|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#37633) Luciferike válasza diginewl hozzászólására (#37623)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Nem azért közöltem mert fontos csak nem tudok több képet csinálni róla. Igen egy pólust vitt át csak.
|
(#37635) proba válasza Luciferike hozzászólására (#37621)
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Én úgy láttam a forgóváz áramszedőjéhez csatlakozott a lemezke. Ebben a felállásban ha a kocsi mindkét végén ilyen van, valamint a szomszéd kocsin is, csak a szerencsén/odafigyelésen múlik hogy nem lesz zárlat.( persze a takarásban bárhogyan lehet kötve így az észrevételem nem biztos hogy pontos.) |
(#37641) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Kicsit visszatérve az áramátvezető kupplungokhoz, van párról tapasztalatom, tudom a rákfenéket is.
ROCO: 4 pólust visz át, hátránya, hogy merev, de nagyon, és még annál is bumfordibban néz ki, mintha két elefántot tennénk két kocsi közé... Az össze- és szétkapcsolás nehézkes.
Viessmann: Fleischmann profikupplung az alapja, két pólust visz át. Kiváló mechanikai tulajdonságok, nem merev, de sajnos pont ezért az egymáson csúszó felületek nem fixek, hajlamos a kontakthibára, ezért nehezen használható. Az össze- és szétkapcsolás olyan, mint a sima Fleischmann kupplungnál, egyszerű sé praktikus.
Krois: többféle van, 2, 3 és 4 pólust vihet át. A ROCO Univerzál az alapja. Biztos érintkezés, de nagyon merev. Az össze- és szétkapcsolás nehézkes.
Vagyis, az eddigi megoldásoknál az a helyzet, hogy vagy könnyen kapcsolódnak, de akkor meg az áramátadás bizonytalan (Viessmann), vagy nehezen kezelhetőek, de biztos az áramátadás (ROCO, Krois). Úgy látszik, a két követelményt egyszerre eddig senkinek sem sikerült megoldania. |
(#37642) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37641)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Mester! Az én ötletemről mi a véleményed? Csak keményen! Azért kérdezem, mert ilyen megoldást nem láttam másol, és tulajdonképpen nem nehéz megcsinálni sem. Még a lekapcsolás funkció is működik.
Ahogy nézegettem neki is az lesz a baja, hogy széles - ki kell jönnie oldalra a lemeznek, hogy a horog át tudjon ugrani az akasztón...
Tehát high-end kocsinál már oldalról, éles kanyarban beleütközhet a fellépő(létrá)ba. Viszont alacsonyabb igény esetén tud segíteni (ott egy kicsit kilóghat), bár még ezt nem néztem, csak kéttengelyes kocsival nézegettem, ott nincs gond R=37cm-nél sem. H0-ban vagyunk!
|
(#37644) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Egypólusú Roco univerzal kapcsoló, ugyancsak egypólusú Piko Ganzzug kapcsoló, mindkettő házilag. |
(#37646) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#37644)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
???
Kétpólusút nem találtam, erre írtam, hogy Idézet: „ ilyen megoldást nem láttam másol” . Lakkozott áramvezetést láttam már, de ott írták, hogy hamar kopik, és nagy az ellenállása...
Ezeket a linkelt megoldásokat láttam már, de ezek nem alakíthatók két pólusúvá, ha jól végiggondoljuk.
Mindegy , csak ötlet volt, mert kicsit sokalltam 3500Ft-ot egy ilyen kétpólusú kuplung párra, aztán gondoltam megosztom itt, hátha valakit érdekel, vagy jobb ötlete lesz belőle |
(#37650) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
|
(#37651) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#37650)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
HoTotyának ennél sokkal jobb ötlete volt a hajtás megújítására. Tökéletesen sikerült!!!! |
(#37654) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37642)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Ha jól néztem, akkor a 37624-es hozzászólásom. Bővebben csak akkor tudok mit mondani, ha itt kipróbáltam! |
(#37655) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#37651)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
BR55 hajtás/hajtáslánc átépítésnek több verziójával találkoztam már az interneten. Egyik legegyszerűbb - de nem olcsó - módja a 3T16.5 szerkocsi hajtott változatra történő kicserélése. Ez lehet egy ugyanilyen típusú (pld Roco BR57 - BR58) szerkocsi, de akár a valóságban is használt, a BR17 - BR18 2'2'T 21 szerkocsija. Ennél komplikáltabb amikor a szerkocsiban van a motor és kardánnal előre viszik a hajtást. |
(#37657) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#37655)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Igen, ezeket én is néztem!
Szerintem a legjobb megoldás figyelni az e-bayt ott ki lehet fogni rocoBR57-es leharcolt küllemű mozdonyt. Annak szerkocsija tökéletes.
Egyébként a régi BR55, ha rendesen kap áramot (pl. szerkocsiból) egészen megváltozik a működése. Sokkal szebben megy lassú menetben is, ami valószínű összefügg az áramszedés pillanatnyi stabilitásával... |
(#37660) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#37657)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
|
(#37661) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Egy nagyon ritka kép: DB E69 tolómozdonyként
Na jó, elárulom, hogy a vonat elején a BR70 083 -as gép pöfögött ... |
(#37665) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#37661)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Furcsa is lenne,mert nincs felső vezeték.. |
(#37666) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37641)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Szia!
A Piko ICE 3-as vagonok közötti kapcsolok?
5 pólust tud átvinni .
|
(#37667) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#37665)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
A képminőség rossz, ezen a vonalon dolgozik ez a mozdony több mint 70 éve .... |
(#37669) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#37667)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Pedig direkt ki is nagyítottam(én nem láttam),hátha tudok fogást találni rajtad...... |
(#37694) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#37666)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2014 |
|
És ez könnyen kezelhető, és összekapcsolódik a többi járművel?
Nem arról beszélünk, amikor egy gyakorlatilag egy egységként működő motorvonat részei között kell átvinni az áramot (ICE, RailJet, VT11.5, Ram TEE stb, stb). Hanem arról, amikor teszőleges lehet a vonatösszeállítás. |
(#37698) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2014 |
|
Luciferike a Roco 40270 Kurzkupplungot mennyire tanulmányoztad már?? Ha csak és kizárólag felülnézetből kettő összeakasztottat - ha kell akkor nagyítóval -nézel, hol vannak azok a kapcsolódási pontok, ahol akkora légrések maradnak összenyomott-széthúzott állapotban is, ahová két vékony rézlemez csíkból készített apró gyűrű egymással szemközt még befér és nem akadályozza a kuplung normális működését?? Rajzold le magadnak a kuplungot és tervezd meg rendesen a vezetési felületeket, mint ahogy egy profi modellező szokta. Segítségnek |
(#37710) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 22, 2014 |
|
Üdvözlet!
Tudom lerágott csont, de hátha valaki a piko-val kapcsolatban más tudással bír.
Nézem az E-bay-en használt/új piko BR55-et adnak egészen normális áron. Ezek az újak, amiben már minden elő van készítve. Szinte mind AC digital kivitelű, ami szép és nekem tetszene Persze itt kétsínes DCC-ben lenne jó.
A piko szerintetek veszi a strapát, és készít nagyobb nyomkarimájú kerekeket, vagy simán az áramszedés átszabásával megoldja a 3 sínes rendszert? Azaz, ha veszek egy ilyent, akkor a középső csúszka kiszedésével, és a kerekek ármaszedésének átkötésével kétsínessé válik az ügy? Ilyenre gondoltam pl:
Piko BR 55 |
(#37711) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#37710)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2014 |
|
Nézd meg a PIKO honlapján az alkatrész listát! Ha külön cikkszámon van az AC modell kereke, akkor sajnos csak a csere segít, ami gőzös esetében nem egy elhangyagolható tétel, és munka. (Megjegyzem: a mostani PIKO BR55 az nem azonos mozdony alapján készült, mint a régi, a rudazata is jóval puritánabb kivitelű.)
Most már nincs időm megnézni, van olyan PIKO modell, ami kerékcserés: pl. a Desior motorvonat. Van olyan PIKO, ami meg nem: pl. a TRAXX villlanygépek. Utóbbiakon elég kiszedni a csúszkát és átkötni az áramszedést. Előbbiben nem. |
(#37712) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#37698)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2014 |
|
Az TT-be kicsit nagy lenne... |
(#37715) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37711)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2014 |
|
Megnéztem, külön cikkszámon vannak a kerekek... akkor felejtős... Köszönöm a tippet!
Tudom, hogy puritánabb, de nekem az is tetszik.
|
(#37717) proba válasza diginewl hozzászólására (#37710)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2014 |
|
Vettem egy háromsínes kocsit, (gondoltam mindegy, nem kell bele áram.) Megjött, a kerekek abszolút nem szigeteltek.Gondoltam kicserélem szigeteltre, jött a meglepetés, a forgóváz is egy lemezből készült, hozzá csatlakoztatva a fém kuplung .Így muszáj volt mindkét oldali kereket kiszigetelni...Azóta ha meglátom a marklin nevet /háromsínes rendszert menekülök. ( bár az egész mechanikai konstrukciója tetszik.) |
(#37725) etwg válasza proba hozzászólására (#37717)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2014 |
|
Ezt mi mind elmondtuk volna, ha a vétel elött érdeklödsz......
(Ezért is jobb a TT - ott ilyen veszélyeknek nem vagy kitéve..... ) |
(#37726) proba válasza etwg hozzászólására (#37725)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2014 |
|
Ami probléma az ember fejében fel sem merül, azt nem igazán akarja megelőzni. Ennek ellenére nem bántam meg.Igazából csak a fém forgóvázzal nem számoltam. |
(#37728) róbertke válasza proba hozzászólására (#37717)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2014 |
|
Én meg ilyenkor adok hálát a mindenhatónak, hogy a régi Piko - KB - KMB műanyag kerekeket lecseréléskor nem dobtam ki. Azért a hattengelyes trafószállítóm alatt Deák-féle kétoldalon szigetelt kerekek vannak .... |
(#37752) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2014 |
|
Elképzelés egy BTTB forgóvázra....még kiforratlan .......de már körvonalazódik a megoldás.... |
|
(#37795) GABA TT válasza HOTotya hozzászólására (#37752)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2014 |
|
Pöpec lesz! |
(#37796) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37752)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Szép munka, de én a forgocsapot másképp csinálnám. Ebben a helyzetben ugyanis az alváz csak nagyon kis felületre tud felfeküdni, igy a mozdony billegni fog.
Söt még jobb lenne, ha a kettö nem lenne egyforma, az egyik szélesebb "támfát" kapna, igy megoldhato lenne a legstabilabb 3 pontos felfüggesztés. |
(#37803) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#37796)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Lásd, Tilllg TT halberstadti kocsi. Az egyik forgóváz a csapon kívül 2 ponton van megtámasztva a forgócsaptól jobbra és balra, míg a másik csak egy ponton, a forgócsaptól a kocsi közepe felé a tengelyben.
DE, ahogy elnézem, ez a régi Zeuke tervezésű forgóváz helyett lenne, azokat a csapon kívűl a két áramvezető bronz lemez támasztja meg csak. Rosszabb nem lesz, mint volt... |
(#37809) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37803)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Nem hiszem, hogy igy passzolna a régi Zeukebe ( kivétel talán a T435/V75). A Zeuke also kardánhajtást alkalmazott ahol csapszög volt, viszont a kereten felül nem volt alváz részlet, igy a sulypont is mélyen lent volt - ami nagyon jo. A Gützold alkalmazott felsö hajtást ahol egy tányér volt a csap.
|
(#37811) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#37809)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Nem is, teljesen át lesznek alakítva. A kardán is átkerül, ahogy látom az áttételházat... |
(#37812) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37811)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Az világos, de pont emiatt kellene valamit csinálni a feltámasztással. ( ezt anno már probáltam elmondani más nagynevü magyar kisszériásnak, de kinevetett én meg azota sirok, ha látom a kultiválatlan modellmozgást. ( sajnos a baŕati körömben több is van). |
(#37819) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#37796)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Ez itt kérem egy umbau...... Régi BTTB-s mozdonyok lesznek átépítve....A forgóváz a hajtás a motor vadi új és adottak a helyek(szokás szerint) Ide kell bepréselni mindent......... A fotón(a lentin) egy BR221-s forgóváz variációja,de lesz NOHAB is átépítve(összesen 10db mozdony) Komplett új világítás panellel digitalizálva!!! A minta darab BR110-s tökéletesen működik!!! (ott még új vázat is kellett készíteni) fotók nem sokára lesznek!!! |
|
(#37820) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#37812)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Olyan mélyen lesz a súlypontja,hogy nem lesz gond velük!!! Valahogy így fog kinézni............ |
|
(#37823) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#37820)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Majd meglátod. A BR110-s egy kicsit azért más mert rendes nehéz keretet kapott. Amugy a hajdani Zeuke megoldotta a dolgot, mert az áramszedök rugozták az alvázat, amit felülröl semilyen eröhatás nem ért. Az átépitett modellben azért egy kicsit más a helyzet. |
(#37826) masTTertape válasza HOTotya hozzászólására (#37752)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
Dicséretes törekvés.
Viszont a képek láttán felmerül bennem több kérdés?
A forgóvázban megmarad a csigatengelyes hajtás, vagy alakul valamilyen lineáris áttételezés? Csupán azért, mert ha még mindig a hajtott tengely előtt közvetlenül történik meg a 90 fokos áttétel, akkor továbbra is problémás lesz a billegés és a csavaró hatás, ami előbb-utóbb itt is megeszi a tengelyágyakat.
Másfelől pedig, ha a schaft után lineáris a lehajtás, akkor meg miért nem a nagy gyártók által alkalmazott megoldást veszed át? van nekem rézből kifaragott, a Tillig schaft-jához illeszkedő forgóvázam, tehát könnyedén megoldható, ahogy nézem, te még szebben megcsinálod. Belül a szabványos Tillig fogaskerekekkel (filléres tételek), felül pedig a schaft rögzíti az alvázhoz. Ez az alkatrész kicsit drágább, de egy csomó vesződés megspórolható vele.
Nem véletlen, hogy a cseh egyedi modellekhez készülő alvázak is rendre ezt a megoldást alkalmazzák, mert az már bizonyított. A hárompontos alátámasztás természetesen minden esetben be van tervezve a konstrukcióba. |
(#37834) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#37826)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2014 |
|
A kihajtás után rögtön csiga és lineáris lehajtás!
Mennyi a Tillig filléres fogaskerék? Mert mindig jó, ha van olcsóbb beszerző hely a jelenleginél! |
(#37849) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#37834)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Igen. Már húsz éve ez a jövő.
Nem tudom, hogy a gázmérőgyártók fogaskerék kínálatához képest hol foglal helyet egy 10, 20, 50 centes, egységes modulra tervezett fogaskerék, szerintem elenyésző az áruk ahhoz képest, hogy nem kell újra hajtást tervezni. |
(#37882) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#37849)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
Az 1,20 Eurohoz képest akkor jó az ár!
Megsúgom neked a gázmérők fogaskerekeinek fogyasztói darab ára egy komplett hajtás láncéval vetekszik!
Ezek után már csak abszolút kíváncsiságból mennyit kér a Tillig egy V36 kerékért? Ez most teljesen komolyan kérdezem, mielőtt azt gondolnád, hogy csak poénkodok!
(Előző válaszomból talán a laikus olvasónak nem derült ki, de az én tulajdonomban álló BTTB géppark felújítása történik a XXI. századi megoldások felhasználásával -Külön köszönet Totyának az együttműködésért! )
És mivel én finanszírozom, mindenképpen egy további 20 évig jól működő flotta volt a célom. Ehhez azonban újra kellett gombolni a kabátot, mert a "felújítgatás" többe kerül, mint egyszer normálisan megcsinálni, ami az eredetiben sem volt jó! |
(#37886) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#37882)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2014 |
|
V36 kerék konkrétan most van "akcióban" Ottóéknál, ezer ft-ért. Amúgy a gyári árak 2,5 és 9 euró között alakulnak a kerék kivitelétől függően.
Ezek az új 0463x-es szériára vonatkoznak.
A korábbiakhoz van kerék dögivel. A kettő közti alapvető különbség a fogaskerék modulban, a fogak iránya és a kerék átmeréjőben keresendő.
Megsúgom, hogy a nyílt napi turkálón egy új konstrukciójú kerék akár 50 centért is kikotorható.
A gázmérőről csak annyit, hogy időnként heurékázva járja körbe a modellező társadalmat egy-egy szatyornyi ilyen zsákmány. Nyilván két doboz sörért kint volt a gyárból, de szerintem a már sokszor és sok helyen bevált hajtást újratervezni, magyarán ismét feltalálni a spanyol viaszt, összességében költségesebb, mint a gyári alkatrészek megismerése, beszerzése.
Szerintem mindenképp jó ötlet a régi modellek ilyetén korszerűsítése és érdeklődéssel várom az eredményt. Azt viszont vedd figyelembe, hogy egyes konstrukcióknál nem véletlenül kényszerültek a teljes átalakításhoz, mert az a megoldás, ahogy 1989-ben hagyták, zsákutca volt.
Alapjaiban, ha a csigatengelyes, erősen csavarodó hatású meghajtást tudod száműzni, akkor már nyert ügyed van.
Totya keresett engem a témában PÜ-ben, de itt is kérem, hogy lehetőség szerint email-ben kommunikáljunk a fórumon kívül, mert számomra az üzenő felület nem használható. |
(#37895) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#37886)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
A téma azért sajnálatos, mert a BTTB BR103-nak több, mint 6 kerékpár közül sem sikerült összeválogatni olyan kerekeket, amikkel ne lenne probléma.
És ezt meg kell oldani!
Köszi a tippet! |
(#37904) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#37895)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
A BTTB V36 nem kérdés, mert mivel a BR81/92-esek kereke is ugyan ez, így a merítés óriási lehet. Tény, hogy ezek közül a tömeggyártás miatt bőséggel volt tojás, de ha találsz (és nálam miért ne találnál) ebből Tillig gyártásút, ott már nagyobb a pontosság és hamarabb sikerre lelsz.
Bár, ha a lineáris lehajtás a cél, akkor a ferde fogazású tengelyekkel nem sokra mész... |
(#37906) HOTotya válasza masTTertape hozzászólására (#37826)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Szia!!!
Már okafogyottá vált a kérdés,mert Zsolt már megkérdezte a kerekeket a BR103-hoz.....bocsi,hogy nem írtam rögtön,de a bányában "dolgoztam"(a szuterénban martam,fúrtam.. )
DE köszi,hogy rögtön jeleztél!!! |
(#37910) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#37904)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Csak a kerekekre van szükség, minden más felesleges lesz. |
(#37912) masTTertape válasza HOTotya hozzászólására (#37906)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2014 |
|
Szia,
Ok. Köszi, hogy szóltál! |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 9:26:27 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|