|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#37532) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37528)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Elhiszem, de az is elöfordult, hogy ilyen cégek minden jármüvet egyenszinre meszeltek (fehérre), még akkor is ha nem volt hütökocsi. |
(#37534) róbertke válasza etwg hozzászólására (#37532)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
A zöld posta és a barna darabárus (ajtó közepén a kör alakú lógó ) változat tényleg létezett, de ezt fenntartással fogadom, főleg az "IF" mint Interfrigo jelölés miatt. De hát legyen ez az én problémám ..... |
(#37546) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37525)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Köszi az észrevételeket!
Ha arra a kis tartóra gondolsz azt nem tartom gondnak. Síkban tartja a panelt, mert teljes szélességben elfoglalja a mennyezetet, jó ha nem egy íves felület van csak felette.
Az árambevezetésnél én már a forgózsámolyba lehuzalozásra szavaztam, vékony dekóderkábellel. Ez már átalakítás egy új rendszerre, mert nem analógra terveztem.
Eredetileg az új mérethelyes 220mm-esekről indult a panel készítés, ez csak a meglévő kocsiállományom miatt csináltam meg.
Tudtam róla, hogy megkérted az ID-t, azért kérdeztem, hogy ki írja a programot?
(képek: Mitropa háló, Stadt express gyorsvonati, és postakocsi belsők) |
|
(#37554) ponTT válasza róbertke hozzászólására (#37534)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Nálunk talán ebben a formában volt jelen. (?)
Gbgs 157 9
|
|
(#37555) palwolf válasza enigma hozzászólására (#37524)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Nos igen, pár darab ilyen kis lemezszerűségre lenne csak szükségem (max 4-6db).
Az acéllemezes felajánlást köszönöm, bár egy darab nagyobb lemezt utána még meg kellene munkálnom, valahogy kifaragni/reszelni belőle a kis darabkákat, nem tudom mennyire kemény egy ilyen vékony acéllemez, mondjuk a rézhez képest. Vagy esetleg van valami tipped erre vonatkozólag? |
(#37560) etwg válasza palwolf hozzászólására (#37555)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Ha nincs kéznél semilyen anyagod, akkor áldozz fel egy doboz sört ( vagy egyébb dobozos italt) a modellezés oltárán. Azok oldala szétvégva nagyon jo és rugalmas felületkezelt vaslemez. (Azt hiszem az alut már kivonták a forgalomból, egy mágnessel könnyen ellenörizheted). |
(#37562) enigma válasza palwolf hozzászólására (#37555)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Ötvözői révén puhább mint az alap szénacél. Két érvem is van rá: 1. konyhai 17 centis ollóval vágtam eleinte. (kaptam is érte a páromtól ) Most már elhoztam a műhelyből az egyik kézi lemezollót. (Mert hogy azért csak sikerült lenrokkatanom a konyhait) 2. Alumínium profilból van a satumon egy anyagvédő "szögvas", de azon simán tudom hajlítani. De acél és nem réz. A réz (főleg a vörös) jóval puhább.
Etwg! Felénk a közeli sörösdobozgyárban nem ismerik ezt a rendelkezést, - mármint hogy acél ötvözetű anyagból kell sörös dobozt csinálni - mert két dobozon is kipróbáltam a mágnestesztet, de semmi reakció. Szerintem ezek még békebeli alumíniumból vannak. Egyébként én is nagyon kedvelem ezt az alapanyagot, hiszen sok mindent lehet belőlük összehozni. |
(#37563) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#37560)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Idézet: „Azok oldala szétvégva nagyon jo és rugalmas felületkezelt vaslemez. (Azt hiszem az alut már kivonták a forgalomból, egy mágnessel könnyen ellenörizheted).”
Fordítva, sajnos... Egyetlen ilyen itóka van még, ami fehérbádog dobozban van, a Lidl sajátmárkás szűretlen búzasöre. A többi már mind alumínium... |
(#37573) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#37546)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Beleszólnék ebbe a témába (is).
Annak idején volt szerencsém beszerezni egy pár eredeti, gyári 08981 cikkszámú, analóg Y-kocsi világítást. Nem titkolt szándékom az volt, hogy kicsit áttervezve majd megépítem magamnak az akkori Bttb alapra épített flottához.
A tervből kb 8-10 db-os sorozat lett, sőt rendelésre is készült belőle.
A képen is látszik, hogy a panel az eredeti elgondolás szerint mindkét végén, két-két bevágással készült. Nem eggyel, nem semennyivel, hanem kettővel.
A sok beépítés után azt tapasztaltam, hogy ez nem véletlen. Hiszen a kocsivégeken, a wc-k falánál a belső berendezés két fal eleme feljebb van futtatva, így ezekkel a bevágásokkal arra pontosan ráül a panel. A kasztniba öntött két fül erre csupán rásegít, hogy a vagon mozgatása során ne emelkedjen fel és csússzon el a világítás panel.
Ha visszaemlékszünk az izzólámpás hosszú panelre, akkor már ott is így volt.
Tehát be kell látni, hogy azért volt pár dolog a Storkower utcában, amit jól megterveztek és a Promenade 1-ben is átvették Sebnitzben.
A panel fixálását a belső berendezés, a tető két benyúló pöcke és a négy helyen bevágott nyáklemez együttesen éri el.
Aztán persze lehet, hogy az idő múlásával, a vékonyabb nyáklemez használatával ez a fajta stabilizálás már okafogyottá vált. |
|
(#37574) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#37573)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Gábor, ezt milyen vastag NYÁK-ra készítetted? |
(#37575) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37563)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Akkor már azt is odacipelték a magyar piacra.
Mifelénk nincs már alu doboz ( egy ideig mágnessel jártam a boltba, pont emiatt, mert a doboz oldala nagyon kiválo egy bizonyos projektbe, ami csak vaslemezzel müködik).
Mindegy, szoval nem aludoboz tartalmát kell feláldozni. |
(#37576) etwg válasza enigma hozzászólására (#37562)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Itt meg azt hiszem megmérték és a pléhdoboz néhány grammal könnyebb mint a vastagabb anyagbol készült aludoboz, igy mindenki visszatért a pléhdobozra.
Persze, ha más nincs akkor egy sertésmájkrém doboz is jo - az biztos fehérfém.... |
(#37577) enigma válasza etwg hozzászólására (#37576)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
No meg palwolf kolléga 0,4 mm körülire kalibrálta a betét lemez vastagságát, én pedig épp az imént mértem meg egy sörös doboz (alu) fal vastagságát ami 0,12 mm.
A konzerves doboz anyagvastagságáról nincs tapasztalatom, de lehet, hogy az megfelelőbb. |
(#37578) etwg válasza enigma hozzászólására (#37577)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Igy van a doboz lemeze joval vékonyabb, de keményebb igy rugalmasabb is. Emiatt szerintem igen jo erre a célra ( ha még megvan az eredeti letört müanyag fül). |
(#37580) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#37574)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Ha jól emlékszem, a gyári is, meg az általam használt is 1,5 mm-es.
Van még belőle, tudok mutatni. |
(#37593) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Tiszteletem mindenkinek!
Kora tavasszal szó esett UV nyomtatásról, mint a matricázás és a tamponozás utáni harmadik lehetőségről. Íme az első fecskék közül:
|
|
(#37595) UWH válasza etwg hozzászólására (#37594)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
nem vagyok jó fényképész, ilyet tudtam közelről
|
|
(#37596) BR95 válasza UWH hozzászólására (#37593)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Ezeknek a kocsiknak van (létezett) "eredetije"? |
(#37597) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#37596)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Hogy pontosan ilyen létezett-e, azt nem tudom, de az egykori bajor vasútnak volt ilyesmi kocsija, csak az szerintem rövidebb volt. Valamelyik OFF gyártó csinálta is egy szettben, ha jól tévedek a Mnitrix-nek volt egy bajor tehervonata, abban volt hasonló. |
(#37598) UWH válasza BR95 hozzászólására (#37596)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
"kolonialwarenwagen" néven keres rá a neten, felhoz pár találatot. |
(#37599) BR95 válasza UWH hozzászólására (#37598)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
De "csak" modelleket. Sehol egy korabeli kép az eredetiről...
El nem tudom képzelni, mire jó a vagon két végén a nyitott rész...? |
(#37601) UWH válasza BR95 hozzászólására (#37599)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Vagy fordítva, mire jó a zárt rész a nyitott vagon közepén? |
(#37602) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#37580)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
OK! Egyszer megdumálhatjuk. Akkor viszek én is neked, hogy meg tudd nézni ezeket, és kipróbálhasd.
Ezek egyébként 0.5mm-esek. |
(#37607) DinoTT válasza UWH hozzászólására (#37593)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Hol csináltattad a nyomtatást?
|
(#37608) etwg válasza UWH hozzászólására (#37601)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Ezek eredetileg szerszámos ( pft) vagonok voltak. A bodéba lehetett elzárni az értékesebb szerszámokat, esökabátokat stb. De jol jött esöben is beállni. A platformokon meg vödrökben, ládákban voltak a szükséges dolgok (vágottkö meg aprovas a javito brigádnak, koksz meg fa a téli honapokban a vizdaruk, váltok melegitésére.)
|
(#37609) BR95 válasza etwg hozzászólására (#37608)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Így valamennyire érthetőbb, de nem lett volna gazdaságosabb egy külön kocsitípus helyett egy normál zárt vagont használni? Abba is elfért volna az apróvas meg a koksz... |
(#37611) etwg válasza BR95 hozzászólására (#37609)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Csak azt nehezebb megrakni. A daru, vagy markolo nem tud benyulni a bodéba. A követ kilapátolni sem kett volna egyszerü. Manapság erre alacsonfalu vagonokat használnak. |
(#37612) UWH válasza DinoTT hozzászólására (#37607)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Nem az én érdemem a vagon. Egy barátom csináltatta a nyomtatást a Lurdy házban. Attila és úgy tudom Gábor is volt már náluk, majd az úton sok időtök lesz és biztos tudnak további pontos infókkal szolgálni. |
(#37613) UWH válasza etwg hozzászólására (#37608)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Ez érdekes , egyébként más méret arányban PERSIL felirattal láttam, biztos ott is volt olyasmi, amit daruval, vagy szállító szalaggal rakodtak. |
(#37616) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#37607)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Dénes, ez az a cég, akikkel majd készül egy VMTV anyag és annak keretében nyomjuk meg a nálam levő Gbgs-eket is. |
(#37617) etwg válasza UWH hozzászólására (#37613)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Mintha derengene, hogy a mult század elejěn ilyen kocsikkal probálták megoldani a kis távoli faluk általános áruellátását - gyakorlatilag mozgo vasuti bolt volt. Akkoriban még aránylag sok olyan portéka volt amit a szabad ég alatt is lehetett szállitani meg árulni. |
(#37618) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#37602)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Ok. |
(#37619) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#37598)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
A pár évig regnáló N-es kacatjaim között volt az a miniTrix szett, amiről csíkos beszél. Az igazi arányok ott jönnek át. |
|
(#37620) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#37619)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
Talán így állt össze.
|
|
(#37622) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 17, 2014 |
|
|
(#37625) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Roncs-akcio a ROCO-nál. Vidd vissta a müködésképtelen Rocomozdonyt a Roco partner beszámit kb. 7500Ft a roncsért:
RocoRoncs
|
(#37626) etwg válasza etwg hozzászólására (#37625)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Bocs elirtam, bármilyen mozdonyt vissza lehet vinni, nemcsak a Rocot.
|
(#37628) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Elkészült a terepasztal megvilágítása.
Egyelőre csak fénycsövek vannak, de van lehetőség halogén világításra is. A jövő zenéje lesz...
A fotótáramban látható az eredmény. |
(#37629) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#37626)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
A VMC már meghirdette augusztusban és 9000Ft! |
(#37631) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#37625)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Ez egy másfél hónapos hír, de szerintem a Roco bután tette, hogy a nyár közepére időzítette. Mindenesetre nem árt, ha többször fel van emlegetve. Ugyanis ez azt jelenti, hogy valaki beviszi az ócska, startos BR92-esét és arra is megkapja ezt az engedményt. |
(#37632) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#37415)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Ezt azért majd elleőrizd le, most építek át egy Holzrollert DCC-re, nem megy keresztbe az áram a tetőpanelen, mégis helyes a menetirány. |
(#37634) proba válasza masTTertape hozzászólására (#37631)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Ami fontos kitétel (bár nem tudom mit takar), rendelkeznie kell elektronikával.. |
(#37643) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Sziasztok!
Ilyen Halbi - Bybdzf átalakítást csinált valaki? A Modist árult ilyen kittet. Valakinek volt ilyenhez köze? Be lehet még szerezni?
TT-Board
Robi |
|
(#37645) saetta válasza rwirtz hozzászólására (#37643)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Szia!
Az utolsó információim szerint NEM lehet beszerezni.
Én legalábbis kérdeztem néhány helyen.
Üdv:
SAetta |
(#37649) rwirtz válasza saetta hozzászólására (#37645)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Gondolom, a TT-Boardon is...
Van egy fotó az összeszerelési útmutatóban, szerintem az alapján meg lehetne csinálni, mert nem olyan bonyolult.
Robi |
(#37658) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
A nap, de lehet, hogy a hónap meglepetése nekem Leuna-ból, a Kehrer-től:
VT12.15
Vagyis a Ganz motorvonat (Hargita) DR változata...
2015-re
(Kép forrása a TT-board)
|
|
(#37675) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2014 |
|
Sziasztok!
Egy projekthez keresnék a képen látható kocsikat, 5-6 db-ot hibátlant, nem töröttet minden fellépővel, stb.
Köszönet... |
|
(#37676) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2014 |
|
Bár egy picit off, azért talán a klubélethez kapcsolódik
(A vőlegény én volnék ) |
|
(#37677) etwg válasza sunocske hozzászólására (#37676)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2014 |
|
|
|
|
2024. Nov, 25. Hé 20:22:33 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|