|
A budapesti metró
|
Témaindító: SzervízMacska, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#3490) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3488)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
Ha nem gond, drága Druszám, én felelek Tomi barátom helyett.
- Nyitsz egy "Válasz" (vagy új kérdés) író ablakot
- A mosolygók alat van egy "Fájlmelléklet (max. 5MB): Felirat, a mellett egy beviteli mező, a mellett egy gomb, rajta a "Browse..." felirat
- A gombra kattintasz
- Megkeresed a gépeden a csatolni kívánt képet (nem lehet nagyobb 5 MB-nál, és csak jpg, gif, tif kiterjesztésű lehet a kép, illetve zip a többi, pl. program)
- Megírod a szöveges részt
- Rákattintasz az "Elküld" gombra
Ha mindent jól csináltál, a hozzászólásod alatt ott a kép.
Ennyi az egész. |
(#3497) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#3490)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
Talán ez segít: |
|
(#3498) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
Egy kis kedv csináló:
|
|
(#3499) Metrós válasza Csukló hozzászólására (#3497)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
Ígértem egy mai vezérpult képét:
|
|
(#3500) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3499)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
Ezt és még sok más képet csináltunk a tegnapi üzemlátogatáson,ha valakit érdekel,küldhetek1-2-őt
Pl:
|
|
(#3501) cs.csaby válasza Metrós hozzászólására (#3500)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
Szerintem ami 'publikus' azt fel is tölthetnéd a fotótárba |
(#3503) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3500)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
A"Veztőállás":
|
|
(#3504) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3503)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
Na megyünk Metrót nézni!
|
|
(#3505) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2010 |
|
|
(#3512) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3505)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Egyáltalán nem zavar - szerintem - senkit, sőt, köszönjük szépen!
Egyébként egy hozzászólshoz több (ha jól emlékszem, legfeljebb 4) kép is csatolható. Csak a keresés után az újabb sor melletti keresés ("Browse...") gombicra kell kattintani. |
(#3514) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3512)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Kösz a jó pap is holtig tanul!
|
|
(#3515) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3514)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Igazán nincs mit. |
(#3519) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#3512)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Ezek szerint sikerült bele tanulni a kép feltöltésbe
Engem nem zavar, sőt szinte "követelem is"
Ui: Max 3lképet lehet ha bele fér az 5 megába! |
(#3521) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#3519)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Köszönöm a pontosítást! |
(#3526) Metrós válasza Csukló hozzászólására (#3519)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
Engedek a szelid erőszaknak:
|
|
(#3527) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2010 |
|
A harmadik túl nagy volt,már nem fért bele!
|
|
(#3543) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3527)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Hát, ezek a metró szerelvények már csak ilyen nagyok... |
(#3544) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3543)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Na akkor még 3 vezérpult!
Melyiben vezetnétek szívesebben? |
|
(#3545) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
|
|
(#3546) Abs válasza Abs hozzászólására (#3545)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
És még egy: |
|
(#3551) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3544)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Személy szerint én a középsőt próbálnám ki legszívesebben! Az miféle szerzeté lehet? |
(#3562) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3551)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Frankye!
Az a Tokyo-i mtróvonalak egyikén közlekedő kissé régebbi vonatának vezetőfülkéje!
Van képem hasonló Japán metrókról is! |
|
(#3563) Metrós válasza Abs hozzászólására (#3545)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Az Abs által feltett, metro3.jpg képen látható Motorkocsivezető,az én segédvezetőm volt(Isten nyugosztalja)a '70-es évek közepén!
Ime szolgálatunk egy pillanata anno...!
A középső képen szerény személyem,kb'73-ban,
a 3. képen a III.mkv tanfolyam(balról a második is ismerős lehet)1969-ben.
|
(#3564) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3563)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Bocsi a képek nem mentek át! |
|
(#3565) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3564)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2010 |
|
Nem tudom miért,de a 3. nem megy át! |
|
(#3575) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3565)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Azért, mert:
- Túl nagy, vagy
- Tiltott képformátum (pl.: bmp)
Köszönjük a képeket és infókat! |
(#3581) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3575)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Helló Frankye!
Van még bőven képem,majd lassan csorgatom,mert nem akarom,hogy az egész fórum ebből álljon!
Megpróbálom megfelelőre kicsinyiteni és Jpg.-be átkonvertálni!
Sziasztok !
Kellemes napot! |
(#3583) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Egyébként most voltunk "üzemlátogatáson" a Kőér u.-ban,ott is csináltam sok képet,1-2 megásat majd megpróbálok párat feltenni!
Most már könnyen megy,nem kell külön NET-re tölteni,hanem a gépemről jöhet ide egyből!
(Csukló is ott volt!)
Sziasztok! |
(#3587) cs.csaby válasza Metrós hozzászólására (#3583)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Szerintem lassan érdemes lenne neki nyitni egy albumot |
(#3591) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#3587)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Sőt, szinte kötelező lenne! |
(#3593) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3591)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2010 |
|
Kivánságotok számomra parancs.
Fenn vannak a fotótáramban a kirádulás képei!
Üzemlátogatás
Az utolsó képen egy mkv meghívására annak lakásán folytattuk a beszélgetést,Ő van a képen.
Fantasztikus nap volt!
Sziasztok!
|
(#3603) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3593)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
Hú, tök jó lehetett! Egy ismerőst leltem a képeken, a "szép kalapjában" összetéveszthetetlen személyiség!
A bizt. ber. hol van? Melyik vonalé? |
(#3604) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3603)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
Helló Frankye!
A 3.as metró Kőér u.-i járműtelepén jártunk.
Amit kérdeztél az a Kőér u.-i Block Poszt forgalmi szolgálattevő szolgálati helyisége,mely egy toronyban van(kör alakú kilátás miatt!) a járműtelepen!
A hivatalos elnevezése-Járműtelepi Forgalmi Szolgálat.
A kezelőasztalt 2-en kezelik :a blockposzt(járműtelepi)Foralmi Szolgálattevő és a f.sz.operátora.
Ami fölé hajlanak a látogatók az a kezelőasztal-az Integra Domino rendszer modernizált változata.
Szia!Kellemes napot!
|
|
(#3605) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3604)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
A kezelőpultot ismerem, hasonlón (is) dolgoztam magam is.
Viszont ha már kezelőpult, és mert voltál szíves felajánlani, hogy kérdezzünk Téged metrós dolgokról:
A két "nagy" vonalon - ha igaz - a Deák térnél van átjárási lehetőség (összekötő vágány). Amennyire én tudom, a 2-es metró irányítása a Deák téri központban történik. Így van? És az Örs vezér téri járműtelepnek van saját bizt. ber.-e? No és a Délinél? (Ha meg már Déli: Mi történik azután, hogy mindenkit kitereltek a motorkocsikból? )
A 3-as vonal forgalomirányításáról semmit sem tudok. Arról írnál? |
(#3609) rockersrac válasza Frankye hozzászólására (#3605)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
Ott a pont, méghozzá kettő is! |
(#3627) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3605)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
Helló Frankye!
Természetesen szívesen válaszolok!
A 2-es és a 3-as vonal,forgalmilag és "bizt.ber.-ileg teljesen önálló egységet képeznek.Az összekötő alagút egy bizonyos,jelzőkkel határolt részekig,az egyik illetve a másik vonalhoz tartoznak,valamint rádiófrekvenciailag is!
Vagyis bizonyos jelzőhöz érkezve rádiófrekit váltunk és bejelentkezünk a másik Központi Forgalmi Menetirányítónak(továbbiakban : KFM)
Sajnos ezek nagyon hosszan leírható dolgok,valószínű időhiány miatt csak részletekben tudom megírni Nektek!A 2-es vonalon(és a 3-ason is)a járműtelepi kiszolgálóvágányzatok Bizt.ber.ei egy egységet alkotnak,a teljes vonali bizt.ber-rel együtt
Mindegyik vonalnak forgalmilag egyszemélyi felelős vezetője a KFM.ezt a részt tudom részletezni is,de a bizt.ber felosztását nem ismerem.
Csak járművezetői,illetve (másodállásban)forgalmi szolgálatot láttam el-nyugdíjazásomig(2003.).
Mindkét vonalon,azok az állomások,melyek vágánykapcsolattal ellátottak,külön önálló kezelésre alkalmas kezelőasztalokkal vannak ellátva,amelyről a hozzájuk tartozó biz.tber,váltók,jelzők kezelhetőek.Természetesen a Forgalmi Szolgálattevők kezelhetik a KFM engedélyével illetve annak utasítására!
A 2-es vonalon:Örs Vezér Tere-Stadionok-Deák tér-Déli pu.
A3-ason:KÖKI-Határ út-Nagyvárad tér-Deák tér,Lehel tér-Árpád híd-Újpest központ.
Egyelőre ennyit,majd később kb.ilyen részleteségel folytatom,és akkor írok majd a végállomási fordításokról,(Fehér út-Déli pu.ill.KÖKI-Újp.Központ,mi történik ha kiszállítják az utasokat a végállomáson.
Majd a 3 as vonal forgalomirányításáról is írok .
Kissé fáradok,viszlát legközelebb
Szia! |
(#3635) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3627)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
Ezt is nagyon köszönöm, és várom a továbbiakat! |
(#3720) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3603)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
Itt látható a "torony" ahol a Block poszt forgalmi szolgálattevő, a nemrég feltett helységben látja el szolgálatát!
Akkor nincsenek ilyen sokan(2-en vannak-a szolgálattevő és operátora),csak ha mi fellátogatunk!
Az "M"betű alatt! |
|
(#3734) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2010 |
|
|
(#3735) rockersrac hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2010 |
|
Némileg off, némileg nem, de érdekesnek mindenesetre érdekes a történet ami ITT olvasható! |
(#3740) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3627)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2010 |
|
Akkor folytatnám...
Az állomásokon a forgalmi szolgálatot az :
Állomás Forgalmi Szolgálattevő(kezelőasztallal ellátott állomás)!Ilyen állomáson Ő az állomásvezető és a Forgalmi ügyeletes is egyszemélyben.
Vannak a helyi rendszereknek megfelelően kivételek:pl a 3. vonalon a Határ út!
Állomás Forgalmi Ügyeletes(mozgólépcsővel nem rendelkező állomáson,egymagában szolgál)
pl illangó utca,vagy Ecseri ú,Gyöngyösi utca
és a
Peronőr(csak 2 vagy3 személyes állomásokon)
1 személyes és 2 személyes állomáson az állomásvezető,az ÁFÜ.
1-2 személyes állomásokon az ÁFÜ,péztárosi feladatokat is ellát-bérleteladás nélkül.
Mindkét vonalra érvényes ez a felállás.
Forgalmi szempontból a szolgálati elöljárójuk az éppen szolgálatban levő KFM.
Egyéb szempontok szerint,pl.a beosztás-a
(régen így nevezték,a mai pontos megnevezését nem ismerem)
VONALBIZTOS.
Minden forgalmi dolgozó Üzemi naplót köteles vezetni,melybe óránként bejegyzi az addig történt(vagy nem történt)eseményeket melyet az őt leváltónak (szolgálat végén,vagy közben)írásban köteles átadni.Egyébként az F1,F2,valamint a Forgalmi Szolgálati Utasítások szerint végzi a szolgálatot!
Hát ennyit a forgalmi szolatról.
Ja és ezen felül természetesen van még a Járműtelepi(block poszt)Forgalmi szolgálattevő!
Később folytatom:Szia!
|
(#3742) Metrós válasza Metrós hozzászólására (#3740)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2010 |
|
Vonatfordítás(Déli pu.)fordítóbrigád nélkül.
Amikor a végállomáson az utasok kiszállítása az összes kocsiból megtörténtés a peronőr jelez a mkv-nek,hogy az általa szemrevélezett kocsikban sincs utas-a mkv az első 2 kocsibó való kiszállításért felelős-zárja az ajtókat és a szabályzatokban előírt módon behalad a fordító-kihúzó vágányra!(Üzemi terület,utasnak belépni tilos!-Balesetveszély)
A vonat teljes hosszában,szűk,kb1m széles fordítójárda van(ha megtalálom a fényképét felrakom)!(Csukló! Nincs véletlenül ilyen képed?Ha van tedd fel légyszi!-Köszi)
A Mkv és a sv átmegy a vonat másik végén levő vezetőfülkébe,és elindul az állomás másik peronja felé!
A 3.vonalon,KÖKI-n és ÚVK-on,ugyanez történik, a vonaton Csak! Mkv van és Automata Vonatvezető Rendszerrel(AVR) történik a vonatfordítás!
Folyt köv.
