|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#39404) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#39403)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2014 |
|
Én ezt értem Kazi és ezért is adtam igazat Pistának. De akkor sem tudom elfogadni azt a megközelítést, amit írtál.
Sokunknak a vasútmodellek gyűjtése és esetleg készítése mellett az is szignifikáns örömet okoz, ha együtt utazunk és esetleg távolabbra.
A közös méret szeretete mellett - hála a jó istennek - sok ember össze is barátkozott és ilyen helyzetekben nagyon építő jellegű egy-egy ilyen utazás. Én úgy vélem, hogy az ember saját boldogsága, aminek nagy részét a szeretteiből, a munkájából, a hobbijából, a haverjaiból nyer, abban is kiteljesedhet, hogy elszakad a napi robottól.
Eddig mindenki megélte az "aha" élményt akkor, amikor az itthoni silány felhozatal után meglátta a kinti lehetőségeket. De tisztában vagyok azzal, hogy csak úgy sokan nem ugranak neki egy német útnak, ezért forgattuk az útifilmeket. Aztán ezek láttán mindenki saját maga eldönti, hogy utazik-e. Ha szeretne, akkor biztos megoldja a szabadságát. És akkor pont senkit nem érdekel egy rendkívüli munkavégzés...
Éljen a minőségi vasútmodell turizmus! |
(#39405) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#39402)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2014 |
|
Igen, ebből a szempontból a Sziliknek kedvez a cseh ipar, de ha mondjuk a német E10-es család, jóval nagyobb tengelytávját kapták volna, akkor meg a rengeteg német mozdony lenne jó donor.
De mivel egyik gyártó sem lát sokat a Sziliben, ezért ezt a kérdést hanyagolják.
A Csörgő egy nagyon kicsit jobb helyzetben van, mert pl. H0 méretben a görög festésű változatok elég szépen taroltak a német piacon. |
(#39406) Orpolyas válasza enigma hozzászólására (#39398)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2014 |
|
Ne hülyéskedj a váltót kicsiként fogja fel (L=114mm) 500-ért adja, és egészen újszerű. Egyszerű a válasz: Nem értenek hozzá, nagypapa készleteit számolják fel. Meglátják az 197X-es évszámot, és hűha ez nagyon régi, mert több mint 30 éves, ezért sokat kell kérni. Pedig valójában 10000 sok az egészért, amikor a PIKO ugyanazt a készletet (!!!) 2014-ben 23400 Forintért dobálja a karácsonyfa alá. |
(#39409) saetta válasza sunocske hozzászólására (#39370)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2014 |
|
Még nem olvastam el az összes hozzászólást, de mint említettem az eredeti németben is ilyesmit véltem felfedezni.
Itt csak az angolból emeltem ki.
Üdv
SAetta |
(#39410) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#39404)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2014 |
|
Üsse kavics, mindenki oda menjen vásárolni ahova az anyagiak neki megengedik ...
|
|
(#39411) saetta válasza saetta hozzászólására (#39409)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2014 |
|
És hozzáteszem zárszóként, hogy elsősorban a MODELLAUTÓK miatt említettem, mivel sokszor ezekkel kapcsolatosan hangzik el, hogy a licensz miatt nincsenek TT-ben modern gépjárművek...
SAetta |
(#39413) enigma válasza Orpolyas hozzászólására (#39406)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2014 |
|
Nem, nem. Olvasd végig a hirdetési, a váltók darabja 2000!! Ja igaz kompatibilisek egymással úgy már más a leányzó fekvése nem?
Már vagy egy éve fent van ez a hirdetés, és még nem jött rá a kolléga, hogy a kutyának sem kell ennyiért. Bár komoly, hozzáértő eladó lehet, amikor a zsír új I profilos sínek darabját ugye akár melyik modellboltban megvannak az ember max 500 forintért ő meg az Ú profilost dupla annyiért árulja. Vagy csak bátor? |
(#39414) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#39397)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2014 |
|
A 424-gyel más baj is van: az egy rendkívül rövid mozdony. Legalábbis a gyáraknak eddig alapot szolgáltató német gépekhez képest. Sokan építettek már pl. BR41-ből 424-est, egy borzalom! Gyakorlatilag az alapoktól egy új modellt kellene tervezni, mert a metrikus csavarokon kívül semmi nem használható hozzá az alkatrész listákból. Ja, de igen, a kupplungok... |
(#39416) Frankye moderátori
válasza enigma hozzászólására (#39398)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2014 |
|
Légy szíves, ha linket szúrsz be, használd az "URL+Név" gombot!
Előre is köszönöm. |
(#39419) Orpolyas válasza enigma hozzászólására (#39413)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2014 |
|
való igaz de a villanyos váltóért a 2000 nem is olyan szörnyű, ha azt nézzük, hogy abból 1000 Ft csak az állítómű (továbbra is relatíve fényes a sínszál) |
(#39423) gumidani válasza ponTT hozzászólására (#39169)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2014 |
|
TT Kurier1998/4 |
|
(#39425) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39414)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2014 |
|
És pontosan ezt cselekedte meg Lehoczki Gabi, amikor megépítette a 424-est, sokunk örömére. A konstrukció sokat forrt a varázsló kondérjában, de megérte, hisz a modell már a második Temofeszten is túl van, közben pár köztes kiállításon és még mindig egyben van. Miközben a klasszikus pacific tengelyrendű, gyári gépek hamarabb kiesnek a sorból.
Én úgy érzem, hogy a 424-es kérdés TT-ben kipipálva. Innen már csak a gitt rágódik, ahogy az egyik kedves mérettársunk jegyezte meg ma a börzén. |
(#39428) ponTT válasza gumidani hozzászólására (#39423)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2014 |
|
Nagyon köszönöm! |
(#39430) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39414)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Sajnos tudom, annyira rövid, hogy mérethelyesen még a kerekeket sem lehet megépiteni, mert nem fér el a nyomkarima. Sok sok évvel ezelött az elsö 424-st off topic méretben 2 tengelyen nyomkarima nélküli kerekekkel épitettük egy kedves barátommal. A másodikon már RP-25 -s profilt használtam, ami épenhogy elfér ( helyes kerékméret esetén), de sok más problémát nem old meg illetve ujakat okoz.
A mai korban egyik megoldás sem lenne jo, sorozatgyártásra meg kizárt a trükközés a rengeteg szegecsszámlálo miatt (ugyanaz lenne a következménye mint amikor valamelyik meglevö német dizelt kihoznák csörgö szinekben ) |
(#39431) róbertke válasza etwg hozzászólására (#39430)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
OFF H0 méretű Roco M49 517 -re gondolsz? Én azt egy aranyos gesztusnak tartottam akkor a gyártótól. Ha jól tudom később jelent meg a Fugi feljavított hajtású Csörgő változata.....amit nagy kihagyással talán megint újra piacra dob. |
(#39432) etwg válasza róbertke hozzászólására (#39431)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Arra, és rengeteg másra, amire gyakorlatilag ráfestenek valamit és igy adják el. Ezzel nincs semmi gond, de gondold el milyen felhördülés lenne, ha találnának valamilyen 2-D mozdonyt és ráirnák, hogy 424!
A magyar modellezö társadalom vérig lenne sértödve, és egyesek még talán az ENSZhez is rohannának panaszkodni. Holott hobbi az egész, és csak örömöt akartak okozni.
Amugy volt egy korszakom amikor szinte kizárolag festetlen mozdonyokat vettem és Mr. Claudius Ferkel éppen pillanatnyi deliriuma szerint festette mozdonyait. |
(#39435) enigma válasza Orpolyas hozzászólására (#39419)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Hm. Én már vettem az ezerszer átkozott vaterán 100forintért is, de még angolért sem adnéktöbbet 1200-nél |
(#39436) sunocske válasza etwg hozzászólására (#39432)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
De ha mondjuk azt írja rá, hogy MÁV 426,036 akkor már senkinek egy szava nem lehet, mert ugyanolyan freelance modell, mint az M49 517. |
(#39437) etwg válasza sunocske hozzászólására (#39436)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Igy van!
|
(#39438) Orpolyas válasza enigma hozzászólására (#39435)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
A százért még meg is éri talán az egyenes/íves, de angolváltót 1500 alatt állítómű nélkül sem láttam hibátlant. Talán Zeke Zolinál anno volt a weboldal "turkálójában" 1200-ért sérült, de úgy elkapkodták, hogy esélyem sem volt, mire odajutottam volna. Most meg már mindegy |
(#39455) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Ha már szóba került a 424-es, akkor felraktam az apróba egy hirdetést, ami épp egy 424-esnek indult barkácsmozdonyról szól.
Mivel ott csak egy képet lehet feltölteni, ezért a többi itt látható.
A portékáról semmit nem tudok, így került hozzám egy gyűjteményben, aminek a megmaradt darabjait hamarosan vissza fogom adni a tulajdonosának, így a további fellelhetőség bizonytalan lesz. |
|
(#39458) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Sziasztok!
424-es témához! A vasútmodell építés kompromisszum nélkül nem megy, ez erre a tipusra különösképpen érvényes . Aki ilyen modellre vágyik az kénytelen megbarátkozni vele. Mindenki megköti a sajátját!
Ez persze nem azt jelenti, hogy az álmokat nem kell valóra váltani.
Sok apró részlet le maradt róla, illetve a kerék átmérő nem stim és a vezérmű működésében is van némi eltérés. Mivel van terepasztalom sok szűk ívvel, elsődleges szempont, hogy ezen közlekedni e kell!
Más! Készülő félben van Ilonka újabb két változata. Az egyik az első gyártáskori változatoknak megfelelően. Egy kis gondban vagyok a festést illetően!
A rövid füstszekrényesnek az ezüstkönyvben van róla kép, a színe ami biztos hogy nem fekete. A felső része valószínűleg zöld, viszont az alvázról lövésem sincs, pirosra tippelek.
|
|
(#39460) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
A TT-legendáriumban van arra vonatkozóan valami adat, hogy a gyártó az M61 019-et miért A1A-A1A tengelyelrendezést imitáló, 2 fékhengeres forgóvázmaszkkal szerelte, miközben kábé vele egy időben az SNCB 202 003-as alá meg Co-Co tengelyelrendezést imitáló 3 fékhengeres maszkot tett, miközben az sosem volt olyan valójában?
És vajon ha a két ütött-kopott, csak nekem valamit érő modellen helyreállítom a világ egyensúlyát, azzal jót vagy rosszat cselekszem?
|
|
(#39461) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#39458)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Igy van - magadnak vagy megrendelésre lehet kompromisszumokat kötni, viszont a nagy sorozatgyártok ez nem tehetik.
|
(#39464) Orpolyas válasza róbertke hozzászólására (#39462)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Inkább a forgóvázmaszkot cserélje. Hülyén hozza ki magát az eltérő színű főkeret a kasznitól. |
(#39465) masTTertape válasza gmarc hozzászólására (#39460)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
A legendáriumban van, és szerénységem is igyekezett utána járni, az eredmény a honlapon fellelhető.
Az biztos, hogy az eredeti, azaz Zeuke gyártmányú Nohabok, rendre az M61 001, a DSB és az SNCB modellek fém kerekekkel és a klasszikus háromhengeres forgóvázzal készültek.
A második eresztés már Bttb éra alatt, az M61 019 és a másik két festésű modellek tekintetében műanyag tapadó kerékkel és kéthengeres vázmaszkkal készültek. Az egyéb, belső eltérésekről most itt ne essék szó, mert ezek közismertek: hajtás, kardánok, stb.
Jelen esetben te két időszak modelljét tetted egymás mellé. A magyar gép már az 1972 után kiadott Nohabokra jellemző kivitelű, míg a belga még a Zeuke megoldást hordozza magán. Persze, ha időközben nem lettek ide-oda cserélgetve a vázmaszkok.
A Bttb belgák más zöldek egyébként.
Azzal sem jársz jól, ha átcseréled a kasztnit, mert a főkeret marad az eredeti színben, így a zöld mozdonynak narancssárga alja lesz, ami elég bugyután nézne ki.
Ellenben a maszkokat cserélgetheted bátran
De úgy viszont nem lesz autentikus a modell.
Ja, és az ok: az első eresztésben - szerintem - a magyaroknak leszállított típus volt a mintakép. Aztán ugye államosítottak, meg kavartak a begyártó cégek között, így a későbbi gyártó, a Plastspielwaren vállalat már nem rendelkezett a régi szerszám fölött, így újratervezték azt, de akkor már a "kisnohab" maszkra, szerintem arra gondolván, hogy esetleg inkább lesz "nyugati" festés, mintsem a témában rendszeridegennek tűnő magyar mozdonyok. |
(#39468) gmarc válasza masTTertape hozzászólására (#39465)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2014 |
|
Aha, most már értem. Végülis, a maszk cserélgethető szabadon gond nélkül, az SNCB egyébként fémkerekes-fémkardános. A dilemma tehát az, hogy a valósághoz legyen-e autentikus, vagy a mdellhez önmagához? Az SNCB igazi Nohabjain amúgy feketék voltak a forgóvázak. Ezt sem értem, miért épp szürke akkor már az SNCB Nohab maszkja... |
(#39477) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#39455)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Kössz!
Tökéletes illusztráció arra a problémára, amiről én és etwg barátom is írtunk! Tudniillik a kerekek okozta méretproblémára.
Amúgy igazad van ontopic méretben a MÁV 424 gőzös kérdése megoldva, kipipálhatjuk, hála GabaTT kollégának!
|
(#39479) csíkosháTTú válasza GABA TT hozzászólására (#39458)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Idézet: „Mivel van terepasztalom sok szűk ívvel, elsődleges szempont, hogy ezen közlekedni e kell! ”
Így van!
Modellt építünk, modellezünk, nem pedig makettekkel* foglalkozunk! Ott a két pont!
Mindezek ellenére Neked sikerült egy tisztességes 424-et összehozni. Odafigyelés, gondolkodás, munka. Szerintem ez a három dolog kellett hozzá, a tehetségen kívül.
*: a portálon belül egy másik topicon elkezdtem dokumentálni egy OFF méretű BKV villamos makettjének átépítését. Nem folytatom, visszakerült a gazdájához. A dolog reménytelen. Egy csinos, hatszámjegyű összegért kapott a kuncsaft egy egyenes lejtőn, egyenáram hatására gurulni képes makettet, nem mérethelyes hajtott forgóvázzal, amin a kaszni tartja egyben, pillanatragasztó segítségével az alvázat... No Comment! |
(#39494) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Üdv mindenkinek!
Jakó Attila Tillig és Piko alapra építi a Gigantját. A Piko alap nyolctűs dekódert képes fogadni. Hogyan tudnám megoldani, hogy a Gigant zárfényét, frontfényét, homlokfényszóróját, és a tolatási fényeket külön kapcsolhassam?
Üdv
angyal.marci |
(#39495) gmarc hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2014 |
|
Variációk tetőfényezésre: alulról a másodikat újrafújtam mert nagyon csúnya volt, most matt, de a szín gyakorlatilag ugyanaz. |
|
(#39498) gumikacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Sziasztok!
Épül az első TT-s kocsim.
A tető, ajtó, és a zsámolyok csak a kép miatt lettek rátéve. Nagy csodát nem fogok tudni művelni vele (nem megy nekem a rézből építés), de remélem, hasonlítani fog...
(Elnézést a telefonos képért) |
|
(#39499) masTTertape válasza gmarc hozzászólására (#39468)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Ebből is látszik, hogy a hazai roncskereskedelemben mennyire torzul egy-egy modell eredetisége, melyet sokszor fennhangon hirdetnek az eladók, hogy pedig gyári állapot, meg hasonlók. Egyértelműen a hozzáértés hiánya.
A dilemmát neked kell megoldanod, mert sokan vannak, akik a használhatóságot, sokan a modell eredetiségét, mások meg a modellhűséget tartják szem előtt.
Ha a megfelelő szín-korszak-vasúttársaság kombóra vágysz, akkor egy átfestés lehet a leghatásosabb megoldás. Amiben - úgy látom - szépen haladsz. Előtte persze érdemes átnézni a maszkot, ami rendszerint reped, törik. Feljavítás, összecsiszolás után fújható és örök életű. |
(#39500) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39477)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Igen, annyiban kiegészítve, hogy a kerekek méretezésébe itt már az optikai hatás is belejátszik. (nézzünk meg egy N-es mozdonyt a maga nyomkarimájával: már-már groteszk az összhatás)
Ha még az abroncs átmérője jó is méretarányosan, a nyomkarima mindent hazavág. RP25-öt meg nem kívánhatunk olyan világban, ahol még tömegek munkálkodnak azon, hogy az U profilt felélesszék... |
(#39501) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#39494)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Külön le kell huzalozni. Ha jól emlékszem, erre Attila anno kitalált megoldást, de még nem próbáltam ki. Nálam a Piko alapon futó mozdonyban 8 tűs dekóderrel most az alapfunkciók mennek, de a dekóder extra F kimeneteivel ezek életre kelthetők akár. |
(#39502) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#39494)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Hali!
A zárfényeket át lehet kötni simán a dekóder zöld és lila vezetékére. A tolatófény már macera, mert be kell avatkozni a sorba kötött fehér SMD LED-knél egy-egy diódával és áramkorlátozó ellenállással, ehez azonban ki kell vanni a paneleket. Ráadásul ebben az esetben olyan dekóder kell, aminek a világításon kívül nem csak kettő, hanem legyalább eggyel több, vagyis három funkció kimenete van: Lenz Silver+, Tran DCX52D/S, Zimo MX634. A Digitools, vagy az ESU ehhez nem lesz jó. |
(#39508) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Sziasztok Mérettársak!
Eljött az ideje, hogy bővítsem a gördülőállományt. Hirtelen gondolattól vezérelve szeretném egyre inkább magyar témájúra az asztalom.
A kinézett darab a Roco Szergej. Mivel szeretném átfesteni (átfestetni) a paripát, az volna a kérdés, hogy a jelenleg forgalomban lévők közül melyik kasznis az ami legjobban megfelel a magyar mozdonynak? Én úgy hallottam, hogy a cseh vasutak színeiben pompázó az igen. Tudnátok tanácsot adni?
Előre is köszönöm:
Kacsa |
(#39510) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#39500)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Hümm..
Azért azt neked is el kell ismerned , hogy nyugdíjas kor ide, elavultság oda, azért a zömmel U profilos pályán is lehet igen jókat vonatozni, főleg ha a társaság is megfelelő hozzá |
(#39511) sunocske válasza kombi hozzászólására (#39510)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Idézet: „... nyugdíjas kor ide, elavultság oda, azért a zömmel U profilos pályán is lehet igen jókat vonatozni...”
Persze, de azért ne ez legyen már az ipari sztenderd! |
(#39513) masTTertape válasza kombi hozzászólására (#39510)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Igen, mindenképp, elismerem.
Az utolsó mondatrész az a kivétel, ami erősíti a szabályt.
Én elsősorban a másik topikon kialakult nézetekre reagáltam így. |
(#39515) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#39499)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Idézet: „...a hazai roncskereskedelemben...”
Gondolom nem véletlen, hogy nem a "használt modellek kereskedelmét" említeTTed...
Bokros gyártási teendőim melleTT azért szervizelnem is kell keményen. Most éppen egy "BTTB" V180-as van az asztalon. Erősen hibrid modell, ugyanis:
- két kihajtásos motor van benne (a'la Holzroller, LVT);
- a forgóvázakban a hajtó csigás tengelyek kardánfogadója eredetileg a fém Zeuke kardánhoz készült, ezt úgy alakították át a BTTB-s kivitelre, hogy a "slicc" felét lecsípték egy fogóval.
Na most majd szétszedem a vele együTT érkezett CsSz1-est (ez a CSD E499, csak szovjet festésben), hátha abban rátalálok a V180-as motorjára...
Egy nappal ötven előtt hullik a maradék hajam*...
*: OFF. Most kaptam egy SPAM-et, amiben tuti tippet adnak a hajhullás ellen. Én eléggé régen ismerek egy olyan dolgot, ami hajhullást biztos megállítja. Ez a padló...
|
(#39516) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39515)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Máté Péter után szabadon.
"Hull az elsárgult levél,
sír a fáradt Pistikénk.
Mond, most mi lesz majd velünk,
Nincs meg a kardánkeresztünk ..."
|
(#39517) saetta válasza TTKacsa hozzászólására (#39508)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Szia!
Tudomásom szerint a Roco 36238 RZD kék-fehér mozdonya is megfelel.
Ez többször volt akcióban is. (Én ebből készíttetem)
A CSD verzióban meg a 36244 hangost lehet(ett) akcióban kapni.
(Ebből pedig készíttettem)
Előbbi most(!) is van kedvezményes áron az egyik hazai kereskedőnél (google), másikat nem találtam, illetve írták akciós áron de készleten nem volt.
Üdv:
SAetta
|
(#39518) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#39516)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Összehozom, csak cserélni kell a forgóvázakban a két tengelyt, meg a motort, meg megcsinálni a kupplungok helyét, meg pótolni őket, meg cserélni a világítást kapcsoló diódákat, meg pótolni egy izzót, meg cserélni két tapadógyűrűt, meg egyenként lepucolni a mechanika összes elemét, meg cserélni a motorból kivezető hajtótengelyt, meg visszagörbítgetni az áramvezetést biztosító fém lemezeket, meg lefújni feketére az üzemanyagtankot imitáló fém súlyt, meg újra kenni a mechanikát, meg polírozni a kerekeket, meg pótolni pár csavart. "Egy-kettőre" meg is van... |
(#39519) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#39500)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Tömegek???
Szerintem egy liftfülkében elférnénk )) |
(#39520) csíkosháTTú válasza enigma hozzászólására (#39519)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Miért? Hat rájuk a gravitáció? Akko' van tömegük, nem?
|
(#39521) TTKacsa válasza saetta hozzászólására (#39517)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Köszönöm szépen! |
(#39522) enigma válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39520)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Az indulás pillanatában úgy tudom nem hat.
|
(#39523) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39515)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Igen. Direkt neveztem így.
Ezért akadnak olyanok a "piacon", akik már messziről NEM köszönnek nekem... |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 16:39:44 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|