Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Kezdő modellező
Kezdő modellező
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:

Lapozás       4/27    
(#37364) enamessias válasza gigantati hozzászólására (#37363) Válasz Szept 11, 2014
Segíteni akartunk, nem megkavarni.
Akkor a számok:
Vegyünk 4 váltót és hozzá a dekódert.

Conrad 2000Ft x 4 + ESU dekóder 8500Ft = 16500Ft

Szervó 650Ft x 4 + ESU dekóder 8500Ft = 11100Ft

Piko mágneses 4500Ft x 4 + csavar 1500 x 4 + ESU dekóder 8500 = 32500Ft

Conrad:
pozitívum: lassú mozgás, nem drága, nem látszik
negatívum: silány minőség, nem megbízható

Szervó:
pozitívum: lassúra is állítható, tartós megoldás, könnyen szerelhető, többféleképpen is szerelhető (alulra, mellé, asztalsarkába) legolcsóbb. ANALÓG módon is vezérelhető, azaz fizikai gombokkal váltható, ráadásul késöbb semmit nem kell csinálni ha Digitalizálod, csak átkötöd.
negatívum: Tápra érzékeny

Piko:
pozitívum:
negatívum: drága, csattogósan és gyorsan vált, kell a drága csavar és műanyag pöcke, hogy süllyesztve lehessen szerelni, ezért már nem elég csak egy lyukat fúrni, hanem sokat kell marni/nútozni az asztalt, ráadásul nekem szét is tudott esni.

Ui.: Ja! És még van egy Octopus nevezetü megoldás is, szervó vezérlésnek, de annak árát most így nem tudom. Ebben etwg fórumtárs jártasabb.
(#37366) gigantati válasza enamessias hozzászólására (#37364) Válasz Szept 11, 2014
Kezdek megvilágosodni ezen a sötét éjszakán!
Tudnál erről a szervóról anyagot linkelni. Erről a 650 Ft-os megoldásról a modellboltok weblapjain nem találkoztam, de amit leírtál megfontolandó.

Üdv:ati
(#37367) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#37366) Válasz Szept 11, 2014
Azért mert nem is létezik. Ez egy kínai ár, ami mire ideér hozzánk inkább egy 1000-es lesz! De ezzel etetnek mindenkit!

nézd meg a zenn.hu oldalon a TG-9e mikro szervot!
(#37370) gigantati válasza zsolesz74 hozzászólására (#37367) Válasz Szept 11, 2014
Kösz megtaláltam.
A fent említett ESU dekóder 4 váltót képes lekezelni? Egyébként ez csak a dititalizálás miatt kell és kézi kapcsolós(analóg) üzemnél hanyagolható?
(#37375) enamessias válasza gigantati hozzászólására (#37366) Válasz Szept 11, 2014
Itt egy oldal: Bővebben: Link
De ha rá guglizol, akkor "9g servo" kifejezésre rengeteg online boltot találsz. De legyen 1000Ft darabja, még mindig jobban jársz.

Szervóhoz kell valami, ami vezérli, egy kapcsoló két vezetékkel nem elég. Egy dekóder 4-et kezel, ezért jöttem a 4-es példákkal.

ESU 51822

Ez a dekóder működik 8 nyomógombbal hagyományos módon, vagy akár DCC központtal vezérelve is. Központon keresztül, akár PC-vel is. A linkelt oldal az egyik legolcsóbb hely és ingyenes a házhoz szállítás is!
(#37376) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#37367) Válasz Szept 12, 2014
Hobbykingtől vettem extra hosszú kábellel 10db szervót. Visszakerestem a számlát: 28.80Dollárt fizettem. Most Szeptember 9.-én volt a legmagasabb a dollár, akkori csúccsal számítva volt 708Ft darabja. Anno nekem még annyi se volt.
(#37377) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#37376) Válasz Szept 12, 2014
Én rendszeresen tőlük rendelek, eladásra is és ezért írtam hogy inkább 1000Ft/db.
(#37379) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#37377) Válasz Szept 12, 2014
ok
(#37380) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#37370) Válasz Szept 12, 2014
Ez a szervovezérlő azt is tudja ami neked is kellene.

akkor most fogom és megírom ezt a vezérlő programot is, hogy nekem is legyen ilyenem!
(#37389) etwg válasza gigantati hozzászólására (#37366) Válasz Szept 12, 2014
Nézz át néha ide is:G&DTT
Itt folyamatosan igyekszem majd feltölteni az épülö terepasztal képeit.
Amit az egyik képen a sok kábel alatt látsz az 8 szervo vezérlése.
(#37390) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#37365) Válasz Szept 12, 2014
Idézet:
„Ellentétben az octopus kőkorszaki vezérlőjével, ami engem nem győzött meg. ”

Hát látszik, hogy ki sem probáltad. . Nálam már immár vagy fél éve itt vannak és még mindig találok rajtuk olyan rafinált dolgokat, amiröl eddig még nem is lehetett hallani, nemhogy valamelyik, általad annyira protezsált, cég használta volna. ( s mai szokások szerint az ilyesmiröl a kézikönyv mélyen hallgat. )
(Pl. automatikus mozgási erö beállitás, a szervok sleep modusba valo küldése. stb.).
Szoval aki ezt fejlesztette eléggé tudta, hogy mit kell csinálni.

Le a kalappal elötte - lehet, hogy megint az áll fenn, hogy a kökorszaki szakik többet tudtak, mint MZ/X. ????

(#37393) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#37366) Válasz Szept 12, 2014
Na első körben még analóg állításról volt szó!

Szóval! Azért egy szervómotor beszerelése nem egy kezdőnek való folyamat, bármennyire is olcsó! Erről a kollégák elegánsak elfelejtkeznek. A gyári hajtóművek azért vannak, hogy az "egytollú indiánok" is el tudják végezni a hajtómű felszerelését a váltóra.

Valaki írta, hogy a Conrad motoros hajtómű előnye a lassú átváltás. Mihez képest? Ugyanis a szokásos 16V-os betáplálással majdnem ugyan olyan gyorsan csapja át a váltót, mint a sima elektromágneses hajtómű... Ezért kár motorosnak lennie.

Egy szónak is száz a vége: kezdjük kicsiben! Aki először szerel fel váltót a pályájára, az ne feltétlen egy szervóssal kezdjen! Ugyanis önmagában a szervó motor nem fogja átváltani a váltót! Ahhoz némi mechnanikai bűvészkedés is kell még, meg ugye a szervómotort is rögzíteni kell valahogy. A gyári hajtóművek, vagy a Conrad is gyakorlatilag üzemkészen van a csomagban, a szervó az nem! Legalábbis a modellvasúti váltókhoz nem lesz elég a csomag tartalma, az fix! Ha majd tapasztalatot szerzünk, hogy hogyan működik a cucc, akkor majd ráérünk a profibb dolgokkal foglalkozni. Ha elsőre belecsapsz a közepébe, akkor szívás nagyobb lehet, mint az öröm, és akkor oda az egész modellvasút.

Tervezés.
enamessias kollégának igaza van, egy emelkedő minél kevésbé meredek, annál jobb, és figyelj az űrszelvényre, H0-ban a 6,5cm az kevés lesz valóban. Miért nem párhuzamos a pálya az asztallap éleivel? Esztétika, kevésbé unalmas a látvány így, lásd a Z asztalka építésénél a képkete, meg a hozzászólásaimat. Alagútban mindegy, az nem látszik, de a nyílt pályarészeken ez fontos lehet. Kezdjük itt, majd a végén meglátjuk, hogyan vezéreljük a kitérőket. Van olyan szervó dekóder, ami megy analógban is és DCC-ben is, és analógban is lehet tanítani, 4 szervót kezel. Már bizonyított, Keszthelyen van belőle párszáz darab folyamatos üzemben.
(#37404) proba válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37393) Válasz Szept 12, 2014
Nem teszteltem még tartósan, a legolcsóbb szervo talán nem ( az is lehet gyári hibás volt néha megszorult ) , de a kicsit drágább már simán tudta, elektronika ki (fiókba eltesz, jó lesz később) , a tápfeszültség a minimum közelébe, 1-2V a motorra közvetlenül , így két mikrokapcsolóval simán állítható. A tovább nyomás esetén mivel nincs elég áram végállásban elakad. A mechanika meg 2 csavar a rögzítéshez meg egy görbe drót.Hátrány nincs polarizáló feszültség, amit a conrados talán tud.Valamint a váltó csak addig megy míg nyomod a gombot.
(#37434) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37393) Válasz Szept 12, 2014
CsikosháTTú! Olyan nehézséget még nem találtak ki ami elvenné a kedvemet.
Most kicsit magamba szállok, és az eddig kapott tanácsok alapján átdolgozom az asztaltervet.
A szervóval kapcsolatban az az ötletem, hogy megpróbálok egy szervót egy váltóval összeépíteni. Ha sikerül ezt használnám az asztalon. Nagyon tetszik a megoldás.
Egyébként mit gondoltok 1 vs 2 fővágány? Érdemes a 2 fővágányt erőltetni az asztalon?
Üdv: ati
(#37435) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#37434) Válasz Szept 12, 2014


Először tervezz, és nézd meg egy 3D ábrázolásra képes programmal. A Wintrack próbaverziója letölthető ingyenesen, igaz nem tudsz vele nyomtatni, meg menteni, de megnézni egy körülbelüli képet, azt lehet. Ha nem zsúfolt a 2 vágányú vonal, akkor mehet, de arra vigyázni kell, hogy a legkisebb ívsugár 440mm körül legyen (jobb lenne 500), csak ez nem mindig fér el kétvégényú pálya esetében az adott területen.
(#37437) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#37390) Válasz Szept 12, 2014
Igazad van, mert amit bemutattál nem győzött meg.
A mozgási erő beállás és a sleep azért kell, mert nem tudod beprogramozni a végállásokat és az átállás sebességét.
Ráadásul nem is tud DCC-t alapból, tehát oda a digitális vezérlés.

Óhh, bocsánat, tud DCC-t. Kell venni még 20$-ért egy kiegészítőt hozzá!

A programozáshoz egy plusz kütyü kell, nem elég a DCC vezérlő. Az még hány $?
És így szépen megy felfelé az ára egyre jobban és jobban...

Igazad van, nem kőkorszaki, hanem az általad sokat ócsárolt marketing lehúzás! Szerencsére nem én vagyok a célközönség.
(#37438) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#37434) Válasz Szept 12, 2014
Idézet:
„A szervóval kapcsolatban az az ötletem, hogy megpróbálok egy szervót egy váltóval összeépíteni. Ha sikerül ezt használnám az asztalon. Nagyon tetszik a megoldás.”

Ennyi, én is így kezdtem az újkori asztalépítést!
(#37444) Frankye moderátori válasza zsolesz74 hozzászólására (#37365) Válasz Szept 13, 2014
Ezt nem kellett volna! Ha üzletelni akarsz, tedd az apróban!
(#37469) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#37437) Válasz Szept 13, 2014
Ugyanabba a hibába esel mint sok kezdö. A váltoállito mechanizmusokon soha nem a végállást kell programozni ( azt megteszi maga a válto is) hanem azt az eröt amivel a sint odanyomja a motor. Ezért teljesen téves nézet a végállások programozása. Sokkal fontosabb megtalálni a középállást és a beállitani a nyomoeröt. Minden más csak ámitás. Az erök kiegyenlitését megteszi a mozgato rugo.

Az egy más kérdés, hogy mit tud alapbol meg mit nem - ezzel én nem foglalkozom. Nekem a váltokimemenetek egyszerüen jelek ( egyenes/kitérö - egy vagy két kimenet), hogy ezt majd honnan kapja, az csak nagyon harmadrangu kérdés. Pl. A keskenynyomközün egy AVR vezérli mind a 8 váltot - semmi köze a DCC-hez, az Octopus viszont remekül fogadja a vezérlö jeleket.
Nem kell a programozáshoz megvenned a kütyüt, megy az anélkül is, söt a bolt be is tudja neked ingyen programozni. Hidd el már $$$$$ €-t beleadtam a hobbiba, igy tudom, hogy mi mit ér, ezt nem kell neked ecsetelned. Számolni én is tudok......
Annak idején itt is kiszámoltam, hogy a közel 60 válto kezelése még igy is olcsobb, mint a többi kommersz cuccal, még akkor is, ha esetleg egyes elektronikát otthon épiteném meg ( azt is csinálom, már készek a sináramkörök meg az interfacek is - eddig 256 portom van.

A fö pályán még nem döntöttem el, a kézivezérlés mellett mit fogok bevetni - a régi CTC-t, vagy valami mást - DCC-t, ha lesz, akkor az kizárolag a vonatok vezérlésére lesz - nem a pályáé. Miután azonban elég sok régi mozdonyom van, amiket valoszinü, hogy nem igen éri meg digitalizálni, lehet, hogy soha nem lesz teljesen a DCC kiépitve.

Azt majd a fiam fogja eldönteni.
(#37470) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#37469) Válasz Szept 13, 2014
Nyilván sosem fogjuk egymást meggyőzni...

Azt nem értem, hogy annyi mindent meg tudsz csinálni, építesz, programozol ATMELt, mechanikát gyártasz...és akkor fogod magad és vásárolsz! Többszörösét költöd úgy el, hogy igazából mindenhez értesz.
Nekem egy 3,5nm-es asztalnál már megérte leporolni a megszerzett tudást és utánaolvasni még egy-két dolognak.
(#37474) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#37470) Válasz Szept 13, 2014
Én alapbol nem szeretek olyasmit csinálni, amit már más és jol megcsinált. Tul nagy energiámba tellene egy octopushoz hasonlo programot megirni, igaz most már tudom mi mindent tud, és azt hogyan.
Ezért inkább arra koncentrálok ami egyedi, amit talán még jol meg tudok csinálni, abban látok kihivást és nem idöpocsékolást. Ma már sajnos olyan világ van, hogy amit valaki sorozatban meg tud csinálni olcsobb, mintha ugyanazt odahaza a kis mühelyben kellene megépiteni. Amikor valaha kezdtem százasával épitettük a zenekari erösitöket meg egyébb cuccokat, mert azt volt akkor érdemes. Aztán vagy 30 éve PIC-t kezdtem el programozni profi célokra, de annak a kornak is 1992-ben vége lett.
Az AVR-t csak mintegy 5 éve vettem ujra kézbe, de biztosan dekodért soha nem fogok programozni - azt megveszem töletek, ha fog kelleni. Sajnos jo szervomeghajtot még eddig csak az Austromodell tudott szállitani ( már kiprobáltam néhányat hidd el), ezért döntöttem az octopus mellett.
(#37511) gigantati hozzászólása Válasz Szept 14, 2014
Sziasztok!
Jövő héten megpróbálom összefabrikálni a váltóállítást. Beszerzek 1-2 9g mikrodekódert. A régi piko trafóm használhatónak tűnik. Mit javasoltok váltódekóderrel kapcsolatban? Egy weblapon láttam egy 4 váltós ESU-t 8300ft ért. Ez kezdetnek jó vagymást ajánltok?
A Csikós-mühely CSM210 dekódere ide nem lehet jó?
Üdv:ati
(#37529) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#37511) Válasz Szept 15, 2014
Csíkos - nem csikós! - mint a kismalac háta!

A CSM210 az nem váltódekóder. Nézd meg a használati utasítását
klikk ide!
Vagy egy lehetséges alkalmazását
ebben a kézikönyvben.

Szervó dekóderek esetében arra kellene figyelni, hogy a váltó szívdarabjának polarizálását is meg kéne oldalni valahogy. Az ESU nem tudom, hogy erre képes-e?
A mi jó szervó dekóder, az a Tran SW10, az megy analógban is, és még analógban tanítani is egyszerűbb, mint az etwg barátom által használt Octopus-t. Bekapcsoláskor meg nem zizeregteti a motorokat, azok addig "csöndben vannak", amíg parancsot nem kapnak. Egy baja van, az említett polarizálást másképp kell megoldani. Ezt Keszthelyen a Viessmann Kontaktsatz-cal csináltuk meg.

Van amúgy a műhelynek is szervó dekódere, ha nem is azonnal a polcról, abban benne van a polarizálás megoldása is.
(#37536) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37529) Válasz Szept 15, 2014
Bocsi a "lecsikózásért" Van egy Csikós ismerősöm, és az éjaszakai órában összekuszálódott a fejemben.

Idézet:
„Van amúgy a műhelynek is szervó dekódere, ha nem is azonnal a polcról, abban benne van a polarizálás megoldása is.”
Erről lehetne részletesebben (mikor, hogyan lehetne hozzájutni (szállítás Debrecenbe?))

üdv:ati
(#37537) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#37536) Válasz Szept 15, 2014
Seeeemi baj! Csak sokan összekevernek Csikós Pista bácsival a Láng Börzén, ő alkatrészeket árulgat a régi modellekhez.

Lehet róla szó, természetesen, de a többi az e-mailben. Több modellező ismer Debrecenben, sokat postázok oda.
(#37552) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37529) Válasz Szept 15, 2014
Idézet:
„Szervó dekóderek esetében arra kellene figyelni, hogy a váltó szívdarabjának polarizálását is meg kéne oldalni valahogy.”
Piko A sínkészlettel dolgozik! Oda nem kell polarizáció!
Az általam ajánlott ESU-val nem lehet megoldani, de hát nem is kell, mint írtam.
(#37685) gigantati hozzászólása Válasz Szept 21, 2014
Sziasztok!
Futási próbákat tartok a nagy személykocsikkal hogyan viselkednek az ívekben. Közben felvetődött bennem egy kérdés. A hosszú (303mm) személykocsihoz képest a 2x3 tengelyes mozdonyok (pl nohab, gigant) hogyan viselkednek ívekben, váltóknál. Könnyebben siklanak?
Üdv:ati
(#37687) etwg válasza gigantati hozzászólására (#37685) Válasz Szept 21, 2014
Az ilyen alvázas mozdonyokkal nem sok baj van, a gözösök sokkal kritikusabbak hasonlo esetekben ( föleg a sok kerekes mozdonyok, ill. amiknek több nem hajtott futokereke van.
(#37701) gigantati hozzászólása Válasz Szept 22, 2014
Sziasztok!

A korábbi hozzászólások alapján átgondolva, módosítva a pályaterv.
A külső kék terület a rendelkezésre álló hely. Fekete vonal a tervezett asztal széle (ez még változtatható).
Maradt a két fővágány (ehhez szeretnék ragaszkodni)+ állomás 3 átmenő és 1 vakvgánnyal. A hosszanti oldalak 3,5 és 2,5m.
Az asztal fő síkja a pályaudvari (+10cm). Jobbra a lenti körívben süllyed vissza az alagút bejáratig a 0 cm-es szintre (3%). A piros vágány hátul az alagútban emelkedik vissza (2,7%). A kék marad a 0 szinten és terveim szerint még egyszer körbejárja az asztalt, mielőtt visszatér a pályaudvarra.
Itt kérném a segítségeteket! Napokat agyaltam hogy lehetne a kék vágányt összehozni (zöld sinvégeket). Egyszerűen kezdem azt hinni, hogy ésszerűen nem tudom
A teherpályaudvari rész is kiegészítésre került egy kihúzóvágánnyal.
A jobboldali pályarészen két helyen is van átjárás (ugyanabba az irányba) a két pálya között. Itt csak az egyik lesz a végleges. Melyik a jobb az íves ami szinten van, vagy az egyenes, ami viszont az emelkedőn találhtó?
Az állomást nem akartam (többek között helyhiány miatt) váltókkal telepakolni, így az a filózófia, hogy a behajtás előtt kell már a továbbhaladásnak megfelelő vágányra kell beállni.

üdv:ati

2főpályás.jpg

3d.jpg
 
(#37703) pinyo39 válasza gigantati hozzászólására (#37701) Válasz Szept 22, 2014
Legyen 3 szintes és a zöld végekkel menj le "mínuszba". Itt viszont az alsó szintre lehetne egy tároló PU.-t kialakítani.
(#37933) gigantati hozzászólása Válasz Szept 29, 2014
Sziasztok!

A legutóbbi futáspróba tapasztalatokat szeretném megosztani. A 303 mm hosszú személykocsikat próbáltam a PIKO ívekben hagyományos kuplunggal. Az eredmény (képeken is).
R1 ív (360mm) 100% kisiklás.
R2 ív (421mm) kis sebességnél óvatosan elmegy (alapvetően csúnya és siklásveszélyes).
R3 ív (483mm) üzembiztos (bár az ütközők közötti távolság szinte eltűnik)
R4 ív (545mm) üzembiztos minimális behasalással.

üdv:ati

R2.jpg

R3.jpg

R4.jpg
 
(#37937) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#37933) Válasz Szept 29, 2014
Üdv!
Gondolom akkor siklanak, amikor tolod...
Hát nem kellene siklaniuk. Ezek már mind kkk-rendszerűek azaz közelkapcsolós kinematikájúak, ahogy a képeken levő vagonokat nézem.
Van neked roco-féle fecskefarok kapcsolód, vagy fleschmann profi kuplungod?
Az szépen összekapcsolja a kinematikákat, és eltolná egymástól a két kocsit ívben. Valahogy így:

Igaz ezek kicsit rövidebb kocsik, de a lényeg látszik, hogy milyen távol vannak egymástól, mindegy, hogy tolva, vagy húzva vannak.


IMG_0823.JPG
 
(#37938) gigantati válasza diginewl hozzászólására (#37937) Válasz Szept 29, 2014
Szia!

Van egy Roco ICE2 szerelvényem. Azon szerinten fecskefarok kapcsoló van. Megnézem majd mit tud (esetleg átteszem a fenti kocsikba ha lehet).

üdv:ati
(#37973) gigantati hozzászólása Válasz Szept 29, 2014
Sziasztok!

A pályaterv v2 változata.
Az új verzióban az emelkedők 2,5-3% között vannak.
Véleményetek szerint mennyire lesz bennszülött az asztal a (rendelkezésre álló kékkel jelölt) helyhez képest. A belső sarok mélysége közel 2m. Mennyire lenne járható, ha pl az első ívszakaszt mobil kivitelben (szükség esetén) kivehetőre készíteni?
Sajnos ha ezt a részt kihagynám a legalsó pályarészt csak nagyon kis sugarú (Piko R1) ívben lehetne visszafordítani.

Terepkialakítás:
Az alsó körívbe egy kisvárosi témát gondoltam.
A pályaudvar vakvágány folytatásába az állomásépületet.

Tapasztalatotok szerint ez mennyire "játszható", vagy nem más mint túlbonyolított dilikör.

üdv:ati

3d1_v2.jpg

3d2_v2.jpg

terv_v2.jpg
 
(#37985) BR95 válasza gigantati hozzászólására (#37973) Válasz Szept 30, 2014
Szigorúan magánvélemény...

KezdőBR95.jpg
 
(#37988) gigantati válasza BR95 hozzászólására (#37985) Válasz Szept 30, 2014
Köszi a hozzászólást

A pirossal jelzett rész valóban duplikálás. Még én sem voltam biztos benne hogy ez maradjon meg, vagy az előtte lévő íves váltópár. Csak az egyik lesz kiépíve.

A zöldel korrigált részt átgondolom. Alapvetően az volt az elképzelés, hogy nem lesz az Pu. előtt és után is oda-vissza átjárási lehetőség. A behajtás már a kimenő vágánynak megfelelően történik.

üdv:ati
(#37991) BR95 válasza gigantati hozzászólására (#37988) Válasz Szept 30, 2014
"Játszhatóság" szempontjából szerintem fontos lenne az a zölddel húzott rész is. Meg forgalmi szempontból is több lehetőséget ad a mozgásra. Más: én megnövelném az állomás vágányainak hasznos hosszát jobb felé. Az íves váltók és a lentebbi kapcsolat helyébe tennék egy "hózentrógert" az ív kezdete elé. Az ívből indulhatna az állomás.
(#38070) gigantati válasza diginewl hozzászólására (#37937) Válasz Okt 2, 2014
Szia!

Igazad volt diginewl.
Kipróbáltam a kocsik között a roco fecskefarok kapcsolóval. Sokkal jobb volt. A mozdony és első kocsi között meghagytam a korábbit. Ott nagyobb sebességnél (a harmadik képen a felső ívrész második inflexiós pontjánál) többszőr szétkapcsolt.
A balra eső R2-es ívben még extrém nagy sebességnél (kocsik már kifele dőltek) sem volt gond. Kb 2/3 sebességnél még tolatómenetben is kipróbáltam.
A végső pályaterven kellett egy (rejtett) R2 visszafordítót beiktatnom. Így most úgy tűnik, hogy nem lesz baj vele.

Köszi a segítséget.
üdv:ati

20141002_211...jpg

20141002_211...jpg

20141002_211...jpg
 
(#38072) gigantati hozzászólása Válasz Okt 2, 2014
A pálya pedig így néz ki.
Összeszámoltam a sínanyag árat . Úgy döntöttem szétnézek az interneten hátha sirekül kedvezményesen beszereznem legalább egy részét.
Van esetleg ötletetek hol lenne érdemes keresni? Az ismertebb hazai oldalakat már átböngésztem.

üdv:ati

10_02.jpg
 
(#38073) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#38072) Válasz Okt 2, 2014
Én rendszeresen rendelek az ELRIWÁTÓL és a Modellbahnshop-lippe-től, de ott sem biztos, hogy ezek a kellékek olcsóbbak.

Amit kimatekoltam az biztos, hogy a méteres natúr sínszál és a 220mm-es flexibilis talpfarács volt a legolcsóbb folyóméterenként! TT méretben.

Amikor én építettem a pályát, akkor még a VMC is olcsóbb volt!
(#38074) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#38072) Válasz Okt 2, 2014
Hali!

Örülök, hogy bejött a dolog! A Fleischmann profi kuplung is ilyen jó, de a piko rövidkapcsolója is ilyen, de az nagyon puritán, és merev.

Sínanyag: ha nem "rettensz" el a flexi síntől nagyon lehet az árakat csökkenteni. Valamint lesz egy kicsi geometria szabadságod is
A flexi sín ívben való lerakása, jobban mondva ívben való toldása kicsit faxnis, de rá lehet jönni. A tillig is nagyon szép a piko-é extraflexi. Ha sínpapucsokat használsz toldáshoz akkor nem annyira nehéz. Érdemes először két szálon kísérletezni, aztán el lehet dönteni akarod-e.... Meglepően kevés fog megmaradni
(#38075) etwg válasza gigantati hozzászólására (#38072) Válasz Okt 2, 2014
Most az MBS-nél van 10% engedmény a sinekre és ingyenes szállitás
(#38076) gigantati válasza zsolesz74 hozzászólására (#38073) Válasz Okt 2, 2014
Szia!
Megnéztem +még néhány német oldalt. Gyakorlatilag ugyanaz az árszint mint nálunk. Én a modell&hobby áraihoz hasonlítom. Szerintem ők a legolcsóbbak és nem utolsó sorban könnyen hozzàjutok itt Debrecenben.

A flexi változatot meggondolom.

Üdv: ati
(#38077) gigantati válasza etwg hozzászólására (#38075) Válasz Okt 2, 2014
MBS? Tudnál linket küldeni?
(#38078) etwg válasza gigantati hozzászólására (#38077) Válasz Okt 2, 2014
(#38079) gigantati hozzászólása Válasz Okt 3, 2014
Osztottam, szoroztam.
Az MBS árai valamivel jobbak. 149eFt vs 131eFt az itthoni és a kinti ár. Ehhez hozzászámolva apostaköltséget megint nincs nagy különbség.
A flexi sineket is átszámoltam. 47,8m a teljes vonalhosszam. Ebből lejön a váltók 6,8m-es hossza. Eszerint kb 50db flexi vágány kellene, aminek ára 15eFt-tal kedvezőbb, mint ha db-onként megvenném a többit.

üdv.ati
(#38080) etwg válasza gigantati hozzászólására (#38079) Válasz Okt 3, 2014
Mintha mondtam volna, hogy az MBS-nél nincs postaköltség.....

(#38086) gigantati válasza etwg hozzászólására (#38080) Válasz Okt 3, 2014
Jogos!
Ott a két pont.
(#38182) gigantati hozzászólása Válasz Okt 6, 2014
Sziasztok!

A PIKO 231-es 239-es sinekből szeretnék röidebb darabokat készíteni. Milyen tapasztalatotok van a házi vágányszabdalásról (veszek összekapcsoló papucsokat és kis koronggal elvágom)?

üdv:ati
(#38455) STTaradder válasza gigantati hozzászólására (#38182) Válasz Okt 18, 2014
Én még mindig az laposra köszörült oldalcsípőfogóra esküszöm amit itt ajánlottak. És kis utána reszelés, egyszerű és praktikus.
Lapozás       4/27    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
23:28:46
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés