Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       54/86    
(#38986) zengoe hozzászólása Válasz Okt 31, 2014
Kedves Váltógyártó és Fórumtagok!

Új fórumozóként üdvözlök mindenkit. A váltógyártás fórumára már régebben rátaláltam. Nagyon tetszettek a váltók, de nem mertem belekezdeni. Pár hete a TEMOFESZT-n Váltógyártó építgetését nézegethettem fiammal. Kérdezgethettük a váltógyártásról. Majd vettem talpfáknak való NYÁK csíkokat és egy H0-s piko váltó rajzot kaptam tőle. Megépítettem első váltómat. Pár képet rakok fel. Kérlek benneteket, hogy véleményezzétek mit kell javítanom rajta. (A forrasztások kissé még nagyok, néhol nem raktam elég folyasztot. Ezeket tudom.)
Fa talpfákat szeretnék felrakni rá. Kérdésem, hogy rétegelt lemez vagy balsa fa a jobb? Festésben teljesen járatlan vagyok. Semmilyen eszközöm sincs hozzá. Ha veszek egy egyszerű zománcfesték spray-t az is jó tud lenni? Mit vegyek? Előre is köszönöm a segítségeteket.

zengoe

IMG_0312_.jpg

IMG_0315_.jpg

IMG_0316_.jpg
 
(#38987) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#38986) Válasz Okt 31, 2014
További képek...

IMG_0317_.jpg

IMG_0318_.jpg

piko_váltó.jpg
 
(#38988) zengoe válasza zengoe hozzászólására (#38987) Válasz Okt 31, 2014
És az aljáról is egy kép...

piko_váltó_a...jpg
 
(#38990) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#38986) Válasz Okt 31, 2014
Szia zengoe!
Üdv a klubban! Nagyon szép lett az első kitérőd, le a kalappal!

A forrasztások is elfogadhatóak. Lehet még javítani rajtuk, de az én első művem ennél sokkal csúnyább volt! Viszont ami fontos, hogy a csúcssínek rögzítésénél nem kell spórolni a cinnel, célszerű egy kicsit többet rakni, és a síntől beljebb is elfolyatni. Ez azért jó, mert egyrészt a kis cin göb megtámasztja oldalról is a sínt, másrészt a réz fólián nagyobb felületen oszlik el a terhelés. Ez főleg erősebb állítóműveknél (szervóknál) érdekes, mert ezeknek a váltóknak egy halála van, ha felszakad a nyáklapról a réz fólia. Én kis réz lapocskákkal, vagy huzalból készített kis karmokkal is meg szoktam erősíteni ezt a részt. Ez nem feltétlenül szükséges, csak ne használj 0,8mm-nél vastagabb huzalt az állításhoz, és legyen a huzal elég hosszú, hogy meg tudjon hajolni, ha a csúcssín már nekifeszült a tősínnek, de az állítómű még megy egy kicsit.

A talpfát, ha otthon akarod elkészíteni, akkor 2mm vastag balsafát javaslok, mert a 2mm-es rétegelt lemez házi körülmények között elég nehezen vágható.

A festésnél én az elején kézzel festettem matt zománcfestékkel és ecsettel. A mozgó részek alatt előtte nem árt fekete alkoholos filccel átrajzolni, hogy sehol nem maradjon csillogó, és a csúcssínek alatt vagy nem fested le, és feketén hagyod, vagy nagyon vékonyan kell lefesteni. Másik lehetőség, hogy a fóliát lecsiszolod a csúcssínek alatt. Én továbbra is matt zománcot használok, csak most már légecsettel festek.

Mindent összevetve nagyon szép, csak így tovább!

0e _kitero_0...jpg

H0f Busch ge...jpg

h0_590_1150_...jpg
 
(#38991) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#38990) Válasz Okt 31, 2014
Kedves Váltógyártó!

Köszönöm a gyors tanácsot. Megerősítem a csúcssín forrasztásait. Még egy kérdés jutott eszembe. Más típusú váltoknál javasoltad a csúcssín talpának lereszelését a könnyebb mozgatáshoz. Ennél a váltónál ezt nem szükséges megtennem, ugye? (Én legalábbis nem reszeltem le.)

Egyébként pedig igyekeznem kell, mert fiam azt várja, hogy angolváltót csináljak.
(#38993) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#38991) Válasz Okt 31, 2014
Nem kell kicsiszolni, mert elég hosszú sín maradt a hajláshoz. Ha még a következő talpfára is ráforrasztottad volna, akkor kellett volna csiszolni, mintegy 20mm hosszan a forrasztástól számítva (H0 esetén kb. 3 talpfa szélességben). Ez így egyszerűbb, az pedig bonyolultabb, de kicsit realisztikusabb.

Ha angolváltót akarsz csinálni, akkor előtte csinálj egy gyökcsapos kitérőt, ahol a csúcssín állítását sem fixen, hanem csapos verzióban kell elkészíteni. Ez az alap! Ha ez sikerült, utána jöhet egy hármas kitérő, és ha az is jó lett, akkor jöhet az angol!

CAM02428.jpg

CAM03125.jpg
 
(#38994) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#38993) Válasz Okt 31, 2014
Köszönöm. Még gyakorolnom kell, így ebből a típusú váltóból még hármat szeretnék csinálni talpfákkal, festéssel együtt. Ha ezzel megvagyok , akkor viszont szeretnélek kérdezni majd. A fórumot végigolvasva sok információt kaptam, ennek ellenére vannak számomra homályos pontok. De majd akkor kérdezek, ha tényleg aktuális a kérdésem. (De az ambició meg van bennem. (A fiam el is várja. )) Köszönöm.
(#38998) proba válasza zengoe hozzászólására (#38987) Válasz Okt 31, 2014
A magam esze szerint a csúcssíneket inkább úgy csinálnám mint a Váltógyártó. A sín elvágása után a csúcssíneket csak két forrasztás tartja, ami azért lehet kevés. Ha viszont a talpfáknál végig leszeded/ elvágod a fóliát a megfelelő helyen,a csúcssíneket a szívdarab forrasztásai is tartják. Sokkal stabilabbnak tűnik számomra.
(#38999) DZolTTán válasza proba hozzászólására (#38998) Válasz Okt 31, 2014
A két forrasztás között még lesz 2 fa talpfa, ami ha jól meg van ragasztva, szintén tart valamit.
Ettől függetlenül, én is lecsiszolom a talpakat a forrasztás után.
(#39001) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#38998) Válasz Okt 31, 2014
Nos, teljesen jó megoldás az is, amit te mondasz, de sz.tem elég stabil az is, amit zengoe kolléga alkotott, mert a forrasztás után elég hosszú a sín, és mivel igen kicsi a szögtartomány, amiben mozog, ezért nem terheli meg a forrasztást. Amúgy elfelejtettem írni, hogy a másik pont, ahol kissé izmosabb forrasztást lehet tenni, az a hajlás utáni első forrasztási pont.

A te általad leírt verziónak viszont az a hátránya, hogy vagy a tősíről kell meghajtani az egész közepét, mint a régi Fuggerth váltóknál, vagy ha az állítóműről akarod megtáplálni, akkor nagyon precízen be kell lőni, hogy a polaritásváltás akkor történjen meg, amikor a csúcssínek pont középen vannak, és nem érnek hozzá egyik oldali tősínhez sem.
(#39003) zengoe válasza proba hozzászólására (#38998) Válasz Okt 31, 2014
Idézet:
„Ha viszont a talpfáknál végig leszeded/ elvágod a fóliát a megfelelő helyen,a csúcssíneket a szívdarab forrasztásai is tartják.”
Nem tudom jól értem-e, azt javaslod, hogy csak egy átvágást csináljak legközelebb (vagyis csak a keresztezési csúcsnál legyen átvágás), mert az stabilabb?
(#39004) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39003) Válasz Okt 31, 2014
Nem. Ha a tősínek mellett vágod el a fóliát, akkor az egész középső rész egy elektromos egységet fog képezni, nem kell elvágni a síneket sehol. Ez egy elég szép megoldás, mivel elmaradnak a vágások, viszont fellépnek azok a hátrányok, amiket az előbb leírtam.
(#39008) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39004) Válasz Okt 31, 2014
A kitérő egészét tekintve a keresztezési csúcsnál sem kell elvágni a sínt?
(#39011) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39008) Válasz Okt 31, 2014
Egy váltót elektromosan többféleképp lehet kialakítani, és van olyan verzió is, ahol nem kell. De ha elfogadsz egy javaslatot, maradj annál a verziónál, amelyiket megcsináltad.

Váltók elektromos kialakításai.
(#39012) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39011) Válasz Okt 31, 2014
Javaslatodra maradok ennél a verziónál. Így nem is kell csinálnom semmit.
(#39014) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#38793) Válasz Nov 1, 2014
Felkerült a Fuggerth geometriájú hózentrógerre az összes vágányelem. Már csak az angolváltók állítása, az elektromos kialakítás, talpfázás és festés van hátra. Ilyenkor már élvezet a váltógyártás!

fugi_geo_ht3...jpg

fugi_geo_ht3...jpg

fugi_geo_ht3...jpg
 
(#39016) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 1, 2014
Csukló cimborám asztalkáján az egyik Kleinbahn váltó megérett a cserére, gyorsan összedobtam neki egy cseredarabot. Sajnos Kleinbahn váltóból van 9 darabom, amit még szűz koromban vettem , most gyorsan behajítottam egyet a szkennerbe, kinyomtattam, és a kép felett megépítettem.

Azután arra gondoltam, hogy mi lenne, ha csinálnék rá egyszerű sínkötés imitációkat tűzőgép kapocsból. Hülye ötlet volt , mert az elkészítésük tovább tartott, mint az egész váltóé, és annyit nem dob rajta, amennyi munka volt vele. Legalább is festés nélkül nem az igazi. Azért kíváncsi vagyok, festés után milyen lesz!

kleinbahn_01.jpg

kleinbahn_02.jpg
 
(#39024) maTTato válasza Váltógyártó hozzászólására (#39016) Válasz Nov 1, 2014
Így önmagában tényleg nem nagy durranás. Na persze ha az egész vágányrendszert megcsinálnád így, na az már dobna rajta.
Félre a "tréfával"! Ötletes és nekem nagyon tetszik. Emeli az eddig is magas minőségi munkád színvonalát.
(#39032) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#39016) Válasz Nov 1, 2014
Ez jó, tetszik bár nem hinném, hogy alkalmaznám, ennyire nem ment el az eszem
(#39033) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39016) Válasz Nov 1, 2014
Tetszik, de nagyon munkaigényesnek látszik.
(#39040) jumo31 válasza Váltógyártó hozzászólására (#39016) Válasz Nov 1, 2014
Legalább kipróbáltad ezt is. És igen, tényleg jól néz ki, bár tényleg több idő lehet!
De szerintem erre is meg fogod találni a legjobb technikát, és sorozatban nyomod majd!
Ha lesz ilyenre igény és ki tudja miért ne lenne, már előrébb vagy!
(#39043) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#39016) Válasz Nov 1, 2014
Ettől kezdve jöhet a valóban fa talpfa egy síntalp szélességű tűzőgép kapoccsal. Forrasztani sem kell. mazochisták síncsavarral /kisszöggel is összerakhatják.
(#39049) zengoe hozzászólása Válasz Nov 2, 2014
Kész a második váltóm. Viszont a sín átvágások csálén sikerülnek. Vágás közben azt hiszem, hogy jó. De aztán mégsem. Mit tegyek, hogy egyenes, szép vágási eredmény szülesen? (Ld. képeket.)

piko_jobbos.jpg

piko_jobbos_...jpg
 
(#39050) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39049) Válasz Nov 2, 2014
Gyakorlattal jönni fog. Nem szabad nagyon nyomni a fűrészt, finom fogú szálat kell használni. Én fektetve fűrészelem, és kb. 45 fokban megdöntöm a fűrészt, hogy már belefogjon a másik sínszál tetejébe, miközben az elsőt még nem vágta át teljesen. Így elég jól lehet "célozni". A fűrészelést pedig egy kis konzolon csinálom (kép a netről).

111277[1].jpg
 
(#39052) proba válasza zengoe hozzászólására (#39049) Válasz Nov 2, 2014
Mellékesen forraszd össze, és vágd el lejjebb, szerintem ezt egy kósza kerék már simán összezárja.Túl közel van a keresztnél egymáshoz a két csúcssín. egyiken fut a kerék a másikhoz meg hozzáér a nyomkarima oldala.
(#39057) Váltógyártó válasza proba hozzászólására (#39052) Válasz Nov 2, 2014
A keresztezési csúcsnál nincs csúcssín, ott könyöksín van. A kitérő pedig úgy lett megtervezve, hogy a vágásoknál már elég messze legyen egymástól a két sínkorona, pont az általad említett ok miatt, úgyhogy azok a vágások teljesen jó helyen vannak, biztos nem lesz rajtuk zárlat.
(#39062) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39050) Válasz Nov 2, 2014
Köszönöm. Én egyszerűen satuba fogtam. Vagyis a kitérő függőleges helyzetű volt. Kitérő síkjára nézve teljesen merőlegesen vágtam. És azt hiszem nem 0-ás a lombfűrész szálam. Segédeszközt pedig nem használtam. Akkor van még mit javítanom a vágástechnikámon.
(#39063) zengoe válasza proba hozzászólására (#39052) Válasz Nov 2, 2014
Én nem értek hozzá még túlságosan, de elvileg nem látok lehetőséget a zárlatra, ha jól van megcsinálva a váltó. A kitérőt igyekszem pontosan megcsinálni a rajzot követve. Sikerült is pontosnak maradnom (nem elsőre). Nincs olyan pont a keresztezési részben, ahol egy kerék zárlatot tudna csinálni nálam sem. Ez lehet nem látszik kellően a fényképen. Köszönöm a hozzászólásodat.
(#39072) STTaradder hozzászólása Válasz Nov 2, 2014
Hello

Csak a tisztánlátás érdekében a 30° keresztezés két 15°-ost jelent az egyeneshez képest mint egy 15° kitérő?
(#39073) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#39072) Válasz Nov 2, 2014
Ahogy veszed. A 30 fok a két vágány keresztezö szöge.
(#39148) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#38993) Válasz Nov 6, 2014
Kedves Váltógyártó!

Befejeztem az általam gyakorlásnak szánt 4 piko váltó elkészítését. (Talpazat és festés folyamatban.)
Így szeretnék továbbhaladni az angolváltó készítése felé. Pár kérdést szeretnék kérdezni. Először egy gyökcsapos Y kitérőt érdemes csinálnom? Kell ugye ehhez sínpapucs, amelyet kisebbre kell vágnom. Mekkorára? (Hogy vágod el?) Ha jól látom a (előzőbb) képeken, akkor a síncsúcsok egy kis csappal illeszkednek a váltóállító talpfába fúrt lyukakba. Kérdésem, hogy miből van a csap? Egyszerű rézdrót?
A sima kitérő készítéséhez képest ennyi plusz van? Vagy más is kell hozzá? Mire figyeljek a készítésnél?


Más. Az egyik piko kitérőnek balsafából megcsináltam a talpazatát. Viszont a pályába illesztésnél szembesültem azzal, hogy a csatlakozó sínpapucsnak nagyobb hely kellett volna. Tekintve, hogy a talpfákat egyenként ragasztottam fel, így vagy leszedem az utolsó talpfát vagy félbevágom a sínpapucsokat (ha azzal akarom a rögzítést megoldani). Tudsz jobb megoldást?

Előre is köszönöm a segítségedet.
(#39150) baker6600 válasza zengoe hozzászólására (#39148) Válasz Nov 6, 2014
Bocsi, hogy beleszólok, én így oldottam meg a rögzítést. A papucsok aljára forrasztottam két talpfát.

WP_20141106_...jpg

WP_20141106_...jpg
 
(#39151) zengoe válasza baker6600 hozzászólására (#39150) Válasz Nov 6, 2014
Köszönöm az ötletet. Tetszik.
(#39152) DZolTTán válasza zengoe hozzászólására (#39148) Válasz Nov 6, 2014
Vagy így:

Vág.jpg
 
(#39153) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39148) Válasz Nov 7, 2014
Nos, a talpfás kérdésre két tökéletes megoldás is érkezett, ha a kicsiszolós verziót választod, akkor az illesztett végek alá kell beragasztani a talpfát, nem a váltóra rögzíteni.

A sínpapucsot kis kézi vágóval vágom el, úgy, hogy ráhúzom egy síndarabra, lecsiszolom az elejéről azt a kis íves részt, és utána kb 2-2,5mm hosszúra vágom. Egy papucsból 4 darabot szoktam csinálni. A csúcssínt méretre vágom, a végét simára csiszolom, és a hajlás irányában lévő oldalon egy kis szöget csiszolok a sín talpába, hogy tudjon hajlani. Utána ráhúzok egy papucsot, egy csöpp cinnel megfogatom, de lényeg, hogy a cin ne fusson bele a papucsba, mert akkor nem lehet rádugni a másik sínre. Ha ráillesztettem a helyére, akkor 0,15mm-es rugóbronz lemezből vágott kb. 1mm széles csíkkal hozzá szoktam forrasztani a csúcssínt a közbenső sínekhez. Ez a kis lemez kb. 7-8mm hosszú, és épp csak a két vége van odaforrasztva.

A csap 0,8mm-es kemény réz huzalból készül (modellező boltokban lehet kapni), aminek az egyik végét meghajlítom, és ellapítom. Egy NYÁK (így jó Frankye? ) egyik oldaláról lecsiszolom a fóliát, belefúrom a lyukat, beledugom a hajlított végű huzalt, majd a másik végét levágom, hogy maradjon egy kb. 2mm-es csonk. A hajlított drótvéget hozzáforrasztom a csúcssínhez, majd a másik végét levágom kb 0,2-0,3mm-rel a talpfa síkja fölött. Alulról a drótot megtámasztom valamivel, és ezt a néhány tized millimétert kvázi elszegecselem, de arra figyelni kell, hogy ne szoruljon meg a lyukban a szegecselés közben a huzal.

Ahogy Warris mester csinálja

Azt javaslom, hogy mindenképp próbáld ki ezt a technikát egy egyszerű kitérőn, most az tök mindegy, hogy milyen típus, de ne az angollal kezd!

Az elkészült műveket pedig tessék bemutatni!

CAM02593.jpg
 
(#39154) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#39153) Válasz Nov 7, 2014
Idézet:
„Egy NYÁK (így jó Frankye? )
Sőt, csak így jó!
(#39159) proba válasza Váltógyártó hozzászólására (#39153) Válasz Nov 7, 2014
Mondjuk az nem tetszik a videóban, a sínpapucs megemeli a sínt egy kicsit. Bár még nem igazán sikerült kitalálnom egyszerűen jót, én azzal próbálkoztam, a sínpapucs alatt kireszeltem a talpfát, és csak az oldalát forrasztom meg,de nem igazán sikerült pontosra reszelni.így maradt a két talpfa közé bezsúfolás. Sínpapucs vágásra talán egy módszer, ráhúzod a sínre, és egy háromszög reszelő élével el lehet vágni a talpát,oldalát, utána lehúzva már szinte eltörik. (bár koronggal egyszerűbbnek tűnik de az egyenlőre nincs)
(#39167) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39153) Válasz Nov 7, 2014
Köszönöm az instrukciókat. Lenne még pár kérdésem, ami nem teljesen tiszta nekem.

Idézet:
„... a hajlás irányában lévő oldalon egy kis szöget csiszolok a sín talpába...”
- Nem teljesen értem ezt a részt. (Egy balos váltón, mindkét levágott csúcssínszál bal oldalát lecsiszolod a papucshoz való illesztésnél? (???))

A rugóbronzra a biztos elektromos kontaktus miatt van szükség (amit Warris mester egy vékony rézhuzallal old meg)? Hol lehet kapni ilyen rugóbronz lemezt?

A réz huzal végét, hogy szegecseled el? (Küldenél egy képet a kitérő aljáról is, hogy láthassam az elszegecselés eredményét?)

Köszönöm a segítséget.
(#39168) zengoe válasza proba hozzászólására (#39159) Válasz Nov 7, 2014
Köszönöm.
(#39172) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39167) Válasz Nov 7, 2014
Rugóbronz lemezt én a Bronzkernél vettem, de a drót is jó megoldás, mert lemezből nem tudsz olyan keveset venni, amennyi neked kell. Ha nagyon lemezt akarsz, ugorj be, adok egy darabkát.

A lemez helyén tartja a csúcssíneket, és természetesen a kontakt is stabil lesz ez által.

A csapról raktam már fel képet neked pár hozzászólással előbb:
Itt

sínvég.jpg
 
(#39173) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39014) Válasz Nov 7, 2014
Nem igazán haladtam az elmúlt napokban, mert sikerült begyűjtenem egy jó kis ízületi gyulladást, úgyhogy csak most jutottam el a talpfa felragasztásáig. Már csak egy kis festés, és kész is vannak. Nagy unalmamban összedobtam még egy 450/600mm-es ívsugarú kitérőt PECO CODE 100 profilból.

CAM03185.jpg

CAM03197.jpg
 
(#39174) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#39173) Válasz Nov 7, 2014

CAM03203.jpg

CAM03208.jpg
 
(#39176) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#39174) Válasz Nov 7, 2014
Hát szerintem már nem igazán lehet hova méltatni a remekműveidet, bár csak már itt tartanék. Csak egy kérdésem lenne, az ívesnél elég hosszú a csúcssín, miért csaposan csináltad?
(#39177) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39172) Válasz Nov 7, 2014
Köszönöm a válaszokat. Az ajánlattal pedig lehetséges, hogy élni fogok.
(#39179) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#39176) Válasz Nov 7, 2014
Mert a PECO CODE 100 nagyon kemény, ráadásul mágneses állítóművel lesz állítva, így fontos volt a nagyon könnyű mozgás.
(#39180) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#39179) Válasz Nov 7, 2014
Ahaaaaaaa, így már értem a pluszmunkát. Nagyon klasszak, grat.
(#39192) zengoe válasza Váltógyártó hozzászólására (#39172) Válasz Nov 8, 2014
Sajnos nem sikerült eddig 0,8 mm-es kemény rézhuzalt vennem a váltó csapozásához. Ahol megpróbáltam és nem kaptam: vasutmodell-centrum.hu, modell.hu, vasutmodell.com és egy kreatív hobby bolt. Hol lehet beszerezni?

MCU 0,75 mm vagy 1mm tömör réz vezeték, amelyet villamossági szaküzletben lehet venni 25 Ft/m áron biztos nem jó erre a célra?

(Közben bronzrugó lemezt kaptam DZolTTán-tól, köszönet érte. Meg gyönyörű talpfákat is kaptam. )
(#39193) DZolTTán válasza zengoe hozzászólására (#39192) Válasz Nov 8, 2014
Itt biztos kapsz, maximum várni kell rá pár napot:
Modelcraft sárgaréz kör profil, Ø 0,8 x 500 mm

Kíváncsi vagyok, milyen lett, majd tehetnél fel képeket!
(#39194) proba válasza zengoe hozzászólására (#39192) Válasz Nov 8, 2014
Nem hiszem hogy olyan komoly igénybevétel van ott.Én közepesen vastag alkatrészlábat raktam oda, lehet hamarabb elkopik, de az ott szükséges erők tuti nem nyírják el.
(#39195) Váltógyártó válasza zengoe hozzászólására (#39192) Válasz Nov 8, 2014
0,8mm réz rúd

A sima villanyvezetéket még nem próbáltam, de akár az is jó lehet.
Lapozás       54/86    
Frissek
  2024. Dec, 27. Pé
1:17:35
  Jelenleg 0 fő olvassa az oldalt
Hirdetés