nem kérdezhető le. A kábel kihúzása és P nyomva tartása mellett újra csatlakoztatom a tápot - C0 ba belép. de itt bármelyik menűbe léphetek CC ig. STOP megnyomása után vissza ugyan az a jelenség L2 E7. Mi lehet a probléma. Az SP vagy EP menű nem jön föl.
Mi lehet a probléma? |
(#33708) csíkosháTTú válasza jlaczka hozzászólására (#33697)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2014 |
|
Jobb (pardon, kevésbé rossz) esetben kontakthibás a kábel a LokMaus és az erősítő között, és/vagy valamelyik csatlakozó aljzat, vagy az egéren, és/vagy az erősítőben. Ha másik egérrel, de ugyanazzal a kábellel megy a rendszer, az egér a rossz.
A rosszabbik "opció", hogy az illesztő transzotor(ok) szálltak el vagy az egérben és/vagy az erősítőben. |
(#33978) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33422)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Beazonosítottam ezt a MERG dekódert, amit egy "becsületes" emberke ESU-nak árul(t).
Ez a használati utasítása:
MERG dekóder leírás angolul
Most kerül be egy Kleibahn 5147-es motorvonatba, ami kétmotoros. Majd fotózom is, a dekóder olyan, amilyen. Kicsit igénytelen a kivitelezése, a sínre helyezéskor az első pillanatban olyan 2-300mA az áramfelvétele, mert a belső pufferén a bekapcsolási áramfelvétel nincs korlátozva. A motorszabályzó szoftvere nem a legjobb, sőt, a kimondottan gyengék közül való, ennél azért sokkal jobbak vannak már. De provizórikusan már szórakoztam vele, kis macerával azért meg lehet tanítani arra, hogy szerényen viselkedjen egy úri társaságban, ne óbégasson, ne a markába fújja az orrát, és ne szürcsölve igya a teát. |
(#33985) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33978)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Nos, kérem.
Nem hinném, hogy a MERG ilyen nyomtatott áramkört kiad a kezéből, ez valami utánépítés lehet. Ugyanis lötstop helyett sima fekete festékkel van leszórva a NYÁK lap, és a festék alatt nincs galvanizálva sem. Az első képen még akár szépnek is lehetne mondani, de a második képen már látszik a vezetékek "kissé" hektikus
beforrasztása. Eléggé igénytelenre sikeredett a NYÁK terv, ez azért gáz. Eladásra szánt termék esetében mindenképpen ciki.
A harmadik képen egy Kleinbahn GYSEV 5147 motoros részébe van beépítve immár. Miután helyrerángattam a dekódert, gyári állapotban is eléggé szépen viszi a kétmotoros modellt. Ugyan az irányváltásra még egy kicsit modortalanul reagál, de már eléggé szépen mozgatja a motorkocsit.
Hogy miért kellett helyrerángatni a dekódert? Mert azzal jött ide, hogy tegyük be világítást vezérelni, mert ez az "ESU" semmire sem jó. Mivel ESU LokPilot Basic-nek lett eladva, így a motorvezérlését az ESU CV listája alapján programozva természetesen butaságokat fog művelni, lévén a saját CV listája az az előző hozzászólásomban található belinkelve. Úgy hasonlítanak egymásra, mint két tojás a gázórára
Szóval: a kivitele igénytelen, az eladásának módja az becstelen (hogy diplomatikus legyek), maga a dekóder szoftvere, ha nem is egy jó minőségű valami, de azért gyenge közepesnek még elmegy. Én pénzt nem adnék érte, bármennyire is olcsó, mert használhatóságában komoly gondok lehetnek. Önmagában még csak-csak elmegy, de akár egy mai Lenz, akár egy Tran, akár egy ZIMO, de még a hazai DigiTools mellett is kiütközik, hogy osztálynyi különbség van egy korszerű dekóder, és közte. |
|
(#33987) JZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33985)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Ez mindenképpen valami után gyártott panel lehet! Az első két képen az ellenállások hol így- hol úgy (fejre állítva) állnak. Ilyent egy beültetőgép nem tud csinálni, mert ugyanonnan, ugyanazzal a fogással teszi a panelra az alkatrészeket! Mostanában már minden gyártó csak automatizáltan készíti illetve készítteti a paneljeit! Így kizárt, hogy ez valami rendes helyen készült!Ez egy külön kézzel készült darab lehet, semmi más! |
(#33990) csíkosháTTú válasza JZoli hozzászólására (#33987)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Igazából nekem a 2. kép a "kedvencem".
Olyat azért kultúr ember nem csinál, hogy így osztja ki a vezetékek bekötését. Ezért akkora egyest kaptam volna a tanáraimtól, hogy kilógott volna az osztálynaplóból... |
(#33991) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33990)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Ebben az egészben az az undorító, hogy egy MERG tudomásom szerint az otthoni barkácsolóknak szánja ezeket a megoldásokat és MINDEZT INGYEN!!!!!!!
Letölthető és utánépíthető minden. Azok a kisebb hibák, amiket leírtál meg benne vannak a MERG buliban.
Én ezt a palit úgy perelném be, hogy még az unokája is nekem utalgatná a bírságot, amit nagypapa kapott!
Javaslom egyébként az ügyfelednek, biztos pénz!
Sőt az ESU-t is megkínálnám egy info levéllel, hogy hitelrontásért intézze el az egész díszes kompániát! |
(#33993) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Még valami.
Ez a dekóder is úgy készült, hogy én voltam a "beültető automata"... |
|
(#33995) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33993)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Ez a váltó dekódered?
(igényes szép Csíkos munka) |
(#33996) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#33995)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Igen, az, a ROCO GeoLine váltókhoz való.
De van hasonló a Tillig TT-s Bettungsgleis-hez is. |
(#33999) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#33996)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
A bal szélen az valami smd kvarc? |
(#34000) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#33991)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Csak most olvasom. Is, otthoni barkácsolóknak is, de van azért egy árnyalatnyi különbség:
CV8=13, ez a DIY, vagyis Do It Yourself, magyarul csináld magad dekóderek kódja.
CV8=165, ez meg a MERG-é.
A MERG motor szabályzó szoftvere nem biztos, hogy olyan nagyon rossz, csak eléggé behatárolt modellekkel tudják tesztelni ott a ködös Albionban... Egy kontinentális gyártó meg sűrűn találkozik Fleischmann, ROCO, Gützold, ACME, Hornby, etc. modellekkel, amik viselkedése gyökeresen eltér egymástól. Innen jön a MERG gyengesége, meg a legtöbb amcsi dekóderé is. Jóval sokrétűbb a gyártói tapasztalat, így ebből a szempontból azok az európai gyártók, akik hosszú évek óta ezzel foglalkoznak, valamint egy kézben van a fejlesztés/gyártás/szervízelés (ilyen a Lenz, a Tran, az Uhlenbrock, vagy a Zimo), sokkal előrébb tartanak!
ESU és jog. Ez egy nyilvános fórum, ha kell, az ESU megtalálja. Nem feltétlenül kell nekem segíteni azt a céget, ami gyakorlatilag szóba sem áll velem, ha meg mégis, abban sincs köszönet. (Több helyről, és Lajtán túlról is, folyamatosan hallom, hogy az ESU vásárlói támogatása az nem tartozik a cég erősségei közé.)
A műhely már elég sok segítséget kapott a már említett cégektől, és én is megosztom velük a szervízes tapasztalataimat, ha valami olyanra bukkanok, amit nem vártam.
Az tény, hogy a nevezett csomagolás, és mondjuk ki: termék hamisítás eléggé gáz. De ebbe én nem folyok bele, én csak egy szervíz vagyok. Ha a kuncsaft hozza a dekódert, akkor az az ő dolga. Ha én adom a dekódert, akkor meg én tartom érte a hátamat, akár Lenz-et, akár Tran-t, akár Zimo-t adok a modellbe, akár saját gyártást.
|
(#34001) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#33999)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Tessék elolvasni a használati utasítását, magyarul megtalálod a honlapomon...
Az a programozáshoz szükséges nyomógomb... |
(#34018) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34000)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Konkrétan a csalásra gondoltam, és persze nem feltétlenül neked kell rendet tenni. Én is az átvert kollégára gondoltam...
nekem nincs ROCO cuccom, de későn esett le, hogy ROCO-éknál a programozás az ilyen gombnyomogatós |
(#34039) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#34018)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2014 |
|
Az a nyomógombos programozás nem a ROCO sajátja. Elvileg a ROCO saját Geoline váltódekóderét úgy kell programozó állásba tenni, hogy kézzel átváltod ide-oda párszor a kitérőt, ekkor a dekóder elkezdi ide-oda csattogtatni a váltót, pár másodpercig ez így marad, és ezek kattogás közben kell a címet, meg pár CV-t átírni.
Ez egy kicsit macerás, de kétségtelen előnye, hogy egy beépített váltó átcímzése esetén nem kell megbontani a felépített pályát. |
(#34105) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
Ha az asztalomon fixen meghatározom egyes vágányokon a haladási irányt, úgy nem kell minden kitérőkhöz szervókat raknom, elég egy rugó, vagy még az sem kell. Tudom, nem valami elegáns megoldás, mint a villamosokon, de nem látható helyeken alkalmaznám.
Viszont egy kérdés merült fel bennem ezzel kapcsolatban. A különböző vezérlő programok, mint pl.: Rocrail, TrainController, nem hülyülnek meg ha egy kitérőhöz nem rendelek hozzá állítóművet? |
(#34106) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#34105)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
Szerintem mivel te állítod be a függéseket, ezért nem. |
(#34108) etwg válasza enamessias hozzászólására (#34105)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
A rugos kitérö modellben egy kicsit veszélyes föleg H0-tol kisebb méretben a modellkerekek kiképzése nem igen alkalmas a kitérök felvágására ( föleg a vagonok kerekei, azaz egy tolt vonat mindig bajba lesz az ilyen kitérön, hacsak nem tudod ugy kialakitani, hogy az elsö kerék mechanikusan átbillentse a másik állásba. (Ez sem egyszerü mert olyan rugo/ mechanizmus kell bele mint pl. a Peco váltokban van.). |
(#34111) enamessias válasza etwg hozzászólására (#34108)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
Piko A (H0) váltóknál alkalmaznám. Ezek gyárilag rendelkeznek olyan rugóval, mint a PECO, csak a Piko sokkal-sokkal könnyebben átbillenthető, így nem okoz gondot a legkönnyebb kocsiknak se a felvágása. Teszteltem. Még egy acél szálból, magam készített plusz rugót is tudok alkalmazni, ha egy adott végállásba kívánom tartani a váltót. Még így is könnyen felvágható marad. Itt már minden egyes kitérőt külön tesztelni kell, hogy megfelelően működik-e, de jók a tapasztalataim.
De, hogy a témánál maradjak, csak a vezérléstől félek, mert még nincs tapasztalatom benne. Nem tudom, hogy mit lehet megoldani, s mit nem. Elhatároztam, hogy amint a legalsó szinten körbeérnek a sínek, ahol minden szituáció megtalálható lesz, akkor majd belevetem magam valamelyik program megismerésébe és csak utána építkezek tovább. |
(#34115) vanhensing válasza enamessias hozzászólására (#34105)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Nálam két íves van fixen. 0,3acélszál tartja az adott pozíciót
Semmi gond nincs vele!A legkisebb súlyú vagon is probléma nélkül mozgatja a nyelvet. |
(#34147) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#34111)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Idézet: „De, hogy a témánál maradjak, csak a vezérléstől félek, mert még nincs tapasztalatom benne. Nem tudom, hogy mit lehet megoldani, s mit nem. ”
Mindent! Legalább is TC-vel. |
(#34148) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#34147)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
|
(#34156) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Mielőtt nagyon belemerülnétek ebbe a "vonatmajdátnyomjamagának" a váltót rendszerbe!
Ha polarizált a kitérő )de tuéajdonképpen majdnem mindegy is), minden ilyen áthaladás zárlatba fogja vinni az erősítőt. Ugyanis a másik oldam kerekének kell átnyomnia a csúcssínt, ugyebár... |
(#34162) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34156)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Erre gondoltam én is, de az ujabb kitéröknél a két nyelv nem okvetlenül egyforma polaritásu, legfeljebb a szivdarab.
