|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#38874) gmarc válasza etwg hozzászólására (#38873)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Ez így van, így jött ki a kb. 90 cm-es használható hossz, ami csak mozdony+3 Y-kocsi (régi), de ez részemről a kompromisszum. |
(#38875) etwg válasza gmarc hozzászólására (#38874)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Ezért sirok rövidebb kocsikért, mert szeretnék valami gyorsvonatnak kinézös szerelvényt járatni.
Nem tudom, de azokat a START kocsikat nem igen látom semilyen online katalogusban, meg a boltok polcain sem. |
(#38876) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#38875)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Gyakorlatilag a 4tengelyes REKO kocsik alapjára vannak megcsinálva. Tillig 13625, 13626, 13609, 13759. |
(#38878) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38876)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Már ráleleltem a sebnitzi boltban:
Kocsik
Csak 160 mm hosszu mindegyik kocsi. Na majd rendelek vagy 5-t átfestegetni.
|
(#38879) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#38875)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Mindenkinek tippek a rövidebb gyorsvonatokhoz (sajnos nem minden korszakba megfelelő):
- CSD esetében nem nagy csalás az ex német Eilzugwagenek-ből összerakni.
- DR: sebesvonatokba mehetnek a 4t. REKO-k, gyorsvonatokba pedig a szoknyás kocsik, vagy a Modwagen-ek.
- DB esetében a III. korszakban simán elmegy gyorsvonatnak 3 szoknyás kocsi.
A MÁV-val gondban vagyunk, mert csak a 204mm hosszú Y kocsik vannak, meg az ennél hosszabb halbik... |
(#38890) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38879)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Vagy:
CSD: T435 vagy 455-ös (BR86) gőzös+ egy kétrészes emeletes stokk
DR: BR110 és ugyancsak egy kétrészes emeletes stokk
DB: "Samba-express", azaz egy V36-os tetőkitekintővel + 3 Donnerbüchsen bordóban, illetve egy vezérlős pakli a végébe.
MÁV: 242-es, vagy 375-ös + 3 db. Bz kocsi
ÖBB: BR86 + 3 ÖBB ex-Bi29-es kocsik és a hozzá való pakli
|
(#38894) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#38890)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
|
(#38897) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#38894)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Igen. Próbáltam a nagy tömegben, minden átlag vasútmodellezőnél fellelhető modelleket összeszedni. Ez kimaradt. |
(#38914) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#38894)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Urak!
Gyors-, vagy sebesvonatokról volt ám szó! Ebbe a személyvonat elé fogoTT BR106 (ex. DR V60) már nem nagyon fér be a 60-as Vmax-ával.
Ahogy hiába is nevezik "Samba Expressnek" a DB V36 és Donnerbüchsen kocsik alkotta vonatot, én eddig mindig, mindenhol "Nahverkerzug" megnevezéssel futottam bele, vagyis ez is inkább csak személyvonat.
Ha már DB, akkor talán össze lehet szedni ontopic méretben is egy tipikusnak nevezhető kombinációt, DB V100 és 4tengelyes Umbauwagen-ek. Egy régebbi MIBA-ban olyan vonat van lefotózva, ami pont egy ilyen, de a végén egy sima Eilzugwagen "fityeg". Utóbbi van Tilligben, Umbauwagen-t talán a Modist hozott, ahogy DB V100-at is, de ebben nem vagyok oTThon.
Valahol láttam egy fotót (szintén DB), amin egy nagyon rövid sebesvonat van, ez a következőkből áll: egy BR64, két Eilzugwagen és egy Pwgs pakli. A Schirmer gyárt BR64-et, a kocsik megvannak Tilligben, kész is a korhű vonat.
Sajnos az eredeti követelmény - a rövid vonat - negligálja, hogy a DR BR50REKO (BR50.35), vagy az új építésű BR50.40 mozdonyokat tegyük egy 4t. REKO kocsikból álló sebesvonat elé, pedig voltak.
|
(#38915) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38914)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Na persze, így, ebben a formában igazat szólsz, csak én úgy vagyok vele, hogy ha valakinél az asztal mérete eleve kizárja az egzakt hosszúságú gyorsvonati járműveket, akkor ugyanígy a modellsebesség is átgondolásra szorul. Lévén, hogy a szűk, sok esetben csupán csak R286-os ívekbe azért mégsem fogok belezavarni 100/120-szal egy vonatot, hogy "hadd hulljon a férgese". Ezért tágult a kör a komótosabban közlekedő, ámde a kívánalmaknak inkább megfelelő, és sokkal izgalmasabb vonatösszeállítások felé.
Az Umbauwagen-eket a Krüger gyártotta, aztán reményeink szerint hamarosan lesz egy "utángyártott" kínálat is, nem is oly messze tőlünk. A Krüger-kocsik beszerzése ma már reménytelen, nagyjából a Kék Mauritius szintjén mozognak.
Tény és való, hogy a valaha gyártott, TT-s járműparkból nagyon sokszínű rövid- és hosszú vonatokat lehet összerakni, melyhez sok szerencse és még több fedezet kell.
Egyébként a klasszikus Zugbildung-okat szemlélve igen vegyes stokkok közlekedtek anno, amikor mindenki onnan szedegette össze a járműveit, ahonnan csak tudta.
Nekem eddig a DB III. korszakos V169, Silberling-ek, Eilzugwagen és Umbauwagen összeállítás viszi a pálmát. |
(#38917) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#38915)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2014 |
|
Jogos ez is, de mondjuk egy megjelenített téma lehet olyan is, hogy oda "dukál" egy sebes- vagy rövid gyorsvonat (F-züge, például). Egy állomáson nem mindig megy át egy ilyen "ezerrel", és a többi, nyiltvonali rész meg nem is fér el sokszor. (Extrém eset, bár már hónapok óta tart: Herceghalom-Biatorbágy között RailJet Vmax. = 80... ) |
(#38921) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38914)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2014 |
|
BR50.35 mögé rakjál emeletes kocsit, azzal is ment. |
(#38929) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#38921)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2014 |
|
Mondom rövid vonatok. Tudom, emeletesből van kétrészes is, de egy BR50-es 191mm, egy V100 meg 119. Egy erősen kompromisszumos hosszú állomáson meglehetősen kilóg a lóláb egy majd' 20cm-es mozdonnyal. Egy V100 dízellel, vagy BR64 esetleg BR65.10 gőzössel már kevésbé feltűnő. De a Holzroller is elmegy még. |
(#38930) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2014 |
|
Sziasztok!
Lakik a 120-as kórteremből valaki Szegeden? Kellene valami a MÁV-tól...
Kösz, Robi |
(#38937) Luciferike válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38929)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2014 |
|
Aztán akkor az én 6 részes emeletesemnek mekkora hely kell majd? |
(#38940) csíkosháTTú válasza Luciferike hozzászólására (#38937)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2014 |
|
Szép hosszúúúúúúúúúúúúúúúúúú... |
(#38942) saetta válasza etwg hozzászólására (#38834)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2014 |
|
Hát akkor legyen végállomás (fejállomás) és legyen kanyarban...
A rejtett szakaszon meg forduljon vissza magába, esetleg alul járjon egy dilikört.
U.i.: Ez nem segítene rajtam, mivel én is éppen a teljes TILLIG ICE szerelvénnyel szemezek... |
(#38943) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 29, 2014 |
|
Egy viszonylag rövid vonat 1980-ból:
BR50-nel
És egy bizonyíték, hogy lehet gyorsvonatot modellezni sima REKO kocsikkal is:
Stazi-Container |
(#38945) etwg válasza saetta hozzászólására (#38942)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Idézet: „mivel én is éppen a teljes TILLIG ICE szerelvénnyel szemezek...”
Hát ez elég szomoru. A fiam fejéböl már sikerült kiverni a nyujtott colásdobozok imádatát. Ezek a szörnyek még a Miwula-ban is rosszul mutatnak, nem még egy 2,5 nm-s otthoni terepasztalon.
Ráadásul alig lehet öket összehangolni a többi vonattal. ( a valoságban is megy az elkülönités és csak az állomáson futnak össze egy mezei teherrel vagy egy vicinális vonatocskával.) |
(#38948) terkoz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38914)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
egy lehetőség a rövid vonatra:
kép
és
]kép |
(#38956) saetta válasza terkoz hozzászólására (#38948)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Szerintem Gábor is ezekre a kocsikra célzott korábban.
Én is szerettem volna ilyet venni, de ritkán kapható és lemaradtam.
SAetta |
(#38960) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
|
(#38961) TT Putz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Tudom, nincs mindenkinél FB...
Szóval:
HAMAROSAN...
|
|
(#38966) kiskorukgy hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Üdv!
Véleményetek szerint M61, M62 sorozatú modellekből melyik ami a legjobb? Cikkszámmal tudtok segíteni!? Főleg MÁV-os érdekelne!
Köszi a segítséget! |
(#38967) csíkosháTTú válasza TT Putz hozzászólására (#38961)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
A középső tengelyt tegyétek már sínre! |
(#38968) csíkosháTTú válasza kiskorukgy hozzászólására (#38966)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Újban?
M61-ből csak Tillig van, azt veheted, műszakilag kifogástalan.
M62-ből meg csak ROCO, azzal sincs baj.
Használtak?
M61:
Zeuke: a legfiatalabb is 1972-ben került ki a gyárból. Tapadógyűrűk nélküli, pályaszáma M61 001, fém kardános. Illő tiszteleTTel kell meghajolni a kora előtt, ha hibátlan példány, akkor is már nyugdíjas.
BTTB: na ebből többféle kivitel van, a nepperek kedvence, csillagászati árakat kérnek egy-egy "vitrinmodellért", aminek az alkatrészei, ha mesélni tudnának, hosszabb lenne a sztori, mint egy Dumas regény. Sokszor három modellből épült fel az az egy... Műanyag a kardántengely, és tapadó a középső kerékpár a forgóvázakban. Azért akadhat belőlük igen szép és jó példány is.
Tillig: az első újkori TT-s M61 is már teljesen különbözik beltartalomban a régiektől. Ebben még a kisebbik Bühler motor van, és 6 tűs digitális előkészítés. Nem gyakori a piacon, aki megvette, az általában meg is tartja. Közben a Tillig kényszerből átdolgozta a modellt, ugyanis a motor gyártásával leállt a Bühler, így 5 pólusú Mashima motorja lett, és egy új elektromos lapja is, ez már PLUX12-es digitális előkészítést kapott, és LED világítást. Legújabb verzióról teszt az aktuális V&M (Vasút és Modell) számban, nyomtatásban.
M62:
Tillig első széria: egy régebbi MaTTra konstrukció, és tervezés. Ez is a kis Bühler motoros, és a lendítősúly egyben a hajtócsiga is a motortengelyen. Digitális üzemre nincs előkészítve. Ebből a verzióból max egyedi átfestés van a piacon. Világítása izzós, mint minden Tillig "Szergej" modellé. Sajnos van olyan példény is belőle, aminek az öntvényváza hajlamos a vetemedésre.
Tillig második széria: na ebből már van MÁV is, a bajuszos M62 001, bordó festésben. Ez is Bühler motoros, de a hajtás már át van dolgozva, finomabbb, öntvény vetemedés már nincs. Hat tűs digitális előkészítése is van.
Ettől újabb már nincs, a Tillig leállt ezzel a modellel.
ROCO: új tervezés, egyértelműen látszik rajta, hogy fiatalabb, és szebb is, mint a régi Tillig (MaTTra) kaszni. Hat tűs digitális előkészítés, LED világítás, a ROCO saját, 5 pólusú motorja van benne. Sok modell a gyárban kétszer vagy háromszor is sorban állt, hogy alaposan bezsírozzák, ez sajnos azért baj, mert, ha a motorba is került, akkor optimális esetben motor tisztítás, és kefecsere. Ha későn vesszük észre, hogy a modell lassabb és melegszik is, akkor a lesült motor pótlása listaáron 13-15.000Ft, ha nem garanciális már. |
(#38969) csíkosháTTú válasza kiskorukgy hozzászólására (#38966)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Szolgálati közlemény!
E-mailt a SCARM melléklettel megkaptam, de az a gépem, amin ez a tervező progi van, Szolnokon maradt, nincs velem a műhelyben. Hétvégén tudom majd megnézni!
Időt kérek, köszönöm! |
(#38972) kiskorukgy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38969)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Türelemmel várok. Vagy küldjek egyszerű képet? |
(#38973) TT Putz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38967)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Kisiklott...
Van ilyen... |
(#38974) csíkosháTTú válasza kiskorukgy hozzászólására (#38972)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Akkor macerásabban tudom bejelölni az esetleges változtatásokat. Pici türelmet kérek szépen! |
(#38975) kiskorukgy hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Nyugtáztam |
(#38977) csíkosháTTú válasza TT Putz hozzászólására (#38973)
|
Válasz •
|
Okt 30, 2014 |
|
Ki, hogy azt a jó...
Hiánypótló lesz, mert mozdony az lenne hozzá, ami húzhatja:
- Tillig V80,
- Schirmer BR64
- ROCO, vagy Tillig BR38
|
(#38982) masTTertape válasza kiskorukgy hozzászólására (#38966)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
Szia,
EZEN AZ OLDALON találsz egy viszonylagos választékot, nagyjából a kezdetektől.
Megpróbálom mellékelni azt a pdf-et, ami a szeptemberi Indóházban jelent meg a legújabb Tillig Nohabról. Elég sokan olvassák, de lehet hogy akadnak, akik kihagyták...
Kicsit megtévesztő lehet, de a legújabbakban nem Mashima motor van, hanem egy nagyon jól eltalált kínai modellmotor, ami valóban jó karakterisztikával bír. Sajnos a Mashima az utóbbi években (főleg a Fukushimát is hazavágó földrengés óta) nem annyira kedvelt az iparágban, ezért gyorsan alternatívát kerestek a modellgyártók. De nem választottak rosszul.
Annyi kiegészítéssel az előttem szólóhoz, hogy mostanában is találni még új Tillig narancs festésű M62-est, ha az ember figyelmesen nézegeti a kinti oldalakat. Bizonyos német üzletekben még van raktáron a 02573-as cikkszámúból.
A korábbiakkal viszont valóban vigyázni kell, mert az ún. "cinkpestis" okozza az öntvények megdagadását, ami végül is nem vetemedés, hanem egyszerűen "kinövik" a kasztnit. Ezzel kapcsolatos írás ITT OLVASHATÓ
Kétségtelen, hogy a Roco M62-es sokkal szebb, erről is találsz leírást az első linken. Reményeink szerint hamarosan érkezik a Gysev festésű, illetve erős lobbitevékenység folyik a narancs festés érdekében. Talán érdemes kivárni.
Bármi kérdés van, nyugodtan kereshetsz privátban is. |
|
(#38984) kiskorukgy válasza masTTertape hozzászólására (#38982)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
Nagyon jó! Köszönöm! Mindenképp megkereslek priviben is!
Tele vagyok kérdésekkel.! Üdv |
(#38985) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
Bréking: Megjelent a Tillig 01688 GYSEV Halberstadti szett |
(#38989) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#38982)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
Hehe, most vettem észre a cikkben egy aprócska hibát, pedig egyszer már elolvastam
A Fals kocsik alatt nem ORE, hanem Niesky forgóvázak vannak. Bár tény, hogy nagyon hasonlóak. Plusz poén, hogy az igazi alatt egyébként Y25 van, a netes fotók alapján |
(#38992) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#38989)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
Akkor javítsd ki a 666 középszámot 665 -re, és akkor már közel azonos MÁV Fal modellt kapsz az eredetivel. |
(#38995) Orpolyas válasza masTTertape hozzászólására (#38890)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
További ötlet rövid vonatokra: DR V100+ 3 tengelyes Rekok, vagy 4 tengelyes szintén Reko, abból három, de akár csak kettő darabot is látni a micsövünkön, vagy MÁV témában Bp. Közvágóhíd vasúti felüljáróján rendszeresen Szili + 2 Bhv + 1 Bdt ide-oda szaladgál kábé óránként. |
(#38996) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#38992)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
Azok a fránya részletek... Azt hittem, hogy ebből a fajta önürítősből csak egyféle van... A Fal nekem a 654 középszámú oldalra ürítős kocsi. De hát ebből is látszik, én csak pályás vagyok, nem látok túl az általunk alkalmazott kocsikon, ellenben minden mást elhiszek az internetnek |
(#38997) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#38989)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
Sebaj. Így marad.
A vicc, hogy szakértők lektorálják... |
(#39007) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#38996)
|
Válasz •
|
Okt 31, 2014 |
|
Na ezt elírtam ....
Eredetileg a kocsik Fal 656 -ok voltak, majd a forgóváz csere (Y25) után lettek Fals 666. |
(#39015) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2014 |
|
Jó reggelt kívánok!
Végre letelt a havi feltöltési limit, ezért ígéretem szerint frissiben feltoltam a Temofeszt lemaradt képeit: KATT!
(Új képek IMG5871-től) |
(#39023) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2014 |
|
Sziasztok!
Teljes egészében rézből maratott kocsikat hogyan érdemes összerakni? Forrasztás, ragasztás? Ha ragasztás akkor mi jó hozzá? Forrasztani mivel és hogy érdemes? Festés előtt mivel kell kezelni a fémet?
|
(#39035) gmarc válasza csíkosháTTú hozzászólására (#38929)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2014 |
|
Ha mondjuk lenne jugó járműállomány TT-ben, akkor szívem szerint azt modellezném, és akkor kompromisszum se kéne, mondjuk a szerb vagy a bosnyák vasút modellezéséhez, mert a gyorsvonat is max. 3 kocsi, de inkább 2, teljesen realisztukus. |
(#39036) róbertke válasza gmarc hozzászólására (#39035)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2014 |
|
TT Putz Mester holnaptól jugó kocsikat matricáz ..... |
(#39038) etwg válasza DinoTT hozzászólására (#39023)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2014 |
|
Milyen kocsit? - a személykocsik elég nehezek lesznek.
Az összerakási technologiát magadnak kell eldöntened - a forrasztás tartosabb és gyorsabb, de nem lehet mindent forrasztani, és könnyen lehet komoly, javithatatlan hibát véteni - tulmelegited a vékony lemezt, amitöl az meggörbül. Kiegyengetni sajnos gyakran reménytelen.
Nagyon kell tudni forrasztani, ha hibátlan modellt szeretnél, és gyakran egész komplex stratégia kell egy bonyolultabb modell összerakásához. ( nemrég kezdtem egy TT-s darut a Kubertöl, hát nem leányálom, pedig egyet H0-ban már összeraktam..).. Én forrasztok és ragasztok is .
Forrasztani gyantamentes ónnal szoktam - magam öntöm bádogos ónból. Ragasztani jo pillanatragasztoval szoktam, s kell utolag gyors 2 komponensü epoxyval ( az amerikai Devcon vált be meg a Conrad saját márkája piris meg fehér flakonban levö 5 perces epoxy).
Ha kész a modell megy a mosogépbe 50 fok alatti rezsimben. A mososzer elég agressziv ahhoz, hogy minden zsiradékot lemosson. Néha a ragasztás nem birta ki ( amiatt a modellt mindig egy edénybe kell tenni, nehigy elvesszen valami. Az utobbi idöben a ragasztás elött rakom a mosogatogépbe, utánna már csak kesztyüben dolgozok.
Jo alapozni a Weinert vagy az angol boltok fém alapozoja nagyon jo ( sajnos egyiken sincs márka). Száradáshoz a modell megy 20-30 percre a 60 fokos sütöbe.
A festést csak 1-2 héttel késöbb folytatom ( néha évek mulva ) |
|
(#39039) Gashpy válasza DinoTT hozzászólására (#39023)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2014 |
|
Az itt elérhető dokumentum első két oldalán Grischan leír néhány tippet. Ő SMD-forrasztópasztát használ.
Nekilátnál a tavaly vett kocsidnak? |
(#39042) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 1, 2014 |
|
Juj de nagyon szenvedek a Tillig váltókból való építkezéssel. Találhatok valahol valami vágány terv példákat? Olyanra gondolok, hogy milyen elemekkel milyen vágánytávolságok érhetők el. Mondjuk az sem értem, hogy a BTTB-s elemek 44mm-es távolságokat adtak, a Tillig meg 43mm -el operál. Üdv, Atesz |
|
|
2024. Nov, 30. Szo 5:12:08 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|