|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#33828) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#33825)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
|
(#33830) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#33828)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
Én csak azon csodállkoztam,hogy nem volt egy síkban a panel.
Csináltak rá két kereszt marást,hogy elgyengüljön,és meg tudják hajlítani a kívánt alakra.
Ezáltal egy lépcsőt formáztak a panelon.
Ilyet még nem láttam,szerintem jópofa dolog. |
(#34065) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 6, 2014 |
|
|
(#34073) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34065)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2014 |
|
Május elején jártam Pécsett, és még mintha létezne eredeti piros kettő is ..... |
(#34080) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#34073)
|
Válasz •
|
Jún 7, 2014 |
|
Igen, de azokból tudtommal már sose lesz kocsi. Donorok. Talán mintha Szolnokon is lenne egy. |
(#34082) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#34080)
|
Válasz •
|
Jún 7, 2014 |
|
A lényeg, hogy VAN még piros Halberstadti. |
(#34160) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#34082)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Vagy azoknak lehet érdekes, akik nem az aktuális MÁV-t modellezik, hanem a pár évvel ez előttit. A Pályaszáma egyedi, ebből azért nem sok jön szembe. |
(#34161) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#34080)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2014 |
|
Dekkkol a jármű javítóban egy biztos, mert látni a vonatból az abonyi bejáratnál. |
(#34834) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 23, 2014 |
|
Üdv
Lenne egy ilyen készlet eladó, én úgy saccolom H0-s.
Állítólag vadi új, mennyit érhet illetve kell-e valakinek?
Vannak házak is hozzá. |
|
(#34839) Frankye moderátori
válasza FriTTz hozzászólására (#34834)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2014 |
|
Kérlek, hogy legközelebb az ilyesmit az Apróhirdetési rovatban intézd, légy szíves! (Tudom, hogy azért tetted ide, mert ár-javaslatot kérnél rá, ezért nem vetem ki innen...) |
(#34849) FriTTz válasza Frankye hozzászólására (#34839)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2014 |
|
Ezer bocsánat vezérkari főnök úr, de én csak bedobtam ide jótékonyan mert nem az enyimé és méretarány miatt ez a szaktopik!
(azt se tudom miez, meg ha tudnám se venném meg) |
(#34870) Frankye válasza FriTTz hozzászólására (#34849)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2014 |
|
El van sikálva... |
(#34875) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#34849)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2014 |
|
Idézet: „...azt se tudom miez...”
Ez egy régebbi ROCO kezdőkészlet, még a szürke színű LokMaus2 vezérlővel, egy DB AG tehervonattal, és a RocoLine gumiágyazatos sínkészlettel.
Ebből:
A vezérlés már nincs gyártásban évek óta, nem is tudnak már hozzászólni sem a gyárban, és újkorában sem ért egy hajítófát sem, nem most.
A vonat az érdekes lehet annak, aki ilyenre vágyik, pár kéttengelyes teherkocsi, meg a BR290-es dízelmozdony, ebben a ROCO-nak gyártott ESU dekóder van.
A síneket sokan kedvelték, amíg voltak, ezt is el lehet adni, mert már ez sincs gyártásban, és páran keresik a bővítést.
Nna, mostmár tudod... |
(#35168) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Tettem az apróba egy hírdetést, ha valakit érintene. Ebben a topicban a Fleischmann gőzösök lehetnek érdekesek. |
(#35957) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34875)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2014 |
|
Köszi a segítséget!
Legalább már tudom mi van a dobozban. |
(#36560) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Ha valakit érintene, az apróba tettem fel egy hírdetést a modern motorvonatok kedvelőinek.
Klikk! |
(#36610) terepcsaba hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
A sima analóg H0-ba lehet DCC dekódert rakni. |
(#36611) etwg válasza terepcsaba hozzászólására (#36610)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Lehet, de mi lenne, ha elöbb magad olvasgatnál, mert ilyen egyszerü kérdések már vagy ezerszer meg lettek válaszolva. |
(#36691) terepcsaba hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Egy digitális mozdonyhoz mindegy hogy milyen vagont csatolsz hozzá vagy a vagonba is kell dekódernek lenni? |
(#36699) etwg válasza terepcsaba hozzászólására (#36691)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Ha kapcsolgatni akarod a vagonokban a villanyt, akkor nem árt beléjük egy dekodér, különben meg igencsak felesleges..... |
(#36954) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
Megérkezett a kedvenc boltomba az új Roco 72722 M61 Nohab és a gyári hangos társa 72723 is. Az utóbbit meg is rendelném. Van olyan, aki lebeszélne róla?
Ilyesmire gondolok, hogy van e ismert hibája, vagy jobb vétel, stb... |
(#36955) Fordítókorongos válasza enamessias hozzászólására (#36954)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
Szia enamessias !
Én lebeszélnélek a hangosról.
Szerintem vegyél egy simát és ahhoz egy Digisound-ot!
Ha számít a Hang neked,akkor biztosan jobban járnál...
A Zimo-nak nincs Nohab hangja,ezért valószínűleg ezt még mindig az Esu-val szerelik.(Lehet,hogy tévedek)
Viszont a Digisound-nak jobb a hangja!
(próbáltam mindkettőt)
Üdv.:korongos |
(#36956) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#36954)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2014 |
|
Szó sem lehet róla, hogy tanácsot adjak!
Tetszik? Akkor vedd meg, ha teheted. Ha fontos az élethű hang, akkor simát, és vegyél bele utólag egy dekódert. Lehetőleg ne ESU-t. Neem, nem azért, hanem azért, mert az ESU-nak nincs NoHAB hangja. Ha ez nem érdekes, és csak cca. 18-20.000Ft-tal drágább a gyári, akkor vedd meg kompletten. |
(#36973) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Pont ilyen infókra voltam kíváncsi! Ez lenne az első hangosom, azért érdeklődök. Akkor marad sima + Digisound.
Itt egy videó a gyári hangokról: Video |
(#36974) Fordítókorongos válasza enamessias hozzászólására (#36973)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2014 |
|
Szia enamessias!
Ebből nem sok minden derül ki...
a menethangokból pedig semmit sem hallani!
Így szól a Digisound: Digisound Nohab |
|
(#37003) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#36973)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
|
(#37009) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#36973)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Háttt... ez nagyon gagyi egy videó, különösen, hogy a készítők háttér beszélgetése is alaposan belehallatszik... Erre azért figyelni kellett volna. Érdemes lenne kiolvasni a CV8-t a gyári dekóderből, mert a videón kivehető hangokból ítélve ez nem az ESU hangja. Az olyan, mint optomi videóján is van. Pár hangeffekt egyértelműen a Zimo szabadon letölthető anyagára utal. Egy biztos, ennek a hangnak annyi köze van a NoHAB hangjához, mint két tojásnak a gázórához. Ettől a régi ESU is fényévekkel jobb, és megkockáztatom, hogy a Zimo szabadon használható hangjaiból is sokkal jobbat lehetett volna összeszedni. Egy biztos, ezt Hubinger úrék nem adnák ki a kezükből a Schönbrunner strasse-n. |
(#37034) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Önjelölt karbantartók, és WD40 spray-t előszeretettel használók figyelmébe ajánlanám a következő idézetet, amit egy régebbi modell dobozában talált, eredeti használati utasításban olvastam:
"A csapágyakat célszerű időnként savmentes olajjal (órásolaj) bekenni; a motort sohasem szabad erősen olajozni, nehogy az olaj a kollektoron szétkenődjön. ... Ha motor forgórészt a tisztítás céljából nem kell kiemelni, akkor néhány csepp benzinnel átitatott törlőruhával is el lehet végezni a szükséges tisztítást, azonban a szénkeféket célszerű kiemelni."
Gerhard Hruska
Ehhez a magam részéről, így 40 év múlva azt tenném hozzá, hogy a modern modellekben a motorok csapágyazása szinterbronz, így ezek olajozása egyenes tilos! |
(#37040) stillll válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37034)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Kedves Mester! Van fény az alagút végén? (G10, Máv520) |
(#37041) csíkosháTTú válasza stillll hozzászólására (#37040)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Van, én már látom! Most csapok a kezére annak, aki le akarja kapcsolni!
Pici türelmet kérek szépen még! |
(#37043) stillll válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37041)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Úgy gondolom aki nállam türelmesebb az festi magát |
(#37172) roozsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
Marklin síneket váltókat ki lehet szedni az ágyazatból?
Van valakinek tapasztalata? |
(#37173) csíkosháTTú válasza roozsa hozzászólására (#37172)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
Melyiket, az M-Gleis vagy a C-Gleis síneket?
Amúgy mindegy, kétszer lehet őket kiszedni: először és utáljára... |
(#37174) roozsa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37173)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
A vaterán van fent egy sín+váltó pakk,de nekem ágyazat nélküli sínek és váltók kellenének. Roco rendszer szétszedhető,mert azzal volt már dolgom. Tehát akkor a Marklin ezek szerint nem az. |
(#37175) pinyo39 válasza roozsa hozzászólására (#37174)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2014 |
|
Neked a harmadik a "K" vágányzatra lesz szükséged, az a Marklin ágyazat nélküli portékája. |
(#37177) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Ha már szóba került a Marklin, régóta töprengek rajta, hogy amikor egy kitérőn áthaladva a középső áramszedő lemez letapogatja a közbenső síneket, hogy-hogy nem keletkezik zárlat?
Közben talán rá is jöttem, azok a sínek ki vannak szigetelve? |
|
(#37179) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#37177)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Egy pofon egyszerü trükkel. A váltok körzetében a középsö kontaktusok felemelkednek a SK fölé, igy az áramszedö a sinek felett csuszik át a váltón. |
(#37210) enigma hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 7, 2014 |
|
Sziasztok!
Mehano (F 350) trafóról van valakinek tapasztalata? |
(#37791) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 25, 2014 |
|
Üdv Mindenki!
Korábban olvastam valamelyik topicban, hogy valaki keresi a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés című könyvét.
A Link, ahol ráakadtam, ha valakit érdekel.
Kedvelt vagy nem kedvelt aukciós oldal...
|
(#37942) hkrisz79 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Üdvözlet topiktársak!
Esetleg van valaki akinek van újfajta Gützold M62-je? Arra gondolk ami már digit előkészített kiadásban jött ki. Mik a tapasztalatok? Ugye annak már nincs visító hangja? Mennyire részletes ill mérethelyes? Milyen árban mennek azok? Találtam egy eladót és nem tudom bele merjek-e invesztáklni. Ó-Gützoldom van, sajnos átalakítottam digit üzemre, bár ne tettem volna.... Köszönöm a segítséget előre is!
Üdv
Krisztián |
(#37945) róbertke válasza hkrisz79 hozzászólására (#37942)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Be tudnád linkelni? |
(#37946) hkrisz79 válasza róbertke hozzászólására (#37945)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
|
(#37948) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#37946)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Semmi köze sincs a régi Gützoldhoz. A régit 1992-ig gyártották. Aztán szünet, a mostani modellszéria első példányai 1996-tól kaphatóak. Teljesen áttervezték, kívül-belül. (A régiben milyen dekóder van, hogy csalódás lett a digizése?) |
(#37949) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37948)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Próbáltam ESU LokPilot 4-el és DigiSoundal, Tran-al is. Nem a dekóder a gond, hanem a billegés meg a visító hang. A járása amúgy rendeben van, lasúmenete kitűnő. Az eredeti motort kicseréltem egy ilyenre: PIKO 47410-08. 5 pólusú, mindkét oldalt lendkerekes. Persze mozdonysúly faragás, miegyéb... |
(#37951) etwg válasza hkrisz79 hozzászólására (#37949)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
A visitás annak a modellnek mindig az alaptulajdonsága volt (az volt a hajdani sound module ) |
(#37952) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#37949)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
A billegést a kerekek okozzák, azokat cserélni kell az ebbe való, de új gyártásúra. A sivitó/visító hangot a forgóvázban található csigás tengely okozza, ezt halkítani lehet megfeleló kenéssel, megszűntetni sajnos nem.
A motorcsere miatti súlyfaragás tömegvesztést okoz, ez hiba volt, mert kisebb lesz a vonóereje. A motor maradhatott volna az eredeti. |
(#37955) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37952)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Igen, ezekre sajnos csak utólag jöttem rá. Összességében nem nagyon érte meg. Ha a kerékcserét is meglépem akkor már majdnem egy használt vagy akciós Roco áránál vagyok. Vajon a Roco vagy egy ilyen új Gützold lehet a jobb választás? |
(#37957) csíkosháTTú válasza hkrisz79 hozzászólására (#37955)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Ízlés dolga, a két modell egy osztályban focizik.
Szerintem a Gützold műszaki tartalma jobb, hiába csak 4 tengelyen hajt.
Van szubjektív dolog is. A ROCO újabb tervezésű kasznival bír (a belső mechanika az nem új, az a megszokott, "ezeréves" ROCO egyenmegoldás, habár nem rossz!). A ROCO Szergej egy szép, csinos, filiográn modell a síneken Namost, ha a valóságot nézzük, akkor a Szergej az 100t orosz vas a sínen, erről mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy szép, csinos, filigrán. Ezt a "drabális" érzést szerintem a Gützold jobban visszaadja. Hangsúlyozom: ez szubjektív vélemény! Ha úgy tetszik én outsider is vagyok, mert magánemberként TT-zek, és Z-zek.
Gützold:
- 2 tengelyen tapadógyűrűk,
- 4 tengelyt hajt meg,
- 5 pólusú Bühler motor lendítősúllyal,
- NEM652 digitális előkészítés,
- LED világítás,
- zárfények is vannak,
- extrém alacsony feszültségnél is rendes fénnyel világít analógban,
- kurz kinematika,
- nincs kivágva egy jókora rés a pályakotrón, hogyha vontatni is akarunk vele , cserébe, ha kupplung is van a kotróban, akkor az ívben befordul, de ez nem feltűnő, lévén csak a vonat felőli végén jelentkezik, a mozdony elején nem,
- rendkívül biztos, nyugodt futás, hatalmas tömege van, ebből adódóan a vonóerő is tetemes
ROCO
- újabb tervezésű a kaszni,
- 2 tengelyen tapadógyűrűk,
- 6 tengelyen hajt,
- 5 pólusú, lendítősúllyal szerelt motor,
- NEM652 digitális előkészítés,
- izzós világítás,
- zárfények is vannak, ez is izzós,
- kurz kinematika,
- a pályakotró fix, ha kupplungot szerelünk mindkét végére, akkor a kupplung mozgástere ki van vágva, ez nem szép látvány a mozdony elején,
- nagy tömeg, megfelelő vonóerő, szép futás.
Árban valahol egy kategória a két modell. Hétköznapi használatban az egyéni ízlés dönt. |
(#37960) hkrisz79 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37957)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2014 |
|
Köszönöm a választ Mester Úr! Akkor úgy tűnik a Gützold felé billen a mérce. Lehet függetleníteni a zárfény világítást? Ill. ha gyárilag nem, akkor melyikben egyszerűbb? Gondolok itt esetleg a nyákon megfelelő helyen végzett nyisszantásra. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 22:29:51 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|