|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#39524) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39518)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
A fémkardános V180-asba nem tudsz műanyag kardános forgóváz tengelyt tenni, mert a tengelytartó fémbetét ez előbbin a csigákon kívül van, az utóbbin azon belül, tehát a gyárban a csigák ráhúzása előtt kapják meg ezeket.
Ehhez alakították a forgóváz betéteket is, így a két időszak nem csereszabatos egymással.
Talán egy hete készültem el egy ilyen átalakítással, ahol a Zeuke modell alá Bttb forgóvázak kerültek (vadonat újonnan beszerezve Lipcsében...) és bizony az összes hajtáselemmel együtt egy újabb mozdony ára körvonalazódott csak az alkatrészek árából. |
(#39525) Orpolyas válasza enigma hozzászólására (#39519)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Az egész pontosan 6 személy, vagy 500 kg (adatok a Ganz MÁVAG gyártmányú lift adatait tükrözik, ami nálunk volt a panelban) |
(#39526) enigma válasza Orpolyas hozzászólására (#39525)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2014 |
|
Ja igen, de nincs túl nagy lökdösődés. |
(#39527) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#39524)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
|
|
(#39528) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39515)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Isten éltessen Mester!
Ma fel vagy mentve a tervezés és építés alól. Bár lehet, hogy épp ma este pattan ki a fejedből a T méretű motorvonatok WC-jének papírtörölköző tartójába szerelhető dekóder terve... |
(#39529) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#39524)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Mégis megoldoTTák "szakikámék"
Nemsokára összeáll a mozdony...
Kössz, munkával ünnepelek...
róbertkének is köszönöm! |
(#39530) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#39527)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Hát ezt a hozzászólást jól mellécímeztem ...... de látom értik az érintettek .... |
(#39531) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#39523)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Páran engem sem ismernek meg, nyugi. De eTTől én még nyugodtan alszom... |
(#39533) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39531)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Engem mindenki megismer, aki akar - mennyivel másképp hangzik ugyanaz...
Egyébként meg BoldogoTT! |
(#39540) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#39530)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2014 |
|
Szeptember 3-án visszatérhetünk rá... |
(#39541) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39515)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Isten éltessen még legalább kétszer ennyiig!
(Bocs, de csak most olvastam...) |
(#39544) jakoa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39502)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Sziasztok!
Csery Tomi ezt már végigjárta, érdemes vele felvenni a kapcsolatot.
Utólagos engedelmével az átalakítás utáni állapotról mellékelek képeket.
üdv,
Attila |
|
(#39546) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#39541)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Kössz! |
(#39547) csíkosháTTú válasza jakoa hozzászólására (#39544)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Módosítanám, mert a tolatófények azonos oldalon világítanak MÁV-éknál... Nyugi, ebbe a hibába én is beleestem az OFF Gützold Szergej PLUX-os átalakításnál, javítani is kellett ez miatt a NYÁK tervet, mert a két végé a fényszóró panelek így nem lehetnek egyformák. |
(#39553) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39547)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Idézet: „Módosítanám, mert a tolatófények azonos oldalon világítanak MÁV-éknál...”
Erre vonatkozóan nincs előírás. A lényeg, hogy egy-egy legyen fölkapcsolva a két alsó közül. |
(#39554) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#39553)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Már ez sem teljesen pontos. Lásd: melléklet. (A jelenleg hatályos F. 1. sz. Jelzési utasításból készült a kép.) |
|
(#39562) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
sünöcske és Frankye!
De jure igazatok van!
De facto meg én eddig csak olyan tolatást végző mozdonyokat láttam, ahol az egyik alsó lámpa világítoTT, és mindkettő a mozdony azonos oldalán. (Bp.-Keleti, Bp.-Nyugati, Szolnok) |
(#39572) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39562)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Ezt a két lámpás megoldást direkt nem akartam ide keverni |
(#39573) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#39572)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Bocs, de az utasítást - sajnos - nem én írom. (Sőt, igazából ha el is mondom a véleményem, nem nagyon hallgatják meg. Elvégre nem érhetek fel a naaaagy FORGALMÁSZ-okhoz, hisz' én csak egy buta START-os vagyok. Alig 30 év szakmai tapasztalattal a hátam mögött...) |
(#39574) Frankye válasza Frankye hozzászólására (#39573)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Kiegészítés Csíkos MesTTernek:
Nyilván nem láthattál olyat, hiszen a tartalékok (tolató mozdonyok) kialakítása eleve olyan, hogy lehessen egy lámpát kapcsolni rajtuk. A motorkocsik, motorvonatok, illetve egyes modern, és/vagy külföldi mozdonyok esetében nem kapcsolható külön a két fény. E miatt kellett az utasítást is módosítani. |
(#39576) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Szép estét!
Meg tudjátok nekem mondani, hogy a BTTB önürítős kocsiknál, ami gyárilag rakományos (pl. barnaszén), az kivehető belőle barkács nélkül, vagy "örökké" viszi magával?
Köszi előre is!
Kacsa |
(#39578) masTTertape válasza TTKacsa hozzászólására (#39576)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Volt gyárilag rakományos a Bttb időkben? Nekem csak olyan van, amihez külön csomagolt szén van. Vagy amihez semmi nem volt. |
(#39581) Gashpy válasza TTKacsa hozzászólására (#39576)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
A BTTB önürítős kocsihoz ami gyárilag volt rakomány, az ömlesztett volt, úgyhogy azt minden barkács nélkül ki lehetett venni. csak az oldalajtót kellett kinyitni és kifolyott belőle...
No meg akkor is, amikor esetleg sikláskor borult a kocsi... |
(#39582) TTKacsa válasza Gashpy hozzászólására (#39581)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Akkor ez nem gyári szén benne, hanem ömlesztett imitáció?
Bocsánat, nem ismerem ilyen mélységig a korszak járműveit (még). |
(#39584) masTTertape válasza TTKacsa hozzászólására (#39582)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2014 |
|
Valószínűleg az eredeti tulajdonos a dobozban mellékelt, tasakos, ömlesztett szenet összerendezte ilyen kivehető tölteléknek és így tárolta a későbbiekben a modelleket. A szén szemcsemérete egyezik a kocsikhoz csomagolt imitáció méretével, így helytálló lehet a fenti gyanúm. Aztán persze lehet, hogy ki se szedhető...
Ezt általában olyankor alkalmazták, amikor vagy nem volt önürítős híd a delikvens asztalán, vagy nem akart bajlódni az állandó porszívózással, meg takarítással. Nekem konkrétan a szekrény tetejéről ömlött bele az asszony varrókészletébe egy ilyen adag szén. Hát kívántam mindenhova az alkotóját, no meg magamat is... |
(#39590) TTKacsa válasza masTTertape hozzászólására (#39584)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Köszönöm! |
(#39592) csíkosháTTú válasza TTKacsa hozzászólására (#39582)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
|
(#39594) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39592)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
A hirdetés fejlécében is az van, de szerintem tök mindegy. Ez egy kereskedő, nem szakértő. És túl akarta bonyolítani, vagy kereső tag-elni a hirdetését. |
(#39595) TTKacsa válasza masTTertape hozzászólására (#39594)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Egyébként vélemény az aukcióról? Nem szeretnék hasra esni. |
(#39596) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#39574)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Idézet: „A motorkocsik, motorvonatok, illetve egyes modern, és/vagy külföldi mozdonyok esetében nem kapcsolható külön a két fény.”
Pl. Taurus, FLIRT, mert ezeken igen....
De igazad van, ez biztos így van. De egy V63 esetében pl. már nem, az egy piláccsal tolatnak, és ahogy láttam őket, egy oldalon volt az az egy-egy lámpa. |
(#39597) csíkosháTTú válasza TTKacsa hozzászólására (#39595)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
20Euro + költségek négy teherkocsiért? Végülis, nem sok. A kép alapján akár még rendben is lehetnek. Az eladó nem tudja mit árul, egy másik aukciójában DRG-nek minősít pár DR-es fedeles kocsit.
Egy biztos, ezekben a régi kocsikban a kerekeket érdemes lecserélni, mert ha fém is, a BTTB-s fém kerekek egy hajítófát sem érnek. A kupplungok ugyan cserélhetőek a slicces kivitelű újra, de kinematika az nincs még ezekben. |
(#39598) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39597)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Az eladó portékák 80%-át DRG nek írja, jól meg is kergíti az ezzel a rövidítéssel keresőket...
A saját oldaláról kiindulva az 57 tételből 3db DRG-s gördülő van csak... |
(#39600) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39596)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Konkrétan az ÖBB 1047-es gépről tudom, hogy nem kapcsolható egy fényre. A többinél csak tippelgetni tudnék, az pedig nem túl szakmai hozzáállás volna, így nem tenném. |
(#39602) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39596)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Ha jol emlékszem a Tauruszban (biztos sok más modern jármüben is) egy sereg menüoldal van a beállitásokban, ahol ki lehet válogatni melyik vasutnál milyen fénykombináciok a szabványosak. Hogy ezt mennyire használják, meg ki tudja kezelni (eljutni a menüben ilyen mélyre) az egy más kérdés.
|
(#39604) masTTertape válasza TTKacsa hozzászólására (#39595)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Ez is egy kereskedő a sok közül, aki mondjuk igényesen mutatja be a portékát. A leírással és a szakmaisággal nem törődik annyit, de hát a német már csak ilyen...
13,50 a szállítás és ha az átlagos licitálás megy, akkor könnyen elérheti a 40 eurót az aukció. Még PayPal esetén is az 53,50 egy combos kurzuson számolódik, tehát ma olyan 310-315 körül érdemes kalkulálni. Ennyiért itthon is ki lehet fogni a szutykoson.
Egyébként gyárilag fémkerekes modellek, sok baj nincs velük.
(Halkan mondom, hogy dec 14-én megyek a drezdai börzére (lásd filmünk) és ha egyeztetünk, akkor tudok nézni ott ilyeneket...) |
(#39610) TTKacsa válasza masTTertape hozzászólására (#39604)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Amúgy jól látom, hogy az ajtónyitó kis fülek le vannak csípve? Mert úgy mindjárt nem ér nekem annyit. |
(#39615) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Kérdés: Van annak a vágánytípusnak külön szakneve amin nem látszanak a talpfák és a sínek azonos magasságban vannak, úgy mint a villamossínek? (tehát az útba van a vágányzat süllyesztve)
Másik kérdés: csinált már valaki ilyet? (egy ipartelep rakodóvágányánál gondolkodom ilyen megoldáson)
Köszönöm! |
(#39616) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#39615)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Főnix (Phoenix) sínnek hívják, és tipikusan városi vasutaknál (villamos) használatosak, ahol a vágányok egyben útfelületet is nyújtanak. |
(#39623) masTTertape válasza TTKacsa hozzászólására (#39610)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Igen, jól látod. Összefüggésben van a korábban írtakkal, azaz a modell tulajdonosa nem használta az önürítés funkciót. |
(#39624) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#39615)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Gyakoribb a rakodoknál a normális sin, közöttük meg vagy sinek vagy L vasak között kiöntött beton vagy aszfalt. Az utobbi idöben már vannak ilyen elöregyártott elemek, amik szélei vasbol vannak és csak egyszerüen berakják a sinek közé. |
(#39627) csíkosháTTú válasza TTKacsa hozzászólására (#39610)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Persze, mert beakadt a peron szélébe, és elöntötte a pályát a szén... |
(#39628) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Csak úgy, péntek estére...
N-es Roco mozdony és az ő kis szőröse.
Az ügyfél így adta le: egy idő után megállt, nem mozdul. Kérem javítását... |
|
(#39636) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#39615)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Burkolt vágány. Azon belül is van többféle, a Frankye által is említett Phoenix az egyik, ezt valóban inkább városi vasutakon használják. A másik, ipartelrlepen jobban elterjedt verzió a vezetősínes burkolt vágány. Legutóbb a győri szeszgyárban építettünk ilyet, ott aszfaltozva lett a pálya. |
(#39638) sunocske válasza TTKacsa hozzászólására (#39630)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
Ezért lennék alkalmatlan szervizesnek. Én biztos közöltem volna vele, hogy vasútmodellezés helyett inkább gobelinezzen, a képek alapján alapanyag van hozzá bőven... |
(#39641) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#39628)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2014 |
|
A macskamozdony... |
(#39650) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39596)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Szerintem meg az is meghatározó elem ebből a szempontból, hogy a tolatócsapat miként dolgozik. A mozdony állomásépület felőli oldalán vagy a túloldalt. Sötétben kapcsoláskor jó ha látja legényeket, meg őt is látják! Egyébként mifelénk a vonali gépes tolatáskor 2-2 lámpát kapcsolnak fel a vezérek. BoBo -n még ott van a lépcsőket megvilágító viharlámpa, szinte kész karácsonyfa! |
(#39655) TTKacsa hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Tisztelt Urak!
Ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Pár éve találtam egy cikket, melyben megoldást találtam az ilyen kapcsolóval ellátott kocsik (pl Eas) ütközőinek közélebbitesére. Akkor a mamlasz fejemmel nem mentettem le az oldalt. Ha közületek bárki tud megoldást, vagy ismeri a cikket, kérem segítsen ki.
Előre is köszönöm, és elnézést a sok kérdezgetésért!
Kacsa |
(#39657) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#39641)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Macskanő, macskanadrág, macskamozdony... |
(#39658) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2014 |
|
Ha valaki nagyon unatkozna, egy könnyed 10 perces videót ajánlanék :
Bővebben: Link |
|
|
2025. Jan, 22. Sze 16:36:55 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|