Igy a nyelv elvben mindig a tösin polaritásán van (ha hozzáér, ha nem), igy az zárlatot nem tud okozni, a polarizált sziv viszont nagyon.
De ezt döntse el mindenki magának.... |
(#34164) diginewl válasza zsolesz74 hozzászólására (#34147)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Igen, szinte mindent.
Viszont nagyon sok dolgot nagyon nehéz megoldani benne. Főleg amíg nem gondolkodik nagyvasúti fejjel az ember.
Nem tudok vele pl.: egy route-ot két blokk közötti útvonalat úgy letiltani, hogy azt ne használja semmiképpen sem.
Nem tudom kitörölni azt az útvonalat. Ha meg kondícióban letiltom, akkor meg ha belement egy szerelvény akkor ott megáll, vár mikor szabadul fel.
Szóval annyira nem szabad "easy"-n venni a dolgokat ott sem.
|
(#34165) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#34164)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
OK, de ha jól értelek, akkor ez programozás kérdése, és előre átgondolásé?! |
(#34167) enamessias válasza etwg hozzászólására (#34162)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Így van! A két csúcs sín különböző polaritású a Piko A kitérőknél. Ráadásul nem is polarizált, így nincs zárlat. |
(#34170) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#34167)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Mázlista. Ettől függetlenül én nem preferálom a megoldást. |
(#34182) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34170)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Érthető |
(#34237) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Megérkezett az ECoS 2 a gariból egy kísérő levéllel:
Idézet: „Bei der eingeschickten ECoS 2 konnte keine Fehlfunktion festgestellt werden. Die Touchscreen-Funktion ist vorhanden. Das Railcom Plus war in den Gleisformaten in der ECoS 2 deaktiviert. Nach Aktivierung meldeten sich mehrere Loks mit Railcom Plus Decodern an der Zentrale an. Das beiliegende Netzteil wurde von uns von 14.1V auf 15V hochgeregelt. Dieses ist unsere Empfehlung für die spurweite N. In der mitgeschickten Verpackung 54611 befanden sich die Decoder 54685 u. 54683. Diese wurden ausgetauscht und liegen bei.”
Gyakorlatilag semmi problémát nem találtak, szerintük minden úgy jó ahogy van. Persze a joystick még mindig akad a burkolatba!
Legnagyobb problémájuk az volt, hogy két dekódert (amik elfüstöltek) egy olyan dobozban küldtem vissza, ami egy harmadiké volt. De ezeket legalább kicserélték újra!
Ha megfelelő idegállapotba kerülök, majd megnézem, változott e valami. A régi tesztpálya szét lett szedve, az új asztal építése vette át a helyet, de majd összedobok megint egy dilikőrt, hogy semmi ne zavarhasson be a teszteknek. |
(#34246) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#34237)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2014 |
|
Idézet: „Das beiliegende Netzteil wurde von uns von 14.1V auf 15V hochgeregelt. Dieses ist unsere Empfehlung für die spurweite N.”
Ehhez képest:
sínfeszültség ajánlás
Nekem nincs több kérdésem az ulm-i versenyzőkhöz.
(Szegény kereskedőnek meg csináltunk egy adag költséget, hogy ilyenekkel kell foglalkoznia...) |
(#34276) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Megfogalmaz nekem valaki egy jó szaftosan káromkodós hangvitelű levelet Németül?
Fogtam két egyenes sínt. Rövid a programozáshoz, egy hoszú (felxit) a fő sínnek. Vissza tekertem a tápot a minimumra (14V) mert a szervízben feltolták 15V-ig. Központ bekapcsol, menü átböngész. Minden a régi, csak a RailCom Plus-t kapcsolták be, szerintük csak azért nem működött, mert nem volt kipipálva
Kipucoltam a mozdony listát, mindent kitöröltem. Fogtam egy Roco mozdonyt a gyári Zimo dekóderrel. 4-es címen volt, hagytam is, el is mentettem. Fősinen is kipróbáltam, minden működött, ment előre-hátra. Félre raktam.
Ezután jött a gariban cserélt dekóder. ESU Mini szériából a 8 tűs. Beleraktam egy mozdonyba. (ez a mozdony másik dekóderrel simán működik) Gondoltam, hogy biztos ami biztos, kikapcsolom a RailCom-ot a központban, majd felhejeztem a programozó sínre. Gyárilag a 3-as címen kelle legyen de nem értem el ott. Megnéztem hát a CV1-et. 50-es cím! Érdekes, mert, bár ki volt kapcsolva a központban a RailCom, ezek szerint mégis működött, mert az automatikus bejelenkezés nekem az 50-es cím van megadva kezdő értéknek. No mind1, átírtam 3-ra. Így már elértem, világítás kapcsolható volt. Ki akartam próbálni hogy megy-e! Átraktam a fő sínre, az egy kicsit hosszabb volt. Ment előre is, hátra is, csak pár centit.
Ok! Akkor lássuk, mégse kapcsoltam volna ki a RailCom-ot? Miért volt 50-es címen? Megnéztem a menüt, jól emlékeztem, ki volt kapcsolva. Na jó! Akkor kapcsoljuk be!
Ezután rögtön kiléptem és azonnal észre is vettem, hogy kifagyott. Világítás nem tudtam kikapcsolni. Eltelt körülbelül 3mp RailCom bekapcsolásától számítva és már nyultam volna a STOP gomb felé, amikor magátol lekapcsolt. Ekkor már tudtam hogy baj van és egy másodpercel késöbb jött a füstszag.
A legelső sínre helyezés és a leégés között összesen nem volt 1 perc. Pont úgy, ahogy a multkor is. Ez is zárlatos lett.
A nagyobb méretű dekóderek ugyanígy kifagynak a RailCom bekapcsolására, csak azok nem füstölnek le. Amelyek nem ismerik ezt a funkziót (Zimo) működnek továbra is. Tehát ugyanott vagyok ahonnét indultam és még egy dekóder lett az enyészeté! ESU
Mit kéne csinálnom, hogy végre megjavítsák? |
(#34278) etwg válasza enamessias hozzászólására (#34276)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Nem akarlak elkeseriteni, de sajnos manapság ide jutottunk. Ha csak nem találsz idöt és fáradtságot nem sajnálo szakembert a gyár vagy a forgalmazo aligha fog neked segiteni.
Az intezményes segitség - modern szoval support - megfizethetetlen, (mégha ha sokan, sokszor az ellenkezöjét szajkozzák).
A gyár legjobb esetben ráköti a szerkezetet egy analizátorra, azon felgyullad egy zöld vagy egy piros fény - és ezzel el van intézve a dolog. Ha piros (gyorsan) keresnek egy cseregépet, ha zöld, akkor kinyomtatnak egy tucatlevelet és mehet vissza a dolog a tulajdonosához. ( ez nagy általánosság saját tapasztalataim alapján - a pult mindkét oldaláról. )
Magyarul kizártnak tartom, hogy a gyárban 5 percnél tovább foglalkozzanak a reklamáciokkal (költségekben ez már igy is elérheti az ECOs árának a 10-20%-t, azaz sima veszteség).
Ettöl függetlenül lehet, hogy peched van a kütyüvel, de az is lehet, hogy valamit rosszul csinálsz. Ilyenkor jönne jol egy haver/klub a közelben, ahol ki tudnád probálni.
Délután majd megkérdezem a két barátomat, akik tavaly 2 Ecos-t vettek, hogy volt-e ilyen gondjuk, hallani nem hallottam tölük semilyen panaszt. |
(#34279) enamessias válasza etwg hozzászólására (#34278)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Csal én fogtam ki egy selejtet, de hogy ugyanúgy visszaküldik, ahogy ment, az gáz. A gyár vesztesége a legkevésbé sem érdekel. |
(#34284) etwg válasza enamessias hozzászólására (#34279)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2014 |
|
Csak az baj, hogy te állsz a sohivatal elött, (TV-vel, porszivoval, mobillal vagy bármilyen egyébb modern menö kütyüvel). |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 17:48:14 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|