Szia! |
(#3752) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3635)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2010 |
|
Helló Frankye!
Írd meg légyszi, mire vagy még kíváncsi,úgy folytatom!
Kellemes napot!
Szia:Feri
Ezek februári képek! |
|
(#3780) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3752)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2010 |
|
Huh, ezt a rengeteg információt még előbb fel kell dolgoznom, annyi mindennel elárasztottál! Ezt hálásan köszönöm.
Érdekelne még, hogy pl. a takarítás, felszerelés, stb. mikor/hol történik. Én azt gondoltam, hogy a Déliben, ill. a másik föld alatti végállomáson... Vagy "nap közben" nincs ilyen? |
(#3791) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3780)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2010 |
|
Helló Frankye!
Jól értem,hogy a szerelvények takarításáról,vizsgálatáról,kisebb hibák javításáról érdeklődsz?Tehát,nem az állomásokról,hanem a vonatokról?
Mert mindegyik külön téma!
Mindegyik másképpen más személyzettel történik!
Erről majd holnap, ha az unokáktól marad időm(van 8!!!)
A hétvége általában az övék!
Szia!Kellemes pihenést!
Üdv:Feri |
(#3796) Frankye válasza Metrós hozzászólására (#3791)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Szia Feri!
Természetesen az unokák az elsők, Ők mindennél és mindenkinél fontosabbak! Ha pedig van 8, akkor le is tudják kötni az idődet.
Igen, a szerelvények takarításáról, karbantartásáról érdeklődtem, mert azt gondoltam, az a végállomásokon történik, a föld alattiakon.
De persze érdekes kérdés és téma az állomások, és az alagutak takarítása, karbantartása is, bár gondolom, az elsősorban az üzemidőn kívül történik.
Á propos! Nem tudja véletlenül valaki, hogy miért nem jár(t) a 3-as metró ma reggel a Deák tér és a KöKi között? |
(#3803) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3796)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Pótlóbuszok szállítják az utasokat a 3-as metró egy szakaszán
Megsérült a burkolata egy magasfeszültségű kábelnek, a hiba elhárításáig pótlóbuszok szállítják az utasokat a metró Kőbánya-Kispest és Deák tér közötti szakaszán.
A 3-as metró Nagyvárad téri megállójánál a Kőbánya-Kispest felé tartó kihúzóvágány mellett egy magas feszültségű kábel burkolata megsérült, a szigetelés túlmelegedett és füstölni kezdett - közölte Szabadi Bálint, a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság sajtóügyeletese.
A füstölés az áramtalanítás után megszűnt, a baleset körülményeit vizsgálják.
Mezei László, a BKV fődiszpécsere elmondta: az utasokat pótlóbuszok szállítják a metró Kőbánya-Kispest és Deák tér közötti szakaszán, a forgalom a hiba elhárítása után indulhat meg.
Adta hírül az "Origo" |
(#3804) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3796)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Helló Frankye!
A szerelvényeket a járműtelepen takarítják,mindkét vonalon.
A vonat egy meghatározott km megtétele után,beáll a kocsiszinbe,ú.n.biztonsági vizsgálatra,ilyenkor a lakatosok "lekopácsolják",törést repedést keresve ,s ha a mkv a javítási lapra hibát ír azt a (12órás váltásban levő)szerelők-villany stb,megjavítják.
Ezidő alatt a takarító személyzet1-vagy2 fő "gyorstakarítást"(szemétszedés,seprés ülések letörlése)
végez.
Egy bizonyos(az előbbieknél jóval több)km megtétele után, a szerelvényeket gépi mosással kívül is letakarítják.
Minden ilyen karbantartásnak ,megírt és szigorúan betartott technológija van!
Mosás után a kocsikat belül is nagytakarítják.Padlómosás ablaktisztítás,üléstakarításstb.
A munkát-kiszervezés miatt-egy KFT végzi!
Ezen a napon a szerelvény csak a késő délutáni csúcsban áll forgalomba.
Az alagút takaritásáról majd később írok!
Szia!Kellemes hétvégét! |
(#3805) Metrós válasza Frankye hozzászólására (#3796)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
Íme a bűnös a reggeli metró leállásért! |
|
(#3806) Metrós hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2010 |
|
A helyszin:
|
|
|
|
2024. Nov, 27. Sze 0:03:44 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|