|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#35967) kaTTonai válasza Luciferike hozzászólására (#35966)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2014 |
|
Megkaptam írtam is neked. |
(#35968) kaTTonai válasza Luciferike hozzászólására (#35966)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2014 |
|
Mi a helyzet?
Megnézted a képeket?
Miki |
(#35969) Lezlinilzen válasza komittya hozzászólására (#35956)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2014 |
|
Az illetékesek talán majd tudnak választ adni Neked, addig én ezt a linket és az ott olvasható utolsó bejegyzést tudom ajánlani, némi válasz-előzetesként.
Bővebben: Link |
(#35970) Luciferike válasza kaTTonai hozzászólására (#35968)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2014 |
|
Meg lestem igen. |
(#35977) maTTato válasza Lezlinilzen hozzászólására (#35969)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2014 |
|
Ajjaj!
Azok a cuccok nekem is jó ismerőseim voltak. Rettenetesen sajnálom. Mélységesen együtt érzek az érintettel! |
(#35996) masTTertape válasza TTfan hozzászólására (#35829)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2014 |
|
Üdv a nem nyaralóknak!
Ennél a nohabos témánál kapcsolódnék vissza. Anno orrcsatlásnak hívtuk a kérdéses csatlakozót, ami a Zeuke, majd Bttb kiadású modelleken rajta volt, majd a Tillig első felújítása során ez elmaradt. Tillig leírás itt
A korábbi állapotok az oldalon visszalépve tekinthetők meg.
Az, hogy ezt a csatlást nagyvasútnál használták, vagy sem, most szinte mindegy, hiszen a kérdés arra vonatkozott, hogy az új modellnél ez fent lesz-e. A válasz akadémikus is lehetne, hiszen a gyárban legutóbb sűrű bocsánatkérés közepette állta el a tekintetünket a bennünket vendégül látó termékfejlesztési menedzser, amikor megpróbáltunk belesni a tervező műhelybe, hogy ott bizony nem publikus események zajlanak. Tehát az új modellek tervezési fázisaiba nem tudtunk betekinteni, de szerintem ez az apró kis tényező nem is ott derült volna ki. Amiről már korábban is szó volt, hogy a Nohab régi szerszámai a változás szelében valahogy "elvesztek", hiszen nem a Bttb tulajdonát képezték, hanem a VEB Plastspielwaren vállalat rendelkezett felettük, amiről, ha jól tudom, az egykori Herr iroda jogutódja volt, majd a '90-es évek elején egy Oelschlagel irodával közösen vitték tovább az egyetlen megmaradt modellt, az E70-es Parisel kiadásait - méregdrágán persze.
Hogy a Nohab kasztnijának szerszáma hova lett, nem tudni, hiszen '97-ig a Tillig gyártotta az azonos alapra megépített Ludmilla két-három festési változatát pl. ezt is
tehát a BR130-as minden alkatrésze rendelkezésre állt, de a Nohabé nem.
Tavaly erről is faggattuk Sebnitzben az ott tartózkodó, egykori Storkower utcai főmérnököt, de ő is csak annyit mondott, hogy a Nohab elveszett.
Aztán, hogy az "új" kasztni mégis miből jött létre úgy, hogy mindenben (kivéve az orrcsatlásban) megegyezett a régivel, nem tudni...
Személyes gyanúm, hogy a szerszámbetétek egy része előkerült és éppen az orr-rész hiányzott, amit aztán valahogy pótoltak. Ez, akkor nem lehetett nagy beruházás és gyanítom, hogy most sem várható jelentős átalakítás. Mert ha ehhez hozzányúlnának, akkor bizony indokolt lenne jó pár részlet finomítása. Ez viszont az oldalfalak kivételével minden más szerszám betétet érintene.
Aztán persze bármi lehet. Bizakodjunk...! |
(#35997) masTTertape válasza komittya hozzászólására (#35956)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2014 |
|
Kedves Komittya,
Így utólag is köszi a VMTV nevében a sok érdeklődést!
Talán azért nem kaptál rá választ, mert nem igazán ez az a hely, ahol a VMTV eseményeiről első kézből hírt kaphatsz, hiszen már jóbaráTTaink is jelezték, hogy a TV FB oldalán meg lett osztva a legfontosabb információ. Azóta frissítettem és így az is olvasható, hogy pár napon belül be tudjuk mutatni a várva várt filmet.
Sajnos az említett történések és egy - szerintem már igencsak kijáró - rövid szabadság egy kicsit háttérbe szorították a VMTV napi működését.
Persze arra szeretném felhívni a figyelmedet Neked is, hogy a VMTV működése, a kétfős stábjának munkája kizárólag társadalmi jelleggel, non-profit formában zajlik, így a tartalom megjelenése, frissülése csakis az erre szánható idő függvénye.
De azért igyekszünk megfelelni a közönség elvárásainak. |
(#36001) komittya válasza masTTertape hozzászólására (#35997)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2014 |
|
Köszönöm a kielégítő választ! Ezután jobban figyelek majd! Üdv! |
(#36011) masTTertape válasza komittya hozzászólására (#36001)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Szia,
Igazán nincs mit. Sokan érdeklődnek a TV FB üzenőfalán és közvetlenül email-ben. Sok esetben az emaileket hamarabb és könnyebben megkapom, mint bármilyen webes felületre felírt üzenetet, mert sajnos az okostelefonom néha megszőkül.
Meglepő módon ennek a HV fórumnak sem kezeli az interaktív részét.
Üdv,
Gábor |
(#36012) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#35925)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Miki és Laci,
A vatera és az Ebay valahol egyfajta szerencsejáték szerintem.
Aki valamit nagyon keres és megvan hozzá a kellő türelme, akkor napi szinten kell, hogy nézze (esetenként ide vág a TT-Board megfigyelése is), mert amúgy valóban lemarad a tuti dolgokról.
Valóban, amikor Mikinek hirtelen kellett a barna tetejű középrész, akkor nem volt sehol. Most meg van. Érdekes módon még a kinti börzéken sem nagyon fordult elő ez a festés, lévén hogy sokkal kedveltebb, mint a szürkés. De aztán láss csodát, épp a sokat kritizált, hazai licitálóson volt olyan, ami kellene.
Ezért érdemes nyomon követni és időnként átnyálazni az amúgy eléggé kritikán aluli kínálatot és bejelölni aukciófigyelőre az esélyes dolgokat.
G. |
(#36014) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#36012)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
MesTTer!
Igazad van,szerét is tettem a Macerán a termékfigyelmezőnek...
Tán lesz valami....
Üdv:Miki |
(#36015) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#36012)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Volt már rá példa többször is, hogy a vetyerkára pár perccel azelőtt raktak fel egy kocsit, hogy én azt megnéztem. Pár perc múlva próbáltam visszakeresni, hogy licitáljak rá, de már nem volt fent. Előzmények segítségével visszanéztem, Gábor az a kocsi 6 percig sem volt hirdetve, ráadásképp az éjszakai órákban! |
(#36019) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#35996)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Pár nap és kiderül hogy néz ki a MÁV Nohab, a Tillig honlapja szerint szállítható. |
(#36022) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#36015)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Erről nekem mindig az jut eszembe, hogy amikor lemaradok a heti lottóról, akkor a sorsolás után anyázok, hogy pont azokat a számokat akartam volna megjátszani.
A kurrens holmiknak ez a sorsa. Hiszen ha sokan keresik, ha ismerik az eladót, akkor gyorsan változik a státus.
Most éppen a TT-Boardon látok egy 100 euróért azon nyomban elkelt ÖBB BR52-es nagygőzöst dobozában, kompletten.
A hardcore gyűjtők folyamatosan figyelik a felületeket és a gyorsabb nyer. Ez ilyen. |
(#36031) Orpolyas hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Szép jó estét mindenkinek!
Hatalmas dilemmában vagyok. Anno a II. vh. utáni személykocsi hiányt az itt maradt marhavagonok "személykocsivá" alakításával próbálták ellensúlyozni. Na most a probléma a következő: Én szeretnék egy ilyen kocsit barkácsolni magamnak. Választhatom a minden sarkon olcsón beszerezhető Bttb G-kocsit és azt alakítom át annak megfelelően, vagy vadászatra indulok és bizonytalan határidővel beszerzek egy rájuk sokkal jobban hajazó (kevesebb farigcsálással járó) Tillig G-kocsit hatszor akkora áron, de külsőleg csak annyit kell rajt alakítanom, mint a valódin alakítottak arról nem is szólva, hogy nem szívesen vágnék szét egy vadinovi kocsit. A BTTB 76 mm hosszú, a Tillig 83. Merem feltételezni, hogy a tengelytáv is ennek megfelelően eltér. Azt kéne nekem kiderítenem, hogy ezek a kocsik milyen LÜP-pel, és tengelytávval rendelkeztek.
Íme a Tillig modellje, ami látszólag richtig ugyanaz, mint amiből átalakították:
Bővebben: Link
és itt az, amit megszeretnék 120-adában valósítani:
Bővebben: Link
|
(#36035) masTTertape válasza Orpolyas hozzászólására (#36031)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Szia Árpi,
Csupaszem pásztorunk, Frankye hamar szólni fog, hogy link beszúrásához használd az arra való formulát. Ez nem a zindex fórum.
Az átdolgozott G kocsi alváza elég sok mindenben eltér az előd, egyenalvázas Bttb modellektől. Ott a hosszmerevítő, meg sok kis apró részlet.
Szerintem bármelyikből állsz neki, mindenhogy sokat kell faragnod a beugrásos ajtó miatt. Ehhez inkább a régi modellt javasolnám, így kevésbé fájó szívvel kell szétreszelned egy drágább kocsit.
G. |
(#36044) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#36035)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
Nos, még mielőtt megkapnám a fejmosást, előre is bocsánatot kérek mentségemre váljék, hogy relatíve új vagyok, s még nem ösmerem a rendet.
Igen, erre gondoltam én is, végül is ahogy a képeket nézegettem, eléggé sokféle verziót hozott fel a gugli, annak ellenére, hogy féltucatnyi sem áll rendelkezésre. Viszont ez a verzió az, ami úgy hirtelen megtetszett, ez pedig csak Tilligben elérhető. Igazából ha már szétvágok egy kocsit, nem múlik egy-két szál Evergreen profilon, ha oda kell pöttyenteni az etil-acetáttal A festés meg úgy is eltakarja. |
(#36045) Orpolyas válasza Orpolyas hozzászólására (#36044)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2014 |
|
... mármint az "ecet" nyomán kifényesedett felületet. |
(#36053) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Megjelent a boltokban a Tillig 15300 Önürítős kocsi Fals MÁV Cargo VI TT ! |
(#36063) Luciferike válasza masTTertape hozzászólására (#36012)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Én minden nap lógok az eBay-en, és türelemmel tényleg sok mindenre szert lehet tenni "olcsón".
Van amit le is lehet alkudni.
|
(#36064) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Ha kell valakinek akkor kis dolgokat tudok eBay-en figyelgetni, licitálni előre megbeszélt összegért amit havonta haza tudok juttatni és magyar postával elküldetni. |
(#36065) Frankye moderátori
válasza Orpolyas hozzászólására (#36044)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Nem kapsz "fejmosást", csak megkérlek, hogy legközelebb majd használd, légy szíves.
Ellenben üdvözlünk itt, a fórumunkon, érezd jól Magad körünkben!
(@ MasTTertape: Igen, az "élesszemű" Frankye kiszúrta. ) |
(#36066) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
A Tillig 02573-as M62-est lehetséges digitalizálni? |
|
(#36079) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#36066)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Igen.
NEM651-es, azaz hattűs dekóder megy bele.
|
(#36080) dani545 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Üdv Urak!
Olyan kérdésem lenne, hogy van-e 17 mm-es tengelytávval rendelkező mozdony? Főleg a BTTB/Zeuke időszakból érdekelne, de ha mai Tillig vagy bármi más, azt se tessenek magukban tartani!
|
(#36083) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#36079)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Hova megy bele mert levettem a tetejét és nem láttam csatlakozót! A papírján én is észrevettem a hat tűs dekóderre való utalást! |
(#36085) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#36079)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Lefotóztam! A papírján is jelzi a 21-es számmal de, hogy hol van? |
|
(#36086) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#36083)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Bocsánat, benéztem. Először a Nohab panelre utaltam. Töröltem is.
Le kell pattintanod a műanyag főkeretet, előtte ki kell tolnod a két forgóvázrögzítő stiftet, majd utána leemelhető a súly.
A motor alatt ott a hattűs foglalat. |
|
(#36087) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#36086)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
De a képet benne hagyta a rendszer...
Szóval az a lényeg, hogy ne vedd figyelembe a csatolt fotómat!
A súly két szélén és közepén azokat a körmöket óvatosan pattintsd le, de előtte úgy told ki a stifteket, hogy vigyázz, nehogy a lehajtó fogaskerekek elguruljanak.
Visszarakáskor ezek furatába kell, hogy belefusson a stift, ellenkező esetben nem fog működni a lehajtás.
Egyébként, ha elfordítod az egyik forgóvázat, akkor látod a nyákon a hattűs foglalat forrasztását. Nagyjából a tankimitáció alatt van a helye. Lefele fog nézni a foglalat, ha berakod. |
(#36088) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#36086)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
A kép amit küldtél annyira kicsi, hogy nem látok rajta semmit! Az egyik oldalon találtam egy képet szerinted ez lehet? |
|
(#36089) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#36087)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Köszi! Megnézem holnap amit írtál! |
(#36090) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#36088)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Mondtam is, hogy azt ne vedd figyelembe, mert az már egy későbbi változat.
Igen, a fotódon jól látszik, hogy hol a dekóder helye. |
(#36091) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#36089)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Nincs mit! Arra vigyázz, hogy a kis fülek ne törjenek le.
(bár van főkeret nálam raktáron. ) |
(#36092) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#36090)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Előbb írtam mint ahogy megjelent amit te írtál! |
(#36093) IsTTen válasza IsTTen hozzászólására (#36092)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Igen azt láttam, hogy elég gyengék a kis körmök! Megpróbálom törés nélkül szétszedni de ha nem sikerül, akkor igényt fogok tartani egy új keretre! |
(#36094) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#36092)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Ez már csak ilyen. |
(#36095) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#36094)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Na csak szét szedtem! Milyen dekódert lehet bele rakni méretileg, minit vagy bármilyet? |
|
(#36096) IsTTen válasza masTTertape hozzászólására (#36094)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2014 |
|
Egyébként köszönöm a segítséget, nehéz lett volna rájönnöm magamtól a stifteket utána láttam meg miután írtad, hogy ki kell őket tolni! |
(#36106) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
|
(#36107) TTfan válasza hoTTo hozzászólására (#36106)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
De jó nekik!
Várjuk a többi képet és leírást is az újszülöttről.
A távvezérlési csatlakozó avagy orrcsatlás nincs rajta. |
(#36108) hoTTo válasza TTfan hozzászólására (#36107)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
De, oda van tamponozva, ahogy az oldalajtók melletti fellépők is. |
(#36112) sunocske válasza hoTTo hozzászólására (#36108)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
Határeset...
Azért remélem, azt már nem fogom megérni, hogy a sarokütközőket is tamponnal nyomják |
(#36114) Lezlinilzen válasza sunocske hozzászólására (#36112)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
Azért eléggé szánalmas a TILLIG részéről, hogy annyi sem fért bele, hogy ha már az "elveszett" öntőmintával dolgoztak, legalább valami kis csecsebecsével feldobják a modellt.
Kenjék bele a hajukba. |
(#36117) Lezlinilzen válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36114)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
Markos-Nádas :
- Én fiam, a háborúban elvesztettem a lábamat!
- Papa! Ez hülye vicc! Megvan mind a két lába!
- Mert a háború után a nagyhatalmak visszacsatolták!
...mint az elveszett öntőmintát... |
(#36122) róbertke válasza Lezlinilzen hozzászólására (#36114)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
A forgóváz úgy látszik még a régi kéthengeres ..... ezek tényleg megtalálták az eredeti mintát ..... |
(#36124) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#36122)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
Engem legjobban az Arial Black betűtípus zavar... Ilyennek kéne lennie:
M61 007
Tudom, nem nagy az eltérés, de azért igazán belefektethettek volna egy kicsit több energiát is az átfestésbe, ha már az öntőformát mégse akarták megreszelni... |
(#36125) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#36095)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
Mein Gott!
Tran DCX76D/N, vagy bármelyik NEM651 szabványú, sima, nem hajlított lábas dekódert. Kivéve az ESU LokPilot micro-kat, azok vastagok bele.
Tran van a műhelyben. |
(#36126) gumidani válasza Orpolyas hozzászólására (#36031)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2014 |
|
Szerintem csináltak bocipulmannt mindenféle idegen eredetű fedett kocsiból. Jó régen gányoltam egyet BTTB kocsiból.
|
|
(#36142) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#36124)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2014 |
|
Azt meg észre sem vesszük, hogy a lámpák keretei ki vannak emelve, megcsinálták az orr oldalán a fellépőket.
De mindenki maga dönt, hála istennek engem nem érint, pártatlan tudok maradni NoHAB ügyben. Engem az 1972-es egyik utolsó Zeuke 001-es teljesen kielégít, én DR-es vagyok. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 1:20:13 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|