Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       270/437    
(#41110) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#41107) Válasz Jan 7, 2015
Mi a fene, valamilyen müködö cementgyár környékén laksz, ott szokott ennyi por lenni. (5/100%).
(#41111) etwg válasza mTTamas hozzászólására (#41108) Válasz Jan 7, 2015
Ha valoban annyi por van a lakásban, akkor az ilyen vitrin élettartama kb.1-2 év, én a csövest 5 év után dobtam ki. A baj az, hogy a plexi (müanyag) alapbol szivja magára a port, ha meg törölgeted, akkor meg karcolod a felületét. Nálunk alig van por, mégis 5 év alatt nagyon megcsunyult a drága csö. A rendes falivitrin üveglappal viszont akár 100 évet is kibir!
(#41112) Lezlinilzen válasza DZolTTán hozzászólására (#41107) Válasz Jan 7, 2015
A modelleket pamutkesztyűben fogom meg, ha felteszem vagy leveszem őket a terepasztalról.
Ha építek, javítok, fúrok-faragok az asztalon, természetesen minden modell a szekrénybe kerül. Az ilyen beavatkozások után sűrített levegővel lefújom az asztalt, majd leporszívózom a vágányzatot és azokat a helyeket, ahova még odaférek. Aztán vékony takarófóliával letakarjuk az egészet.
Ha járművek maradnak az asztalon, azokat a rejtett tárolóvágányokra tolom, egyenként kb. 270 centiméteres szerelvények férnek el 3 vágányon. A hozzáférhetőség miatt a tárolóvágányok feletti részt a képeken látható módon építettem meg.
A mozdonyokat viszont mindig leveszem, ha huzamosabb ideig áll a forgalom, hogy a tapadógyűrűket megóvjam a deformálódástól.
A szekrényben 5 mm-es habszivacson állnak.

DSCN2714.JPG

DSCN2716.JPG

DSCN2718.JPG
 
(#41113) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#41107) Válasz Jan 7, 2015
Ez a felhelyező doboz megfelel a Digitalzentrale által is gyártott típusnak. A legfontosabb tulajdonsága, hogy valóban az egyenes sínre helyezve már a dobozban áram alá kerül a mozdony, így saját lábon kijárhat belőle. Az alkalmazási terület pedig a modulos játék során nyert magyarázatot, ugyanis pont a szépen cizellált gőzösök fordításánál jött jól. Sajnos sokszor fordult elő, hogy fordítókorong, vagy hurok hiányában kézzel kellett fogdosni a méregdrága modellt, amiről aztán szépen lehullottak az apróságok. A zsíros ujjnyomokról nem is beszélve.
Sajnos a cérnakesztyű ebben az esetben nem jó, mert a kis mikroszálak beleakadnak az apró részletekbe.
Mégis valamilyen megoldásra szükség van, főleg modultalálkozókon, ahol a modellezőtárs előbb még a szalámis zsemléjét tuszkolta be a szájába, majd ugyanazzal a kézzel nyúl a modellhez.
(#41114) masTTertape válasza mTTamas hozzászólására (#41108) Válasz Jan 7, 2015
Vicces ez a nyomott kép.
Akár a Train Safe, akár más akrilvitrin borzasztó drága. Eleve a vitrinek azok. Nürnbergben külön standokon mutatkoznak be a modellek tárolására szakosodott cégek. Alsó hangon 500-1000 eurónál indul egy-egy megfelelő méretű és tudású vitrin.
Ezeket kint is csak kevesek engedhetik meg maguknak, akkor miről beszélünk itthon...
Egyébként a TS-hez van egy "forgótáras" megoldás, ahol ezek a tároló csövek egyfajta páternoszter elv alapján, motorral mozgatva mindig a kijáró vágányhoz igazíthatók, ahol feszültséget kap a szerelvény és ki lehet vele jönni a játékba. Számos modellező újság bemutatta már, de talán videó is van róla a neten.
Nagyon drága, helyigényes és szerintem sosem lehet elég.
Ha nem fontos, hogy látsszon a szerelvény, akkor sima, 40-es PVC csőből és megfelelő mechanikából összeállítható a dolog, de akkor meg úgy nézne ki a modellező szoba, mint egy szerelvényáruház.

Szerintem nincs minden szempontból megnyugtató megoldás. Vagy a hely szűke, vagy a modellek mennyisége miatt mindig kell kézzel logisztikázni. Sajnos az OVP is sérül minden csomagolásnál, bár az új, gyufásdoboz technika talán jobb, mint a dobozfüles, ahol minden kibontásnál meg van terhelve a fül. Utazó modellezőnél viszont célszerű lehet egy külön tárolókoffer, vagy konténer, ahol fiókosan és mechanikailag jól védve tárolhatók-szállíthatók a modellek.
(#41116) Lezlinilzen válasza masTTertape hozzászólására (#41113) Válasz Jan 7, 2015
Idézet:
„ahol a modellezőtárs előbb még a szalámis zsemléjét tuszkolta be a szájába, majd ugyanazzal a kézzel nyúl a modellhez.”
Én legutóbb egy jóllakott napközist láttam, egyik kezében a vezérlő, másikban egy hatalmas zacskó sajtos chips, amit hol egyik, hol másik kezével tolt be tízdekányi adagokban a szájába... ugyan nem itt, de láttam már olyat is, aki az orrából próbálta előbányászni a szenet a gőzöshöz, amit közben macerált...
(#41119) DZolTTán válasza masTTertape hozzászólására (#41114) Válasz Jan 7, 2015
Belenéztem a Trai Safe árakba, annyi pénzért már szinte a vonatot is megkapja az ember, mint amibe a cső kerül...
A portörléstől összekarcolódás mellett, a belsejüket (egy hosszú darabnak) nem is lehet egykönnyen kitisztítani.
De ezektől eltekintve, funkció szempontjából praktikusnak tűnik.
A páternoszteres verziót nem találtam, de már korábban nekem is eszembe jutott ez a lehetőség, mint ahogy ezt is először "megálmodtam", aztán később jött szembe az interneten:

Liftes vitrin
(#41120) proba válasza DZolTTán hozzászólására (#41119) Válasz Jan 7, 2015
Amit ezen nehéz lenne megoldani, a két végére egy egy lap, hogy a nem használt szintekre ne menjen be a por...
(#41121) stillll válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41112) Válasz Jan 7, 2015
Ez azt jelenti hogy a vitrinben való tároláskor nem javallott a sínen tartani a mozdonyokat?
(#41122) Lezlinilzen válasza stillll hozzászólására (#41121) Válasz Jan 7, 2015
Ez csak az én gondolatom, hogy a tapadógyűrű hosszas egy helyben állástól benyomódhat, ahol a sínkoronával érintkezik. Mivel még nem próbáltam, hogy valóban így van-e, bizonyítani nem tudom, de nem is fogom kipróbálni.
(#41123) angyal.marci válasza DZolTTán hozzászólására (#41119) Válasz Jan 7, 2015
Mi van akkor, ha kisiklik a vonat? Mi van akkor, ha megakad a mozdony? Ha ki lehet nyitni a vitrin ajtaját, hogy visszatedd a mozdonyt a sínre, akkor meg ott vagy, ahol a part szakad... Én ezek miatt biztosan nem alkalmaznám. Nameg a motor, ami fel-le viszi a vitrint: baromi nehéz lehet egy ilyen durva motort félmilis pontossággal beállítani.

Idézet:
„ láttam már olyat is, aki az orrából próbálta előbányászni a szenet a gőzöshöz, amit közben macerált... ”
Ezt nem mondod komolyan... és legalább füstölt?
(#41124) hoTTo válasza reszelozsir hozzászólására (#41100) Válasz Jan 7, 2015
Ha nem is minden, de azért az aktuális kedvencek, az a 8-10 szerelvény elférne
(#41125) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#41119) Válasz Jan 7, 2015
Nyilván, ha egy több száz db-os gyűjteményről beszélünk, akkor a vitrin ára már nem kérdés. Magát a rendszert nem a "háromvonatos" modellezőknek találták ki.
A páternosztert valamelyik újságban láttam, viszont a belinkelt videót már láttam és tényleg jó, de ez sem megoldás sok vonat esetén.
(#41126) masTTertape válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41122) Válasz Jan 7, 2015
Ez így van. A tapadógyűrűk meg tudnak nyomódni. Ha már vitrin, akkor inkább a nyomkarimán és üveglapon tároljuk a mozdonyokat.
Igazán elvetemültek építhetnek a mozdonyok alá, a szétkapcsolóhoz hasonló emelőt, ami a nyomkarima méreténél kisebb távolságra elemeli a modellt a síntől, így nem tud ránehezedni a gyűrűre.
(#41127) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#41123) Válasz Jan 7, 2015
Miért siklana ki, miért akadna meg? Egybe szálas sínanyag megy vele, max méterenként toldva. Ha a toldás pontos, akkor nincs baj.
Ha meg megakad, akkor egy tolatóval be lehet érte menni és ki lehet húzni.

A vitrin mozgatása egy menetes szárral tizedes pontossággal megvalósítható.
(#41128) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jan 7, 2015
Szerintem a vasútmodell attól vasútmodell, hogy játszunk vele. Ezzel óhatatlanul együtt jár, hogy megfogjuk a modelleket. Lehetőleg azért tiszta kézzel. A pamut, vagy cérnakesztyű sokszor jó, de sok bajt is okozhat! Valaki írta is, hogy a nagyon cizellált modellek esetében minden apró kis "vacakba" beleakadhat. Mi van, ha patinálva van a modell? Hát, ha ez a koszolás, öregítés nem jár együtt azzal. hogy a modellre felvitt mesterséges koszt stabilizáljuk is valahogy (matt lakk réteg), akkor az nem patinálás, hanem - bocsánat a szóért - gányolás. Ugyanis a játékból kizárja a modellt, mert a díszítésnek szánt réteg folyamatosan lepereg a modellről, akár zsíros kézzel fogjuk meg, akár kesztyűben.

Az a bizonyos sínre helyező, és onnan leszedő készülék. Hallatlanul praktikus, és ügyes. Én egy fillért nem adnék érte, frappáns kis lehúzása a sokpénzű modellezőnek, úgy kell neki! Két találós kérdésem van ezzel kapcsolatban, az elsőt valaki már fel is teTTe:
1: Mi van, ha a modell kisiklik a pályán, netán fel is borul? A modellüzemben ez azért elő-előfordul.
2: Mi van akkor, ha felsővezetékes az asztal?
(#41129) csíkosháTTú válasza TTomasz hozzászólására (#41106) Válasz Jan 7, 2015
Idézet:
„Pofára estem amikor olvastam, hogy jan. 8-a a 2. csütörtök...”

2015. január 1.: első csütörtök a naptárban.
2015. január 8.: második csütörtök a naptárban...

(#41130) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#41127) Válasz Jan 7, 2015
Bele kell számítani a legrosszabbat is... nem lehet eléggé felkészülni ezekre az esetekre
(#41131) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#41127) Válasz Jan 7, 2015
Nem mindegyik tolató bír el egy négytengelyes gyűrűzött mozdonyt... a tolatók általában kis tömegűek... lehet, hogy a nozdonyt csak meg kell lökni, de az is megeshet, hogy meg sem moccan
(#41132) masTTertape válasza angyal.marci hozzászólására (#41131) Válasz Jan 7, 2015
Ezt nem is tudtam...
Biztos véletlenül került oda a smiley.
(#41133) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#41132) Válasz Jan 7, 2015
Ezt nem is vettem észre...
(#41134) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41122) Válasz Jan 7, 2015
Ezért ha a sáját kerekein kell a mozdonynak állnia, akkor azt sin nélkül tegye, mert a nyomkarika elbirja - kivéve ha méregdrága kissorozatu rézmozdony, azt a kerekek között is fel kellett ducolni, mert az egész kerék ( mind 6) összerogyott a mozdony saját tömege alatt.

(#41135) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#41134) Válasz Jan 7, 2015
Minek volt akkor a mozdonyon gumigyűrű? Egy ilyen nehéz mozdonynak nem kell
(#41136) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#41135) Válasz Jan 7, 2015
Azon nem volt gumigyürü csak rengeteg lélegzetelállitoan finom kerék, de csak addig volt jo, amig a terepasztalon volt......
(#41137) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#41136) Válasz Jan 7, 2015
Kéne csinálni röpvágánnyal ellátott felemelő-tárolódobozt ilyen esetekre...
(#41138) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#41134) Válasz Jan 7, 2015
Ezek szerint arányosan kicsinyítették a tömegét is.
(#41139) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#41137) Válasz Jan 7, 2015
Én is azt mondtam a néhai gyártonak, hogy az SKYLAB-on biztos nem lenne gond a kerekekkel.
Szerencsére rendes volt és adott egy komplett uj kerékszetet meg szépen méretre esztergályozott dúcokat, amit a mozdony meg a szerkocsi aljára lehetett csavarozni a vitrines földi idökre......
(#41140) etwg válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41138) Válasz Jan 7, 2015
A tömeg még elment, de azok a filigrán réz küllök harmatgyengék lettek.
(#41141) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#41140) Válasz Jan 7, 2015
"Én elszabtam,
Te elszabtad,
Ő elszabta,
Mi elszabtuk!
Ha elszabtuk,
Hát elszabtuk.
Utólag már
Szabhatjuk!"

(Hofi Géza)
(#41142) gumidani válasza angyal.marci hozzászólására (#40736) Válasz Jan 7, 2015
Bzmot 413-417 rajz

Bzmot 413-41...jpg
 
(#41143) angyal.marci válasza gumidani hozzászólására (#41142) Válasz Jan 7, 2015
Köszi, de pont nem erre lett volna szükségem... tudsz a másikféle IP-ről jellegrajzot küldeni?
(#41145) gumidani válasza angyal.marci hozzászólására (#41143) Válasz Jan 7, 2015
Erre gondolsz?

90 55 54-29 ...jpg
 
(#41147) angyal.marci válasza gumidani hozzászólására (#41145) Válasz Jan 7, 2015
Igen. Ha van, esetleg az orról képeket is küldhetnél, a lámpák kialakítása miatt
(#41156) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#41147) Válasz Jan 7, 2015
(#41158) sunocske válasza Lezlinilzen hozzászólására (#41138) Válasz Jan 7, 2015
Izé... Tudom, hogy ünneprontó leszek, de mivel a mozdony háromdimenziós test, így arányosan a tömegét is három dimenzióban kell kicsinyíteni, azaz az osztó a 120 a köbön! Vagyis egy 140 tonnás gőzmozdony TT-ben mindössze 81 gramm lenne.
(#41162) gumidani válasza angyal.marci hozzászólására (#41147) Válasz Jan 7, 2015
Csak a 413-417 hosszabb a többinél. Itt van a kívánt kép:

90 55 54-29 ...jpg

90 55 54-29 ...jpg
 
(#41163) jvnd válasza DZolTTán hozzászólására (#41119) Válasz Jan 7, 2015
Szerintem passzív pormentes vitrin/szekrényt stb, nem nagyon lehet csinálni, mert a por mindenhová bejut. Ha máskor nem, akkor amikor nyitod az ajtaját, hogy kiszedd/berakd a modelleket. Az iparban a számítógépeket poros környezetben túlnyomásos dobozban helyezik el, máshogy nem biztosítható a pormentesség. Ekkor mindig kifelé "távozik" ami véletlenül bekerült. Ehhez a szűrőegységet kell gondosan megcsinálni, hogy ne poros levegőt fújjunk be. A szűrőket cserélni kell, szabályos időközönként. Érdemes megnézni egy kiszedett szűrőbetétet.
A megfelelő megoldáshoz elég bonyolult dolgot kellene csinálni. Nem tudom megéri-e?
(#41164) DZolTTán válasza jvnd hozzászólására (#41163) Válasz Jan 7, 2015
Ez is egy véglet, de szerintem itt nem cél, sem a "tiszta szoba", sem a sterilitás
Én csak arra szeretnék megoldást találni, hogyha pl. hétköznap este, munka után fáradtan az embernek kedve szottyanna menni 2 kört a kedvenc vonatával, vagy tolatgatna, rendezgetne kicsit levezetésként, akkor ne legyen akadály, hogy „ááá, most mire kirámolok, elrámolok, elmegy vele az idő, majd inkább legközelebb, ha több időm lesz...”
Hanem úgy lehessen odaülni, hogy csak benyomom a főkapcsolót, esetleg elhúzok egy plexi ajtót, és már mehet is játék.
Mindezt úgy, hogy előtte-utána portól és egyebektől nagyjából (tehát nem 100%-osan) védve tudja az ember a vonatokat.

De ha ez valahogy megoldódna a vonatok szempontjából, akkor még mindig ott az asztal, ami szintén fogja a port. Az tiszta sor, hogy néha a porszívóval, sűrített levegővel, porecsettel neki kell állni, de amikor még nem olyan nagy a káosz, akkor a porszívós kocsi/mozdony ér valamit? Épített, használt már ilyet valaki?
(#41165) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#41164) Válasz Jan 7, 2015
Még mindig nem konyitom, de én már csak ilyen vagyok. , miért is kell a modellt annyira védeni a portol. Azon amugy is látszik az idö foga, a por meg a legjobb patinázo szer, ugyanazt teszi, mint a valoságban - koszitja a jármüveket, ( azaz még a patinára sem kell költened). Mi meg valahol kitüztük a zászlonkra, hogy a valoságot s nem az álmokat modellezzük!
Már irtam, hogy a jármüvek a legjobb helyen a terepasztalon vannak, ott törik roluk le a legkevesebb bizbaz, és akkor nem is fogdossuk öket össze vissza.
Ha nagyon pormentesiteni akarod, akkor a fedett pályaudvarra szerelj fel egy ventillátort, hogy némileg növelje ott a nyomást, és járasd éjjel nappal ( olcso PC venti éppen jo). Ott por nem lesz ( persze a szivo oldalára tegyél egy porszüröt - filléres dolog)

(#41166) saetta válasza DZolTTán hozzászólására (#41107) Válasz Jan 7, 2015
"Ahhoz, hogy az előtte 4-6-8 vágányon sorakozó vonatok felett biztonságosan átnyúljon az ember és még lássa is, hogy mit csinál legbelül, ahhoz legalább 12-15cm szabad hely kéne még pluszban, a vonatok felett?"

-> Én profi asztalkészítőktől olyan megoldást láttam, hogy az egész asztal kihúzható egy szekrényből és teljesen be lehet mögé menni. Nem tudom mennyire életképes, de nem zárom ki, hogy egy olyan tárolópályaudvart csináljon valaki, amelyik ki tud csúszni sínen (és viszonylag jó illeszkedik a szomszédos pályához), akkor pedig vagy felülről, vagy alulról mögé lehet nyúlni... hm...

Ugye az ilyen "felülről benyúlok" eseteknél dupla bosszúság a felsővezeték is. (Hát még ha van egy utasfogadó csarnok )
(#41167) angyal.marci válasza DZolTTán hozzászólására (#41164) Válasz Jan 7, 2015
Nekem van többek között egy Gigantom és egy Zeuke Br35-ösöm. Terepasztal híján a diorámán állnak a szekrényben, de így is porosak lesznek. Én egy puha, száraz, tiszta ecsettel porolom le őket egész sok sikerrel. Persze, az ecset hullajtja a szőrét, de egyrészt nem vészes, másrészt könnyen eltávolítható a nem kívánt szál.
(#41168) saetta hozzászólása Válasz Jan 7, 2015
Egy napig nem olvastam a fórumot és szinte nincs is idő átolvasni....

(Ilyenkor "mosolyodok el", amikor arra gondolok, hogy egy új embernek azt ajánlják, hogy fussa át a korábban írtakat egy egy témában felmerülő kérdéséhez.)

(#41169) angyal.marci válasza gumidani hozzászólására (#41162) Válasz Jan 7, 2015
Köszi szépen!
(#41170) saetta válasza stillll hozzászólására (#41121) Válasz Jan 7, 2015
Van, aki papírcsíko(ka)t ragaszt a sínek közepére, hogy alulról támassza a mozdonyt. Sínen is áll meg nem is. De az illúzió megmarad, a kocsiknál meg ténylegesen az, hogy ott állnak.
(#41171) saetta válasza masTTertape hozzászólására (#41125) Válasz Jan 7, 2015
Akkor páternoszter 3:05 körül a videoban:
Modellbahn paternoster

Továbbá:
Egyik liftes példa
(#41173) DZolTTán válasza saetta hozzászólására (#41171) Válasz Jan 7, 2015
Na ez az, valmi ilyen liftes dolgon agyalok már én is egy ideje!
(#41175) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#41164) Válasz Jan 7, 2015
Szerintem többfelé kell szedni ezt a kérdést.
Ugye mi volt az alapprobléma? Az állandó ki-becsomagolással eltöltött idő sokszor több, mint maga a játék. Ennek megoldása a csomagolást és a modellek állandó fogdosását küszöböli ki, legyen az árnyék pu., páternoszter, felvágányozó doboz, vagy akármi. A porosodás ellen nem véd, vagy csak kis mértékben.
A portalanítás szerintem a rendszer karbantartásának része. Még apámtól örököltem egy portalanító ecsetet. Több, mint 40 éves, de egy szál szőre sem hullik még (akkoriban megcsinálták a dolgokat). Ezzel tudom tisztogatni a poros modelleket. De ott a sűrített levegős flakon, ami viszont le tudja sodorni a laza apróságokat. A porszívás meg leszívja.
Vicces tapasztalatom, hogy most plexi ajtókkal zártam le a vitrinjeimet és az elmúlt pár hónapban kevésbé érzem porosnak a benne álló modelleket, mint azelőtt az üvegajtós vitrinben. A plexi rendkívül vonzza a porszemcséket, így max csak ezeket kell időnként letörölgetnem.
(#41178) Gashpy válasza jvnd hozzászólására (#41163) Válasz Jan 8, 2015
Hát ha látnátok néhány téglagyári elektromos kapcsolószekrényt belülről, meg a szűrőiket, akkor valószínűleg sok esetben sírva fakadnátok...
(#41179) Gashpy válasza M298 hozzászólására (#41090) Válasz Jan 8, 2015
Talira holnap én is jövök.
(#41180) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#41178) Válasz Jan 8, 2015
Malomban, őrlőüzemben is érdekes dolgokat lehet látni ....
Lapozás       270/437    
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
5:16:46
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés