Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       19/64    
(#34285) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#34276) Válasz Jún 12, 2014
Pedig nem akartam már szólni ebben a témában, de:

Az ESU micro dekóder az olyan, amilyen (köztünk szólva az ESU ilyen kis méretben nem tud dekódert csinálni), de! Hogy egyfromán kinyíródjon három ilyen is, ott már baj van valahol*, annak valami triviális oka van, csak innen én ezt nem látom.

*: Ha valami egyszer megtörténik, az véletlen. Ha kétszer, az egybeesés, ha háromször, az összeesküvés.
Tudomásom szerint a Zimo-ban lehet aktiválni amúgy a RailCom-ot, majd utánanézek. Csak lehet, hogy ez nem "máerklines" szisztéma, ez a cucc nem akar okosabb lenni nálad.
(#34340) diginewl válasza enamessias hozzászólására (#34276) Válasz Jún 12, 2014
Bocs, kicsit a saját történetemet látom itt, más (drágább) díszletben.
Amikor belekezdtem a DCC-be mindent a LenzABC fékezésre tettem fel (olcsó+egyszerű vezérelni stb.) Vettem egy roco startszettet, digitools dekódert, csíkos-féle lenz modult.
Nem működött. A dekóderek meghülyültek. Csíkoshoz is elvittem (egyik húsvétkor volt kedves fogadni :yes. Kimérte minden OK. Saját fesz-stabbal rendben. Hazaviszem próbálgatom, nem jó. Na mindegy.
Elkezdtem az S88-es foglaltságérzékelést és a TC-t tanulmányozni (rémálom volt a megismerése a programnak, aki nem ért a nagy vasúthoz).
Aztán összefutottam JVND nano-x központjával. Ezen simán megy a lenz abc... Addigra már annyira kiismertem a TC-t, hogy maradtam ott, de az idevezető küszködős utat nem kívánom senkinek.

Szóval nagyon valószínű, hogy egy kicsit rendetlen roco központot (inkább nevezzük erősítőnek) fogtam ki, amiből egy csomó galiba következett.
Jó lenne elérned, hogy cseréljék ki a központodat, mert égeti a dekódereket, de hidd el nehéz lesz, mert a hibakeresés nem a cégek erőssége.
Ha van még ilyen mini dekódered, akkor vedd videóra a műveletet (beállítások, sínre tétel, füstölés), és azt tedd csatolmányként a levélhez. Más lehetőséged nem lesz, mert írhatsz bármit, nem fogják elhinni.
(#34342) enamessias válasza diginewl hozzászólására (#34340) Válasz Jún 12, 2014
Már ki volt készítve a telefonom a központ mellé, hogy videóra vegyem, de elfelejtettem. Most komolyan! Égessem el a másik dekódert is?
De már nekem is eszembe jutott.
(#34344) enamessias válasza enamessias hozzászólására (#34342) Válasz Jún 12, 2014
Nem lesz füstölés. Egyetlen mozdonyom van amibe 6pines foglalat van. Dekóder berakásakor sikerült letörni azt. Ha közvetlenül beforrasztom a helyére (képes vagyok rá), akkor arra hivatkoznak majd, hogy azt szúrtam el és még a garancia is ugrik.
(#34345) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34285) Válasz Jún 12, 2014
Itt egy kép a tesztasztalról. Mit lehet ezen elszúrni? A mozdonyok újak voltak amibe raktam a dekódereket. Más dekóderrel mennek gond nélkül. A dekóder is új volt mind. Max fordítva rakhatom be, de nem tettem és az se indokolná a leégést. Csak a központ lehetett a ludas, más nem maradt. Úgy kaptam vissza, hogy semmi baja, mégis 60mp elég volt nekem a hiba rekonstrukciójához.
Mivel garanciális minden, ezért addig fogom visszaküldeni, míg végre ki nem cserélik.

20140612_224...jpg
 
(#34350) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#34345) Válasz Jún 13, 2014
Nem arról van szó, hogy Te szúrod el. Valami olyan van a levesben, ami nem nagyon illik oda.

Példa, ugyan nem ESU, de hasonló ciki, mert ugye az egyszerű (nem bántás, csak nem a villamosmérnök végzettségű kollégákra gondoltam) modellvasutas, ha szépen követi a használati utasítást, akkor simán nem kívánt füstjelenségekhez vezet az útja, és szentségeléshez. Tessék fellapozni a ROCO 2009-2010-es katalógusának a 294. oldalát, és megnézni a rajzot. Sajna most nem tudom beszkennelni, de a rajzon simán összerakták a ROCO 10764 erősítőt, egy 10765 boosterrel, mindehhez a rajzon két 10725 trafó is van. A baj csak az, hogy az erősítő és a booster között több voltnyi feszültségkülönbség is lehet a sínen, és a booster határának átjárásakor ez a modellen egyenlítódik ki. A többit tessék elképzelni...
Mindez ajánlás egy gyári katalógusban, és leírva a használati utasításban is!

Valami ilyen triviális hiba van Náald is, csak nem ilyen konfigurációban, Jut eszembe! Mérd már meg a sínfeszültséget egy sima multiméterrel! Csak ne váltófesz, hanem egyenfeszültség mérési módban! Ha 0-nál nagyobb érték van, az baj, mert akkor fel van billennve az EcOS kimeneti H-hídja.
(#34361) dccvillanyos válasza enamessias hozzászólására (#34345) Válasz Jún 13, 2014
Üdv!
Ha pesti vagy és van még kedved hozzá, akkor nálam megnézhetjük szkóppal, mégis mi van a kimeneten. 2009-ben így nézett ki egy ECOS1 dcc kimenet, RailComm cutoff-al. Ha jól emlékszem, a 6 pólusú dekóder foglalatos mozdonyod egy fleischmann, azzal is lehetnek ám gondok, látsd Csíkos korábbi hozzászólásait. Abban a sín betáplálásban (a mozdony alatt) nincs véletlenül valami passzív alkatrész?

Screen Shot ...png
 
(#34362) csíkosháTTú válasza dccvillanyos hozzászólására (#34361) Válasz Jún 13, 2014
A kolléga helyett:
Hollandiában van a kérdéses cucc, a gazdival együtt, onnan egy kicsit nehéz lesz...
A Fleischmann gép, az úton van hozzám, majd írom, hogy mi van vele. De elszállt a kérdéses központtal egy Tran DCx52D/S is, pedig annak 3A-es a motor végfokozata... Majd mesél a dekóder, ha ideért...

Háttérinfó: közben gyűlnek a tapasztalatok az EcOS2-ről, és nem a határon belülről. Nem valami bizalomgerjesztő...
(#34364) dccvillanyos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34362) Válasz Jún 13, 2014
Oké, köszi! Valószínű többen várjuk már ennek a rémtörténetnek a megoldását.
(#34365) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34362) Válasz Jún 13, 2014
A fene egye meg, hogy ezek az ulmiak jól kiszúrtak velem.
A nyakamba sóztak egy vacak ECOS2-t és már másfél éve semmi hiba, semmi nyűg! Ez hogy lehet?
Ha elcsavarom a menetszabályozót akkor elindul a mozdony, ha megnyomom az F0-t meg világít!

Akkor most ennyire kitoltak velem????

(#34366) csíkosháTTú válasza dccvillanyos hozzászólására (#34364) Válasz Jún 13, 2014
Én is szereném megfejteni, de arra azért nincs garancia, hogy rá is jövök.

Arra például nem nagyon jöttem volna rá, hogy a képen látható ESU-t egy PIKO FZ1 nyírta ki...

eusls4.jpg
 
(#34368) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34366) Válasz Jún 13, 2014
A PIKO FZ1 a digitális technika egyik legfontosabb kelléke!
(#34369) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#34365) Válasz Jún 13, 2014
Valószínű, hogy Nálad jól működik, sőt biztos!
Az is valószínű, hogy dccvillanyos barátomnál, vagy etwg-nél vagy nálam is jól működne.
Csakhogy az említett csoport nem az "egységsugarú" vasútmodellezők közé tartozik, komoly elektronikai előképzettségünk van.

A baj az, hogy ezek a készülékek azoknak készültek elvileg, akiknek halvány sejtésük sincs az elektronok vándorlásáról, vagyis laikusoknak. A gyakorlat meg ezt nem nagyon igazolja a jelek szerint...
(#34370) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#34368) Válasz Jún 13, 2014
Mhhh... csak elvileg az ESU dekóderek mennek analógban is. Elvileg a PIKO FZ1 a sínkimenetén, üresen max. 16V-t ad ki, ha nincs rajta terhelés, terhelve ez az érték csökken. A kép bal oldalán az a bekeretezett, kiégett hely egy 27V-os zener helye... Kérdés?
(#34371) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34370) Válasz Jún 13, 2014
Kérdés, hogy hány éves a kapitány!

De az azért elég komoly indok ennek az eszköznek a mellőzésére, hogy egy 27V-os szabályozó kipurcant!

Akkor mekkora is volt az a Volt?
(#34373) enamessias válasza dccvillanyos hozzászólására (#34361) Válasz Jún 13, 2014
Igen, Pesti vagyok, de mint becses fórum társunk írta, az év 11 hónapját külföldön töltöm. Mindenesetre köszönöm szépen a felajánlást, nagyra értékelem a segítő készségedet! (Lehet majd mással kapcsolatban a szavadon foglak a szünidő alatt, szívesen ismerkedek sorstársakkal. )
Nemsokára megyek haza nyaralni. Szívesen hazavinném a gépet, hogy kiderítsük a probléma forrását (a support helyett), de mivel garanciális, ezért inkább újból visszaküldöm. Bízok benne hogy második alkalommal már fejhez kapnak, hogy mégis csak rá kéne kötni egy mini dekódert, hogy el füstöli-e! Vagy ránézni szkóppal, vagy valami. A kísérő levélből látható, hogy első alkalommal 1 perc gondolkodás után USER ERROR-t detektáltak. Eszükbe se jutott az, hogy azért deaktiváltam a RailCom-ot, mert problémát okozott, s nem csak elfelejtettem bekapcsolni.....
A garancia miatt megbontani se tudom a készüléket.

A 6 pólusú mozdonyom egy H0 méretarányú akkumulátoros Rivarossi HR2315 Pályaudvari rendezőmozdony. A Fleischmann gőzösben egy gyárilag beforrasztott dekóder van, ami 0 másodpercet működött és úton van Csíkoshoz. A másik Esu mini-t (8 pol.) azért vettem, hogy ha lesz egy szűkös modell, akkor abba jó lesz.
(#34377) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#34371) Válasz Jún 13, 2014
Persze, igazad is van.

A baj a következő:
Elvileg a PIKO FZ1 egy szűretlen, 100Hz-en lüktető egyenfeszültséget ad ki, mertt ugye egy sima Graetz, puffer elko nélkül, a trafó öresjárási feszültsége meg max-ra kitekerve kb. 16-18V. Ez azért belül van a dekóderek tűréshatárán, így a 27V-os Zener megfelelő védelem lenne.

Csak a gyakorlat, az más. Ugyanis itt nem statikus rendszerről van szó, illene nem ebben gondolkodni! Ez az egész modellvasúti sínfeszültség rendszer egy dinamikusan terhelt valami, nem sima ellenállás jellegű terheléssel, hanem tele van kapacitív és induktív terhelésekkel (induktív: motorok, kapacítív: a különféle UPS-ek, a kocsivilágítások pufferei, láttam már 10.000mikro-t is egy 0-s kocsiban!!!), így a sínen mérhető feszültség jelalakja a legkevésbé sem ideális. Ilyenkor sokkal jobban vizsgáznak egy alkalmas hangerősítő IC-vel felépített végfokozatok, mint a sima H-hidak. Utóbbiak csillapítási tényezője nulla. Emlékezzünk csak Matti Otala-ék méréseire, hogy elvileg egyforma HiFi erősítők miért is szólnak néha pocsékul? Az elv többé kevésbé azonos itt is. Elég jól viselkedik ebből a szempontból a nanoX-s88, és kritikán aluli pl. a ROCO 10764. Innen kezdve tűt keresünk a szénakazalban. Az ilyen rejtelmes dolgok csak sok, dinamikus méréssel deríthetők fel...
(#34381) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34350) Válasz Jún 13, 2014
Kedves mesterem!

Eleinte én is megkérdőjeleztem saját tudásomat (műszerész). Ezért is írtam ilyen sokat ezen fórumon. Rengeteget utána olvastam, utána kérdeztem. Már ezért is írok mindent ilyen részletességgel, hogy nem én vagyok h@lye. Már minden engem igazol, mégis én érzem kényelmetlenül magam, mert még új vagyok ezen az új (DCC) területen.
Idézet:
„Mérd már meg a sínfeszültséget egy sima multiméterrel! Csak ne váltófesz, hanem egyenfeszültség mérési módban!”
Ha vissza emlékezel-olvasol, akkor emiatt vettem új multimétert. Ugyanis az olcsó kínai készülékkel 50V= körüli értékeket mértem a sínen, ráadásul polaritás függően! Ezen a ponton felmerült a mérőműszer hitelessége. Ekkor vettem új mérőeszközt. Az új készülékkel már sokkal kisebb értékeket mértem, amit már elhanyagolhatónak tekintettem.
Most, 5 perce, megismételtem a méréseket, mindkét készülék 0,0xx értéket mutatott Polaritás függetlenül....
(#34401) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#34381) Válasz Jún 14, 2014
Indulok és a jövő héten nyugatra, de addig nem jutok el...
(#34411) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34401) Válasz Jún 15, 2014
Akkor félúton találkozzunk?
(#34485) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 16, 2014
Hogy miket talál az ember fia egy-egy javítandó modellben...
A képen látható valami egy Fuggerth V43-ban volt, ami azzal került hozzám, hogy tegyem működőképessé. Azóta működik, a valami már nem része a modellnek.

IMG_2064.JPG
 
(#34486) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34485) Válasz Jún 16, 2014
Mit akarsz, ez valamikor egy komoly profi munka volt (amikor még nem volt automata ültetögép meg forrasztokenöcs sem). Sok ürhajo is hasonlo elektronikával kelt utnak....
Az egyik kollégámat még ma is csodálom, amikor mikroszkop alatt forraszt. Karácsonyra már kapott tölem mikroszkopos szemüveget....


(#34488) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34485) Válasz Jún 16, 2014
Szia Csíkos!

Az egy mozdonydekóder,nem ismered fel?
Nekem is ilyen volt a Csörgőmben,mielőtt hangos lett volna.
Ez a dekóder is simán elfért az M41-ben(nem úgy mint a gyári Fuggerth előkészítő panellel).
Az első beállításokkal szöszölni kellett egy keveset,de utána nekem jól működött.
Van rajta még 3 tartalék funkció is.
A tied olyan,mintha bepácolták volna valamivel.
(#34489) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34488) Válasz Jún 16, 2014
Le van fújva Akrilan lakkal, de!
Azt nem tudom, hogy minek a funkció kimenetekre ULN tranzisztor gyűrűt tenni?
Eléggé csúnyán van kivitelezve is. Selejtezve lett.


A gyári, vagyis a Fuggerth, M41 DCC előkészítő panel az gyakorlatilag a V43-as panelje. Ez csak azokba a modellekbe fér be probléma mentesen, amiben már az újabbik öntvényváz van! A régi magasabb, abba nem megy bele valóban. Oda az enyém kell , az alacsonyabb, mert sűlyesztve van a dekóder aljzat benne.
(#34490) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34486) Válasz Jún 16, 2014

Lehet automata nélkül is szépen forrasztani. Igazából én azt várnám, hogy lehetőleg a motorra menő vezetékek, meg a sínről jövő vezetékek, ne ad hoc módon legyenek az alkatrészek lábára felforrasztva, meg nem kellene 1A-es darlingot gyűrűt használni egy max. 200mA-es funkcióhoz, mert minek, stb.
Ez meg nem pénz és beültető automata, hanem igényesség és odafigyelés a munkára. Ez a kettő meg pénzbe sem kerül.
(#34493) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34490) Válasz Jún 16, 2014
Ki tudja mi lehetett ez eredetileg?
Mert ahhoz tul szép, hogy egyedi fusimunka legyen. Lehet, érzékeny volt és ezért valaki probált valami javitani.
Hajdanán én is vért izzadtam, mire egy TTL áramkör a forditokorong programozására elviselte a motorok zavarszintjét.........
(#34494) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34493) Válasz Jún 16, 2014
Ez is a korábban már emlegetett MERG dekóder koppintása. Csak azért, ahogy anno a Tektronix egyik mérnöke mondta: koppintani is tudni kell(ene).
Elvileg ez a Fuggeth V43-hoz lett "optimalizálva", de nem nagyon sikerült.
(A világítás panelek kivitelezése meg tőlem lett elfusizva, csak nem sikerült megfelelően vékony, 0,2mm-es NYÁK lemezre megcsinálni, nyilván nem volt odahaza, így az öntvényvázból le kellett fűrészelni, hogy beférjen a mozdonyház és az öntvény közé...)
(#35000) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34494) Válasz Jún 27, 2014
Mibe botlottam minap!

Bővebben: Link

Te akkor a Farkas Z. elektronikáit nem kedveled?

én ezt nem is tudtam
(#35001) enamessias hozzászólása Válasz Jún 27, 2014
Ma reggel postára adtam az ESU EcOS2-t. A szállítást megint a bolt állja. Majd Augusztusban meglátjuk mire jutottak vele, addig szabin leszek. Megyek haza nyaralni.
(#35008) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#35001) Válasz Jún 27, 2014
Miért nem hoztad először haza, hogy itthon Csíkos kipróbálja és megnézze? Utána mehetett volna még mindig a boltba vissza...
(#35012) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#35008) Válasz Jún 27, 2014
Egyrészt a garancia miatt. Odáig jutottunk, hogy szét kéne kapni és még akkor se biztos, hogy lehet vele valamit kezdeni. Amúgy csak egy szkópot lehetne rákötni, amivel okosabbak lennénk, de a problémát az nem oldja meg.
Másrészt, akkor meg csak Augusztusban tudnám elküldeni és csak Szeptemberben jönne vissza. Így meg a portán fog várni mire visszaérek otthonról, Augusztus elején.
(#35013) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#35012) Válasz Jún 27, 2014
Őszintén remélem, hogy végre megoldódik a problémád!
Akkora játékélményt ad ez a rendszer, hogy csak sajnálni lehet, hogy nem tapasztalhatja meg bárki, pusztán az ára miatt.

De ez van, ha hi-tech-ről van szó.
(#35014) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#35000) Válasz Jún 28, 2014
Ez nem egyéni szimpátia kérdése, és igazság szerint az is mindegy, hogy én mit gondolok róla (mármint az elektronikákról). De ez így, ebben a formában igénytelen. Ha egyszer-egyszer egy szervíz ilyenbe belebotlik, az belefér a pakliba. De sorozatban ezt (ezeket) gyártani, és eladni... Kíváncsi lennék, hogy a MERG mit szólna hozzá, mert róluk van koppintva, csak szerintem ezt ők nem így gondolták, hogy
1: ilyen kivitelben,
2: üzletszerűen, szerintem ez utóbbi jogilag is gázos lehet.
(#35015) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#35008) Válasz Jún 28, 2014
Több, ráadásul különböző gyártó dekóderei is szenvednek, vagy le is füstölnek. Ez mindenképpen a vezérlő baja, ennyi egyformán rossz DigiTools, Tran, ESU, Zimo dekóder nincs.
De, ha ki is jön a műhelybe a cucc, akkor is rátesszük a kimenetét szkópra, és dinamikus terheléssel megmérjük, mit tudunk csinálni vele? Cseréljük ki a komplett végfokozatot egy méregdrága, és garis cuccban? Vagy szégyen szemre (mármint az ESU szégyenére) tegyünk az EcOS2 és a sín közé egy jvnd kolléga által gyártott boostert? Ez utóbbi képes kezelni a RailCom-ot, és egycsapásra meg is oldaná a problémát...

Nem tudom, hogy mi van az ESU-ban sínvégfokozatnak beszerelve, de az a példány nem tisztán Ohm-os terhelésre gerjed, az fix.

(Kiderült egy baki egy másik, alapszintű vezérlővel. A gond a következő: álló helyzetben egy hangdekóderes mozdonynál menetirányt váltunk, mert másik irányba akarunk vele elindulni. Ha dízel a gép, akkor az irányváltásra a bekapcsolt fényeket át is váltja, de bekapcsolt hang eseténben a dízelmotor is felpörög, majd visszaáll alapgázra. Oka: 0 sebességparancs esetén az adott címen a menetirányt átkapcsolva egy nagyon rövid időre egy nem nulla sebességparancs is kimegy. A ShowDCC progi nagyszerűen mutatja is a jelenséget. Mivel a drót nélküli kézi vezérlőn a mentirány váltása külön nyomógombbal történik, így ez szoftver hiba, szervíz körülmények között sajnos javítani nem is lehet.)
(#35017) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35015) Válasz Jún 28, 2014
Csak nem ESU Navigator/Bachmann Dynamis?
Emlékszel a BR84-esemmel hasonlókat művel az ESU...
(#35018) csíkosháTTú válasza dccvillanyos hozzászólására (#34364) Válasz Jún 28, 2014
Közben megnyúztam a beérkezett dekódert, és a Flieschmann gőzöst is. Hibátlanul teszik a dolgukat. 99%, hogy a kollégánál a központ hibás, dinamikus terhelésre valami olyan fals, kvázi gerjedő jeleket tesz a sínre, hogy az meghaladja a dekóderek tűrőképességét. Másra innen a távolból nem tudok gondolni mérés nélkül. (Kérdés, hogy a gyártó mit tesz ez ügyben...)
(#35024) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35014) Válasz Jún 28, 2014
Most éppen a kocsivilágításon töröm a fejem - ha már itt szóba került ez a gyártó.
Nekem van Farkas féle kocsivilágítás dekóderem (váltó csak volt, az átadtam másnak szórakozzon az velük, mozdonydekóderem is volt tőle. Az egész jól vitte a mozdonyt)

Azon kívül, hogy nagyon olcsó volt - lehetett alkudni (kb 2,5 db-ot kaptam egy csíkos-féle áráért), elég sok apróság utólag derült ki. Mivel termékleírás nem volt hozzá (kissé használt cikk érzésem volt)

Picike, ez előny. Mozdonycímre programozható, menetirány szerint világít + 2 funkciókimenet. Ennyi a pozitívum.
Ami utólag derült ki hogy csak digitben működik, analógban nem.
A végkimeneti kapcsoló ic-k (?) kicsit "szivárognak" lekapcsolt állapotban is... Azaz a ledeket egy picit derengve égetik. Ez pont arra elég, hogy a kimenetet ne lehessen puffereleni, mert feltölt egy kondit szépen. Ezt egy diódával tudtam kiküszöbölni, azaz mindjárt beugrik egy alkatrész.

Ezeket az apróságokat (főleg, hogy csak DCC-ben megy), miért nem lehetett odabiggyeszteni a honlapon a leíráshoz, nem tudom.

Így utólag inkább vettem volna 4-5 csíkos-féle, vagy digitools féle világításpanelt, amire olyan ledet forrasztok, amilyent akarok. A többi kocsiba meg megy a sima állandó világítás...
Egyszóval a rendkívül "kedvező ár" néha nagyon megvezeti az embert...
(#35026) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#35024) Válasz Jún 28, 2014
Koppintani (az a Paco féle funkció dekóder) tudni kell. Vagy kellene...
Egy valamit próbálj ki, CV29=6, és mennie kell analógban is, de ehhez még a CV13-at is át kell írni, alapban 3-ra. Ha az F1 funkciónak is mennie kell analógban, akkor CV13=7.

Kicsi. Mhh... Nézted az FD2013-at? Az 18*10*2,5mm.

Kicsit el kezdtem számolni: egy általam gyártott FD2013 az momentán 2.850Ft. Kerekítsünk elegánsan, akkor egy Paco koppintás az legyen 1.400Ft. Ebbe bele kell férnie egy NYÁK lemeznek, a PIC-nek és a programozásának, az összes egyéb elektronikai alkatrésznek, és a gyártás munkaköltségének is. Mivel magát az alapanyagot, amiből ez összeáll, nem adják sehol ingyen, így erősen kételkedem abban, hogy ez minőségi termék. Ugyanis egyszerűen nem jön ki ebből a pénzből, akkor sem, ha a NAV nevű állami intézménynek járó járandóságot ez esetben elegánsan elhanyagoltam.

DE! Mindenki maga dönti el, hogy mit vásárol.
Még valami! Ugye az én világításaim nem univerzális panelek, hanem rá vannak szabva az adott kocsitipusra, sőt, a kocsi osztályára is. Ehhez képest árban nem is annyira vannak elrugaszkodva a földtől... Legalábbis szerintem...
(#35035) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35026) Válasz Jún 28, 2014
Nem megy analógban semmiképp. Ezt ő mondta, ne is kísérletezzek vele mert nincs benn a programjában. (gondolom az elmúlt 3 évben sem foglalkozott ezzel a hiányossággal)

Egy kezdőt az árak, és a tudatlanság nagyon el tudja vinni.
Nem mondom, hogy rossz, csak izé... ne utólag derüljön ki róla sok minden.
(#35068) dani545 hozzászólása Válasz Jún 29, 2014
Üdv mindenkinek!
Sikerült egy Roco 41233-as készletből (kép) hozzájutnom a Lokmaus-hoz, és a BR 294 dekóderéhez. Már pár napja próbálgattam a dekódert egy Fugi Csörgőben, és olvasgattan a digi modellezésről, amikor is eszembe jutott, hogy ezen a dekóderen szerintem nincs lila vezeték. Most megnéztem, és valóban nincs. Két kérdés merült fel: 1. mi lehet a dekóder cikkszáma (már ha van neki)
2. a BR 294 digi kupplungja miről ment?
Előre is köszi, Dani
(#35071) zsolesz74 válasza dani545 hozzászólására (#35068) Válasz Jún 29, 2014
Milyen csatlakozója van a dekódernek?

6 tűs, 8 tűs, PLUX12-16-22?
(#35078) dani545 válasza zsolesz74 hozzászólására (#35071) Válasz Jún 30, 2014
8 tűs
(#35079) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#35068) Válasz Jún 30, 2014
Az egy ESU által a ROCO-nak gyártott dekóder, F2 tartalék funkció (lila vezeték) nélkül, de nem csak a vezeték hiányzik róla. A digi kupplung az F1 funkcióról ment, mindkét oldalon egyszerre, alaposan túlterhelve a dekódert. Mielőtt mélyebben belemész a DCC-be, cseréld le a gyári ROCO trafót egy 18V/3A laptop tápegységre, mielőtt nem kívánt jelenségeket kezdenél tapasztalni.
(#35081) dani545 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35079) Válasz Jún 30, 2014
Köszönöm a választ, és a tanácsot mester!
(#35103) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#35035) Válasz Jún 30, 2014
Idézet:
„...ne is kísérletezzek vele mert nincs benn a programjában. ”

Duma. Ki kéne próbálni, ártani nem használ...
Ha valami elmegy, akkor a CV8-ba 33-t kell beírni és resetelődik a dekóder.
(#35106) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35026) Válasz Jún 30, 2014
Ezt az árképzést én sem értem egyébként és csak hitetlenkedve pislogok, hogy mennyi???????
(#35110) zsolesz74 válasza diginewl hozzászólására (#35035) Válasz Jún 30, 2014
Ha tényleg a PACO funkció dekóder programja van benne, akkor mennie kellene analógban is, mert a programot most csak átfutottam, és ott van benne az azt kezelő rutin!
(#35169) Frankye moderátori válasza gyuro01 hozzászólására (#35165) Válasz Júl 1, 2014
Kedves gyuro01!
Már jeleztem egyszer (kétszer), hogy a kérésednek nem itt van a helye, hanem az "Apróhirdetés" rovatban! A fórum nem helye semmilyen formában az üzletelésnek!
(A hozzászólás eltávolítva.)
(#35228) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 2, 2014
ESU EcOS2 info.

Közben azért gyűlnek itt a tapasztalatok ezzel csiri-csáré cuccal kapcsolatban. (Bocsánat, nem akarom én bántani a használóit, csak ennyi pénzért azért...)
A következő dolgokat tapasztaltam, ami eléggé kellemetlen, és nagyon buta dolgokat tud generálni. Ugye, ha be van kapcsolva a RailCom, akkor a cucc - mint a Marklin mfx, okosabb akar lenni mindenkinél - lekérdezi a dekódert. Csak azt felejti el, hogy van olyan dekóder is, amit nem tud lekérdezni, mert nem tudja a RailCom-ot! Találkoztam, olyan dekóderrel, most is itt van a műhelyben, Umelec gyártmány, hogy most sem tudtam még a CV29-et helyre rángatni benne. Sírva könyörgöm, miért kell átírnia automatikusan a CV29-et, hogy kommunikálni tudjon egy dekóderrel, amiben ez a funkció nincs benne??? Aztán csodálkozunk, hogy a dekóder
A: nem reagál a parancsokra,
B: megindul ugyan előre, de csak úgy lehet megállítani, ha levesszük a sínről a mozdonyt...

A másik idiótizmusa: automatilusan beteszi az új dekódert egy címre, ha már túl sok a mozdony, akkor akkor persze hosszú címre (értsd: CV1=128, vagy felette), aztán egy másik központ esetében meg találjam ki, hogy mennyi az annyi, vagy matekozzam ki, vagy reseteljem a cuccot. Frászt! Értelmes rendszerben a mozdony címét ÉN ADOM MEG, nem a vezérlő magától. A Windows ehhez képest maga a tökély. Hogy Ulm-ban abban az irodában edig soha nem láttak működő terepasztalt, és nem is irányítottak rajta vonatokat, az fix!

Vagyis, ESU filozófia: az EcOS2-t csak ESU Loksound4, vagy LokPilot4 dekóderrel használjuk, minden más hülyülni fog, még a régebbi ESU-k is. Ügyes! Ja! És csak olyan modellvasutas barátaink legyenek, akiknek ugyanilyen vezérlőjük van.
(#35229) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35228) Válasz Júl 2, 2014
Ez nem új dolog, e a "marketing" fogás arra hivatott, hogy mindenki az "én termékemet" vegye meg...
Lapozás       19/64    
Frissek
  2024. Nov, 24. Vas
20:23:52
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés