Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       20/64    
(#35230) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#35229) Válasz Júl 2, 2014
Mhh... egy olyan piacon, aminek a szabványa nyílt...

Nem fogadom el ezt a filozófiát. Ahogyan a Lenz, a CT-Elektronik, az Uhlenbrock, a Zimo, a Kühn, a Digitraxx, a Trainmoduls (hogy a "háztájit" is megemlítsem) meg még sorolhatnám, hogy kik, szintén nem. Én ebbe a sorba tartozom, és nem szeretnék soha a másikban lenni.
(#35231) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35228) Válasz Júl 2, 2014
Idézet:
„Vagyis, ESU filozófia: az EcOS2-t csak ESU Loksound4, vagy LokPilot4 dekóderrel használjuk, minden más hülyülni fog”

Vagy még azzal se megy, mint nálam.

Idézet:
„automatilusan beteszi az új dekódert egy címre”
Beállítható, hogy honnan kezdje, de persze ha eléri a 128, simán hosszú címre vált.
(#35232) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#35231) Válasz Júl 2, 2014
Idézet:
„Beállítható, hogy honnan kezdje, de persze ha eléri a 128, simán hosszú címre vált.”

Ne tegye! Először is azt alapban ÉN MONDOM MEG, hogy egy mozdony milyen címen legyen*. Felajánlhat egyet, de automatikusan ne osszon lapot senkinek! Pláne nem úgy, hogy mi van akkor, ha a dekóder nem kezeli a RailCom-ot!
Persze amerika, az más! Ott a kocsik szférikus jobb tükrébe homokfúvással bele kell írni, hogy "a tükörben látott tárgyak a valóságban közelebb vannak." Idiótáknak lehet, hogy megfelel, de ez itt EURÓPA, könyörgöm. Ennyire egyik kuncsaftom sem hülye, hogy ne tudja megcímezni a saját logikája szerint a mozdonyait. Erre jön egy ilyen... majdnem leírtam mi, és belenyúlkál, aztán csak nézünk, mint a moziban, mert semmi nem fog működni...

*: az "én" itt behelyettesítendő az alkalmazó modellvasutassal.
(#35234) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35232) Válasz Júl 2, 2014
Idézet:
„Ennyire egyik kuncsaftom sem hülye, hogy ne tudja megcímezni a saját logikája szerint a mozdonyait.”

Bocsánat, elragadtaTTam magam. Természetesen egyik ügyfelem sem hülye, aki DCC-ben modellezik, mindegyik képes arra, hogy a saját logikája szerint címezze a gépeit. Van, aki a sorozatszám alapján teszi: 1-es a BR01, 61-es a NoHAB, stb. Van, aki sorban: 1-es az első, 2-es a másodikként beszerzett, és így tovább. Mindenkinek van valami elképzelése, és ezt tudja is. Csak könyörgöm, ne zavarjuk össze őket!

Ilyenkor mindig eszembe jut a németek egyik új A320-asának esete évekkel ez előtt, ami fedélzeti rendszer hibája miatt nem fordult vissza a leszálláshoz Kairo felé, hanem ment be egyenesen a sivatag fölé. A személyzetnek úgy kellett sorba lekapcsolgani a modulokat, és átvenni a kézi vezérlést a gép felett, mint David Bowmann-nak a Discovery felett a 2001 Űrodisszeia-ban...
(#35241) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35232) Válasz Júl 2, 2014
Idézet:
„Felajánlhat egyet”
Emlékeim szerint nekem így volt, amíg működöt, nem kellet elfogadjam az általa javasoltat, csak lehetőséget adott rá.
Tehát csak akkor jött fel ez a RailCom-os mozdonycím beállítós ablak, amikor új mozdonyt érzékelt. Ha egyszer beállítottad, akár neked tetszőre, utána békén maradt.
Idézet:
„mi van akkor, ha a dekóder nem kezeli a RailCom-ot!”
De ezt is csak akkor jelent meg, ha RailCom PLUS képes (tehát a dekóder hirdeti magát, hogy itt "vagyok") és aktivált dekóder került a pályára.
Olyannal nem találkoztam, hogy a CV29-et (ez gyártónkként nem más?) átírta volna magától. A hibajelenségekkel, amiket leírtál, viszont már igen.

Nem védeni akarom az ESU-t, sőt, inkább szidni tudnám, csak próbálom tisztázni a dolgokat.
(#35247) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35230) Válasz Júl 3, 2014
Bocs, ha félreérthető voltam: El én sem fogadom, csak tudom, hogy nem egy gyártó gondolkodik így...
(Mondhatni: nézőpont kérdése, ki van a rácson kívül, és ki belül, de tény, hogy az egyik be van zárva. Tehát attól, hogy valami így van, még egyáltalán nem biztos, hogy jól van így...)
(#35248) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35232) Válasz Júl 3, 2014
Idézet:
„Persze amerika, az más! Ott a kocsik szférikus jobb tükrébe homokfúvással bele kell írni, hogy "a tükörben látott tárgyak a valóságban közelebb vannak." ”
Sőt, én személy szerint láttam egy, a tengeren túlról bekerült autó külső visszapillantó tükrében az említett homokfúvással a feliratot (persze nem magyarul, hanem ékesszóló angol nyelven, csak szegényes angol tudásommal hipp-hopp lefordítottam magamban, miszerint):" A tükörben látott tárgyak Ön mögött vannak!"
(#35249) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35228) Válasz Júl 3, 2014
Ha nem tudod miről szól a Railcom Plus ilyen "meglepetés" fog érni!

Hogy az ECOS2 milyen jó vagy rossz arról beszélhetünk. Másfél éve napi felhasználóként érdekes módon nekem semmi bajom a vezérlővel és a szoftverével sem. Sőt amióta a 4.0-ás program van rajta a PC kommunikáció egy álom. Ettől még nagyon messze van az általad Magyarországon képviselt TRAN!
Ennek ismeretében azért elég vitatható a tárgyilagosságod.

És akkor már ha itt tartunk mi jó, mi nem jó!

Kérlek írd le, hogyan kell egy ROCO mozdonyt+TRAN dekódert rávezetni, hogy bekapcsolt ABC fékezés esetén ne pontosan fordítva csináljon mindent. Azaz a vörös fényű jelzőn áthalad, hátulról pedig megáll!
Ezt hogyan kell orvosolni?
Köszönöm szépen.



(#35250) zsolesz74 válasza Frankye hozzászólására (#35248) Válasz Júl 3, 2014
Én meg Floridában vezettem.

Maradjunk már annyiban, hogy Amerikát nem az átlagos amarikai tette azzá ami!
(#35251) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#35241) Válasz Júl 3, 2014
Köszönöm szépen, hogy te írtad le.
Ennyi. Ismerni kellene nem irigykedni.
(#35252) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#35249) Válasz Júl 3, 2014
Idézet:
„Ha nem tudod miről szól a Railcom Plus ilyen "meglepetés" fog érni!”
Nem engem, a kuncsaftom tép a haját, és jön a szervízbe, hogy nem működik a cucc.

Idézet:
„Ettől még nagyon messze van az általad Magyarországon képviselt TRAN!”
Kezeljük a helyén a dolgokat. Mennyi be is kerül egy Tran kezdő szett? 300Euro, számlával, garanciával a műhelyben. Nagyjából ennyi lenne a Lenz Set100 is, trafóval együtt, ez utóbbi kicsit kevesebbet tud, mint a Tran. Mennyi az EcOS2 ára? Köszönöm, nincs több kérdésem...

Idézet:
„Kérlek írd le, hogyan kell egy ROCO mozdonyt+TRAN dekódert rávezetni, hogy bekapcsolt ABC fékezés esetén ne pontosan fordítva csináljon mindent. Azaz a vörös fényű jelzőn áthalad, hátulról pedig megáll!
Ezt hogyan kell orvosolni?”
Nagyon egyszerűen. Ausztriában bal forgalom van, ergo az ABC aszimmetriát sajnos a fordítva kezeli a DCX sorozat. Fel kell cserélni a piros és a fekete vezetéket. Erre azért Neked illet volna rájönnöd Mondjuk én meg elfelejtettem szólni róla.
(#35257) Frankye moderátori válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35252) Válasz Júl 3, 2014
És ennél ne is menjünk tovább a vitában, ha kérhetem. (Nem - csak - Csíkos úrnak szól!)
(#35260) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#35257) Válasz Júl 3, 2014
(#35290) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35260) Válasz Júl 4, 2014
Köszönöm, Uram!
(#35299) zsolesz74 válasza Frankye hozzászólására (#35257) Válasz Júl 4, 2014
Természetesen Uram!

Csak legyünk korrektek, mindennek van pro és kontra oldala.
Ettől minden termék rendben használható.
(#35301) Frankye válasza zsolesz74 hozzászólására (#35299) Válasz Júl 4, 2014
Ámen.
(#35625) roozsa hozzászólása Válasz Júl 16, 2014
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata az alábbi dekóderről?

Bővebben: Link
(#35629) csíkosháTTú válasza roozsa hozzászólására (#35625) Válasz Júl 17, 2014
Kicsit visszaolvasol: 33985. számú hozzászólás, ebben a topicban. Más okból került elő a dekóder.
(#35634) roozsa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35629) Válasz Júl 17, 2014
Köszi,tehát nem ajánlott kategória.
(#35636) csíkosháTTú válasza roozsa hozzászólására (#35634) Válasz Júl 17, 2014
Pontosabban: ha csak ennyi pénzt szánsz egy mozdonydekóderre, akkor jelenleg nincs altarnatívád. Legfeljebb másodkézből van 3-5.000Ft-ért mozdonydekóder. A Tran DCX52D az 8.000Ft, egy ESU LokPilot4 az 8.500Ft volt legutóbb, a többi tipus még ennél is drágább.
Ha azonban egy tisztességes modellbe kell egy olyan dekóder a modellvasút minimális igényeit kielégítni, akkor kénytelen vagy ennél drágábban vásárolni, és nem ezt a terméket. Önmagában még az is lehet, hogy boldogulni fogsz vele (korábban belinkeltem az angol használatiját, a MERG az eredeti fejlesztője), csak ne legyen mellette egy jobb tipussal felszerelt modell, mert az sokkal szebben fog mozogni.
(#35640) roozsa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35636) Válasz Júl 17, 2014
Az az igazság,hogy építeni akarok dekódert,egyszerűt-olcsót.
Az alábbi linken szereplő dekódert már próba szinten megépítettem.
Bővebben: Link
Ha találnék olcsó kész alternatívát nem vesződnék az építéssel,de úgy látom ami olcsó az nem jobb mint amit építettem.
(#35646) diginewl válasza roozsa hozzászólására (#35640) Válasz Júl 17, 2014
Üdv!

Ugyan nem szakmabeli, csak tapasztalat. Ötlet:
Digitools dekóder 6400Ft-ért a tied. Nagyon sok mindent tud, mint a nagyok, mégis elég picike (nem Tran az igaz)

Szerintem ezt az egy dolgot nem érdemes építeni, minden mást igen, ha értesz hozzá.
(#35647) csíkosháTTú válasza roozsa hozzászólására (#35640) Válasz Júl 17, 2014
Jaaa!
Akkor miért nem építed meg a MERG dekódert magadnak?
Tessék!
(#35648) Frankye moderátori válasza roozsa hozzászólására (#35640) Válasz Júl 17, 2014
Légy szíves, weblink beszúrásához használd az "URL+Név" gombot!
Köszönöm.
(#35658) roozsa válasza Frankye hozzászólására (#35648) Válasz Júl 17, 2014
Okés,van még mit tanulnom.
(#35659) roozsa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35647) Válasz Júl 17, 2014
A MERG dekóder kompatibilis a Roco multimaus vezérlővel?
(#35662) csíkosháTTú válasza roozsa hozzászólására (#35659) Válasz Júl 17, 2014
Persze, minden DCC rendszerű dekóder használható minden DCC rendszerű vezérlővel.

(Mondjuk a ROCO z21-et kivéve az is igaz minden ROCO vezérlőre, hogy a gyári tápegységét/trafóját ki kell dobni a kukába, és venni helyette egy másikat.)
(#35669) roozsa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35662) Válasz Júl 17, 2014
Köszi,akkor ezt a verziót is körbetáncolom.
(#35711) Jó-e hozzászólása Válasz Júl 20, 2014
Sziasztok!

Megépítettem a Nanox s88 -as központot. Jelenleg funkciódekóderek készítését tervezem hozzá.
Foglaltságjelzőt azonban olyat szeretnék építeni melyhez nem szükséges a pálya szakaszolása. Hall szenzoros vagy infrás megoldásra gondoltam. Milyen áramkör megépítését javasoljátok?
(#35712) etwg válasza Jó-e hozzászólására (#35711) Válasz Júl 20, 2014
Érdekes ez a hozzáállás - nem vagy egyedül ezzel. .
A nagy mintakép is ezt forszirozza már vagy 50 éve, de a mai napig nem sikerült 100%-ra kidolgozni. ( lásd a bajokat a hasonlo szenzorokat használo berendezéseket).

Szoval minden berendezés ami külsö szenzorokat használ több nagyságrenddel kisebb megbizhatoságu mint a felvágott sin. Ezen érdemes lenne elgondolkodni.
A modellben talán a modulált fotoszenzor az egyetlen megbizhato ( és a jármüvek modifikácioját nem igénylö) eljárás, ami megbizhatoságban felér a sináramkörökhöz, de sokkal nehezebb megépiteni és elrejteni a terepasztalon.
(#35713) diginewl válasza Jó-e hozzászólására (#35711) Válasz Júl 20, 2014
Idézet:
„Megépítettem a Nanox s88 -as központot. Jelenleg funkciódekóderek készítését tervezem hozzá. ”

Ejha! Hihetetlen mennyien értenek ehhez a DCC-hez! Gratulálok!!!
((Bár én is ilyen okos és ügyes lennék, hogy funkciódekódereket, és központot építsek... (akkor itt sem kérdeznék sokszor butaságokat)))

Érzékelés: Józan ésszel gondold végig, mit szeretnél!
Mihez kell az érzékelés? Milyen segédjei lesznek, milyen program fog irányítani?
Jelenleg a foglaltságérzékelés a legegyszerűbb dolog a vasútmodellben, amíg a síntápból megy a mozdony, és nem dízelolajjal, vagy szénnel, vagy bármi mással.
Az összes többi leginkább csak pontos hely érzékeléshez jó.

A pálya amúgy is szakaszokból áll. Nem egy szál flexibilis sínből építed meg az egészet remélem Ha a sínszálak közé egy hangyányi rést teszel, máris megvan a szakaszolás, és csak az egyik szálon kell.

Idézet:
„ infrás megoldásra gondoltam.”
Ez nagyon jó, ha pontos megállítás kell valahol egy szakaszon belül (saját tapasztalat). Bárhogyan is csinálod látszani fog, a foglaltságérzékelő pedig NEM Valamint sokkal-sokkal bonyolultabb egy infrakaput telepíteni a sínre/mellé/alá, mint egy szakaszt külön megtáplálni egy szem vezetékkel.
(#35714) zsolesz74 válasza Jó-e hozzászólására (#35711) Válasz Júl 20, 2014
Szia!
Gratulálok! Ugye, hogy az elérhető dokumentációból nem ördöngösség megcsinálni?

Amennyiben a dinamikus foglaltság érzékelőben gondolkodsz, akkor jó tudni, hogy a mágneses rendszerekhez külön fel kell ragasztani legalább egy mágnest minden mozdonyra.
Ezt az infrakapuknál meg tudod spórolni.
Ha ezekkel akarsz statikus foglaltság jelzést, akkor egy kiegészítő RS tároló áramkör is kell.
Ezeket tudod megspórolni a sínre kötött rendszerekkel.
(#35736) proba válasza Jó-e hozzászólására (#35711) Válasz Júl 21, 2014
Egy kamerát a terepasztal fölé.Annak a képe tükrözi a pontos foglaltságot...
(#35758) piltdownman válasza Jó-e hozzászólására (#35711) Válasz Júl 21, 2014
Idézet:
„Hall szenzoros vagy infrás megoldásra gondoltam. Milyen áramkör megépítését javasoljátok?”
Kizárólag elektromos szempontból.
A Hall-ost könnyebb megcsinálni, főleg ha raksz alá fluxus gyűjtőnek egy D3x10-es csavart,de sajna kellenek a mágnesek.
Az infrásnál az alábbi problémák vannak. A mozdony mondjuk, menjen 1cm/sec sebességgel.
Az egyszerű (DC –s) infra érzékelő detektálja a szikrákat , rakj egy zsebrádiót a sínek mellé.
Közel sincs a mozdony, de bejelez.
Az amplitúdó modulált jelek feldolgozás is csak látszólag egyszerű. TV-s infravevők AGC-je fel sem áll és elment a szerelvény.0-tipusú szorzódetektor elven lehet jóra megcsinálni.
(#35767) zsolesz74 válasza piltdownman hozzászólására (#35758) Válasz Júl 21, 2014
Ezeket a szikrázásos bezavarokat nem lehet egy Schmitt-triggeres rendszerrel megoldani?
(#35768) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#35767) Válasz Júl 21, 2014
Azokkal nem igen tudsz mit kezdeni. A Schmitt trigger még érzékenyebb - általában minden ami az élre érzékeny ( pl. CLK bemenetek). A zavarszürést 5 V-s logika esetén jobbára csak a proci bemenet kezelésével lehet megoldani ( én pl. 6-8 azonos állapotra kapcsolom a kodot. Azaz egymás után 6-8x kell ugyanazon szintnek lenni a bemeneten.
Eddig valamennyi megoldásom, ami direkt élre kapcsolt, csödbe ment a modellvasuton. A 15V -s CMOS-nál ilyen gondom nem volt.
Közben sikerült nagy kerülövel az 5V-s logikában is javulást elérni, külön bemeneti áramkörök kellettek, de továbbra is érzékeny még 1 kOhmos bemenet esetén is a szikrázásra ( pedig az a fokozat már semilyen kapcsolatban nincs a modellvasuttal.).
(#35773) csíkosháTTú válasza Jó-e hozzászólására (#35711) Válasz Júl 21, 2014
Idézet:
„Foglaltságjelzőt azonban olyat szeretnék építeni melyhez nem szükséges a pálya szakaszolása. Hall szenzoros vagy infrás megoldásra gondoltam. Milyen áramkör megépítését javasoljátok? ”

Őszintén szólva nem tudom, hogy miért irtóznak sokan a vágányrendszer szakaszolásától? Ennél egyszerűbb, stabilabb megodás nem nagyon van, mert vagy szigetelő papucs, vagy egyszerűen nem teszel be semmilyen összekötó papucsot a sínszálak közé, és kész is. Jó, tudom, kell hozzá egy elektronika, ami az áramfelvételt figyeli, meg a kocsikat is áramvezetővé kell tenni, stb. Csak ez jóval kisebb gond, mint az összes altarnatívával járó macerák.
Valamilyen visszajelentő protokoll mindenképpen kell a foglaltságjelzés, meg a DCC központ közé: Neked nanoX van, vagyis egy s88 ergo, ezt nem ússzuk meg. Lásssuk, mi kell az s88 "billegtetéséhez"!

1: mágneses érzékelés. Akár Hall elem, akár reed cső, össze kell egy neodymium mágnessel ragasztózni (szerintem gányolni) a modell alját. Szép feladat, de pl. a kocsik figyelése ezzel sem mogoldott, és kettő reed cső kell egy szakaszra, egy be, egy ki. Hosszú távon be fog lépni a reed csövek hátránya, hogy összetapadak, és demagnetizálni kellene őket. Élethűen elrejteni is nehéz ezeket a talpfák között. A Hall elemes megoldáshoz meg bonyolultabb elektronika kell, mint az áramfigyeléshez. Vagyis ezek egyáltalán nem egyszerűbb megoldások, mint a szakaszolás.

2: optikai érzékelés. Ennek slogan mester a nagy tudora, mert ő csinált már üzembiztos ilyen vezérlést, és egy egyszerűbbet jvnd kolléga is. Majd mesélnek, hogy egyszerűbb-e megcsinálani odahaza egy-egy ilyen cuccot, mint a szakaszolást? Ugyanis egyáltalán nem. Lehet ragozni, meg hipotézisekre hagyatkozni, egy egyszerűnek látszó infrakapus elektronika összezavarására bőven elegendő egy fénycső a terepasztal felett, vagy a megfelelő szögben besütő nap. És még ezek az "egyszerű" elektronikák is jóval bonyolultabbak, mint a Lenz LB101 áramfigyelő, pedig az sem csupán 4db dióda. Arról ne is beszéljünk, egy-egy ilyen optikai érzékelő élethű elhelyezése mennyi munkával jár.

Lehet választani, és tetszés szerint bonyolítani a dolgot.

Ennél már csak az a cifrább, ami az egyik gödöllői kiállításon mutattak be, az gyakorlatilag a GPS rendszer lekicsinyítése egy terepasztalnyira. Ahhoz valóban nem kell szakaszolni a síneket, csak "több kiló" egyáltalán nem egyszerű kis elektronikai kütyü súlyozza le a berendezést.
(#35777) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35773) Válasz Júl 21, 2014
Nagyon régen, amikor a TTL áramkörökröl éppen kidobták az utolso pelenkát, s a Cocom listába is sikerült éket verni, germánium tranzisztorokkal épitettünk egy neoncsö meghajtot, ami ha jol emlékszem 2 kHz-l villogott ( azaz nem láthato). Ezzel a jellel láttuk el a sinek közé helyezett fotoellenállásokat amikböl természetesen csak a 2 kHz-s jeleket olvastuk ki ( szürö). Ez a rendszer aránylag jol müködött - csak az alagutakba is kellett fénycsö. Ez nem volt gond mert alulról nyitottak és a hegyek belülröl alufoliával voltak bélelve.Több mint 100 ilyen fotoellenállás volt a pályán. Az egésznek a legnagyobb baja volt a pontszerü müködés és a számlálok teljes hiánya ( tul bonyolult volt diszkrét elemekböl.....).
(#35782) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35773) Válasz Júl 21, 2014
Idézet:
„A Hall elemes megoldáshoz meg bonyolultabb elektronika kell, mint az áramfigyeléshez.”

Ennél egyszerűbb? Aligha!


tle4905_adap...jpg
 
(#35845) roozsa hozzászólása Válasz Júl 22, 2014
Foglaltságjelző lehetőségeket én is átgondoltam,reed cső,tárgyreflexiós,stb. Vagon és mozdony alján mágnes,de úgy áll meg a szerelvény,hogy két mágnes közé esik az érzékelő? Tárgyreflexiós érzékelő nem látja a csatlót? Szigetelő papucs,4db dióda opto csatoló szinte nulla tévedés. Szerintem. De ki-ki szájíze szerint.
(#35846) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#35782) Válasz Júl 22, 2014
Az ominózus sima 4 diódás s88 detektor, miről kitárgyaltuk már, hogy mennyit is ér valójában. De egyszerűbb, ha már ez a fő szempont, mert csak egy kell belőle, míg a Hall érzékelőből ugyanaz, mint a reed csőből: egy a szakasz bejáratán, egy a kijáratán...

(#35848) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35846) Válasz Júl 22, 2014
Így van, az kuka!
Ez viszont nem statikus, hanem dinamikus foglaltságjelző.

Idézet:
„A Hall elemes megoldáshoz meg bonyolultabb elektronika kell, mint az áramfigyeléshez.”

Erre írtam...
(#35849) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#35848) Válasz Júl 23, 2014
Ja!
Eléggé dinamikusan dolgozni kell vele , mire bekötöd mind a kettőt, és ráadásul még össze is hozod az s88 bemenetével, ami ugye vagy logikai 0, vagy logikai 1. Mert ugye billenés csak akkor van, ha a mozdony áthalad a Hall elem felett, utána visszaáll alapra. Vagy a Hall elem a teljes vágány alatt van??? Az eléggé szép hosszú is lehet ám... Ha meg nem, akkor kell valami, ami a bemenet billenését tartóssá teszi, amíg a kimenet vissza nem billenti. Ez így már messze bonyolultabb, mint akár a Lenz LB101, meg két szigetelő sínpapucs...

Ehhh... De mindenki úgy bonyolít, ahogy akar, és csinálja a felesleges problémákat magának, mert lusta valamit megtanulni, pl. a szakaszolást.
(#35873) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35849) Válasz Júl 23, 2014
Igen, így igaz.
Ezért is írtam, hogy a statikus jelzéshez már kiegészítő tároló egység kell.
Erről szól egy komoly cikk itt az oldalon Miklós tollából!
(#35875) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#35873) Válasz Júl 23, 2014
És már oda is az egyszerűség!

Sokkal jobb megoldás két szigetelő sínpapucs, meg egy áramfigyelő foglaltságérzékelő.
(#35882) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35875) Válasz Júl 23, 2014
Nem véletlenül van nálam is úgy megépítve. Igaz a sima diódás móka nálam nem jött be, de ezt már megbeszéltük többször.

Akit a téma érdekel javaslom még egyszer Antal Miklós cikkét:
Bővebben: Link
(#35889) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#35882) Válasz Júl 23, 2014
Söt érdemes lenne sokkal többet is olvasni erröl a témárol mert elég sok lényeges dolog maradt ki abbol a cikkböl. A legnagyobb hiányosságok egyike az elkapkodott logikai szint ugrás ( mindjárt 5V-s szinteket akar) holott rengeteg dolog tisztázatlan maradt.
Azt hiszem egyszer már összefoglaltam a lényeges kérdéseket - amire ez a cikk megint magasrol fittyet hány....

(#35892) piltdownman válasza zsolesz74 hozzászólására (#35767) Válasz Júl 23, 2014
Idézet:
„Ezeket a szikrázásos bezavarokat nem lehet egy Schmitt-triggeres rendszerrel megoldani?”
Mindenkép segít, mert agyon lehet integrálni a jelet, de pont ezért vannak pl. uC-k egyes lábai úgy kialakítva, hogy bemenetre állítva egyidejűleg ttl és élvezérelt funkció esetén Schmitt trig. szintűek.
Pl. a f675 /GP2 5V-on:
TTL szint lo/hi : max0.8 – min.2V margin:1.2V.................. normál bemenetként
Schmitt lo/hi : max 2 - min.4V hiszterézis:4V............... ext int vagy tmr0 funkciónál.
Ebből a szempontból az ATMEGA8 gyengébb a maga 0.25V-os hiszterézisével.
Persze kell az sw-s támogatás és lehet, hogy ez sem segít.

A TTL azért volt életveszélyes, mert ha egy kimeneten az átmenet nem volt elég gyors pl. 100ns alatt, a következő fokozat a margin alatt be tudott gerjedni és/vagy érzékeny volt a zajra és egy számláló,shiftreg.,stb. lépett is.
A cmosnak más a bemenő strukturája, nem csak a magasabb szintek miatt zajvédettebb,
már a 74HCT is jobb.

(#35895) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#35882) Válasz Júl 24, 2014
ÁtfutoTTam a cikken... Háttt, szóval:

1: A modellvasúti környezetben egy Schmitt-triggernek semmi keresnivalója egy optokapu tranzisztorának kimenetén, pláne nem 5V-os tápfeszültséggel.
2: A Graetz-hídas áramérzékelésről azt hiszem pont Te írtad, hogy Nálad nem vált be, vagy tévednék?
3: A legnagyobb bajom az, hogy hiába képes valaki megépíteni az áramköröket, azok sajnos nem azok a stabil kapcsolások, amiket nagy biztonsággal utángyártani lehet odahaza a "konyha asztalon". Egyszer sikerülhet, de igazából tízszer vagy ötvenszer is kellene. És nem csak nekem, meg Neked, hanem egy lelkes amatőrnek is! (Borzasztóan nehéz műfaj ám az ismeretterjesztés. Írtam cikkeket eleget, tudom.) Ráadásul egy terepasztal mindenféle zavarokkal terhelt áramköreiben ezek a logikai vezérlések nem nagyon működnek, mert rendkívül érzékenyek a zavarokra. Így semmi nem garantálja majd a zavarmentes üzemet. Egy próbapályán lehet, hogy menni fog, de mi lesz akkor, ha egyszerre akár 3-4 mozdony is terheli az egészet? Pláne analóg uzemben, ahol fix, hogy van egy-két kapcsolósín is, ami meg direktben rángatja a 16VAC-t egy PIKO FZ1 kimenetéről.
És elérkeztünk oda, ahol elindultunk: ez ugye egy DCC topic. Analógban a foglaltság jelzését egy sima bistabil relével, meg két kapcsoló sínnel simán meg lehet csinálni, és - bocsánat, de - lesz_rom a zavarokat, mert egy relét megbolondítani azért ennél több kell.

Ugye az volt a kiindulás, hogy egyik topictársunk lusta szakaszolni. Nosza, olvassa át ezt a cikket (ami OFF, mert analógról szól), és kezdje el a nyakába venni az innen eredeztethető problémákat. Talán jövőre el is jut odáig, hogy 10-ből 6-szor hibátlanul is fog menni a rendszer, amit összerakott. Csak közben megőszül, kitépi a maradéák haját, és mindenkivel haragban lesz, aki 5m-nél közelebb megy hozzá a sok próbaüzem közben.

etwg nem írta le, mert nagy diplomata, majd én megteszem: szerintem a cikk írója nem nagyon készített automata vezérlést igazán nagy terepasztalokhoz, vagy, ha igen, abban nem voltak elektronikus elemek, "csak" relék. Az a cikk arra jó, hogy el-elgondolkodjon az ember az elektronika szépségein, egy zavarmentes környezetben. Na ez utóbbi nem a modellvasút... Sem analógban, sem DCC-ben.
(#35898) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35895) Válasz Júl 24, 2014
Bővebben: Schmitt tróger
Oh szent borzadály, az R5/C1 a Schmitt trigger után van!
Lapozás       20/64    
Frissek
  2024. Nov, 24. Vas
22:57:58
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés