Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » A budapesti metró
A budapesti metró
Témaindító: SzervízMacska, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:

Lapozás       6/8    
(#3490) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3488) Válasz Nov 21, 2010
Ha nem gond, drága Druszám, én felelek Tomi barátom helyett.
- Nyitsz egy "Válasz" (vagy új kérdés) író ablakot
- A mosolygók alat van egy "Fájlmelléklet (max. 5MB): Felirat, a mellett egy beviteli mező, a mellett egy gomb, rajta a "Browse..." felirat
- A gombra kattintasz
- Megkeresed a gépeden a csatolni kívánt képet (nem lehet nagyobb 5 MB-nál, és csak jpg, gif, tif kiterjesztésű lehet a kép, illetve zip a többi, pl. program)
- Megírod a szöveges részt
- Rákattintasz az "Elküld" gombra

Ha mindent jól csináltál, a hozzászólásod alatt ott a kép.
Ennyi az egész.
(#3497) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#3490) Válasz Nov 21, 2010
Talán ez segít:

1.jpg

2.jpg

4.jpg
 
(#3498) Csukló hozzászólása Válasz Nov 21, 2010
Egy kis kedv csináló:

2010-11-21_1...jpg
 
(#3499) Metrós válasza Csukló hozzászólására (#3497) Válasz Nov 21, 2010
Ígértem egy mai vezérpult képét:


PIC_1142.JPG
 
(#3500) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3499) Válasz Nov 21, 2010
Ezt és még sok más képet csináltunk a tegnapi üzemlátogatáson,ha valakit érdekel,küldhetek1-2-őt
Pl:


PIC_1136.JPG
 
(#3501) cs.csaby válasza Metrós hozzászólására (#3500) Válasz Nov 21, 2010
Szerintem ami 'publikus' azt fel is tölthetnéd a fotótárba
(#3503) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3500) Válasz Nov 21, 2010
A"Veztőállás":



ganz_g2_46.jpg
 
(#3504) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3503) Válasz Nov 21, 2010
Na megyünk Metrót nézni!




PIC_1114.JPG
 
(#3505) Metrós hozzászólása Válasz Nov 21, 2010
Az "Isten"sem ment meg benneteket,hogy egy csomó képet ne rakjak fel ebbe a topicba!
Ha zavar,írjátok meg!
(#3512) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3505) Válasz Nov 22, 2010
Egyáltalán nem zavar - szerintem - senkit, sőt, köszönjük szépen!
Egyébként egy hozzászólshoz több (ha jól emlékszem, legfeljebb 4) kép is csatolható. Csak a keresés után az újabb sor melletti keresés ("Browse...") gombicra kell kattintani.
(#3514) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3512) Válasz Nov 22, 2010
Kösz a jó pap is holtig tanul!


PIC_1140.JPG

PIC_1143.JPG

PIC_1155.JPG
 
(#3515) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3514) Válasz Nov 22, 2010
Igazán nincs mit.
(#3519) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#3512) Válasz Nov 22, 2010
Ezek szerint sikerült bele tanulni a kép feltöltésbe

Engem nem zavar, sőt szinte "követelem is"


Ui: Max 3lképet lehet ha bele fér az 5 megába!
(#3521) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3519) Válasz Nov 22, 2010
Köszönöm a pontosítást!
(#3526) Metrós válasza Csukló hozzászólására (#3519) Válasz Nov 22, 2010
Engedek a szelid erőszaknak:


A forgalomba...jpg

g511fe7.jpg
 
(#3527) Metrós hozzászólása Válasz Nov 22, 2010
A harmadik túl nagy volt,már nem fért bele!


155259n.jpg

404sz.jpg

ganz_koki_s.jpg
 
(#3543) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3527) Válasz Nov 23, 2010
Hát, ezek a metró szerelvények már csak ilyen nagyok...
(#3544) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3543) Válasz Nov 23, 2010
Na akkor még 3 vezérpult!
Melyiben vezetnétek szívesebben?

001pg4af.jpeg

20061019_BK_...jpg

321_cab.jpg
 
(#3545) Abs hozzászólása Válasz Nov 23, 2010
Néhány "friss" kép a Fortepanról:

Abs

metro.jpg

metro2.jpg

metro3.jpg
 
(#3546) Abs válasza Abs hozzászólására (#3545) Válasz Nov 23, 2010
És még egy:

metro4.jpg
 
(#3551) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3544) Válasz Nov 23, 2010
Személy szerint én a középsőt próbálnám ki legszívesebben! Az miféle szerzeté lehet?
(#3562) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3551) Válasz Nov 23, 2010
Frankye!

Az a Tokyo-i mtróvonalak egyikén közlekedő kissé régebbi vonatának vezetőfülkéje!
Van képem hasonló Japán metrókról is!

20061017_BK_...jpg

Japán METRÓ.jpg

Tokyometro10...jpg
 
(#3563) Metrós válasza Abs hozzászólására (#3545) Válasz Nov 23, 2010
Az Abs által feltett, metro3.jpg képen látható Motorkocsivezető,az én segédvezetőm volt(Isten nyugosztalja)a '70-es évek közepén!
Ime szolgálatunk egy pillanata anno...!

A középső képen szerény személyem,kb'73-ban,

a 3. képen a III.mkv tanfolyam(balról a második is ismerős lehet)1969-ben.

(#3564) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3563) Válasz Nov 23, 2010
Bocsi a képek nem mentek át!

IMG_0001.jpg

Mkv 3. 1969 ...jpg
 
(#3565) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3564) Válasz Nov 23, 2010
Nem tudom miért,de a 3. nem megy át!

Anno...1..jpg

Els_kocsik19...jpg

ev_14.jpg
 
(#3575) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3565) Válasz Nov 24, 2010
Azért, mert:
- Túl nagy, vagy
- Tiltott képformátum (pl.: bmp)

Köszönjük a képeket és infókat!
(#3581) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3575) Válasz Nov 24, 2010
Helló Frankye!

Van még bőven képem,majd lassan csorgatom,mert nem akarom,hogy az egész fórum ebből álljon!
Megpróbálom megfelelőre kicsinyiteni és Jpg.-be átkonvertálni!

Sziasztok !
Kellemes napot!
(#3583) Metrós hozzászólása Válasz Nov 24, 2010
Egyébként most voltunk "üzemlátogatáson" a Kőér u.-ban,ott is csináltam sok képet,1-2 megásat majd megpróbálok párat feltenni!
Most már könnyen megy,nem kell külön NET-re tölteni,hanem a gépemről jöhet ide egyből!
(Csukló is ott volt!)
Sziasztok!
(#3587) cs.csaby válasza Metrós hozzászólására (#3583) Válasz Nov 24, 2010
Szerintem lassan érdemes lenne neki nyitni egy albumot
(#3591) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3587) Válasz Nov 24, 2010
Sőt, szinte kötelező lenne!
(#3593) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3591) Válasz Nov 24, 2010
Kivánságotok számomra parancs.
Fenn vannak a fotótáramban a kirádulás képei!

Üzemlátogatás

Az utolsó képen egy mkv meghívására annak lakásán folytattuk a beszélgetést,Ő van a képen.
Fantasztikus nap volt!

Sziasztok!

(#3603) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3593) Válasz Nov 25, 2010
Hú, tök jó lehetett! Egy ismerőst leltem a képeken, a "szép kalapjában" összetéveszthetetlen személyiség!
A bizt. ber. hol van? Melyik vonalé?
(#3604) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3603) Válasz Nov 25, 2010
Helló Frankye!

A 3.as metró Kőér u.-i járműtelepén jártunk.
Amit kérdeztél az a Kőér u.-i Block Poszt forgalmi szolgálattevő szolgálati helyisége,mely egy toronyban van(kör alakú kilátás miatt!) a járműtelepen!
A hivatalos elnevezése-Járműtelepi Forgalmi Szolgálat.
A kezelőasztalt 2-en kezelik :a blockposzt(járműtelepi)Foralmi Szolgálattevő és a f.sz.operátora.
Ami fölé hajlanak a látogatók az a kezelőasztal-az Integra Domino rendszer modernizált változata.

Szia!Kellemes napot!

PIC_1167.JPG

PIC_1168.JPG

PIC_1169.JPG
 
(#3605) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3604) Válasz Nov 25, 2010
A kezelőpultot ismerem, hasonlón (is) dolgoztam magam is.
Viszont ha már kezelőpult, és mert voltál szíves felajánlani, hogy kérdezzünk Téged metrós dolgokról:
A két "nagy" vonalon - ha igaz - a Deák térnél van átjárási lehetőség (összekötő vágány). Amennyire én tudom, a 2-es metró irányítása a Deák téri központban történik. Így van? És az Örs vezér téri járműtelepnek van saját bizt. ber.-e? No és a Délinél? (Ha meg már Déli: Mi történik azután, hogy mindenkit kitereltek a motorkocsikból? )
A 3-as vonal forgalomirányításáról semmit sem tudok. Arról írnál?
(#3609) rockersrac válasza Frankye hozzászólására (#3605) Válasz Nov 25, 2010
Ott a pont, méghozzá kettő is!
(#3627) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3605) Válasz Nov 25, 2010
Helló Frankye!

Természetesen szívesen válaszolok!

A 2-es és a 3-as vonal,forgalmilag és "bizt.ber.-ileg teljesen önálló egységet képeznek.Az összekötő alagút egy bizonyos,jelzőkkel határolt részekig,az egyik illetve a másik vonalhoz tartoznak,valamint rádiófrekvenciailag is!
Vagyis bizonyos jelzőhöz érkezve rádiófrekit váltunk és bejelentkezünk a másik Központi Forgalmi Menetirányítónak(továbbiakban : KFM)
Sajnos ezek nagyon hosszan leírható dolgok,valószínű időhiány miatt csak részletekben tudom megírni Nektek!A 2-es vonalon(és a 3-ason is)a járműtelepi kiszolgálóvágányzatok Bizt.ber.ei egy egységet alkotnak,a teljes vonali bizt.ber-rel együtt
Mindegyik vonalnak forgalmilag egyszemélyi felelős vezetője a KFM.ezt a részt tudom részletezni is,de a bizt.ber felosztását nem ismerem.
Csak járművezetői,illetve (másodállásban)forgalmi szolgálatot láttam el-nyugdíjazásomig(2003.).

Mindkét vonalon,azok az állomások,melyek vágánykapcsolattal ellátottak,külön önálló kezelésre alkalmas kezelőasztalokkal vannak ellátva,amelyről a hozzájuk tartozó biz.tber,váltók,jelzők kezelhetőek.Természetesen a Forgalmi Szolgálattevők kezelhetik a KFM engedélyével illetve annak utasítására!

A 2-es vonalon:Örs Vezér Tere-Stadionok-Deák tér-Déli pu.
A3-ason:KÖKI-Határ út-Nagyvárad tér-Deák tér,Lehel tér-Árpád híd-Újpest központ.

Egyelőre ennyit,majd később kb.ilyen részleteségel folytatom,és akkor írok majd a végállomási fordításokról,(Fehér út-Déli pu.ill.KÖKI-Újp.Központ,mi történik ha kiszállítják az utasokat a végállomáson.
Majd a 3 as vonal forgalomirányításáról is írok .
Kissé fáradok,viszlát legközelebb

Szia!
(#3635) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3627) Válasz Nov 25, 2010
Ezt is nagyon köszönöm, és várom a továbbiakat!
(#3720) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3603) Válasz Nov 25, 2010
Itt látható a "torony" ahol a Block poszt forgalmi szolgálattevő, a nemrég feltett helységben látja el szolgálatát!
Akkor nincsenek ilyen sokan(2-en vannak-a szolgálattevő és operátora),csak ha mi fellátogatunk!
Az "M"betű alatt!

PIC_0638.JPG
 
(#3734) Csukló hozzászólása Válasz Nov 25, 2010
Bécsi hálózat fejlesztés
Bővebben: Link
(#3735) rockersrac hozzászólása Válasz Nov 26, 2010
Némileg off, némileg nem, de érdekesnek mindenesetre érdekes a történet ami ITT olvasható!
(#3740) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3627) Válasz Nov 26, 2010
Akkor folytatnám...

Az állomásokon a forgalmi szolgálatot az :

Állomás Forgalmi Szolgálattevő(kezelőasztallal ellátott állomás)!Ilyen állomáson Ő az állomásvezető és a Forgalmi ügyeletes is egyszemélyben.
Vannak a helyi rendszereknek megfelelően kivételek:pl a 3. vonalon a Határ út!

Állomás Forgalmi Ügyeletes(mozgólépcsővel nem rendelkező állomáson,egymagában szolgál)
plillangó utca,vagy Ecseri ú,Gyöngyösi utca
és a
Peronőr(csak 2 vagy3 személyes állomásokon)

1 személyes és 2 személyes állomáson az állomásvezető,az ÁFÜ.
1-2 személyes állomásokon az ÁFÜ,péztárosi feladatokat is ellát-bérleteladás nélkül.

Mindkét vonalra érvényes ez a felállás.
Forgalmi szempontból a szolgálati elöljárójuk az éppen szolgálatban levő KFM.
Egyéb szempontok szerint,pl.a beosztás-a
(régen így nevezték,a mai pontos megnevezését nem ismerem)
VONALBIZTOS.
Minden forgalmi dolgozó Üzemi naplót köteles vezetni,melybe óránként bejegyzi az addig történt(vagy nem történt)eseményeket melyet az őt leváltónak (szolgálat végén,vagy közben)írásban köteles átadni.Egyébként az F1,F2,valamint a Forgalmi Szolgálati Utasítások szerint végzi a szolgálatot!
Hát ennyit a forgalmi szolatról.
Ja és ezen felül természetesen van még a Járműtelepi(block poszt)Forgalmi szolgálattevő!

Később folytatom:Szia!
(#3742) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3740) Válasz Nov 26, 2010
Vonatfordítás(Déli pu.)fordítóbrigád nélkül.

Amikor a végállomáson az utasok kiszállítása az összes kocsiból megtörténtés a peronőr jelez a mkv-nek,hogy az általa szemrevélezett kocsikban sincs utas-a mkv az első 2 kocsibó való kiszállításért felelős-zárja az ajtókat és a szabályzatokban előírt módon behalad a fordító-kihúzó vágányra!(Üzemi terület,utasnak belépni tilos!-Balesetveszély)
A vonat teljes hosszában,szűk,kb1m széles fordítójárda van(ha megtalálom a fényképét felrakom)!(Csukló! Nincs véletlenül ilyen képed?Ha van tedd fel légyszi!-Köszi)
A Mkv és a sv átmegy a vonat másik végén levő vezetőfülkébe,és elindul az állomás másik peronja felé!

A 3.vonalon,KÖKI-n és ÚVK-on,ugyanez történik, a vonaton Csak! Mkv van és Automata Vonatvezető Rendszerrel(AVR) történik a vonatfordítás!

Folyt köv.

Szia!
(#3752) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3635) Válasz Nov 26, 2010
Helló Frankye!

Írd meg légyszi, mire vagy még kíváncsi,úgy folytatom!

Kellemes napot!

Szia:Feri

Ezek februári képek!

PIC_0646.JPG

PIC_0647.JPG

PIC_0654.JPG
 
(#3780) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3752) Válasz Nov 26, 2010
Huh, ezt a rengeteg információt még előbb fel kell dolgoznom, annyi mindennel elárasztottál! Ezt hálásan köszönöm.
Érdekelne még, hogy pl. a takarítás, felszerelés, stb. mikor/hol történik. Én azt gondoltam, hogy a Déliben, ill. a másik föld alatti végállomáson... Vagy "nap közben" nincs ilyen?
(#3791) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3780) Válasz Nov 26, 2010
Helló Frankye!

Jól értem,hogy a szerelvények takarításáról,vizsgálatáról,kisebb hibák javításáról érdeklődsz?Tehát,nem az állomásokról,hanem a vonatokról?
Mert mindegyik külön téma!
Mindegyik másképpen más személyzettel történik!
Erről majd holnap, ha az unokáktól marad időm(van 8!!!)
A hétvége általában az övék!

Szia!Kellemes pihenést!

Üdv:Feri
(#3796) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3791) Válasz Nov 27, 2010
Szia Feri!

Természetesen az unokák az elsők, Ők mindennél és mindenkinél fontosabbak! Ha pedig van 8, akkor le is tudják kötni az idődet.

Igen, a szerelvények takarításáról, karbantartásáról érdeklődtem, mert azt gondoltam, az a végállomásokon történik, a föld alattiakon.
De persze érdekes kérdés és téma az állomások, és az alagutak takarítása, karbantartása is, bár gondolom, az elsősorban az üzemidőn kívül történik.

Á propos! Nem tudja véletlenül valaki, hogy miért nem jár(t) a 3-as metró ma reggel a Deák tér és a KöKi között?
(#3803) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3796) Válasz Nov 27, 2010
Pótlóbuszok szállítják az utasokat a 3-as metró egy szakaszán

Megsérült a burkolata egy magasfeszültségű kábelnek, a hiba elhárításáig pótlóbuszok szállítják az utasokat a metró Kőbánya-Kispest és Deák tér közötti szakaszán.

A 3-as metró Nagyvárad téri megállójánál a Kőbánya-Kispest felé tartó kihúzóvágány mellett egy magas feszültségű kábel burkolata megsérült, a szigetelés túlmelegedett és füstölni kezdett - közölte Szabadi Bálint, a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság sajtóügyeletese.

A füstölés az áramtalanítás után megszűnt, a baleset körülményeit vizsgálják.

Mezei László, a BKV fődiszpécsere elmondta: az utasokat pótlóbuszok szállítják a metró Kőbánya-Kispest és Deák tér közötti szakaszán, a forgalom a hiba elhárítása után indulhat meg.

Adta hírül az "Origo"
(#3804) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3796) Válasz Nov 27, 2010
Helló Frankye!

A szerelvényeket a járműtelepen takarítják,mindkét vonalon.
A vonat egy meghatározott km megtétele után,beáll a kocsiszinbe,ú.n.biztonsági vizsgálatra,ilyenkor a lakatosok "lekopácsolják",törést repedést keresve ,s ha a mkv a javítási lapra hibát ír azt a (12órás váltásban levő)szerelők-villany stb,megjavítják.
Ezidő alatt a takarító személyzet1-vagy2 fő "gyorstakarítást"(szemétszedés,seprés ülések letörlése)
végez.
Egy bizonyos(az előbbieknél jóval több)km megtétele után, a szerelvényeket gépi mosással kívül is letakarítják.
Minden ilyen karbantartásnak ,megírt és szigorúan betartott technológija van!
Mosás után a kocsikat belül is nagytakarítják.Padlómosás ablaktisztítás,üléstakarításstb.
A munkát-kiszervezés miatt-egy KFT végzi!
Ezen a napon a szerelvény csak a késő délutáni csúcsban áll forgalomba.
Az alagút takaritásáról majd később írok!

Szia!Kellemes hétvégét!
(#3805) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3796) Válasz Nov 27, 2010
Íme a bűnös a reggeli metró leállásért!

101127_nagyv...jpg
 
(#3806) Metrós hozzászólása Válasz Nov 27, 2010
A helyszin:


101127_nagyv...jpg
 
Lapozás       6/8    
Frissek
  2024. Nov, 27. Sze
0:03:44
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés