|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#35208) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35197)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Nagyon jól megcsinálta a kulisszát, eléje meg a diorámát ..... |
(#35209) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#35207)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Akkor nézd meg jobban! |
(#35210) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#35207)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Nézd meg a nyilakkal jelölt edge-eket! Látszik a körülvágás.
Ahogy a leírásban is írja, a háttérkép kis blörözéssel és karton effekttel vált plasztikusabbá.
De mondom, jó a hatás, csak az avatott szem látja a trükköt.
Anno csináltam hasonlót én is. Az áramszedők körbevágása félestés elfoglaltság. |
|
(#35211) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#35210)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Csak nem photoshop, hanem sima tapéta a háttérben. Azt javitotta fel blurrel stb. és ragasztotta a háttérre. |
(#35212) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#35211)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Most ezen kár vitatkoznod. Nézd meg az eredeti képen a jobb oldali teherkocsi forgóvázat! Azt nem is jeleztem nyíllal, de ott minden részletében látszik a "lukasztás".
A srác Leica D-Lux3-assal fotózott, ami arra enged következtetni, hogy hamarabb nyúl a PS-hoz, mint a kasírozáshoz.
De mindegy. |
(#35213) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#35212)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Nem vitatkozom, de láttam a terepasztalt ( diorámát) több képen és több szögböl.
Ez volt az eredeti felvétel:
Kép |
(#35215) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#35213)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Igen, ez megmagyarázza. |
(#35220) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#35191)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2014 |
|
Akkor holnap reggel account ellenőrzés!
Köszi szépen! |
(#35227) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 2, 2014 |
|
Üdv mára Mindenkinek!
Egy kis nyári olvasnivaló a Kühn-féle, Roco-dizájnos BR103-asról: BR103 233
Az egyetlen közlekedési vörös tojásfejű. |
|
(#35233) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#35213)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2014 |
|
Szerintem az eljárástól függetlenül jó lett és ötletes!
Az ötlet mindenképpen jó, hogy így kreáljak hátteret! |
(#35255) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Először nagy kunsztnak tünt
Itt van nekem egy összetört Canon digi fényképezőgépem.
Memóriája jó, LCD kijelzője 28 x 38 mm, aksija tökéletes.
Gyönyörűen süt ma a nap ...
Ha értenék hozzá, már holnap itt mutogatnék nektek egy hasonló MÁV Flirt v. Desiro motorvonatot ...... |
(#35259) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35255)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
A következö lépés amugy is a virtuális vasut lesz, amikor valamelyik vonatos videojátékot vetitik ki 3D alakban a hobbiszoba közepére. Mindenki abban fog gyönyörködni, hogy milyen élethüek a vonatok, és még csak le sem eshetnek az asztalról a csak a macskák lesznek bajban amikor nekifognak némi mozgo vonatot üldözni........
A fö elönye a kapcsolo lesz (egy kapcsolás és eltünik minden...... )
|
(#35262) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#35259)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Ja, mint a holofedélzet a Startrek-ben... |
(#35264) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35259)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
.... maradok továbbra is PVM trafót/potmétert vígan tekerő,
analóg vonatot vezető vasútmodell-masiniszta.... |
(#35265) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35262)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Vagy mint a modern TV studiok többsége. Ott sincs már semmi diszlet (amit látsz csak computer grafika), csak a bemondo esik hasra, ha neki akar támaszkodni az elötte levö asztalnak....... |
(#35266) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35265)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Már a bemondó is digitális-robot .... |
(#35270) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#35255)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Nagy kunszt? Elég gáz, ahogy a néni szublimál az ajtófélfánál...
Aztán az ajtók is előtűnnek a semmiből... |
(#35271) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#35270)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Azt látod, hogy hogyan nyílik az ajtó?
|
(#35272) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#35270)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Orosz metrókocsiknál is a semmiből jönnek elő az ajtók ..... |
(#35273) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#35272)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2014 |
|
Az oroszmetrón igen, de a LINT 41-esen nem!
Videó! |
(#35289) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Khm... Ez még mindig a TT klubtopic? |
(#35291) etwg válasza Frankye hozzászólására (#35289)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Ha jobban beállitják a zoomot még az is lehet..... |
(#35294) Frankye válasza etwg hozzászólására (#35291)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
1:0 oda. |
(#35306) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Épített már valaki a terepasztalára olajkút himbát?
Erősen gondolkodom egy ilyen látványelemben, ugyanis kinéztem az auhagen 12264-es "kis kőolajtáoló" épületét (ezt)amit az egyik csonka mellé raknék és gondoltam mutatós lenne ha egy himba is lenne az asztalon ahol "folyik a termelés"
Nyersolaj szállító régi máv-os tartályvagonjaim úgyis vannak...
Szóval ilyesmire gondoltam. (persze picit egyszerűsítve)
Csinált már valaki hasonlót? |
(#35307) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#35306)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Ilyet épithetsz szinte bárhová, kivéve a nagy hegyes vidékeket (ott nincs olaj....).
Ráadásul mifelénk elég szporadikus az elöfordulásuk, igy bárhol állhat (nemúgy, mint a nagy olajmezökön, ahol az ilyen kutak tucatjai vannak a láthatáron).
|
(#35308) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#35307)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Én Egerbe menet láttam egyet az út mellett - onnan az ötlet. Ráadásul az viszonylag helyes területen állt.
Azt nem tudom, hogy onnan hogyan szállítják el az olajat, van mellette egy kis tartály és pl teherautóval vihetnék a vasútnál lévő tartályhoz a berakodásra, vagy csővezeték...?
Szóval akkor nem kell az állomáshoz tenni hanem a lankák közé egy laposabb részre? |
(#35309) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#35308)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Általában soha nincs ilyesmi az állomáson, hiszen többnyire csövezetékbe pumpálja az olajat. |
(#35310) Frankye válasza etwg hozzászólására (#35309)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Zalában sok helyütt vannak ilyen kőolaj-kitermelő berendezések, ott is dombvidéken. Amennyire meg tudtam figyelni egy központi telepre pumpálják az olajat, és ott gyűlik össze, ott rakják vasúti kocsiba, ha nem helyben dolgozzák fel. (Bázakerettyén van ilyen feldolgozó üzem, a környékből oda megy a nyersolaj. Bázakerettyén keskeny nyomközű vasútnak van állomása, a 305-ös vonal, Lenti - Csömödér - Kistolmács vasútvonalnak.) |
(#35316) etwg válasza Frankye hozzászólására (#35310)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Igy van, de a kisvasuton nem igen láttam tartálykocsit - attól persze még lehet.....
Zalai kisvasut |
|
(#35317) sunocske válasza etwg hozzászólására (#35316)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Csömödéren csak fát szállítanak a kisvasúton, meg embert... |
(#35318) etwg válasza sunocske hozzászólására (#35317)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Én is igy tudtam......., de lehet, hogy valamikor olajat is cipeltek, hiszen részben az olajnak köszönheti a létét.
|
(#35324) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#35317)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Nem állítom az ellenkezőjét, mert még soha nem láttam ott vonatot közlekedni... (Igaz, annyira azért nem járok arra sűrűn - sajnos.) |
(#35330) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Egy újabb olvasnivaló, most a Ludmillákról: Bővebben: Link
Együtt fotózva a három stáció.
|
|
(#35338) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Kedves Mérettársak,
Van már vagy két hónapja a szervizasztalomon egy javítandó BR56, vagy 86-os alváz, ami már jó régen elkészült. Sajnos amikor megkaptam, nem írtam rá, hogy kié, de egy könnyen beazonosítható végbélkenőcsös dobozban kaptam. Nagyon sok ilyen van javítás alatt, ezért teszem fel a kérdést.
Kérem, aki a páciensre ismer, jelezze nekem mail-ben, vagy telefonon, hogy ő lenne a boldog tulaj!
Hálás köszönetem! |
(#35339) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#35330)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Iszom szavaidat MesTTer!
Ottónak hála be is szereztem belőle már egy db-ot. Az általad leírtak stimmelnek 100%-ban.Szinte azonnal kedvenc lett! Gyönyörű modell! Aki még gondolkodik a beszerzésen, azt ajánlom ne késlekedjen! Nem fog csalódni!
Üdv:Miki |
(#35343) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2014 |
|
Hózi! |
|
(#35347) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2014 |
|
Kinek van kedve feljavitani, kiegésziteni az alábbi pályatervet? A keret meg a keskenynyomközü (barna) vasut adott, minden más még változtathato. A lila négyzetek a lábak, amik alulrol kb. 15 cm nyulnak az asztalba. A magasság max. 40 cm lehet.
Sok aproság nyitott, mert azok majd az épités folyamán lesznek helyre igazitva. A pálya 2 végén egy egy helix van - jelenleg 2 szintes, ami kb. 13 cm szintkülönbséget ad.
Jó ötletelést. |
|
(#35348) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#35338)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2014 |
|
Az ENYÉM!
Csak mivel abban egyeztünk meg, hogy ráér, neked meg sűrű a programod, majd szólsz mikor elkészült... |
(#35349) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#35347)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2014 |
|
Én egyet változtatnék rajta: a látható nyílt vonali részeken megnövelném az ívsugarat. Lehetőség van rá, szerintem 300mm helyett a 396-ra is (Nem beszélve arról, hogy a modern Tillig járművek egyre inkább 310mm legkisebb ívsugárra készülnek.) |
(#35350) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35349)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2014 |
|
310-nél nem lesz kisebb iv a lehetöség szerint sehol. |
(#35351) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#35350)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2014 |
|
OK, csak 300-at írtál a tervre...
DE!
Ettől függetlenül a jobb oldali részen - a bányavasúttal ellentétes oldalon - van jó sok látható nyíltvonali rész, és az alapterület szerintem megengedné 396-os ívet is. |
(#35352) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35351)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2014 |
|
Sajnos nem nagyon - az asztal szélessége mindössz 74 cm.
|
(#35353) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#35348)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2014 |
|
Szuper, köszi!
Jöhetsz érte bármikor. Csörgess, ha jönnél!
G. |
(#35389) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2014 |
|
Sziasztok!
Már jó régen nem írtam semmit, de itt a nyár, meg a meleg, bemenekültem a ház hűvösébe, és gyorsan összerántottam egy cikket videóval.
Témája továbbra is a digitális vezérlés, jelen írásban a Rocrail szenzor beállításaiba kalauzollak el benneteket.
Bővebben: www.fűtőház.hu
|
|
(#35402) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2014 |
|
|
(#35403) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35402)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2014 |
|
Én meg már azt hittem, hogy szabira mentél ( mert olyan csönd van itt), de te a marslakokkal társalogsz...
|
(#35404) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35403)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2014 |
|
Bi-bi ..... |
(#35409) strapal hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2014 |
|
Ha valaki dobozújnak minősülő MÁV-os Halbertstadti kocsira, Hálókocsira vagy Intercity étkezőkocsira vágyna, ajánlom figyelmébe az apróhirdetést. Ugyanitt remek állapotú Tillig DR Reko poggyász/személykocsi is található. |
(#35412) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2014 |
|
Sziasztok!
Tettem föl pár dolgot az Apróba. A fénykép minőségért előre is elnézéseteket kérem.
Apró
Robi |
(#35413) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2014 |
|
Sziasztok!
Tettem fel pár képet a fotótárba pár MÁV-os kocsim festés közbeni állapotáról.
Bajban vagyok, mert TT-s, azaz ide illik.
Festés: azaz a festékes topikba.
Jármű átalakítás: mert Res 54-es kocsi cseh építő készlet átalakításából készült.
Na de mégis inkább ide írok pár szót mert a TT az TT
A Res kocsi alapja cseh építőkészletből származik (egy januári közös beszerzés eredménye, itthon nem lehet kapni).
Akinek volt már a kezében ilyen lézervágott papírból készült bausatz készlet, az tudja mire vállalkozik... Bár egyszerűnek tűnik, de mégis nagy gyakorlatot, és odafigyelést igényel az összeállítás. Nem lehet pikk-pakk összedobni, mert a végén csúnya meglepetés érhet, amikor a csilli-villi dolgok ragasztása következik.
Apropó ragasztás: a készlet alapja... hát nem is tudom milyen papír. Biztos valaki megtudja mondani a szakmai elnevezését, én ilyen viaszos kemény rajzlapra tippelek... 1,5; 1 és 0,5 mm vastag alkatrész A5 és A6-os lapocskákat tartalmaz a készlet. Az 1 mm-es kb. rajzlap, a 0,5 mm-es sima írólap keménységű. Ragasztására a sima modellragasztó szerintem csak korlátozottan alkalmas, a Technokol pedig csak taknyosodik rajta... Legjobb a S....r-ban kapható olcsó, de érdekes módon a modellezéshez remek pillanat ragasztó. Mind a kétfélét ajánlom, (a zöldes sima folyós, míg a kék (elég drága) géles állapotú). Ezért kell lehetőleg nagy pontossággal kezelni az illesztéseket. Érdekes módon, ha valami mégse stimmel, akkor teljes száradás (kb. 12 óra) elteltével szikével óvatosan szét lehet pattintani az alkatrészeket.
A lézervágásból adódóan az alkatrészek fonák oldalán minimális kis sorja (vagy inkább gyűrődés) keletkezik. Ezeket vagy otthagyjuk és kicsit zavaró lesz a festésnél, vagy eltüntetjük, de akkor semmiképpen ne szikével, hanem a lehető legfinomabb csiszoló papírral tüntessük el. Azért kell a finom szemcsés papír, mert az alapozásnál csúnya meglepetés érhet mikor is kiszőrösödik a papír! (Lásd a képeken.)
A forgóvázat összeszerelés után kicseréltem Tillig gyári cuccra, nem azért, mert nem felelt meg, hanem azért, mert kissé vaskosnak találtam. Elég legyen annyi, hogy 1 db forgóvázat 14 alkatrészből kell összeépíteni + a 4 db PeHo persely, és a csavar meg az anya... Ennek ellenére a kinézete és szilárdsága meglepően jónak tűnik, köszönhetően a jó tervezésnek, és a precíz megmunkálásnak.
Ha közelkapcsolós kinematikát álmodtunk meg a modellhez, akkor kis átalakítás szükséges. Tényleg kicsi, mert a helye ki van alakítva az alvázon. Csak a forgóvázon kell a megfelelő részt kivágni. A PeHo mágneses kinematikája pont jól illeszkedik.
Még egy fontos dolog! Az építési útmutató sorrendjéből (nincs számozás, csak sötétebb színre van satírozva az épp aktuális alkatrész). vegyük ki a csilli-villi elemeket, mert ezek általában a legvékonyabb papírból készülnek, és rendkívüli módon sérülékenyek! Lehetőleg közvetlen festés előtt szereljük készre a modellt! Ha nem csak egy ember nyúlkál hozzá a kész vagonhoz, akkor a lehető legkevesebb plusz kiegészítő elemet szereljünk fel, mert nem mindenki tudja (pl.modulozásnál), hol kell a legoptimálisabb módom megfogni. Bár növeli a kész modell árát, de ajánlom, hogy a fékkereket, rakoncákat fellépőket, komphorgokat, stb. Tillig gyári, ill. Digizeltral os maratott alkatrészekre cseréljük. Nem azért, mert a készletben lévők nem jók, sőt ellenkezőleg, szép és filigrán kialakításúak, de sajnos csak papírból vannak.
Összegzés:
Amíg az íróasztalomon ide-oda rakosgattam a kittet, megjelent a Tillig magyar Res kocsija, elég baráti áron.
Ennél az alapkészlet is drágább + postaköltség. Plusz emeli az árat a két forgóváz (1500 Ft), a felhasznált fémmaratások, a kinematika, valamint a matrica és a festék ára.
((Matrica: bár a fullos készlet lett rendelve, de ez érdekes módon nem tartalmazza a matricát, csak a fémkerekeket, PeHo perselyeket, és a régi rugós kinematikát.), de MÁV-os matricát szeretnék.)
A kittet azoknak ajánlom, akik szeretnének az asztalukon más, a gyári Res kocsitól eltérő (itt kint van a hosszanti gerenda, a Tillignél a középhez közelebb, beljebb van, ezért a Res 54 elnevezés) kocsikat is futtatni, ill. vitrinmodellként gyönyörködni az igazán szép és pontos modellben.
Ha pontozni kellene, akkor 5-ből 5 pontot adnék a kittnek.
Ajánlom! |
|
|
|
2024. Nov, 24. Vas 21:57:25 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|